Patch 5.0.4: Pomostowa łatka przed Mists of Pandaria już jutro na serwerach!
Doczekaliśmy się! Na niespełna miesiąc przed premierą dodatku Mists of Pandaria, oficjalne serwery zostaną jutro zaktualizowane do wersji 5.0.4! Ten ogromny, "pomostowy" patch wprowadza szereg fundamentalnych zmian w wielu systemach gry: talenty, projekt klas, osiągnięcia, wierzchowce i pupile dla całego konta Battle.net, usprawniona grafika i od groma innych nowości i poprawek. Czas więc na mega-newsa podsumowującego to, co stanie się jutro z naszym World of Warcraft w trakcie, zapewne kilkukrotnie wydłużanej, przerwy technicznej. Start!
System talentów został całkowicie przeprojektowany. Koniec z trzema drzewkami - teraz każda klasa ma tylko jedno. Wciąż wybieramy jedną z trzech (a u druida jedną z czterech) specjalizacji, ale wybór ten jest teraz jeszcze bardziej znaczący. Sporo umiejętności i czarów, których używanie miało sens tylko przy danej specjalizacji (np. Fireball będąc magiem Fire) jest dostępnych teraz tylko w ramach danego speca, a nie ogólnie dla całej klasy. Drzewko talentów funkcjonuje teraz w sposób następujący: co 15 poziomów dostajemy 1 punkt talentów do wydania w jednym, konkretnym wierszu, w którym wybieramy jeden spośród trzech talentów. Nie można wybrać więcej niż jednego talentu w danym wierszu.
Konwersja walut związana z premierą Mists of Pandaria zostanie przeprowadzona w trzech etapach. Oto nasz obecny plan:
W momencie wprowadzenia patcha 5.0.4 w dniu 29 sierpnia
Około dwa tygodnie po wprowadzeniu patcha 5.0.4
W momencie premiery Mists of Pandaria 25 września
W momencie wprowadzenia patcha 5.1 do Mists of Pandaria
Wraz z wejściem patcha 5.0.4 udostępnimy wszystkie rasy Azeroth do gry każdemu niezależnie od posiadanego dodatku do World of Warcraft. Włączając w to enigmatycznych pandarenów, którzy staną się dostępni od dnia premiery Mists of Pandaria, czyli od 25 września. Chcemy, aby cała społeczność World of Warcraft mogła pielęgnować w sobie duszę goblina, krwawego elfa, worgena, draenei czy pandarana od samego początku swojej przygody w świecie Azeroth.
Teraz jedynym problemem zostało wybranie imienia postaci. W kogo wcielicie się tym razem?
Wyjaśnienie dot. możliwości gry rasą pandarenów:
Nareszcie nie trzeba się przejmować czystym kontem osiągnięć robiąc nowego alta ani rozstawać z ulubionym wierzchowcem czy pupilem (non-combat pet). Patch 5.0.4 wprowadza Battle.netową rewolucję, dzięki której wszystkie osiągnięcia, niemal wszystkie (te klasowe i zdobyte w rankingowym PvP nie) wierzchowce i pupile będą współdzielone przez wszystkie nasze postaci w ramach jednego regionu na całym koncie Battle.net, także między różnymi licencjami.
W becie World of Warcraft: Mists of Pandaria wprowadzamy nową technologię pozwalającą graczom na wspólną grę i dobieranie się w grupy w obszarach o niższej populacji, takich jak lokacje niskopoziomowe lub miejsca opuszczone przez innych graczy. Technologia ta umożliwi graczom formowanie grup z innymi graczami z wybranej puli serwerów w celu wykonywania questów tak jakby robili to normalnie, zachowując społeczną strukturę rodzimego serwera.
F.A.Q.
P: Dlaczego międzyserwerowe lokacje?
Przez wiele lat ogromną większość populacji serwera stanowiły postacie na lub blisko maksymalnego poziomu. To powodowało, że gracze levelujący widzieli mniej osób, z którymi mogliby rozpocząć interakcję, niż to było zamierzone podczas tworzenia lokacji. Lokacje międzyserwerowe spowodują, że miejsca gdzie zdobywa się doświadczenie będą przypominały swoją populacją lokacje wysokopoziomowe, co sprawi dużo większą przyjemność graczom na wszystkich poziomach doświadczenia.
P: W jaki sposób działają lokacje międzyserwerowe?
Gdy znajdziecie się w lokacji oznaczonej jako „międzyserwerowa” dostrzeżecie, oprócz graczy, których widzicie na co dzień na swoich serwerach, graczy z innych serwerów. Całość będzie funkcjonować płynnie, będziecie mogli z tymi graczami robić to samo, co z graczami z waszego serwera – dobierać się w grupy, robić zadania.
P: A jaki wpływ będzie to miało na statki i zeppeliny?
Przeważnie przejścia będą występowały na granicach lokacji (jak poruszanie się z Darkshore do Ashenvale).
P: Czy będzie można formować grupy z ludźmi spotkanymi w tych lokacjach?
Oczywiście! Można się z nimi grupować, rozmawiać, aczkolwiek wymienianie się przedmiotami będzie ograniczone w taki sam sposób jak w międzyserwerowych lochach, na rajdach czy polach bitew.
P: Czy nasza międzyserwerowa grupa rozpadnie się, kiedy przemieścimy się do sąsiadującej lokacji, np. z Goldshire do Westfall lub z Thousand Needles do Feralas?
Będzie to działać jak wszystkie międzyserwerowe grupy – wasza grupa się nie rozpadnie, kiedy będziecie podróżować między lokacjami, lecz jeśli nie jesteście z tego samego serwera, to nie będziecie się widzieć w osobnych lokacjach.
P: Będę mógł stworzyć grupę z moimi przyjaciółmi z Real ID?
Tak, będziecie mogli założyć grupę z przyjaciółmi z Real ID, o ile są w tej same frakcji. Działa to tak samo jak międzyserwerowe grupy na rajdach, polach bitew i w lochach.
P: Na jakich poziomach doświadczenia muszę być ja i moi przyjaciele, żeby stworzyć grupę?
Nie ma ograniczeń poziomowych. Będziecie mogli założyć grupę dokładnie tak jak teraz możecie.
P: Mogę wraz z moją grupą odwiedzić któreś z głównych miast?
Stolice i lokacje o wysokiej populacji nie będą oznaczone jako międzyserwerowe, toteż nie będziecie mogli wejść do tego samego miasta, jeśli w grupie znajduje się ktoś z innego serwera.
P: Będziemy mogli wymieniać się przedmiotami?
Wymiana podlega tym samym zasadom jak na międzyserwerowych rajdach, polach bitew i lochach.
P: Jak rozdziela się łupy w grupie?
W taki sam sposób jak gdyby cała grupa była z tego samego serwera.
P: Z kim będę grać?
Będzie można rozpocząć interakcję z graczami z określonej puli serwerów, dzięki czemu jest szansa na to, że w Redridge będziecie przeżywali przygody z osobą poznaną wcześniej w Westfall.
P: Które lokacje będą wspólne?
To będzie zależeć od populacji danej lokacji na danych serwerach. Stolice i lokacje przepełnione graczami nie będą międzyserwerowe.
P: A co z zasobami takimi jak rudy czy zioła?
Będą dostępne dla wszystkich grup w danej lokacji tak jak zwykle. Będziemy bacznie obserwować jaki będzie tego efekt, i jeśli któraś z lokacji stanie się przepełniona postaciami, zaczniemy działać.
P: To znaczy że Dom Aukcyjny będzie również wspólny?
Nie, gdy gracz będzie korzystał z Domu Aukcyjnego, to będzie widział swój, z rodzimego serwera.
P: Co z lokacjami już teraz przepełnionymi, takimi jak lokacje startowe nowych ras?
Dzięki tej technologii możemy stworzyć więcej kopii danej lokacji dla każdego serwera. Gracze na serwerze zostaną przydzieleni do jednej z kopii lokacji, dzięki czemu unikniemy zbyt dużej ilości postaci na danym terenie. Nie będziecie widzieli graczy z innej kopii lokacji, w której jesteście, ale możecie stworzyć grupę, co pozwoli wam znaleźć się się w tej samej wersji danego miejsca.
Patch 5.0.4 wprowadzi kilka dużych zmian w statystkach posiadanego przez nas ekwipunku. Ataki dystansowe mogą być uniknięte (dodge), expertise to teraz rating, odporność na szkoły magii (spell resistance) została usunięta, Resilience to teraz dwie statystyki - PvP Resilience i PvP Power. Do tego znika zupełnie slot na broń dystansową - kusze, łuki i strzelby to teraz główna broń Huntera, różdżki stają się pełnoprawną bronią main hand, a pozostałe przedmioty w tym slocie wypadają z gry. Szczegóły w blogu Ghostcrawlera.
Księga Lochów (Dungeon Journal) została zaktualizowana o informacje o wszystkich starych rajdach i lochach, a także o tych, które pojawią się w Mists of Pandaria. Pojawiło się też kilka nowych map starych lochów, dzięki którym nie zabłądzicie już np. w instancjach Caverns of Time.
Patch 5.0.4 wprowadzi sporo subtelnych, ale zauważalnych (zwłaszcza w samej grze, w ruchu - screenshoty słabo oddają ich stopień) poprawek w oprawie graficznej World of Warcraft. System oświetlenia uległ znacznemu ulepszeniu i jest teraz bardziej dynamiczny - refleksy światła z różnych źródeł bardziej realistycznie wpływają na wygląd otoczenia i postaci. Pojawiła się też nowa opcja włączająca cienie pośrednie - SSAO.
Nowe, niskopoziomowe wersje klasycznych instancji Scarlet Monastery i Scholomance zostaną wprowadzone w patchu 5.0.4. Poprawiona grafika, nowe mechaniki walk i fabuła - to wszystko już teraz, zaś w Mists of Pandaria dojdą wersje heroiczne.
Lekkich, fabularnych zmian doczekał się też Ragefire Chasm. Ma to związek z Garroshem Hellscreamem i jego niekoniecznie fajnymi planami.
Sezon 11 Aren i Rankingowych Battlegroundów zakończy się w środę, 29. sierpnia. Wtedy też ocenimy, komu należą się nagrody na koniec sezonu. Proces ten potrwa około tygodnia. Bardzo ważne jest, by gracze, którzy uważają, że przysługuje im prawo do tytułów Arenowych i/lub Cataclysmic Gladiator's Twilight Drake, wstrzymali się od przenoszenia swoich postaci na inny serwer lub frakcję aż nie zakończy się Sezon 11. Rozdanie tytułów i wierzchowców za Sezon 11 odbędzie sie około tygodnia po zakończeniu sezonu.
Na koniec sezonu Conquest Points zostaną prze-konwertowane na Honor Points, co może spowodować przekroczenie limitu 4 000 Honor Points. Nie będzie limitu na Honor Points aż do momentu wypuszczenia na rynek Mists of Pandaria, 25. września. Wtedy też liczba Honor Points znajdująca się ponad limitem 4 000 punktów zostanie zamieniona na złoto według przelicznika 35 copper za jeden punkt.
Wszystkie przedmioty Sezonu 11 będą dostępne za Honor Points (ich koszt będzie odpowiednikiem ich cen w Conquest Points), kiedy sezon ten dobiegnie końca, z wyjątkiem wszystkich przedmiotów, które wymagały uzyskania konkretnego ratingu. Takich przedmiotów nie będzie już można kupić.
Następny sezon Aren i Rankingowych Battlegroundów zacznie się dla graczy na poziomie 90-tym około tygodnia po premierze Mists of Pandaria. W czasie przerwy miedzy sezonami wszystkie Rankingowe Battlegroundy i mecze Arenowe będą niedostępne. Rankingi: Matchmaking (MMR), Team i Personal zostaną skasowane gdy rozpocznie się sezon 12.
Wraz z wydanie Patcha 5.0.4, pewna liczba opcji i zmian, które nie znajdują się tylko na kontynencie Pandarii, zostanie wprowadzona do gry. Stworzyłem ten poradnik (z pomocą wielu innych osób), aby upewnić się, że będziecie przygotowani na patch, świadomi jak wpłynie on na wasze postacie i doświadczenia, i ostatecznie aby jak najszybciej wprowadzić was w, i pozwolić wam cieszyć się ulepszeniami, które patch wprowadza.
Wraz z każdym dużym patchem chcecie mieć pewność, że wstępnie ściągnęliście go i jesteście gotowi do odpalenia gry pierwszy raz po jego wprowadzeniu. Patch 5.0.4 był dostępny w naszym Background Downloaderze już od kilku tygodni i jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, powinniście się upewnić, że macie ściągnięte większość danych patcha przed jego wydaniem 29 sierpnia. Background Downloader FAQ pomoże wam znaleźć odpowiedzi na niemal każde pytanie jak tego dokonać. Aby potwierdzić, że macie już ściągnięty cały patch, po prostu uruchomcie BackgroundDownloader.exe znajdujące się w waszym folderze World of Warcraft.
Kiedy patch zostanie już wydany, zawsze istnieje możliwość, że będziecie mieli problemy z jego instalacją. Nasz artykuł Rozwiązywanie problemów z Patchem zawiera szereg kroków, które możecie wykonać, jak również proste i zaawansowane rozwiązania.
Inną sprawą, która niepokoi wiele osób, gdy dochodzi do dużej rewizji gry (szczególnie z tak wieloma zmianami jak w 5.0.4), są dezaktualizujące się addony interefejsu. Zarówno WoWInterface jak i Curse są popularnymi stronami UI, które oferują aktualne addony, i powinniście spróbować odnaleźć takie addony, przy których zaznaczone jest, że wspierają wersję 5.0.4 i/lub dodatek Mists of Pandaria.
Jeśli przez dłuższy czas nie grałeś, lub trafiasz na problemu związane z UI, komunikaty o błędach LUA/XML, lub "Nieznanych" obiektach, może być rozsądnym po prostu usunięcie wszystkiego i rozpoczęcie swojej przygody z AddOnami na nowo. Nasze UI Reset FAQ może być pomocne!
Z pewnością jedną z największych zmian nadchodzących w 5.0.4 jest nowy system talentów i wraz z nim nadchodzi masa zmian i nowych czarów oraz umiejętności, jednak zanim do tego dojdziemy, zostały wprowadzone pewna liczne zmiany, które mogą wpłynąć na sposób gry twoją klasą. Od małych do dużych, jednak niemal wszystkie specjalizacje mają zmienione rotacje, a kilka zostało kompletnie przeprojektowanych. Kiedy patch wystartuje, bądźcie gotowi na spędzenie odrobiny czasy na poznanie od nowa każdej umiejętności i ustawienie pasków akcji. Znajdziecie tu tylko kilka ważniejszych wzmianek a propos tego, czego możecie się spodziewać.
Death Knight
Presence zostały zmienione. Frost Presence teraz podwaja generację Runic Power i każda specjalizacja uczy pasywnego efektu, który powinien spowodować, że ta specjalizacja będzie faworyzować odpowiadające Presence dla generalnego użycia. Necrotic Strike, jak również Death Siphon z nowego systemu talentów, obydwa kosztują Death Rune, co oznacza, że mogą zostać użyte tylko gdy jedna z twoich run zostanie przemieniona w Death.
Druid
Specjalizacja Feral została podzielona na specjalizacje Feral (dla druidów skoncentrowanych na kocie) i Guardian (dla skoncentrowanych na niedźwiedziu). Każda z czterech specjalizacji ma bardziej zróżnicowane zestawy umiejętności, jednak wszystkie czary dostępne dla specjalizacji są teraz użyteczne. Dla przykładu, Druidzi Feral i Guardian mogą rzucać Healing Touch dla użytecznej ilości leczenia, a Druidzi Balance i Restoration mogą zrobić większy użytek z umiejętności formy Cat i Bear, które posiadają.
Hunter
Nie ma już minimalnego zasięgu dla tej klasy. Slot na broń dystansową został usunięty z gry; hunterzy ekwipują teraz ich broń dystansową w slocie main hand. Hunterzy odnoszą teraz korzyści z Expertise, jako że ich ataki mogą być teraz uniknięte. Dowolny rodzaj zwierzęcia może teraz wybrać dowolną specjalizację (Ferocity, Tenacity lub Cunning).
Mage
Mage otrzymał wiele zmian mających na celu ulepszenie rotacji i sprawienie, że będą bardziej interesującymi. Arcane Mage ma teraz o wiele bardziej kompleksową rotację. Fire Mage ma teraz narzędzia pozwalające na kontrolę losowej natury ich zaklęć. Frost Mage jest teraz zdecydowanie silniejszy w zadawaniu stałych obrażeń i użyteczny w PvE. Wiele z crowd control i przeżywalności, które były unikalne dla Frost, zostało rozdzielone pomiędzy całą klasę i udostępnione wszystkim specjalizacjom jako talenty.
Paladin
Paladyni otrzymali kilka umiejętności dystansowych, jednak nadal pozostają głównie walczącymi w zwarciu. Wraz z upraszczaniem buffów rajdowych (więcej o tym poniżej), Aury zostały usunięte i buffy skupiły się na Seals. Paladyni mogą teraz utrzymywać 5 Holy Power w danym momencie, jednak nadal mogą zużyć tylko do 3 punktów na każdy czar wydający Holy Power.
Priest
Pule many zostały ustawione na stałe dla wszystkich klas rzucających czary (więcej na ten temat poniżej). Chakry są teraz bardziej podobne do stancji warriora. Zmiany zostały dokonany w Discipline, aby dalej wesprzeć styl gry polegający na absorpcji obrażeń. Shadow Priest ma teraz Shadow Orbs jako surowiec, który może być generowany za pomocą innych prostych czarów i jest wydawany na te silne, lub crowd control.
Rogue
Trucizny są teraz umiejętnościami w spellbooku, które wpływają na obie bronie na raz. Trucizny mogą zostać podzielone na dwie kategorie, Lethal (Deadly lub Wound Poison) i Non-Lethal (cała reszta), i możecie mieć aktywną jedną truciznę każdego typu na raz. Wiele umiejętności, które były zastrzeżone dla jednej specjalizacji, są teraz talentami dostępnymi dla wszystkich specjalizacji; tak więc możecie mieć Shadowstep jako Combat Rogue lub Assassination Rogue'a z Cheat Death. Szybkość sztyletów została znormalizowana, w ten sposób nisza "szybkiego sztyletu" przeznaczona dla off-hand już nie istnieje. Każdy sztylet powinien być w porządku w każdej ręce.
Shaman
Totemy nie zapewniają już długoterminowych buffów. Niektóre ze starych pasywnych efektów są teraz dziedzicznie serwowane shamanowi. Totemy mają za to krótkoterminowe sytuacyjne korzyści. W świetle tego, UI totemów zostało usunięte, jednakże wszystkie czary totemów są teraz posortowane w paskach żywiołów, które można przeciągać ze spellbooka.
Warlock
Każda specjalizacja warlocka ma teraz unikalny drugorzędny surowiec, który pozwala im tymczasowo spiętrzać energię. Affliction warlock koncentruje się bardziej na nakładaniu wielu krótkookresowych efektów zadających obrażenia i wzmacnianiu ich efektów oraz używaniu Soul Shardów rotacyjnie dla silnych obrażeń, a okazjonalnie dla użyteczności, jak wcześniej. Demonology warlock ma teraz nowy surowiec Demonic Fury, zamiast Soul Shardów, który gromadzi poprzez rzucanie swoich normalnych zaklęć. Destruction warlock używa teraz Unstable Embers jako surowca, który gromadzi poprzez rzucanie swoich normalnych zaklęć i jest wydawany na wybuchy masywnych obrażeń. Warlockowie nie używają już czarów pancerzy, zamiast tego otrzymują dodatkowy pancerz i bonusowe życie pasywnie. Wszystkie demony zadają podobne obrażenia i nie są już związane z konkretną specjalizacją. Czasy odnowienia Doomguarda, Infernala i Soulstone'a resetują się przy wipe'ie raidu lub w lochu.
Warrior
Projekt Rage został zmieniony, aby funkcjonował bardziej jako cenny surowiec. Warriorzy nie otrzymują już rage naturalnie z otrzymywanych obrażeń, jednak zamiast tego generują rage swoimi głównymi atakami, takimi jak Mortal Strike, Bloodthirst i Shield Slam. Stancje dzielą odtąd jeden pasek akcji, zamiast zmieniać go, a umiejętności nie są już przypisane do stancji. Dodatkowo korzyści ze stancji zmieniły się znacząco. Berserker Stance pozwala uzyskiwać warriorom trochę rage z otrzymywanych obrażeń, Battle Stance sprawia, że Warriorzy otrzymują dodatkowe rage z zadawanych obrażeń, a Defensive Stance skoncentrowany jest na przeżywalności.
Nowy system talentów zmienia sposób w jaki tworzysz swoją postać w World of Warcraft, utrzymując równocześnie rdzenny styl i odczucia każdej klasy i specjalizacji na miejscu. Odpalając zaktualizowaną grę pierwszy raz i naciskając 'N', aby otworzyć panel talentów, dostrzeżecie wiele zmian.
Najbardziej oczywistą jest nowy wygląd okna specjalizacji, który teraz pokazuje Kluczowe Umiejętności dla każdej specjalizacji klasy. Są to definiujące postać umiejętności, które mogą być używane tylko, gdy dana specjalizacja jest aktywna.
Zakładka talentów pokazuje wam nowy system talentów. Macie dostępny szeroki wachlarz użytecznych i potężnych umiejętności, niezależnie od waszej specjalizacji, jednak możecie wybrać tylko jeden talent w każdym wierszu. Wiele z nich było kiedyś starymi talentami, czasem poddanymi drobnym zmianom, podczas gdy inne są całkowicie nowymi umiejętnościami. Wybory te są z reguły całkiem trudne i musicie się przygotować na poświęcenie chwili na rozważenia każdego wyboru. Jednak nie zniechęcajcie się za bardzo, możecie zresetować pojedynczy talent w dowolnym momencie (i dowolnym miejscu) używając Tome of Clear Mind (nadający się do handlu przedmiot produkowany przez Inskrypcje), lub zresetować je wszystkie, odwiedzając trenera klasy.
Oczywiście przy tak dużej zmianie wszystkie talenty zostały zresetowane i będziecie w stanie poznać nowe umiejętności i talenty podczas ich pierwszorazowego wyboru!
Glify są teraz trochę bardziej skupione na konkretnych rzeczach i trochę fajniejsze. Glify Prime zostały usunięte i glify Major przejmują teraz większość mocy i użytecznych bonusów zarówno z glifów Prime i Minor. Glify Minor są z kolei bardziej skoncentrowane na bardziej zabawowych aspektach i kosmetycznej personalizacji.
W 5.0.4 jest masa zmian i koniecznie musicie przejrzeć pełne noty patcha 29 sierpnia, jednak kilka z nich jest wartych wspomnienia ze względu na to, jak wspaniale przyjemne będą one dla was za każdym razem, gdy się zalogujecie.
Jest trochę zmian, których trzeba być świadomym, a które wpłyną na to, jak będziecie współdziałać i grać z innymi.
Bitwa o Theramore, pierwszy z wielu Scenariuszy wprowadzany do World of Warcraft, to wydarzenie odmieniające losy świata, które dostępne będzie dla postaci z 85 poziomem tylko przez tydzień - ten tuż przed premierą Mists of Pandaria 25 września.
W ciągu tygodnia, w dniach 18-24 września, postaci na 85 poziomie mogą zapisać się do kolejki i wziąć udział w wersji tego wydarzenia przeznaczonej dla Przymierza i Hordy. Zapisać można się z dwojgiem przyjaciół (Uwaga: jeśli przyjaciele są niedostepni, znajdziemy ci jakichś. Baterie nie są częścią zestawu. Oferta może ulec zmianie.)
Kiedy mgły opadną, Bitwa o Theramore dołączy do pozostałych scenariuszy jako treść dla postaci na 90 poziomie i każdy - nawet ci, którzy opuścili ją na 85 poziomie - będą mogli ją rozegrać. Po przejściu scenariusza za pierwszym razem, gracze ujrzą krajobraz po bitwie odwiedzając Theramore w Dustwallow Marsh. Port w końcu ulegnie zmianie na stałe i zachowa swój stan po bitwie w kolejnym patchu, niedługo po premierze Mists of Pandaria, niezależnie od tego, czy gracze ukończyli scenariusz, czy też nie.
Do zobaczenia w Theramore!
Najważniejsze nowości na wideo z kanału Obsługi Klienta Blizzarda
W jęz. angielskim; polskie napisy zostaną dodane wkrótce.
Nowy system talentów i specjalizacji
W jęz. angielskim; polskie napisy zostaną dodane wkrótce.
Nowy system talentów i specjalizacji
System talentów został całkowicie przeprojektowany. Koniec z trzema drzewkami - teraz każda klasa ma tylko jedno. Wciąż wybieramy jedną z trzech (a u druida jedną z czterech) specjalizacji, ale wybór ten jest teraz jeszcze bardziej znaczący. Sporo umiejętności i czarów, których używanie miało sens tylko przy danej specjalizacji (np. Fireball będąc magiem Fire) jest dostępnych teraz tylko w ramach danego speca, a nie ogólnie dla całej klasy. Drzewko talentów funkcjonuje teraz w sposób następujący: co 15 poziomów dostajemy 1 punkt talentów do wydania w jednym, konkretnym wierszu, w którym wybieramy jeden spośród trzech talentów. Nie można wybrać więcej niż jednego talentu w danym wierszu.
Przegląd klas w Mists of Pandaria
Przeglądy ostatnich trzech klas pojawią się w najbliższym czasie; ogólne zmiany w poście Blizzarda poniżej.
Konwersja walut przed i po dodatku - Aktualizacja!
Przeglądy ostatnich trzech klas pojawią się w najbliższym czasie; ogólne zmiany w poście Blizzarda poniżej.
Konwersja walut przed i po dodatku - Aktualizacja!
Cytat z: Blizzard (źródło)
Konwersja walut związana z premierą Mists of Pandaria zostanie przeprowadzona w trzech etapach. Oto nasz obecny plan:
W momencie wprowadzenia patcha 5.0.4 w dniu 29 sierpnia
- Valor points zostaną przekonwertowane w Justice points, a Conquest points zostaną przekonwertowane w Honor points.
Ani Justice ani Honor nie będą mieć w tym momencie narzuconego twardego limitu.- Od tego momentu nie będziesz mógł zebrać kolejnych Justice lub Honor Points, jeżeli po konwersji posiadana ich ilość przekroczy limit 4000.
- Obecny sezon Aren dobiegnie końca.
- Gracze nie będą już mogli zdobywać Valor i Conquest points (bossowie będą nagradzać Justice points, Areny będą zamknięte).
- Przedmioty dotychczas dostępne za Valor/Conquest points będą do kupienia za Justice/Honor.
Około dwa tygodnie po wprowadzeniu patcha 5.0.4
- Wszystkie Justice i Honor Points wykraczające poza limity 4000 zostaną przekonwertowane na złoto wedle kursu 35 srebra za jeden Honor Point i 47 srebra za jeden Justice Point.
- Limit 4000 punktów pozostanie w mocy.
W momencie premiery Mists of Pandaria 25 września
- Valor points mogą być ponownie zdobywane.
- Postaci mogą zdobyć maksymalnie 1000 Valor points na tydzień i mieć zgromadzone łącznie 3000 Valor points.
- Codzienne zadania (daily quests), losowe scenariusze, losowe lochy heroiczne i wszystkie poziomy trudności rajdów nagradzać będą Valor points.
- Valor points mogą być wykorzystane do nabycia ekwipunku z ilvl 489 w Mists of Pandaria.
- Ekwipunek ten będzie sprzedawany przez frakcje The Klaxxi, Golden Lotus, Shado-Pan i August Celestials.
- Do nabycia ekwipunku wymagana będzie reputacja na poziomie "revered".
- Conquest points mogą być ponownie zdobywane.
- Limit Conquest points wynosi 4000.
- Areny i Battlegroundy nagradzać będą Conquest points.
- Conquest points mogą być wykorzystane do nabycia ekwipunku z ilvl 483 od pandareńskich mistrzów bitwy na Great Wall.
W momencie wprowadzenia patcha 5.1 do Mists of Pandaria
- Obecnie planujemy wprowadzić zmiany w systemie Valor opisane w blogu Ghostcrawlera wraz z patchem 5.1, co pozwoli wam na polepszanie posiadanego ekwipunku z wykorzystaniem Valor points. Więcej informacji na ten temat podamy po premierze Mists of Pandaria, gdy będziemy zbliżać się do wydania patcha 5.1.
Wszystkie rasy dostępne dla wszystkich
Cytat z: Blizzard (źródło)
Wraz z wejściem patcha 5.0.4 udostępnimy wszystkie rasy Azeroth do gry każdemu niezależnie od posiadanego dodatku do World of Warcraft. Włączając w to enigmatycznych pandarenów, którzy staną się dostępni od dnia premiery Mists of Pandaria, czyli od 25 września. Chcemy, aby cała społeczność World of Warcraft mogła pielęgnować w sobie duszę goblina, krwawego elfa, worgena, draenei czy pandarana od samego początku swojej przygody w świecie Azeroth.
Teraz jedynym problemem zostało wybranie imienia postaci. W kogo wcielicie się tym razem?
Wyjaśnienie dot. możliwości gry rasą pandarenów:
Cytat z: Zarhym (źródło)
Zauważyłem, że informacja o dostępności pandarenów spowodowała pewne niezrozumienie.
Żeby wszystko było jasne: w momencie wyjścia patcha umożliwimy graczom tworzenie postaci każdej rasy niezależnie od posiadanego dodatku. Tak więc jeśli masz tylko podstawową grę (która teraz zawiera też The Burning Crusade), to od patcha 5.0.4 będziesz mógł stworzyć także postaci ras goblinów i worgenów. A kiedy Mists of Pandaria już się ukaże, będziesz mógł stworzyć także pandarena, niezależnie od tego, czy kupisz Mists of Pandaria, czy nie.
Mowa jest tylko o rasach, co jednak z klasami? Czy będzie można grać tworzyć także mnicha?
Nie, żeby odblokować możliwość stworzenia mnicha, musisz ulepszyć swoją licencję World of Warcraft do poziomu Mists of Pandaria. To samo tyczy się treści na poziomy 85-90 i dostępu do kontynentu Pandarii.
Żeby wszystko było jasne: w momencie wyjścia patcha umożliwimy graczom tworzenie postaci każdej rasy niezależnie od posiadanego dodatku. Tak więc jeśli masz tylko podstawową grę (która teraz zawiera też The Burning Crusade), to od patcha 5.0.4 będziesz mógł stworzyć także postaci ras goblinów i worgenów. A kiedy Mists of Pandaria już się ukaże, będziesz mógł stworzyć także pandarena, niezależnie od tego, czy kupisz Mists of Pandaria, czy nie.
Mowa jest tylko o rasach, co jednak z klasami? Czy będzie można grać tworzyć także mnicha?
Nie, żeby odblokować możliwość stworzenia mnicha, musisz ulepszyć swoją licencję World of Warcraft do poziomu Mists of Pandaria. To samo tyczy się treści na poziomy 85-90 i dostępu do kontynentu Pandarii.
Elementy współdzielone na całym koncie Battle.net
Osiągnięcia, wierzchowce, pupile
Osiągnięcia, wierzchowce, pupile
Nareszcie nie trzeba się przejmować czystym kontem osiągnięć robiąc nowego alta ani rozstawać z ulubionym wierzchowcem czy pupilem (non-combat pet). Patch 5.0.4 wprowadza Battle.netową rewolucję, dzięki której wszystkie osiągnięcia, niemal wszystkie (te klasowe i zdobyte w rankingowym PvP nie) wierzchowce i pupile będą współdzielone przez wszystkie nasze postaci w ramach jednego regionu na całym koncie Battle.net, także między różnymi licencjami.
Cytat z: Kaivax (źródło)
Kiedy patch 5.0.4 zostanie wprowadzany na serwery, zaimplementujemy systemy przygotowujące postaci do systemu walk pupili wprowadzanego w Mists of Pandaria, a także pozwolimy na współdzielenie pupili przez wszystkie postaci na koncie. Podczas przerwy technicznej wszystkie wasze pupile zostaną rozpropagowane między wasze postaci, zaś finalnym efektem będzie dostęp do nich wszystkich z poziomu każdej postaci. Ten wstępny proces dostosowania waszych katalogów pupili wprowadzi kilka zmian wartych wynotowania. Łapanie do klatki i handlowanie pupilami w klatkach to funkcje Mists of Pandaria. Będą widoczne w patchu 5.0.4, ale nie będzie można z nich korzystać przed dodatkiem.
- Istnieje limit 500 pupili na gracza.
- Gracze mogą przekroczyć ten limit po migracji w 5.0.4.
- Migracja nie obejmie więcej jak 1500 pupili na gracza.
- Unikalne pupile zostaną złączone w jednego, przez co będzie tylko jeden dany unikalny pupil na konto.
- Pupile unikalne dla postaci z konkretnej frakcji będą widoczne na szaro.
- Takie pupile mogą zostać przyzwane tylko przez postaci odpowiedniej frakcji.
- Do takich pupili należą np.: Balony, Moonkin Hatchling.
- Niektóre pupile nie będą dostępne dla całego konta. Do takich pupili zalicza się: Guild Page, Guild Herald, Argent Squire, Argent Gruntling
- Gracze nie będą posiadać więcej niż jednego konkretnego unikalnego pupila. Do przykładów należą: Lil' KT, Murky czy Frosty.
- Wszystkie standardowe pupile zostaną złączone przy zachowaniu limitu trzech konkretnego typu. Gracze mający obecnie łącznie więcej niż trzy takie same pupile na swoich postaciach będą posiadać po migracji maksymalnie 3 z nich. Przykładami standardowych pupili są: Orange Tabby Cat, Brown Prairie Dog, Crimson Whelpling.
Nowa muzyka i ekran logowania
Media (pokaż )
Strefy międzyserwerowe
Cytat z: Blizzard (źródło)
W becie World of Warcraft: Mists of Pandaria wprowadzamy nową technologię pozwalającą graczom na wspólną grę i dobieranie się w grupy w obszarach o niższej populacji, takich jak lokacje niskopoziomowe lub miejsca opuszczone przez innych graczy. Technologia ta umożliwi graczom formowanie grup z innymi graczami z wybranej puli serwerów w celu wykonywania questów tak jakby robili to normalnie, zachowując społeczną strukturę rodzimego serwera.
F.A.Q.
P: Dlaczego międzyserwerowe lokacje?
Przez wiele lat ogromną większość populacji serwera stanowiły postacie na lub blisko maksymalnego poziomu. To powodowało, że gracze levelujący widzieli mniej osób, z którymi mogliby rozpocząć interakcję, niż to było zamierzone podczas tworzenia lokacji. Lokacje międzyserwerowe spowodują, że miejsca gdzie zdobywa się doświadczenie będą przypominały swoją populacją lokacje wysokopoziomowe, co sprawi dużo większą przyjemność graczom na wszystkich poziomach doświadczenia.
P: W jaki sposób działają lokacje międzyserwerowe?
Gdy znajdziecie się w lokacji oznaczonej jako „międzyserwerowa” dostrzeżecie, oprócz graczy, których widzicie na co dzień na swoich serwerach, graczy z innych serwerów. Całość będzie funkcjonować płynnie, będziecie mogli z tymi graczami robić to samo, co z graczami z waszego serwera – dobierać się w grupy, robić zadania.
P: A jaki wpływ będzie to miało na statki i zeppeliny?
Przeważnie przejścia będą występowały na granicach lokacji (jak poruszanie się z Darkshore do Ashenvale).
P: Czy będzie można formować grupy z ludźmi spotkanymi w tych lokacjach?
Oczywiście! Można się z nimi grupować, rozmawiać, aczkolwiek wymienianie się przedmiotami będzie ograniczone w taki sam sposób jak w międzyserwerowych lochach, na rajdach czy polach bitew.
P: Czy nasza międzyserwerowa grupa rozpadnie się, kiedy przemieścimy się do sąsiadującej lokacji, np. z Goldshire do Westfall lub z Thousand Needles do Feralas?
Będzie to działać jak wszystkie międzyserwerowe grupy – wasza grupa się nie rozpadnie, kiedy będziecie podróżować między lokacjami, lecz jeśli nie jesteście z tego samego serwera, to nie będziecie się widzieć w osobnych lokacjach.
P: Będę mógł stworzyć grupę z moimi przyjaciółmi z Real ID?
Tak, będziecie mogli założyć grupę z przyjaciółmi z Real ID, o ile są w tej same frakcji. Działa to tak samo jak międzyserwerowe grupy na rajdach, polach bitew i w lochach.
P: Na jakich poziomach doświadczenia muszę być ja i moi przyjaciele, żeby stworzyć grupę?
Nie ma ograniczeń poziomowych. Będziecie mogli założyć grupę dokładnie tak jak teraz możecie.
P: Mogę wraz z moją grupą odwiedzić któreś z głównych miast?
Stolice i lokacje o wysokiej populacji nie będą oznaczone jako międzyserwerowe, toteż nie będziecie mogli wejść do tego samego miasta, jeśli w grupie znajduje się ktoś z innego serwera.
P: Będziemy mogli wymieniać się przedmiotami?
Wymiana podlega tym samym zasadom jak na międzyserwerowych rajdach, polach bitew i lochach.
P: Jak rozdziela się łupy w grupie?
W taki sam sposób jak gdyby cała grupa była z tego samego serwera.
P: Z kim będę grać?
Będzie można rozpocząć interakcję z graczami z określonej puli serwerów, dzięki czemu jest szansa na to, że w Redridge będziecie przeżywali przygody z osobą poznaną wcześniej w Westfall.
P: Które lokacje będą wspólne?
To będzie zależeć od populacji danej lokacji na danych serwerach. Stolice i lokacje przepełnione graczami nie będą międzyserwerowe.
P: A co z zasobami takimi jak rudy czy zioła?
Będą dostępne dla wszystkich grup w danej lokacji tak jak zwykle. Będziemy bacznie obserwować jaki będzie tego efekt, i jeśli któraś z lokacji stanie się przepełniona postaciami, zaczniemy działać.
P: To znaczy że Dom Aukcyjny będzie również wspólny?
Nie, gdy gracz będzie korzystał z Domu Aukcyjnego, to będzie widział swój, z rodzimego serwera.
P: Co z lokacjami już teraz przepełnionymi, takimi jak lokacje startowe nowych ras?
Dzięki tej technologii możemy stworzyć więcej kopii danej lokacji dla każdego serwera. Gracze na serwerze zostaną przydzieleni do jednej z kopii lokacji, dzięki czemu unikniemy zbyt dużej ilości postaci na danym terenie. Nie będziecie widzieli graczy z innej kopii lokacji, w której jesteście, ale możecie stworzyć grupę, co pozwoli wam znaleźć się się w tej samej wersji danego miejsca.
Zmiany w statystykach przedmiotów
Patch 5.0.4 wprowadzi kilka dużych zmian w statystkach posiadanego przez nas ekwipunku. Ataki dystansowe mogą być uniknięte (dodge), expertise to teraz rating, odporność na szkoły magii (spell resistance) została usunięta, Resilience to teraz dwie statystyki - PvP Resilience i PvP Power. Do tego znika zupełnie slot na broń dystansową - kusze, łuki i strzelby to teraz główna broń Huntera, różdżki stają się pełnoprawną bronią main hand, a pozostałe przedmioty w tym slocie wypadają z gry. Szczegóły w blogu Ghostcrawlera.
Zmiany w buffach i debuffach
Księga Lochów (Dungeon Journal) została zaktualizowana o informacje o wszystkich starych rajdach i lochach, a także o tych, które pojawią się w Mists of Pandaria. Pojawiło się też kilka nowych map starych lochów, dzięki którym nie zabłądzicie już np. w instancjach Caverns of Time.
Usprawnienia grafiki, SSAO
Patch 5.0.4 wprowadzi sporo subtelnych, ale zauważalnych (zwłaszcza w samej grze, w ruchu - screenshoty słabo oddają ich stopień) poprawek w oprawie graficznej World of Warcraft. System oświetlenia uległ znacznemu ulepszeniu i jest teraz bardziej dynamiczny - refleksy światła z różnych źródeł bardziej realistycznie wpływają na wygląd otoczenia i postaci. Pojawiła się też nowa opcja włączająca cienie pośrednie - SSAO.
Nowe, niskopoziomowe wersje klasycznych instancji Scarlet Monastery i Scholomance zostaną wprowadzone w patchu 5.0.4. Poprawiona grafika, nowe mechaniki walk i fabuła - to wszystko już teraz, zaś w Mists of Pandaria dojdą wersje heroiczne.
Lekkich, fabularnych zmian doczekał się też Ragefire Chasm. Ma to związek z Garroshem Hellscreamem i jego niekoniecznie fajnymi planami.
Media (pokaż )
Koniec 11 Sezonu PvP
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Sezon 11 Aren i Rankingowych Battlegroundów zakończy się w środę, 29. sierpnia. Wtedy też ocenimy, komu należą się nagrody na koniec sezonu. Proces ten potrwa około tygodnia. Bardzo ważne jest, by gracze, którzy uważają, że przysługuje im prawo do tytułów Arenowych i/lub Cataclysmic Gladiator's Twilight Drake, wstrzymali się od przenoszenia swoich postaci na inny serwer lub frakcję aż nie zakończy się Sezon 11. Rozdanie tytułów i wierzchowców za Sezon 11 odbędzie sie około tygodnia po zakończeniu sezonu.
Na koniec sezonu Conquest Points zostaną prze-konwertowane na Honor Points, co może spowodować przekroczenie limitu 4 000 Honor Points. Nie będzie limitu na Honor Points aż do momentu wypuszczenia na rynek Mists of Pandaria, 25. września. Wtedy też liczba Honor Points znajdująca się ponad limitem 4 000 punktów zostanie zamieniona na złoto według przelicznika 35 copper za jeden punkt.
Wszystkie przedmioty Sezonu 11 będą dostępne za Honor Points (ich koszt będzie odpowiednikiem ich cen w Conquest Points), kiedy sezon ten dobiegnie końca, z wyjątkiem wszystkich przedmiotów, które wymagały uzyskania konkretnego ratingu. Takich przedmiotów nie będzie już można kupić.
Następny sezon Aren i Rankingowych Battlegroundów zacznie się dla graczy na poziomie 90-tym około tygodnia po premierze Mists of Pandaria. W czasie przerwy miedzy sezonami wszystkie Rankingowe Battlegroundy i mecze Arenowe będą niedostępne. Rankingi: Matchmaking (MMR), Team i Personal zostaną skasowane gdy rozpocznie się sezon 12.
Jak przetrwać patch 5.0.4 - artykuł Blizzarda
Cytat z: Bashiok (źródło)
Wraz z wydanie Patcha 5.0.4, pewna liczba opcji i zmian, które nie znajdują się tylko na kontynencie Pandarii, zostanie wprowadzona do gry. Stworzyłem ten poradnik (z pomocą wielu innych osób), aby upewnić się, że będziecie przygotowani na patch, świadomi jak wpłynie on na wasze postacie i doświadczenia, i ostatecznie aby jak najszybciej wprowadzić was w, i pozwolić wam cieszyć się ulepszeniami, które patch wprowadza.
Wraz z każdym dużym patchem chcecie mieć pewność, że wstępnie ściągnęliście go i jesteście gotowi do odpalenia gry pierwszy raz po jego wprowadzeniu. Patch 5.0.4 był dostępny w naszym Background Downloaderze już od kilku tygodni i jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, powinniście się upewnić, że macie ściągnięte większość danych patcha przed jego wydaniem 29 sierpnia. Background Downloader FAQ pomoże wam znaleźć odpowiedzi na niemal każde pytanie jak tego dokonać. Aby potwierdzić, że macie już ściągnięty cały patch, po prostu uruchomcie BackgroundDownloader.exe znajdujące się w waszym folderze World of Warcraft.
Kiedy patch zostanie już wydany, zawsze istnieje możliwość, że będziecie mieli problemy z jego instalacją. Nasz artykuł Rozwiązywanie problemów z Patchem zawiera szereg kroków, które możecie wykonać, jak również proste i zaawansowane rozwiązania.
Inną sprawą, która niepokoi wiele osób, gdy dochodzi do dużej rewizji gry (szczególnie z tak wieloma zmianami jak w 5.0.4), są dezaktualizujące się addony interefejsu. Zarówno WoWInterface jak i Curse są popularnymi stronami UI, które oferują aktualne addony, i powinniście spróbować odnaleźć takie addony, przy których zaznaczone jest, że wspierają wersję 5.0.4 i/lub dodatek Mists of Pandaria.
Jeśli przez dłuższy czas nie grałeś, lub trafiasz na problemu związane z UI, komunikaty o błędach LUA/XML, lub "Nieznanych" obiektach, może być rozsądnym po prostu usunięcie wszystkiego i rozpoczęcie swojej przygody z AddOnami na nowo. Nasze UI Reset FAQ może być pomocne!
Z pewnością jedną z największych zmian nadchodzących w 5.0.4 jest nowy system talentów i wraz z nim nadchodzi masa zmian i nowych czarów oraz umiejętności, jednak zanim do tego dojdziemy, zostały wprowadzone pewna liczne zmiany, które mogą wpłynąć na sposób gry twoją klasą. Od małych do dużych, jednak niemal wszystkie specjalizacje mają zmienione rotacje, a kilka zostało kompletnie przeprojektowanych. Kiedy patch wystartuje, bądźcie gotowi na spędzenie odrobiny czasy na poznanie od nowa każdej umiejętności i ustawienie pasków akcji. Znajdziecie tu tylko kilka ważniejszych wzmianek a propos tego, czego możecie się spodziewać.
Death Knight
Presence zostały zmienione. Frost Presence teraz podwaja generację Runic Power i każda specjalizacja uczy pasywnego efektu, który powinien spowodować, że ta specjalizacja będzie faworyzować odpowiadające Presence dla generalnego użycia. Necrotic Strike, jak również Death Siphon z nowego systemu talentów, obydwa kosztują Death Rune, co oznacza, że mogą zostać użyte tylko gdy jedna z twoich run zostanie przemieniona w Death.
Druid
Specjalizacja Feral została podzielona na specjalizacje Feral (dla druidów skoncentrowanych na kocie) i Guardian (dla skoncentrowanych na niedźwiedziu). Każda z czterech specjalizacji ma bardziej zróżnicowane zestawy umiejętności, jednak wszystkie czary dostępne dla specjalizacji są teraz użyteczne. Dla przykładu, Druidzi Feral i Guardian mogą rzucać Healing Touch dla użytecznej ilości leczenia, a Druidzi Balance i Restoration mogą zrobić większy użytek z umiejętności formy Cat i Bear, które posiadają.
Hunter
Nie ma już minimalnego zasięgu dla tej klasy. Slot na broń dystansową został usunięty z gry; hunterzy ekwipują teraz ich broń dystansową w slocie main hand. Hunterzy odnoszą teraz korzyści z Expertise, jako że ich ataki mogą być teraz uniknięte. Dowolny rodzaj zwierzęcia może teraz wybrać dowolną specjalizację (Ferocity, Tenacity lub Cunning).
Mage
Mage otrzymał wiele zmian mających na celu ulepszenie rotacji i sprawienie, że będą bardziej interesującymi. Arcane Mage ma teraz o wiele bardziej kompleksową rotację. Fire Mage ma teraz narzędzia pozwalające na kontrolę losowej natury ich zaklęć. Frost Mage jest teraz zdecydowanie silniejszy w zadawaniu stałych obrażeń i użyteczny w PvE. Wiele z crowd control i przeżywalności, które były unikalne dla Frost, zostało rozdzielone pomiędzy całą klasę i udostępnione wszystkim specjalizacjom jako talenty.
Paladin
Paladyni otrzymali kilka umiejętności dystansowych, jednak nadal pozostają głównie walczącymi w zwarciu. Wraz z upraszczaniem buffów rajdowych (więcej o tym poniżej), Aury zostały usunięte i buffy skupiły się na Seals. Paladyni mogą teraz utrzymywać 5 Holy Power w danym momencie, jednak nadal mogą zużyć tylko do 3 punktów na każdy czar wydający Holy Power.
Priest
Pule many zostały ustawione na stałe dla wszystkich klas rzucających czary (więcej na ten temat poniżej). Chakry są teraz bardziej podobne do stancji warriora. Zmiany zostały dokonany w Discipline, aby dalej wesprzeć styl gry polegający na absorpcji obrażeń. Shadow Priest ma teraz Shadow Orbs jako surowiec, który może być generowany za pomocą innych prostych czarów i jest wydawany na te silne, lub crowd control.
Rogue
Trucizny są teraz umiejętnościami w spellbooku, które wpływają na obie bronie na raz. Trucizny mogą zostać podzielone na dwie kategorie, Lethal (Deadly lub Wound Poison) i Non-Lethal (cała reszta), i możecie mieć aktywną jedną truciznę każdego typu na raz. Wiele umiejętności, które były zastrzeżone dla jednej specjalizacji, są teraz talentami dostępnymi dla wszystkich specjalizacji; tak więc możecie mieć Shadowstep jako Combat Rogue lub Assassination Rogue'a z Cheat Death. Szybkość sztyletów została znormalizowana, w ten sposób nisza "szybkiego sztyletu" przeznaczona dla off-hand już nie istnieje. Każdy sztylet powinien być w porządku w każdej ręce.
Shaman
Totemy nie zapewniają już długoterminowych buffów. Niektóre ze starych pasywnych efektów są teraz dziedzicznie serwowane shamanowi. Totemy mają za to krótkoterminowe sytuacyjne korzyści. W świetle tego, UI totemów zostało usunięte, jednakże wszystkie czary totemów są teraz posortowane w paskach żywiołów, które można przeciągać ze spellbooka.
Warlock
Każda specjalizacja warlocka ma teraz unikalny drugorzędny surowiec, który pozwala im tymczasowo spiętrzać energię. Affliction warlock koncentruje się bardziej na nakładaniu wielu krótkookresowych efektów zadających obrażenia i wzmacnianiu ich efektów oraz używaniu Soul Shardów rotacyjnie dla silnych obrażeń, a okazjonalnie dla użyteczności, jak wcześniej. Demonology warlock ma teraz nowy surowiec Demonic Fury, zamiast Soul Shardów, który gromadzi poprzez rzucanie swoich normalnych zaklęć. Destruction warlock używa teraz Unstable Embers jako surowca, który gromadzi poprzez rzucanie swoich normalnych zaklęć i jest wydawany na wybuchy masywnych obrażeń. Warlockowie nie używają już czarów pancerzy, zamiast tego otrzymują dodatkowy pancerz i bonusowe życie pasywnie. Wszystkie demony zadają podobne obrażenia i nie są już związane z konkretną specjalizacją. Czasy odnowienia Doomguarda, Infernala i Soulstone'a resetują się przy wipe'ie raidu lub w lochu.
Warrior
Projekt Rage został zmieniony, aby funkcjonował bardziej jako cenny surowiec. Warriorzy nie otrzymują już rage naturalnie z otrzymywanych obrażeń, jednak zamiast tego generują rage swoimi głównymi atakami, takimi jak Mortal Strike, Bloodthirst i Shield Slam. Stancje dzielą odtąd jeden pasek akcji, zamiast zmieniać go, a umiejętności nie są już przypisane do stancji. Dodatkowo korzyści ze stancji zmieniły się znacząco. Berserker Stance pozwala uzyskiwać warriorom trochę rage z otrzymywanych obrażeń, Battle Stance sprawia, że Warriorzy otrzymują dodatkowe rage z zadawanych obrażeń, a Defensive Stance skoncentrowany jest na przeżywalności.
Nowy system talentów zmienia sposób w jaki tworzysz swoją postać w World of Warcraft, utrzymując równocześnie rdzenny styl i odczucia każdej klasy i specjalizacji na miejscu. Odpalając zaktualizowaną grę pierwszy raz i naciskając 'N', aby otworzyć panel talentów, dostrzeżecie wiele zmian.
Najbardziej oczywistą jest nowy wygląd okna specjalizacji, który teraz pokazuje Kluczowe Umiejętności dla każdej specjalizacji klasy. Są to definiujące postać umiejętności, które mogą być używane tylko, gdy dana specjalizacja jest aktywna.
Zakładka talentów pokazuje wam nowy system talentów. Macie dostępny szeroki wachlarz użytecznych i potężnych umiejętności, niezależnie od waszej specjalizacji, jednak możecie wybrać tylko jeden talent w każdym wierszu. Wiele z nich było kiedyś starymi talentami, czasem poddanymi drobnym zmianom, podczas gdy inne są całkowicie nowymi umiejętnościami. Wybory te są z reguły całkiem trudne i musicie się przygotować na poświęcenie chwili na rozważenia każdego wyboru. Jednak nie zniechęcajcie się za bardzo, możecie zresetować pojedynczy talent w dowolnym momencie (i dowolnym miejscu) używając Tome of Clear Mind (nadający się do handlu przedmiot produkowany przez Inskrypcje), lub zresetować je wszystkie, odwiedzając trenera klasy.
Oczywiście przy tak dużej zmianie wszystkie talenty zostały zresetowane i będziecie w stanie poznać nowe umiejętności i talenty podczas ich pierwszorazowego wyboru!
Glify są teraz trochę bardziej skupione na konkretnych rzeczach i trochę fajniejsze. Glify Prime zostały usunięte i glify Major przejmują teraz większość mocy i użytecznych bonusów zarówno z glifów Prime i Minor. Glify Minor są z kolei bardziej skoncentrowane na bardziej zabawowych aspektach i kosmetycznej personalizacji.
W 5.0.4 jest masa zmian i koniecznie musicie przejrzeć pełne noty patcha 29 sierpnia, jednak kilka z nich jest wartych wspomnienia ze względu na to, jak wspaniale przyjemne będą one dla was za każdym razem, gdy się zalogujecie.
- Wszystkie nagrody za gotowanie zostały złączone w jedną walutę: Epicurean Award. Nie tylko oczyści to trochę listę walut, ale również oznacza, że robienie codziennych zadań w Stormwind pomoże ci zakupić Chef's Hat w Dalaran.
- Zbieranie łupów AOE! Zbierz masę przeciwników, zabij ich, a potem podnieś cały łup jednym kliknięciem prawego klawisza myszy - o ile pozwoli na to miejsce w torbach.
- Ograniczenie liczby codziennych zadań (daily quests) zostało usunięte. Podczas gdy naprawdę błyszczy to w Mists of Pandaria przy o wiele większej ilości codziennych zadań, na pewno możecie skorzystać z dobroci tej zmiany przed wyjściem dodatku.
- Wierzchowce, zwierzaki i osiągnięcia dla całego konta! Nareszcie nadszedł ten moment i będziecie mogli cieszyć się z prawie każdego wierzchowca i zwierzaka na dowolnej postaci i dowolnej licencji pod jednym kontem Battle.net. Możecie również pracować nad szerokim wachlarzem osiągnięć z pomocą różnych postaci.
- Dodany został nowy system pomocy do wielu elementów UI i menusów. Możecie przełączać wskazówki naciskając przycisk "i" w górnym lewym rogu okienek, które go posiadają.
- Nowe czary są wyuczane automatycznie wraz ze zdobywaniem nowych poziomów. Trenerzy klas są potrzebni tylko do zmiany talentów, glifów, specjalizacji, lub aby skorzystać z funkcji podwójnej specjalizacji (Dual-spec).
- Pule many są ograniczone. Niekoniecznie jest to polepszeniem jakości życia, jednak ta zmiana dotknie wszystkich używających many klas i statystyk, których chcą mieć. Intellect nadal będzie wzmacniał umiejętności, a Spirit będzie regenerował manę szybciej. Ilości jakie wybierzesz dla każdej z tych statystyk są trochę bardziej zajmujące.
Jest trochę zmian, których trzeba być świadomym, a które wpłyną na to, jak będziecie współdziałać i grać z innymi.
- Nowy projekt buffów i debuffów. Wywodzi się to z sekcji klasowej powyżej, jednak podstawowym założeniem jest to, że jest teraz dostępna konkretna lista buffów i debuffów, i każdy może być rzucany przez kilka klas lub specjalizacji. Kiedy idziesz na rajd, wiesz, że powinieneś mieć 8 buffów, i jeśli ich nie masz, prawdopodobnie jest przynajmniej jedna osoba, która może go rzucić.
- Wsparcie BattleTagów. Jeśli graliście w Diablo III, to jesteście już dobrze zapoznany z BattleTagami (i macie jeden!). Jeśli nie, powinniście stworzyć go teraz. BattleTagi są permamentną ksywką na wasze konto w Battle.net, więc wybierzcie je mądrze. BattleTagi mogą robić to samo co Real ID, jednak anonimowo. RealID powinno być trzymane dla twoich prawdziwych przyjaciół i rodziny, a BattleTag może być używany w celu zawierania znajomości z innymi osobami, którym nie chcecie wyjawiać swoich prawdziwych danych osobowych.
- Zunifikowana kolejka PvE. Możecie teraz stawać w kolejce do lochu, raidu, i innej kolejkowanej zawartości w jednym poręcznym miejscu, wszystko na raz, i po prostu zobaczyć, co wyskoczy pierwsze.
- Strefy międzyserwerowe. Będziemy wprowadzać tę funkcję na początku z kilkoma serwerami przy starcie 5.0.4 i zwiększać tę liczbę do premiery Mists of Pandaria, dopóki wszystkie serwery nie będą wliczone. Jeśli masz zamiar zdobyć poziomy na nowej postaci przed Mists of Pandaria, ta funkcja będzie miała widoczny wpływ na świat dookoła ciebie.
- Jest również nowa ramka rzucania kością, która wyciąga wszystkie rzuty kością z okienka czatu i wrzuca je na ich własne miejsce.
Bitwa o Theramore, pierwszy z wielu Scenariuszy wprowadzany do World of Warcraft, to wydarzenie odmieniające losy świata, które dostępne będzie dla postaci z 85 poziomem tylko przez tydzień - ten tuż przed premierą Mists of Pandaria 25 września.
W ciągu tygodnia, w dniach 18-24 września, postaci na 85 poziomie mogą zapisać się do kolejki i wziąć udział w wersji tego wydarzenia przeznaczonej dla Przymierza i Hordy. Zapisać można się z dwojgiem przyjaciół (Uwaga: jeśli przyjaciele są niedostepni, znajdziemy ci jakichś. Baterie nie są częścią zestawu. Oferta może ulec zmianie.)
Kiedy mgły opadną, Bitwa o Theramore dołączy do pozostałych scenariuszy jako treść dla postaci na 90 poziomie i każdy - nawet ci, którzy opuścili ją na 85 poziomie - będą mogli ją rozegrać. Po przejściu scenariusza za pierwszym razem, gracze ujrzą krajobraz po bitwie odwiedzając Theramore w Dustwallow Marsh. Port w końcu ulegnie zmianie na stałe i zachowa swój stan po bitwie w kolejnym patchu, niedługo po premierze Mists of Pandaria, niezależnie od tego, czy gracze ukończyli scenariusz, czy też nie.
Do zobaczenia w Theramore!
Oficjalne noty patcha 5.0.4
Cytat z: author (źródło)
World of Warcraft PTR 5.0.4
Witajcie na PTR (Publicznych Serwerach Testowych) Patcha 5.0.4. Dziękujemy wam za testowanie z nami Patcha 5.0.4 i prosimy o udzielanie się na naszym Forum PTR.
Bardzo cenimy sobie wasze opinie.
Pamiętajcie, że testowanie na PTR ograniczone jest do kont World of Warcraft, które nie mają dostępu do bety Mists of Pandaria. Więcej informacji na ten temat tutaj.
Ogólne:
Klasy: ogólnie
Konwersja walut
Przedmioty
Profesje
Zadania
Interfejs użytkownika
Mac
Witajcie na PTR (Publicznych Serwerach Testowych) Patcha 5.0.4. Dziękujemy wam za testowanie z nami Patcha 5.0.4 i prosimy o udzielanie się na naszym Forum PTR.
Bardzo cenimy sobie wasze opinie.
Pamiętajcie, że testowanie na PTR ograniczone jest do kont World of Warcraft, które nie mają dostępu do bety Mists of Pandaria. Więcej informacji na ten temat tutaj.
Ogólne:
- Osiągnięcia (Achievements), pupile (pets) i wierzchowce (mounts) dla całego konta
- W Patchu 5.0.4 i kolejnych, większość osiągnięć, pupili i wierzchowców twojej postaci będzie dzielona z innymi twoimi postaciami. Przeczytaj blog Grega "Ghostcrawlera" Streeta: Sprowadzamy te osiągnięcia do poziomu konta.
- Wydarzenie światowe (World Event): Atak na wyspę Theramore
- Wódz Garrosh, ogarnięty obsesją zapewnienia Hordzie dominacji w Kalimdorze, rozpoczyna zmasowany atak na wyspę będącą domem Jainy, Theramore. Choć dzielni obrońcy Przymierza śpieszą odeprzeć atak, wkrótce okaże się, jak bardzo są nieprzygotowani na straszliwą skalę prawdziwych planów Garrosha...
- Scenariusze zostaną aktywowane na tydzień przed premierą Mists of Pandaria, a więc 18 września.
- Lootowanie AOE
- Zbieranie łupów systemem ‘Area of Effect’ pojawia się w World of Warcraft wraz z tym patchem. Po zabiciu grupy przeciwników znajdujących się blisko siebie, gdy będziesz zbierał łupy z jednego z ciał, okno łupów zawierać będzie wszystkie przedmioty znajdujące się na tych ciałach, do których łupu masz prawo.
- BattleTag w World of Warcraft
- Gracze, którzy aktywowali swój BattleTag, będą teraz mogli:
- Widzieć przyjaciół z BattleTagiem na swojej liście przyjaciół.
- Dodawać i usuwać Przyjaciół z BattleTag.
- Wysyłać zaproszenia BattleTag do innych graczy przez użycie prawego przycisku.
- Gracze, którzy aktywowali swój BattleTag, będą teraz mogli:
- Strefy międzyserwerowe
- W niektórych strefach gracze mogą teraz formować grupy z graczami z innych serwerów należących do tej samej puli.
- Kiedy gracz znajduje się w strefie, która jest "strefą międzyserwerową", prócz możliwości napotkania na graczy ze swojego natywnego serwera, będzie także płynnie dostrzegał graczy z innych serwerów (i mógł wchodzic w interakcje).
- Gracze będą zawsze mogli formować grupy i questować tak, jakby wszyscy grali na tym samym serwerze.
- Funkcjonalność ta zostanie początkowo aktywowana na ograniczonej liczbie serwerów, a następnie włączana dla kolejnych wraz ze zbliżaniem sie premiery Mists of Pandaria
Klasy: ogólnie
- Wszystkie klasy zostały zaktualizowane o nowy system talentów, zmienione umiejętności i czary (dostępne na poziomach 1-85). Talenty twojej postaci zostały zresetowane.
- Wiele dawnych talentów zostało zamienionych na umiejętności związane ze specjalizacją.
- Druidzi mają teraz dostęp do czwartej specjalizacji klasowej: Guardian.
- Nowych czarów uczysz się automatycznie. Trenerzy klasowi potrzebni są tylko do zmiany talentów, glifów, specjalizacji lub do skorzystania z funkcji dwóch specjalizacji.
- Wszystkie postaci otrzymują teraz 40% mniej obrażeń od innych graczy.
Konwersja walut
- Valor points zostaną przekonwertowane w Justice points, a Conquest points zostaną przekonwertowane w Honor points.
- Od tego momentu nie będziesz mógł zebrać kolejnych Justice lub Honor Points, jeżeli po konwersji posiadana ich ilość przekroczy limit 4000.
- Gracze nie będą już mogli zdobywać Valor i Conquest points (bossowie będą nagradzać Justice points, Areny będą zamknięte).
- Przedmioty dotychczas dostępne za Valor/Conquest points będą do kupienia za Justice/Honor.
Przedmioty
- Spell Penetration na istniejących przedmiotach zostało zastąpione przez PvP Power.
- Usunięto enchanty na hełmy.
- Zaklęcia zmieniające statystyki hełmów zostały usunięte z gry. Obejmuje to również starsze enchanty wszystkich rodzajów.
- Relikty, broń dystansowa, przedmioty rzucane
- Specjalne miejsce, w którym były dotychczas umieszczane relikty, broń dystansowa i przedmioty rzucane, zostało usunięte. Wszystkie rodzaje broni powinny być teraz wyekwipowane w miejscu na broń.
- Broń dystansowa, w tym też różdżki, zostały wzmocnione tak, by były potężniejsze.
- Broń dystansowa nie ma już minimalnego zasięgu.
Profesje
- Uaktualniony został system glifów. Wiele glifów klasowych zostało dodanych, zmienionych lub przesuniętych do innego rodzaju glifów.
- Glify Prime zostały usunięte.
- Chef’s Award i Dalaran Cooking Award zostały usunięte. Dotychczas posiadane tokeny zostały przekształcone w Epicurean’s Award.
Zadania
- Limit dziennych zadań (daily quests) został usunięty.
- Nie ma już licznika wykonanych dziennych zadań.
Interfejs użytkownika
- Pojawił się nowy interfejs dla twoich wierzchowców i pupili.
- Ekran tworzenia postaci został uaktualniony.
- System wzmocnień (buffów) został ujednolicony w interfejsie użytkownika.
- Dodano nową ramkę z wynikiem rzutu kością (rollowania). Ta nowa opcja jest dostępna po kliknięciu słowa „[Loot]” w linijce czatu lub przez wpisanie „/loot”.
- Okna ‘kolejek’ PvE zostały ujednolicone. Możesz teraz zapisać się na lochy, rajdy i inne opcje w jednym, wygodnym miejscu.
- Sprzedawcy oferują teraz filtrowanie przedmiotów.
- Księgi czarów zostały uaktualnione tak, aby odzwierciedlały zmiany w podstawowych umiejętnościach. Zawierają również krótką charakterystykę specjalizacji.
- Dungeon Journal został poszerzony o informacje dotyczące wszystkich starć przed Cataclysm.
- Do wielu ramek dodano nowy system pomocy. Możesz go włączyć lub wyłączyć klikając na przycisk „i” znajdujący się w lewym górnym rogu ramki.
Mac
- Mac OS X 10.5 nie jest już obsługiwany.
- Dodano pełne wsparcie ekranów Retina.
- Dodano wsparcie dla rozdzielczości odpowiadających proporcjom ekranów komputerów Mac.
- Przełączanie się między trybami Okienkowym (Windowed) i Pełnoekranowym (Fullscren) powinno być teraz szybsze.
- Dodano menu "Pomoc" (Help), dzięki któremu gracze mogą szybko dostać się na strony obsługi klienta.
- Dodano element menu pozwalający graczowi skopiować do schowka informacje o systemie.
- Dodano element menu pozwalający na odnalezienie różnych plików i folderów gry w Finderze.
Mists of Pandaria: Przegląd klas - Priest
W Mists of Pandaria czeka nas wielka przebudowa klas i specjalizacji. Niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, inne można porównać do małego trzęsienia ziemi. Z niektórymi umiejętnościami przyjdzie nam się pożegnać, na ich miejscu pojawią się inne, zupełnie nowe. Jak już również wiecie, zmienia się zupełnie drzewko talentów.
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś – jak zmienia się priest.
Najważniejsze zmiany
Nowe umiejętności:
Glify major:
Glify minor:
Talenty:
Poziom 15:
Poziom 30:
Poziom 45:
Poziom 60:
Poziom 75:
Poziom 90:
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś – jak zmienia się priest.
Najważniejsze zmiany
- Wiele dawnych talentów to teraz umiejętności zależne od specjalizacji, nabywane pasywnie
- Chakry nie wymagają już zaklęcia wyzwalającego i mogą być używane bezpośrednio (ich mechanizm przypomina teraz trochę pułapki huntera).
- Shadow orbs są teraz zużywane przez Devouring Plague.
- Różdżki (wands) stają się pełnoprawną bronią, gdyż znika slot na broń dystansową. Będziecie musieli zdecydować czy wolicie różdżki (których statystyki zostały uaktualnione) czy też inną broń.
- Jak wygląda sprawa Mastery? Dla specjalizacji Shadow dostajemy Shadowy Recall – Twoje umiejętności zadające obrażenia maja 14% szans zadać obrażenia podwójnie. Holy priest dostaje Mastery: Echo of Light – bezpośrednie umiejętności leczące leczą o dodatkowe 10% więcej przez 6 sekund. Discipline priest otrzymuje Mastery: Shield Discipline – potencjał czarów absorbujących zostaje zwiększony o 20%.
- Specjalizacje stają się bardziej hermetyczne – np. Divine Hymn staje się umiejętnością tylko holy priestów (na szczęście Hymn of Hope zostaje dostępny dla wszystkich specjalizacji).
Levitate działa teraz aż do momentu przerwania jego działania, zamiast 10 minut (czy tylko mnie to cieszy?) - Zmniejsza się koszt many zaklęć takich jak Resurrection czy Leap of Faith.
Nowe umiejętności:
- Najbardziej chyba wyczekiwane Void Shift – Priest zamienia się punktami zdrowia z wybrana przez siebie osobą w grupie. Umiejętność ta dodatkowo zwiększa punkty życia postaci z mniejszą ilością życia do 25%, jeśli dana postać ma ich mniej. Instant, 3 minuty czasu odnowienia.
- Halo – Tworzy wokół Ciebie krąg energii, który szybko rozrasta się i zwiększa swoją moc, aż do 30 jardów. Zadaje wrogom obrażenia, a sojuszników leczy.
- Angelic Feather – Pozwala na położenie w określonym miejscu pióra, które nadepnięte przez sojuszników, zwiększa ich prędkość ruchu o 60% przez 6 sekund. Można umieścić tylko 3 pióra w tm samym momencie.
- Spirit Shell – Umiejętność dla specjalizacji shadow. Przez kolejne 15 sekund Twoje Heal, Flash Heal, Greater Heal i Prayer of Healing nie leczą, tylko tworzą tarcze absorbujące, trwające 15 sekund.
- Psyfiend – Czyli możliwość przywołania w dowolnym miejscu tworu (istoty?), który rzucać będzie na naszych przeciwników w obrębie 20 jardów Psychic Terror przez 20 sekund.
- Angelic Bulwark – Zawsze gdy atak przeciwnika sprawi, że będziesz mieć mniej niż 30% punktów życia, otrzymasz tarczę absorbującą obrażenia o wartości równej 20% Twojego życia.
- Phantasm - Gdy użyjesz Fade, pozbywasz się wszystkich efektów ograniczających Twoją prędkość lub możliwość poruszania się. Nie możesz też stać się celem ataków dystansowych.
- From Darkness, Comes Light: Surge of Light - Masz 15% szans używając Smite, Heal, Flash Heal, Binding Heal lub Greater Heal, że Twój kolejny Flash Heal będzie czarem instant, nie wymagającym many. Surge of Darkness – masz 20% szans zadając obrażenia Vampiric Touch, ze Twój kolejny Mind Spike będzie czarem instant i nie wygasi efektów okresowych obrażeń na twoim celu.
- Twist of Fate - Zwiększa o 15% obrażenia i leczenie zadawane celom na poziomie 20% punktów zdrowia (lub poniżej).
- Divine Star – Wystrzeliwuje przed Ciebie Divine Star, która przemierza 20 jardów zadając obrażenia wszystkim wrogom i lecząc wszystkich sojuszników na swej drodze. Po dotarciu w miejsce przeznaczenia gwiazdka wraca do Ciebie, powtarzając całą operację zadawania obrażeń/leczenia.
Glify major:
- Glyph of Circle of Healing - Twój Circle of Healing leczy jeden dodatkowy cel, ale “kosztuje” dodatkowe 35% many.
- Glyph of Dark Binding – Możesz teraz rzucać Prayer of Mending, Renew i Leap of Faith bez wychodzenia z formy shadow.
- Glyph of Desperation – Pozwala na rzucanie Pain suppression i Guardian Spirit podczas ogłuszenia.
- Glyph of Dispel Magic - Dispel Magic teraz również zadaje obrażenia (2.707 Holy Damage) gdy odczarowanie skończy się sukcesem.
- Glyph of Dispersion – Zmniejsza czas odnowienia Dispersion o 15 sekund.
- Glyph of Fade – Zmniejsza również otrzymywane obrażenia o 10%.
- Glyph of Fear Ward – Zmniejsza czas odnowienia i czas trwania Fear ward o 60 sekund.
- Glyph of Holy Fire - Holy Fire staje się czarem instant.
- Glyph of Holy Nova – Uczy umiejętności Holy Nova. Powoduje eksplozję świętego światła wokół rzucającego czar zadając 1,336 obrażeń holy wrogom w obrębie 10 jardów i lecząc do 5 sojuszników w obrębie 10 jardów.
- Glyph of Inner Fire – Zwiększa moc pancerza otrzymywanego z Inner Fire o 50%.
- Glyph of Inner Focus – Stajesz się odporny na efekty Silence, Interrupt i Dispel przez 5 sekund.
- Glyph of Inner Sanctum – Otrzymywane magiczne obrażenia zostają zmniejszone o 6%, prędkość ruchu zwiększa się o 6%.
- Glyph of Leap of Faith - Leap of Faith usuwa też z twojego celu wszystkie efekty ograniczające poruszanie się.
- Glyph of Levitate – Zwiększa się Twoja prędkość poruszania się – podczas lewitowania, jak i przez 10 sekund „po” o 15%.
- Glyph of Lightwell – Zwiększa ilość ładunków Lightwell o 2.
- Glyph of Mind Blast – Gdy Mind Blast zadaje obrażenia krytyczne, unieruchamiasz swój cel na 4 sekundy.
- Glyph of Mind Spike – Gdy zadajesz obrażenia Mind Blast, Twój następny Mind Blast rzucany jest o 50% szybciej.
- Glyph of Penance – Zwiększa koszt many o 20%, ale pozwala na rzucanie czaru w trakcie przemieszczania się.
- Glyph of Power Word: Shield – 20% obrażeń zaabsorbowanych przez Power Word: Shield przechodzi w leczenie.
- Glyph of Prayer of Mending – Pierwsza fala Prayer of Mending leczy o dodatkowe 60% więcej, ale za to ma jeden ładunek mniej.
- Glyph of Psychic horror – Zmniejsza czas odnowienia o 10 sekund
- Glyph of Psychic Scream – Ofiary Twojego (i Twojego Psyfienda) Psychic Terror drżą w miejscu zamiast uciekać ze strachu.
- Glyph of Purify – Twoje Purify teraz również leczy o 3% maksymalnego zdrowia.
- Glyph of Reflective Shield – 45% obrażeń pochłoniętych przez PW: Shield zostaje odesłanych do nadawcy (czyli wroga).
- Glyph of Renew - Renew leczy o 33% więcej, ale trwa 3 sekundy krócej.
- Glyph of Scourge Imprisoment – Skraca czas rzucania Shackle Undead o 1 sekundę.
Glyph of Smite – Smite zadaje dodatkowe 20% obrażeń celom, na które działa Holy Fire. - Glyph of Spirit of Redemption – Zwiększa czas trwania Spirit of Redemption by 10 sec.
- Glyph of lightspring – Zmienia Lightwell w Lightspring, które będzie się starało co sekundę uleczyć członków grupy lub rajdu znajdujących się poniżej 50% punktów zdrowia o 28728 przez 5,69 sekundy. Trwa 3 minuty lub do 15 uleczeń.
- Glyph of Mind Flay – Mind Flay nie zwalnia już przeciwników, zamiast tego za każdym razem, gdy zadajesz obrażenia Mind Flay, Twoja prędkość zwiększa się o 15% przez 5 sekund. Kumulacja do 3 razy.
- Glyph of Shadow Word: Death – SW: Death może być teraz rzucane kiedy chcesz, ale zadaje tylko 25% obrażeń celom powyżej 20 % zdrowia i nie generuje Shadow Orb.
- Glyph of Vampiric Embrace – Twój Vampiric Embrace obraca dodatkowe 50% obrażeń w leczenie, ale trwa 3 sekundy krócej.
Glify minor:
- Glyph of Borrowed Time – Twój Borrowed Time jest teraz widoczny.
- Glyph of Dark Archangel – Gdy zadajesz obrażenia Devouring Plague, przyjmujesz formę Dark Archangel na 8 sekund.
- Glyph of Shackle Undead – Zmienia wygląd Shackle Undead.
- Glyph of Shadow – Twoja forma shadow jest mniej przezroczysta
- Glyph of Shadow Ravens – Twoje Shadow Orbs wygladają teraz jak Shadow Ravens.
- Glyph of Confession – Daje Ci umiejętność Confession (Spowiedź). Zmusza ona sojuszniczy cel do wyznania sekretu.
- Glyph of Heavens – Cele Twojego Levitate będą wyglądały, jakby unosiły się na chmurce.
- Glyph of Holy Ressurection – Cel Twojego Ressurection wydaje się być skąpany w boskim świetle przez cały czas rzucania tej umiejętności.
- Glyph of Shadowy Friends – Twoja Shadowform rozszerza się również na towarzyszące Ci pupile.
- Glyph of Val'kyr - Gdy Spirit of Redemption jest aktywny, wyglądasz jak walkiria.
Talenty:
Poziom 15:
- Void Tendrils – Przywołuje z ziemi kilka wici, które unieruchamiają do 5 przeciwników w zasięgu 8 jardów przez 20 sekund. Zabicie wici kończy efekt.
- Psyfiend - Przywołuje Psyfienda stojącego w jednym miejscu przez 10 sekund. Rzuca on Psychic Terror na wrogów w zasięgu 20 jardów co 1.5 sekundy.
- Dominate Mind – Kontroluje umysł istoty do 88 poziomu przez 30 sekund. Nie działa na istoty
mechaniczne.
Poziom 30:
- Body and Soul – Gdy rzucasz PW: Shield lub Leap of Faith, zwiększasz prędkość celu o 60% przez 4 sekundy.
- Angelic Feather - Pozwala na położenie w określonym miejscu pióra, które, nadepnięte przez sojuszników, zwiększa ich prędkość ruchu o 60% przez 6 sekund. Można umieścić tylko 3 pióra w tym samym momencie.
- Phantasm - Gdy użyjesz Fade, pozbywasz się wszystkich efektów ograniczających Twoją prędkość lub możliwość poruszania się. Nie możesz też stać się celem ataków dystansowych.
Poziom 45:
- From Darkness, Comes Light - Surge of Light: masz 15% szans używając Smite, Heal, Flash Heal, Binding Heal lub Greater Heal, że Twój kolejny Flash Heal będzie czarem instant, nie wymagającym many.
- Mindbender – Zapewnia ulepszona wersję Shadowfiend, który zadaje więcej obrażeń i generuje więcej many.
- Power Word: Solace – Uderza przeciwnika siłą niebios, zadając 8,955 obrażeń Holy i przywracając 0,7% maksymalnej many. W Shadowform zmienia się w Shadow Word: Insanity – pochłania Twój SW: Pain zadając 21,681 obrażeń. Możliwe do użycia tylko, gdy SW: Pain będzie trwało już krócej niż 5 sekund.
Poziom 60:
- Desperate Prayer – Leczy rzucającego czar o 30% jego maksymalnego zdrowia.
- Spectral Guise – Twój cień rozmywa się w ciemności. Jako cień jesteś ukryty, ale pozostajesz w walce. Trwa 6 sekund lub aż Twoja prawdziwa forma nie zostanie uderzona 3 bezpośrednimi atakami.
- Angelic Bulwark – Zawsze gdy atak przeciwnika sprawi, że będziesz mieć mniej niż 30% punktów zdrowia, otrzymasz tarczę absorbującą obrażenia o wartości równej 20% Twojego zdrowia. Nie pojawia się częściej niż co 90 sekund.
Poziom 75:
- Twist of Fate – Po zadaniu obrażeń lub leczeniu celu poniżej 20% zdrowia zadajesz obrażenia lub leczenie zwiększone o 15% przez 10 sekund.
- Power Infusion – Wypełnia priesta mocą, zwiększając prędkość rzucania czarów o 20% i zmniejszając koszt many wszystkich czarów o 20%. Trwa 20 sekund.
- Divine Insight
- Discipline – Gdy używasz Penance, masz 40% szans że Twoje następne PW:Shield zignoruje i nie spowoduje efektu Weakened Soul.
- Holy – Gdy rzucasz Greater Heal lub Prayer of Healing, masz 40% szans, ze Twój następny Prayer of Mending nie wyzwoli czasu odnowienia i od razu przeskoczy na kolejny cel.
- Shadow- Okresowe obrażenia Twojego SW: Pain mają 5% szans zresetować czas odnowienia Mind Blast i sprawić, ze następny Mind Blast będzie czarem instant i nie będzie kosztował many.
Poziom 90:
- Cascade - Wystrzeliwuje pocisk świętej energii, który nabiera mocy wraz z podróżą, zadając 16,176 punktów obrażeń wrogom lub tyle samo punktów leczenia sojusznikom. Przy każdym uderzeniu pocisk rozdziela się na dwa inne, wybierając jak najbardziej oddalone cele, nigdy nie uderzając tego samego. Może się odbić 3 razy.
- Divine Star - Wystrzeliwuje przed Ciebie Divine Star, która przemierza 20 jardów zadając obrażenia wszystkim wrogom i lecząc wszystkich sojuszników na swej drodze. Po dotarciu w miejsce przeznaczenia gwiazdka wraca do Ciebie, powtarzając całą operację zadawania obrażeń/leczenia.
- Halo - tworzy wokół Ciebie krąg energii, który szybko rozrasta się i zwiększa swoją moc, aż do 30 jardów. Zadaje wrogom obrażenia (do 32,351 Holy), a sojuszników leczy do 53,919.