Zobacz na żywo, jak Accidentally rajduje Blackwing Descent
Kumbol, | Komentarze : 4
Accidentally, czyli wedle wszelkich rankingów najlepsza obecnie polska gildia PvE przygotowała na dziś wieczór nie lada atrakcję. Dane nam będzie bowiem podglądać na żywo za pośrednictwem internetowych streamów, jak najlepsi spośród naszych rodaków czyszczą heroiczne Blackwing Descent.
Relacja powinna rozpocząć się już za kilka minut, równo o 19:30. Dostępne będą dwie "kamery" - jedna z PoV Hirri'ego - Elemental Shamana, druga zaś z pozycji Polonadisa - Protection Paladina.
Z racji tego, że wszystko leci bez żadnej reżyserki, rozmowy z TeamSpeaka są swobodne i mogą zawierać niecenzuralne treści :-)
Oprócz możliwości podejrzenia najlepszych polskich rajdowców będziecie mieli okazję zdobyć mały upominek w postaci kodu na Tiny.
Cytat z: Accidentally (źródło)
Już w najbliższą środę (to jest 9 marca) o 19:30 Accidentally - najlepsza aktualnie polska gildia World of Warcraft i 30 gildia na świecie w rankingu 25-man według wowprogress - udostępni pełny stream z Blackwing Descent heroic.
Stream to obraz i dźwięk wysyłany na żywo do wszystkich osób, które będą chciały "podejrzeć" co się tam "wyprawia". Dzięki temu będziesz mógł przekonać się na własnej skórze jak się w Accidentally raiduje. Nie będzie żadnych cięć, przerw, wyciszeń, itp. Wszystko co dzieje się na raidzie w grze jak i na Teamspeaku będzie na streamie pokazane!
Więc jeśli chcesz się przekonać jak to naprawdę jest, zapraszamy!
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie www.accidentally.pl oraz na profilu facebookowym.
Stream to obraz i dźwięk wysyłany na żywo do wszystkich osób, które będą chciały "podejrzeć" co się tam "wyprawia". Dzięki temu będziesz mógł przekonać się na własnej skórze jak się w Accidentally raiduje. Nie będzie żadnych cięć, przerw, wyciszeń, itp. Wszystko co dzieje się na raidzie w grze jak i na Teamspeaku będzie na streamie pokazane!
Więc jeśli chcesz się przekonać jak to naprawdę jest, zapraszamy!
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie www.accidentally.pl oraz na profilu facebookowym.
Relacja powinna rozpocząć się już za kilka minut, równo o 19:30. Dostępne będą dwie "kamery" - jedna z PoV Hirri'ego - Elemental Shamana, druga zaś z pozycji Polonadisa - Protection Paladina.
Z racji tego, że wszystko leci bez żadnej reżyserki, rozmowy z TeamSpeaka są swobodne i mogą zawierać niecenzuralne treści :-)
Hirri - Elemental Shaman
Polonadis - Protection Paladin
Polonadis - Protection Paladin
Oprócz możliwości podejrzenia najlepszych polskich rajdowców będziecie mieli okazję zdobyć mały upominek w postaci kodu na Tiny.
Cytat z: Accidentally (źródło)
UWAGA KONKURS!
Ponieważ jest to nasz pierwszy oficjalny stream, przygotowaliśmy malutki konkurs dla wszystkich, którzy będą podglądali nasz raid. Zasady są śmiesznie proste. Wystarczy podczas raidu uważnie słuchać TSa. Kiedy w pewnym momencie zostanie ogłoszone podanie hasła konkursowego należy je zapamiętać i wpisać pod newsem na naszej stronie wraz z e-mailem. Pierwsza osoba, która tego dokona otrzyma kod z TCG karty Tiny, który można później wykorzystać w grze. Nagrodę ufunfdował Morrthal.
Pamiętajcie, że kto pierwszy ten lepszy! Należy podać dokładnie to samo hasło, które zostanie wypowiedziane na TS. Literówka albo błąd będą niestety dyskwalifikowały. Dlatego róbcie to szybko ale z głową! Oczywiście gildiowicze Accidentally nie mogą brać udziału w konkursie.
Ponieważ jest to nasz pierwszy oficjalny stream, przygotowaliśmy malutki konkurs dla wszystkich, którzy będą podglądali nasz raid. Zasady są śmiesznie proste. Wystarczy podczas raidu uważnie słuchać TSa. Kiedy w pewnym momencie zostanie ogłoszone podanie hasła konkursowego należy je zapamiętać i wpisać pod newsem na naszej stronie wraz z e-mailem. Pierwsza osoba, która tego dokona otrzyma kod z TCG karty Tiny, który można później wykorzystać w grze. Nagrodę ufunfdował Morrthal.
Pamiętajcie, że kto pierwszy ten lepszy! Należy podać dokładnie to samo hasło, które zostanie wypowiedziane na TS. Literówka albo błąd będą niestety dyskwalifikowały. Dlatego róbcie to szybko ale z głową! Oczywiście gildiowicze Accidentally nie mogą brać udziału w konkursie.
20 lat Blizzarda: Niemal godzinna retrospekcja historii firmy
Kumbol, | Komentarze : 0Jak donosiliśmy jakiś czas temu, nasze ulubione studio deweloperskie Blizzard Entertainment obchodzi w tym roku 20-lecie swego istnienia. Dziś wieczór doczekaliśmy się aktualizacji specjalnej, rocznicowej podstrony o nowy filmik. I to nie byle jaki! Niemal godzinna retrospekcja historii firmy już czeka na obejrzenie, opatrzona polskimi napisami! Spora gratka dla prawdziwych fanów. Gorąco zapraszamy na seans!
Cytat z: Blizzard (źródło)
Czy wiedzieliście, że Blizzard Entertainment został założony pod zupełnie inną nazwą? Jakie znaczenie ma Park Jawajski w kontekście kultury artystycznej Blizzard Entertainment? Co stało się z orkami w kosmosie? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w pełnometrażowym filmie, który właśnie opublikowaliśmy na stronie rocznicowej Blizzard. Ten trwający prawie godzinę materiał zawiera zabawne anegdoty opowiadane przez ludzi, tworzących przez ostatnie dwadzieścia lat gry, które pozwoliły Blizzard Entertainment stać się tą spółką, jaką obecnie znacie.
Zapraszamy do obejrzenia filmowej retrospekcji historii Blizzard na naszej rocznicowej stronę!
Zapraszamy do obejrzenia filmowej retrospekcji historii Blizzard na naszej rocznicowej stronę!
Przegląd setów PvP - 10 sezon aren
Lorenco, | Komentarze : 3
Serwis MMO-Champion przygotował podgląd setów PvP, w których przyjdzie nam walczyć w 10 sezonie aren, czyli tuż po wydaniu patcha oznaczonego cyferkami 4.2 (dobrze widzicie - 4.2*, a nie 4.1). Należy pamiętać, że są to zbroje wyciągnięte z plików PTRa, więc nie jest to ich ostateczny wygląd i Blizzard może w nich coś zmienić lub je poprawić.
* = słownie: "cztery kropka dwa"
Newsman złapał okropnego niedispellowalnego debuffa, który jest powodem braku wersji female modeli w tym newsie.
* = słownie: "cztery kropka dwa"
Newsman złapał okropnego niedispellowalnego debuffa, który jest powodem braku wersji female modeli w tym newsie.
Patch 4.1: Jednak bez nowego rajdu!
Barondo, | Komentarze : 4
Mamy niezbyt przyjemne wiadomości dla wszystkich tych z was, którzy aktywnie zajmują się rajdowaniem i już zacierali łapki na nowy rajd w patchu 4.1.
Blizzard postanowił opóźnić wydanie Firelands!
Jak to mówią, nie można mieć wszystkiego ;)
Blizzard postanowił opóźnić wydanie Firelands!
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zawartość patcha 4.1/4.2
Widzieliście już, że przeprojektowane pięcioosobowe heroiczne wersje Zul’Aman i Zul’Gurub są na PTR, i zawierają całkowicie nowe mechaniki bossów, zaktualizowane epickie nagrody, i rzadkie wierzchowce, które gracze mogą spróbować okiełznać.
Możecie jednak zapytać, „gdzie jest Firelands?”
Naszym celem przy wydawaniu każdego większego patcha, a szczególnie każdego dodatku, jest uczenie się na przeszłości i użycie tej wiedzy do polepszenia jakości gry w przyszłości. Jedną z naszych największy bolączek w tempie rozwijania Wrath of the Lich King było Crusaders’ Coliseum. 10-cio i 25-cio osobowy rajd Trial of the Champion został wydany, podczas gdy wielu rajdujących było nadal zajętych zdobywaniem Ulduaru, co doprowadziło do przedwczesnego zakończenia aktywności w tejże instancji – wielu graczy nie dostało szansy doświadczenia całej zawartości podczas normalnego rozwoju dodatku.
Czerpiąc naukę z tempa rozwoju WotLK, nie czujemy aby Cataclysm potrzebował w tym momencie nowego, trudniejszego, rajdu. Jesteśmy jednak blisko i Firelands będzie częścią patcha 4.2, który powinien trafić na PTR niedługo po tym, jak patch 4.1 trafi na serwery.
Jednym z naszych długoterminowych celów przy rozwoju gry było wydawanie większej ilości regularnych aktualizacji zawartości, którą moglibyście się nacieszyć. Naszym planem jest upakowanie rzeczy takich jak rajdy, podziemia, miejsca z daily questami, w mniejsze aktualizacje zawartości, i wydawanie ich tak szybko, jak to tylko możliwe, zamiast czekać i wydać je przy okazji wielkich, ale nieczęstych aktualizacji. Naszym pierwszym znaczącym krokiem w tym kierunku, będzie patch 4.1 dla Cataclysmu, i mamy nadzieję, że reszta naszych aktualizacji zawartości będzie naśladować ten model.
To nowe, elastyczne podejście do aktualizacji pozwoli nam wydać zawartość taką jak Zul’Aman i Zul’Gurub, abyście mieli więcej wyzwań do pokonania podczas gdy my sprawimy, że płomienie Sulfurona będą jeszcze gorętsze i to drugie pojawienie się Firelord’a będzie jeszcze bardziej wyniosłe.
Podczas gdy wiemy, że niektórzy rajdujący czują się gotowi na obalenie Firelord’a po raz kolejny, wydanie epickiego rajdu już teraz, parafrazując Ragnarosa, byłoby „za wczesne!”
Widzieliście już, że przeprojektowane pięcioosobowe heroiczne wersje Zul’Aman i Zul’Gurub są na PTR, i zawierają całkowicie nowe mechaniki bossów, zaktualizowane epickie nagrody, i rzadkie wierzchowce, które gracze mogą spróbować okiełznać.
Możecie jednak zapytać, „gdzie jest Firelands?”
Naszym celem przy wydawaniu każdego większego patcha, a szczególnie każdego dodatku, jest uczenie się na przeszłości i użycie tej wiedzy do polepszenia jakości gry w przyszłości. Jedną z naszych największy bolączek w tempie rozwijania Wrath of the Lich King było Crusaders’ Coliseum. 10-cio i 25-cio osobowy rajd Trial of the Champion został wydany, podczas gdy wielu rajdujących było nadal zajętych zdobywaniem Ulduaru, co doprowadziło do przedwczesnego zakończenia aktywności w tejże instancji – wielu graczy nie dostało szansy doświadczenia całej zawartości podczas normalnego rozwoju dodatku.
Czerpiąc naukę z tempa rozwoju WotLK, nie czujemy aby Cataclysm potrzebował w tym momencie nowego, trudniejszego, rajdu. Jesteśmy jednak blisko i Firelands będzie częścią patcha 4.2, który powinien trafić na PTR niedługo po tym, jak patch 4.1 trafi na serwery.
Jednym z naszych długoterminowych celów przy rozwoju gry było wydawanie większej ilości regularnych aktualizacji zawartości, którą moglibyście się nacieszyć. Naszym planem jest upakowanie rzeczy takich jak rajdy, podziemia, miejsca z daily questami, w mniejsze aktualizacje zawartości, i wydawanie ich tak szybko, jak to tylko możliwe, zamiast czekać i wydać je przy okazji wielkich, ale nieczęstych aktualizacji. Naszym pierwszym znaczącym krokiem w tym kierunku, będzie patch 4.1 dla Cataclysmu, i mamy nadzieję, że reszta naszych aktualizacji zawartości będzie naśladować ten model.
To nowe, elastyczne podejście do aktualizacji pozwoli nam wydać zawartość taką jak Zul’Aman i Zul’Gurub, abyście mieli więcej wyzwań do pokonania podczas gdy my sprawimy, że płomienie Sulfurona będą jeszcze gorętsze i to drugie pojawienie się Firelord’a będzie jeszcze bardziej wyniosłe.
Podczas gdy wiemy, że niektórzy rajdujący czują się gotowi na obalenie Firelord’a po raz kolejny, wydanie epickiego rajdu już teraz, parafrazując Ragnarosa, byłoby „za wczesne!”
Jak to mówią, nie można mieć wszystkiego ;)
Patch 4.1: Zaktualizowane patch noty i ciut więcej
Kumbol, | Komentarze : 2
Aktualizacja 21:45 - Dodano dwie najnowsze noty sprzed chwili.
Testy patcha 4.1 postępują i doczekaliśmy się dziś kolejnej, nieco większej aktualizacji not łatkowych. Prezentujemy Wam teraz tłumaczenie tych nowości.
Pamiętajcie, że wcześniej publikowane, przetłumaczone patch noty znajdziecie w tym newsie. Przy najbliższej okazji skonsolidujemy wszystkie noty na pojedynczej, zbiorczej liście.
Jak być może zwróciliście uwagę, pierwsza lista zawierała wzmiankę o nowym efekcie wizualnym trinketów PvP (Insygniów) i raciala ludzi Every Man For Himself. Serwis WoW Insider postanowił przedstawić wygląd nowego efektu na krótkim filmiku, który obejrzycie poniżej.
Tymczasem blog portalu Wowhead donosi, że miłośnicy gromadzenia rzadkich wierzchowców w Przymierzu otrzymują w 4.1 nieco miłości. Oto bowiem nieznośnie grinderski sposób zdobywania Śnieżnej pantery z Winterspring poprzez oddawanie powtarzalnych questów zmienia się w serię dailysów, w których będziemy opiekować się uroczym małym kociakiem. Całość przypominać będzie to, w jaki sposób Horda zdobywa Raptora z Un'Goro Crater. Poza mountem graczom Przymierza dane też będzie zdobyć mini-peta.
Zostańcie z nami, bowiem każdy dzień przynosi kolejne informacje o ekscytujących nowościach patcha 4.1!
Testy patcha 4.1 postępują i doczekaliśmy się dziś kolejnej, nieco większej aktualizacji not łatkowych. Prezentujemy Wam teraz tłumaczenie tych nowości.
Cytat z: Blizzard (źródło)
World of Warcraft PTR Patch 4.1 - Aktualizacja not z 1 marca
Klasy
Warrior
World of Warcraft PTR Patch 4.1 - Aktualizacja not z 28 lutego
Ogólne
Klasy
Death Knight
Druid
Paladin
Priest
Warlock
Warrior
Instancje i rajdy
Przedmioty
PvP
Questy i potwory
Interfejs użytkownika
Klasy
Warrior
- Specjalizacje talentów
- Arms
- Obrażenia ze Strikes of Opportunity zostały zwiększone o 10%, by być na równi ze zmianami statystyk innych uderzeń.
- Fury
- Unshackled Fury daje teraz 2 punkty bazowe mastery, obniżono z dotychczasowych 8. Ta zmiana wyrównuje balans po wzmocnieniu Flurry, aby lepiej kontrolować nagłe obrażenia (burst) Fury Warriora.
- Arms
World of Warcraft PTR Patch 4.1 - Aktualizacja not z 28 lutego
Ogólne
- Latające wierzchowce mogą być teraz używane w Ghostlands.
- Skalowanie się Resilience zostało zmodyfikowane do postaci liniowej, dotychczas jego benefity wzrastały wraz ze skumulowaną ilością. Zgodnie z nową formułą, przejście od 30 do 40 resilience zwiększy przeżywalność gracza o dokładnie taką samą wartość, co przejście od 0 do 10 resilience. Statystyka ta skaluje się teraz tak samo, jak armor oraz resistance (odporność) na szkoły magii. Gracz z 32,5% redukcją obrażeń z resilience w wersji 4.0.6 nie zauważy zmiany w wersji 4.1 Gracze poniżej 32,5% zauważą lekką poprawę. Gracze z większą wartością redukcji zanotują zaś jej lekki spadek, tym większy, im więcej resilience posiadają.
Klasy
Death Knight
- Raise Ally została przeprojektowana na wskrzeszanie bitewne (battle res), analogiczne do Rebirth. Jest instantowa, ale kosztuje 50 Runic Power i posiada 10-minutowy cooldown. Współdzieli globalny limit wskrzeszeń bitewnych z Rebirth i Soulstone.
- Specjalizacje talentów:
- Blood:
- Blood Shield działa teraz tylko w Blood Presence.
- Frost
- Frost Strike zadaje teraz 130% obrażeń broni, zwiększono ze 110%.
- Obrażenia z Howling Blast zostały zwiększone o 20%. Dla zachowania balansu, splash obszarowy zadaje 50% obrażeń pojedynczego celu, zmniejszono z 60%. W ostatecznym rozrachunku zmiana ta nie powinna zbytnio wpłynąć na obrażenia z AoE, które pozostaną przy wartościach zbliżonych do tych w wersji 4.0.6.
- Glify
- Glyph of Raise Ally to teraz Glyph of Death Gate, i przyspiesza o 60% prędkość rzucania Death Gate.
Druid
- Czas trwania Cyclone zredukowano z 6 do 5 sekund.
- Efekt bloom Lifeblooma został zmniejszony o 20%. Ponadto, kosztuje teraz 11% bazowej many, zwiększono z 7%.
- Czas trwania Stampeding Roar wydłużono do 8 sekund, z dotychczasowych 6 sekund. Efekt przyspieszający zwiększono do 60%, z dotychczasowych 40%.
- Cooldown Swipe (Bear) zmniejszono do 3 sekund, z dotychczasowych 6 sekund.
- Specjalizacje talentów:
- Balance
- Obrażenia Starsurge zmniejszono o 20%.
- Restoration
- Gift of Nature (pasywna) redukuje także cooldown Tranquility o 2.5/5 minut.
- Balance
Paladin
- Specjalizacje talentów:
- Holy
- Aura Mastery: Ta umiejętność nie zwiększa już bonusu z Crusader Aura.
- Holy
Priest
- Inner Will i Inner Fire trwają teraz dopóty, dopóki nie zostaną anulowane.
- Specjalizacje talentów:
- Discipline
- Jest teraz możliwe usunięcie efektów Weakened Soul, które były skutkiem działania Power Word: Shield innego priesta, za pośrednictwem Strenght of Soul.
- Cooldown Power Word: Barrier został wydłużony do 3 minut, z dotychczasowych 2 minut, a jego efekt zmniejszony do 25%, z dotychczasowych 30%.
- Discipline
Warlock
- Specjalizacje talentów:
- Affliction
- Obrażenia z Haunt zostały zwiększone o 30%
- Shadow Mastery (pasywna) została zwiększona do 30%, z dotychczasowych 25%.
- Demonology
- Mana Feed przywraca teraz więcej many (cztery razy tyle), gdy warlock używa Felguarda lub Felhuntera.
- Affliction
- Pet
- Obrażenia zadawane przez Doomguarda zostały zwiększone o 50%. Doomguard jest przewidziany jako najlepszy obrońca przed pojedynczymi celami, natomiast Infernal przed wieloma celami.
- Efekt i obrażenia Shadow Bite (Felhunter) zostały podwojone.
Warrior
- Heroic Throw jest teraz dostępny od 20 poziomu.
- Pummel może być użyty w każdej stancji.
- Shield Bash został usunięty z gry.
- Cooldown Spell Reflection został zwiększony do 25 sekund, z dotychczasowych 10 sekund.
- Specjalizacje talentów
- Arms
- Juggernaut nie dodaje 2 dodatkowych sekund do stunu Charge, ale zmniejsza cooldown Charge o 2 sekundy (do 13 sekund bez glifa)
- Lambs to the Slaughter sprawia, że Mortal Strike dodatkowo odświeża Rend.
- Fury
- Bonus do haste'a z Flurry został powiększony do 16/32/50%.
- Protection
- Shield Mastery nie ma wpływu na cooldown Spell Reflection, jednakże Shield Block redukuje teraz obrażenia zadawane przez magię.
- Gag Order dotyczy teraz tylko Heroic Throw.
- Arms
- Glify
- Glyph of Spell Reflection zmniejsza cooldown Spell Reflection o 5 sekund, powiększono z dotychczasowej 1 sekundy.
Instancje i rajdy
- Ilość złota u następujących bossów została zmniejszona: Flame Leviathan, Magtheridon, Gruul the Dragonkiller, Doom Lord Kazzak i wszyscy bossowie w Karazhan.
Przedmioty
- Zestawy
- Bonus za posiadanie 4 części najlepszego obecnie setu u Death Knight'a teraz zwiększa również attack power, gdy Killing Machine jest aktywne, oraz gdy Death Knight zyskuje Death Runy.
- Bonus za posiadanie 4 części najlepszego obecnie setu u Paladyna daje teraz 540 Spirit na 6 sekund po rzuceniu Holy Shock.
PvP
- Battlegroundy
- Zmieniono właściwości buffów: Focused Assault i Brutal Assault.
- Po 3 minutach, kiedy w posiadaniu flagi są obie drużyny, obydwie osoby posiadające flagę dostaną Focused Assault, który zwiększa otrzymywane obrażenia o 10%.
- Co minutę będzie nakładany kolejny stack Focused Assault, zwiększający otrzymywane obrażenia o 10%.
- Po 7 minutach Brutal Assault będzie nadany zamiast Focused Assault. Oprócz zwiększającego obrażenia debuffa, gracz nie będzie mógł użyć żadnych efektów przyspieszających. Kolejne stacki zwiększające obrażenia będą przyznawane w taki sam sposób, jak przy Focused Assault, do maksymalnie 100% dodatkowych obrażeń.
- The Battle For Gilneas
- Zmiany cmentarzy
- Gracze, którzy zginą w punkcie przez siebie kontrolowanym, zostaną teleportowani na następny najbliższy cmentarz zamiast na ten, który znajdował się przy punkcie, w którym zginął gracz.
- Jeśli drużyna gracza posiada Mine oraz Waterworks i gracz zginie na Waterworks, zostanie teleportowany na cmentarz przy Mine.
- Jeśli Przymierze posiada tylko Lighthouse, a gracz zginie na Lighthouse, zostanie odrodzony w bazie.
- Jeśli drużyna gracza (Horda) posiada Waterworks oraz Mine i gracz zginie na Lighthouse, zostanie odrodzony na Waterworks.
- Zmiany cmentarzy
- Zmieniono właściwości buffów: Focused Assault i Brutal Assault.
Questy i potwory
- Zostało dodanych kilka nowych zadań w Northern Barrens na poziomie 18-20. Szukajcie nowych zadań w Nozzlepot's Outpust oraz Darsok's Outpost.
Interfejs użytkownika
- Ramki jednostek i celów mogą być teraz odblokowane i przesuwane podobnie jak ramka focus.
Pamiętajcie, że wcześniej publikowane, przetłumaczone patch noty znajdziecie w tym newsie. Przy najbliższej okazji skonsolidujemy wszystkie noty na pojedynczej, zbiorczej liście.
Jak być może zwróciliście uwagę, pierwsza lista zawierała wzmiankę o nowym efekcie wizualnym trinketów PvP (Insygniów) i raciala ludzi Every Man For Himself. Serwis WoW Insider postanowił przedstawić wygląd nowego efektu na krótkim filmiku, który obejrzycie poniżej.
Tymczasem blog portalu Wowhead donosi, że miłośnicy gromadzenia rzadkich wierzchowców w Przymierzu otrzymują w 4.1 nieco miłości. Oto bowiem nieznośnie grinderski sposób zdobywania Śnieżnej pantery z Winterspring poprzez oddawanie powtarzalnych questów zmienia się w serię dailysów, w których będziemy opiekować się uroczym małym kociakiem. Całość przypominać będzie to, w jaki sposób Horda zdobywa Raptora z Un'Goro Crater. Poza mountem graczom Przymierza dane też będzie zdobyć mini-peta.
Zostańcie z nami, bowiem każdy dzień przynosi kolejne informacje o ekscytujących nowościach patcha 4.1!
Patch 4.1: Garść kolejnych informacji z PTR-ów
Kumbol, | Komentarze : 6
Weekend przynosi nam kolejne informacje ze świeżo otwartych PTR-ów pierwszego dużego patcha w Cataclysm - 4.1 (w razie, gdybyście sami chcieli potestować nowości, link do klienta znajdziecie na Battle.net). Przyjrzyjmy się zatem najnowszym odkryciom.
Jedną z większych nowinek ostatnich dni jest to, że w nadchodzącym patchu wejście do Old Ironforge wreszcie stanie się możliwe. Lokacja ta była obiektem licznych, niekoniecznie zgodnych z regulaminem gry eksploracji już od samej premiery WoWa w 2004 roku. Dopiero jednak w patchu 4.1 każdy będzie mógł bez przeszkód spenetrować starożytne komory skrywane przed oczami śmiertelników w głębinach Ironforge przez tyle lat.
Pod mieniącym się, mithrilowym sklepieniem znajdujemy spetryfikowanego Magniego Bronzebearda. Figurze Króla Krasnoludów z Ironforge towarzyszy Advisor Belgrum z Explorer's League, który obarcza się winą za nieszczęście żałując, że nie zbadał dostatecznie dobrze tablic z Ulduaru. Przypomnijmy, że Magni Bronzebeard został spetryfikowany, próbując za pośrednictwem tajemniczych tablic nawiązać kontakt z duchami ziemi, by zapobiec Kataklizmowi. Po tym tragicznym wydarzeniu zawiązano Radę Trzech Młotów, która zastępuje Magniego w roli lidera krasnoludów.
Przejdźmy do kolejnej nowości, którą jednak zaanonsowały już oficjalne patch noty. Otóż nasz interfejs gry poszerzy się wreszcie o nowe narzędzie, widoczne, jeśli nie jesteśmy jeszcze w żadnej gildii, a które pozwoli nam takową znaleźć. Nowe okno Looking for Guild zostało już zaimplementowane, i choć wciąż jest dość surowe w swej formie i zbyt wielu opcji nie oferuje, to jednak możemy już zobaczyć jego ogólny zarys.
Choć dostępna na PTRach wersja patcha 4.1 wciąż jest bardzo wstępna i stosunkowo uboga w zupełnie nowe elementy, to nie przeszkadza to jednak serwisowi MMO-Champion i społeczności wokół niego skupionej w wykopywaniu co bardziej interesujących nowych modeli. Widzieliśmy już Ragnarosa z nogami, teraz zaś przyszedł czas na inne środki transportu. Oto ogniste modele nowych skrzydlatych bestii, które prawdopodobnie będą stanowić nagrody za najcięższe wyzwania rajdu Firelands.
Oprócz tego w plikach znajdują się już także modele nowych wersji rzadkich wierzchowców z Zul'Gurub, a także kolejna wariacja hiporgryfa. Pamiętajcie jednak, że są to wszystko wczesne modele, i (zwłaszcza pantera) mogą ulec jeszcze zmianie.
Gdyby wciąż było Wam mało modeli, zawsze możecie jeszcze rzucić okiem na urocze małe panterki - pety, z których przynajmniej jedna będzie dostępna z karcianki WoW TCG, a także na ciekawą wizualizację demona, którego zapewne znajdziemy w Firelands.
Czymże jednak byłby kolejny news o patchu 4.1 bez żadnej wzmianki o nowej legendarnej broni dla casterów DPS? Pewnie newsem bez takiej wzmianki... ale to nie tym razem! Jeden z dociekliwszych czytelników MMO-Champion postanowił bowiem pobuszować w graficznych plikach patcha i wynalazł coś, co najprawdopodobniej jest modelem przyszłego itemu westchnień większości graczy lubujących się w zadawaniu obrażeń magicznych na odległość.
Jak się okazuje, modeli owego staffa jest aż trzy, każdy reprezentujący prawdopodobnie kolejny etap 'składania' broni. Bardzo możliwe jest też jego powiązanie z tajemniczym Timeless Eye, którego nazwa z kolei bezpośrednio kojarzy się z Caverns of Time. Sama drewniana struktura kija także niezbyt pasuje do ognistych okolic, w których rezyduje Ragnaros. Z pewnością już wkrótce dowiemy się, co to wszystko oznacza.
Na sam koniec została nam niewielka aktualizacja oficjalnych patch notów. Pamiętajcie, że całą resztę znajdziecie przetłumaczoną tutaj.
Jedną z większych nowinek ostatnich dni jest to, że w nadchodzącym patchu wejście do Old Ironforge wreszcie stanie się możliwe. Lokacja ta była obiektem licznych, niekoniecznie zgodnych z regulaminem gry eksploracji już od samej premiery WoWa w 2004 roku. Dopiero jednak w patchu 4.1 każdy będzie mógł bez przeszkód spenetrować starożytne komory skrywane przed oczami śmiertelników w głębinach Ironforge przez tyle lat.
Pod mieniącym się, mithrilowym sklepieniem znajdujemy spetryfikowanego Magniego Bronzebearda. Figurze Króla Krasnoludów z Ironforge towarzyszy Advisor Belgrum z Explorer's League, który obarcza się winą za nieszczęście żałując, że nie zbadał dostatecznie dobrze tablic z Ulduaru. Przypomnijmy, że Magni Bronzebeard został spetryfikowany, próbując za pośrednictwem tajemniczych tablic nawiązać kontakt z duchami ziemi, by zapobiec Kataklizmowi. Po tym tragicznym wydarzeniu zawiązano Radę Trzech Młotów, która zastępuje Magniego w roli lidera krasnoludów.
Przejdźmy do kolejnej nowości, którą jednak zaanonsowały już oficjalne patch noty. Otóż nasz interfejs gry poszerzy się wreszcie o nowe narzędzie, widoczne, jeśli nie jesteśmy jeszcze w żadnej gildii, a które pozwoli nam takową znaleźć. Nowe okno Looking for Guild zostało już zaimplementowane, i choć wciąż jest dość surowe w swej formie i zbyt wielu opcji nie oferuje, to jednak możemy już zobaczyć jego ogólny zarys.
Choć dostępna na PTRach wersja patcha 4.1 wciąż jest bardzo wstępna i stosunkowo uboga w zupełnie nowe elementy, to nie przeszkadza to jednak serwisowi MMO-Champion i społeczności wokół niego skupionej w wykopywaniu co bardziej interesujących nowych modeli. Widzieliśmy już Ragnarosa z nogami, teraz zaś przyszedł czas na inne środki transportu. Oto ogniste modele nowych skrzydlatych bestii, które prawdopodobnie będą stanowić nagrody za najcięższe wyzwania rajdu Firelands.
Oprócz tego w plikach znajdują się już także modele nowych wersji rzadkich wierzchowców z Zul'Gurub, a także kolejna wariacja hiporgryfa. Pamiętajcie jednak, że są to wszystko wczesne modele, i (zwłaszcza pantera) mogą ulec jeszcze zmianie.
Gdyby wciąż było Wam mało modeli, zawsze możecie jeszcze rzucić okiem na urocze małe panterki - pety, z których przynajmniej jedna będzie dostępna z karcianki WoW TCG, a także na ciekawą wizualizację demona, którego zapewne znajdziemy w Firelands.
Czymże jednak byłby kolejny news o patchu 4.1 bez żadnej wzmianki o nowej legendarnej broni dla casterów DPS? Pewnie newsem bez takiej wzmianki... ale to nie tym razem! Jeden z dociekliwszych czytelników MMO-Champion postanowił bowiem pobuszować w graficznych plikach patcha i wynalazł coś, co najprawdopodobniej jest modelem przyszłego itemu westchnień większości graczy lubujących się w zadawaniu obrażeń magicznych na odległość.
Jak się okazuje, modeli owego staffa jest aż trzy, każdy reprezentujący prawdopodobnie kolejny etap 'składania' broni. Bardzo możliwe jest też jego powiązanie z tajemniczym Timeless Eye, którego nazwa z kolei bezpośrednio kojarzy się z Caverns of Time. Sama drewniana struktura kija także niezbyt pasuje do ognistych okolic, w których rezyduje Ragnaros. Z pewnością już wkrótce dowiemy się, co to wszystko oznacza.
Na sam koniec została nam niewielka aktualizacja oficjalnych patch notów. Pamiętajcie, że całą resztę znajdziecie przetłumaczoną tutaj.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Ważne: Poniższe zmiany nie są finalne. W czasie trwania testów poczynione zostaną dalsze usprawnienia i korekty.
Hunter
Hunter
- Survival
- Deterrence nie wymaga już założonej broni melee.
- Fury
- Obrażenia Raging Blow na powrót zwiększone zostały do 120% obrażeń broni (z poprzednich 100%).
Patch 4.1: Rozpoczynają się publiczne testy - pełno niespodzianek!
Kumbol, | Komentarze : 19
Aktualizacja 18:25 - Mamy dla Was przetłumaczone oficjalne patch noty!
Aktualizacja 16:25 - Dodano wstępne informacje o rajdzie Firelands i odrobinę spekulacji o legendarnym staffie.
Aktualizacja 12:25 - Poprawki w tłumaczeniu dot. balansu i nowy model Ragnarosa.
Aktualizacja 12:10 - Dodano tłumaczenie uzasadnienia niektórych zmian w balansie, przedstawionych w oficjalnym
ogłoszeniu.
Koniec tego zastoju! Chciałoby się rzec: nareszcie! Oto dzisiejszego poranka oficjalna tajwańska strona World of Warcraft z hukiem obwieściła reszcie świata początek publicznych testów pierwszego dużego patcha w erze Cataclysm - Patcha 4.1! Huk jest w istocie ogromny, bowiem nowości zawarte w ogłoszeniu stanowią nie lada niespodziankę. Gotowi, by ponownie pogruchotać kości pewnym trollom? Lepiej bądźcie!
Powrót Zul'Gurub i Zul'Aman!
Tak jest, dobrze czytacie! Ku zaskoczeniu nas wszystkich, Blizzard ujawnił, że Zul'Gurub i Zul'Aman, czyli cieszące się swego czasu sporą popularnością i sympatią rajdy, powrócą w Patchu 4.1! Zostaną one przekształcone w nowe 5-osobowe instancje heroiczne dla poziomu 85, zaś loot w nich stanowić będą epickie przedmioty z item level 353. Dungeon Finder ograniczy do nich dostęp dla graczy ze średnim ilvl 346. Z instancjami, jak zapewne pamiętacie, wiązały się unikalne, całkiem ciężkie do zdobycia wierzchowce - raptor, tygrys (ZG) oraz niedźwiedź (ZA). Zamieć z radością ogłasza, że w odświeżonych wersjach rzeczonych instancji unikalne wierzchowce powrócą, ale w nowych wersjach, zaś ich starsze wcielenia zachowają swoje dotychczasowe modele i, co za tym idzie, unikalność.
Co jeszcze?
Moar balance
Naturalnie, króciuteńka lista zmian przedstawiona przez Blizzarda w małym nawet stopniu nie odzwierciedla tego, co MMO-Champion wykopał z plików nadchodzącej łatki. Pełną (na chwilę obecną), obszerną listę zmian balansu znajdziecie na jego łamach. Miejcie jednak baczenie na to, iż nie jest ona oficjalna!
Instancje, rajd(y?) i nowy legendarny przedmiot
Jak wiemy z BlizzConu 2010, Patch 4.1 miał wprowadzić w ramach kolejnego stopnia progresu PvE nową 5-osobową instancję Abyssal Maw, kontynuującą fabułę w Vashj'ir, oraz rajd Firelands, w którym ostatecznie pokonamy Ragnarosa wewnątrz jego domeny - Wymiaru Ognia. Póki co, wg. MMO-Champion, w Patchu 4.1 nie ma śladu po nowej instancji podwodnej. Bardzo prawdopodobne, że jej rolę w tym stopniu progresu wypełnią Zul'Gurub i Zul'Aman - aż 3 nowe, różne 5-osobówki w jednej łatce nie wydają się możliwe, choć kto wie.
Pewnikiem jest natomiast wciąż Firelands. Zobaczyliśmy już nowy model Ragnarosa z nogami (sic!), zaś pośród plików wynaleziono strefę Molten Front, która prawdopodobnie posłuży za wejście do nowego rajdu. Pojawiają się też pierwsze nowe przedmioty, które najprawdopodobniej będą stanowić loot tej lokacji. Wersja normalna zaoferuje błyskotki o poziomie 378, zaś heroiczna podbije je do rzędu 391. Póki co, światło dzienne ujrzały Trinkety: wersja normal - wersja heroic.
Teraz zaczynamy małe spekulacje
Pojawia się jednak jeszcze jedna mała zagadka, która może przerodzić się w kolejną niespodziankę tego patcha, chociaż jest to raczej mniej, niż bardziej prawdopodobne. Otóż, przekopując zaktualizowane pliki, MMO-Champion odnalazł nowy, interesujący 'najazd kamery', podobny do innych używanych w cutscenkach np. w Uldum:
Caverns of Time - Caster Legendary - Camera Bunny 00
Jak interpretować powyższą rewelację? Można to czynić na różne sposoby. Pamiętamy obietnice złożoną przez Chrisa Metzena i Alexa Afrasiabi podczas BlizzConu 2010 o nadchodzącej w Cataclysm nowej legendarnej broni dla casterów. Prawdopodobny legendarny staff miał się pojawić, lecz na obecnym etapie progressu próżno go szukać. Wprowadzenie go w Patchu 4.1 miałoby sens, zwłaszcza, że nowe legendary pojawiały się w każdej (poza 1.1) łatce z jedynką po kropce - 1.11 - Naxxramas i Atiesh, 2.1 - Black Temple i Ostrza Azzinothu, 3.1 - Ulduar i Val'anyr. Wspomniany Atiesh Medivha był też ostatnią bronią legendarną dla casterów DPS, czas na wprowadzenie nowego jest więc idealny.
Ok, ale o co chodzi z Caverns of Time? To największa niewiadoma. Można domniemywać, że jakaś seria questów powiązana z legendarną bronią spowoduje uruchomienie jakiejś historycznej cutscenki, jednak nasuwa się być może bardziej logiczne przypuszczenie, jeśli przypomnimy sobie o pewnym wydarzeniu, które miało zostać przeniesione do gry w Cataclysm w formie rajdu w Caverns of Time. Wojna Starożytnych, bo o tym wydarzeniu mowa, to oficjalnie zapowiedziany na jednym z press eventów rajd, który ma pojawić się w tym dodatku. Czyżbyśmy mieli doczekać się zatem dwóch rajdów naraz, w pojedynczym patchu? Długa, dotychczasowa historia łatek do WoWa zdaje się wykluczać tę tezę. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę nową politykę projektowania rajdów przez Zamieć ("Podzielone na małe kawałki") i fakt, że w Firelands znajdziemy (tylko?) 7 bossów, to czyż nie byłoby jeszcze miejsca na małą niespodziankę w postaci nowego, historycznego rajdu?
Powyższy akapit jest oczywiście bardzo nieprawdopodobny. Bardziej możliwe jest, że nowa kamera to tylko zwiastun Wojny Starożytnych w patchu 4.2, a nawet to, że sam legendar będzie dostępny dopiero w kolejnej łatce. Wszystko z pewnością stanie się jasne w ciągu nadchodzących dni, a być może nawet godzin.
Aktualizacja 16:25 - Dodano wstępne informacje o rajdzie Firelands i odrobinę spekulacji o legendarnym staffie.
Aktualizacja 12:25 - Poprawki w tłumaczeniu dot. balansu i nowy model Ragnarosa.
Aktualizacja 12:10 - Dodano tłumaczenie uzasadnienia niektórych zmian w balansie, przedstawionych w oficjalnym
ogłoszeniu.
Koniec tego zastoju! Chciałoby się rzec: nareszcie! Oto dzisiejszego poranka oficjalna tajwańska strona World of Warcraft z hukiem obwieściła reszcie świata początek publicznych testów pierwszego dużego patcha w erze Cataclysm - Patcha 4.1! Huk jest w istocie ogromny, bowiem nowości zawarte w ogłoszeniu stanowią nie lada niespodziankę. Gotowi, by ponownie pogruchotać kości pewnym trollom? Lepiej bądźcie!
Powrót Zul'Gurub i Zul'Aman!
Tak jest, dobrze czytacie! Ku zaskoczeniu nas wszystkich, Blizzard ujawnił, że Zul'Gurub i Zul'Aman, czyli cieszące się swego czasu sporą popularnością i sympatią rajdy, powrócą w Patchu 4.1! Zostaną one przekształcone w nowe 5-osobowe instancje heroiczne dla poziomu 85, zaś loot w nich stanowić będą epickie przedmioty z item level 353. Dungeon Finder ograniczy do nich dostęp dla graczy ze średnim ilvl 346. Z instancjami, jak zapewne pamiętacie, wiązały się unikalne, całkiem ciężkie do zdobycia wierzchowce - raptor, tygrys (ZG) oraz niedźwiedź (ZA). Zamieć z radością ogłasza, że w odświeżonych wersjach rzeczonych instancji unikalne wierzchowce powrócą, ale w nowych wersjach, zaś ich starsze wcielenia zachowają swoje dotychczasowe modele i, co za tym idzie, unikalność.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Tak jest! Pierwszy duży patch do World of Warcraft: Cataclysm, kontynuujący progres instancji i rajdów, jest już na ukończeniu! Jesteśmy gotowi wprowadzić aktualizację na publiczne serwery testowe (PTR). Zapytacie pewnie, co znajdziecie na PTRach 4.1? (No jasne, że zapytacie!). Ok, więc już mówimy!
Plemiona Gurubashi powracają
Pierwotnie wprowadzona patchu 1.7, 20-osobowa instancja Zul'Gurub po raz kolejny otworzy swe podwoje, zawierając nową fabułę, nowe walki, i ulepszone przedmioty! Zul'Gurub jest teraz 5-osobową instancją heroiczną na poziom 85. Aby wprowadzić więcej zaawansowanej treści dla instancji w Cataclysm, gracze znajdą tam epickie przedmiotu o poziomie 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
Powrót Zul'Aman
Ulubiona instancja graczy na 70 poziomie w The Burning Crusade - Zul'Aman - powraca jako 5-osobowa instancja heroiczna na poziom 85. Zul'Aman i Zul'Gurub pojawią się w Dungeon Finderze, zapewniając dostęp do epickich przedmiotów z poziomem 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
W związku z powrotem Zul'Aman, pewnie ciekawi jesteście, czy będzie można ponownie zdobyć rzadkiego wierzchowca. Z przyjemnością zatem ogłaszamy, że nowe wersje rzadkich wierzchowców: raptora, tygrysa i niedźwiedzia będą możliwe do zdobycia. Stare wierzchowce, obecnie posiadane przez graczy, zachowają swą unikalność. Wkrótce ujawnimy, w jaki sposób zdobyć te nowe wierzchowce.
Balans klas
Pomimo, iż liczymy raczej na pomniejsze zmiany w balansie, to jednak wciąż możecie spodziewać się ich wiele. Poniżej znajdziecie kilka rzeczy, którymi możemy się obecnie z Wami podzielić. Pamiętajcie, że ta skromna lista nie odzwierciedla wszystkich zmian w 4.1, przed nami wciąż okres testowy.
Przede wszystkim chcemy zbalansować potencjał ataków obszarowych pomiędzy różnymi talentami DPS. Możecie oczekiwać zmian w tej materii w trakcie testów.
Więcej zmian jest w drodze. Wciąż pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami i zmianami w balansie dla patcha 4.1. Będziemy aktualizować serwer testowy, wprowadzając kolejne nowości.
Plemiona Gurubashi powracają
Pierwotnie wprowadzona patchu 1.7, 20-osobowa instancja Zul'Gurub po raz kolejny otworzy swe podwoje, zawierając nową fabułę, nowe walki, i ulepszone przedmioty! Zul'Gurub jest teraz 5-osobową instancją heroiczną na poziom 85. Aby wprowadzić więcej zaawansowanej treści dla instancji w Cataclysm, gracze znajdą tam epickie przedmiotu o poziomie 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
Powrót Zul'Aman
Ulubiona instancja graczy na 70 poziomie w The Burning Crusade - Zul'Aman - powraca jako 5-osobowa instancja heroiczna na poziom 85. Zul'Aman i Zul'Gurub pojawią się w Dungeon Finderze, zapewniając dostęp do epickich przedmiotów z poziomem 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
W związku z powrotem Zul'Aman, pewnie ciekawi jesteście, czy będzie można ponownie zdobyć rzadkiego wierzchowca. Z przyjemnością zatem ogłaszamy, że nowe wersje rzadkich wierzchowców: raptora, tygrysa i niedźwiedzia będą możliwe do zdobycia. Stare wierzchowce, obecnie posiadane przez graczy, zachowają swą unikalność. Wkrótce ujawnimy, w jaki sposób zdobyć te nowe wierzchowce.
Balans klas
Pomimo, iż liczymy raczej na pomniejsze zmiany w balansie, to jednak wciąż możecie spodziewać się ich wiele. Poniżej znajdziecie kilka rzeczy, którymi możemy się obecnie z Wami podzielić. Pamiętajcie, że ta skromna lista nie odzwierciedla wszystkich zmian w 4.1, przed nami wciąż okres testowy.
Przede wszystkim chcemy zbalansować potencjał ataków obszarowych pomiędzy różnymi talentami DPS. Możecie oczekiwać zmian w tej materii w trakcie testów.
- Warrior: Inner Rage będzie teraz do wytrenowania na 56 poziomie. Pierwotnie miał służyć do zużywania niepotrzebnego rage'a, jednakże nie spełniał należycie tej funkcji. Dajemy Warriorom nowy skill na poziomie 83: Rallying Cry (Tymczasowo zwiększa tobie, a także kompanom w party i rajdzie w zasięgu 30 jardów, życie o 20% na 10 sekund. Po tym czasie dodatkowe życie znika. Instant, 3 minuty cooldown).
- Warrior: Colossus Smash ignoruje teraz 70% armoru zamiast 100%. Zwiększymy obrażenia zadawane przez Colossus Smash oraz inne ataki Fury i Arms w ramach rekompensaty.
- Paladin: Chcemy, aby Retribution i Protection Paladyni byli w stanie od czasu do czasu rozsądnie leczyć innych, ale jak wiemy, Paladyni czasem uznają Holy Power za coś, co służy wyłącznie do leczenia. Chcemy, aby te specjalizacje używały raczej Holy Power do wyprowadzania ataków, a rzadziej do leczenia.(Word of Glory ma teraz 20-sekundowy cooldown, ale Walk in the Light, czyli specjalność talentów Holy, usuwa ten cooldown.)
Więcej zmian jest w drodze. Wciąż pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami i zmianami w balansie dla patcha 4.1. Będziemy aktualizować serwer testowy, wprowadzając kolejne nowości.
Cytat z: Blizzard (źródło)
World of Warcraft PTR Patch 4.1
Spis Treści
To ważne: Te patch noty nie są skończone. Zostaną wykonane dodatkowe aktualizacje, a wszystkie wymienione zmiany mogą zostać poprawione w trakcie procesu testowania.
Klasy: Generalnie
Death Knight
Druid
Hunter
Mag
Paladyn
Priest
Rogue
Warrior
Instancje i rajdy
Gildie
Przedmioty
Profesje
PvP
Rasy
Interfejs użytkownika
Spis Treści
- Klasy
- Instancje i rajdy
- Gildie
- Przedmioty
- Profesje
- PvP
- Rasy
- Interfejs użytkownika (UI)
To ważne: Te patch noty nie są skończone. Zostaną wykonane dodatkowe aktualizacje, a wszystkie wymienione zmiany mogą zostać poprawione w trakcie procesu testowania.
Klasy: Generalnie
- Wszystkie nie-zadające-obrażeń interrupty, ignorujące globalny cooldown będą zawsze trafiać cel. Dotyczy to Pummel, Shield Bash, Kick, Mind Freeze, Rebuke, Skull Bash, Counterspell, Wind Shear, Solar Beam, Silencing Shot i podobnych umiejętności petów gracza.
Death Knight
- Dark Simulacrum działa teraz na wiele dodatkowych czarów w instancjach.
- Specjalizacje talentów:
- Blood:
- Samolecznie się z Death Strike'a nie generuje threatu.
- Frost:
- Blood of the North (pasywne) permanentnie konwertuje obie Blood Runes w Death Runes. Nie ma już żadnego proca związanego z Blood Strike wymaganego do aktywowania Death Runes.
- Blood:
Druid
- Efflorescence ma nowy wygląd.
- Specjalizacje talentów:
- Balance:
- Solar Beam jest bardziej responsywny przy wchodzeniu i wychodzeniu z niego wrogów.
- Balance:
Hunter
- Explosive Trap i Master's Call mają nowy wygląd.
- Tame Beast oswaja bestie tak, aby odpowiadały poziomem hunterowi, zamiast być o 5 leveli niżej.
Mag
- Specjalizacje talentów
- Fire
- Ignite nie włącza się już przez krytyczne uderzenia okresowych obrażeń.
- Fire
Paladyn
- Word of Glory ma 20-sekundowy cooldown.
- Specjalizacje talentów
- Holy
- Walk in the Light (pasywny) usuwa cooldown Word of Glory.
- Protection
- Divine Guardian ma 3 minutowego cooldowna, podniesiono z 2 minut.
- Retribution
- Divine Storm generuje 1 punkt Holy Power jeśli uderzy (tzn. trafi je) 4 lub więcej celów.
- Cooldown Sacred Shield podniesiony do 60 sekund, z poprzednich 30 sekund.
- Holy
Priest
- Czas trwania Divine Aegis zwiększony do 15 sekund, z poprzednich 12 sekund.
- Dispel Magic może zostać użyte tylko na rzucającym czar Prieście, jako bazowy efekt.
- Holy Word: Sanctuary ma nowy wygląd.
- Czas trwania Power Word: Shield zmniejszony do 15 sekund, wcześniej 30.
- Specjalizacje talentów:
- Discipline:
- Absolution (nowa pasywna umiejętność) pozwala Priestowi na użycie Dispel Magic do maksymalnie 2 szkodliwych efektów na sojuszniku.
- Holy:
- Absolution (nowa pasywna umiejętność) pozwala Priestowi na użycie Dispel Magic do maksymalnie 2 szkodliwych efektów na sojuszniku.
- Discipline:
Rogue
- Bazowy efekt Recuperate leczy za 3% na tik, podniesiono z 2%.
- Bazowy cooldown Stealth zmniejszony do 4 sekund, z poprzednich 10 sekund. Usunięta "kara" w postaci zmniejszonej prędkości poruszania się za bycie w Stealth.
- Tricks of the Trade posiadają zasięg 100 yardów, podniesiono z 20 jardów.
- Specjalizacje talentów:
- Combat
- Improved Recuperate dodaje 0.5%/1% do efektu odnowy życia powodowanego przez Recuperate, zmniejszono z 1%/2%.
- Subtlety
- Nighstalker zmniejsza cooldown Stealth o 2/4 sekundy i zamiast usuwać "karę" zmniejszonej prędkości ruchu w Stealth, dodaje 5/10% do prędkości (stackuje się z innymi efektami) podczas Stealtha.
- Combat
- Fire Nova został przeprojektowany i odłączony od totemów Fire szamana. Zamiast tego, pulsuje teraz takim samym efektem obszarowym od każdego celu, na którym znajduje się debuff Flame Shock danego szamana. Zadaje obrażenia wszystkim wrogom oprócz celu uderzonego Flame Shockiem. Cooldown obniżony do 4 sekund, z 10 sekund.
- Magma Totem trwa teraz 60 sekund, zwiększono z 21.
- Obszarowy efekt zwiększający threat Stoneclaw Totemu nie dotyczy już drobnych zwierząt (critterów).
- Specjalizacje talentów:
- Elemental Combat
- Earthquake nie jest już czarem „channelowanym”. Ma teraz 2-sekundowy czas rzucania, trwa 10 sekund, i ma 10-sekundowy cooldown. Jego obrażenia zredukowano o 40% względem poprzedniej wersji.
- Enhancement
- Improved Fire Nova został przeprojektowany i zastąpiony talentem Seasoned Winds. Kiedy wrogi czar jest skutecznie zablokowany przez Wind Shear lub Grounding Totem, szaman uzyskuje magiczną odporność (resistance) (w ilości odpowiedniej do tej, jaką daje totem/aura, i łączy się(stackuje) z tego typu buffami) na szkołę magii czaru, który został przerwany (za wyjątkiem czarów Holy), trwa 10 sekund.
- Elemental Combat
Warrior
- Charge i Intercept nie mają już kary zwrotnej na swoich efektach stun.
- Colossus Smash ignoruje teraz 70% armoru przeciwnika, obniżono ze 100%.
- Inner Rage jest teraz dostępny na 56 poziomie.
- Intercept ma teraz 1.5-sekundowy stun, obniżono z 3 sekund.
- Obrażenia Overpower zostały zwiększone do 140% obrażeń broni, z poprzednich 125%.
- Rallying Cry (nowa umiejętność) jest dostępna u trenera na poziomie 83. Tymczasowo zapewnia warriorowi a także wszystkim członkom party lub rajdu 20% maksymalnego życia na 10 sekund. Kiedy efekt dobiega końca, życie przepada. Nie ma żadnego kosztu, nie wymaga żadnego stance’a, i jest poza globalnym cooldownem. Posiada 3-minutowy cooldown, a także współdzieli cooldown z Last Stand.
- Whirlwind ma teraz cooldown obniżony o 6 sekund kiedy zada obrażenia 4 lub więcej celom. Efekt Whirlwind z Bladestorm pozostaje bez zmian.
- Specjalizacje talentów
- Arms
- Improved Hamstring redukuje teraz globalny cooldown Hamstringa o 0.5/1 sekundę oprócz swojego dotychczasowego efektu.
- Improved Slam zwiększa obrażenia Slama o 20/40%, z poprzednich 10/20%.
- Juggernaut nie dodaje już 2 sekund do efektu stun Charge, ale zamiast tego zmniejsza cooldown Charge o 3 sekundy (do łącznych 12 sekund).
- Obrażenia Mortal Strike zostały zwiększone do 175% obrażeń broni, z poprzednich 150%.
- Arms
Instancje i rajdy
- Nowe instancje są dostępne do częściowych testów.
- Zul’Aman powróciło jako 5-osobowa instancja heroiczna dla poziomu 85, odświeżona i z ulepszonym lootem!
- Zul’Gurub powróciło jako 5-osobowa instancja heroiczna dla poziomu 85, z zupełnie nowymi walkami, osiągnięciami i ulepszonym lootem!
- Obydwie instancje znajdą się na nowym poziomie trudności, powyżej obecnych 85-poziomowych instancji heroicznych, i zaoferują epicki loot o poziomie 353.
- Te instancje mogą być tylko częściowo dostępne do testów w chwili obecnej. Wyczekujcie dalszych aktualizacji.
- Blackwing Descent
- Flash Bomb (umiejętność Golem Sentry) ma teraz wyraźniejsze ostrzeżenie graficzne.
- Magmaw powoduje pojawienie się rajdowej emoty, kiedy przywołuje Lava Parasite’y.
- Poczyniono dalsze usprawnienia w walce z Maloriakiem, by Flash Freeze nie brał na cel tanków.
Gildie
- Perk gildiowy Cash Flow nie wypisuje już specjalnego komunikatu w Chat Logu. Zamiast tego, dzienna suma zdeponowana w banku gildiowym jest pokazana w Money Logu banku gildiowego. Ponadto, gracze mogą zobaczyć tygodniowy ranking dotujących bank na dole Money Loga.
- Dodaliśmy dwa nowe gildiowe tabardy do nagród gildiowych. Są one powiązane z kontem i oferują bonus do uzyskiwanej reputacji gildiowej.
Przedmioty
- Trinkety PvP Hordy i Przymierza mają nowy magiczny efekt wizualny.
Profesje
- Wszystkie stolice będą teraz miały trenerów wszystkich profesji i powiązanych z nimi sprzedawców.
PvP
- Battlegroundy
- Twin Peaks
- Zmiany cmentarzy
- Gracze będą się teraz odradzać tylko na cmentarzu przy swojej bazie, jeśli zginą w bazie przeciwnika.
- Broniący gracze będą się odradzać na środkowym cmentarzu.
- Gracze w środku pola będą się odradzać na środkowym cmentarzu.
- Atakujący gracze będą się odradzać na cmentarzu przy swojej bazie.
- Zmiany cmentarzy
- Twin Peaks
Rasy
- Umiejętność rasowa gnomów, Escape Artist, nie jest już związana globalnym cooldownem.
- Umiejętność rasowa ludzi, Every Man for Himself ma nowy magiczny efekt wizualny.
Interfejs użytkownika
- Rozpoczęły się prace nad nowym systemem Looking for Guild. Więcej szczegółów na jego temat już wkrótce.
- Czary przypisane do przycisku na klawiaturze teraz domyślnie są rzucane, kiedy przycisk jest wciśnięty, zamiast czekać, dopóki nie zostanie puszczony. Tę opcję można wyłączyć w menu Interface w zakładce Combat. Kliknięcia myszy pozostają bez zmian i działają po puszczeniu przycisku.
Co jeszcze?
Moar balance
Naturalnie, króciuteńka lista zmian przedstawiona przez Blizzarda w małym nawet stopniu nie odzwierciedla tego, co MMO-Champion wykopał z plików nadchodzącej łatki. Pełną (na chwilę obecną), obszerną listę zmian balansu znajdziecie na jego łamach. Miejcie jednak baczenie na to, iż nie jest ona oficjalna!
Instancje, rajd(y?) i nowy legendarny przedmiot
Jak wiemy z BlizzConu 2010, Patch 4.1 miał wprowadzić w ramach kolejnego stopnia progresu PvE nową 5-osobową instancję Abyssal Maw, kontynuującą fabułę w Vashj'ir, oraz rajd Firelands, w którym ostatecznie pokonamy Ragnarosa wewnątrz jego domeny - Wymiaru Ognia. Póki co, wg. MMO-Champion, w Patchu 4.1 nie ma śladu po nowej instancji podwodnej. Bardzo prawdopodobne, że jej rolę w tym stopniu progresu wypełnią Zul'Gurub i Zul'Aman - aż 3 nowe, różne 5-osobówki w jednej łatce nie wydają się możliwe, choć kto wie.
Pewnikiem jest natomiast wciąż Firelands. Zobaczyliśmy już nowy model Ragnarosa z nogami (sic!), zaś pośród plików wynaleziono strefę Molten Front, która prawdopodobnie posłuży za wejście do nowego rajdu. Pojawiają się też pierwsze nowe przedmioty, które najprawdopodobniej będą stanowić loot tej lokacji. Wersja normalna zaoferuje błyskotki o poziomie 378, zaś heroiczna podbije je do rzędu 391. Póki co, światło dzienne ujrzały Trinkety: wersja normal - wersja heroic.
Teraz zaczynamy małe spekulacje
Pojawia się jednak jeszcze jedna mała zagadka, która może przerodzić się w kolejną niespodziankę tego patcha, chociaż jest to raczej mniej, niż bardziej prawdopodobne. Otóż, przekopując zaktualizowane pliki, MMO-Champion odnalazł nowy, interesujący 'najazd kamery', podobny do innych używanych w cutscenkach np. w Uldum:
Caverns of Time - Caster Legendary - Camera Bunny 00
Jak interpretować powyższą rewelację? Można to czynić na różne sposoby. Pamiętamy obietnice złożoną przez Chrisa Metzena i Alexa Afrasiabi podczas BlizzConu 2010 o nadchodzącej w Cataclysm nowej legendarnej broni dla casterów. Prawdopodobny legendarny staff miał się pojawić, lecz na obecnym etapie progressu próżno go szukać. Wprowadzenie go w Patchu 4.1 miałoby sens, zwłaszcza, że nowe legendary pojawiały się w każdej (poza 1.1) łatce z jedynką po kropce - 1.11 - Naxxramas i Atiesh, 2.1 - Black Temple i Ostrza Azzinothu, 3.1 - Ulduar i Val'anyr. Wspomniany Atiesh Medivha był też ostatnią bronią legendarną dla casterów DPS, czas na wprowadzenie nowego jest więc idealny.
Ok, ale o co chodzi z Caverns of Time? To największa niewiadoma. Można domniemywać, że jakaś seria questów powiązana z legendarną bronią spowoduje uruchomienie jakiejś historycznej cutscenki, jednak nasuwa się być może bardziej logiczne przypuszczenie, jeśli przypomnimy sobie o pewnym wydarzeniu, które miało zostać przeniesione do gry w Cataclysm w formie rajdu w Caverns of Time. Wojna Starożytnych, bo o tym wydarzeniu mowa, to oficjalnie zapowiedziany na jednym z press eventów rajd, który ma pojawić się w tym dodatku. Czyżbyśmy mieli doczekać się zatem dwóch rajdów naraz, w pojedynczym patchu? Długa, dotychczasowa historia łatek do WoWa zdaje się wykluczać tę tezę. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę nową politykę projektowania rajdów przez Zamieć ("Podzielone na małe kawałki") i fakt, że w Firelands znajdziemy (tylko?) 7 bossów, to czyż nie byłoby jeszcze miejsca na małą niespodziankę w postaci nowego, historycznego rajdu?
Powyższy akapit jest oczywiście bardzo nieprawdopodobny. Bardziej możliwe jest, że nowa kamera to tylko zwiastun Wojny Starożytnych w patchu 4.2, a nawet to, że sam legendar będzie dostępny dopiero w kolejnej łatce. Wszystko z pewnością stanie się jasne w ciągu nadchodzących dni, a być może nawet godzin.
Okolicznościowy komiks od Blizzarda
Kumbol, | Komentarze : 7
Blizzard z okazji obchodzonych wczoraj Walentynek opublikował na łamach swojej oficjalnej strony okolicznościowy komiks autorstwa Samwise'a Didiera, czyli dyrektora artystycznego firmy. Zabawny obrazek otwiera tym samym nową kategorię w dziale Artów Blizzarda, i wkrótce zapełni się kolejnymi historyjkami. Miłym akcentem jest też ich spolszczanie.
Pamiętajcie przy tej okazji, że wciąż trwa w event Love is in the Air, którego opis znajdziecie w naszym dziale Eventy.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Właśnie dodaliśmy wyjątkowy kąsek do naszej sekcji komiksowej: rozgrzewająca serce opowieść narysowana przez naszego własnego Samwise’a Didiera, w samą porę na walentynki. Pamiętajcie, żeby regularnie odwiedzać dział poświęcony komiksom na naszej stronie, ponieważ planujemy w następnych miesiącach opublikować tam więcej komiksów stworzonych przez artystów Blizzard. Znajdziecie tam również archiwum komiksów stworzone przez nas z prac nadesłanych przez utalentowanych rysowników należących do naszej społeczności.
Pamiętajcie przy tej okazji, że wciąż trwa w event Love is in the Air, którego opis znajdziecie w naszym dziale Eventy.