WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Ghostcrawler bloguje: Sprowadzamy te osiągnięcia do poziomu konta

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Ghostcrawler bloguje: Sprowadzamy te osiągnięcia do poziomu konta

  Kumbol:
Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
http://eu.media5.battle.net/cms/blog_header/SXJBWLLCKLGI1328669029528.jpg

Niedawno dodaliśmy zmiany na poziomie konta do systemu osiągnięć w World of Warcraft: Mists of Pandaria, i nadal pozostaje masa roboty zanim to skończymy. Celem tego artykułu jest zilustrowanie intencji leżących u podstaw naszego projektu, co powinno pomóc wam znaleźć odpowiedzi na wiele z waszych pytań.

W ogólności, nigdy nie chcieliśmy, abyście grali Postacią A zamiast Postacią B ze względu na osiągnięcia. Jeżeli Postać A zdobyła Violet Proto-Drake, wtedy możesz już nie grać Postacią B. Jeśli Postać A była tylko jedno święto od Violet Proto-Drake, wtedy możliwe, że nie będziesz grać Postacia B. Jeżeli Postać A wykonała większość osiągnięć rajdowych z Dragon Soul, możesz nie chcieć sprowadzić Postaci B na jedną walkę i stracić szansę na zdobycie osiągnięcia. Posiadanie alternatywnych postaci jest fajne, tak samo jak fajna jest również praca nad osiągnięciami. Nie chcemy jednak, aby te dwa systemy działały sobie nawzajem na szkodę.

Ten cel jest nadrzędny i napędza wszystko inne. Jeśli pozwolilibyśmy ci na zdobycie dodatkowych punktów z osiągnięć za wykonanie danego osiągnięcia na dwóch różnych postaciach, wtedy mógłbyś chcieć grać tylko jedną postacią, posiadającą ich najwięcej, i miał odczucie, jakbyś musiał machinalnie przerobić wszystkie osiągnięcia na każdej alternatywnej postaci, tym samym niwelując celowość wprowadzania osiągnięć na poziomie konta.

Większość osiągnięć jest na poziomie konta

Oznacza to, że otrzymujesz punkty tylko jeden raz. Jeśli zdobyłeś osiągnięcie na jednej postaci, możesz je zobaczyć na wszystkich swoich bohaterach. Jednakże, i to jest ważne, nadal będziesz widział komunikat przy zdobyciu osiągnięcia (wyskakujące powiadomienie), jeśli druga lub każda kolejna postać wykona osiągnięcie. Uważamy, że dalej ważnym jest zaznaczanie pokonywania kolejnych etapów progresji, jak np. zdobycie 80 poziomu, wymaksowanie profesji lub zabicie bosa rajdowego po raz pierwszy. Fajnym jest składanie przez innych gratulacji, gdy wyskoczy powiadomienie. Niemniej, będzie to tylko odnotowanie faktu zdobycia nową postacią osiągnięcia, które już wykonałeś na danym koncie. Nie zdublujesz punktów.

Większość kryteriów nie jest na poziomie konta

Jeśli zaczniesz pracować nad osiągnięciem na jednej postaci, nie możesz go dokończyć na innej (są od tego wyjątki, więc proszę czytać dalej). Nie sądzimy, aby sens miało dotarcie jedną postacią do poziomu 60, inną do 20, i ujrzenie komunikatu osiągnięcia "poziom 80". Jeśli rozpoczniesz eksplorację Thousand Needles na jednej postaci, prawdopodobnie będziesz chciał dokończyć to osiągnięcie na tej samej postaci.

Niektóre osiągnięcia są "meta osiągnięciami."

Są to osiągnięcia, które wymagają od ciebie zdobycia innych specyficznych osiągnięć. Niesławnym przykładem jest "What a Long, Strange Trip It's Been." Takie osiągnięcia SĄ generalnie na całym koncie. Jeśli jedna posiać zdobyła Noble Gardener, a inna The Flame Warden, wtedy twoje konto otrzyma Long Strange Trip. (Inaczej byłoby to dziwne: wyglądałoby to tak, jakbyś miał pod-osiągnięcia, a nie otrzymał meta-osiągnięcia). Mimo że musisz zrobić Explore Thousand Needles na jednej postaci, wszystkie twoje postaci mogą wnieść wkład do Explore Kalimdor.

Bardzo niewiele osiągnięć jest tylko dla całego konta

Są dwie kategorie osiągnięć tylko dla całego konta. Pierwszą stanowią osiągnięcia niemożliwe do zdobycia tylko na jednej postaci. Jeśli zrobilibyśmy osiągnięcie zdobycia 90 poziomu każdą klasą, byłoby ono tylko dla całego konta. (Nie jestem pewien, czy takie wprowadzimy, jednak jest to dobry przykład.) Inną kategorią są osiągnięcia, które są po prostu zbyt brutalne do zdobycia na jednej postaci (i których nigdy byś nie chciał robić dla kilku), takie jak 2500 powtarzalnych dziennych questów lub 250 tys. honorowych zabójstw. W tych przypadkach skumulowana praca na wszystkich postaciach ku tym kryteriom będzie się liczyć.

Naszym zamiarem jest uczynić, by nagrody nadawane z osiągnięć (pupile, wierzchowce, tytuły i tabardy) były współdzielone na poziomie konta.

Nie zamierzam tego jeszcze obiecywać, ponieważ musi stać się wiele magii, aby to zadziałało, jednak jest to naszą intencją. Dyskutowaliśmy nad wprowadzeniem pewnego wymogu poziomu dla niektórych osiągnięć, tak żeby twój 2-poziomowy gnom nie mógł obnosić się z tytułem "Defender of a Shattered World" tylko dlatego, że twój 90-poziomowy shaman go zdobył. Jeśliby jednak gnom dotarł do 80 poziomu, wtedy mógłbyś z dumą pokazywać swój tytuł. Nie będziesz również w stanie używać specyficznego dla frakcji pupila, wierzchowca lub tytułu na innej frakcji. Osiągnięcie nie zniknie -- nie będziesz mógł go po prostu pokazywać na tej postaci. Istnieją prawdopodobnie kolejne wyjątki i detale, które odnajdziemy, gdy już wgryziemy się bardziej w temat.

To jeden z tych systemów, który będzie z czasem ewoluował. Nie sądzimy, by osiągnięcia zawsze musiały działać w powyższy sposób. Gdy gracze uczestniczący w beta testach zaczną eksperymentować z osiągnięciami i wyrażą swoje opinie, to jestem przekonany, że wprowadzimy jeszcze więcej zmian.

Greg "Ghostcrawler" Street jest głównym projektantem systemów dla World of Warcraft. Kocha Cię bardzo, bardzo mocno. Tak, Ciebie.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz