Jeśli zawsze chcieliście kupić sobie jedną z oficjalnych koszulek, bluz lub gadżetów od Blizzarda, czy nawet ogromną statuę Sylvanas Windrunner, ale odstraszały Was koszty celne i transport przesyłki z USA, to mamy dobre wieści. Gear Store jest teraz oficjalnie otwarty w Europie! Po latach czekania, gracze ze wszystkich 28 krajów Unii Europejskiej mogą ponownie zamówić produkty Blizzarda bez dodatkowych kosztów.
Blizzard przygotował FAQ, na ten moment dostępne tylko w języku angielskim. W całości możecie przeczytać je tutaj, ale poniżej znajdziecie kilka najważniejszych informacji.
Wszystkie produkty dostępne są w Euro lub GBP.
Europejska witryna zawiera nieco inny wybór produktów, niż amerykańska.
Przesyłki wysyłane są z magazynu w Holandii.
Fani z Europy wciąż mogą zamawiać akcesoria z USA, ale muszą się wtedy liczyć z dodatkowymi kosztami.
Koszty dostawy mogą różnić się w zależności od gabarytów zamówienia. Przykładowo, przy zakupie koszulki do Polski można wybrać przesyłkę pocztową (€4.59) lub kurierską z opcją śledzenia przesyłki (€11.83).
Blizzard ogłosił dzisiaj, że wkrótce zakończy się wsparcie dla 32-bitowej wersji World of Warcraft. Gracze powinni przerzucić się na 64-bitowy system operacyjny do 1 lipca 2018.
Kiedy World of Warcraft: Battle for Azeroth™ wystartuje oficjalnie, przestaniemy wspierać klienta gry dla systemów 32-bitowych. Zdecydowana większość osób gra na wersji 64-bitowej i zmiana ta pozwoli nam skupić się na niej i zapewnić jak największą stabilność i efektywność.
Jeżeli korzystacie z 32-bitowego systemu operacyjnego, będziecie musieli zaktualizować go do wersji 64-bitowej. W większości przypadków (od Windows 7 do Windows 10) istnieje opcja darmowej aktualizacji, ale najpierw wymagana jest ponowna instalacja niektórych aplikacji. Skontaktujcie się z twórcami waszego systemu operacyjnego, aby uzyskać pomoc w zaktualizowaniu go do wersji 64-bitowej oraz informacje na temat działania aplikacji.
Dlaczego przestajemy wspierać wersję 32-bitową
Ograniczenia pamięci 32-bitowych systemów operacyjnych wpływają na grywalność i stabilność współczesnych gier a systemy 64-bitowe są standardem już od wielu lat. Podobnie jak w przypadku poprzednich dodatków, Battle for Azeroth wprowadzi do WoW wiele usprawnień technologicznych, które usprawnią rozgrywkę, więc to najlepszy moment na wprowadzenie zmiany.
Zalecamy wam zaktualizować system do wersji 64-bitowej przed 1 lipca 2018, aby zapewnić sobie niezakłóconą rozgrywkę w World of Warcraft.
Drugi komiks wprowadzający do nadchodzącego dodatku Battle for Azeroth jest już dostępny w języku polskim! Tym razem poznamy bliżej losy Magniego, dawnego władcy krasnoludów z Ironforge, który po przemianie w diament pełni teraz funkcję strażnika Azeroth.
Wojna z Płonącym Legionem pozostawiła straszliwą ranę w sercu Azeroth. Tylko Magni Miedziobrody ma świadomość tego, w jak wielkim niebezpieczeństwie znalazła się dusza świata. Magni nie słyszy już jej szeptów, tylko przepełnione bólem krzyki. Nękany wątpliwościami udaje się do Silithusu, by podjąć desperacką próbę odnowienia nadszarpniętej więzi z duszą Azeroth.
Autorami komiksu są Matt Burns, starszy scenarzysta w dziale rozwoju kreatywnego Blizzard Entertainment i współtwórca World of Warcraft: Chronicle, a także pochodząca z Singapuru artystka Katherine “Suqling” Chan, która wcześniej pracowała nad komiksem Gambit Władcy Kruków z Heroes of the Storm.
Wcześniejszy komiks, Jaina: Powrót, możecie znaleźć tutaj: LINK
Jeśli jeszcze nie wiecie, gdzie wybrać się w czasie tego długiego weekendu, lub po prostu jesteście w okolicach Krakowa i nudzicie się w swojej jaskini, to mamy propozycję. Już w tę sobotę, 2 czerwca o 19:00 w TAURON Arenie w ramach 11. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie odbędzie się Video Games Music Gala - wielki koncert muzyki z gier wideo.
Koncerty krakowskiego Festiwalu Muzyki Filmowej od samych początków tego cyklicznego wydarzenia stoją na światowym poziomie (według wielu - np. Hansa Zimmera - jest to najlepszy festiwal z muzyką filmową na świecie). Znakomite polskie orkiestry, świetne koncertowe przestrzenie krakowskich obiektów, światowej sławy soliści i Hollywoodzcy kompozytorzy rokrocznie stawiający się na FMF-ie to standard.
Od kilku edycji Festiwal flirtuje również z muzyką innego medium - gier wideo. W 2016 roku w Arenie odbył się pełny koncert z muzyką z Wiedźmina 3, z kolei na jubileuszowej edycji rok później w czasie uroczystej gali pojawił się Brian Tyler z muzyką z Assassin's Creed IV: Black Flag.
W tym roku na Festiwalu gry zajmują szczególne miejsce. Sztandarowa festiwalowa gala rozpoczynającej się właśnie edycji poświęcona jest bowiem w całości muzyce z gier wideo. Fenomenalną Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej poprowadzi maestro Ludwig Wicki, a wśród solistów Sara Andon na flecie czy Tina Guo na wiolonczeli.
Na gali nie zabraknie wybitnych kompozytorów ze świata gier - gośćmi specjalnymi będą Michael Giacchino (zaczynał od Medal of Honor!), Jesper Kyd (Assassin's Creed 2 i Brotherhood), Austin Wintory (Journey, ABZÛ), Richard Jacques (007 Blood Stone), Elliot Goldenthal (Final Fantasy), Chris Drake (seria Batman: Arkham) oraz Piotr Musiał, Marcin Przybyłowicz i Mikołaj Stroiński (Wiedźmin 3).
Fani World of Warcraft mogą również kojarzyć ostatniego gościa - irlandzką kompozytorkę i charyzmatyczną dyrygentkę Eímear Noone, która współkomponuje muzykę do naszego ulubionego MMO od czasów Warlords of Draenor i jest autorką m.in. fenomenalnego Malach. Właśnie ten utwór zabrzmi na gali i to z interaktywnym udziałem tym razem polskich muzyków, którzy zgłaszali swoje wykony poszczególnych partii w ramach FMF-owego konkursu.
Heart of Azeroth to kontynuacja systemu artefaktów z dodatku World of Warcraft: Legion, chociaż z licznymi zmianami. Medalion pozwala na ulepszanie określonych elementów ekwipunku unikalnymi cechami. W tym artykule chcemy przedstawić Wam ten nowy system i przybliżyć, na czym polega.
Heart of Azeroth
Heart of Azeroth otrzymacie na samym początku dodatku, po krótkiej serii zadań z Magnim Bronzebeardem. Jest to specjalny medalion o jakości artefaktu, który automatycznie będzie pochłaniać Azerite (Artifact Power) odnaleziony w trakcie Waszych przygód – nie trzeba już klikać na masę osobnych przedmiotów w ekwipunku.
Podobnie, jak artefakty w Legionie, Heart of Azeroth z czasem będzie rosnąć w siłę, awansując na kolejne poziomy i odblokowując nowe cechy Azerite Armor. Jednocześnie będzie rosnąć jego poziom przedmiotu i statystyki (których medalion ma aż pięć – dwie główne i trzy drugorzędne).
Azerite Armor
Na Azerite Armor składają się trzy elementy ekwipunku – naramienniki, hełm i napierśnik. Wraz ze zdobywaniem poziomów Heart of Azeroth będziecie mogli zacząć ulepszać przedmioty, które umieścicie w tych slotach poprzez wybieranie specjalnych cech, które wpływają na umiejętności postaci (podobnie, jak dotychczas cechy artefaktów).
Po kliknięciu z przytrzymanym klawiszem Shift na części ekwipunku Azerite Armor otworzy się interfejs tego przedmiotu. Widoczne jest tam kilka pierścieni – na zewnętrznym macie wybór pomiędzy jedną uniwersalną cechą, a jedną przeznaczoną dla aktywnej specjalizacji postaci. Środkowy pierścień oferuje dwie defensywne cechy, a wewnętrzny zawsze zwiększa poziom przedmiotu o 5.
Nowe cechy będziecie musieli wybrać przy każdym zdobytym przedmiocie Azerite Armor, który założycie na postać. Jeśli nie będziecie zadowoleni ze swoich wyborów, w głównych miastach w Kul Tiras i Zandalar znajdziecie NPC-ów oferujących reset za odrobinę złota (cena będzie jednak rosnąć, jeśli zaczniecie robicie to zbyt często). Na ten moment w becie, po zmianie specjalizacji postaci cechy Azerite Armor pozostają takie same.
Warto pamiętać, że losowość została tutaj ograniczona. Przedmioty należące do Azerite Armor nie mogą ulepszyć się do poziomu Titanforged. Nie posiadają też drugorzędnych statystyk, a ekwipunek o tej samej nazwie zawsze ma identyczne cechy, niezależnie od poziomu przedmiotu. Źródło zdobywania ekwipunku nie jest jednak całkowicie bez znaczenia. Przedmioty otrzymywane w trakcie trudniejszych aktywności (heroiczne podziemia, rajdy) mają więcej pierścieni w interfejsie oraz silniejsze cechy.
Heart of Azeroth i Azerite Armor będą nam towarzyszyć przez okres całego dodatku, podobnie, jak artefakty w Legionie. Cały system przypomina nieco mieszankę pozostałości po artefaktach, Netherlight Crucible oraz niewprowadzonego nigdy trybu Path of the Titans z Cataclysmu.
Gratulujemy zmysłu taktycznego! Wykorzystajcie go dobrze w nadchodzącej wojnie. Jej przedsmak już w poniedziałek, kiedy to roześlemy zwycięzcom klucze do beta-testów Battle for Azeroth za pośrednictwem Prywatnych Wiadomości na wowcenter.pl (czekamy na ich zrzut od Blizzard Entertainment).
Blizzard opublikował wczoraj pierwszy z trzech nowych komiksów, które stanowią wprowadzenie do nadchodzącego dodatku Battle for Azeroth i zbliżającego się konfliktu pomiędzy Hordą a Przymierzem. Od dzisiaj jest on dostępny również w języku polskim! W pierwszym zeszycie o nazwie Jaina: Powrót, tytułowa bohaterka odwiedza ruiny Theramore, po czym udaje się do Kul Tiras, gdzie w trakcie ceremonii pod pomnikiem swojego ojca ma okazję zastanowić się nad swoją przeszłością, jak i przyszłością.
Jaina Proudmoore nie wzięła udziału w ostateczniej konfrontacji między bohaterami Azeroth a Płonącym Legionem. Teraz powraca do ruin Theramore, by zastanowić się nad sensem swojego życia. W najnowszym komiksie cyfrowym z serii Battle for Azeroth pt. „Powrót” dla naszej bohaterki nadchodzi czas na gorzką refleksję nad podjętymi przez siebie decyzjami, które doprowadziły ostatecznie do zdrady i zerwanych więzi przyjaźni. Jaina postanawia powrócić do domu, na wyspę Kul Tiras, by zmierzyć się z własną przeszłością.
Autorami komiksu są Andrew Robinson, starszy scenarzysta w dziale rozwoju kreatywnego Blizzard Entertainment, a także pochodzący z Włoch ilustratorzy Emanuele Tenderini oraz Linda Cavallini, którzy w 2015 roku założyli wspólnie wydawnictwo Tatai Lab.
Testowe serwery nadchodzącego dodatku World of Warcraft: Battle for Azeroth już od jakiegoś czasu spływają wirtualną krwią żołnierzy Przymierza i Hordy. Czas, byście i Wy aktywnie przyłączyli się do na nowo rozgorzałego konfliktu. Dzięki uprzejmości Blizzard Entertainment mamy dla Was 25 kluczy do beta testów Battle for Azeroth!
W komentarzu pod niniejszym newsem zaprezentuj swoj zmysł taktyczny i w maksymalnie 10 zdaniach opisz strategię podboju stolicy wrogiej frakcji. Jeśli reprezentujesz Hordę, Twoim celem jest Stormwind. Jeśli należysz do Przymierza, zaplanuj natarcie na Orgrimmar.
Nasze redakcyjnie jury nagrodzi aż 25 najlepszych zgłoszeń przedstawiających przemyślane, logiczne i przekonywujące strategie wyróżniające się kreatywnością, przebiegłością, sprytem, elementem zaskoczenia oraz wykorzystanymi środkami i metodami. Dodatkowymi, ale nie najważniejszymi atutami będą walory językowe zgłoszeń (kwiecistość tekstu, konstrukcja etc.). Zgłoszenia dłuższe niż 10 zdań nie będą brane pod uwagę.
Kto może wziąć udział
W konkursie może wziąć udział każdy zarejestrowany użytkownik WoWCenter.pl i HotSCenter.pl. Darmowe konto z pomocą logowania Battle.net założysz tutaj.
Czas przyjmowania zgłoszeń
Będziemy brać pod uwagę komentarze opublikowane pod tym newsem od poniedziałku 21.05.2018 od godziny 15:00 do piątku 25.05.18 do godziny 20:00. Czekamy na Wasze zgłoszenia!
Wyniki
Lista zwycięzców zostanie przedstawiona na łamach WoWCenter.pl najpóźniej w niedzielę 27.05.2018 do końca dnia.
Niech ponownie zabrzmią bębny wojny! Rozpoczyna się prawdziwa bitwa o dostęp do beta-testów dodatku Battle for Azeroth! Powodzenia, generałowie Przymierza i Hordy!