Legion | Zapowiedź: Profesje
Tommy, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
W World of Warcraft: Legion wszystkie profesje czeka wiele zmian i usprawnień. Dzisiaj rzucimy okiem na to, w jaki sposób będziecie pracować wykorzystując zasoby Azeroth oraz poznamy nowe materiały pozostawione przez atakujące siły Płonącego Legionu.
Najlepszym być
W nowym dodatku będziecie wykonywali więcej zadań związanych z profesjami, niż kiedykolwiek wcześniej. Archeolog być może poprosi Was o współpracę z Brannem Bronzebeardem. Jubiler może poprosić o wykonanie ostatnich szlifów na kosztownościach. Tylko sumienna i rzetelna współpraca z trenerami profesji udostępni Wam najpotężniejsze i najlepsze przepisy. Wszystko, co będziecie robić z profesjami okraszone będzie zadaniami, a im lepsze będą Wasze umiejętności, tym więcej tych zadań będzie. Niektóre ze zleceń podwyższą rangę Waszych przepisów.
Przepisy z rangami
Dokładnie tak - w Legionie będzie można ulepszać przepisy, dzięki czemu będą one lepsze, potężniejsze i skuteczniejsze. Rangi przepisów przedstawione są w uaktualnionym panelu profesji przy pomocy gwiazdek.
Rangi będą również stosowane w zbierackich profesjach – górnictwie, zielarstwie i garbarstwie, dzięki czemu staniecie się lepszymi zbieraczami.
Obliterum i Blood of Sargeras
Spośród wielu nowych przedmiotów związanych z profesjami w Legionie, dwa z nich mają szczególne znaczenie: Obliterum i Blood of Sargeras. Blood of Sargeras będzie można zdobyć wieloma różnymi sposobami – przy pomocy zbieractwa lub odczarowywania przedmiotów przez zaklinaczy. Materiał ten będzie również nagrodą w wielu zadaniach i podziemiach.
Blood of Sargeras to rzadki składnik używany w wielu przepisach, od przedmiotu Engineering’s Cranial Cannons (broń noszona na głowie) do zabawek produkowanych przez jubilerów. Kuśnierzy mogą połączyć 25 Blood of Sargeras z innymi materiałami i stworzyć wierzchowca Great Northern Elderhorn.
Obliterum zaś będzie otrzymywane podczas niszczenia stworzonych przedmiotów w Kuźni Obliterum w Dalaranie.
Obliterum to epicki przedmiot, który po każdym użyciu podnosi poziom stworzonego przedmiotu o 5, od poziomu 815 do 850. Zarówno podniesienie umiejętności profesji jak i zdobycie dostępu do Kuźni Obliterum będzie możliwe dopiero po ukończeniu odpowiedniego ciągu zadań.
Aż do 800
Każda profesja w Legionie ma 100 dodatkowych fascynujących i spaczonych poziomów do odkrycia, dzięki czemu będziecie mieli szansę przeżyć fantastyczne przygody. Archeologowie na Strzaskanym Wybrzeżu będą mogli odkryć wierzchowca, zwierzaka, zabawkę i inne przedmioty dostępne w ramach zadań podczas wykopalisk. Krawcowie będą szyć ubrania na korpus pozwalające każdemu w grupie lub rajdzie przymierzyć cały zestaw przy pomocy jednego kliknięcia. Zadania z pierwszej pomocy będą polegały na leczeniu rannych obrońców walczących z inwazją demonów. Skrybowie będą tworzyć cenne Runy Vantus, które wzmocnią Was w walce z konkretnymi bossami, zaś kucharze będą częstować wszystkich specjałami, jak na przykład bekon.
Niektórzy kowale dowiedzą się nawet, jak tworzyć wierzchowca Steelbound Devourer!
Chcecie wiedzieć więcej? Miesiąc temu starszy projektant gry Paul Kubit odpowiedział na wiele pytań od graczy dotyczących profesji w Legionie, co zobaczycie na poniższym filmie.
Wyniki konkursu książkowego World of Warcraft: Illidan!
Kumbol, | Komentarze : 1Dobiegły końca dwa równoległe konkursy z książkami World of Warcraft: Illidan, jakie zorganizowaliśmy dla Was na łamach WoWCenter.pl i na facebooku. Tłumnie stawiliście się po najnowszą powieść pióra Williama Kinga. Czas ogłosić, do kogo powędruje w sumie aż 14 jej egzemplarzy w polskim przekładzie.
Komentarze na WoWCenter.pl:
Komentarze na facebooku:
- Aleksandra Kot
- Bartosz Czarnecki
- Paulina Budek
- Piotr Danieluk
- Emilian Delekta
- Patrycja Magdalena Hincke
- Marcin Jaśkiewicz
Ze zwycięzcami z komentarzy pod artykułem na łamach strony skontaktujemy się w ciągu najbliższych godzin poprzez Prywatną Wiadomość. Zwycięzców z facebooka prosimy z kolei o kontakt za pośrednictwem wiadomości do fanpage'a WoWCenter.pl (przycisk Wiadomość).
Gratulujemy!
Anduin: Dziedzic Wilka - ostatni numer komiksu
Temahemm, | Komentarze : 0
A już myśleliśmy, że nie zobaczymy ostatniego numeru komiksu po polsku! Z kilkudniowym opóźnieniem, ale wciąż, do zbioru przetłumaczonych komiksów wprowadzających w fabułę Legionu dołączył finał serii - Anduin: Dziedzic Wilka. Ponownie doszło do zmiany artysty odpowiedzialnego za oprawę wizualną i tym razem jest nim francuski ilustrator kryjący się pod pseudonimem Nesskain. Ostatnia strona komiksu zrodziła wiele pytań w głowach lore-maniaków, dlatego jeśli jeszcze nie mieliście okazji się z nią zapoznać (albo czekaliście na tłumaczenie) - Anduina: Dziedzica Wilka znajdziecie tutaj.
Próbki tłumaczenia:
O komiksie
Napisany przez Roberta Brooksa i zilustrowany przez Nesskaina, "Anduin: Dziedzic Wilka" to czwarty numer serii komiksów wprowadzających do inwazji Płonącego Legionu na Azeroth.
Robert Brooks pełni rolę starszego pisarza w zespole Produkcji Kreatywnej i pracował przy wielu projektach związanych z growymi markami Blizzarda, takimi jak komiks z okresu Warlords of Draenor "Czarnoręki" [przetłumaczony przez WoWCenter na polski] i opowiadanie z okresu Mists of Pandaria "The Untamed Valley".
Nesskain jest francuskim artystą komiksowym, mieszkającym obok Paryża. W dużej mierze samouk, rozpoczął swoją komiksową karierę niedługo po skończeniu 20 lat, pracując dla wydawcy Delcourt przy projektach takich jak Le Cercle i R.U.S.T.
Przeczytajcie pozostałe numery komiksu [po angielsku] odwiedzając poniższe linki:
"Mój synu. Straszliwa ciemność ponownie spowiła nasz świat."
Jaka jest cena pokoju? Aduin Wrynn musi odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdy wojna przeciw prastaremu wrogowi rozpoczyna się na nowo, a kryjący się w mroku przeciwnicy dybią na jego życie.
W "Dziedzicu Wilka" list od ojca Anduina, Króla Variana, traktuje o nadchodzących trudnych czasach, nakłaniając młodego władcę do objęcia przywództwa i wzięcia na siebie odpowiedzialności. Anduin zostaje zmuszony stawić czoło swoim obawom i zdecydować, czy zdoła ocalić Azeroth, pozostając jednocześnie przy swoich przekonaniach.
Zapraszamy do przeczytania i pobrania darmowego komiksu w tym miejscu. Możesz także doświadczyć wydarzeń i dźwięków opowieści poprzez ruchomy komiks Madefire, dostępny na komputerach, urządzeniach mobilnych i Apple TV.
Próbki tłumaczenia:
Cytat z: Blizzard (źródło)
O komiksie
Napisany przez Roberta Brooksa i zilustrowany przez Nesskaina, "Anduin: Dziedzic Wilka" to czwarty numer serii komiksów wprowadzających do inwazji Płonącego Legionu na Azeroth.
Robert Brooks pełni rolę starszego pisarza w zespole Produkcji Kreatywnej i pracował przy wielu projektach związanych z growymi markami Blizzarda, takimi jak komiks z okresu Warlords of Draenor "Czarnoręki" [przetłumaczony przez WoWCenter na polski] i opowiadanie z okresu Mists of Pandaria "The Untamed Valley".
Nesskain jest francuskim artystą komiksowym, mieszkającym obok Paryża. W dużej mierze samouk, rozpoczął swoją komiksową karierę niedługo po skończeniu 20 lat, pracując dla wydawcy Delcourt przy projektach takich jak Le Cercle i R.U.S.T.
Przeczytajcie pozostałe numery komiksu [po angielsku] odwiedzając poniższe linki:
Magiczny Melanż: Wielka biba u Medivha
Temahemm, | Komentarze : 0Hearthstone: Czy kolejna Przygoda zabierze nas do Karazhanu?
Od około dwóch tygodni Blizzard podsuwa nam kolejne wskazówki dotyczące motywu przewodniego nowej Przygody w Hearthstonie. Początkowe podejrzenia skupiały się na kilku możliwych miejscówkach: Pandarii, Darkmoon Faire, Ulduarze i Karazhanie. Ostatnio wysłane przez Blizzarda zaproszenia rozwiały jednak wszelki wątpliwości i, jak już się domyśliliście, wyraźnie sugerują, że niebawem zapukamy do nawiedzonej wieży, w której zabawa nigdy się nie kończy!Abyśmy nie zgubili chronologii wydarzeń, oto krótkie streszczenie głównych poszlak:
- Na brazylijskim Twitterze Hearthstone'a pojawia się obrazek widoczny po prawej. Społeczność ekscytuje się na widok Icecrown Citadel i Valley of Eternal Blossoms, nie widząc zarazem potencjału w Mrocznym Portalu, tym samym osłabiając wiarygodność teorii.
- Odkopany w plikach gry rewers na lipiec z motywem pandareńskiej Półgóry wraz z rozpoczęciem lipcowego sezonu nie zostaje ogłoszony jako odpowiadający mu rewers. Czy został przełożony na sierpień, tak żeby towarzyszyć kolejnemu rozszerzeniu? Teoria o Pandarii zyskuje na wiarygodności.
- Na chińskim forum dochodzi do przecieku o nowej skórce do Szamana, niedługo potem do gry zostaje wprowadzony Wieszcz Morgl. Tłumaczy to decyzję o zmianie lipcowego rewersu na murlokowy.
- Za sprawą tego samego użytkownika chińskiego forum dowiadujemy się, że następny dodatek zostanie oparty o raid z WoWa, którego nazwę można zapisać trzema chińskimi znakami. Społeczność odnajduje 4 takie rajdy:
- 卡拉赞 Karazhan - znany, przywołujący nostalgię, przełomowy w historii WoWa raid
- 奥杜尔 Ulduar - od samego początku istnienia Hearthstone'a proponowany na motyw rozszerzenia
- 永春台 Terrace of Endless Spring - zgodny z podejrzeniami o Pandarii, ale ma za mało bossów
- 悬槌堡 Highmaul - pył pod stopami pozostałych propozycji, skromny i niezbyt charakterystyczny
- Na oficjalnym Spotkaniu przy Kominku w Kalifornii zostaje rozdane enigmatyczne zaproszenie. Styl wypowiedzi naśladuje emotikony Khadgara i Medivha, ale niektórzy dostrzegają w propozycji magicznej zabawy nawiązanie do Darkmoon Faire.
- Dziennikarze otrzymują mailowe zaproszenie, które widzicie poniżej:
Strażnik Dobrej Zabawy napisał :
Witaj, drogi przyjacielu!
Twoje mężne dokonania i mistrzowskie pokazy strategii w manewrowaniu potęgą Przedwiecznych Bogów zdobyły Tobie uznanie ludności całego Azeroth.
Bylibyśmy zaszczyceni mogąc gościć Twoją osobę na naszej niepowtarzalnej imprezie, pełnej magii i ucztowania. Przygotowaliśmy dla Ciebie coś naprawdę wyjątkowego!
Nie czekaj z odpowiedzią - mamy w planach niezapominaną przygodę!
Z poważaniem, Stary Przyjaciel!
W tym właśnie momencie następuje rozwianie wątpliwości. Magia, bankiet, mnóstwo gości, "Stary Przyjaciel" (czyli taki, którego znamy z gry), pozdrowienia brzmiące identycznie jak tekst pewnego lubiącego kruki maga w Hearthstonie, fruwające piórka - to już oczywiste, że Medivh zaprasza nas na domówkę do Karazhanu!
Jakby tego było mało, znany społeczności Hearthstone'a Disguised Toast, zajmujący się głównie wynajdywaniem kuriozalnych błędów w grze i sprawdzaniem zasad interakcji pomiędzy kartami, dokonał jeszcze bardziej uwiarygadniającego teorię odkrycia. Domena "karazhan.com" została przedłużona przez Blizzarda tego samego dnia, co "oldgods.com", na dodatek oba URL-e zarejestrowano u tego samego operatora - GoDaddy. Na długo przed zapowiedzią Przedwiecznych Bogów wejście na oldgods.com nie prowadziło do żadnej konkretnej strony, ale miesiąc przed ogłoszeniem dodatku strona zaczęła wyświetlać informacje o GoDaddy. Teraz to samo dzieje się z karazhan.com - sprawdźcie sami tutaj i tutaj.
Na tym nie koniec podpowiedzi Blizzarda, ale że te najnowsze wpisują się w teorię i nie mówią niczego nowego, wspominamy o nich tylko z kronikarskiego obowiązku. Fanpage Hearthstone'a od kilku dni raczy nas przeróbkami znanych już kart, w których postaci na różne sposoby świętują (jedną z nich jest Arcymag Antonidas).
Myśląc szerzej o planach Blizzarda, można dostrzec mniej lub bardziej udaną próbę zgrania produkcji studia z premierą adaptacji. Gul'dan i Medivh dołączyli już do Nexusa w Heroes of the Storm, znajome z filmu twarze i lokacje pojawią się w Legionie (szczególnie Koścista Iglica odegra ważną rolę, jako że stanie się częścią intra dodatku i miejscem skrywającym liczne artefakty) - został więc już tylko Hearthstone. Wprowadzenie do karcianki Karazhanu w okresie, w którym Warcraft zyskuje zachwyconych ekranizacją świeżych fanów, byłoby doskonałym posunięciem - to tutaj rozegrano partię szachową, w której figurki przyjęły wizerunki Króla Llane'a i Wodza Czarnorękiego, to tutaj miejsce miała spora część scen z filmu, tutaj też arkana magii zgłębił Strażnik Medivh, by wreszcie popaść w szaleństwo.
Ale skąd w ogóle to wielkie halo z jakimś Karazhanem? Część z graczy, do której niestety sam się zaliczam, może kojarzyć legendarny status tego rajdu tylko z drugiej ręki... lub wcale. Iglica Medivha, zbudowana przez jego matkę, Aegwynn, aby obronić syna przed drzemiącym w nim spaczeniem, odegrała ważną rolę nie tylko w fabule. Karazhan zasłynął przede wszystkim jako pierwsza instancja, którą można było przejść w 10 osób. Dzięki temu wiele nowych graczy, po erze klasycznych hardkorowych czterdziestoosobowych rajdów, nie musiała szukać prestiżowej gildii i dogadywać się z mnóstwem osób, żeby doświadczyć wysokopoziomowej zawartości gry. Karazhan pozwalał zdobyć dobry ekwipunek na kolejne rajdy, nie był przy tym zbyt wymagający. Oferował różnorodność w scenerii (w przeciwieństwie do np. wiecznie ognistego Molten Core), nie był podzielony na sztywne rewiry, jak Naxxramas. Część bossów można było ominąć lub pokonać w innej kolejności, co ujmowało poczuciu liniowego progresu. Koścista Iglica posiadała wiele odblokowywanych później skrótów, a także pozwalała przejść się po balkonach i pooglądać Deadwind Pass z innej perspektywy, co konkretyzowało umiejscowienie Wieży w świecie gry, dawało poczucie przestrzeni.
Jednocześnie domownicy Karazhanu tak naprawdę wcale nie zagrażali Azeroth i nie byli powiązani z główną fabułą The Burning Crusade. Wieża Medivha od zawsze istniała w grze, ale dopiero po wyjściu pierwszego dodatku sekta magów Violet Eye doszła do wniosku, że dobrze byłoby sprawdzić co za życia skrywał jeden z najpotężniejszych magów. Idący tam gracze czuli dreszczyk towarzyszący odkrywaniu mrocznej tajemnicy, aniżeli zmęczenie kolejnym wielkim złym draniem, czekającym na likwidację. Krążyły plotki o ukrytych w Wieży miejscach, wywołane nawiązaniami w książce Ostatni Strażnik - m.in. o tym, że pod Karazhanem znajduje się jego lustrzane odbicie, albo że istnieją niedostępne dla graczy katakumby (które potem okazały się całkiem dostępne, jeśli potrafiło się przechodzić przez ściany), nie wspominając o odrzuconym przez nieadekwatną do dozwolonego wieku graczy projekcie krypty, w której pływały uwięzione łańcuchami zwłoki. Mówiąc w skrócie, rajd ten zaskakiwał wtedy na wielu płaszczyznach różnorodnością, nowatorstwem i atmosferą łączącą groteskę i tajemnicę, dzięki czemu zyskał serca graczy, do stopnia w którym sami zaczęli tworzyć jego legendę. Chociażby poprzez szantę o tym co zrobić, żeby nie zostać zabitym przez pilnujący biblioteki Cień Arana:
Nie byłby to zresztą pierwszy raz, gdy Karazhan pojawił się w karciance Blizzarda. Trading Card Game, czy po prostu TCG, porzucony już fizyczny pierwowzór Hearthstone'a, dostał swego czasu dodatek nazwany Betrayal of The Guardian, poświęcony historii Medivha. Dzięki temu Blizzard ma gotowe wizerunki większości bossów Karazhanu, z których część niewątpliwie mogłaby zostać użyta po raz drugi na kartach i portretach w Hearthstonie. Rajd ten wydaje się o tyle wygodniejszy do zaadaptowania na Przygodę, że rozłożenie bossów na skrzydła nie sprawiłoby większego problemu. Zaczęlibyśmy od piwnic i stajni, potem poszli na bankiet i do opery, następnie zawitali w bibliotece i stoczyli partyjkę w szachy, a na koniec stawili czoła zalęgającym na dachu smokowi i demonowi.
Potencjalni bossowie
Terestian Illhoof
| Shade of Aran [ojciec Medivha]
| Prince Malchezaar
|
Big Bad Wolf
| Netherspite
| The Curator
|
Nightbane
| Chess Event
| Maiden of Virtue
|
Attumen The Huntsman
| Moroes
| Prince Tenris Mirkblood
|
Mamy już wszystkie dowody dotyczące motywu nowej Przygody, mamy propozycje bossów i pięter... ale czy Blizzard naprawdę zamierza tylko wypuścić nowy dodatek? Czy naprawdę mamy iść na imprezę sami, bez osoby towarzyszącej? Rozumiecie już do czego zmierzam, ale jako że wplatam teorie o wprowadzeniu trybu kooperacji w każdą zapowiedź dotyczącą Hearthstone'a, rozpatrzmy kilka informacji:
- Echo Medivha, z którym musieliśmy wygrać w szachy, pozwalało po zakończonej potyczce stoczyć bitwę z innym graczem;
- Ostatnia aktualizacja wprowadziła do plików gry nowe dialogi, wg których zbliża się trzecia wersja Bójki z Mechazodem, tym razem z Szamanem i Kapłanem;
- Przygody nie są dostatecznie ciekawe, aby przejść je więcej niż raz, a opcjonalne starcia dla dwóch graczy mogłyby to zmienić;
- Blizzard ostatnio promuje granie z przyjaciółmi - wprowadził skórkę do Szamana za RAFy i quest polegający na zagraniu ze znajomym.
O Karazhanie można by jeszcze wiele napisać, ale na wszelki wypadek powstrzymam się w tym miejscu. Oficjalnie o nowym dodatku usłyszymy już w ten piątek, 29 lipca o 8:00 rano (naszego czasu). Pamiętajcie więc, że do tego momentu pozostajemy w sferze spekulacji!
Legion | Harbingers - Część I: Gul'dan
Quass, | Komentarze : 0
Wczoraj, podczas konwentu Comic-Con 2016 w San Diego zaprezentowano pierwszy epizod trzyczęściowej serii krótkich filmów animowanych pod tytułem Harbingers, która przybliża najważniejsze postacie w nadchodzącym dodatku World of Warcraft: Legion. W tej części przedstawiono historię Gul'dana - jego wygnania oraz momentu, kiedy oddał się spaczeniu i sprzymierzył Płonącym Legionem. Poniżej znajdziecie naszą wersję z polskimi napisami.
W nadchodzących tygodniach Blizzard opublikuje jeszcze dwie animacje, w których poznamy losy Illidana oraz Khadgara.
W nadchodzących tygodniach Blizzard opublikuje jeszcze dwie animacje, w których poznamy losy Illidana oraz Khadgara.
Legion | Aktualizacja 7.0.3 już jutro na europejskich serwerach!
Quass, | Komentarze : 1Konkurs: World of Warcraft: Illidan - rozdajemy książkę wprowadzającą do Legionu!
Aktualizacja 7.0.3 jest już dostępna!
Pomostowa aktualizacja dodatku World of Warcraft: Legion jutro trafi na europejskie serwery, a wraz z nią główne systemy i zmiany w klasach. Za kilka tygodni (nie później, niż 17. sierpnia) rozpoczną się inwazje demonów i udostępniona zostanie seria zadań na Strzaskanym Wybrzeżu (Broken Shore). Wkrótce powinien też zostać odblokowany wcześniejszy dostęp do klasy Łowcy Demonów dla osób, które zakupiły grę w przedsprzedaży. Poniżej znajdziecie podsumowanie najważniejszych treści w nowej aktualizacji oraz oficjalną listę zmian po polsku.
Zwiastun aktualizacji
Nowa zawartość
Zmiany w klasach
Podobnie jak każdy wcześniejszy dodatek, Legion wprowadza znaczne modyfikacje w umiejętnościach i talentach klas. Tym razem głównym celem deweloperów było przywrócenie poszczególnym specjalizacjom unikalności, dlatego niektóre zmieniły się niemal całkowicie. Łowcy w specjalizacji Survival zamiast broni dalekosiężnej korzystają z włóczni, a Outlaw (dawniej Combat) u Łotrów ma teraz bardziej piracki klimat, zadając obrażenia przy pomocy pistoletów i przywołując kule armatnie. Dodatkowo, animacje wielu umiejętności zostały odnowione, a Druidzi otrzymali nowe modele swoich form.
Szczegółowy opis zmian, jakich doczekała się każda klasa znajdziecie w przygotowanych przez Blizzarda artykułach.
Nowy system transmogryfikacji
Jeśli macie w zwyczaju przechowywać zdobyte przedmioty, aby później wykorzystać je do transmogryfikacji, to wkrótce wasze banki i plecaki opustoszeją. W panelu kolekcji pojawiła się nowa zakładka o nazwie "Appearances", gdzie automatycznie trafią warianty wyglądu wszystkich posiadanych przedmiotów (z których może korzystać wasza postać) oraz tych zdobytych podczas wykonywania zadań w przeszłości. Nowy system pozwala na ich wygodne sortowanie pod względem części uzbrojenia, umożliwia transmogryfikację tabardów i enchantów na broń oraz wprowadza kilka dodatkowych udogodnień.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie w naszym artykule - Aktualizacja 7.0.3: Nowy system transmogryfikacji.
Inwazje demonów
Ta część aktualizacji zostanie wprowadzona w późniejszym terminie.Niedługo po wprowadzeniu aktualizacji, Azeroth stanie się celem inwazji wysłanników Płonącego Legionu, a z każdym kolejnym tygodniem ich ataki będą przybierać na sile. Wybrane strefy w Kalimdorze i Eastern Kingdoms przeistoczą się w pola bitew - dla graczy będzie to kolejna okazja na sprawdzenie swoich umiejętności... oraz zdobycie nowego ekwipunku i broni o unikalnym wyglądzie, a także kilku wyjątkowych przedmiotów.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie w naszym artykule - Aktualizacja 7.0.3: Inwazje demonów.
Bitwa na Strzaskanym Wybrzeżu
Ta część aktualizacji zostanie wprowadzona w późniejszym terminie.Kulminacją demonicznej inwazji staną się wydarzenia na Strzaskanym Wybrzeżu (Broken Shore). Tam właśnie znajduje się Krypta Sargerasa, skąd Gul'dan przyzwał Płonący Legion. Bohaterowie Przymierza i Hordy będą musieli wspólnie stawić czoła zagrożeniu, ale czy to wystarczy, aby je powstrzymać?
Dalaran, Ulduar i Karazhan
Dalaran został chwilowo przeniesiony nad Karazhan. Wkrótce po powrocie ze Strzaskanego Wybrzeża gracze będą musieli wesprzeć Khadgara w badaniach wewnątrz Ulduaru oraz wieży jego dawnego mistrza i przygotować się na podróż na nowy kontynent. Przy okazji dowiedzą się, czym są Filary Stworzenia (Pillars of Creation) i dlaczego tak ważne jest ich zdobycie, nim trafią w ręce Legionu.
Wczesny dostęp do Łowcy Demonów
Ta część aktualizacji zostanie wprowadzona w późniejszym terminie.Osoby, które dokonały zakupu nadchodzącego dodatku w przedsprzedaży, będą mogły wcześniej wypróbować klasę Łowcy Demonów. Uczniowie Illidana rozpoczynają swoją przygodę na poziomie 98 i po wykonaniu serii zadań w świecie znanym jako Mardum, w końcu docierają na Azeroth.
Oficjalna lista zmian
Cytat z: Blizzard (źródło)
World of Warcraft: Legion - aktualizacja pomostowa 7.0.3
Lista zmian aktualna na dzień: 18 lipca 2016.
Nowy system kolekcji Transmogryfikacji: Zestawy ubiorów
- Nowa zakładka kolekcji: Zestawy ubiorów (Appearances)
- Odblokuj nowe zestawy ubiorów przez zbieranie przedmiotów Souldbound - broni i uzbrojenia, które twoja postać może ubrać.
- Odblokowane ubiory dostępne są na danym koncie dla wszystkich postaci, które mogą użyć danych przedmiotów.
- Gdy pierwszy raz zalogujesz się na daną postać po aktualizacji 7.0, automatycznie nauczysz się wyglądu odpowiednich przedmiotów w twoich torbach, banku i magazynie otchłani (void storage). Dodatkowe zestawy ubiorów zostaną odblokowane na podstawie wcześniej ukończonych zadań.
- Postacie we wszystkich głównych miastach, u których mogłeś transmogryfikować przedmioty, otrzymały nowe cechy:
- Jakiś wygląd bardzo ci się podoba? Zapisz cały zestaw transmogryfikacji jako kompletny strój. Twórz i zmieniaj stroje u Transmogryfikatora.
- Dodatkowo zestawy mogą być powiązane z twoją aktualną specjalizacją. Jeśli chcesz, twój strój będzie się automatycznie zmieniał gdy zmienisz specjalizację.
- Dodano nową opcję ukrywania naramienników.
- Opcję ukrycia hełmów, płaszczy i naramienników przeniesiono do systemu transmogryfikacji.
Przerobiony progres PvP i system Honoru
- System nagród PvP będzie teraz przyznawał właściwe przedmioty graczom na poziomie 100 i niższych.
- Punkty Honoru i punkty Conquest zostały usunięte jako waluta.
- Przedmioty, które wcześniej można było kupić za punkty Honoru lub Conquest, są teraz dostępne za "Marks of Honor", które można zdobyć na Arenach, Polach bitwy czy podczas Potyczek (Skirmish).
- Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Znormalizowany sprzęt PvP
- Sprzęt został znormalizowany w walce PvP. Postacie wkraczające na Potyczki, Pola balki, Areny Rankingowe, Rankingowe Pola balki lub do Ashran otrzymują teraz aurę zwaną Principles of War.
- Aura ta usuwa wszelkie statystyki pochodzące ze sprzętu (Siła, Wytrzymałość, Prędkość, etc.), dezaktywuje bonusy powiązane ze sprzętem (takie jak efekty talizmanów [trinket] i bonusy z zestawów) i daje postaciom statystyki bazujące na ich specjalizacjach, zwiększając je o ogólny poziom sprzętu (item level). Celem jest zapewnienie lepiej zbalansowanej rozgrywki PvP.
Areny
- Proporzec na plecach graczy zmienia teraz swój wygląd na podstawie najlepszego rankingu gracza w arenowej drabince.
- Ranking aren 5v5 został wycofany. Osiągnięcie "Arena Master" liczy się teraz jako Feat of Strength.
Pola bitwy
- Postacie poniżej 110 poziomu wygrywając Pole bitwy otrzymują teraz "Crates of Battlefield Goods". Skrzynia taka zawiera sprzęt odpowiedni dla danego poziomu postaci i specjalizacji, istnieje również szansa na to iż zawierać ona będzie dodatkowe nagrody, takie jak broń lub relikty (relics).
Rajdy i podziemia
Cytadela Piekielnego Ognia (Hellfire Citadel)
- Przeciwnicy w trybach normalnym, heroicznym i mitycznym zadają teraz około 30% mniej obrażeń.
Klasyczne
- Ilość złota zdobywana w heroicznych rajdach z dodatku Cataclysm została zmniejszona, jednak te z Mists of Pandaria i Wrath of the Lich King są teraz nagradzane większą ilością złota.
- Ruiny Ahn'Qiraj (Ruins of Ahn'Qiraj) resetują się teraz codziennie, a nie co trzy dni.
Świat gry i zadania
Legendarna seria zadań
- Gracze nie mogą teraz rozpocząć legendarnej serii zadań. Osoby, które obecnie są w trakcie jej wykonywania, mają czas do premiery dodatku, aby ją ukończyć - po tym terminie niezakończone zadania zostaną usunięte.
Przeciwnicy
- Zaatakowanie każdego stworzenia i NPC zalicza się teraz dla maksymalnie 5 postaci.
Wydarzenia światowe
- Gilida Awanturników (Brawler's Guild) zostanie na pewien czas zamknięta, ale wkrótce powróci.
- Obowiązuje przerwa w wydarzeniu Stranglethorn Fishing Extravaganza.
Przedmioty i itemizacja
Itemizacja
- W celu zmniejszenia ilości zamian sprzętu pomiędzy specjalizacjami wprowadzono następujące zmiany:
- Legionowe płaszcze (cloak), pierścienie (rings) i przedmioty noszone na szyi (neck) nie są już związane z konkretną podstawową statystyką i będą odpowiednie dla różnych specjalizacji.
- Statystyki Spirit i Bonus Armor zostały usunięte.
- Statystyka Multistrike została usunięta. Na przedmiotach, które nosiły tę cechę, zamieniono ją innymi drugorzędnymi statystykami.
- Talizmany uzyskane z rajdów, PvP i ze świata w Warlords były zbyt potężne, sprowadzono je ponownie do zamierzonych poziomów mocy.
- Premie z zestawów przedmiotów z dodatków przed Warlords of Draenor zostały zdezaktywowane, choć teksty opisujące ich dawne funkcje pozostały.
- Statystyka Spell Power na broniach została skonsolidowana ze statystyką Intellect, aby łatwiej było porównać siłę dwóch broni dla klas atakujących z daleka. Ogólna siła broni pozostaje bez zmian.
Przedmioty
- Limit możliwych do założenia części ekwipunku wytworzonego z profesji został usunięty.
- Usunięto efekty Potion of Luck oraz Greater Potion of Luck.
- Bonus trinketów PvP "Gladiator's Distinction" został usunięty.
Zmiany postaci
Zmiany w systemie specjalizacji
- Postaci mogą teraz zmieniać swoje specjalizacje praktycznie w każdym momencie za wzrastającą sumę złota. Konfiguracja pasków akcji zostaje zapisana dla każdej specjalizacji. Tym samym Podwójna Specjalizacja (Dual Specialization) została usunięta.
- Postacie mogą zapisywać się w kolejce do instancji w każdej dostępnej dla nich roli i automatycznie ta specjalizacja stanie się aktywna po wejściu do lochu, rajdu, na pola bitwy lub arenę, bez konieczności wydawania złota. Na przykład Paladyn może robić zadania jako Retribution ale zapisał się na instancję jako tank. Gdy wejdzie do instancji, automatycznie jego specjalizacja zmieni się na Protection.
Uaktualnienia grafiki i dźwięków walki
- Uaktualniono i ulepszono animacje, efekty wizualne i dźwięki podstawowych interakcji bitewnych, takich jak auto-ataki czy też wiele umiejętności klas walczących wręcz.
Zmiany systemu talentów
- Gracze mogą teraz zmieniać talenty dowolnie w każdej lokalizacji z "odpoczynkiem" - mnożnikiem XP (rested). Inskrypcja pozwala na wytworzenie przedmiotów, które pozwalają na dokonanie tego w pozostałych miejscach. Dodatkowo po zapisaniu się do instancji lochu, rajdowej lub PvP, gracze mają określony czas, w którym mogą dowolnie zmienić talenty.
Zmiany systemu glifów
- Panel glifów został usunięty z gry. Niektóre mniejsze glify o kosmetycznym efekcie, które nie odnosiły się do konkretnych czarów, zostały zamienione w przedmioty, które dają taki sam efekt jak wcześniej.
- Niektóre glify, które dodawały kosmetyczne efekty do konkretnych czarów, zostały dodane do tych czarów w Księdze Zaklęć (spellbook).
Usunięte bonusy (perks) z Draenoru
- Bonusy udostępnione w Draenorze zostały usunięte.
Zmiany w uzbrojeniu
- Łowcy i szamani mogą teraz używać kolczug (Mail) od poziomu 1 (obniżone z 40).
- Wojownicy i paladyni mogą teraz używać zbroi (Plate) od poziomu 1 (obniżone z 40).
- Nowe kolczugi i elementy zbroi zostały dodane jako opcjonalne nagrody za niskopoziomowe zadania.
Umiejętności rasowe
Ludzie
- Umiejętność "Every Man for Himself" usuwa teraz wszystkie efekty ogłuszające i dzieli 30-sekundowy czas odnowienia z innymi przedmiotami i umiejętnościami o podobnym efekcie.
- Cecha "The Human Spirit" została zmieniona. Ludzkie postacie zyskują teraz o 1% więcej wszystkich drugorzędnych statystyk (Haste, Critical Strike, Mastery i Versatility) ze wszystkich źródeł.
Zmiany klasowe
Wszystkim klasom zmieniono umiejętności i mechaniki. Więcej na temat zmian klasowych przeczytacie w blogach na temat konkretnej klasy:
Death Knight | Druid | Hunter |
Mage | Monk | Paladin |
Priest | Rogue | Shaman |
Warlock | Warrior |
Warownie
- Usunięto lub zmniejszono ilość złota zdobywanego z wielu różnych źródeł w Warowniach.
- Nowo-zdobyty złom z budynku Salvage Yard nie będzie już zawierał ekwipunku, które można założyć. Złom zdobyty wcześniej pozostaje bez zmian.
Kolekcje
Pudełko z zabawkami
- Wiele przedmiotów z nowymi efektami zostało przekształcone celem umieszczenia w pudełku z zabawkami.
- Orb of Deception pozwala teraz postaci zachować charakterystyki takie jak pancerz, który jest używany podczas transformacji.
- Nowa zabawka: Soft Foam Sword, sprzedawany przez Jepetto Joybuzza. Zabawka śmiertelnie rani (ale nie zabija) wroga o niskim poziomie trudności.
Profesje
Inskrypcja
- Główne glify wraz z większością pomniejszych zostały przekonwertowane lub usunięte z gry.
Interfejs użytkownika
- Tabliczki z imionami postaci zostały przerobione i uaktualnione tak, by pokazywać zasoby klasowe. Gracze mogą wybrać większą wersję tych tabliczek z menu interfejsu w opcjach.
- Tabliczki z imionami wrogów pokazują teraz dodatkowe informacje o statusie wroga.
- Dodano paski z zasobami klasowymi, które wyświetlają się pod twoja postacią.
- Arkusz postaci został zmniejszony, jednak duża ilość danych jest wciąż dostępna przez API.
- Opcje interfejsu zostały zmienione i dodatkowo uproszczone.
- Funkcja brania na cel przeciwników przez naciśnięcie klawisza Tab została przerobiona i powinna być teraz bardziej logiczna i przewidywalna.
- Dodano ikonę wzmocnienia (buffu), aby łatwiej było stwierdzić czy postać ma wyłączone zdobywanie doświadczenia.
Konto
- Maksymalna ilość złota, którą można posiadać w danym momencie, została zwiększona do 9,999,999 sztuk. Limit banku gildyjnego również zwiększono do tej kwoty.
- Maksymalną liczbę postaci na serwerze zwiększono do 12.
Silnik graficzny
- Maksymalna odległość oglądania obiektów została znacznie zwiększona dla wszystkich kontynentów w świecie gry.
- Dodano 5 dodatkowych poziomów grafiki, z czego trzy powyżej wcześniejszego poziomu "ultra."
- Wprowadzono bardziej zaawansowane techniki renderowania mgły.
- Dodano nowoczesne techniki renderowania koloru i innych post-efektów.
World of Warcraft: Illidan - rozdajemy książkę wprowadzającą do Legionu!
Kumbol, | Komentarze : 91
Mamy coś w sam raz dla tych, którzy po grze w World of Warcraft zaktualizowanego do wersji 7.0.3 będą chcieli się oddać lekturze. Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Insignis i Blizzarda mamy dla Was nie jedną, a dwie szanse wygrania powieści wprowadzającej do World of Warcraft: Legion - World of Warcraft: Illidan. Czeka na Was aż 14 pachnących egzemplarzy - oto jak je zdobyć! Spoiler: bardzo łatwo, z odrobiną szczęścia!
Mamy dla Was aż 14 egzemplarzy książki World of Warcraft: Illidan w polskim przekładzie. Powieść ze Zdrajcą w roli głównej i tytułowej możecie zdobyć na dwa sposoby. Jesteście gotowi?
Szansa I: Skomentuj tutaj
Po prostu skomentuj dowolnie ten artykuł. Możesz próbować nas przekonać, że to akurat Ty powinieneś mieć większe szanse, ale czy to jakoś pomoże szczęściu?
Szansa II: Polub i skomentuj na facebooku
Polub i dowolnie skomentuj poniższy post na facebooku:
Spośród wszystkich zgłoszeń wybierzemy losowo po 7 z komentujących (i lajkujących) na facebooku i poniżej. Chcecie podwójnej szansy? Weźcie udział i tu, i tam.
Zgłoszenia w jednym i drugim przypadku przyjmujemy do niedzieli, 24.07.2016, do 23:59.
Zwycięzcy poprzedniego konkursu
Ogłaszamy przy tej okazji listę szczęśliwców, do których powędruje oficjalna powieść filmu Warcraft, którą rozdawaliśmy w tym konkursie.
Gratulujemy! Odezwiemy się do Was niebawem poprzez Prywatną Wiadomość celem ustalenia szczegółów dostarczenia nagrody.
Mamy dla Was aż 14 egzemplarzy książki World of Warcraft: Illidan w polskim przekładzie. Powieść ze Zdrajcą w roli głównej i tytułowej możecie zdobyć na dwa sposoby. Jesteście gotowi?
KONKURS
Szansa I: Skomentuj tutaj
Po prostu skomentuj dowolnie ten artykuł. Możesz próbować nas przekonać, że to akurat Ty powinieneś mieć większe szanse, ale czy to jakoś pomoże szczęściu?
Szansa II: Polub i skomentuj na facebooku
Polub i dowolnie skomentuj poniższy post na facebooku:
Spośród wszystkich zgłoszeń wybierzemy losowo po 7 z komentujących (i lajkujących) na facebooku i poniżej. Chcecie podwójnej szansy? Weźcie udział i tu, i tam.
Zgłoszenia w jednym i drugim przypadku przyjmujemy do niedzieli, 24.07.2016, do 23:59.
Zwycięzcy poprzedniego konkursu
Ogłaszamy przy tej okazji listę szczęśliwców, do których powędruje oficjalna powieść filmu Warcraft, którą rozdawaliśmy w tym konkursie.
Gratulujemy! Odezwiemy się do Was niebawem poprzez Prywatną Wiadomość celem ustalenia szczegółów dostarczenia nagrody.
Trzeci numer komiksu - Podzielona Góra - już dostępny
Temahemm, | Komentarze : 0Wprowadzający do Legionu komiks właśnie został rozszerzony o kolejną historię. Tym razem mamy szansę dowiedzieć się, co miało miejsce w Wysokiej Górze (Highmountain) tuż po naszym lądowaniu na Strzaskanym Wybrzeżu (Broken Shore). Dargrul, lider drogbarów ze Zniszczonych Wysp i wodzowie taureńskich plemion Wysokiej Góry spotykają się, aby zadecydować o tym jak zareagują na inwazję Płonącego Legionu i czy są godni użyć do obrony Młota Khaz'gorotha, artefaktu tytanów. Wydarzenia te, tak jak w przypadku komiksu o Suramarze, staną się podwaliną zadań i wyzwań w Wysokiej Górze.
W najnowszym numerze, rolę grafika zastąpił David Kegg, którego styl pozwala spojrzeć na rasy Warcrafta od tej bardziej uroczej strony. Jeśli lubiliście w dzieciństwie Rogate Ranczo produkcji Disneya, na pewno spodobają Wam się kadry obfite w pełnych ekspresji taurenów. Skojarzenia z Disney'em, niestety te mniej pozytywne, wywołuje również standardowo arogancki i żądny mocy czarny charakter - Dargrul, którego w grze spotkacie w Legowisku Nelthariona.
Jest to już przedostatni z 4 zapowiedzianych numerów komiksu. Idąc tropem przybliżania graczom wydarzeń, które w grze zostają zaledwie wspomniane, oraz wprowadzania w kolejne krainy Zniszczonych Wysp, w ostatniej historii spodziewamy się powrotu Xaviusa i Szmaragdowego Koszmaru do Val'sharah, spaczenia Boga-Króla Skovalda ze Stormheimu lub intryg Athissy z Azszuny, ale może paść np. na kilka stron rozmyślań Anduina lub Sylvanas.
Do lektury polskiej wersji Podzielonej Góry, przygotowanej przez Adriana Wajera z Albionu, zapraszamy tutaj.
Próbki tłumaczenia:
Cytat z: Blizzard (źródło)
Podczas gdy zastępy Płonącego Legionu nacierają na kolejne ziemie, wodzowie Wysokiej Góry zbierają się na ważką naradę. Prastary artefakt, mistyczny Młot Khaz'gorotha, może posiadać moc zdolną obronić ich krainę, ale czy wpierw plemiona nie spotkają się ze zdradą kogoś ze swoich?
Zapraszamy do przeczytania i pobrania darmowego komiksu w tym miejscu oraz poprzez Dark Horse Comics, Kindle lub ComiXology. Możesz także doświadczyć wydarzeń i dźwięków tejże opowieści poprzez ruchomy komiks Madefire, dostępny na komputerach, urządzeniach mobilnych i Apple TV.
O autorach
Napisany przez Roberta Brooksa i zilustrowany przez Davida Kegga, "Plemię Wysokiej Góry: Podzielona Góra" to trzeci numer serii komiksów wprowadzających do inwazji Płonącego Legionu na Azeroth.
Robert Brooks pełni rolę starszego pisarza w zespole Produkcji Kreatywnej i pracował przy wielu projektach związanych z growymi markami Blizzarda, takimi jak komiks z okresu Warlords of Draenor "Czarnoręki" [przetłumaczony przez WoWCenter na polski] i opowiadanie z okresu Mists of Pandaria "The Untamed Valley".
David Kegg jest concept artystą i ilustratorem mieszkającym w San Diego, który realizował zlecenia dla najznamienitszych studiów i domów produkcyjnych. Odwiedźcie stronę jego portfolio na ArtStation, aby zobaczyć więcej jego prac.