Cataclysm: Tol Barad, Loremaster i akcja promocyjna dodatku
Kumbol, | Komentarze : 0
Blizzard wykorzystuje ostatnie dni przed premierą dodatku w maksymalnym stopniu. Mamy dziś dla Was kolejne materiały i informacje, które Zamieć opublikowała w ostatnim czasie.
Zacznijmy od nowego artykułu na temat otwartej strefy PvP w Cataclysm, czyli wyspy Tol Barad. Pełne tłumaczenie znajdziecie już teraz w naszym dziale Cataclysm pod tym adresem, a poniżej zapoznacie się z krótką zajawką.
Jak wiadomo, po wejściu Patcha 4.0.3a (najprawdopodobniej już w tą środę!) świat zmieni się na zawsze, a wraz z nim questy. Wiele starych zadań zniknie bezpowrotnie. Zamieć postanowiła poinformować, jak te zmiany mają się do achievementa Loremaster.
Na koniec mamy dla Was informację o nowej akcji promocyjnej, którą Blizzard rozpoczął w dniu wczorajszym. Na specjalnie przygotowanej stronie stylizowanej na motywy Darkmoon Faire gnoll Sage przepowie światu Azeroth jego dramatyczną przyszłość, a Wam wskaże Wasze prawdziwe przeznaczenie. Dzielenie się materiałami i "lubienie ich" na facebooku pomoże Hordzie i Przymierzu w odblokowywaniu unikalnych materiałów. Dostaniemy dzięki temu nigdy dotąd niepokazywane artworki, dzwonki na telefon, fragmenty powieści "The Shattering", ekskluzywne wywiady z developerami oraz nowe zwiastuny. Oprócz tego na stronie znajdziecie też prace zgłoszone do konkursów na najlepszy plakat i reklamę video, i pomożecie wyłonić zwycięzców.
Paski postępu rosną dość szybko i na tą porę zarówno Horda, jak i Przymierze odblokowały pierwsze bonusy - ekskluzywne wywiady z twórcami - Garym Platnerem, głównym artystą środowiska w WoWie, oraz Jessym McCree, głównym projektantem poziomów. Panowie opowiadają nieco o sobie i swej pracy oraz wyzwaniach, z jakimi przyszło im się zmierzyć w trakcie dewelopingu Cataclysm. Dane nam jest też zobaczyć niektóre z narzędzi, jakie wykorzystują twórcy przy projektowaniu stref. Zachęcamy do oglądania!
Zacznijmy od nowego artykułu na temat otwartej strefy PvP w Cataclysm, czyli wyspy Tol Barad. Pełne tłumaczenie znajdziecie już teraz w naszym dziale Cataclysm pod tym adresem, a poniżej zapoznacie się z krótką zajawką.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Podczas Drugiej Wojny między orkami a ludźmi, Tol Barad służyło jako wyspa-cytadela Stromgarde’u. Stanowiło dla Przymierza bardzo użyteczny, odizolowany port, z którego przypuszczano natarcia… dopóki nie natarła na niego Horda i wybiła stacjonujące tam wojska. Po latach naród Kul Tiras odzyskał Tol Barad, tworząc magiczne więzienie nad ruinami starych fortyfikacji, które przetrzymywało wrogich magów, demonów i mnóstwo innych kryminalistów. Istnienie tego więzienia pozostawało tajemnicą dla większości mieszkańców Azeroth. W obliczu kataklizmu, kiedy napięcie między Hordą i Przymierzem stale wzrasta, wszystko to ulegnie zmianie. Tol Barad ponownie posłuży jako strategiczna lokacja do gromadzenia śmiertelnych armad machin oblężniczych, które skruszą wrogie forty w Eastern Kingdoms. Ponieważ zarówno Horda, jak i Przymierze są przygotowane, by okupić kontrolę nad Tol Barad własną krwią, nie jest jasne, która z tych frakcji okaże się zwycięska w batalii na wyspie, która widziała już niejedną wojnę.
Jak wiadomo, po wejściu Patcha 4.0.3a (najprawdopodobniej już w tą środę!) świat zmieni się na zawsze, a wraz z nim questy. Wiele starych zadań zniknie bezpowrotnie. Zamieć postanowiła poinformować, jak te zmiany mają się do achievementa Loremaster.
Cytat z: Zarhym (źródło)
Jak już zapewne wiecie, rozbicie Azeroth drastycznie i permanentnie odmieni kontynenty Kalimdor i Eastern Kingdoms.
W świetle nadchodzącej dewastacji świata przez Deathwinga, bohaterowie zostaną wezwani do nowych zadań między poziomami 1 a 60 na tych przetransformowanych terytoriach. Przy tak wielu nowych treściach na oryginalnych dwu kontynentach, wiele starych questów przestanie być dostępnych po rozbiciu. Questy te zostaną automatycznie usunięte
z Waszych quest logów. Wszystkie questy, które wciąż pozostaną w Azeroth, pozostaną także w quest logu.
Pewnie zastanawiacie się, jak rozbicie wpłynie na achievementy Loremaster. Jeśli ukończyliście już achievement Loremaster of Eastern Kingdoms lub Loremaster of Kalimdor, nie stracicie go. Jednakże, jeżeli poczyniliście postępy w tych osiągnięciach, lecz jeszcze ich nie ukończyliście, wiedzcie, że wszystkie questy, które zostaną usunięte z gry przestaną się wliczać do twojego progresu, więc możesz zauważyć spadek na liczniku questów dla tych osiągnięć. Jeśli niewiele dzieli cię od zdobycia tych osiągnięć, silnie zalecamy, byś bardzo pośpieszył się z ich ukończeniem, gdyż powrót Deathwinga jest bliski.
Ponadto, achievementy Loremaster dla starych kontynentów zostaną nieco przeprojektowane, by umożliwić łatwiejsze śledzenie ich progresu. Zamiast wymagać od gracza ukończenia ogromnej liczby zadań na całym kontynencie, kryteria będą wymagały ukończenia konkretnej liczby questów w konkretnych strefach. Kiedy zdobędziesz osiągnięcia za wszystkie wymienione strefy danego kontynentu, zostaniesz nagrodzony achievementem Loremaster dla tego kontynentu. Ci z Was, którzy mają już osiągnięcia Loremaster of Eastern Kingdoms lub Loremaster of Kalimdor - wciąż będziecie mogli wrócić i zdobyć nowe osiągnięcia w pojedynczych strefach na tych kontynentach.
Z niecierpliwością wyczekujemy na moment, w którym udostępnimy Wam możliwość podjęcia nowych wyzwań i przygód w tych klasycznych strefach. Obecny czas jest wprost pełen zmian.
W świetle nadchodzącej dewastacji świata przez Deathwinga, bohaterowie zostaną wezwani do nowych zadań między poziomami 1 a 60 na tych przetransformowanych terytoriach. Przy tak wielu nowych treściach na oryginalnych dwu kontynentach, wiele starych questów przestanie być dostępnych po rozbiciu. Questy te zostaną automatycznie usunięte
z Waszych quest logów. Wszystkie questy, które wciąż pozostaną w Azeroth, pozostaną także w quest logu.
Pewnie zastanawiacie się, jak rozbicie wpłynie na achievementy Loremaster. Jeśli ukończyliście już achievement Loremaster of Eastern Kingdoms lub Loremaster of Kalimdor, nie stracicie go. Jednakże, jeżeli poczyniliście postępy w tych osiągnięciach, lecz jeszcze ich nie ukończyliście, wiedzcie, że wszystkie questy, które zostaną usunięte z gry przestaną się wliczać do twojego progresu, więc możesz zauważyć spadek na liczniku questów dla tych osiągnięć. Jeśli niewiele dzieli cię od zdobycia tych osiągnięć, silnie zalecamy, byś bardzo pośpieszył się z ich ukończeniem, gdyż powrót Deathwinga jest bliski.
Ponadto, achievementy Loremaster dla starych kontynentów zostaną nieco przeprojektowane, by umożliwić łatwiejsze śledzenie ich progresu. Zamiast wymagać od gracza ukończenia ogromnej liczby zadań na całym kontynencie, kryteria będą wymagały ukończenia konkretnej liczby questów w konkretnych strefach. Kiedy zdobędziesz osiągnięcia za wszystkie wymienione strefy danego kontynentu, zostaniesz nagrodzony achievementem Loremaster dla tego kontynentu. Ci z Was, którzy mają już osiągnięcia Loremaster of Eastern Kingdoms lub Loremaster of Kalimdor - wciąż będziecie mogli wrócić i zdobyć nowe osiągnięcia w pojedynczych strefach na tych kontynentach.
Z niecierpliwością wyczekujemy na moment, w którym udostępnimy Wam możliwość podjęcia nowych wyzwań i przygód w tych klasycznych strefach. Obecny czas jest wprost pełen zmian.
Na koniec mamy dla Was informację o nowej akcji promocyjnej, którą Blizzard rozpoczął w dniu wczorajszym. Na specjalnie przygotowanej stronie stylizowanej na motywy Darkmoon Faire gnoll Sage przepowie światu Azeroth jego dramatyczną przyszłość, a Wam wskaże Wasze prawdziwe przeznaczenie. Dzielenie się materiałami i "lubienie ich" na facebooku pomoże Hordzie i Przymierzu w odblokowywaniu unikalnych materiałów. Dostaniemy dzięki temu nigdy dotąd niepokazywane artworki, dzwonki na telefon, fragmenty powieści "The Shattering", ekskluzywne wywiady z developerami oraz nowe zwiastuny. Oprócz tego na stronie znajdziecie też prace zgłoszone do konkursów na najlepszy plakat i reklamę video, i pomożecie wyłonić zwycięzców.
Paski postępu rosną dość szybko i na tą porę zarówno Horda, jak i Przymierze odblokowały pierwsze bonusy - ekskluzywne wywiady z twórcami - Garym Platnerem, głównym artystą środowiska w WoWie, oraz Jessym McCree, głównym projektantem poziomów. Panowie opowiadają nieco o sobie i swej pracy oraz wyzwaniach, z jakimi przyszło im się zmierzyć w trakcie dewelopingu Cataclysm. Dane nam jest też zobaczyć niektóre z narzędzi, jakie wykorzystują twórcy przy projektowaniu stref. Zachęcamy do oglądania!
Kup dodatek na Cataclysm.pl!
Kumbol, | Komentarze : 4
Twórcy Keye.pl stworzyli dla nas specjalny serwis. Sklep Cataclysm.pl został zaprojektowany przede wszystkim do obsługi klientów najnowszego dodatku. Pewność, bezpieczeństwo i wygodę z Keye.pl połączono tam z zupełnie nowymi opcjami.
Najważniejszą ze zmian jest możliwość kupienia pudełka do gry. Autorzy pozostawili nam 3 możliwości do wyboru. Pierwsza z nich to standardowy zakup elektroniczny samego klucza aktywacyjnego. Wysyłka w tym przypadku realizowana jest na e-mail, Gadu-Gadu i SMS. Kolejną opcją jest zakup zafoliowanego, nienaruszonego pudełka z grą i kluczem aktywacyjnym. Zostanie ona dostarczona do klienta na wskazany adres. Trzecia możliwość łączy dwie poprzednie. Sklep wyśle klucz aktywacyjny na maila, a dodatkowo kompletne pudełko z Twoim kluczem w środku zostanie wysłane na wskazany adres. Ta możliwość nie wpływa w żaden sposób na cenę, oprócz dodatkowych kosztów wysyłki.
Transport będzie realizowany na dwa sposoby. Pierwszy z nich to kurier. Koszt takiej dostawy to 13 zł. Od poniedziałku klient będzie miał również możliwość osobistego odbioru paczki w wybranych kioskach RUCHu. Lista kiosków w których można odbierać przesyłki znajduje się tutaj. Koszt takiej dostawy to tylko 6 zł. Jeśli zdecydujesz się na zakup samego klucza aktywacyjnego to za przesyłkę nie płacisz nic. Dodajmy, że automatycznie po wpłynięciu pieniędzy na konto, klient otrzymuje na maila potwierdzenie złożenia zamówienia wraz z dowodem zakupu (paragon).
Dodatkowo jeżeli się pośpieszysz, Cataclysm.pl oferuje kilka bardzo ciekawych promocji. Do zamówienia możesz za darmo wybrać pudełko do wybranej gry bez klucza aktywacyjnego w środku. Idealna okazja, by powiększyć swoją kolekcję na półce. Spośród wszystkich zamówień preorderowych autorzy sklepu wylosują jedną osobę, która otrzyma oryginalną replikę Frostmourne'a, prosto od Blizzarda! Nagrodami pocieszenia będą losowane karty loot z TCG WoW, oraz orzeźwiające potiony. Nagród jest jeszcze więcej, szczegóły na http://www.cataclysm.pl/bonusy.html
Wysyłka kodów nastąpi przed premierą gry, najpóźniej 6 grudnia. Cataclysm.pl jako sklep tworzony przez twórców Keye.pl to aktualnie zdecydowanie najkorzystniejsza możliwość zakupu gry. Nie wahaj się i zamów swój egzemplarz już dziś. Gwarancja dostawy klucza przed premierą!
News sponsorowany.
Najważniejszą ze zmian jest możliwość kupienia pudełka do gry. Autorzy pozostawili nam 3 możliwości do wyboru. Pierwsza z nich to standardowy zakup elektroniczny samego klucza aktywacyjnego. Wysyłka w tym przypadku realizowana jest na e-mail, Gadu-Gadu i SMS. Kolejną opcją jest zakup zafoliowanego, nienaruszonego pudełka z grą i kluczem aktywacyjnym. Zostanie ona dostarczona do klienta na wskazany adres. Trzecia możliwość łączy dwie poprzednie. Sklep wyśle klucz aktywacyjny na maila, a dodatkowo kompletne pudełko z Twoim kluczem w środku zostanie wysłane na wskazany adres. Ta możliwość nie wpływa w żaden sposób na cenę, oprócz dodatkowych kosztów wysyłki.
Transport będzie realizowany na dwa sposoby. Pierwszy z nich to kurier. Koszt takiej dostawy to 13 zł. Od poniedziałku klient będzie miał również możliwość osobistego odbioru paczki w wybranych kioskach RUCHu. Lista kiosków w których można odbierać przesyłki znajduje się tutaj. Koszt takiej dostawy to tylko 6 zł. Jeśli zdecydujesz się na zakup samego klucza aktywacyjnego to za przesyłkę nie płacisz nic. Dodajmy, że automatycznie po wpłynięciu pieniędzy na konto, klient otrzymuje na maila potwierdzenie złożenia zamówienia wraz z dowodem zakupu (paragon).
Dodatkowo jeżeli się pośpieszysz, Cataclysm.pl oferuje kilka bardzo ciekawych promocji. Do zamówienia możesz za darmo wybrać pudełko do wybranej gry bez klucza aktywacyjnego w środku. Idealna okazja, by powiększyć swoją kolekcję na półce. Spośród wszystkich zamówień preorderowych autorzy sklepu wylosują jedną osobę, która otrzyma oryginalną replikę Frostmourne'a, prosto od Blizzarda! Nagrodami pocieszenia będą losowane karty loot z TCG WoW, oraz orzeźwiające potiony. Nagród jest jeszcze więcej, szczegóły na http://www.cataclysm.pl/bonusy.html
Wysyłka kodów nastąpi przed premierą gry, najpóźniej 6 grudnia. Cataclysm.pl jako sklep tworzony przez twórców Keye.pl to aktualnie zdecydowanie najkorzystniejsza możliwość zakupu gry. Nie wahaj się i zamów swój egzemplarz już dziś. Gwarancja dostawy klucza przed premierą!
News sponsorowany.
Cataclysm: Żywioły sieją spustoszenie w Azeroth - news klimatyzowany
Kumbol, | Komentarze : 13
- Do broni, bohaterowie Przymierza! Wzywam Was, stańcie w obronie zagrożonego świata! Brońcie naszej stolicy!
Krzyk Variana Wrynna, króla ludzi, echem rozchodził się pośród uliczek i dzielnic miasta Stormwind, nad którym w jednej chwili zebrały się ciężkie, deszczowe chmury. Poukrywane przez kultystów Twilight's Hammer w ciemnych zakamarkach stolicy tajemnicze przedmioty w tym samym momencie rozświetliły się, przyzywając do nieprzygotowanego na inwazję miasta hordy rozeźlonych żywiołaków wody i powietrza. Mroczny plan Cho'galla, lidera kultu, wkroczył w kolejną, śmiertelną fazę.
Zaczęło się niepozornie - sporadyczne trzęsienia ziemi, dziwna aktywność jakiegoś fanatycznego kultu, jakich wiele na tym świecie. Liderzy Przymierza i Hordy nie zignorowali jednak tych niepokojących, choć jeszcze niezbyt niebezpiecznych przesłanek. W Orgrimmarze i Stormwind obradowali oni nad dziwnymi zachowaniami żywiołów i niejasnymi tego zachowania powodami. Magni Bronzebeard, przywódca krasnoludów z Ironforge, poinformował liderów pozostałych ras Przymierza o swoich obserwacjach:
- My, krasnoludy, mamy z ziemią pewną więź. Możemy wyczuwać jej ból. W tej właśnie chwili ziemia lamentuje. Te trzęsienia ziemi... są zarazem naturalne, jak i nie. Otrzymałem wiadomość od mego brata Branna z Northrend. W trakcie przemierzania Ulduaru natrafił on na pewne niezwykłe tablice... coś starożytnego. Brann obecnie transportuje do mnie te tablice. Pierwsze, szczątkowe raporty Explorer's League sugerują, że mogą one pomóc nam wyjaśnić powody tych trzęsień.
Jednocześnie w Orgrimmarze wódz Hordy a zarazem jeden z najpotężniejszych szamanów świata, Thrall, wyczuł niepokój panujący wśród żywiołów. Uznał, że musi zasięgnąć głębszej wiedzy na temat tych dziwnych zjawisk w Nagrandzie, przy Tronie Żywiołów. Przed swym wyjazdem, na małym zebraniu przekazał oficjalnie tymczasową władzę nad Hordą Garroshowi Hellscreamowi.
Thrall: - Na czas mej nieobecności, wyznaczam ciebie, Garroshu Hellscreamie, na przywódcę Hordy. Masz w sobie siłę i odwagę potrzebną naszemu ludowi do przetrwania w tych trudnych czasach.
Garrosh: - Jestem zaszczycony, Wodzu. Lecz nie czuję się na siłach, by wieść życie przywódcy.
Thrall: - Nie będziesz osamotniony. Będziesz miał swych doradców: Cairne'a, Eitrigga, Vol'jina. Pomogą ci w twych rządach.
Pomimo starań liderów i strażników w Orgrimmarze i Stormwind, tajemniczy kultyści coraz bardziej poszerzają swe wpływy i zaczynają szerzyć strach wśród ludności. Wielu cywilów zostało rekrutowanych do kultu, często wbrew własnej woli. Niektórzy odchodzą bez słowa i ich rodziny zaczynają się martwić. Na ulicach stolic wybucha panika. Bohaterowie dostają zadanie infiltracji tajemniczego kultu, który okazuje się być odrodzonym Twilight's Hammer. Śledztwo odkrywa mroczny plan kultystów i ich lidera, Cho'galla - zamierzają zesłać na stolice Azeroth nieposkromione hordy żywiołaków, które zaprowadzą "nowy porządek". Pomimo odnalezienia i rozbrojenia części poukrywanych w miastach dziwnych urządzeń Twilight's Hammer, strażnicy koordynujący akcję obronną przez niecnymi zamiarami kultu zdają sobie sprawę, że ci fanatycy nie złożą broni łatwo.
Podczas gdy Twilight's Hammer stara się zejść do podziemia, w Nagrandzie Thrall spotyka się z innymi szamanami - orczycą Aggrą i krasnoludem Gavanem Grayfeatherem - aby odnaleźć choć cień wskazówki, która pomogłaby w ocaleniu Azeroth przed niechybną destrukcją. Otrzymuje tam jednak przede wszystkim pouczenie, które bierze bardzo do siebie. Towarzysze mówią mu bowiem, że aby w pełni oddać się sprawie, musi wybrać jedną, konkretną ścieżkę - wodza Hordy, albo szamana.
Aggra: Jesteś tu, by ratować swój świat; by uczyć się od naszego. Wielka Matka Geyah zobowiązała mnie, bym cię szkoliła, więc będziesz mnie słuchał, Go'elu.
Thrall: Mówiłem ci już, byś zwracała się do mnie Thrall.
Aggra: Tak, wiem Go'elu. Thrall to lider Hordy, ale nie jesteś tutaj w takim charakterze. Spójrz na siebie, na to, co masz na sobie. Mówisz, że przybywasz w poszukiwaniu wiedzy i zrozumienia, lecz ubierasz się, jak na bitwę. Dlatego więc kwestionuję ciebie i twoją wolę do uczynienia tego, co uczynione zostać musi.
Thrall: Mój ubiór?! Zeszliśmy już do czegoś takiego? Debatujemy nad zasadnością mojego ubioru?
Gavan Grayfeather: Ubiór to jedynie przejaw większego problemu. Nie wątpię, że przybywasz tu po wiedzę, lecz musisz oddać się sprawie zarówno w duchu, jak i w formie.
Aggra: Krasnolud ma rację. Jeśli chcesz porozumieć się z żywiołami, musisz to uczynić z serca. Twoje serce, twoja miłość do swego świata i swych ludzi, to one cię tu przywiodły. Nie zaś twa zbroja czy oręże.
Gavan Grayfeather: Thrallu, musisz w całości oddać się sprawie.
Aggra: Go'elu. Nie możesz dłużej balansować pomiędzy Wodzem a szamanem. Nadejdzie moment, w którym będziesz musiał oddać się w pełni jednej ze stron. Moment ten szybko się zbliża.
Thrall: Rozumiem, co obydwoje mówicie i jestem wdzięczny za tę naukę. Jeśli mam zrozumieć wszystko, co ma miejsce obecnie, jeśli mam coś zmienić, moje oddanie musi być całkowite. Muszę się z tym pogodzić.
Kiedy Thrall stara się złączyć z żywiołami i kroczyć swą szamańską ścieżką, w Stormwind i Orgrimmar nie dzieje się dobrze. Varian Wrynn i Garrosh Hellscream zmuszeni byli wydać dekrety nakazujące wszystkim, którzy chcą wejść do stolicy, bezwzględne poddanie się przeszukaniu. Strażnicy mają pełne ręce roboty i szukają pomocy wśród bohaterów, zaś lud jest zbulwersowany zaistniałą sytuacją. Przed miastami zbierają się tłumy, kiedy wejście opóźnia się z powodu przeszukiwań.
Dodatkowe środki ochronne odnoszą połowiczny sukces. Choć dzięki nim udało się znaleźć i pojmać kultystów, to działania te okazały się zbyt późne. Wewnątrz stolic bowiem Twilight's Hammer przygotowało już naenergetyzowane portale niemal gotowe sprowadzić do tego wymiaru potężne żywiołaki. Mimo, że część z nich udaje się zneutralizować, to jednak reakcja ta nastąpiła zbyt późno. Twilight's Hammer już prawie osiągnął swój cel...
Tuż przed nastaniem wielkiej inwazji żywiołaków, z Northrendu dociera kurier z antycznymi tablicami z Ulduaru, które odnalazł Brann Bronzebeard. Niestety, prócz archeologów z Explorer's League i szamanów Earthen Ring, tablicami interesuje się także Twilight's Hammer. Kiedy kurierzy niemal dotarli do swego celu, kultyści przypuścili atak w celu odbicia cennego, choć wciąż tajemniczego ładunku. Na szczęście tym razem ich plany pokrzyżowali bohaterowie, którzy obronili doręczycieli i tablice szczęśliwie dotarły do Orgrimmaru i Ironforge. Badania nad rozwikłaniem tajemnicy ich działania trwają. Badacze powtarzają jedynie enigmatyczny tekst, według którego tablice miałyby pozwalać na "zjednoczenie się z ziemią". Cokolwiek to znaczy.
Nastąpiło najgorsze. A przynajmniej najgorsze, jak dotąd. Żywioły wydostały się ze swych zamkniętych wymiarów. Rozpoczęła się inwazja. Stormwind, Orgrimmar, Ironforge i Thunder Bluff - to obecnie główne ośrodki potwornej walki wolnych ras o przetrwanie. Rozwścieczone żywiołaki wody, ognia, powietrza i ziemi wyległy na ulice stolic, niosąc wraz z sobą chaos, pożogę i zniszczenie. Liderzy organizują dramatyczną obronę. Straże i odważni ochotnicy ustawiają barykady lub worki z piaskiem, zaś niskopoziomowi podróżnicy mogą ewakuować się z obleganego miasta za pośrednictwem naprędce przygotowanych do tego celu portali. Ofiar musi być jak najmniej. Tylko najmocniejsi i najdzielniejsi z bohaterów pozostają, by walczyć wespół z liderami Hordy i Przymierza o swoje stolice. W czasie inwazji żadna z dzielnic obleganego miasta nie jest bezpieczna.
Jeśli jeszcze zastanawiacie się, czy to już czas, by doładować swoje konto, to mówię Wam - zróbcie to! Ten event wprowadzający wręcz kipi od fabuły i porusza mnóstwo wątków, których dalszy ciąg rozegra się po premierze dodatku. Jest przy tym także bardzo przystępny i nieirytujący dla nowych graczy, w przeciwieństwie do inwazji ghouli przed Wrath of the Lich King, i do tego diabelnie efektowny. Widok płonącego Orgrimmaru, setek trupów i elementali na uliach Stormwind, opuszczonych sklepów i Auction House'ów - czysta epickość. Całość rozgrywa się niezwykle dynamicznie i progresuje dość szybko między poszczególnymi fazami. Można przy okazji zdobyć też nieco fajnego sprzętu na ostatnie dni WotLKa. Gear wypadający z nowych, unikalnych bossów, do których dostęp otrzymujemy w ramach kontrataku po skutecznej obronie stolicy, jest na poziomie 251 (10-osobowe Icecrown Citadel).
Jesteśmy już naprawdę bardzo blisko finalnego Rozbicia, które nastąpi wraz z wejściem Patcha 4.0.3a. Trwa ostatnia prosta, ostatnie kilka dni i świat, w jakim żyli... graliście przez ostatnie 6 lat zmieni się na zawsze. Nie będzie powrotu. Przeżywamy właśnie ostatnie dni w starym Azeroth, a dzięki trwającemu pre-eventowi będzie to czas zdecydowanie godny zapamiętania. Wytrwajcie! Już tylko kilka dni dzieli nas od momentu, w którym kataklizm rozbije świat...
Krzyk Variana Wrynna, króla ludzi, echem rozchodził się pośród uliczek i dzielnic miasta Stormwind, nad którym w jednej chwili zebrały się ciężkie, deszczowe chmury. Poukrywane przez kultystów Twilight's Hammer w ciemnych zakamarkach stolicy tajemnicze przedmioty w tym samym momencie rozświetliły się, przyzywając do nieprzygotowanego na inwazję miasta hordy rozeźlonych żywiołaków wody i powietrza. Mroczny plan Cho'galla, lidera kultu, wkroczył w kolejną, śmiertelną fazę.
Zaczęło się niepozornie - sporadyczne trzęsienia ziemi, dziwna aktywność jakiegoś fanatycznego kultu, jakich wiele na tym świecie. Liderzy Przymierza i Hordy nie zignorowali jednak tych niepokojących, choć jeszcze niezbyt niebezpiecznych przesłanek. W Orgrimmarze i Stormwind obradowali oni nad dziwnymi zachowaniami żywiołów i niejasnymi tego zachowania powodami. Magni Bronzebeard, przywódca krasnoludów z Ironforge, poinformował liderów pozostałych ras Przymierza o swoich obserwacjach:
- My, krasnoludy, mamy z ziemią pewną więź. Możemy wyczuwać jej ból. W tej właśnie chwili ziemia lamentuje. Te trzęsienia ziemi... są zarazem naturalne, jak i nie. Otrzymałem wiadomość od mego brata Branna z Northrend. W trakcie przemierzania Ulduaru natrafił on na pewne niezwykłe tablice... coś starożytnego. Brann obecnie transportuje do mnie te tablice. Pierwsze, szczątkowe raporty Explorer's League sugerują, że mogą one pomóc nam wyjaśnić powody tych trzęsień.
Jednocześnie w Orgrimmarze wódz Hordy a zarazem jeden z najpotężniejszych szamanów świata, Thrall, wyczuł niepokój panujący wśród żywiołów. Uznał, że musi zasięgnąć głębszej wiedzy na temat tych dziwnych zjawisk w Nagrandzie, przy Tronie Żywiołów. Przed swym wyjazdem, na małym zebraniu przekazał oficjalnie tymczasową władzę nad Hordą Garroshowi Hellscreamowi.
Thrall: - Na czas mej nieobecności, wyznaczam ciebie, Garroshu Hellscreamie, na przywódcę Hordy. Masz w sobie siłę i odwagę potrzebną naszemu ludowi do przetrwania w tych trudnych czasach.
Garrosh: - Jestem zaszczycony, Wodzu. Lecz nie czuję się na siłach, by wieść życie przywódcy.
Thrall: - Nie będziesz osamotniony. Będziesz miał swych doradców: Cairne'a, Eitrigga, Vol'jina. Pomogą ci w twych rządach.
Pomimo starań liderów i strażników w Orgrimmarze i Stormwind, tajemniczy kultyści coraz bardziej poszerzają swe wpływy i zaczynają szerzyć strach wśród ludności. Wielu cywilów zostało rekrutowanych do kultu, często wbrew własnej woli. Niektórzy odchodzą bez słowa i ich rodziny zaczynają się martwić. Na ulicach stolic wybucha panika. Bohaterowie dostają zadanie infiltracji tajemniczego kultu, który okazuje się być odrodzonym Twilight's Hammer. Śledztwo odkrywa mroczny plan kultystów i ich lidera, Cho'galla - zamierzają zesłać na stolice Azeroth nieposkromione hordy żywiołaków, które zaprowadzą "nowy porządek". Pomimo odnalezienia i rozbrojenia części poukrywanych w miastach dziwnych urządzeń Twilight's Hammer, strażnicy koordynujący akcję obronną przez niecnymi zamiarami kultu zdają sobie sprawę, że ci fanatycy nie złożą broni łatwo.
Podczas gdy Twilight's Hammer stara się zejść do podziemia, w Nagrandzie Thrall spotyka się z innymi szamanami - orczycą Aggrą i krasnoludem Gavanem Grayfeatherem - aby odnaleźć choć cień wskazówki, która pomogłaby w ocaleniu Azeroth przed niechybną destrukcją. Otrzymuje tam jednak przede wszystkim pouczenie, które bierze bardzo do siebie. Towarzysze mówią mu bowiem, że aby w pełni oddać się sprawie, musi wybrać jedną, konkretną ścieżkę - wodza Hordy, albo szamana.
Aggra: Jesteś tu, by ratować swój świat; by uczyć się od naszego. Wielka Matka Geyah zobowiązała mnie, bym cię szkoliła, więc będziesz mnie słuchał, Go'elu.
Thrall: Mówiłem ci już, byś zwracała się do mnie Thrall.
Aggra: Tak, wiem Go'elu. Thrall to lider Hordy, ale nie jesteś tutaj w takim charakterze. Spójrz na siebie, na to, co masz na sobie. Mówisz, że przybywasz w poszukiwaniu wiedzy i zrozumienia, lecz ubierasz się, jak na bitwę. Dlatego więc kwestionuję ciebie i twoją wolę do uczynienia tego, co uczynione zostać musi.
Thrall: Mój ubiór?! Zeszliśmy już do czegoś takiego? Debatujemy nad zasadnością mojego ubioru?
Gavan Grayfeather: Ubiór to jedynie przejaw większego problemu. Nie wątpię, że przybywasz tu po wiedzę, lecz musisz oddać się sprawie zarówno w duchu, jak i w formie.
Aggra: Krasnolud ma rację. Jeśli chcesz porozumieć się z żywiołami, musisz to uczynić z serca. Twoje serce, twoja miłość do swego świata i swych ludzi, to one cię tu przywiodły. Nie zaś twa zbroja czy oręże.
Gavan Grayfeather: Thrallu, musisz w całości oddać się sprawie.
Aggra: Go'elu. Nie możesz dłużej balansować pomiędzy Wodzem a szamanem. Nadejdzie moment, w którym będziesz musiał oddać się w pełni jednej ze stron. Moment ten szybko się zbliża.
Thrall: Rozumiem, co obydwoje mówicie i jestem wdzięczny za tę naukę. Jeśli mam zrozumieć wszystko, co ma miejsce obecnie, jeśli mam coś zmienić, moje oddanie musi być całkowite. Muszę się z tym pogodzić.
Kiedy Thrall stara się złączyć z żywiołami i kroczyć swą szamańską ścieżką, w Stormwind i Orgrimmar nie dzieje się dobrze. Varian Wrynn i Garrosh Hellscream zmuszeni byli wydać dekrety nakazujące wszystkim, którzy chcą wejść do stolicy, bezwzględne poddanie się przeszukaniu. Strażnicy mają pełne ręce roboty i szukają pomocy wśród bohaterów, zaś lud jest zbulwersowany zaistniałą sytuacją. Przed miastami zbierają się tłumy, kiedy wejście opóźnia się z powodu przeszukiwań.
Dodatkowe środki ochronne odnoszą połowiczny sukces. Choć dzięki nim udało się znaleźć i pojmać kultystów, to działania te okazały się zbyt późne. Wewnątrz stolic bowiem Twilight's Hammer przygotowało już naenergetyzowane portale niemal gotowe sprowadzić do tego wymiaru potężne żywiołaki. Mimo, że część z nich udaje się zneutralizować, to jednak reakcja ta nastąpiła zbyt późno. Twilight's Hammer już prawie osiągnął swój cel...
Tuż przed nastaniem wielkiej inwazji żywiołaków, z Northrendu dociera kurier z antycznymi tablicami z Ulduaru, które odnalazł Brann Bronzebeard. Niestety, prócz archeologów z Explorer's League i szamanów Earthen Ring, tablicami interesuje się także Twilight's Hammer. Kiedy kurierzy niemal dotarli do swego celu, kultyści przypuścili atak w celu odbicia cennego, choć wciąż tajemniczego ładunku. Na szczęście tym razem ich plany pokrzyżowali bohaterowie, którzy obronili doręczycieli i tablice szczęśliwie dotarły do Orgrimmaru i Ironforge. Badania nad rozwikłaniem tajemnicy ich działania trwają. Badacze powtarzają jedynie enigmatyczny tekst, według którego tablice miałyby pozwalać na "zjednoczenie się z ziemią". Cokolwiek to znaczy.
Nastąpiło najgorsze. A przynajmniej najgorsze, jak dotąd. Żywioły wydostały się ze swych zamkniętych wymiarów. Rozpoczęła się inwazja. Stormwind, Orgrimmar, Ironforge i Thunder Bluff - to obecnie główne ośrodki potwornej walki wolnych ras o przetrwanie. Rozwścieczone żywiołaki wody, ognia, powietrza i ziemi wyległy na ulice stolic, niosąc wraz z sobą chaos, pożogę i zniszczenie. Liderzy organizują dramatyczną obronę. Straże i odważni ochotnicy ustawiają barykady lub worki z piaskiem, zaś niskopoziomowi podróżnicy mogą ewakuować się z obleganego miasta za pośrednictwem naprędce przygotowanych do tego celu portali. Ofiar musi być jak najmniej. Tylko najmocniejsi i najdzielniejsi z bohaterów pozostają, by walczyć wespół z liderami Hordy i Przymierza o swoje stolice. W czasie inwazji żadna z dzielnic obleganego miasta nie jest bezpieczna.
Jeśli jeszcze zastanawiacie się, czy to już czas, by doładować swoje konto, to mówię Wam - zróbcie to! Ten event wprowadzający wręcz kipi od fabuły i porusza mnóstwo wątków, których dalszy ciąg rozegra się po premierze dodatku. Jest przy tym także bardzo przystępny i nieirytujący dla nowych graczy, w przeciwieństwie do inwazji ghouli przed Wrath of the Lich King, i do tego diabelnie efektowny. Widok płonącego Orgrimmaru, setek trupów i elementali na uliach Stormwind, opuszczonych sklepów i Auction House'ów - czysta epickość. Całość rozgrywa się niezwykle dynamicznie i progresuje dość szybko między poszczególnymi fazami. Można przy okazji zdobyć też nieco fajnego sprzętu na ostatnie dni WotLKa. Gear wypadający z nowych, unikalnych bossów, do których dostęp otrzymujemy w ramach kontrataku po skutecznej obronie stolicy, jest na poziomie 251 (10-osobowe Icecrown Citadel).
Jesteśmy już naprawdę bardzo blisko finalnego Rozbicia, które nastąpi wraz z wejściem Patcha 4.0.3a. Trwa ostatnia prosta, ostatnie kilka dni i świat, w jakim żyli... graliście przez ostatnie 6 lat zmieni się na zawsze. Nie będzie powrotu. Przeżywamy właśnie ostatnie dni w starym Azeroth, a dzięki trwającemu pre-eventowi będzie to czas zdecydowanie godny zapamiętania. Wytrwajcie! Już tylko kilka dni dzieli nas od momentu, w którym kataklizm rozbije świat...
4.0.3a na PTRach, Rated BG FAQ
Lorenco, | Komentarze : 7
Good news, everyone!
Dlaczego? Ano dlatego, że Blizzard uruchomił na Public Test Realmach patch 4.0.3a. Patch ten wprowadza oczekiwany przez wszystkich "The Shattering", czyli rozbicie Azeroth.
Screen z ekranu logowania PTR.
Jak zdążyliście pewnie już zauważyć, jest to wersja Release - oznacza to tyle, że jeśli nie wystąpią jakieś poważne błędy w testowaniu 4.0.3a, to Azeroth zostanie zniszczone na wszystkich realmach 24 listopada, w środę. Przypominamy, że patch ten nie wprowadzi nowych ras do gry, oraz nowych obszarów (chodzi tu oczywiście o Mount Hyjal, etc.) - wszystko to pojawi się 7 grudnia, wraz z nadejściem World of Warcraft: Cataclysm.
Przejdźmy zatem do drugiej części tego newsa. Być może pamiętacie ostatni Rated BG FAQ, umieszczony na łamach naszego serwisu? Ostatnimi czasy, Zamieć troszkę go powiększyła, aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tego nowego systemu PvP. Wygląda na to, że jest to finalna wersja, dlatego zapraszamy do lektury, w pełni po polsku!
Dlaczego? Ano dlatego, że Blizzard uruchomił na Public Test Realmach patch 4.0.3a. Patch ten wprowadza oczekiwany przez wszystkich "The Shattering", czyli rozbicie Azeroth.
Screen z ekranu logowania PTR.
Jak zdążyliście pewnie już zauważyć, jest to wersja Release - oznacza to tyle, że jeśli nie wystąpią jakieś poważne błędy w testowaniu 4.0.3a, to Azeroth zostanie zniszczone na wszystkich realmach 24 listopada, w środę. Przypominamy, że patch ten nie wprowadzi nowych ras do gry, oraz nowych obszarów (chodzi tu oczywiście o Mount Hyjal, etc.) - wszystko to pojawi się 7 grudnia, wraz z nadejściem World of Warcraft: Cataclysm.
Przejdźmy zatem do drugiej części tego newsa. Być może pamiętacie ostatni Rated BG FAQ, umieszczony na łamach naszego serwisu? Ostatnimi czasy, Zamieć troszkę go powiększyła, aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tego nowego systemu PvP. Wygląda na to, że jest to finalna wersja, dlatego zapraszamy do lektury, w pełni po polsku!
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Rated BG FAQ
World of Warcraft: Cataclysm jest już tuż za rogiem - a to oznacza, że coraz bliżej są też Rated Battlegroundy. Podczas gdy Rated BG będą dostępne tylko dla postaci na 85 levelu, wielu z was może mieć ciągle pytania na temat tego nowego systemu, więc stworzyliśmy ten FAQ, by odpowiedzieć na najczęstsze z nich zadawane.
Pytanie: Czym są Rated BG?
Odpowiedź: Podobne do Aren, Rated BG jest alternatywą dla graczy szukających starć na ich lub podobnym poziomie, oraz do zdobywania potężnego sprzętu PvP dzięki ratingowi. Zamiast konkurowania w 2v2, 3v3 i 5v5, będziesz testował swoją odwagę w znanych Ci miejscach, takich jak Arathi Basin i Eye of the Storm, oraz we wszystkich Battlegroundach które nadejdą wraz z Cataclysmem.
P: Jak są zbudowane Rated BG?
O: Rated BG zostały podzielone na dwa tryby: 10v10 i 15v15. Te tryby zmieniają się co tydzień, ich rotacje można będzie zobaczyć w kalendarzu, ustawiając w nim filtr na "Battleground Holiday".
P: Jakie Battlegroundy kwalifikują się do Rated BG?
O: Warsong Gulch, Arathi Basin, Eye of the Storm, Strand of the Ancients, Battle for Gilneas i Twin Peaks.
P: Co się stało z trybem 25v25?
O: Zdecydowaliśmy się na jego usunięcie. Sądzimy, że niewykonalnym zadaniem dla gracza jest koordynacja 25 osób na Rated BG. Jeżeli jakiś gracz opuści grupę tuż przed rozpoczęciem się meczu, to raid nie będzie spełniał wymagań, aby dołączyć do bitwy. Spodziewamy się, że większość graczy i gildii będzie trzymać się trybów 10-osobowych, oraz że przejście do trybu 15-osobowego nie będzie za trudne.
P: Jak mogę zapisać się na Rated BG?
O: Przed zapisaniem się, musisz przede wszystkim stworzyć raid z wymaganą liczbą osób na dany tydzień (10 lub 15). Każda postać na 85 poziomie znajdująca się na Twoim realmie i po Twojej stronie (Horda/Przymierze), może dołączyć do Twojego raidu, niezależnie od Tego, czy jesteście w tej samej gildii, czy nie.
Gdy już zbierzesz raid z odpowiednią liczbą osób, po prostu otwórz okienko PvP, przejdź do zakładki "Conquest", zaznacz "Rated Battleground" i wciśnij "Join Battle".
P: Czy mogę zapisać się solo na Rated BG i zostać przydzielony do jakieś drużyny?
O: Nie. Musisz najpierw być w raidzie z odpowiednią ilością graczy, z odpowiednimi levelami, aby zapisać się na Rated BG. Zapisywanie się samemu na Rated BG nie będzie dostępne.
P: Czy wszyscy gracze którzy są w raidzie muszą być z tej samej gildii, aby zapisać się na Rated BG?
O: Nie. Tak długo jak liczba graczy w raidzie odpowiada tygodniowej rotacji i wszyscy mają 85 level, mogą się zapisać na Rated BG nie zważając na to, w jakiej są gildii. Członkostwo w gildii nie ma wpływu na formowanie drużyny do Rated BG.
Jednakże, jeśli w tej drużynie 80% graczy znajduje się w tej samej gildii, to zostanie to nagrodzone dodatkowym Guild Expem dla tej gildii.
P: Skąd mam wiedzieć, czy moja drużyna spełnia minimalne wymagania do zdobycia tego Guild Exp?
O: Jeśli dołączysz do Rated BG z minimalną wymaganą ilością członków gildii w drużynie, to w lewym górnym rogu mini-mapy wyświetli się Wasz gildiowy banner. To da Ci znać, czy otrzymacie dodatkowy exp dla swojej gildii.
P: Jakie korzyści wynikają za wygranie Rated BG?
O: Gdy wygrasz Rated BG, zostaniesz nagrodzony Conquest Pointsami, aż do osiągnięcia tygodniowego capa. Tygodniowy cap jest indywidualny dla każdego gracza, bazuje on na Twoim największym ratingu PvP z poprzedniego tygodnia (capy resetują się w czwartki). Ten rating może pochodzić z Twojego Arenowego ratingu 2v2, 3v3, 5v5, albo z Rated BG.
P: Z jakim ratingiem w Rated BG zaczynają gracze?
O: Gracze zaczynają z ratingiem równym zero, zwiększają go wraz z biegiem czasu. Jeśli przegrasz walkę, twój rating z Rated BG zostanie obniżony tylko w przypadku, gdy jest on większy od Twojego Match Making Value (MMV). W większości przypadków, rating idzie tylko w górę.
P: Czym jest MMV?
O: Match Making Value (lub po prostu MMV) jest naszą najlepszą miarą umiejętności gracza. MMV jest oceną umiejętności przez tryb gry (2v2, 3v3, 5v5, Rated BG) i przez postać, używanym do zbalansowania meczy (matchmaking). Istnieje, aby pomóc obecnemu systemowi balansowania meczy tworzenie potyczek dla wszystkich graczy, tak jak to najszybciej możliwe. Generalnie nie jest to rating, który zostaje pokazany, za wyjątkiem aren, gdzie jest pokazywany średni MMV drużyny.
P: Czy mój MMV spadnie w przypadku przegrania Rated BG?
O: Tak; jednakże, inaczej niż na Arenach, wszyscy gracze w drużynie otrzymają lub stracą tyle samo ratingu na mecz, zależnie od wyniku.
P: Czy MMV w Rated BG działa tak samo, jak w Arenach (tzn. czy wzrasta, gdy pokonasz drużynę z większym ratingiem i czy spada, gdy zostaniesz pokonany przez drużynę z mniejszym ratingiem)?
O: Tak. Twoje MMV będzie "rosło" szybciej, jeśli pokonasz drużynę z większym ratingiem Rated BG.
P: Co zamierzacie zrobić, aby zapobiec szybkiemu wzrostowi ratingu Rated BG przy walkach wysoko ratingowych? Jeżeli Twój rating pójdzie w dół tylko, gdy jest poniżej twojego MMV, oznacza to, że rating będzie generalnie stale dość wysoki (w porównaniu z Arenami).
O: Jeśli twój rating jest znacznie wyższy od Twojego MMV, będziesz zdobywał tylko minimalne ilości punktów przy wygranej. Podobnie, stracisz o wiele więcej punktów przy przegranej, dopóki Twój Rated BG rating nie znajdzie się na jednej linii z Twoim MMV.
P: Czy przedmioty zużywalne (consumables) i z inżynierii będą mogły zostać użyte na Rated BG?
O: Tak, jednak będą mogły być używane tylko na takich samych zasadach, jak na Arenach.
P: Czy drużyny zapisujące się na Rated BG walczyć będą tylko ze swoją Battlegroupą?
O: Nie. Rated BG będą dla całego kraju. Oznacza to tyle, że gdy zapiszesz się na rated BG, będziesz miał możliwość walki z każdym realmem w Europie.
P: Czy są przewidziane jakieś nagrody dla graczy z największym ratingiem Rated BG, tak jak ma to miejsce na arenach?
O: Epickie mounty naziemne zostaną przyznane 0,5% graczy z największym ratingiem Rated BG na koniec każdego sezonu. Tytuły też będą dostępne, wraz z zdobywaniem ratingu. Tytuły będą nagrodą za achievement, polegający na zdobyciu danego ratingu.
World of Warcraft: Cataclysm jest już tuż za rogiem - a to oznacza, że coraz bliżej są też Rated Battlegroundy. Podczas gdy Rated BG będą dostępne tylko dla postaci na 85 levelu, wielu z was może mieć ciągle pytania na temat tego nowego systemu, więc stworzyliśmy ten FAQ, by odpowiedzieć na najczęstsze z nich zadawane.
Pytanie: Czym są Rated BG?
Odpowiedź: Podobne do Aren, Rated BG jest alternatywą dla graczy szukających starć na ich lub podobnym poziomie, oraz do zdobywania potężnego sprzętu PvP dzięki ratingowi. Zamiast konkurowania w 2v2, 3v3 i 5v5, będziesz testował swoją odwagę w znanych Ci miejscach, takich jak Arathi Basin i Eye of the Storm, oraz we wszystkich Battlegroundach które nadejdą wraz z Cataclysmem.
P: Jak są zbudowane Rated BG?
O: Rated BG zostały podzielone na dwa tryby: 10v10 i 15v15. Te tryby zmieniają się co tydzień, ich rotacje można będzie zobaczyć w kalendarzu, ustawiając w nim filtr na "Battleground Holiday".
P: Jakie Battlegroundy kwalifikują się do Rated BG?
O: Warsong Gulch, Arathi Basin, Eye of the Storm, Strand of the Ancients, Battle for Gilneas i Twin Peaks.
P: Co się stało z trybem 25v25?
O: Zdecydowaliśmy się na jego usunięcie. Sądzimy, że niewykonalnym zadaniem dla gracza jest koordynacja 25 osób na Rated BG. Jeżeli jakiś gracz opuści grupę tuż przed rozpoczęciem się meczu, to raid nie będzie spełniał wymagań, aby dołączyć do bitwy. Spodziewamy się, że większość graczy i gildii będzie trzymać się trybów 10-osobowych, oraz że przejście do trybu 15-osobowego nie będzie za trudne.
P: Jak mogę zapisać się na Rated BG?
O: Przed zapisaniem się, musisz przede wszystkim stworzyć raid z wymaganą liczbą osób na dany tydzień (10 lub 15). Każda postać na 85 poziomie znajdująca się na Twoim realmie i po Twojej stronie (Horda/Przymierze), może dołączyć do Twojego raidu, niezależnie od Tego, czy jesteście w tej samej gildii, czy nie.
Gdy już zbierzesz raid z odpowiednią liczbą osób, po prostu otwórz okienko PvP, przejdź do zakładki "Conquest", zaznacz "Rated Battleground" i wciśnij "Join Battle".
P: Czy mogę zapisać się solo na Rated BG i zostać przydzielony do jakieś drużyny?
O: Nie. Musisz najpierw być w raidzie z odpowiednią ilością graczy, z odpowiednimi levelami, aby zapisać się na Rated BG. Zapisywanie się samemu na Rated BG nie będzie dostępne.
P: Czy wszyscy gracze którzy są w raidzie muszą być z tej samej gildii, aby zapisać się na Rated BG?
O: Nie. Tak długo jak liczba graczy w raidzie odpowiada tygodniowej rotacji i wszyscy mają 85 level, mogą się zapisać na Rated BG nie zważając na to, w jakiej są gildii. Członkostwo w gildii nie ma wpływu na formowanie drużyny do Rated BG.
Jednakże, jeśli w tej drużynie 80% graczy znajduje się w tej samej gildii, to zostanie to nagrodzone dodatkowym Guild Expem dla tej gildii.
P: Skąd mam wiedzieć, czy moja drużyna spełnia minimalne wymagania do zdobycia tego Guild Exp?
O: Jeśli dołączysz do Rated BG z minimalną wymaganą ilością członków gildii w drużynie, to w lewym górnym rogu mini-mapy wyświetli się Wasz gildiowy banner. To da Ci znać, czy otrzymacie dodatkowy exp dla swojej gildii.
P: Jakie korzyści wynikają za wygranie Rated BG?
O: Gdy wygrasz Rated BG, zostaniesz nagrodzony Conquest Pointsami, aż do osiągnięcia tygodniowego capa. Tygodniowy cap jest indywidualny dla każdego gracza, bazuje on na Twoim największym ratingu PvP z poprzedniego tygodnia (capy resetują się w czwartki). Ten rating może pochodzić z Twojego Arenowego ratingu 2v2, 3v3, 5v5, albo z Rated BG.
P: Z jakim ratingiem w Rated BG zaczynają gracze?
O: Gracze zaczynają z ratingiem równym zero, zwiększają go wraz z biegiem czasu. Jeśli przegrasz walkę, twój rating z Rated BG zostanie obniżony tylko w przypadku, gdy jest on większy od Twojego Match Making Value (MMV). W większości przypadków, rating idzie tylko w górę.
P: Czym jest MMV?
O: Match Making Value (lub po prostu MMV) jest naszą najlepszą miarą umiejętności gracza. MMV jest oceną umiejętności przez tryb gry (2v2, 3v3, 5v5, Rated BG) i przez postać, używanym do zbalansowania meczy (matchmaking). Istnieje, aby pomóc obecnemu systemowi balansowania meczy tworzenie potyczek dla wszystkich graczy, tak jak to najszybciej możliwe. Generalnie nie jest to rating, który zostaje pokazany, za wyjątkiem aren, gdzie jest pokazywany średni MMV drużyny.
P: Czy mój MMV spadnie w przypadku przegrania Rated BG?
O: Tak; jednakże, inaczej niż na Arenach, wszyscy gracze w drużynie otrzymają lub stracą tyle samo ratingu na mecz, zależnie od wyniku.
P: Czy MMV w Rated BG działa tak samo, jak w Arenach (tzn. czy wzrasta, gdy pokonasz drużynę z większym ratingiem i czy spada, gdy zostaniesz pokonany przez drużynę z mniejszym ratingiem)?
O: Tak. Twoje MMV będzie "rosło" szybciej, jeśli pokonasz drużynę z większym ratingiem Rated BG.
P: Co zamierzacie zrobić, aby zapobiec szybkiemu wzrostowi ratingu Rated BG przy walkach wysoko ratingowych? Jeżeli Twój rating pójdzie w dół tylko, gdy jest poniżej twojego MMV, oznacza to, że rating będzie generalnie stale dość wysoki (w porównaniu z Arenami).
O: Jeśli twój rating jest znacznie wyższy od Twojego MMV, będziesz zdobywał tylko minimalne ilości punktów przy wygranej. Podobnie, stracisz o wiele więcej punktów przy przegranej, dopóki Twój Rated BG rating nie znajdzie się na jednej linii z Twoim MMV.
P: Czy przedmioty zużywalne (consumables) i z inżynierii będą mogły zostać użyte na Rated BG?
O: Tak, jednak będą mogły być używane tylko na takich samych zasadach, jak na Arenach.
P: Czy drużyny zapisujące się na Rated BG walczyć będą tylko ze swoją Battlegroupą?
O: Nie. Rated BG będą dla całego kraju. Oznacza to tyle, że gdy zapiszesz się na rated BG, będziesz miał możliwość walki z każdym realmem w Europie.
P: Czy są przewidziane jakieś nagrody dla graczy z największym ratingiem Rated BG, tak jak ma to miejsce na arenach?
O: Epickie mounty naziemne zostaną przyznane 0,5% graczy z największym ratingiem Rated BG na koniec każdego sezonu. Tytuły też będą dostępne, wraz z zdobywaniem ratingu. Tytuły będą nagrodą za achievement, polegający na zdobyciu danego ratingu.
Patch 4.0.3 w tym tygodniu!
Lorenco, | Komentarze : 12
Otwierajcie szampan i wołajcie dziewczyny! Nie, to nie nowy rok - najprawdopodobniej patch 4.0.3 zawita w tym tygodniu na serwerach. Przypominamy, że patch 4.0.3 nie wprowadza zmian w krajobrazie gry - zrobi to patch 4.0.3a, który zostanie wydany w późniejszym czasie. Poniżej, możecie przeczytać po polsku więcej o 4.0.3.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
World of Warcraft Patch 4.0.3
Informacje dotyczące ostatniego patcha mogą zostać znalezione tutaj.
Informacje dotyczące ostatniego Test Realm patcha mogą zostać znalezione tutaj.
Generalne
Interfejs użytkownika(UI)
Naprawione bugi
Informacje dotyczące ostatniego patcha mogą zostać znalezione tutaj.
Informacje dotyczące ostatniego Test Realm patcha mogą zostać znalezione tutaj.
Generalne
- Większość danych, które wprowadzi 4.0.3, utoruje drogę do rozbicia Azeroth, które odbędzie się krótko przed premierą Cataclysmu.
- Lider Wintergrasp nie będzie mógł już kickować ludzi z raidu (Ta zmiana dotyczy również Tol Barad w Cataclysmie).
- Podczas bycia w grupie stworzonej za pomocą narzędzia Looking For Dungeon, użycie opcji teleportacji do instancji, przeniesie gracza do miejsca startu Looking For Dungeon, a nie tam, gdzie zazwyczaj. Pomoże to w łatwiejszym powrocie do instancji po śmierci w grupie z LFD.
- Honorable Kills nie są już przyznawane za zabijanie graczy na poziomie 5 i niższych.
Interfejs użytkownika(UI)
- Pety będą widoczne w nowym interfejsie raidów, gdy wyświetlają się w party.
- Domyślna wielkość UI została zmieniona, będzie ustawiona w skali 1:1 pixela/texela. Skutkiem tego będzie mniejsze UI na wysokich rozdzielczościach.
- Gracze mogą teraz ustawić własne "Lag Tolerance", dla lepszych wyników przy rzucaniu spelli. Jest to opcja tylko-dla-zaawansowanych użytkowników, znajdująca się w Interface Options(Combat).
Naprawione bugi
- Makra radzą sobie lepiej z przechodzeniem między kolejnymi spellami. Dla przykładu, Trap Launcher może używać różnych wersji Frost Trap. Poprzednio, makra nie robiły tego poprawnie.
- Zapisywanie się na kolejne skrzydła danej instancji w systemie Looking for Dungeon działa poprawnie. Na przykład, party może zapisać się teraz na Scarlet Monastery - Library, po ukończeniu Scarlet Monastery - Graveyard.
- Zabicie High Interrogator Gerstahn przed pokonaniem Emperor Dagran Thaurissan w Blackrock Depths - Upper City w systemie Looking for Dungeon, będzie przyznawało teraz odpowiednią nagrodę. Dotyczy to również Archmage Arugala i Crown Chemical Company w Shadowfang Keep podczas eventu "Love is in the Air".
- Wielokrotne inspectowanie innych graczy powinno teraz działać poprawnie.
- Spelle Heal-over-Time działające w wyznaczonym obszarze nie powinny już zmuszać graczy do wstawania
- Mężczyźni Blood Elfy nie przestawali tańczyć, gdy poruszali się - naprawione.
- Smokom znudziło się już szybowanie i postanowiły spowrotem machać skrzydłami.
- Flight Forma druida wyświetla się poprawnie w spellbooku, przed nauczeniem się Expert Ridingu.
- Sunfire będzie powodować teraz takie same obrażenia, jak Moonfire.
- Aktywny ticket do GM'a nie powinien już zasłaniać buffów, tak jak to robił dotychczas.
Zmiany w achievementach, nowe pety i authenticator, oraz inne blue posty.
Lorenco, | Komentarze : 1
Okres leżakowania Deathwinga zbliża się nieubłaganie ku końcowi, co możemy zauważyć przez coraz większą ilość żywiołaków w całym Azeroth oraz przez nieustające trzęsienia Ziemii. Blizzard też o tym doskonale wie - dlatego i dzisiaj możemy Wam zaserwować ulubione danie każdego gracza WoWa - kolejne blue posty po polsku czekają już na przeczytanie - a jest o czym czytać! Po pierwsze, Zamieć informuje o kataklizmowych zmianach dla Insane in the Membrane oraz innych osiągnięciach, żeby zaraz po tym ukazać nam modele nowych petów, możliwych do kupienia w Pet Store oraz epickiej flight formy trolla. Blizzard przypomina również o działaniu odpłatnych zmian frakcji i rasy oraz o nowym typie Battle.net Authenticatora, nazywającym się Battle.net Dial-in Authenticator.
Serwis MMO-Champion przygotował podgląd nowych petów, które już wkrótce pojawią się w Pet Store. Zgodnie z ogłoszeniem z BlizzConu 2010, dochody ze sprzedaży Moonkin Hatchlinga zostaną przeznaczone na cele charytatywne, podobnie jak przy sprzedaży Pandaren Monka. Oprócz petów, poniżej zobaczycie też unikalny wygląd epickiej flight formy trolla druida.
Cytat z: Lylirra (źródło)
Czy jesteście Insane in the Membrane?
To jest pytanie, które zadajecie nam już jakiś czas. I, bazując na wszystkich postach, e-mailach, petycjach oraz listach które otrzymaliśmy, mówiących o usunięciu osiągnięcia "Insane in the Membrane" w World of Warcraft: Cataclysm, zaczęliśmy się zastanawiać, czy może nie postąpiliśmy zbyt lekkomyślnie.
Tak więc powróciliśmy do początku. Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich opinii i przedyskutowaniu tego we własnym gronie, jesteśmy szczęśliwi mogąc was poinformować, że zajdą następujące zmiany, jeśli chodzi o ten Feat of Strength:
To zapewni możliwość zdobycia "Insane in the Membrane" i tytułu "the Insane" w World of Warcraft: Cataclysm. Proszę zauważyć, że te zmiany będą miały miejsce dopiero podczas rozpadu Azeroth, w patchu 4.0.3a - za wyjątkiem Feat of Strength "Exalted with Shen'dralar", który ukaże się w przyszłości.
I oczywiście Ci, którzy już wykonali Insane in the Membrane, zachowają swój tytuł oraz Feat of Strength.
Shine on, you crazy diamonds.
To jest pytanie, które zadajecie nam już jakiś czas. I, bazując na wszystkich postach, e-mailach, petycjach oraz listach które otrzymaliśmy, mówiących o usunięciu osiągnięcia "Insane in the Membrane" w World of Warcraft: Cataclysm, zaczęliśmy się zastanawiać, czy może nie postąpiliśmy zbyt lekkomyślnie.
Tak więc powróciliśmy do początku. Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich opinii i przedyskutowaniu tego we własnym gronie, jesteśmy szczęśliwi mogąc was poinformować, że zajdą następujące zmiany, jeśli chodzi o ten Feat of Strength:
- Reputacja na poziomie Exalted z Shen'dralar nie będzie już wymagana. Jako, iż jest to jedyna frakcja, która zniknie w Cataclysmie, po prostu usunęliśmy ją z wymagań do tego achievementa.
Co do tych, którzy zdobyli już exalted z tą frakcją - nie martwcie się. Nie zapomnieliśmy o waszym sukcesie. W przyszłym patchu dodamy osobny Feat of Strength symbolizujący Twoją głęboka miłość z Dire Maul.
- Reputacja z Bloodsail Buccaneer dalej będzie wymagana. Ponadto, aby upewnić się, że ta zmiana nie odbije się negatywnie na questowaniu w Stranglethorn Vale, to Booty Bay Bruisery będą w stanie zapewnić Ci reputację z Bloodsailami aż do samego exalted.
To zapewni możliwość zdobycia "Insane in the Membrane" i tytułu "the Insane" w World of Warcraft: Cataclysm. Proszę zauważyć, że te zmiany będą miały miejsce dopiero podczas rozpadu Azeroth, w patchu 4.0.3a - za wyjątkiem Feat of Strength "Exalted with Shen'dralar", który ukaże się w przyszłości.
I oczywiście Ci, którzy już wykonali Insane in the Membrane, zachowają swój tytuł oraz Feat of Strength.
Shine on, you crazy diamonds.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Zmiany w achievementach
Feats of Strength
Gracz - Generalne
Gildia - Questy
Gildia - PvP
Gracz - Questy
Gracz - World Event
Feats of Strength
- Insane in the Membrane - nie wymaga reputacji z Shen'dralar na poziomie exalted.
Gracz - Generalne
- Helping Scribes Pay the Bills zostało usunięte.
Gildia - Questy
- A Daily Routine - wymaga skończenia 15 000 daily questów, w oryginale 25 000.
- Daily Driver - wymaga skończenia 30 000 daily questów, w oryginale 50 000.
- Daily Grind - wymaga skończenia 75 000 daily questów, w oryginale 100 000.
Gildia - PvP
- Kill Squad - wymaga zdobycia 100 000 Honorable Kills, w oryginale 500 000.
- Guild Gankers - wymaga zdobycia 250 000 Honorable Kills, w oryginale 1 000 000.
- Creepjackers - wymaga zdobycia 1 000 000 Honorable Kills, w oryginale 2 500 000.
Gracz - Questy
- Thousand Needles Quests - wymaga ukończenia 60 questów, w oryginale 64.
- Unearthing Uldum - wymaga ukończenia 108 questów, w oryginale 120.
- My Very Own Broodmother - teraz wymaga od Ciebie ukończenie questa w ciągu 90 sekund od uderzenia kryształów (Oryginalnie - Zabij Aesore w ciągu 50 sekund.).
Gracz - World Event
- Bros. Before Ho Ho Ho's - nie wymaga Brother Anthona w Nijel's Point.
Serwis MMO-Champion przygotował podgląd nowych petów, które już wkrótce pojawią się w Pet Store. Zgodnie z ogłoszeniem z BlizzConu 2010, dochody ze sprzedaży Moonkin Hatchlinga zostaną przeznaczone na cele charytatywne, podobnie jak przy sprzedaży Pandaren Monka. Oprócz petów, poniżej zobaczycie też unikalny wygląd epickiej flight formy trolla druida.
- Moonkin Hatchling
- Lil' Ragnaros
- Epicka flight forma druida trolla
Cytat z: Blizzard (źródło)Z dwiema nowymi rasami na horyzoncie, dużo graczy pyta o możliwość zmiany rasy ich obecnych postaci na goblina lub worgena. Zmiany frakcji i ras będą możliwe wraz z wydaniem Cataclysmu. "Realm First" za wylevelowanie jakiejkolwiek postaci na 85 poziom będzie dostępny w Cataclysmie. Jednakże, nie będzie achievementów "Realm First" za wylevelowanie ras (Pierwszy tauren na 85 lvl, pierwszy human na 85lvl, itd.).
Nastąpi niewielka zmiana w sposobie płatności za zmianę rasy dla goblina oraz worgena. Gobliny oraz worgeny, które chcą zmienić swoją rasę, nie mogą przebywać na Lost Isles lub w Gilineas; muszą być gdziekolwiek indziej, aby rozpocząć cały proces. Nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o zmianę frakcji/rasy dla worgenów i goblinów.
Nowy, telefoniczny Battle.net Authenticator został właśnie uruchomiony w Ameryce Północnej. Póki co, brak jest wersji europejskiej, ale możecie zapoznać się ze sposobem działania nowego, "wdzwanianego" uwierzytelniacza, który jest kolejnym już sposobem na dodatkowe zabezpieczenie swojego konta.
Cytat z: Blizzard (źródło)Na przestrzeni lat, Blizzard dostarczał graczom wiele narzędzi oraz środków, takich jak Battle.net Authenticator oraz podstrony o bezpieczeństwie konta, pomagających utrzymać informacje o ich kontach w bezpiecznym i właściwym miejscu. W ramach naszych stałych prac, pozwalających na utrzymanie takiego stanu rzeczy, z radością prezentujemy jeszcze jedno narzędzie przydatne w zabezpieczeniu Twojego konta - Battle.net Dial-In Authenticator.
Podobnie do Battle.net Authenticatora i Battle.net Mobile Authenticatora, Battle.net Dial-In Authenticator jest kolejnym narzędziem zapewniającym Twojemu kontu dodatkową warstwę ochronną przed nieuprawnionym dostępem. Jednakże, Battle.net Dial-In Authenticator nie jest fizycznym urządzeniem, które możesz dotknąć lub odpalić na swojej komórce. Natomiast, jest to darmowa, dobrowolna usługa, która będzie na żywo monitorować Twoje konto i wymagać dodatkowej autoryzacji od użytkowników, którzy być może chcą włamać się na Twoje konto (Całkiem fajne, nie?).
Jeśli zapiszesz się do Battle.net Dial-In Authenticatora, zostaniesz poproszony o zadzwonienie na podany, bezpłatny numer z określonego przez Ciebie telefonu. Proszę zauważyć, że zostaniesz poproszony o wykonanie tego telefonu tylko wtedy, jeśli coś przy Twoim logowaniu okaże się inne, niż zwykle. Dla przykładu - jeśli spróbujesz zalogować się z miejsca, gdzie przeważnie nie grasz, to możesz zostać poproszony o wykonanie właśnie takiego telefonu, aby wprowadzić wybrany przez siebie PIN oraz unikatowy, jednorazowy kod, zanim dostęp do Twojego konta zostanie Ci przyznany.
Zapisz się i wypróbuj Battle.net Dial-In Authenticator - jest całkowicie darmowy i kompatybilny z World of Warcraft i Battle.net. Więc na co czekasz? Aby dowiedzieć się więcej o bezpieczeństwie twojego konta, odwiedź Battle.net Dial-In Authenticator F.A.Q. (póki co, usługa dostępna jedynie w Ameryce.).
BlizzCon 2010 - Panel "Instancje i Rajdy": Zapis transmisji z napisami!
Kumbol, | Komentarze : 3Po dość przydługiej chwili oczekiwania przyszedł czas, aby zaprezentować Wam, zgodnie z obietnicą, pierwszy panel World of Warcraft z tegorocznego BlizzConu. Zatytułowany jest on "Instancje i Rajdy" i traktuje dokładnie o tym. Dowiadujemy się z niego o filozofii, jaką deweloperzy kierują się przy projektowaniu nowych rajdów, słyszymy trochę o klasycznych heroikach, a także co nieco o tym, jakie nowości przyniesie pierwszy duży patch do Cataclysm, patch 4.1.0. Panel kończy się serią kilku interesujących pytań i odpowiedzi. Całość okrasiliśmy naturalnie polskimi napisami (których przygotowanie trwa naaaaprawdę długo! :-) ). Miłego oglądania!
Dotychczas zamieściliśmy także z napisami:
Garść betowych informacji, CR'owe zmiany, nowa strona WoW.
Lorenco, | Komentarze : 4
Do pobudki Deathwinga i zniszczenia znanego nam Azeroth coraz bliżej. Blizzard nie próżnuje i nie zapomina o becie, sprawdzając na niej wszystko, aby gra w Cataclysmie mogła być jak najbardziej komfortowa i satysfakcjonująca. W dzisiejszym odcinku zostajemy poinformowani o możliwości utworzenia pre-made'owej postaci z epickim gearem w becie, o kolejnych testach raidów (już dostępnych!), oraz o otwarciu rated Battlegroundów. Zamieć wprowadziła również kolejne zmiany w achievementach.
@update - Blizzard przedstawia również nową mechanikę Combat Ress'ów i Soulstone'ów oraz informuje o możliwości podglądu nowej strony społeczności WoW.
A poniżej wspomniany FAQ.
@update - Blizzard przedstawia również nową mechanikę Combat Ress'ów i Soulstone'ów oraz informuje o możliwości podglądu nowej strony społeczności WoW.
Cytat z: Valnoth (źródło)
[Character Copy] Epickie pre-made dostępne!
Pre-made'owe postacie z epickimi gearem (item level 359) są już dostępne i wszystko co z nimi związane powinno działać. Przywróciliśmy również wartość możliwych kopii postaci spowrotem do 5.
Pre-made'owe postacie z epickimi gearem (item level 359) są już dostępne i wszystko co z nimi związane powinno działać. Przywróciliśmy również wartość możliwych kopii postaci spowrotem do 5.
Cytat z: Daelo (źródło)
HEROIC Bastion of Twilight dostępny!
Basion of Twilight jest dostępny do testowania, wliczając w to poziom trudności Heroic!
Basion of Twilight jest dostępny do testowania, wliczając w to poziom trudności Heroic!
Cytat z: Daelo (źródło)
Chcemy udostępnić do testowania Blackwing Descent, razem z jego wersją Heroic. Strefa ta zostanie otwarta na co najmniej jeden dzień, aby wszyscy (strefa czasowa) mogli ją przetestować.
Throne of the Four Winds i Bastion of Twilight zostaną narazie zamknięte. Otworzymy je znów później.
Throne of the Four Winds i Bastion of Twilight zostaną narazie zamknięte. Otworzymy je znów później.
Cytat z: Mumper (źródło)
Rated BG's dostępne!
Ciesze się, mogąc ogłosić, iż Rated BG's zostały już udostępnione w becie. Na razie zostały one ograniczone do 10v10 w tym okresie testowania. Będziemy to ograniczenie modyfikować, aby móc przetestować tą opcje na wszystkich Battlegroundach. Zapisz się na rated BG i podeślij nam swoją opinie.
W przyszłym tygodniu przejdziemy w tryb "zagraj z deweloperami" - skupimy się na testowaniu Rated BG. Oczekuj postów z większą ilością informacji na ten temat już wkrótce.
Pytanie: Ta, mam dużo pytań dotyczących Rated BG. Brzmi ono jak "Gildiowe BG z Ratingiem"; jeśli się nie mylę, wszyscy członkowie mojej drużyny z BG muszą być z tej samej gildii, prawda?
Odpowiedź: Twoje członkostwo w gildii nie wywiera jakiegokolwiek wpływu na twoją drużynę Rated BG. Możesz stworzyć raid, by dołączyć na rated BG, nie zważając na to w jakiej jesteś gildii. Jednakże, jeśli udasz się na rated BG z minimalną ilością wymaganych osób z Twojej gildii, to gildia otrzyma Guild XP w nagrodę za wygraną. Jeśli taka opcja będzie możliwa, poinformuje Cię o tym guild banner który pojawi się w prawym górnym rogu ekranu.
Na chwile obecną, może to wydawać się trochę pogmatwane. Stworzę FAQ i zapostuje je najszybciej, jak to będzie możliwe.
Ciesze się, mogąc ogłosić, iż Rated BG's zostały już udostępnione w becie. Na razie zostały one ograniczone do 10v10 w tym okresie testowania. Będziemy to ograniczenie modyfikować, aby móc przetestować tą opcje na wszystkich Battlegroundach. Zapisz się na rated BG i podeślij nam swoją opinie.
W przyszłym tygodniu przejdziemy w tryb "zagraj z deweloperami" - skupimy się na testowaniu Rated BG. Oczekuj postów z większą ilością informacji na ten temat już wkrótce.
Pytanie: Ta, mam dużo pytań dotyczących Rated BG. Brzmi ono jak "Gildiowe BG z Ratingiem"; jeśli się nie mylę, wszyscy członkowie mojej drużyny z BG muszą być z tej samej gildii, prawda?
Odpowiedź: Twoje członkostwo w gildii nie wywiera jakiegokolwiek wpływu na twoją drużynę Rated BG. Możesz stworzyć raid, by dołączyć na rated BG, nie zważając na to w jakiej jesteś gildii. Jednakże, jeśli udasz się na rated BG z minimalną ilością wymaganych osób z Twojej gildii, to gildia otrzyma Guild XP w nagrodę za wygraną. Jeśli taka opcja będzie możliwa, poinformuje Cię o tym guild banner który pojawi się w prawym górnym rogu ekranu.
Na chwile obecną, może to wydawać się trochę pogmatwane. Stworzę FAQ i zapostuje je najszybciej, jak to będzie możliwe.
A poniżej wspomniany FAQ.
Cytat z: Mumper (źródło)
Rated BG F.A.Q
Sądząc po postach użytkowników, wydaje się że większość graczy nie wie tak naprawdę co to Rated BG i jak się z tym obchodzić. Mam nadzieję, że ten FAQ odpowie na niektóre Wasze pytania. Zachęcam do odpowiadania w tym temacie i zadawania pytań, w razie gdyby coś było nie jasne - chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
Sądząc po postach użytkowników, wydaje się że większość graczy nie wie tak naprawdę co to Rated BG i jak się z tym obchodzić. Mam nadzieję, że ten FAQ odpowie na niektóre Wasze pytania. Zachęcam do odpowiadania w tym temacie i zadawania pytań, w razie gdyby coś było nie jasne - chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
- Rated BG są ograniczone do trzech rodzai: 10v10, 15v15 oraz 25v25. Te ograniczenia zmieniają się co tydzień, a ich stan możesz zobaczyć w grze, a dokładniej w kalendarzu.
- Gracze muszą utworzyć raid z ilością graczy odpowiadającą danemu ograniczeniu w danym tygodniu, aby móc zapisać się na Rated BG. Każda postać na 85 poziomie może dołączyć do takiej walki (niezależnie od tego, czy jest w Twojej gildii, czy nie).
- Gdy dana drużyna wygra bitwa, zostaje nagrodzona Conquest Pointami, w ilości zależnej od tygodniowego capa. Tygodniowy cap jest sprawą indywidualną każdego gracza i jest zależny od Twojego największego ratingu PvP z poprzedniego tygodnia (cap resetuje się co wtorek). Ten rating może pochodzić z twojego arenowego teamu 2v2, 3v3, 5v5, lub z Rated BG.
- Gracze startują z zerowym ratingiem BG. Rating zmniejsza się tylko po przegranej bitwie, kiedy gracz jest powyżej matchmaking ratingu przeciwnika. W większości przypadkach, rating tylko się zwiększa.
- Epickie naziemne mounty będą wydawane na koniec sezonu 0.5% najlepszych graczy. Tytuły są również dostępne wraz z zdobywaniem ratingu. Tytuły otrzymujesz wprost z achievementa, kiedy osiągniesz wymagany na nie rating.
- Wygranie rated BG, gdy drużyna składa się z conajmniej 80% z gildii, zostaje nagradzane dodatkowym XP dla gildii. UI wyświetli banner Twojej gildii na minimapie - dzięki niemu będziesz świadomy, że możesz na tym BG robić gildiowe achievementy i zdobywać XP dla swojej gildii.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Zmiany w achievementach
World Events
Raids & Dungeons
Player vs Player
World Events
- What A Long, Strange Trip It's Been w nagrodę za wykonanie otrzymujesz również Master Riding
Raids & Dungeons
- Herald of the Titans zostaje Feat of Strength.
- The Traitor King (10 player) wymaga teraz zabicia 25 scarabów, pierwotnie 45.
- The Traitor King (25 player) wymaga teraz zabicia 25 scarabów, pierwotnie 100.
Player vs Player
- Three's Company: 1100 zostało usunięte.
- Three's Company: 1350 zostało usunięte.
- Gladiator nagradza Gladiatorowym Mountem i Master Ridingiem.
Cytat z: Zarhym (źródło)
Nowa mechanika Combat Ressów
Design Combat Ressurection został zmieniony na dobre w Cataclysmie i chcemy być pewni, że gracze będą wiedzieć, jak funkcjonuje teraz Rebirth i Soulstone i jak ich efektownie użyć. Rebirth ma 10 minut cooldownu, a Create Soulstone 15. Na raidach 10-osobowych, będziesz mógł użyć tylko jednego rodzaju z tych spelli (Rebirth albo Soulstone) na całą walkę. Na raidach 25-osobowych będziesz mógł użyć 3 kombinacji tych spelli (dla przykładu: 2 soulstone, 1 rebirth). Limit zostaje naliczany wraz z zaakceptowaniem przez gracza ressa - więc może go nie zaakceptować, jeśli uważa, że ktoś inny powinien dostać Combat Ressa. Nie ma żadnego odpowiednika debuffa Sated (który kontroluje używanie Bloodlust/Heroism), ale otrzymasz stosowny komunikat, jeśli będziesz chciał ressnąć za dużo graczy, rozważamy również dodanie jakiegoś trackera informującego o ilości niewykorzystanych CR'ów do Raid UI, jeśli zajdzie taka konieczność. Poza raidem, możesz używać tyle CR'ów, na ile tylko masz ochotę (i możliwości).
Dla tych, którzy biorą udział w becie World of Warcraft: Cataclysm - miejcie na uwadze, że ten system może jeszcze nie działać w 100%. Jeśli zauważycie, że Combat Ressurection nie działa tak, jak to zostało opisane powyżej, to jest to tylko kwestia czasu, aż wprowadzimy ten update.
Pytanie: Jeżeli soulstone nie zostaje zmieniony, to dlaczego - będąc CR'em trudniejszym w użyciu (trzeba przemyśleć przed walką, komu się najbardziej przyda) - ma dłuższy cooldown?
Odpowiedź: Jedna rzecz, nad którą ciągle myślimy jeśli chodzi o Soulstone, to dodanie opcji, aby mógł być on "rzucony" na już martwego gracza (mechanika zbliżona do Rebirth druida), aby ten otrzymał możliwość ponownego dołączenia do świata żywych.
Design Combat Ressurection został zmieniony na dobre w Cataclysmie i chcemy być pewni, że gracze będą wiedzieć, jak funkcjonuje teraz Rebirth i Soulstone i jak ich efektownie użyć. Rebirth ma 10 minut cooldownu, a Create Soulstone 15. Na raidach 10-osobowych, będziesz mógł użyć tylko jednego rodzaju z tych spelli (Rebirth albo Soulstone) na całą walkę. Na raidach 25-osobowych będziesz mógł użyć 3 kombinacji tych spelli (dla przykładu: 2 soulstone, 1 rebirth). Limit zostaje naliczany wraz z zaakceptowaniem przez gracza ressa - więc może go nie zaakceptować, jeśli uważa, że ktoś inny powinien dostać Combat Ressa. Nie ma żadnego odpowiednika debuffa Sated (który kontroluje używanie Bloodlust/Heroism), ale otrzymasz stosowny komunikat, jeśli będziesz chciał ressnąć za dużo graczy, rozważamy również dodanie jakiegoś trackera informującego o ilości niewykorzystanych CR'ów do Raid UI, jeśli zajdzie taka konieczność. Poza raidem, możesz używać tyle CR'ów, na ile tylko masz ochotę (i możliwości).
Dla tych, którzy biorą udział w becie World of Warcraft: Cataclysm - miejcie na uwadze, że ten system może jeszcze nie działać w 100%. Jeśli zauważycie, że Combat Ressurection nie działa tak, jak to zostało opisane powyżej, to jest to tylko kwestia czasu, aż wprowadzimy ten update.
Pytanie: Jeżeli soulstone nie zostaje zmieniony, to dlaczego - będąc CR'em trudniejszym w użyciu (trzeba przemyśleć przed walką, komu się najbardziej przyda) - ma dłuższy cooldown?
Odpowiedź: Jedna rzecz, nad którą ciągle myślimy jeśli chodzi o Soulstone, to dodanie opcji, aby mógł być on "rzucony" na już martwego gracza (mechanika zbliżona do Rebirth druida), aby ten otrzymał możliwość ponownego dołączenia do świata żywych.
Cytat z: Zarhym (źródło)
Pogląd nowej strony społeczności World of Warcraft!
Nadchodzi wiele ekscytujących zmian w World of Warcraft, za sprawą nadchodzącego dodatku Cataclysm - zarówno w grze, jak i poza nią. Cieszymy się, mogąc zaproponować Ci podgląd nowej strony społeczności World of Warcraft, która wkrótce stanie się głównym punktem spotkań i informacji dla graczy. Możesz przeczytać więcej na temat przenosin ze starej strony do nowej w naszym wcześniejszym ogłoszeniu na ten temat: LINK.
Przeglądając swój dom przyszłości, pamiętaj o tym, że jest to tylko podgląd na żywo i nie wszystko może jeszcze działać tak, jak powinno. Chętnie poznamy Twoją opinie na temat nowej strony, więc gdy będziesz ją przeglądać, zachęcamy Cię do podsyłania informacji o błędach które znalazłeś, jak i do przesyłania propozycji zmian - niech twój głos zostanie usłyszany! Dalej. Sprawdź ją!
Nowa strona społeczności World of Warcraft: LINK
Raporty bugów: LINK
Propozycje dotyczące nowej strony: LINK
Nadchodzi wiele ekscytujących zmian w World of Warcraft, za sprawą nadchodzącego dodatku Cataclysm - zarówno w grze, jak i poza nią. Cieszymy się, mogąc zaproponować Ci podgląd nowej strony społeczności World of Warcraft, która wkrótce stanie się głównym punktem spotkań i informacji dla graczy. Możesz przeczytać więcej na temat przenosin ze starej strony do nowej w naszym wcześniejszym ogłoszeniu na ten temat: LINK.
Przeglądając swój dom przyszłości, pamiętaj o tym, że jest to tylko podgląd na żywo i nie wszystko może jeszcze działać tak, jak powinno. Chętnie poznamy Twoją opinie na temat nowej strony, więc gdy będziesz ją przeglądać, zachęcamy Cię do podsyłania informacji o błędach które znalazłeś, jak i do przesyłania propozycji zmian - niech twój głos zostanie usłyszany! Dalej. Sprawdź ją!
Nowa strona społeczności World of Warcraft: LINK
Raporty bugów: LINK
Propozycje dotyczące nowej strony: LINK