Blizzard zaskoczył nas wczoraj kolejną niespodzianką, bez żadnej zapowiedzi publikując nowego audiobooka pod tytułem "Tysiącletnia Wojna". Opowiadanie autorstwa Roberta Brooksa przybliża losy Turalyona i Allerii po opuszczeniu Azeroth i dołączeniu do Armii Światłości. Po raz kolejny mamy też okazję wysłuchać całego audiobooka po polsku – w roli narratora powraca genialny Miłogost Reczek.
Doświadczcie wyjątkowej przygody w naszym nowym, trzyczęściowym audiobooku: Tysiącletnia Wojna: Opowieść o Allerii i Turalionie, autorstwa Roberta Brooksa. Całość jest dostępna w języku polskim.
Część 1: Dwa jasne światła
Zniknięcie Allerii Bieżywiatr oraz Turalyona wcale nie zakończyło trwającej wojny – było raczej wstępem do kolejnego, jeszcze straszliwszego konfliktu.
Część 2: Szmaragdowa gwiazda
Po dołączeniu do Armii Światłości, wojna przeciwko Płonącemu Legionowi przeniosła Allerię oraz Turalyona do samej kolebki demonicznych mocy: Argusa.
Część 3: Światłość i Cień
Płonący Legion szturmuje Azeroth. Armia Światłości staje w obliczu przegranej. Alleria oraz Turalyon znajdują się po przeciwnych stronach kosmosu, próbując znaleźć sposób na zakończenie krucjaty Sargerasa.
Wczoraj na Publiczny Serwer Testowy trafiła aktualizacja 7.3.2. Wprowadza ona kilka nowości powiązanych z nadchodzącym rajdem Antorus, the Burning Throne, między innymi przedmiot Awoken Titan Essence, który zwiększa poziom legendarnych przedmiotów do 1000. Na okręt Vindicaar trafił też nowy sprzedawca, który wymienia Primal Sargerite na materiały przydatne dla różnych profesji.
Najciekawsza zmiana pojawiła się jednak z dala od Argusa – na Azeroth, w Silithus. W plikach gry odnaleziono fragment mini-mapy, który przedstawia całkowicie zdewastowaną strefę, z ogromną raną w samym jej centrum.
Jak się tam znalazła? Jedna z kwestii dialogowych Khadgara wyjaśnia jej powstanie. Jeśli nie obawiacie się spoilerów, możecie przeczytać ją poniżej.
But in his final spiteful act, Sargeras may have doomed us all. Our world is wounded, champion. Its life essence seeps out into the sands just as Magni foresaw.
This mere drop of Argus' blood surges with incredible power, the might of a titan.
If the blood of Azeroth also proves to be a source of such strength, those who seek to rule this world will stop at nothing to possess it. The days ahead may be dark indeed.
For now, go to Silithus, gaze upon the wound in the world with your own eyes. We will find a way to save Azeroth, I know it.
Dzisiaj, 19 września w Booty Bay odbywa się święto Pirate's Day! W zeszłym roku Blizzard wprowadził w nim sporo zmian, ale i tym razem pojawiła się niewielka nowość – jeśli zdobyliście osiągnięcie Avast Ye, Admiral! za reputację Friendly z Bloosail Buccaneers, to Edward Techt może wam sprzedać nowy gadżet, Jolly Roger.
Blizzard wprowadził dziś do sklepu Battle.net nowego zwierzaka! Shadow to zagubiony na Argus zmiennobarwny lis, który miał zostać ogłoszony na BlizzConie, jednak z powodu ostatnich huraganów w USA, powodzi w Azji Południowej oraz innych tragicznych wydarzeń, został udostępniony już teraz. 100% zysków z jego sprzedaży do końca roku zostanie przekazane organizacjom charytatywnym, które pomagają ofiarom klęsk żywiołowych.
Rozbrykany lis Shadow (Cień), który zgubił się na Argusie i został połknięty przez mrok, potrafi odpędzić moce otchłani samą swoją obecnością. Wraz z tobą ruszy do każdej bitwy, ciesząc twoje oczy swoimi uroczymi, przerośniętymi uszami. Po koniec dnia możesz zwinąć się w kłębek obok swego puchatego przyjaciela i podziwiać jego zmiennobarwną okrywę, na której grają światła i cienie. Jest twój.
Pełna kwota opłaty adopcyjnej (10 EUR) za każdego Cienia zakupionego między 12 września i 31 grudnia 2017 r. zostanie przekazana na rzecz pomocy ofiarom klęsk żywiołowych na całym świecie i rozdzielona między Amerykański Czerwony Krzyż oraz fundusz natychmiastowej pomocy Międzynarodowej Federacji Towarzystw Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.
Od dzisiaj możecie rozpocząć ostatni krok do odblokowania wszystkich elementów rozgrywki na Argus, w tym podziemia Seat of the Triumvirate, kuźni reliktów Netherlight Crucible i niedostępnych wcześniej Zadań Światowych (World Questów) na Mac'Aree!
Kampania na Argus
Ostatni etap kampanii możecie rozpocząć, przyjmując od Turalyona zadanie We Have a Problem. Tym razem trzeba rozprawić się z wysłannikami Legionu, którzy przybyli na Mac'Aree po naszych ostatnich działaniach w tej strefie. Ukończenie całej serii zadań nagradzane jest osiągnięciem You Are Now Prepared! i jest wymagane, by odblokować nowe podziemie i Netherlight Crucible.
Seat of the Triumvirate
Ukończenie kampanii umożliwi dostęp do nowego podziemia Seat of the Triumvirate. Razem z Allerią wyruszycie do dawnej siedziby władzy eredarów i zmierzycie się z wysłannikami Pustki, którzy chcą pozyskać energię L'ury - naaru, która dawno temu pomogła Velenowi uciec z Argus. Historię wszystkich czterech bossów oraz inne szczegóły możecie poznać w tym artykule.
Na miejscu można zdobyć ekwipunek o poziomach 865+ (tryb heroiczny) oraz 885+ (tryb mityczny). Na końcu podziemia pojawia się również nowy, krótki cinematic - jeśli spoilery wam nie straszne, obejrzyjcie go poniżej.
Netherlight Crucible
Kuźnia do ulepszania reliktów również stanie się dostępna dopiero po ukończeniu kampanii. Przypominamy, że relikty będzie można uzupełniać o nowe cechy dopiero po osiągnięciu 60 poziomu Artefaktu (9 poziomu Concordance of the Legionfall), jednak bez dodatkowych wymagań każdy relikt można podwyższyć o 5 poziomów przedmiotu.
Netherlight Crucible wystarczy odblokować tylko raz, aby było dostępne na wszystkich postaciach. Więcej informacji na temat kuźni reliktów możecie znaleźć tutaj.
Lucid Nightmare to nowy wierzchowiec wprowadzony do gry w aktualizacji 7.3, którego zdobycie wymaga rozwiązania szeregu zagadek luźno powiązanych z Przedwiecznymi Bogami i Pustką. Od dnia premiery aktualizacji nad ich rozwiązaniem pracowali gracze z kanału WoW General Secret Finding na Discordzie. W pewnym momencie na czacie było jednocześnie ponad 20.000 osób.
Pamiętajcie, że wszystkie kroki muszą zostać wykonane w podanej kolejności. Ostrzegamy, że ta seria zagadek jest nieco bardziej skomplikowana niż poprzednia, a rozwiązanie samego etapu w Endless Halls może zająć kilka godzin.
Krok 1
Aby rozpocząć poszukiwania wierzchowca, na początek musicie udać się do sklepu Curiosities & Moore w Dalaranie. Na drugim piętrze, na stoliku rozłożony jest zwój z wiadomością, którą trzeba przeczytać:
It begins in the 2104059.
With a most pleasing sign.
(These letters will not always rhyme.)
Krok 2
Wskazówka prowadzi do Ulduaru. Musicie utorować sobie drogę do obszaru z bossem XT-002 Deconstructor i uruchomić dźwignię w północno-zachodniej części placu (od wejścia), znajdującą się na głowie jednego ze zniszczonych robotów. Na podłodze pojawi się wtedy kwadrat złożony z 400 lampek (20x20), które można włączać i wyłączać.
With a most pleasing sign odnosi się do znaku zębatki, symbolu Mimirona. Przy pomocy lampek musicie odtworzyć ten znak (schemat widoczny na obrazku poniżej).
Kiedy odtworzycie symbol Mimirona, pojawi się kolejna wskazówka.
1000 years imprisoned.
Surely it wears on the mind.
Krok 3
Kolejnym przystankiem na drodze do nowego wierzchowca jest rajd Ahn'Qiraj. Wewnątrz musicie dotrzeć aż go komnaty C'thuna, za którą znajduje się mały ołtarz, a na nim świecący robak. Kiedy na niego klikniecie, otworzy się mini-gra oparta na Bejeweled, którą trzeba będzie ukończyć. Nową wskazówkę znajdziecie chwilę później na tym samym ołtarzu:
Deeper than deep.
Awaits your seat.
Krok 4
Do wykonania tego kroku potrzebna będzie Shadoweave Mask. Możecie ją kupić w Domu Aukcyjnym lub stworzyć dzięki profesji Tailoring (schemat na maskę dropi z Dark Iron Steamsmiths w Searing Gorge).
Deeper than deep odnosi się oczywiście do Deepholm, a właściwie do jednej z tamtejszych jaskiń o nazwie Crumbling Depths. Wewnątrz, za tunelem z kręcącym się robakiem znajduje się niewielka skała, a za nią szczelina, do której musicie wskoczyć.
Traficie do kolejnej jaskini, wewnątrz której znajduje się krzesło i czaszka. Do krzesła przyczepiona jest mała tabliczka, na której widnieje napis:
Supremacy?
Get...
Shirk...
...eke...
Jest to anagram, po którego rozwiązaniu otrzymujemy zdanie The key is Racksum Greep. Racksum Greep to goblin w Ratchet, który nosi wspomnianą wcześniej Shadoweave Mask. Po jej założeniu będziecie mogli kliknąć na czaszkę i pojawi się kolejna wskazówka.
Where the shaded delegate may appear.
Krok 5
Następny cel to podziemie Gnomeregan. Gracze Hordy mogą się tam dostać przez teleport w Grom'gol Base Camp. Utorujcie sobie drogę do tunelu pomiędzy Launch Bay a Engineering Labs (mapa na obrazku), a znajdziecie tam szereg dziewięciu maszyn z dźwigniami i tabliczkę z napisem:
Pierwsza część to zapisane w kodzie binarnym nazwy trzech umiejętności różnych zwierzaków. Kolejno Falling Murloc, Mighty Charge oraz Eye Beam zadają na maksymalnym poziomie 684, 560 i 1110 punktów obrażeń. 180 to wskazówka, że kod należy odwrócić, co daje 0111065486. Później wystarczy dodać 1 do każdej cyfry. Ostateczny kod to 1222176597 i to należy wpisać przy pomocy dźwigni.
Chwilę później pojawi się kolejny zwój do przeczytania:
Games and toys are left behind.
When you awaken screaming.
Krok 6
Wyruszamy do Val'sharah, gdzie w chatce Ash'theran na południowy-wschód of Shala'nir ukryta jest kolejna zagadka. Po kliknięciu na czerwoną kulę pojawi się zestaw zaplątanych, czerwonych linii, które trzeba rozwiązać. Kolejna wskazówka pojawi się, kiedy wszystkie linie przybiorą kolor niebieski.
What you seek is buried within.
Krok 7
To zdecydowanie najbardziej skomplikowany i frustrujący etap podróży, który zabierze Was do Kun'lai Summit. W jednej ze świątyń Mogu (oznaczonej na obrazku) znajduje się urna, po której kliknięciu zostaniecie przeniesieni do labiryntu Endless Halls.
Pamiętajcie, aby narysować mapę. Po komnatach porozrzucane są runy i kule w pięciu kolorach (żółty, zielony, niebieski, czerwony, fioletowy). Aby wydostać się, musicie zanieść wszystkie pięć kul do odpowiadających im run. Co gorsza, jedna z komnat labiryntu może przenieść Was w inne, losowe miejsca, a zarówno runy, jak i kule znikają po ich dostarczeniu, więc stracicie punkt odniesienia. Frogge przygotował bardziej dokładny poradnik z objaśnieniami, jak powinno się rysować mapę.
Na końcu zostaniecie przeniesieni do ostatniej komnaty z nową wskazówką:
The way is now open.
To the greatest secret never told.
A fitting end to your journey.
Krok 8
Jeśli nie oszaleliście jeszcze po wcześniejszym etapie, to mamy dobre wieści - to już koniec. Teraz musicie udać się tylko do Forgotten Crypt za Karazhanem - brama powinna być otwarta. W pomieszczeniu o nazwie The Pit of Criminals znajduje się Wasza nagroda, Lucid Nightmare.
Podziękowania dla Nightswifty, Nativodf, DlanorAKnox, Nsy, Azariux, Pools, Coldwind, Takamatsuku, Tobeki, Danteus, Dyaon, Frogge i BeWasted za rozwiązanie licznych zagadek i przygotowanie poradników oraz dla wszystkich graczy, którzy brali udział w przeczesywaniu Azeroth.
Prezentujemy nowy cinematic pod tytułem "Odrzucony dar" na zakończenie pierwszego etapu kampanii fabularnej na Argus. Illidan po raz pierwszy staje w obliczu naaru Xe'ry po uratowaniu jej z wraku rozbitego okrętu Armii Światłości na Krokuun. Poniżej możecie obejrzeć ten filmik z polskimi napisami.
Jedną z pobocznych nowości-niespodzianek ukrytych na Argus w aktualizacji 7.3 jest Orix the All-Seer i oferowane przez niego nagrody. Demon ten ukrywa się w jaskini pod mostem na południe od The Spirit Crucible w Antoran Wastes (oznaczone na mapie poniżej) i ma niepokojącą obsesję na punkcie oczu innych demonów.
Aby rozpocząć zbieranie Intact Demon Eyes do wymiany, gracz musi być pod wpływem buffa Agent of the All-Seer, który trwa godzinę i zwiększa przyjmowane obrażenia o 100%. Buff można uzyskać klikając na specjalne kapliczki porozrzucane po strefie. Dwa potwierdzone miejsca ich położenia możecie sprawdzić na mapie poniżej, chociaż nie zawsze muszą się tam znajdować. Użycie kapliczki zabiera Wam prawie wszystkie punkty życia, więc bądźcie przygotowani, jeśli w pobliżu znajdują się jacyś wrogowie.
Po uzyskaniu buffa pozostało Wam już tylko zabijanie przeciwników. Intact Demon Eyes można zdobyć ze wszystkich demonów w strefie Antoran Wastes. Większą ilość oczu można oczywiście uzyskać z trudniejszych przeciwników. Orix the All-Seer oferuje sześć zadań w zależności od tego, ile chcecie przekazać mu oczu. Za wykonanie każdego z nich przyznawana jest nagroda:
Z nagród wyróżniają się nowy zwierzak Cross Gazer, gadżet All-Seer's Eye oraz Observer's Locus Resonator, który teleportuje graczy do kryjówki jednego z rzadkich przeciwników na Argus. Macie zamiar zapolować na oczy demonów? :-)