13 rocznica World of Warcraft
Quass, | Komentarze : 3Przez kolejne dwa tygodnie World of Warcraft będzie obchodzić swoją 13 rocznicę! Blizzard przykłada co roku sporą uwagę do tego wydarzenia, za każdym razem dodając coś nowego. Niektórzy z Was mogą np. pamiętać Molten Core w trybie Timewalking oraz pole bitwy Tarren Mill na dziesięciolecie gry, lub nadmuchiwane Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker sprzed roku.
Tym razem gracze będą mieli szansę ponownie zmierzyć się z klasycznymi bossami światowymi. Na początek udajcie się do głównego miasta swojej frakcji i odbierzcie zadanie The Originals od Historian Llore lub Historian Ju'pa. Wymaga ono pokonania trzech bossów: Lorda Kazzaka w Blasted Lands, Azuregosa w Azsharze oraz jednego z zielonych smoków, które pojawiają się przy wielkich drzewach w Azeroth (Feralas, Duskwood, Hinterlands, Ashenvale). Za zgładzenie każdego macie szansę otrzymać raz w tygodniu ekwipunek o poziomie 900.
Zadanie można powtarzać, a za jego wykonanie otrzymacie 50 Timewarped Badges. Dodatkowo, sprzedawcy Llore i Ju'pa powiększyli w tym roku swój asortyment o nowy, ciekawy przedmiot Bronze-Tinted Sunglasses. Powróciły również wszystkie nagrody z zeszłego roku.
- Exquisite Costume Set: "Edwin VanCleef"
- Bronze-Tinted Sunglasses
- Corgi Pup
- Inflatable Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker
- Tranquil Mechanical Yeti Costume
- Celebration Wand - Gnoll
- Celebration Wand - Murloc
- Celebration Wand - Quilboar
- Celebration Wand - Trogg
Wesołej rocznicy i oby czekało nas jeszcze wiele przygód w świecie Azeroth!
Battle for Azeroth: Blizzard zamierza usunąć tradycyjne zestawy tierowe
Quass, | Komentarze : 2W wywiadzie dla serwisu GameInformer, reżyser gry Ion Hazzikostas ogłosił, że w nowym dodatku Battle for Azeroth nie zobaczymy już zestawów tierowych. Ekwipunek otrzymywany z rajdów wciąż będzie unikalny, ale nie będzie już przyznawać bonusów za zebranie dwóch i czterech części z danego tieru. Ion skomentował tę zmianę w ten sposób:
Ion Hazzikostas napisał :
Zawsze eksperymentujemy z nowymi pomysłami przy zestawach ekwipunku i kosmetycznych przedmiotach. Obecnie nie mamy w planach kontynuowania tradycyjnych zestawów rajdowych dla klas. Pod względem artystycznym, zbroje będą bardziej oparte na miejscach, z których pochodzą. Większe możliwości personalizacji chcemy zawrzeć w systemie Azerite.
Wydaje mi się, że zestawy klasowe w World of Warcraft zmieniły się dosyć na przestrzeni lat. Dawniej, ośmioczęściowe zestawy kompletowało się przez kilka miesięcy, nieustannie rajdując. Obecnie są one mniejsze i dostępne z wielu innych źródeł. Często gracze otrzymują dwu i czteroczęściowe zestawy na samym początku nowego tieru i w pewnym sensie blokuje to im miejsca na przedmioty oraz ogranicza wybór. W tym momencie jest to bardziej niedogodność, niż zaleta.
Odpowiedź Iona sugeruje, że efekty podobne do bonusów ekwipunku będzie można w jakimś stopniu odblokować poprzez planowany system Heart of Azeroth. Co sądzicie o takiej zmianie?
Aktualizacja 7.3.2: Zmiany w PvP w otwartym świecie
Quass, | Komentarze : 1
W tę środę na europejskie serwery wejdzie łatka, która ma nieco zbalansować rozgrywkę PvP w otwartym świecie na Broken Isles i Argus. Zmianom ulegną głównie legendarne przedmioty.
Cytat z: Lore (źródło)
W trakcie przerwy technicznej w tym tygodniu zamierzamy wprowadzić kilka łatek, które mają zmniejszyć obrażenia podczas walk PvP w otwartym świecie.
Zmiany te mają zmniejszyć ilość początkowych, natychmiastowych obrażeń zadawanych przez graczy w walkach PvP w otwartym świecie, zwłaszcza podczas korzystania z pewnych legendarnych przedmiotów lub trinketów. Powinno to dać atakowanym graczom więcej czasu na reakcję. Chcemy zachować charakter "wszystko dozwolone" podczas konflików w otwartym świecie w Legionie, ale nawet przy atakach z zaskoczenia powinniście mieć chociaż jakąś szansę na odwet.
- Specjalizacje, które nie są tankami przyjmują teraz o 40% mniej obrażeń od wrogich graczy podczas walk PvP w otwartym świecie.
- Zmniejszyliśmy efektywność kilku różnych trinketów i legendarnych przedmiotów z Legionu w PvP, gdyż wpływały na nadmierną ilość natychmiastowych obrażeń.
- Draught of Souls zadaje teraz wrogim graczom 70% mniej obrażeń.
- Cold Heart zadaje teraz wrogim graczom 75% mniej obrażeń.
- Kil’Jaeden’s Burning Wish zadaje teraz wrogim graczom 60% mniej obrażeń.
- Insignia of Ravenholdt zadaje teraz wrogim graczom 50% mniej obrażeń.
- Pillars of Inmost Light zwiększa teraz obrażenia zadawane wrogim graczom od Eye of Tyr o 150% (wcześniej 300%).
- Scarlet Inquisitor’s Expurgation zwiększa teraz obrażenia zadawane wrogim graczom od Divine Storm o 3% za każdy stack (wcześniej 6%).
- The Dreadlord’s Deceit zwiększa teraz obrażenia zadawane wrogim graczom od Shuriken Storm o 6% za każdy stack (wcześniej 25%).
- Fiery Red Maimers zwiększa teraz obrażenia zadawane wrogim graczom od Maim o 165% (wcześniej 500%).
Zmiany te mają zmniejszyć ilość początkowych, natychmiastowych obrażeń zadawanych przez graczy w walkach PvP w otwartym świecie, zwłaszcza podczas korzystania z pewnych legendarnych przedmiotów lub trinketów. Powinno to dać atakowanym graczom więcej czasu na reakcję. Chcemy zachować charakter "wszystko dozwolone" podczas konflików w otwartym świecie w Legionie, ale nawet przy atakach z zaskoczenia powinniście mieć chociaż jakąś szansę na odwet.
Q&A z Ionem Hazzikostasem w ten czwartek, 16 listopada
Quass, | Komentarze : 0
W ten czwartek, 16 listopada o godz. 20:00 czasu polskiego na oficjalnym kanale World of Warcraft na Twitch.tv odbędzie się kolejna sesja pytań i odpowiedzi z reżyserem gry Ionem Hazzikostasem. Q&A ma dotyczyć zapowiedzi z BlizzConu 2017, rajdu Antorus, the Burning Throne, nadchodzącej aktualizacji 7.3.5 oraz ogólnych zmian w Legionie.
Pytania możecie zadawać na oficjalnych forach lub na Twitterze, używając hashtaga #WoWQA.
Pytania możecie zadawać na oficjalnych forach lub na Twitterze, używając hashtaga #WoWQA.
Before the Storm: Przesunięta data premiery i nowy opis książki
Quass, | Komentarze : 4
Strona książki Before the Storm na Amazonie została wczoraj zaktualizowana i niestety nie mamy dobrych wieści. We wcześniejszym artykule informowaliśmy, że angielskie wydanie pojawi się w księgarniach 15 maja, jednak teraz datę zmieniono i amerykańska premiera planowana jest dopiero na 12 czerwca. Insignis nie potwierdziło jeszcze daty wydania w Polsce.
Before the Storm autorstwa Christie Golden ma być prologiem do nowego dodatku Battle for Azeroth i przybliżyć nam szczegóły zbliżającego się konfliktu pomiędzy Hordą a Przymierzem. Zmiana daty premiery to nie jedyna nowość – pojawił się też nowy, nieco bardziej dokładny opis historii.
Czym jest wspomniane "straszliwe odkrycie" i co przesunięcie wydania książki oznacza dla premiery nowego dodatku do World of Warcraft? Jeśli nie mieliście jeszcze okazji zobaczyć, na BlizzConie zaprezentowana została oficjalna grafika okładki.
Before the Storm autorstwa Christie Golden ma być prologiem do nowego dodatku Battle for Azeroth i przybliżyć nam szczegóły zbliżającego się konfliktu pomiędzy Hordą a Przymierzem. Zmiana daty premiery to nie jedyna nowość – pojawił się też nowy, nieco bardziej dokładny opis historii.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
W powieści Before the Storm, król Stormwind Anduin Wrynn oraz przywódczyni Hordy Sylvanas Windrunner znaleźli się u władzy, nim byli do tego odpowiednio przygotowani. Kiedy obie frakcje próbują dojść do siebie po druzgocącej wojnie z demonicznym Płonącym Legionem, straszliwe odkrycie sprawdzi obu liderów i zagrozi rozpaleniem gorzkiej nienawiści, która może wstrząsnąć fundamentami świata Azeroth.
Czym jest wspomniane "straszliwe odkrycie" i co przesunięcie wydania książki oznacza dla premiery nowego dodatku do World of Warcraft? Jeśli nie mieliście jeszcze okazji zobaczyć, na BlizzConie zaprezentowana została oficjalna grafika okładki.
Battle for Azeroth: Leczący magowie na Ekspedycjach?
Quass, | Komentarze : 0Podcast The Starting Zone miał okazję przeprowadzić na BlizzConie wywiad z Chrisem G. Robinsonem i Jeremym Feaselem, podczas którego poznaliśmy kilka dodatkowych szczegółów na temat Ekspedycji (Island Expeditions) w nadchodzącym dodatku Battle for Azeroth.
Jak wspominaliśmy już w naszym podsumowaniu, Ekspedycje to nowy rodzaj rozgrywki PvPvE, w którym trzyosobowe grupy wyruszają na tajemnicze wyspy w całym Azeroth, aby zabezpieczyć jak najwięcej drogocennego surowca Azerite. Blizzard rozwinął dla tego trybu sztuczną inteligencję NPCów oraz technologię generowania wyzwań i przeciwników, aby za każdym razem potyczki wyglądały nieco inaczej.
W trakcie wywiadu wspomniano m.in. o opcji zakupienia w dokach przedmiotów, które pozwolą niektórym klasom przybrać nowe role podczas Ekspedycji.
Chcemy popracować nad odsunięciem się od modelu "świętej trójcy" jeśli chodzi o role postaci w tego typu rozgrywce. W dokach codzienne będą pojawiać się podróżni sprzedawcy oferujący różne przedmioty mocy do wykorzystania na wyspach, które mogą uzupełnić niektóre braki Waszych specjalizacji. Jednego dnia, po zalogowaniu się możecie natrafić na przedmioty przyznające wojownikom w specjalizacji Arms umiejętności potrzebne tankom. Kiedy indziej, Wasz mag może otrzymać zdolności leczenia innych graczy.
Poruszono temat nagród - deweloperzy nie mogą jeszcze zdradzić dokładnych informacji, ale Ekspedycje powinny być jednym z głównych źródeł surowca Azerite, który ulepsza Heart of Azeroth. Mogą pojawić się też nowe wierzchowce, zwierzaki oraz inne łupy unikalne dla tego trybu rozgrywki.
Na BlizzConie zaprezentowano dwie wyspy, ale wiele więcej jest w planach - po ukończeniu podstawowych systemów i technologii nie powinno to być problemem. Pełnego wywiadu The Starting Zone możecie wysłuchać poniżej:
Battle for Azeroth: Wszystko, co wiemy o nowym dodatku do World of Warcraft
Quass, | Komentarze : 6Przez ostatnie kilka dni zebraliśmy najważniejsze informacje o nowym dodatku do World of Warcraft zapowiedzianym w miniony weekend na BlizzConie 2017! Poniżej znajdziecie podsumowanie tego, co wiemy na ten moment o Battle for Azeroth, zaczynając od nowych stref, rajdów, podziemi i największych nowości, a kończąc na mniejszych zmianach i ciekawostkach.
Spis treści
Historia
W północnym Kalimdorze powiewają chorągwie Hordy. Teldrassil stoi w ogniu. Armie Przymierza oblężyły Lordaeron. Rozpoczyna się wojna pomiędzy frakcjami, jakiej świat Azeroth jeszcze nie doświadczył.
Na ten moment znamy jedynie zarys fabuły kolejnego dodatku. W wywiadzie na portalu Gamespot, John Hight potwierdził, że atak na Terdrassil odbywa się jako pierwszy. Nie wiemy jednak, czy w pełni odpowiada za niego Horda i dlaczego właściwie postanowiono wkroczyć na ziemie nocnych elfów. Cały czas wiele pozostaje w sferze spekulacji, ale część odpowiedzi znajdziemy z pewnością w nadchodzącej książce Christie Golden.
Zmiany w granicach terytoriów Hordy i Przymierza sprawią, że frakcje dzielić będzie morze – nic więc dziwnego, że tam odbędzie się duża część walk. Po wybuchu konfliktu, obie strony rozpoczną poszukiwania sojuszników. To właśnie główny powód, dla którego wyruszymy do Kul Tiras i Zandalar.
Rozgrywka
Awansowanie postaci
Battle for Azeroth pozwoli graczom na wybór kolejności przechodzenia poszczególnych stref na nowych kontynentach. Z Legionu powraca skalowanie przeciwników do poziomu postaci. Tym razem Horda i Przymierze będą awansować na poziom 120 oddzielnie i dopiero kiedy go osiągną, odblokuje się dostęp do kontynentu przeciwnej frakcji.
Oprócz zadań powiązanych ze strefami, gracze będą brać udział w osobnej kampanii wojennej, która zapewne będzie kontynuowana przez cały dodatek (podobnie, jak kampania klasowa w Legionie). Zadania Światowe i Zadania Emisariuszy również się pojawią, gdyż Blizzard jest zadowolony z tego, jak sprawdziły się dotychczas.
Blizzard planuje zmiany w procesie zdobywania poziomów we wcześniejszych strefach, które mają trafić do gry już w aktualizacji 7.3.5! Dla przykładu, w Westfall przeciwnicy i zadania będą skalować się do poziomu gracza w przedziale 10-60, ale w Dustwallow Marsh będzie to 35-60. W ten sposób możecie ukończyć całą strefę, bez obaw, że jesteście na nią zbyt silni.
Zadania z The Burning Crusade i Wrath of the Lich King będzie można wykonywać w dowolnej kolejności. W obu przypadkach strefy skalują się od poziomu 60 do 80. Podobnie jest z dalszymi dodatkami
Nowy kontynent: Kul Tiras
Kul Tiras to starożytna, wyspiarska cywilizacja, nad którą władzę sprawują cztery potężne rody mające do dyspozycji najpotężniejszą flotę morską w Azeroth. Do jednego z nich należy Jaina Proudmoore, która po wielu latach powraca w rodzinne strony, aby zyskać sojuszników w rozpoczynającej się wojnie z Hordą. Razem z nią wyruszają tam bohaterowie Przymierza. Kontynent podzielony jest na trzy strefy: Tiragarde Sound, Drustvar oraz Stormsong Valley.
Tirigarde Sound
Tirigarde Sound znajduje się w centralnej części Kul Tiras. Regionem tym zarządza matka Jainy, Katherine Proudmoore. Znajdziecie tam między innymi stolicę wyspiarskiego królestwa, Boralus – miasto to będzie główną bazą Przymierza w nowym dodatku.
Ponieważ głównym zajęciem mieszkańców Kul Tiras jest polowanie na ogromne bestie (zwłaszcza morskie), są oni znacznie bardziej masywni i różnią się nieco wyglądem od innych ludzi. Potwory nie są jednak ich jedynym problemem – ostatnio piraci również nabrali śmiałości i zaczęli przeprowadzać ataki na Tirigarde.
Drustvar
Drustvar to bardzo ważny region dla mieszkańców wysp, gdyż zaopatruje ich w niezbędną broń oraz... kiełbaski. Znajduje się tam również Freehold, ostoja piratów. Pieczę nad tą częścią archipelagu sprawuje ród Waycrest, z którym w ostatnim czasie utracono kontakt. Jako bohaterowie Przymierza mamy udać się tam i rozwiązać tę podejrzaną sytuację. Odkryjemy wtedy, że Drustvar to miejsce przeklęte.
Stormsong Valley
Stormsong Valley to zdecydowanie najpiękniejsza ze wszystkich stref w Kul Tiras. Mieszkańcy tej doliny oddają morzu niemal boską cześć. To właśnie tutaj powstają słynne, potężne statki wyspiarzy. Strefa ta znajduje się we władaniu rodu Stormsong, jednak duże wpływy mają również kapłani morza, którzy chrzczą wszystkie okręty.
Przybywając na teren doliny dowiemy się, że produkcja okrętów została wstrzymana. Mroczne siły atakują z morza, nie wspominając już nawet o problemach ze strony kolcozwierzy.
Nowy kontynent: Zandalar
Tysiące lat temu, imperium trolli Zandalari obejmowało górzysty teren i było otoczone lądem, jednak rozbicie świata zatopiło znaczną jego część. Ich cywilizacja przystosowała się do nowych warunków i obecnie posiada flotę dorównującą tej z Kul Tiras, co czyni z nich niezwykle atrakcyjnych, potencjalnych sojuszników dla Hordy.
W Zandalar panuje jednak ogromny chaos i zanim zdołamy przekonać trolle, by wspomogły nas w narastającym konflikcie, będziemy musieli rozwiązać liczne problemy, które nękają te ziemie. Kontynent składa się z trzech stref: Zuldazar, Nazmir i Vol'dun.
Zuldazar
W tym regionie mieści się stolica imperium Zandalari, któremu przewodzi król Rastakhan oraz jego córka. Poinformuje nas ona o pogłoskach na temat rebelii, którą trzeba będzie powstrzymać. Dodatkowe zagrożenie stanową trolle krwi, które atakują Zuldazar od północy.
Nazmir
Dawniej był to bujny las, jednak kiedy powrócił Deathwing i wywołał kataklizm, region przemienił się w bagna. Stanowią one schronienie dla trolli krwi – aby ich pokonać, będziemy potrzebowali pomocy potężnych bogów loa, takich jak Bwonsamdi czy Kragua. W Nazmir znajduje się też pradawna świątynia tytanów kryjąca mroczny sekret, który mógłby zagrozić wszystkim rasom żyjącym w Azeroth.
Vol'dun
Tysiące lat temu Vol'dun było rozległą dżunglą, która została najechana przez stronników Pradawnych Bogów i przeistoczyła się w pustynię. Zandalari wykorzystują tę jałową ziemię jako miejsce, gdzie wysyłani są przestępcy. Vol'dun zamieszkuje liso-podobna rasa vulpera, która potrzebuje naszej pomocy, oraz mniej przyjaźnie nastawione, wężowe sethraki.
Sojusznicze rasy
W następstwie zbliżającego się konfliktu, niektóre z dawniej neutralnych lub wrogich ras dołączą do naszych frakcji. Hordę wesprą taureni z Highmountain, trolle Zandalari oraz elfy Nightborne, a Przymierze zawrze sojusz z elfami Pustki, draenei z Armii Światłości i krasnoludami Dark Iron.
Aby odblokować nową rasę, trzeba będzie przekonać jej członków, by stanęli po naszej stronie podczas specjalnej serii zadań. Gracze otrzymają wtedy możliwość stworzenia nowej postaci. Wszystkie sojusznicze rasy zaczynają swoją przygodę na 20 poziomie w odrębnej strefie początkowej i mają dodatkowe opcje zmiany wyglądu.
Można oczywiście wykorzystać na nowej postaci automatyczny awans na 110 poziom, który zawarty jest w nowym dodatku, ale gracze, którzy osiągną ten poziom tradycyjnie, otrzymają specjalny zestaw ekwipunku (tzw. Heritage Armor) widoczny na powyższych obrazkach.
W trakcie panelu Q&A potwierdzono, że orkowie otrzymają opcję wyglądu "bez garba"! Możemy więc spekulować, że inne rasy również dostaną nowe warianty wyglądu.
Rajdy i podziemia
Battle for Azeroth w dniu premiery doda 10 nowych podziemi. Cztery (osobne dla Hordy i Przymierza) będziecie mogli przejść w trakcie awansowania postaci na jednym z kontynentów, a reszta odblokuje się na maksymalnym poziomie.
- Freehold
- Atal'Dazar
- Kezan
- Tol Dagor
- Waycrest Manor
- Shrine of the Storm
- Siege of Boralus
- Temple of Sethraliss
- The Underrot
- King's Rest
Wymienione na BlizzConie ciekawsze podziemia to miasto piratów Freehold, górska świątynia trollich władców Atal'Dazar oraz Kezan, które w jakiś sposób podniosło się ze zniszczeń kataklizmu. Blizzard zamierza wprowadzić też zmiany w interfejsie mitycznych kluczy, które powrócą jako jeden z poziomów trudności.
Ogłoszone zostały dwa nowe rajdy na początek dodatku, chociaż nie powiedziano o nich zbyt wiele. Pierwszy to Uldir, Halls of Control, laboratorium tytanów, gdzie zmierzymy się ze źródłem klątwy Zandalar. W drugim czeka nas bitwa z królową Azsharą.
Player vs. Player
Wygląda na to, że PvP czeka w tym dodatku nieco więcej dobroci. Na BlizzConie potwierdzono między innymi nowe areny w Tirigarde i Zuldazar i pierwsze od Mists of Pandaria nowe pole bitwy, Seething Shore. Położone jest ono w Silithus, gdzie Przymierze i Horda będą walczyć o surowiec Azerite, który wypływa co jakiś czas na powierzchnię. Tworzy to ciekawy tryb rozgrywki, gdzie punkty kontrolne pojawiają się w losowych miejscach. Seething Shore ma trafić do gry już w aktualizacji 7.3.5!
Zmian nie uniknie również PvP w otwartym świecie! Blizzard postanowił usunąć klasyczny podział na serwery PvP i PvE. Gracze będą mogli włączać lub wyłączać PvP tylko w miastach, a w świecie napotkają graczy, którzy mają aktywną tę samą opcję. Jeśli zdecydujecie się podjąć te dodatkowe ryzyko, możecie otrzymać dodatkowe nagrody (więcej waluty, doświadczenia, itp). Deweloperom pozwoli to tworzyć więcej zawartości, która skierowana jest dla takich graczy.
Serce Azeroth
Serce Azeroth (Heart of Azeroth) zastąpi w nowym dodatku nasze Artefakty. Jest to medalion, oferowany nam przez samą planetę za pośrednictwem Magniego. Można go ulepszać za pomocą nowego surowca, Azerite (odpowiednik Artifact Power), który wydostał się na powierzchnię po ranach zadanych Azeroth przez Legion.
Ulepszanie amuletu na kolejne poziomy odblokowuje dodatkowe opcje ulepszania niektórych części ekwipunku. Każda z tych części ma osobne "drzewko" składające się z trzech pierścieni. Na każdym pierścieniu jest kilka cech, z których można wybrać jedną. Siła cech przedmiotu będzie zależeć od jego poziomu (np. hełm z normalnego podziemia będzie słabszy, niż hełm z mitycznego). Aby zmniejszyć losowość, przedmioty, na które wpływa Serce Azeroth nie mogą otrzymać statusu Titanforged.
Ekspedycje na wyspy
Ekspedycje na wyspy (Island Expeditions) to całkiem nowy rodzaj rozgrywki w Battle for Azeroth, który może przypominać bardziej zaawansowaną wersję scenariuszy z Mists of Pandaria. Trzyosobowe grupy graczy (o dowolnych rolach) docierają na okrętach na jedną z wysp, by zgromadzić jak najwięcej Azerite. Ciekawym elementem jest losowość tego trybu - za każdym razem na bohaterów czekać będzie inny zestaw wyzwań i przeciwników. Nawet pora dnia może się zmieniać.
Ekspedycje będą dostępne na czterech poziomach trudności: normalnym, heroicznym, mitycznym i player vs. player. Blizzard rozwinął dla tego trybu sztuczną inteligencję NPCów, by stanowiły większe wyzwanie i lepiej reagowały na działania graczy. Podczas rozgrywki możecie napotkać rywali z przeciwnej frakcji (w trybie PvP będą to oczywiście prawdziwi gracze). Każda ekspedycja trwa ok. 15-20 minut.
Fronty wojenne
Otwarta wojna pomiędzy frakcjami oznacza, że będą ścierać się one ze sobą w całym Azeroth, nie tylko na nowych kontynentach. Jednym z kluczowych miejsc stała się twierdza Stromgarde w Arathi Highlands, która stanowi dobrą linię obrony przed atakami zarówno dla Przymierza, jak i Hordy.
Fronty wojenne (Warfronts) to specjalne wydarzenia PvE dla 20 osób w trybie współpracy. Możliwe nagrody to m.in unikalne zestawy ekwipunku dla Hordy i Przymierza. Podobnie, jak w klasycznych RTSach, frakcje muszą stawiać i ulepszać budynki, zbierać surowce i przejmować terytorium, po czym tworzyć jak najsilniejsze armie i rekrutować dowódców. Wszystko zakończy się bitwą, a frakcja, której fort przetrwa, zwycięży!
Społeczności
Kolejny cel, który Blizzard obrał sobie w Battle for Azeroth, to ulepszenie systemów społecznościowych w grze. Po pierwsze, WoW zostanie zintegrowany z czatem głosowym Battle.net (tym samym, który występuje np. w Overwatch), który będzie działać podczas rajdów i podziemi.
Ciekawszą nowością są jednak Społeczności (Communities). Poprzez specjalny interfejs będziecie mogli lepiej zarządzać gildią, tworzyć osobne, między-serwerowe grupy i mieć dostęp do grup na Battle.net z poziomu gry. Pojawią się również nowe funkcje, jak historia czatu, łatwiejsze edytowanie kalendarza (automatyczne zaproszenia) oraz wymieniony wyżej czat głosowy.
Poboczne zmiany i ciekawostki
W trakcie BlizzConu wymienione zostały inne zmiany, o których wiemy jeszcze za mało, aby dłużej się o nich rozpisać. Są jednak na tyle istotne lub ciekawe, że warto o nich wspomnieć.
- Battle for Azeroth ponownie "zgniecie" statystyki. Tym razem Blizzard skupi się też na poziomach przedmiotów.
- Forma podróży druidów Zandalari to raptor.
- Niektóre cechy i umiejętności Artefaktów z Legionu pojawią się w nowym dodatku, np. jako talenty. Powróciły też niektóre umiejętności usunięte w poprzednich dodatkach.
- Blizzard zamierza całkowicie zmienić system zdobywania legendarnych przedmiotów.
- Na mapach zauważono kilka zmian (nowe budynki - ambasady) w Stormwind i Orgrimmar.
- Gracze posiadający Authenticator mają otrzymać więcej miejsca w podstawowym plecaku w grze.
- Sojusznicze rasy mają odrębne umiejętności rasowe. Taureni z Highmountain mogą np. szarżować i oszołomić przeciwnika, elfy Pustki teleportować się, a draenei Armii Światłości przyzywać magiczną kuźnię.
- Pozyskiwanie możliwości latania w nowym dodatku będzie działać podobnie, jak w Legionie.
- Blizzard nie wyklucza dodania nowych sojuszniczych ras w przyszłości.
- Gracze otrzymają 6 nowych miejsc postaci na serwer, by móc utworzyć wszystkie sojusznicze rasy.
- Potwierdzono, że Anduin cały czas jest kapłanem. Postaci fabularne mogą czasem wychodzić poza ograniczenia ich klasy.
Koboldy i katakumby: Ostatni dodatek Roku Mamuta
Temahemm, | Komentarze : 0Cytat z: Daxxarri (źródło)
Przygotujcie się na wyprawę – oto Koboldy i katakumby!
Przygotujcie się na podróż do nieznanego, podziemnego królestwa pełnego straszliwych potworów, przerażających pułapek i niewyobrażalnych skarbów! Zbierzcie drużynę i przygotujcie się na najnowsze rozszerzenie gry Hearthstone: Koboldy i katakumby!
Eksplorujcie katakumby, przetrwajcie zabójcze spotkania i odkryjcie cudowne skarby!
Koboldy – uwielbiający świecunie szczuropodobny, jaskiniowy lud z Azeroth – od wieków przekopują ziemię. Ich katakumby ciągną się całymi kilometrami, prowadząc przez dawno zapomniane grobowce i ukryte skarbce. Ogromne ilości skarbów są na wyciągnięcie ręki – o ile uda się wam przetrwać niebezpieczeństwa, które czyhają na każdym rogu w tych niezbadanych tunelach!
W Koboldach i katakumbach czeka wiele ukrytych cudów, a wśród nich:
- Podziemne wyprawy: DARMOWE wyzwania w trybie dla pojedynczego gracza, w których sami zapewniamy wszystko, czego będziecie potrzebować!
- Kolekcjonerskie karty legendarnych Broni dla WSZYSTKICH dziewięciu klas.
- Nowe słowo kluczowe: Rekrutuj
- Łącznie 135 nowych kart do kolekcji!
Podziemne wyprawy
Podziemna wyprawa to niezwykle wciągający tryb dla jednego gracza, w którym stawicie czoła śmiercionośnym niebezpieczeństwom i zdobędziecie niesamowite skarby, niezbędne w talii godnej bohatera!
Na początku Podziemnej wyprawy wybierzecie bohatera, który otrzyma startową talię składającą się z 10 kart. Musicie z ich pomocą sprostać ośmiu wyzwaniom o rosnącym poziomie trudności, by ukończyć daną wyprawę. Wyzwania zostaną wybrane losowo spośród wielkiej puli 48 możliwych potyczek.
Podstawowa talia zapewne wystarczy do pokonania pierwszego przeciwnika, ale będziecie potrzebowali silniejszych kart, by ukończyć całą wyprawę. Za każdym razem, gdy ukończycie wyzwanie Podziemnej wyprawy, zyskacie możliwość podniesienia poziomu waszej talii dzięki tematycznym zbiorom trzech kart z waszej klasy. Od czasu do czasu będziecie mogli wybrać również jedną z trzech niesamowicie potężnych kart Skarbów – to niekolekcjonerskie karty i zdolności, które zostały przygotowane wyłącznie z myślą o tym trybie gry, gdyż byłyby stanowczo zbyt potężne w normalnej rozgrywce.
Będziecie potrzebować tych mocy – a także całego waszego sprytu – ponieważ czekają was wyjątkowo trudne wyzwania. Zwycięstwo nigdy nie jest zapewnione, a w każdym wydarzeniu czekają na was unikatowe niebezpieczeństwa. W wypadku porażki będziecie musieli rozpocząć inną wyprawę zupełnie nową talią!
Jeśli uda się wam ukończyć Podziemną wyprawę wszystkimi dziewięcioma klasami – co wcale nie będzie łatwe – otrzymacie rewers Władcy świeczek.
OGROMNA kolekcja wyzwań i niesamowicie potężne karty Skarbów sprawiają, że każda wyprawa jest inna! Podziemne wyprawy są nie tylko niesamowicie wciągające – są również dostępne całkowicie za darmo, niezależnie od składu waszej kolekcji. Dostaniecie od nas wszystko, czego potrzebujecie!
Podziemne wyprawy będą dostępne za darmo po premierze rozszerzenia Koboldy i katakumby.
Legendarna broń: Smocza Dusza
Dzięki Koboldom i katakumbom w Hearthstone pojawią się potężne legendarne karty Broni! Smocza Dusza to pierwsza z nich – istnieje jeszcze osiem innych, równie potężnych artefaktów, które znajdziecie w katakumbach – po jednym dla każdej z dziewięciu klas w grze.
Marin Szczwany Lis
Legendarne przygody wymagają legendarnych poszukiwaczy przygód, a Marin Szczwany Lis właśnie do nich należy! Ten cwany łotr zna wszystkie zakamarki każdego lochu i zamierza udać się w głąb katakumb w poszukiwaniu osławionej skrzyni wypełnionej po brzegi niedorzecznie potężnymi, magicznymi przedmiotami.
Jeśli chcecie przetrwać swoje przygody w katakumbach, przyda się wam jego pomoc. Jednakże, szczęście wam sprzyja, ponieważ WSZYSCY mogą dodać Marina do swojej kolekcji za DARMO. Aby to zrobić, wystarczy się zalogować, począwszy od poniedziałku 6 listopada aż do momentu premiery Koboldów i katakumb.
Uczestnicy BlizzConu oraz posiadacze wirtualnego biletu otrzymają dodatkowo złotą wersję Marina. Uczestnictwo w BlizzConie lub zakup wirtualnego biletu to jedyny sposób na zdobycie złotej wersji Marina – nie będzie można go stworzyć lub odczarować.
Marina będziecie mogli dodać do swoich talii i używać niedługo po BlizzConie*, jeszcze przed premierą Koboldów i katakumb! Jeśli nie uda się wam zdobyć Marina przed premierą Koboldów i katakumb, otrzymacie kopię tej karty wraz z pierwszym pakietem kart z Koboldów i katakumb już po premierze rozszerzenia.
Skoro już wiecie, kim jest Marin, to może otworzymy tę Skrzynię i zobaczymy, co w niej jest?
W doborowym towarzystwie
Skarby to połyskliwe serce Koboldów i katakumb. Jednakże, by oddać ducha eksploracji podziemi, będziecie potrzebować pomocy innych poszukiwaczy przygód, którzy wyruszą po łupy razem z wami! Zbierzcie swoją drużynę dzięki nowemu słowu kluczowemu: Rekrutuj.
„Rekrutuj” przywołuje losowego stronnika z twojej talii i pojawia się wyłącznie na kartach powiązanych z poszukiwaczami przygód w Koboldach i katakumbach. Karty z Rekrutacją będą wymagały podjęcia kilku decyzji przy tworzeniu talii, ponieważ mogą pojawić się ograniczenia, jak na przykład koszt many, które zmuszą was do ostrożnego dobierania stronników do swojej talii.
Barwne koboldy!
Koboldy to kluczowe postaci w Koboldach i katakumbach. Koniec końców to właśnie one wykopały kilometry tych tuneli oraz komnat podczas swoich nieustających wykopalisk. Mimo że koboldy spędzają całe życie pod ziemią, nie przepadają za ciemnością. Wszystkie noszą na głowach zapalone świeczki. I chociaż każdy kobold zazdrośnie będzie strzegł stosów złota, klejnotów i magicznych artefaktów znalezionych w ich domenie, to największym skarbem każdego kobolda bez wątpienia jest ten kawałek wosku z knotem.
Jeśli kiedykolwiek zapuścicie się do katakumb, zapamiętajcie ich słowa: Moja świecunia, moja!
Przygotujcie się na przygodę!
To zaledwie niewielki ułamek tego, co znajdziecie w Koboldach i katakumbach. Mamy nadzieję, że zaostrzy to wasze apetyty przed grudniową premierą. Znacznie więcej powiemy wam w trakcie panelu o przyszłości Hearthstone (Hearthstone – What’s Next).
Szykujcie własną wyprawę po skarby w rozszerzeniu Koboldy i katakumby! Pamiętajcie, by śledzić nas na Twitterze, gdzie zamieszczamy najświeższe wieści z lochów. Wejdźcie na stronę koboldsandcatacombs.com lub na naszego Facebooka, by obejrzeć galerię dotychczas ujawnionych kart.
*Legendarna karta Marin Szczwany Lis i rewers Za Skarby! będą dostępne po wprowadzeniu do Hearthstone aktualizacji 9.4.
Cytat z: Daxxarri (źródło)
Koboldy i katakumby: sekrety Skarbów
Bajeczne łupy to niezwykle ważna część rozszerzenia Koboldy i katakumby. Dołączcie do nas – wspólnie przekonamy się, jakie sekrety skrywają stosy skarbów w nadchodzącym rozszerzeniu do Hearthstone.
Bronie z legend
Legendarne przygody wymagają legendarnych Broni! Począwszy od tajemnych ostrzy nasyconych złowrogą energią aż po kostury kipiące pierwotną mocą – potężne magiczne przedmioty od niepamiętnych czasów stanowiły znak rozpoznawczy wielkich bohaterów! Aby tradycji stało się zadość, w Koboldach i katakumbach dla każdej z dziewięciu klas przygotowaliśmy specjalną legendarną Broń! Chcemy ułatwić wam rozpoczęcie wyprawy, dlatego otrzymacie ZA DARMO jedną legendarną Broń – wystarczy zalogować się do gry po premierze nowego rozszerzenia.
Każdą legendarną Broń wyróżnia osobowość i wyjątkowa moc. Choć bohater każdej klasy może wyposażyć się w Broń, każda z nich odzwierciedla charakter klasy, dla której została przeznaczona. Przykładowo, klasy, które słyną z rzucania czarów – mag, czarnoksiężnik i kapłan – mają Broń z atakiem 0. To potężne magiczne artefakty, które dają posiadaczom ogromną moc, ale nie przydadzą się do wymierzania ciosów przeciwnikom.
Tę legendarną Broń maga – kostur Aluneth – dzierżyła niegdyś Egwina, ostatnia prawdziwa Strażniczka Tirisfal i matka Medivha. To niewyczerpane źródło niebezpiecznej mocy tajemnej wzmacnia magów, pozwalając im szybko dobierać kluczowe karty na późniejszym etapie gry... jednak najpierw muszą przekopać się przez pozostałości swojej talii z morderczą prędkością.
W katakumbach kryje się więcej legendarnych Broni. Będziemy odkrywać ich sekrety w miarę zbliżania się do premiery rozszerzenia.
Wspaniałe wyposażenie
Niezidentyfikowane przedmioty
Zmienne okoliczności w podziemiach wymagają szybkich decyzji. Gdy paskudny potwór depcze wam po piętach, nie ma czasu na dywagacje – trzeba zrobić użytek z dopiero co znalezionych skarbów. Właśnie do tego służą Niezidentyfikowane przedmioty. Odważycie się pociągnąć łyka tej podejrzanie świecącej mikstury? Jakie efekty was zaskoczą?
Za każdym razem, gdy dobieracie Niezidentyfikowany eliksir, może on zmienić się w jedną z czterech mikstur, której efekty zostaną dodane do podstawowego tekstu karty!
W Koboldach i katakumbach czekają na odkrycie jeszcze dwa inne typy niezidentyfikowanych przedmiotów. Dodając je do swoich talii będziecie mogli domyślić się, do czego mniej więcej wam posłużą. Ale dopiero gdy je dobierzecie, przekonacie się, jak ciekawe (i potężne!) jest ich działanie!
Kamienie mocy
O Kamieniach mocy, przedmiotach, w których zaklęta jest potężna magia, krąży wiele plotek. Powiadają, że ktokolwiek je stworzył, miał złowrogie zamiary, lecz teraz schowane są głęboko pod ziemią, a ich moc jest uśpiona – czekają cierpliwie, aż ktoś ją obudzi.
Dla każdej klasy postaci powstał inny Kamień mocy. Bohaterowie, którzy dodadzą je do swoich talii, mogą obudzić zaklętą w nich moc. Każdy z nich wymaga jednak innego klucza – aby je wzmocnić, musicie otrzymać pancerz, rzucać zaklęcia lub przeładować kryształy many.
Oto Szafirowy odłamek, kamień i klejnot mocy szamana:
Kiedy Szafirowy odłamek znajduje się w stanie uśpienia, można go użyć do skopiowania przyjaznego stronnika za 7 kryształów many. Za to gdy jego posiadacz w pełni go wzmocni i połączy z silnym stronnikiem, natychmiast przyzwie niezwykle potężną armię!