Legion | Legendarne przedmioty
Quass, | Komentarze : 5Premiera dodatku World of Warcraft: Legion coraz bliżej, dlatego rozpoczynamy serię artykułów o najważniejszych zawartych w nim nowościach i funkcjach. Dzisiaj chcemy rzucić okiem na nowy proces zdobywania legendarnych przedmiotów, który działa całkiem inaczej, niż w kilku poprzednich dodatkach.
Blizzard postanowił pójść tym razem w zupełnie innym kierunku i całkowicie porzucić pomysł legendarnej serii zadań, zapoczątkowany w Cataclysm. Wrathion i Khadgar nie będą już nas męczyć zdobywaniem niezliczonych pieczęci czy kryształów. Zamiast tego otrzymamy system, który jest prostszy, o wiele bardziej losowy i przypomina ten z The Burning Crusade, ale w znacznie rozszerzonej wersji.
Po pierwsze, legendarnych przedmiotów w Legionie jest o wiele więcej (ponad 150), przez co nie mają już unikalnych modeli i wykorzystują te z poprzednich dodatków, dlatego podlegają transmogryfikacji. Źródłem ich zdobywania nie są już wyłącznie rajdy, ale również podziemia, zadania światowe, czy skrzynie z łupami otrzymywane na polach bitew i arenach. Warto pamiętać, że im trudniejsi są przeciwnicy, tym większa szansa na legendarny przedmiot. Przyznawane są one w systemie personal loot, co powinno ograniczyć kłótnie pomiędzy grupami o to, kto powinien je otrzymać.
Każda specjalizacja ma przypisane osiem legendarnych przedmiotów (chociaż niektóre powtarzają się pomiędzy innymi specjalizacjami, a nawet klasami). Ważne jest jednak, że postać może mieć wyekwipowany tylko jeden z nich, co ograniczy przewagę gracza nad innymi, jeśli będzie miał trochę więcej szczęścia. Ci, którym go brakuje też nie powinni się zbytnio martwić, gdyż szansa na zdobycie legendarnego przedmiotu zwiększa się powoli ale stopniowo, tak długo, jak gracz żadnego nie posiada.
Liczba legendarnych przedmiotów w nowym dodatku w nieznacznym stopniu wpłynęła na ich siłę i przydatność. Co prawda nie zobaczymy już współdziałających ze sobą pierścieni, jak w Warlords of Draenor, ale większość przedmiotów znacznie podnosi moc umiejętności lub je modyfikuje, wywołując dodatkowe działania czy znacznie skracając czas odnowienia. Ich efekty nie będą jednak aktywne w mitycznych rajdach (przez pierwsze kilka tygodni) oraz w PvP. W pewnym sensie można je traktować jako dodatkowy bonus zestawu ekwipunku. Poniżej kilka przykładów:
Wszystkie legendarne przedmioty na początku dodatku mają jednakowy poziom, równy 895. Nowy system nie pozwala w żaden sposób na wybór, który przedmiot chciałoby się zdobyć, ale deweloperzy zasugerowali wprowadzenie takiej możliwości w późniejszych aktualizacjach.
Wygraj książkę Warcraft: Durotan w naszym konkursie!
Kumbol, | Komentarze : 0
Ostatnie 80 kluczy do bety World of Warcraft: Legion to był dopiero początek dużej wakacyjnej puli nagród, jaką dla Was przygotowaliśmy. Dziś rozpoczynamy serię konkursów książkowych, w których do zgarnięcia będą najnowsze powieści z uniwersum Warcrafta wydawane w Polsce przez Insignis. Zaczynamy od prequelu filmu Warcraft: Początek, a więc książki Warcraft: Durotan!
Mamy dla Was 5 drukowanych egzemplarzy książki Warcraft: Durotan. Żeby mieć szansę zdobycia jednego z nich, wystarczy udzielić jak najbardziej wyczerpującej odpowiedzi na nasze zadanie konkursowe:
Wymień z nazwy jak najwięcej znanych (posiadających swoją unikalną nazwę) broni, jakimi w uniwersum Warcrafta posługują się orkowie.
Możesz używać zarówno polskich, jak i oryginalnych nazw.
Jak wziąć udział:
Konkurs zakończony! Wyniki już wkrótce!
Zgłoszenia przyjmujemy do środy, 6.07.2016, do 23:59.
Udowodnijcie, że wiecie o istnieniu tych wszystkich Zgładzi... no, nie będziemy podpowiadać! Powodzenia! Wciąż pachnąca drukarską farbą lektura czeka!
Warcraft: Durotan
Autor: Christie Golden
Oryginalna opowieść o przetrwaniu, konflikcie i magii, poprzedzająca wydarzenia przedstawione w filmie Warcraft: Początek.
W świecie Draenoru silny i niezależny Klan Mroźnego Wilka musi mierzyć się z coraz surowszymi zimami i malejącą populacją raciczników. Kiedy na Grani Mroźnego Ognia pojawia się tajemniczy Gul’dan i roztacza przed Wilkami wizję nowych, wspaniałych terenów łowieckich, wódz klanu, Durotan, staje przed niezwykle trudną decyzją – porzucić terytorium, dumę i tradycje klanu czy poprowadzić swój lud w nieznane?
Mamy dla Was 5 drukowanych egzemplarzy książki Warcraft: Durotan. Żeby mieć szansę zdobycia jednego z nich, wystarczy udzielić jak najbardziej wyczerpującej odpowiedzi na nasze zadanie konkursowe:
Wymień z nazwy jak najwięcej znanych (posiadających swoją unikalną nazwę) broni, jakimi w uniwersum Warcrafta posługują się orkowie.
Możesz używać zarówno polskich, jak i oryginalnych nazw.
Jak wziąć udział:
Konkurs zakończony! Wyniki już wkrótce!
Zgłoszenia przyjmujemy do środy, 6.07.2016, do 23:59.
Udowodnijcie, że wiecie o istnieniu tych wszystkich Zgładzi... no, nie będziemy podpowiadać! Powodzenia! Wciąż pachnąca drukarską farbą lektura czeka!
Legion | Aktualizacja 7.0.3: Inwazje demonów
Quass, | Komentarze : 4
Pomostowa aktualizacja dodatku World of Warcraft: Legion już od ponad tygodnia jest dostępna na Publicznym Serwerze Testowym, gdzie możecie sprawdzić między innymi zmiany w klasach czy nowy system transmogryfikacji. Dzisiaj chcemy jednak przyjrzeć się bliżej innej nowości, czyli inwazjom demonów - wyjątkowemu, ograniczonemu czasowo wydarzeniu, które zakończy się wraz z premierą Legionu.
Celem ataków demonów stanie się sześć różnych stref w Azeroth - Westfall, Dun Morogh, Hillsbrad Foothills, Tanaris, Northern Barrens i Azshara. W każdej z nich inwazje będą przebiegać mniej więcej w ten sam sposób, chociaż z niewielkimi różnicami (przykładowo, w Dun Morogh gracze mogą wykorzystać do obrony wynalazki gnomów, a w Asharze dostępne są maszyny oblężnicze goblinów). Wydarzenia w każdej ze stref dzielą się na cztery etapy:
Jeśli inwazja odbywa się w strefie opanowanej przez przeciwną frakcję, NPC staną się na pewien czas przyjazne. Aktywne ataki będą wyświetlać się na mapach kontynentów, wraz z czasem pozostałym do ich zakończenia.
Nagrody
Podczas ataków gracze mogą zdobyć dwa rodzaje nagród - skrzynie z ekwipunkiem oraz nową walutę, Nethershards. Te pierwsze zawierają elementy zbroi o poziomie przedmiotów równym 685 i broń o poziomie 700. Powstrzymanie jednej inwazji od początku do końca gwarantuje dwie skrzynie (małą i dużą) oraz po ich otwarciu, w sumie 50 jednostek Nethershards.
Łowcy Demonów rozbili obozy w każdej z sześciu stref, gdzie wspomnianą walutę można wymienić między innymi na nowego zwierzaka, czy przedmioty wzmacniające obrażenia lub zwiększające poziom ekwipunku ze skrzyń do 725. Za 200 jednostek Nethershards można kupić przedmiot, który odblokowuje pełny zestaw do transmogryfikacji jednej z powyższych zbroi.
Z wydarzeniem powiązane są następujące osiągnięcia:
Prorocy zagłady
Dodatkowo, na ulicach Stormwind i Orgrimmaru pojawią się fanatyczni prorocy i fataliści zwiastujący nadejście Legionu. Po rozmowie z nimi gracz otrzyma ulotkę, a zebranie wszystkich dwunastu w jednym z miast zostanie nagrodzone osiągnięciem o nazwie It All Makes Sense Now.
Aktualizacja 7.0.3 znajduje się obecnie w fazie otwartych testów na Publicznym Serwerze Testowym (PST). Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule pomocy Blizzarda. Wstępną listę zmian w jęz. polskim możecie sprawdzić tutaj.
Celem ataków demonów stanie się sześć różnych stref w Azeroth - Westfall, Dun Morogh, Hillsbrad Foothills, Tanaris, Northern Barrens i Azshara. W każdej z nich inwazje będą przebiegać mniej więcej w ten sam sposób, chociaż z niewielkimi różnicami (przykładowo, w Dun Morogh gracze mogą wykorzystać do obrony wynalazki gnomów, a w Asharze dostępne są maszyny oblężnicze goblinów). Wydarzenia w każdej ze stref dzielą się na cztery etapy:
- Obrona miasta (np. Kharanos, Crossroads).
- Pokonanie dwóch demonicznych poruczników (Demon Lieutenants) i dowódcy (Demon Commander).
- Oczyszczenie strefy z posterunków i wysłanników Legionu.
- Pokonanie władcy demonów (Demon Lord).
Jeśli inwazja odbywa się w strefie opanowanej przez przeciwną frakcję, NPC staną się na pewien czas przyjazne. Aktywne ataki będą wyświetlać się na mapach kontynentów, wraz z czasem pozostałym do ich zakończenia.
Nagrody
Podczas ataków gracze mogą zdobyć dwa rodzaje nagród - skrzynie z ekwipunkiem oraz nową walutę, Nethershards. Te pierwsze zawierają elementy zbroi o poziomie przedmiotów równym 685 i broń o poziomie 700. Powstrzymanie jednej inwazji od początku do końca gwarantuje dwie skrzynie (małą i dużą) oraz po ich otwarciu, w sumie 50 jednostek Nethershards.
Łowcy Demonów rozbili obozy w każdej z sześciu stref, gdzie wspomnianą walutę można wymienić między innymi na nowego zwierzaka, czy przedmioty wzmacniające obrażenia lub zwiększające poziom ekwipunku ze skrzyń do 725. Za 200 jednostek Nethershards można kupić przedmiot, który odblokowuje pełny zestaw do transmogryfikacji jednej z powyższych zbroi.
Z wydarzeniem powiązane są następujące osiągnięcia:
Prorocy zagłady
Dodatkowo, na ulicach Stormwind i Orgrimmaru pojawią się fanatyczni prorocy i fataliści zwiastujący nadejście Legionu. Po rozmowie z nimi gracz otrzyma ulotkę, a zebranie wszystkich dwunastu w jednym z miast zostanie nagrodzone osiągnięciem o nazwie It All Makes Sense Now.
Aktualizacja 7.0.3 znajduje się obecnie w fazie otwartych testów na Publicznym Serwerze Testowym (PST). Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule pomocy Blizzarda. Wstępną listę zmian w jęz. polskim możecie sprawdzić tutaj.
Legion | Klucze do bety - wyniki naszych konkursów
Kumbol, | Komentarze : 14We wtorek dobiegły końca wszystkie nasze konkursy z kluczami do bety World of Warcraft: Legion do wygrania. Dziś przyszedł czas na ogłoszenie wyników. Oto szczęśliwcy, którzy już niebawem wyruszą na Broken Isles! Żeby ten news nie był
Konkurs I - zwycięzcy
Zaprojektuj własny ekran logowania World of Warcraft
- Patryk Meszyński
- Weronika Sikora
- Rafał Kotozw
- Patryk Nosal
- Wojciech Kondraciuk
- Piotr Karski
- Karol Dobrek
- Waldemar Majcher
- Kacper Schultz
- Kacper Krecz
- Damian Pyszka
- Łukasz Nowak
- Kuba Strzelczyk
- Kuba Babiak
- Wojtek (Nasti)
- Dawid Mrówczyński
- Adrian Mazur
Wybrane prace zwycięzców:
Konkurs II - zwycięzcy
Krzycz jak Illidan!
- Norbert Zwierczak
- Mikołaj Ładny
- Kaytec
- P3ry __
- Maciej Kosior
- Łukasz Majos
- Szaman (margo517)
- Aleksander Derulski
- Kamil Olszar
- Tomek Stażek
- Przemek Cyran
- Agata Dżejkowska
- Mikołaj Kaleta
- Łukasz Buru
Wybrane zgłoszenia zwycięzców:
Konkurs III - zwycięzcy
Opisz najbardziej wyczekiwaną nowość Legionu
- Basnior
- Angrybear
- Myzdrael
- Nerthiliuz
- Varmy
- Kiryl
- Houy
- Ludek
- Kelmevor
- EpickiTroll
- Anterius
- Kubakr
- Danelar
- Glaseth
- Goldi
- TheSnail
- majkel66
- Joki
- resorvitate
- Panda4
- Theskorpionero
- WICKEDsick
- Xm1992
- Leadrien
- Aror
- Parteon
- Dyathe
- Yasashii
- Magda1811
- Gusiol
- SzopenPogo
- Elanith
- Mokiczek
- Avanah
- Anxunamun
- Rendin
- Coby
- Anareth
- Mainka44
- lukepl
- Ozone
- Tiberinus
- Dario
- Frsh
- BrainOnStandby
- Asasek123
- Dlakin
- Atar1n
- SilentStorm
- Troley
Wybrane zgłoszenia zwycięzców:
Kazano mi wskazać, wśród nowin ogromu,
co wraz z Legionu przychodzą dodatkiem,
tę, która, w serce me wszedłszy ukradkiem,
cenniejszą się zdaje od Variana tronu.
Tak też wyczekują jedni run magicznych,
płonących zielenią na elfickim ciele;
inni – zaklęć nowych, by mocą ich wiele
ran zadać oddziałom demonów tak licznych.
Nie pragnę ja jednak tej wrzawy wojennej,
lecz lądów wydartych z podwodnej otchłani;
tam niegdyś bowiem Księżyca kapłani,
stróżami byli mądrości tajemnej.
W jednym z miast świata przeszłego sławniejszych,
za czasów Azshary – potężnej Władczyni,
świątynia stała Elune – Bogini,
jedynej Pani pokoleń dawniejszych.
Gdy pycha królowej pod niebo się wzbiła,
i wojska demonów zstąpiły na ziemię,
głębinom oddane zostało złe plemię -
- królestwo, miasta, i magii ich siła.
Choć na dno zepchnięte, nie przepadły czary,
w bóstwu poświęconych komnatach skrywane;
z wrót przeto pieczęci zostały zerwane
po wiekach, by złożyć Sargerasa mary.
Pragnąc i dla siebie tytana potęgi,
Wyspy Zniszczone Gul’dan wzniósł spod wody;
lecz miast, mocą Oka, kruszyć wrogów rody
zginął, nie przetrwawszy demonów udręki.
Tę właśnie świątynię sam pragnę przemierzyć,
która grobowcem już tylko jest zwana;
by znów za piękną została uznana,
by w blask jej stracony ktoś znów chciał uwierzyć.
Tak marząc o miejscu, co chwałą jaśnieje,
w myślach zobaczyłem duchy elfów dawnych;
idą w moją stronę, klucz w ich rękach sprawnych,
a na nim wyraźnie litera widnieje.
Litera mi znana, jest to greckie beta,
co dziwnie przybliża mi moje pragnienia;
lecz nie wiem, czy są to jedynie złudzenia,
czy raczej zwycięstwo i działań mych meta!
~Anareth
Aż ciężko wybierać, tyle jest nowości. Najbardziej chyba czekam na wątek fabularny, jestem po przeczytaniu kronik i nowej ksiazki o Illidanie, co buduje cały wachlarz możliwości odnośnie prowadzenia fabuły i dodadkową ciekawość odnośnie roli jaką odegra tu illidan(przepowiednia Naaru z książki).Gdzie zniknął Vol'jin, i jakich sojuszników sprowadzi, jak poradzi sobie Mroczna Pani jako wódz Hordy. Jak poradzi sobie Anduin po stracie ojca, tu przypomina mi się konwersacja Anduina i Garosha( książka zbrodnie wojenne) gdy to Garosh powiedział "Kiedyś żył już blondwłosy książę, a skończył jako Lich King". Czy poradzi sobie z wagą korony gdy świat czeka największa batalia czy też spojrzy w stronę jakiejś mroczniejszej strony. Wracają też wspomnienia po trylogi, Wojna Starożytnych. Suramar, niegdyś potężne miasto królowej Azhary znów się wyłania z głębin, a Azhara spadając w głębiny wody otoczyła siebie i dwie służki barierą magiczną, krzycząc "Azhara nie zginie tak łatwo!", a jak wiemy Lady Vashji, która była jedną z służek już pojawiła się w TBC, czy w końcu ujrzymy królową Azharę jako Nagę?mam nadzieję. Kolejnym ciekawym punktem są akcenty z tytanami, ulduar był genialny, więc jeśli będą tytani, aka Keepersi(thorim Freya itd.) to napewno nie będziemy się nudzić. Najbardziej chyba ciekawi mnie samo zakończenie, czy zmierzymy się zSargerasem, i czy zostaną przedstawieni najpotężniejsi wrogowie w uniwersum, Void Lordzi, przez których to Sargeras stworzył Legion, by mieć siłę do unicestwienia ich. Mógłbym jeszcze wymieniać, ale boję się że uciekłbym od tematu i mół wejsc na inne nowości. Także podsumowując, nie mogę się doczekać co przyniesie nam fabuła!
~Avanah
Pewnie swoją wypowiedzią zaskoczę wiele osób, ale najbardziej w nowym dodatku czekam na pewien unikalny artefakt - wędkę. :) Niestety nie jest jeszcze wiadomo czy zobaczymy ją w finalnej wersji dodatku, bo z tego co się orientuję to niestety na becie nie ma jej nadal wprowadzonej. Ale gdyby tylko była, cóż to by się działo! Byłabym najlepszym rybakiem w całym Azeroth, uzupełniłabym z łatwością pozostałe achievementy z fishingu oraz - najważniejsze - wygrałabym niedzielny konkurs łowienia ryb i zgarnęła główną nagrodę - chwałę, sławę, wieniec adoratorów, achiv oraz roomowy pierścień! A w Legionie? Z premedytacją czyściłabym łowiska z 15 rodzajów rare ryb, które będziemy mogli spotkać na Broken Islands.
Oczywiście to jedno z moich małych pragnień nadchodzących zmian, nie sposób opisać wszystkich - questowanie, zmiany z dungeonach, nowy sposób progresowania profesji, niesamowita klasa jaką jest DH oraz wszystkie zmiany w klasach obecnie grywanych (już ostrzę kły, by spróbować swoich sił w topowaniu dpsu!).
Nie sposób nacieszyć oczy streamami, trzeba samemu stanąć do walki. Pomożecie urzeczywistnić to pragnienie już teraz? :)
~Yasashii
Serdecznie gratulujemy wszystkim zwycięzcom i dziękujemy za udział w naszych konkursach!
Rozpoczynamy jeszcze dziś dystrybucję kluczy za pośrednictwem emaili zwrotnych (konkurs I i II) i Prywatnych Wiadomości na WoWCenter.pl (Konkurs III). Wyczekujcie kontaktu z naszej strony już niebawem!
Warcraft: Początek | Recenzja - fanowski film ostateczny
Kumbol, | Komentarze : 3
Cokolwiek przeczytacie na temat Warcrafta: Początek w prasie czy internecie (wliczając niniejszą publikację), jeśliście fanami tego uniwersum - po prostu idźcie do kina na film!
Obraz studia Legendary Pictures powstawał od tak dawna, że tylko prawdziwi weterani World of Warcraft pamiętają dzień jego ogłoszenia (przypomnijmy - 9 maja 2006 roku). Po tak długim czasie ekscytacja przeradza się w zniecierpliwienie, które dopiero po objęciu sterów nad filmem przez Duncana Jonesa zaczęło stopniowo ustępować coraz większemu zaciekawieniu. Ekipa, która ostatecznie wzięła się za bary z Warcraftem, to filmowcy z dorobkiem każącym ufać, że nasz świat jest w dobrych rękach.
Pewien niepokój pojawił się na ostatniej prostej przed premierą - sprawę koncertowo kładł marketing Universala/Legendary, wypluwając całkowicie bezduszne zwiastuny i materiały promocyjne. Oficjalna kampania reklamowa filmu była żałośnie generyczna. Do tego stopnia, że robione hobbistycznie przez naszego redaktora Quassa gify zostały dostrzeżone przez popularny amerykański serwis io9 i przywołane jako przykład fanowskiej twórczości lepiej promującej film niż oficjalne kanały. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że duży kawałek box-office'owego tortu Warcraft stracił niezasłużenie już w przedbiegach.
Ostatecznie bowiem nie jest tak źle - to opinia, jaką sformułowałby hipotetyczny "ja", gdyby świata Warcrafta dotąd nie znał ani trochę, a za fantastyką nie przepadał.
Wiele z zarzutów wysuwanych wobec filmowego rzemiosła w Warcrafcie jest jak najbardziej słusznych. Narracja i montaż są chaotyczne, i dopiero po ponad kwadransie wpadają na w miarę równe tory prowadzenia historii (albo to nasza percepcja się do nich w końcu dostraja). Potrafię sobie jednak wyobrazić poczucie przytłoczenia, czy wręcz irytację tempem wprowadzania świeżego widza w świat przedstawiony. Brakuje Warcraftowi eleganckiej sekwencji otwierającej, z gracją Galadrieli wciągającej widza w wir wydarzeń, wykładając uprzednio elementarne fakty. Zupełnie niesubtelnie dostajemy na wstępie orkowym młotem po głowie, by zaraz niczym seria strzałów z pukawki zaznajamiać się (powierzchownie) z kolejnymi lokacjami i postaciami. Część z tego jest zbędna i uargumentowana chyba jedynie fanserwisem (Ironforge, Goldshire).
Czy to wszystko oznacza, że Warcraft jest fatalnym niewypałem? Ależ skąd! Film broni się fenomenalnym przedstawieniem świata - tak cudownie bajecznego, niby prawdziwego, a jednak zgoła nowego i intrygującego. To, co na zwiastunach nie wyglądało przekonująco, w kinie zniewala. Paleta barw jest Blizzardowsko przesadzona, lokacje i postaci przerysowane, stwory czy uzbrojenia odpowiednio fantastyczne, a wszystko okalają wszędobylskie mrugnięcia okiem do graczy i easter-eggi. Widać bardziej niż wyraźnie (krytyk powie: zbyt wyraźnie), że to dzieło stworzone przez autentycznych fanów dla fanów. Czuć tutaj po prostu frajdę, z jaką wszystkie zaangażowane strony pracowały nad filmem. To z kolei przekłada się bezpośrednio na zestaw emocji, jakich doświadcza widz zaznajomiony z materiałem źródłowym.
Dla fanów - solidne 7/10 (bo i fan odczuje scenariuszowo-montażowe niedoskonałości). Trudno jednak wyrazić w tak prostej skali to, co czuje się w czasie seansu, bo radość z oglądania przeniesionego na wielki ekran ukochanego świata fantasy jest niemierzalna. Pełni fascynacji i podziwu dla Industrial Light & Magic (odpowiedzialni za efekty specjalne w Warcrafcie; z gigantycznym dorobkiem kultowych dzieł kinematografii) oglądamy mocarnych orków - najbardziej wiarygodnie przedstawione postaci w historii kina wykreowane z pomocą komputera i techniki motion capture. Doskonale sprawdzili się mo-capowi aktorzy, w szczególności Toby Kebbel, którego kreacja Durotana jest doskonała. Emocje wywołują przeloty nad miastem Stormwind, które wydaje się być idealnie podbitą do kinowej skali wersją z gier. No i ta magia! Żaden hollywoodzki blockbuster nie oddał czarów w taki sposób, jak Warcraft (i biorę tu pod uwagę też cały cykl Harry Potter). To nie jakieś tam machanie różdżką, ale ciężkie inkantacje, zniewalająco piękne i potężne. Być może jest to zarazem zarzut wobec filmu, ale momenty największych ciar miałem między innymi przy kolejnych scenach teleportacji. To ma pewnie jakiś chory związek z tym, że mój main to mag.
Oczywiście, że Warcraft swoje duże wady ma. Jest zarazem jasne, że to najlepszy film oparty na grze wideo, jaki kiedykolwiek powstał. Ma pełno wspaniałych momentów, które są być może zbyt śpiesznie posklejane, ale bronią się i sprawiają frajdę (+ dodatkowy współczynnik frajdy dla prawdziwych fanów). Wygląda wspaniale (3D jest tu naprawdę dobre, pomimo dodania go w postprodukcji), gwarantuje mnóstwo fanowskich uniesień, ale cierpi na niedobór scen "wdrożeniowych". Czy powinieneś pójść do kina na film Warcraft? Serio, jesteś na WoWCenter.pl i zadajesz sobie takie pytanie? ;-) No już, migusiem!
Miałem nieskrywaną przyjemność obejrzeć film Warcraft: Początek po raz pierwszy na oficjalnej światowej premierze w historycznym TCL Chinese Theatre przy Hollywood Boulevard w Los Angeles. Wzięcie udziału w tej fanowskiej celebracji, doświadczenie czerwonego dywanu (choć w tym przypadku był czarny, pewnie przez wzgląd na neutralność w konflikcie Hordy i Przymierza), spotkanie aktorów i najważniejszych osób odpowiedzialnych za produkcję - świetne, niezapomniane przeżycie. Dzięki, Blizzard!
Dziękujemy również polskiemu dystrybutorowi filmu United International Pictures Polska za zaproszenia na polski pokaz przedpremierowy!
Obraz studia Legendary Pictures powstawał od tak dawna, że tylko prawdziwi weterani World of Warcraft pamiętają dzień jego ogłoszenia (przypomnijmy - 9 maja 2006 roku). Po tak długim czasie ekscytacja przeradza się w zniecierpliwienie, które dopiero po objęciu sterów nad filmem przez Duncana Jonesa zaczęło stopniowo ustępować coraz większemu zaciekawieniu. Ekipa, która ostatecznie wzięła się za bary z Warcraftem, to filmowcy z dorobkiem każącym ufać, że nasz świat jest w dobrych rękach.
Pewien niepokój pojawił się na ostatniej prostej przed premierą - sprawę koncertowo kładł marketing Universala/Legendary, wypluwając całkowicie bezduszne zwiastuny i materiały promocyjne. Oficjalna kampania reklamowa filmu była żałośnie generyczna. Do tego stopnia, że robione hobbistycznie przez naszego redaktora Quassa gify zostały dostrzeżone przez popularny amerykański serwis io9 i przywołane jako przykład fanowskiej twórczości lepiej promującej film niż oficjalne kanały. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że duży kawałek box-office'owego tortu Warcraft stracił niezasłużenie już w przedbiegach.
Ostatecznie bowiem nie jest tak źle - to opinia, jaką sformułowałby hipotetyczny "ja", gdyby świata Warcrafta dotąd nie znał ani trochę, a za fantastyką nie przepadał.
Wiele z zarzutów wysuwanych wobec filmowego rzemiosła w Warcrafcie jest jak najbardziej słusznych. Narracja i montaż są chaotyczne, i dopiero po ponad kwadransie wpadają na w miarę równe tory prowadzenia historii (albo to nasza percepcja się do nich w końcu dostraja). Potrafię sobie jednak wyobrazić poczucie przytłoczenia, czy wręcz irytację tempem wprowadzania świeżego widza w świat przedstawiony. Brakuje Warcraftowi eleganckiej sekwencji otwierającej, z gracją Galadrieli wciągającej widza w wir wydarzeń, wykładając uprzednio elementarne fakty. Zupełnie niesubtelnie dostajemy na wstępie orkowym młotem po głowie, by zaraz niczym seria strzałów z pukawki zaznajamiać się (powierzchownie) z kolejnymi lokacjami i postaciami. Część z tego jest zbędna i uargumentowana chyba jedynie fanserwisem (Ironforge, Goldshire).
Czy to wszystko oznacza, że Warcraft jest fatalnym niewypałem? Ależ skąd! Film broni się fenomenalnym przedstawieniem świata - tak cudownie bajecznego, niby prawdziwego, a jednak zgoła nowego i intrygującego. To, co na zwiastunach nie wyglądało przekonująco, w kinie zniewala. Paleta barw jest Blizzardowsko przesadzona, lokacje i postaci przerysowane, stwory czy uzbrojenia odpowiednio fantastyczne, a wszystko okalają wszędobylskie mrugnięcia okiem do graczy i easter-eggi. Widać bardziej niż wyraźnie (krytyk powie: zbyt wyraźnie), że to dzieło stworzone przez autentycznych fanów dla fanów. Czuć tutaj po prostu frajdę, z jaką wszystkie zaangażowane strony pracowały nad filmem. To z kolei przekłada się bezpośrednio na zestaw emocji, jakich doświadcza widz zaznajomiony z materiałem źródłowym.
Dla fanów - solidne 7/10 (bo i fan odczuje scenariuszowo-montażowe niedoskonałości). Trudno jednak wyrazić w tak prostej skali to, co czuje się w czasie seansu, bo radość z oglądania przeniesionego na wielki ekran ukochanego świata fantasy jest niemierzalna. Pełni fascynacji i podziwu dla Industrial Light & Magic (odpowiedzialni za efekty specjalne w Warcrafcie; z gigantycznym dorobkiem kultowych dzieł kinematografii) oglądamy mocarnych orków - najbardziej wiarygodnie przedstawione postaci w historii kina wykreowane z pomocą komputera i techniki motion capture. Doskonale sprawdzili się mo-capowi aktorzy, w szczególności Toby Kebbel, którego kreacja Durotana jest doskonała. Emocje wywołują przeloty nad miastem Stormwind, które wydaje się być idealnie podbitą do kinowej skali wersją z gier. No i ta magia! Żaden hollywoodzki blockbuster nie oddał czarów w taki sposób, jak Warcraft (i biorę tu pod uwagę też cały cykl Harry Potter). To nie jakieś tam machanie różdżką, ale ciężkie inkantacje, zniewalająco piękne i potężne. Być może jest to zarazem zarzut wobec filmu, ale momenty największych ciar miałem między innymi przy kolejnych scenach teleportacji. To ma pewnie jakiś chory związek z tym, że mój main to mag.
Oczywiście, że Warcraft swoje duże wady ma. Jest zarazem jasne, że to najlepszy film oparty na grze wideo, jaki kiedykolwiek powstał. Ma pełno wspaniałych momentów, które są być może zbyt śpiesznie posklejane, ale bronią się i sprawiają frajdę (+ dodatkowy współczynnik frajdy dla prawdziwych fanów). Wygląda wspaniale (3D jest tu naprawdę dobre, pomimo dodania go w postprodukcji), gwarantuje mnóstwo fanowskich uniesień, ale cierpi na niedobór scen "wdrożeniowych". Czy powinieneś pójść do kina na film Warcraft? Serio, jesteś na WoWCenter.pl i zadajesz sobie takie pytanie? ;-) No już, migusiem!
Miałem nieskrywaną przyjemność obejrzeć film Warcraft: Początek po raz pierwszy na oficjalnej światowej premierze w historycznym TCL Chinese Theatre przy Hollywood Boulevard w Los Angeles. Wzięcie udziału w tej fanowskiej celebracji, doświadczenie czerwonego dywanu (choć w tym przypadku był czarny, pewnie przez wzgląd na neutralność w konflikcie Hordy i Przymierza), spotkanie aktorów i najważniejszych osób odpowiedzialnych za produkcję - świetne, niezapomniane przeżycie. Dzięki, Blizzard!
Dziękujemy również polskiemu dystrybutorowi filmu United International Pictures Polska za zaproszenia na polski pokaz przedpremierowy!
Legion | Aktualizacja 7.0.3: Lista zmian po polsku
Caritas, | Komentarze : 4
Od kilku dni każdy chętny gracz World of Warcraft może już testować pomostową aktualizację do Legionu. Publiczne Serwery Testowe (PST; ang. PTR) zapraszają ochoczych śmiałków do wypróbowania gry w wersji 7.0.3, oferując wgląd w wiele kluczowych zmian systemowych i technicznych, jakie zajdą w grze w ramach wprowadzania dodatku World of Warcraft: Legion.
Wraz z otwarciem serwerów testowych Blizzard udostępnił również pierwszą, z pewnością jeszcze dalece niekompletną, listę zmian i nowości. Przedstawiamy Wam ją poniżej w wersji polskiej.
Aktualizacja pomostowa jest już gotowa do testowania na Publicznych Serwerach Testowych (PST). Uczestnictwo w testach PST umożliwia wypróbowanie aktualizacji zanim trafi ona na normalne serwery gry. Jeśli chcesz pomóc i opisać swoje wrażenia, możesz zacząć od skopiowania swojej postaci i pobrania klienta PST. Gdy już będziesz mieć okazję do przetestowania wszystkiego, odwiedź forum dyskusyjne PST, aby przedyskutować zmiany w aktualizacji. Aby zgłosić błędy lub problemy, użyj opcji „Zgłoś błąd” dostępnej w grze (Game Menu -> Help -> Submit Bug) lub odwiedzając forum Zgłaszania Błędów PST.
Jeśli chcesz brać udział w procesie testowania nadchodzącego dodatku World of Warcraft: Legion, zapisz się do testów wersji beta na stronie Profilu Beta-testera i zaznacz pole obok gier, które chciałbyś testować.
Przypomnienie: zawartość PST jest wciąż w fazie produkcji i szczegóły mogą zostać zmienione przed wypuszczeniem gry na oficjalne serwery. Nie wszystkie wymienione elementy mogą być dostępne do testowania lub mogą być dostępne tylko przez jakiś czas. Regularnie sprawdzaj forum PST, aby uzyskać więcej informacji o tym kiedy odbywać się będą konkretne testy.
Spis treści:
World of Warcraft: Legion - aktualizacja pomostowa 7.0.3 PST
Lista zmian aktualna na dzień: 14 czerwca 2016.
Nowy system kolekcji Transmogryfikacji: Zestawy ubiorów
Przerobiony progres PvP i system Honoru
Znormalizowany sprzęt PvP
Areny
Pola bitwy
Rajdy i lochy
Klasyczne
Przedmioty i itemizacja
Itemizacja
Zmiany postaci
Zmiany w systemie specjalizacji
Uaktualnienia grafiki i dźwięków walki
Zmiany systemu talentów
Zmiany systemu glifów
Usunięte bonusy (perks) z Draenoru
Zmiany w uzbrojeniu
Umiejętności rasowe
Ludzie
Zmiany klasowe
Wszystkim klasom zmieniono umiejętności i mechaniki. Więcej na temat zmian klasowych przeczytacie w blogach na temat konkretnej klasy:
Kolekcje
Pudełko z zabawkami
Profesje
Inskrypcja
Interfejs użytkownika
Konto
Silnik graficzny
Wraz z otwarciem serwerów testowych Blizzard udostępnił również pierwszą, z pewnością jeszcze dalece niekompletną, listę zmian i nowości. Przedstawiamy Wam ją poniżej w wersji polskiej.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Aktualizacja pomostowa jest już gotowa do testowania na Publicznych Serwerach Testowych (PST). Uczestnictwo w testach PST umożliwia wypróbowanie aktualizacji zanim trafi ona na normalne serwery gry. Jeśli chcesz pomóc i opisać swoje wrażenia, możesz zacząć od skopiowania swojej postaci i pobrania klienta PST. Gdy już będziesz mieć okazję do przetestowania wszystkiego, odwiedź forum dyskusyjne PST, aby przedyskutować zmiany w aktualizacji. Aby zgłosić błędy lub problemy, użyj opcji „Zgłoś błąd” dostępnej w grze (Game Menu -> Help -> Submit Bug) lub odwiedzając forum Zgłaszania Błędów PST.
Jeśli chcesz brać udział w procesie testowania nadchodzącego dodatku World of Warcraft: Legion, zapisz się do testów wersji beta na stronie Profilu Beta-testera i zaznacz pole obok gier, które chciałbyś testować.
Przypomnienie: zawartość PST jest wciąż w fazie produkcji i szczegóły mogą zostać zmienione przed wypuszczeniem gry na oficjalne serwery. Nie wszystkie wymienione elementy mogą być dostępne do testowania lub mogą być dostępne tylko przez jakiś czas. Regularnie sprawdzaj forum PST, aby uzyskać więcej informacji o tym kiedy odbywać się będą konkretne testy.
Spis treści:
- Nowy system kolekcji Transmogryfikacji
- Przerobiony progres PvP i system Honoru
- Rajdy i Lochy
- Przedmioty i itemizacja
- Zmiany postaci
- Zmiany klasowe
- Kolekcje
- Profesje
- Interfejs użytkownika
- Konto
- Silnik Graficzny
World of Warcraft: Legion - aktualizacja pomostowa 7.0.3 PST
Lista zmian aktualna na dzień: 14 czerwca 2016.
Nowy system kolekcji Transmogryfikacji: Zestawy ubiorów
- Nowa zakładka kolekcji: Zestawy ubiorów (Appearances)
- Odblokuj nowe zestawy ubiorów przez zbieranie przedmiotów Souldbound - broni i uzbrojenia, które twoja postać może ubrać.
- Odblokowane ubiory dostępne są na danym koncie dla wszystkich postaci, które mogą użyć danych przedmiotów.
- Gdy pierwszy raz zalogujesz się na daną postać po aktualizacji 7.0, automatycznie nauczysz się wyglądu odpowiednich przedmiotów w twoich torbach, banku i magazynie otchłani (void storage). Dodatkowe zestawy ubiorów zostaną odblokowane na podstawie wcześniej ukończonych zadań.
- Postacie we wszystkich głównych miastach, u których mogłeś transmogryfikować przedmioty, otrzymały nowe cechy:
- Jakiś wygląd bardzo ci się podoba? Zapisz cały zestaw transmogryfikacji jako kompletny strój. Twórz i zmieniaj stroje u Transmogryfikatora.
- Dodatkowo zestawy mogą być powiązane z twoją aktualną specjalizacją. Jeśli chcesz, twój strój będzie się automatycznie zmieniał gdy zmienisz specjalizację.
- Dodano nową opcję ukrywania naramienników.
- Opcję ukrycia hełmów, płaszczy i naramienników przeniesiono do systemu transmogryfikacji.
Przerobiony progres PvP i system Honoru
- System nagród PvP będzie teraz przyznawał właściwe przedmioty graczom na poziomie 100 i niższych.
- Punkty Honoru i punkty Conquest zostały usunięte jako waluta.
- Przedmioty, które wcześniej można było kupić za punkty Honoru lub Conquest, są teraz dostępne za "Marks of Honor", które można zdobyć na Arenach, Polach bitwy czy podczas Potyczek (Skirmish).
- Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Znormalizowany sprzęt PvP
- Sprzęt został znormalizowany w walce PvP. Postacie wkraczające na Potyczki, Pola balki, Areny Rankingowe, Rankingowe Pola balki lub do Ashran otrzymują teraz aurę zwaną Principles of War.
- Aura ta usuwa wszelkie statystyki pochodzące ze sprzętu (Siła, Wytrzymałość, Prędkość, etc.), dezaktywuje bonusy powiązane ze sprzętem (takie jak efekty talizmanów [trinket] i bonusy z zestawów) i daje postaciom statystyki bazujące na ich specjalizacjach, zwiększając je o ogólny poziom sprzętu (item level). Celem jest zapewnienie lepiej zbalansowanej rozgrywki PvP.
Areny
- Proporzec na plecach graczy zmienia teraz swój wygląd na podstawie najlepszego rankingu gracza w arenowej drabince.
Pola bitwy
- Postacie poniżej 110 poziomu wygrywając Pole bitwy otrzymują teraz "Crates of Battlefield Goods". Skrzynia taka zawiera sprzęt odpowiedni dla danego poziomu postaci i specjalizacji, istnieje również szansa na to iż zawierać ona będzie dodatkowe nagrody, takie jak broń lub relikty (relics).
Rajdy i lochy
Klasyczne
- Ruiny Ahn'Qiraj (Ruins of Ahn'Qiraj) resetują się teraz codziennie, a nie co trzy dni.
Przedmioty i itemizacja
Itemizacja
- W celu zmniejszenia ilości zamian sprzętu pomiędzy specjalizacjami wprowadzono następujące zmiany:
- Legionowe płaszcze (cloak), pierścienie (rings) i przedmioty noszone na szyi (neck) nie są już związane z konkretną podstawową statystyką i będą odpowiednie dla różnych specjalizacji.
- Statystyki Spirit i Bonus Armor zostały usunięte.
- Statystyka Multistrike została usunięta. Na przedmiotach, które nosiły tę cechę, zamieniono ją innymi drugorzędnymi statystykami.
- Talizmany uzyskane z rajdów, PvP i ze świata w Warlords były zbyt potężne, sprowadzono je ponownie do zamierzonych poziomów mocy.
- Premie z zestawów przedmiotów z dodatków przed Warlords of Draenor zostały zdezaktywowane, choć teksty opisujące ich dawne funkcje pozostały.
Zmiany postaci
Zmiany w systemie specjalizacji
- Postaci mogą teraz zmieniać swoje specjalizacje praktycznie w każdym momencie za wzrastającą sumę złota. Konfiguracja pasków akcji zostaje zapisana dla każdej specjalizacji. Tym samym Podwójna Specjalizacja (Dual Specialization) została usunięta.
- Postacie mogą zapisywać się w kolejce do instancji w każdej dostępnej dla nich roli i automatycznie ta specjalizacja stanie się aktywna po wejściu do lochu, rajdu, na pola bitwy lub arenę, bez konieczności wydawania złota. Na przykład Paladyn może robić zadania jako Retribution ale zapisał się na instancję jako tank. Gdy wejdzie do instancji, automatycznie jego specjalizacja zmieni się na Protection.
Uaktualnienia grafiki i dźwięków walki
- Uaktualniono i ulepszono animacje, efekty wizualne i dźwięki podstawowych interakcji bitewnych, takich jak auto-ataki czy też wiele umiejętności klas walczących wręcz.
Zmiany systemu talentów
- Gracze mogą teraz zmieniać talenty dowolnie w każdej lokalizacji z "odpoczynkiem" - mnożnikiem XP (rested). Inskrypcja pozwala na wytworzenie przedmiotów, które pozwalają na dokonanie tego w pozostałych miejscach. Dodatkowo po zapisaniu się do instancji lochu, rajdowej lub PvP, gracze mają określony czas, w którym mogą dowolnie zmienić talenty.
Zmiany systemu glifów
- Panel glifów został usunięty z gry. Niektóre mniejsze glify o kosmetycznym efekcie, które nie odnosiły się do konkretnych czarów, zostały zamienione w przedmioty, które dają taki sam efekt jak wcześniej.
- Niektóre glify, które dodawały kosmetyczne efekty do konkretnych czarów, zostały dodane do tych czarów w Księdze Zaklęć (spellbook).
Usunięte bonusy (perks) z Draenoru
- Bonusy udostępnione w Draenorze zostały usunięte.
Zmiany w uzbrojeniu
- Łowcy i szamani mogą teraz używać kolczug (Mail) od poziomu 1 (obniżone z 40).
- Wojownicy i paladyni mogą teraz używać zbroi (Plate) od poziomu 1 (obniżone z 40).
- Nowe kolczugi i elementy zbroi zostały dodane jako opcjonalne nagrody za niskopoziomowe zadania.
Umiejętności rasowe
Ludzie
- Umiejętność "Every Man for Himself" usuwa teraz wszystkie efekty ogłuszające i dzieli 30-sekundowy czas odnowienia z innymi przedmiotami i umiejętnościami o podobnym efekcie.
- Cecha "The Human Spirit" została zmieniona. Ludzkie postacie zyskują teraz o 1% więcej wszystkich drugorzędnych statystyk (Haste, Critical Strike, Mastery i Versatility) ze wszystkich źródeł.
Zmiany klasowe
Wszystkim klasom zmieniono umiejętności i mechaniki. Więcej na temat zmian klasowych przeczytacie w blogach na temat konkretnej klasy:
Death Knight | Druid | Hunter |
Mage | Monk | Paladin |
Priest | Rogue | Shaman |
Warlock | Warrior |
Kolekcje
Pudełko z zabawkami
- Wiele przedmiotów z nowymi efektami zostało przekształcone celem umieszczenia w pudełku z zabawkami.
- Orb of Deception pozwala teraz postaci zachować charakterystyki takie jak pancerz, który jest używany podczas transformacji.
- Nowa zabawka: Soft Foam Sword, sprzedawany przez Jepetto Joybuzza. Zabawka śmiertelnie rani (ale nie zabija) wroga o niskim poziomie trudności.
Profesje
Inskrypcja
- Główne glify wraz z większością pomniejszych zostały przekonwertowane lub usunięte z gry.
- Skrybowie mogą teraz tworzyć Runy Vantus, przedmiot, którego użycie pozwala graczom na bardziej efektywne potyczki z jednym konkretnym bossem w każdym kolejnym tygodniu.
Interfejs użytkownika
- Tabliczki z imionami postaci zostały przerobione i uaktualnione tak, by pokazywać zasoby klasowe. Gracze mogą wybrać większą wersję tych tabliczek z menu interfejsu w opcjach.
- Tabliczki z imionami wrogów pokazują teraz dodatkowe informacje o statusie wroga.
- Dodano paski z zasobami klasowymi, które wyświetlają się pod twoja postacią.
- Arkusz postaci został zmniejszony, jednak duża ilość danych jest wciąż dostępna przez API.
- Opcje interfejsu zostały zmienione i dodatkowo uproszczone.
- Funkcja brania na cel przeciwników przez naciśnięcie klawisza Tab została przerobiona i powinna być teraz bardziej logiczna i przewidywalna.
- Dodano ikonę wzmocnienia (buffu), aby łatwiej było stwierdzić czy postać ma wyłączone zdobywanie doświadczenia.
Konto
- Maksymalna ilość złota, którą można posiadać w danym momencie, została zwiększona do 9,999,999 sztuk. Limit banku gildyjnego również zwiększono do tej kwoty.
- Maksymalną liczbę postaci na serwerze zwiększono do 12.
Silnik graficzny
- Maksymalna odległość oglądania obiektów została znacznie zwiększona dla wszystkich kontynentów w świecie gry.
- Dodano 5 dodatkowych poziomów grafiki, z czego trzy powyżej wcześniejszego poziomu "ultra."
- Wprowadzono bardziej zaawansowane techniki renderowania mgły.
- Dodano nowoczesne techniki renderowania koloru i innych post-efektów.
Authenticator - wprowadzono opcję weryfikacji jednym przyciskiem
Caritas, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
W Blizzardzie podchodzimy bardzo poważnie do kwestii bezpieczeństwa kont, dlatego zalecamy, by każde konto było powiązane z Authenticatorem. Z drugiej strony rozumiemy, jak istotny jest łatwy dostęp do konta, dlatego stworzyliśmy opcję weryfikacji jednym przyciskiem! Najnowsza aktualizacja aplikacji Mobile Authenticator pozwoli wam na bezpieczne logowanie na konta przez kliknięcie przycisku Zatwierdź na urządzeniach mobilnych, bez konieczności wprowadzania kodu bezpieczeństwa. Jeśli jednak chcecie używać kodu bezpieczeństwa, opcja ta pozostaje dostępna.
Przy każdej* próbie zalogowania na wasze konta, otrzymacie powiadomienie za pośrednictwem aplikacji i zostaniecie poproszeni o wybranie opcji Zatwierdź lub Zablokuj. Możecie też akceptować próby logowania za pośrednictwem powiadomień ze swoich urządzeń mobilnych lub zegarków smartwatch bez uruchamiania aplikacji! Mamy nadzieję, że pomoże to uprościć proces logowania dla tych z was, którzy już mają Authenticator, a tych, którzy go nie mają, zachęci do wypróbowania go. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w naszym FAQ dot. Authenticatora Battle.net.
Aplikacja Mobile Authenticator z nową opcją weryfikacji jednym przyciskiem jest już dostępna na urządzenia z systemami iOS i Android.
*Informujemy, że domyślnie wystarczy zaakceptować próbę logowania raz w tygodniu na każdym urządzeniu. Można zmienić to ustawienie na stronie zarządzania kontem Battle.net.
Legion | Q&A z deweloperami: Ion Hazzikostas
Quass, | Komentarze : 6W czwartek na kanale World of Warcraft na Twitch.tv odbyła się sesja pytań i odpowiedzi z Ionem Hazzikostasem (Assistant Game Director) z Blizzarda, która dotyczyła ogólnych zmian i nowości w nadchodzącym dodatku. Przygotowaliśmy dla Was podsumowanie jej najważniejszych punktów, a tutaj możecie obejrzeć zapis z transmisji na żywo (w jęz. angielskim).
Przez najbliższe kilka tygodni, w każdy czwartek o 20:00 czasu polskiego będą odbywać się kolejne sesje Q&A z deweloperami, a następna będzie dotyczyć profesji. Pytania możecie zadawać na Twitterze, korzystając z hasztaga #LegionQA.
Aktualizacje
- Przedpremierowa aktualizacja dodatku World of Warcraft: Legion trafi na oficjalne serwery na kilka tygodni przed nowym dodatkiem, ale deweloperzy nie mogą jeszcze podać dokładnej daty. Będzie ona zawierać inwazje demonów, a później odblokuje możliwość gry nową klasą Łowcy Demonów dla osób, które zakupiły dodatek w przedsprzedaży.
- Deweloperzy wielokrotnie mówili o chęci skrócenia przerwy pomiędzy ostatnią aktualizacją a nowym dodatkiem i zdają sobie sprawę, że w tym wypadku czyny są ważniejsze niż słowa. Kiedy Legion był w przygotowaniu, w planach było po prostu szybsze tworzenie dodatków. Wymagało to jednak poświęceń.
- Stworzenie dodatku, który jest zgodny z oczekiwaniami graczy wymaga czasu. Jeśli miałby się on składać z kilku nowych krain i podziemi (coś w stylu większej aktualizacji), być może krótszy czas jego produkcji byłby osiągalny, jednak nowe funkcje, systemy i klasy muszą zostać odpowiednio przetestowane i poddane modyfikacjom.
- Obecnie deweloperzy chcą upewnić się, że Legion będzie miał wystarczająco dużo aktualizacji oraz zawartej w nich treści.
- Pomysł tworzenia jednego dodatku na rok nie jest już aktualny.
- Thal'dranath nie zostanie dodana w przyszłej aktualizacji, ponieważ deweloperzy mają lepszy pomysł. Wyspa miała być pełna starożytnych, elfickich ruin, co i tak występuje już na Zniszczonych Wyspach, dlatego odkryjemy inne, ciekawsze miejsca.
- Suramar (kraina dla postaci na maksymalnym poziomie) doczeka się nowych treści w przyszłych aktualizacjach. Historia ras Nighfallen i Nightborne będzie kontynuowana.
- Przedpremierowa aktualizacja uniemożliwi rozpoczęcie legendarnej kampanii na Draenorze, a przy premierze dodatku zostanie ona całkowicie usunięta.
Przedmioty i ekwipunek
- Ekwipunek zdobyty metodą personal loot będzie można oddawać innym graczom, jeśli poziom danego przedmiotu będzie równy lub niższy od posiadanego.
- Legendarne przedmioty w nowym dodatku będzie można otrzymać z różnych źródeł (podziemia, rajdy, zadania światowe, pola bitew, areny i więcej) w losowy sposób. Była to świadoma decyzja - w innym wypadku, gracze musieliby farmić reputacje w celu zdobycia tych elementów ekwipunku, co odebrałoby im unikalność oraz element zaskoczenia w momencie, gdy na nie natrafią.
- Ekwipunek do PvP nie odgrywa już kluczowej roli, dlatego otrzymywanie go w losowy sposób nie jest problemem. Jednocześnie, przedmioty te będą tak samo wartościowe przy pokonywaniu podziemi, rajdów czy zadań w otwartym świecie.
- W grze występują zabezpieczenia, dzięki którym gracze nie będą musieli miesiącami farmić legendarnych przedmiotów. Szansa na ich zdobycie będzie stopniowo zwiększać się. Na początku nie będzie można wybierać legendarnego przedmiotu, który chce się zdobyć, ale być może taki system pojawi się w późniejszych aktualizacjach.
- Legendarne przedmioty na rajdach będą ograniczone do jednego na postać, dzięki czemu nie powinny w znacznym stopniu wpłynąć na poziom umiejętności wymagany przy progresji.
- Przedmioty typu Titanforged zastąpią Warforged w Legionie, ale będą dostępne z wielu źródeł, jak zadania światowe, podziemia czy pola bitew. Jest to sposób na zachęcenie graczy do udziału w różnych aspektach gry, gdyż teoretycznie zawsze jest niewielka szansa na otrzymanie ulepszenia do obecnego ekwipunku.
- Nie jest planowane dodanie epickiego zestawu ekwipunku do podziemi, ale w Zakonach Klasowych można otrzymać inny zestaw, którego niektóre części wymagają ich pokonywania.
- Legendarny pierścień zostanie osłabiony w Legionie, ale wciąż będzie przydatny na początku dodatku.
Klasy
- Proces zdobywania poziomów jako healer został ulepszony, aby czas, w jakim gracze pokonują daną strefę nie był przesadnie długi. Specjalizacje przeznaczone wyłącznie do zadawania obrażeń wciąż będą pokonywać przeciwników szybciej, ale różnica nie jest już tak duża.
- Specjalizacje leczące klasy Kapłana w Legionie zostały zaprojektowane w taki sposób, że Holy ma być w pełni healerem, a Discipline hybrydą pomiędzy zadawaniem obrażeń a leczeniem. Zamiast dwóch podobnych opcji, z których jedna zawsze będzie preferowana, zdecydowano się na zapewnienie graczom wyboru pomiędzy dwoma rodzajami rozgrywki.
- Tankowie zawsze byli przydatni na rajdach, jak i w otwartym świecie, dzięki swojej zdolności przetrwania w walce z dużymi grupami przeciwników. Deweloperzy cały czas pracują nad zapewnieniem tankom przydatnej roli w PvP.
- Deweloperzy planują ulepszyć animacje klas grających na odległość, np. magów, ale będzie to długotrwały proces, obejmujący przyszłe aktualizacje i dodatki.
- Legion jest jednym z najbardziej przyjaznych dodatków dla graczy, którzy mają dużo altów, z powodu ogromnej różnorodności rozgrywki (artefakty, wybór kolejności stref, kampania w Zakonach Klasowych).
- Nie wykluczono dodania trzeciej specjalizacji dla Łowców Demonów w przyszłości.
Artefakty
- Wiedza o Artefaktach (Artifact Knowledge) to system, dzięki któremu zwiększana jest ilość zdobywanej mocy Artefaktów, służącej do ich ulepszania. Wiedzę o artefaktach będzie można zdobywać w Zakonach Klasowych. Po premierze dodatku, z każdym kolejnym tygodniem skracany będzie czas "odkrywania" wiedzy, dzięki czemu alty oraz osoby, którzy zakupią dodatek w późniejszym okresie będą mogli szybciej ulepszyć swój Artefakt.
- Relikty to przedmioty, dzięki którym można ulepszać Artefakty w podobny sposób, jak zwykłe bronie kryształami jubilerów. Relikty mają w pewnym sensie zastąpić zdobywanie broni na rajdach, ale będą dostępne również z innych źródeł, jak podziemia, zadania światowe czy pola bitew.
Profesje
- Blood of Sargeras (jeden z głównych materiałów do profesji w nowym dodatku) będzie przedmiotem "bind on pickup", co uniemożliwi jego wymianę z innymi graczami. Kiedy wszystkim można handlować, profesje sprowadzają się do wciskania jednego przycisku. Wymaganie własnoręcznego zdobycia danego przedmiotu w celu stworzenia innego automatycznie zwiększa jego wartość, przez co np. sprzedaż ekwipunku będzie bardziej opłacalna.
Inne
- Deweloperzy wiedzą , że pomysł "pierwotnych serwerów" (bez Heirloomów, wyszukiwarki grup, automatycznego awansu i transferów postaci oraz funkcji Zrekrutuj Przyjaciela) nie jest odpowiedzią na prośby graczy o dodanie klasycznej wersji gry. Zamiast tworzyć nowe serwery, wprowadzane są ulepszenia do aktualnej wersji gry, jak np. ostatnie zmiany w procesie zdobywania poziomów w początkowych strefach.
- Na razie nie ma planów dodatnia możliwości transmogryfikacji sztyletów w więcej rodzajów jednoręcznych broni, głównie dlatego, że mają one unikalne animacje, które nie pasowały by do np. toporów czy mieczy.
- Wydarzenia dodatkowe i timewalking zostaną dodane kilka tygodni po premierze dodatku. Wydarzenie dotyczące kryształów Apexis zostanie usunięte i zastąpione nowym, powiązanym z zadaniami światowymi.
- Latanie na Zniszczonych Wyspach zostanie odblokowane w środkowej aktualizacji dodatku, ale wymagane osiągnięcie będzie dostępne od samego początku.
- Ustawienia interfejsu i grafiki zostały uproszczone, a część opcji usunięta, ale wciąż będą dostępne poprzez konsolę i addony.
- Możliwe jest stworzenie dodatkowych utrudnień przy bossach na rajdach (na przykładzie Ulduaru) jeśli będzie to pasować do danej walki.
- Gracze będą mogli zmieniać ustawienie swoich talentów po przybyciu do podziemia, bez potrzeby wcześniejszego odwiedzania miasta.
- Prawdopodobnie w kolejnym dodatku doczekamy się jeszcze jednego "zgniatania" statystyk.
- Być może punkty Valor powrócą w końcowej części dodatku.