Aktualizacje, balans niskopoziomowych postaci, poprawki klas i zmiany w ich questach.
To już jutro! Już jutro, największe i najbardziej epickie wydarzenie związane z Blizzardem i ich twórczością, niemal święto dla każdego ich fana - start BlizzConu odbędzie się w piątek, a z tego powodu WoWCenter.pl pragnie Ci przypomnieć o zaproszeniu na najbardziej epicką relacje w Polsce dotyczącą właśnie BlizzConu 2010!
Teraz przejdźmy do właściwej części tego newsa - Blizzard przez ostatnie dwa dni w swoich blue postach informował nas między innymi o usunięciu klasowych questów w Cataclysmie, przyznaniu Feat of Strength za ukończenie chain questa w Ahn'Qiraj, odpowiadał na pytanie, czy obecne drzewka talentów nie są za łatwe oraz powiadamiał nas o balansie postaci nisko-lvl'owych. Nie zabrakło również poinformowania graczy o hotfixie dla huntera i paladyna oraz wyjaśnień dotyczących słabych Magów w becie. Jak wiecie, WoWCenter.pl czuwa, więc i dzisiaj prezentujemy wam tłumaczenia wyżej wymienionych postów.
//update
Teraz przejdźmy do właściwej części tego newsa - Blizzard przez ostatnie dwa dni w swoich blue postach informował nas między innymi o usunięciu klasowych questów w Cataclysmie, przyznaniu Feat of Strength za ukończenie chain questa w Ahn'Qiraj, odpowiadał na pytanie, czy obecne drzewka talentów nie są za łatwe oraz powiadamiał nas o balansie postaci nisko-lvl'owych. Nie zabrakło również poinformowania graczy o hotfixie dla huntera i paladyna oraz wyjaśnień dotyczących słabych Magów w becie. Jak wiecie, WoWCenter.pl czuwa, więc i dzisiaj prezentujemy wam tłumaczenia wyżej wymienionych postów.
Cytat z: Draztal (źródło)
Klasowe, specyficzne questy usunięte - Cataclysm
Azeroth jest w przeddniu dramatycznej transformacji i jak świat Warcrafta się zmienia, czasami stare musi odejść, by zrobić miejsce nowemu. Ponieważ elementy świata, które je wspierały znikają, wiele starych questów będzie istnieć tylko w mgłach przeszłości.
W szczególności, niektóre niskopoziomowe, specyficzne, klasowe questy nie będą mogły zostać już nigdy wykonane. Bez strachu: klasowe mounty i umiejętności będą cały czas dostępne poprzez class trainera, nawet jeśli questy z nimi związane nie będą już nigdy dostępne. Również, istnieje kilka nisko i średniopoziomowych broni, kolczyków i szat które były dostępne jako nagroda za te questy - nie będą dostępne, zostaną usunięte wraz z questami potrzebnymi do ich zdobycia.
Zamiast tego, oferujemy nowe questy, quest line'y i nagrody podczas levelowania w World of Warcraft: Cataclysm. Dla przykładu, planujemy stworzyć dungeon przeznaczony dla postaci na 20 poziomie doświadczenia oparty o quest, który nagradza brońmi przeznaczonymi właściwie dla wszystkich klas. Dodatkowo, będzie odpowiednik tego na 50 lvl'u, gdzie będzie można zdobyć jako nagrodę hełm.
Wreszcie, jeśli twój Blood Elf Paladin nie zdobył jeszcze Blood Knight Tabard, powinieneś być ciągle w stanie zdobyć go przez specjalny, przeznaczony dla danej rasy, quest do wykonania na dungeonie przeznaczonym dla postaci z 50 lvlem. Ci z was, którzy mają nadzieje zdobyć Rhok'delar, Longbow of the Ancient Keepers, mogą być szczęśliwi wiedząc, że problemy, które uniemożliwiały skończenie tego questu zostały najprawdopodobniej zażegnane. Dobrym pomysłem jest zapamiętanie, że nawet jeśli item jest powiązany z questem dostępnym dla levela 60, to tylko postacie z poziomem 80 będą w stanie zdobyć niezbędne materiały z Onyxia's Lair. Dobrą wieścią dla 60 poziomowych postaci jest informacja, że Nefarian w końcu zdecydował się na rozwinięcie niektórych Black Dragon Sinew, więc zainteresowani gracze mogą wypełnić quest podnosząc z niego ten item, w Blackwing Lair.
Azeroth jest w przeddniu dramatycznej transformacji i jak świat Warcrafta się zmienia, czasami stare musi odejść, by zrobić miejsce nowemu. Ponieważ elementy świata, które je wspierały znikają, wiele starych questów będzie istnieć tylko w mgłach przeszłości.
W szczególności, niektóre niskopoziomowe, specyficzne, klasowe questy nie będą mogły zostać już nigdy wykonane. Bez strachu: klasowe mounty i umiejętności będą cały czas dostępne poprzez class trainera, nawet jeśli questy z nimi związane nie będą już nigdy dostępne. Również, istnieje kilka nisko i średniopoziomowych broni, kolczyków i szat które były dostępne jako nagroda za te questy - nie będą dostępne, zostaną usunięte wraz z questami potrzebnymi do ich zdobycia.
Zamiast tego, oferujemy nowe questy, quest line'y i nagrody podczas levelowania w World of Warcraft: Cataclysm. Dla przykładu, planujemy stworzyć dungeon przeznaczony dla postaci na 20 poziomie doświadczenia oparty o quest, który nagradza brońmi przeznaczonymi właściwie dla wszystkich klas. Dodatkowo, będzie odpowiednik tego na 50 lvl'u, gdzie będzie można zdobyć jako nagrodę hełm.
Wreszcie, jeśli twój Blood Elf Paladin nie zdobył jeszcze Blood Knight Tabard, powinieneś być ciągle w stanie zdobyć go przez specjalny, przeznaczony dla danej rasy, quest do wykonania na dungeonie przeznaczonym dla postaci z 50 lvlem. Ci z was, którzy mają nadzieje zdobyć Rhok'delar, Longbow of the Ancient Keepers, mogą być szczęśliwi wiedząc, że problemy, które uniemożliwiały skończenie tego questu zostały najprawdopodobniej zażegnane. Dobrym pomysłem jest zapamiętanie, że nawet jeśli item jest powiązany z questem dostępnym dla levela 60, to tylko postacie z poziomem 80 będą w stanie zdobyć niezbędne materiały z Onyxia's Lair. Dobrą wieścią dla 60 poziomowych postaci jest informacja, że Nefarian w końcu zdecydował się na rozwinięcie niektórych Black Dragon Sinew, więc zainteresowani gracze mogą wypełnić quest podnosząc z niego ten item, w Blackwing Lair.
Cytat z: Bornakk (źródło)
Feat of Strength za wykonanie AQ Scepter Quest Line
Nie uważamy, że za skończenie tego Quest Line'a powinieneś dostać coś na stałe wyjątkowego. Ten Feat of Strength to ukłon dla tego epickiego chain questa i dla tych, którzy zdołali go ukończyć. Nie jest on taki super jak tytuł, czy jakiś legendarny przedmiot i nie ma być.
Nie uważamy, że za skończenie tego Quest Line'a powinieneś dostać coś na stałe wyjątkowego. Ten Feat of Strength to ukłon dla tego epickiego chain questa i dla tych, którzy zdołali go ukończyć. Nie jest on taki super jak tytuł, czy jakiś legendarny przedmiot i nie ma być.
Cytat z: Zarhym (źródło)
Drzewka talentów zbyt proste?
Nie jestem przekonany, czy te posty nie są przesadą, pojawiając się w samym centrum istotnych zmian. Próbowałem wybrać specjalizacje dla kilku, zupełnie innych klas i miałem trudne, ale zabawne wybory w każdym przypadku. Istnieje co najmniej kilka talentów w każdym drzewku, które będą użyteczne i dodadzą smaczku do twojego stylu gry.
Czy ludzie ustalą najgorsze/najlepsze buildy i rozprzestrzenią je? Na pewno. To się działo już przed patchem 4.0.1. Przed 4.0.1 z pewnością miałeś więcej talentów i więcej punktów do wydania, ale złudzenie wyboru to nie to samo, co prawdziwy wybór. Efektami Twoich wyborów były raczej nudne, pasywne talenty, a i ich wybór był zwykle bardzo jasny. Przeważnie wybierałeś te talenty, które zwiększały twoją moc, co było wyborem oczywistym. Teraz, twoje wybory są nieco inne, i najlepszy sposób na dokonanie ich to podejście do całej sprawy trochę bardziej subiektywnie. Również masz większy wybór jeśli chodzi o glyfy i o twój gear (przez reforging).
Spróbuj spojrzeć jeszcze raz na swoje stare drzewka talentów i powiedz, czy było tam dużo przekonujących do siebie talentów, przez które miałeś problem z wybraniem odpowiednich, czy raczej garść takich, służących tylko do wrzucenia gdzieś punktów i przejście do następnego tiera. Popatrz na dzisiejsze drzewka i poinformuj mnie, jeśli naprawdę nie będziesz mógł dokonać wyborów, które mogą zwiększyć przyjemność gry Twoją klasą.
Nie jestem przekonany, czy te posty nie są przesadą, pojawiając się w samym centrum istotnych zmian. Próbowałem wybrać specjalizacje dla kilku, zupełnie innych klas i miałem trudne, ale zabawne wybory w każdym przypadku. Istnieje co najmniej kilka talentów w każdym drzewku, które będą użyteczne i dodadzą smaczku do twojego stylu gry.
Czy ludzie ustalą najgorsze/najlepsze buildy i rozprzestrzenią je? Na pewno. To się działo już przed patchem 4.0.1. Przed 4.0.1 z pewnością miałeś więcej talentów i więcej punktów do wydania, ale złudzenie wyboru to nie to samo, co prawdziwy wybór. Efektami Twoich wyborów były raczej nudne, pasywne talenty, a i ich wybór był zwykle bardzo jasny. Przeważnie wybierałeś te talenty, które zwiększały twoją moc, co było wyborem oczywistym. Teraz, twoje wybory są nieco inne, i najlepszy sposób na dokonanie ich to podejście do całej sprawy trochę bardziej subiektywnie. Również masz większy wybór jeśli chodzi o glyfy i o twój gear (przez reforging).
Spróbuj spojrzeć jeszcze raz na swoje stare drzewka talentów i powiedz, czy było tam dużo przekonujących do siebie talentów, przez które miałeś problem z wybraniem odpowiednich, czy raczej garść takich, służących tylko do wrzucenia gdzieś punktów i przejście do następnego tiera. Popatrz na dzisiejsze drzewka i poinformuj mnie, jeśli naprawdę nie będziesz mógł dokonać wyborów, które mogą zwiększyć przyjemność gry Twoją klasą.
Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
Balans niskopoziomowych postaci.
Mamy zamiar trochę się wysilić przy balansowaniu poziomów 1-80. Nie będzie to jednak tak dużym priorytetem jak balans 85, ponieważ szczerze - więcej graczy przejmuje się balansem 85 poziomu bardziej, niż innymi. Jak wskazało kilku ludzi, niedoświadczeni gracze niemal z definicji nie myślą o balansie, a doświadczeni zwykle nie martwią się za dużo balansem dopóki nie będą na maksymalnym lvl'u, ponieważ przez czas wbijania maksymalnego poziomu, zmieni się wiele rzeczy.
Zamiast robić wszystko naraz, skupimy się na maksymalnym lvl'u a po nim będziemy się cofać w tył. Nie pomoże, powiedzmy, osłabienie zadawanych przez rogue'a obrażeń o 5% na poziomach 1-60, jeśli potem odkryjemy, że będzie trzeba je osłabić znowu na 85 lvl'u, a w ramach rekompensaty zwiększyć je na lvl'ach 1-60.
Istnieją pewne głupie rzeczy na niskich poziomach, ale wszystko to naprowadzimy na właściwą drogę. Po takim wysiłku przy zmianie starych miejsc i questów, nie chcemy, żeby levelowanie stało się dziwne.
Mamy zamiar trochę się wysilić przy balansowaniu poziomów 1-80. Nie będzie to jednak tak dużym priorytetem jak balans 85, ponieważ szczerze - więcej graczy przejmuje się balansem 85 poziomu bardziej, niż innymi. Jak wskazało kilku ludzi, niedoświadczeni gracze niemal z definicji nie myślą o balansie, a doświadczeni zwykle nie martwią się za dużo balansem dopóki nie będą na maksymalnym lvl'u, ponieważ przez czas wbijania maksymalnego poziomu, zmieni się wiele rzeczy.
Zamiast robić wszystko naraz, skupimy się na maksymalnym lvl'u a po nim będziemy się cofać w tył. Nie pomoże, powiedzmy, osłabienie zadawanych przez rogue'a obrażeń o 5% na poziomach 1-60, jeśli potem odkryjemy, że będzie trzeba je osłabić znowu na 85 lvl'u, a w ramach rekompensaty zwiększyć je na lvl'ach 1-60.
Istnieją pewne głupie rzeczy na niskich poziomach, ale wszystko to naprowadzimy na właściwą drogę. Po takim wysiłku przy zmianie starych miejsc i questów, nie chcemy, żeby levelowanie stało się dziwne.
Cytat z: Zarhym (źródło)
Hunter hotfix
Wprowadziliśmy hotfix zwiększający obrażenia zadawane przez huntera.
W szczególności, zwiększyliśmy obrażenia kluczowych umiejętności (Chimera Shot, Explosive Shot i Kill Comand) o 15-25%. Pozwoli to zarówno na poprawę ogólną obrażeń, jak i zapewnie, że te umiejętności będą w priorytecie wyższym niż inne. Uważamy, że to pozwoli utrzymać huntera na wystarczająco dobrym poziomie, dopóki nie osiągnie 85 poziomu doświadczenia. Aspect of the fox i Cobra shot rozwiązują kilka specyficznych problemów na wyższych poziomach. Marksman ciągle może przebić Survival i Beast Mastery do 85 lvl'u, odkąd ich rotacja opiera się trochę na Cobra Shot.
Wprowadziliśmy hotfix zwiększający obrażenia zadawane przez huntera.
W szczególności, zwiększyliśmy obrażenia kluczowych umiejętności (Chimera Shot, Explosive Shot i Kill Comand) o 15-25%. Pozwoli to zarówno na poprawę ogólną obrażeń, jak i zapewnie, że te umiejętności będą w priorytecie wyższym niż inne. Uważamy, że to pozwoli utrzymać huntera na wystarczająco dobrym poziomie, dopóki nie osiągnie 85 poziomu doświadczenia. Aspect of the fox i Cobra shot rozwiązują kilka specyficznych problemów na wyższych poziomach. Marksman ciągle może przebić Survival i Beast Mastery do 85 lvl'u, odkąd ich rotacja opiera się trochę na Cobra Shot.
Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
Holy Paladin hotfix
Tak, zwiększyliśmy moc pięciu bezpośrednich czarów leczących paladyna (FoL, HL, DL, HS, WoG). Jest to zmiana dla lvl'u 80, jak i dla 85. Zamierzamy złagodzić Holy Radiance, jak to opisywałem w innym temacie. To może być potężny czar, bez bycia 75% częścią leczenia przez paladyna.
Wiem że w zwyczaju graczy jest klasyfikowanie wszystkiego jako "potężne" lub "śmieć", jednak wierzymy, że istnieją liczby pomiędzy, powiedzmy, od 1 do 100, więc dajcie tym zmianom szansę, zanim je całkowicie odrzucicie. ;)
Jest możliwym, że osłabimy Word of Glory paladynowi Protection i Retribution na 85 lvlu, aby zrekompensować ten buff, ponieważ prawdopodobnie nie potrzebują silniejszego Word.
Tak, zwiększyliśmy moc pięciu bezpośrednich czarów leczących paladyna (FoL, HL, DL, HS, WoG). Jest to zmiana dla lvl'u 80, jak i dla 85. Zamierzamy złagodzić Holy Radiance, jak to opisywałem w innym temacie. To może być potężny czar, bez bycia 75% częścią leczenia przez paladyna.
Wiem że w zwyczaju graczy jest klasyfikowanie wszystkiego jako "potężne" lub "śmieć", jednak wierzymy, że istnieją liczby pomiędzy, powiedzmy, od 1 do 100, więc dajcie tym zmianom szansę, zanim je całkowicie odrzucicie. ;)
Jest możliwym, że osłabimy Word of Glory paladynowi Protection i Retribution na 85 lvlu, aby zrekompensować ten buff, ponieważ prawdopodobnie nie potrzebują silniejszego Word.
Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
Słabi magowie na becie.
Jest to przypadek, gdy konieczny jest inny balans pomiędzy 80 poziomem a 85. Oryginalne "cyferki" maga były mierzone na 85 lvl, co czyniło go za mocnym na 80 lvlu. Zmniejszyliśmy je na 80 lvl'u, przez co mag stał się słaby na 85 poziomie. Mamy teraz dwa zestawy statystyk na miejscu, więc balans powinien zostać zachowany na obydwu levelach.
Magowie nie są jedyną klasą z tym problemem.
Jest to przypadek, gdy konieczny jest inny balans pomiędzy 80 poziomem a 85. Oryginalne "cyferki" maga były mierzone na 85 lvl, co czyniło go za mocnym na 80 lvlu. Zmniejszyliśmy je na 80 lvl'u, przez co mag stał się słaby na 85 poziomie. Mamy teraz dwa zestawy statystyk na miejscu, więc balans powinien zostać zachowany na obydwu levelach.
Magowie nie są jedyną klasą z tym problemem.
//update