Mists of Pandaria: Przegląd klas - Mage
W Mists of Pandaria czeka nas wielka przebudowa klas i specjalizacji. Niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, inne można porównać do małego trzęsienia ziemi. Z niektórymi umiejętnościami przyjdzie nam się pożegnać, na ich miejscu pojawią się inne, zupełnie nowe. Jak już również wiecie, zmienia się zupełnie drzewko talentów.
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś: jak zmienia się Mage.
Najważniejsze zmiany:
Nowe czary:
Umiejętność Symbiosis druida daje magowi niezależnie od specjalizacji możliwość leczenia Healing Touch.
Glify major:
Glify minor:
Talenty:
Poziom 15:
Poziom 30:
Poziom 45:
Poziom 60:
Poziom 75:
Poziom 90:
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś: jak zmienia się Mage.
Najważniejsze zmiany:
- Arcane ma teraz nowy rodzaj zasobu - Arcane Charge, którego celem jest urozmaicenie rotacji. Ładunki (do maks. 6 naraz) uzyskuje się korzystając z głównych czarów Arcane (Blast, Missiles, Explosion), zaś zużywa na Arcane Barrage. Im więcej ładunków, tym mocniej i więcej celów uderzy Barrage. Szczegółowy opis poniżej.
- Burning Soul to teraz efekt pasywny, którego ma każdy mag.
- Pasywny efekt Wizardry posiadany przez każdego maga zwiększa intellect o 5%.
- Shatter to teraz efekt pasywny, którego ma każdy mag. Zwiększa szansę na krytyka wobec zamrożonych celów dwukrotnie + 50%.
- Pasywny efekt Nether Attunement sprawia, że haste zwiększa też regenrację many maga, a także jej ilość uzyskiwaną dzięki czarom.
- Każdy mag ma teraz Deep Freeze, który jednak nie zadaje już nigdy żadnych obrażeń.
- Improved Counterspell to teraz efekt pasywny, którego ma każdy mag.
- Pyroblast ma teraz wbudowany efekt Hot Streak.
- Różdżki (Wands) nie są już bronią dystansową. Zostały przekształcone w pełnoprawny rodzaj broni, którą można dzierżyć w głównej ręce (main hand) jako alternatywa dla sztyletów (daggers) i mieczy (swords). Ich statystyki zostały odpowiednio zwiększone.
Nowe czary:
- Arcane Charge - Tajemny ładunek, generowany przez Arcane Blast, Arcane Missiles i Arcane Explosion, zużywany przez Arcane Barrage:
- Arcane Blast - Generuje ładunek; Obrażenia Arcane Blast są zwiększane o 22% na każdy ładunek, a jego koszt many zwiększany o 125% na każdy ładunek.
- Arcane Missiles - Generują ładunek; Obrażenia Arcane Missiles są zwiększane o 22% na każdy ładunek.
- Arcane Explosion - Odświeża ładunki i ma 30% szansę na wygenerowanie ładunku, jeśli trafi przynajmniej jeden cel.
- Arcane Barrage - Zużywa wszystkie ładunki; Obrażenia Arcane Barrage są zwiększane o 22% na każdy ładunek i czar trafia 1 dodatkowy cel na każdy ładunek zadając 50% obrażeń.
- Maksymalnie 6 ładunków, trwa 10 sekund.
- Frozen Orb - Frostowa wersja Flame Orb (którego już nie ma) - Tunelowany (channeled), 1 minuta czasu odnowienia - Wysyła przed maga kulę mrozu, która wystrzeliwuje Frostbolty zadające X obrażeń Frost wszystkim pobliskim wrogim celom przez 10 sekund. Dostarcza magowi 1 ładunek Fingers of Frost przy zetknięciu z pierwszym celem. Cele trafione przez Frost Orb są spowolnione o 30% na 2 sekundy.
- Inferno Blast - Instant, 8 sekund czasu odnowienia - Zastępuje Fire Blast po wyborze specjalizacji Fire. Ma gwarancję krytycznego uderzenia. Rozprzestrzenia efekty Living Bomb, Pyroblast, Ignite i Combustion na maks. 2 pobliskie wrogie cele w odległości 10 jardów. Powoduje, że Nether Tempest (nowy talent) odpala swoje dodatkowe obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu 10 jardów. Automatycznie detonuje Frost Bomb (nowy talent).
- Conjure Familiar - 3 sekundy czasu rzucania, 5 minut czasu odnowienia - Nowy czar "kosmetyczny"; przywołuje małego kompana żywiołaka (odpowiedniego do specjalizacji).
- Illusion - Instant, 30 minut czasu odnowienia - Drugi nowy czar "kosmetyczny"; nadaje magowi na 2 minuty nową, losową postać. Efekt anuluje się przy różnych czynnościach, takich jak dosiadanie wierzchowca.
- Alter Time - Najbardziej efekciarska i najpotężniejsza zarazem nowość u maga. Instant, 3 minuty czasu odnowienia - Działa podobnie jak klepsydra na Murozondzie w instancji Endtime. Używamy umiejętności, a po 6 sekundach (lub drugim użyciu) czar przywraca nas do stanu (położenia, ilości życia, many, buffów i debuffów - ale nie czasów odnowienia!) sprzed użycia. Efekt nie zajdzie, jeśli mag w ciągu tych 6 sekund umrze lub oddali się zbyt daleko.
Umiejętność Symbiosis druida daje magowi niezależnie od specjalizacji możliwość leczenia Healing Touch.
Glify major:
- Glyph of Arcane Explosion - Zwiększa zasięg twojego Arcane Explosion o 5 jardów.
- Glyph of Arcane Power - Zwiększa czas trwania oraz czas odnowienia Arcane Power o 100%.
- Glyph of Armors - Skraca czas rzucania twoich czarów Frost Armor, Mage Armor i Molten Armor o 1.5 sekundy i zwiększa ochronny efekt każdego z tych czarów o dodatkowe 10%.
- Glyph of Blink - Wydłuża dystans pokonywany przy użyciu Blink o 5 jardów.
- Glyph of Combustion - Zwiększa bezpośrednie obrażenia, czas trwania obrażeń okresowych i czas odnowienia Combustion o 100%.
- Glyph of Cone of Cold - Zwiększa obrażenia Cone of Cold o 200%.
- Glyph of Counterspell - Twój Counterspell może być teraz rzucony w trakcie rzucania lub tunelowania (channeling) innych zaklęć, ale jego czas odnowienia jest zwiększony o 4 sekundy.
- Glyph of Deep Freeze - Twój Deep Freeze nie jest już objęty globalnym czasem odnowienia.
- Glyph of Evocation - Twoja umiejętność Evocation w czasie swego trwania przywraca też 60% twojego życia. Z talentem Invocation będzie przywracać 40% życia po pełnym rzuceniu. Z talentem Rune of Power zyskujesz 1% życia na sekundę stojąc we własnym Rune of Power.
- Glyph of Fire Blast - Twój Fire Blast i Inferno Blast teraz rozprowadzają także Living Bomb, detonują Frost Bomb i powodują, że Nether Tempest odpala swoje dodatkowe obrażenia wszystkim pobliskim wrogom.
- Glyph of Frost Nova - Redukuje czas odnowienia Frost Nova o 5 sekund.
- Glyph of Frostfire Bolt - Redukuje czas rzucania Frostfire Bolt o 0.5 sekundy.
- Glyph of Ice Block - Kiedy Ice Block się kończy, powoduje automatycznie darmową Frost Novę i czyni odpornym (immune) na wszystkie zaklęcia przez 3 sekundy.
- Glyph of Ice Lance - Twoja Ice Lance trafia teraz także 1 dodatkowy cel za 50% obrażeń.
- Glyph of Icy Veins - Twoje Icy Veins powodują, że Frostbolt, Frostfire Bolt, Ice Lance i Waterbolt twojego Water Elementala rozdzielają się na 3 mniejsze pociski, z których każdy zadaje 160% obrażeń, zamiast przyspieszać szybkość rzucania zaklęć.
- Glyph of Invisibility - Zwiększa prędkość poruszania się w niewidzialności o 40%.
- Glyph of Mana Gem - Twój czar Conjure Mana Gem tworzy teraz Brilliant Mana Gem, który ma 10 ładunków.
- Glyph of Polymorph - Twój czar Polymorph usuwa teraz także z celu wszystkie efekty zadające okresowe obrażenia.
- Glyph of Remove Curse - Zwiększa twoje obrażenia o 10% na 10 sekund po pomyślnym usunięciu klątwy (curse).
- Glyph of Slow - Twój Arcane Blast aplikuje Slow na każdy cel, któremu zada obrażenia, jeśli dotychczas żaden cel nie miał nałożonego twojego efektu Slow.
- Glyph of Spellsteal - Spellsteal teraz także leczy cię za 3% maksymalnego życia po pomyślnym ukradnięciu czaru.
- Glyph of Water Elemental - Zwiększa życie twojego Water Elementala o 40% i pozwala mu rzucać czary podczas poruszania się. Kiedy ma włączony tryb Assist i walczy, użycie komendy Follow spowoduje, że Water Elemental będzie trzymał się blisko ciebie i automatycznie rzucał Waterbolt, jeśli cel będzie w zasięgu.
Glify minor:
- Glyph of Arcane Language - Twój Arcane Brilliance pozwala ci zrozumieć języki rasowe twoich sojuszników.
- Glyph of Conjure Familiar - Uczy cię umiejętności Conjure Familiar. (opis powyżej)
- Glyph of Crittermorph - Kiedy rzucisz Polymorph na małe zwierzątko (critter), efekt potrwa 24 godziny i może być rzucany na wiele takich celów.
- Glyph of Illusion - Uczy cię umiejętności Illusion. (opis powyżej)
- Glyph of Loose Mana - Twój Mana Gem przywraca manę stopniowo w ciągu 6 sekund, a nie natychmiastowo.
- Glyph of Mirror Image - Twoje Mirror Images rzucają Arcane Blast lub Fireball zamiast Frostbolta w zależności od wybranej specjalizacji talentów.
- Glyph of Momentum - Twój Blink teleportuje cię w stronę, w którą się poruszasz, a nie w tę, w którą jesteś zwrócony.
- Glyph of Rapid Teleportation - Po rzuceniu jednego z czarów Teleportu lub przejściu przez Mage Portal, twoja prędkość poruszania się jest zwiększona o 70% przez 1 minutę.
- Glyph of Monkey - Twój Polymorph: Sheep polimorfuje cel w małpę.
- Glyph of Penguin - Twój Polymorph: Sheep polimorfuje cel w pingwinka.
- Glyph of Porcupine - Twój Polymorph: Sheep polimorfuje cel w jeżozwierza.
Talenty:
Poziom 15:
- Presence of Mind - Instant, 1.5 minuty czasu odnowienia - Po aktywacji powoduje, że następny czar z czasem rzucania krótszym niż 10 sekund stanie się instant. Ten czar nie jest objęty globalnym czasem odnowienia.
- Scorch - 1.5 czasu rzucania, 40 jardów zasięgu - Palisz wroga za X obrażeń Fire. Może być rzucany w trakcie poruszania się.
- Ice Floes - Instant, 60 sekund czasu odnowienia - Pozwala ci poruszać się w trakcie rzucania i tunelowania (channeling) 2 następnych zaklęć, które mają bazowy czas rzucania lub tunelowania krótszy niż 4 sekundy. Ten czar może być rzucony w trakcie rzucania innego czaru i nie jest on objęty globalnym czasem odnowienia.
Poziom 30:
- Temporal Shield - Instant, 25 sekund czasu odnowienia - Okrywa cię doczesną tarczą na 4 sekundy. Obrażenia zadane w czasie, gdy tarcza ta jest aktywna, zostaną wyleczone z powrotem w przeciągu 6 sekund. Czaru tego można użyć będąc oszołomionym, zamrożonym, unieruchomionym, wystraszonym lub uśpionym. Nie jest objęty globalnym czasem odnowienia.
- Blazing Speed - Instant, 25 sekund czasu odnowienia - Przełamuje efekty spowalniające i zwiększa twoją prędkość poruszania się o 150% na 1.5 sekundy. Może być aktywowany tylko po przyjęciu ciosu lub czaru zadającego więcej niż 2% całkowitego życia, lub po zabiciu wroga nagradzającego doświadczeniem lub honorem. Ten czar może zostać rzucony w czasie rzucania innego czaru i nie jest on objęty globalnym czasem odnowienia.
- Ice Barrier - Instant, 25 sekund czasu odnowienia - Natychmiast ochrania cię tarczą absorbującą X obrażeń. Trwa 60 sekund. Gdy tarcza jest aktywna, rzucanie czarów nie będzie opóźniane przyjmowanymi obrażeniami.
Poziom 45:
- Ring of Frost - 10 sekund czasu rzucania, tunelowany (channeled), 30 sekund czasu odnowienia - Przyzywa krąg mrozu we wskazane miejsce. Wrogowie wkraczający do kręgu zostaną zamrożeni na 10 sekund. Trwa 10 sekund. Zasięg 10 jardów.
- Ice Ward - Instant, 20 sekund czasu odnowienia - Nakłada lodową barierę na sojuszniczym celu. Kiedy wróg uderzy ten cel, wszyscy wrogowie w zasięgu 10 jardów zostaną zamrożeni w miejscu na 5 sekund. 1 ładunek. Trwa 30 sekund.
- Frostjaw - 1.5 sekundy czasu rzucania, 20 sekund czasu odnowienia - Ucisza (silence) i zamraża cel w miejscu na 8 sekund. Trwa połowę krócej wobec postaci sterowanej przez gracza.
Poziom 60:
- Greater Invisibility - Instant, 2.5 minuty czasu odnowienia - Natychmiastowo czyni maga niewidzialnym, obniżając całe zagrożenie (threat) i usuwając dwa efekty okresowych obrażeń. Będąc niewidzialnym, jesteś nienamierzalny dla wrogów. Trwa 20 sekund. Niewidzialność wygasa, jeśli rozpoczniesz jakąkolwiek czynność. Otrzymywane obrażenia są zmniejszone o 90% w niewidzialności oraz 3 sekundy po wyjściu z niej. Zastępuje Invisibility.
- Cauterize - Atak, który w normalnych warunkach byłby dla ciebie śmiertelny, przywróci ci 50% maksymalnego życia, i od tego momentu będziesz tracił 40% maksymalnego życia w ciągu następnych 6 sekund. Efekt Cauterize nie może występować częściej niż raz na 2 minuty.
- Cold Snap - Instant, 3 minuty czasu odnowienia - Po aktywacji czar ten kończy czas odnowienia umiejętności Ice Block, Frost Nova i Cone of Cold. Natychmiastowo przywraca 30% twojego życia. Czaru tego można użyć będąc oszołomionym, zamrożonym, unieruchomionym, wystraszonym lub uśpionym. Nie jest objęty globalnym czasem odnowienia.
Poziom 75:
- Nether Tempest - Instant, 40 jardów zasięgu - Nakłada efekt Nether Tempest na cel, zadając X obrażeń Arcane przez 12 sekund. Za każdym razem, kiedy Nether Tempest zadaje obrażenia, dodatkowe 50% tych obrażeń jest zadawanych także losowemu celowi znajdującemu się w zasięgu 10 jardów.
- Living Bomb - Instant, 40 jardów zasięgu - Ograniczenie do 3 celów. Cel staje się żyjącą bombą, otrzymując X obrażeń Fire przez 12 sekund. Kiedy efekt ten dobiegnie końca, lub cel umrze, wybucha zadając dodatkowe X obrażeń Fire maksymalnie 3 wrogom znajdującym się w zasięgu 10 jardów. Czar ten ma 1 sekundę globalnego czasu odnowienia.
- Frost Bomb - 1.5 sekundy czasu rzucania, 10 sekund czasu odnowienia, 40 jardów zasięgu - Nakłada lodową bombę na cel. Po 5 sekundach bomba eksploduje, zadając X obrażeń Frost głównemu celowi oraz X obrażeń Frost wszystkim innym celom znajdującym się w zasięgu 10 jardów. Wszystkie dotknięte cele są spowolnione o 70% na 2 sekundy. Czas detonacji i czas odnowienia jest przyspieszany przez haste.
Poziom 90:
- Invocation - Redukuje czas odnowienia umiejętności Evocation do 10 sekund, ale pasywnie regenerujesz 50% mniej many. Wykonanie Evocation powoduje wzrost zadawanych obrażeń od czarów o 25% na 40 sekund.
- Rune of Power - 1.5 sekundy czasu rzucania, 6 sekund czasu odnowienia - Tworzy na ziemi runę mocy, która utrzymuje się przez 60 sekund. Kiedy stoisz w swojej runie mocy, twoja regeneracja many jest zwiększona o 100%, a twoje obrażenia od czarów zwiększone o 15%. Tylko 2 runy mocy mogą być umieszczone jednocześnie. Zastępuje Evocation.
- Incanter's Ward - Instant, 25 sekund czasu odnowienia - Tworzy wokół ciebie magiczną barierę absorbującą do X obrażeń przez 8 sekund. Absorbowane obrażenia przywrócą ci do 18% twojej maksymalnej many. Kiedy efekt dobiegnie końca, twoje obrażenia zadawane przez czary są zwiększone o maks. 30% na podstawie zużytej absorbcji. Efekt pasywny: Zwiększa obrażenia zadawane przez czary o 6% i zwiększa regenerację many o 65%. Efekt ten jest nieaktywny, kiedy Incanter's Ward jest w trakcie odnawiania się.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz