Patch 4.1: Rozpoczynają się publiczne testy - pełno niespodzianek!
Aktualizacja 18:25 - Mamy dla Was przetłumaczone oficjalne patch noty!
Aktualizacja 16:25 - Dodano wstępne informacje o rajdzie Firelands i odrobinę spekulacji o legendarnym staffie.
Aktualizacja 12:25 - Poprawki w tłumaczeniu dot. balansu i nowy model Ragnarosa.
Aktualizacja 12:10 - Dodano tłumaczenie uzasadnienia niektórych zmian w balansie, przedstawionych w oficjalnym
ogłoszeniu.
Koniec tego zastoju! Chciałoby się rzec: nareszcie! Oto dzisiejszego poranka oficjalna tajwańska strona World of Warcraft z hukiem obwieściła reszcie świata początek publicznych testów pierwszego dużego patcha w erze Cataclysm - Patcha 4.1! Huk jest w istocie ogromny, bowiem nowości zawarte w ogłoszeniu stanowią nie lada niespodziankę. Gotowi, by ponownie pogruchotać kości pewnym trollom? Lepiej bądźcie!
Powrót Zul'Gurub i Zul'Aman!
Tak jest, dobrze czytacie! Ku zaskoczeniu nas wszystkich, Blizzard ujawnił, że Zul'Gurub i Zul'Aman, czyli cieszące się swego czasu sporą popularnością i sympatią rajdy, powrócą w Patchu 4.1! Zostaną one przekształcone w nowe 5-osobowe instancje heroiczne dla poziomu 85, zaś loot w nich stanowić będą epickie przedmioty z item level 353. Dungeon Finder ograniczy do nich dostęp dla graczy ze średnim ilvl 346. Z instancjami, jak zapewne pamiętacie, wiązały się unikalne, całkiem ciężkie do zdobycia wierzchowce - raptor, tygrys (ZG) oraz niedźwiedź (ZA). Zamieć z radością ogłasza, że w odświeżonych wersjach rzeczonych instancji unikalne wierzchowce powrócą, ale w nowych wersjach, zaś ich starsze wcielenia zachowają swoje dotychczasowe modele i, co za tym idzie, unikalność.
Co jeszcze?
Moar balance
Naturalnie, króciuteńka lista zmian przedstawiona przez Blizzarda w małym nawet stopniu nie odzwierciedla tego, co MMO-Champion wykopał z plików nadchodzącej łatki. Pełną (na chwilę obecną), obszerną listę zmian balansu znajdziecie na jego łamach. Miejcie jednak baczenie na to, iż nie jest ona oficjalna!
Instancje, rajd(y?) i nowy legendarny przedmiot
Jak wiemy z BlizzConu 2010, Patch 4.1 miał wprowadzić w ramach kolejnego stopnia progresu PvE nową 5-osobową instancję Abyssal Maw, kontynuującą fabułę w Vashj'ir, oraz rajd Firelands, w którym ostatecznie pokonamy Ragnarosa wewnątrz jego domeny - Wymiaru Ognia. Póki co, wg. MMO-Champion, w Patchu 4.1 nie ma śladu po nowej instancji podwodnej. Bardzo prawdopodobne, że jej rolę w tym stopniu progresu wypełnią Zul'Gurub i Zul'Aman - aż 3 nowe, różne 5-osobówki w jednej łatce nie wydają się możliwe, choć kto wie.
Pewnikiem jest natomiast wciąż Firelands. Zobaczyliśmy już nowy model Ragnarosa z nogami (sic!), zaś pośród plików wynaleziono strefę Molten Front, która prawdopodobnie posłuży za wejście do nowego rajdu. Pojawiają się też pierwsze nowe przedmioty, które najprawdopodobniej będą stanowić loot tej lokacji. Wersja normalna zaoferuje błyskotki o poziomie 378, zaś heroiczna podbije je do rzędu 391. Póki co, światło dzienne ujrzały Trinkety: wersja normal - wersja heroic.
Teraz zaczynamy małe spekulacje
Pojawia się jednak jeszcze jedna mała zagadka, która może przerodzić się w kolejną niespodziankę tego patcha, chociaż jest to raczej mniej, niż bardziej prawdopodobne. Otóż, przekopując zaktualizowane pliki, MMO-Champion odnalazł nowy, interesujący 'najazd kamery', podobny do innych używanych w cutscenkach np. w Uldum:
Caverns of Time - Caster Legendary - Camera Bunny 00
Jak interpretować powyższą rewelację? Można to czynić na różne sposoby. Pamiętamy obietnice złożoną przez Chrisa Metzena i Alexa Afrasiabi podczas BlizzConu 2010 o nadchodzącej w Cataclysm nowej legendarnej broni dla casterów. Prawdopodobny legendarny staff miał się pojawić, lecz na obecnym etapie progressu próżno go szukać. Wprowadzenie go w Patchu 4.1 miałoby sens, zwłaszcza, że nowe legendary pojawiały się w każdej (poza 1.1) łatce z jedynką po kropce - 1.11 - Naxxramas i Atiesh, 2.1 - Black Temple i Ostrza Azzinothu, 3.1 - Ulduar i Val'anyr. Wspomniany Atiesh Medivha był też ostatnią bronią legendarną dla casterów DPS, czas na wprowadzenie nowego jest więc idealny.
Ok, ale o co chodzi z Caverns of Time? To największa niewiadoma. Można domniemywać, że jakaś seria questów powiązana z legendarną bronią spowoduje uruchomienie jakiejś historycznej cutscenki, jednak nasuwa się być może bardziej logiczne przypuszczenie, jeśli przypomnimy sobie o pewnym wydarzeniu, które miało zostać przeniesione do gry w Cataclysm w formie rajdu w Caverns of Time. Wojna Starożytnych, bo o tym wydarzeniu mowa, to oficjalnie zapowiedziany na jednym z press eventów rajd, który ma pojawić się w tym dodatku. Czyżbyśmy mieli doczekać się zatem dwóch rajdów naraz, w pojedynczym patchu? Długa, dotychczasowa historia łatek do WoWa zdaje się wykluczać tę tezę. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę nową politykę projektowania rajdów przez Zamieć ("Podzielone na małe kawałki") i fakt, że w Firelands znajdziemy (tylko?) 7 bossów, to czyż nie byłoby jeszcze miejsca na małą niespodziankę w postaci nowego, historycznego rajdu?
Powyższy akapit jest oczywiście bardzo nieprawdopodobny. Bardziej możliwe jest, że nowa kamera to tylko zwiastun Wojny Starożytnych w patchu 4.2, a nawet to, że sam legendar będzie dostępny dopiero w kolejnej łatce. Wszystko z pewnością stanie się jasne w ciągu nadchodzących dni, a być może nawet godzin.
Aktualizacja 16:25 - Dodano wstępne informacje o rajdzie Firelands i odrobinę spekulacji o legendarnym staffie.
Aktualizacja 12:25 - Poprawki w tłumaczeniu dot. balansu i nowy model Ragnarosa.
Aktualizacja 12:10 - Dodano tłumaczenie uzasadnienia niektórych zmian w balansie, przedstawionych w oficjalnym
ogłoszeniu.
Koniec tego zastoju! Chciałoby się rzec: nareszcie! Oto dzisiejszego poranka oficjalna tajwańska strona World of Warcraft z hukiem obwieściła reszcie świata początek publicznych testów pierwszego dużego patcha w erze Cataclysm - Patcha 4.1! Huk jest w istocie ogromny, bowiem nowości zawarte w ogłoszeniu stanowią nie lada niespodziankę. Gotowi, by ponownie pogruchotać kości pewnym trollom? Lepiej bądźcie!
Powrót Zul'Gurub i Zul'Aman!
Tak jest, dobrze czytacie! Ku zaskoczeniu nas wszystkich, Blizzard ujawnił, że Zul'Gurub i Zul'Aman, czyli cieszące się swego czasu sporą popularnością i sympatią rajdy, powrócą w Patchu 4.1! Zostaną one przekształcone w nowe 5-osobowe instancje heroiczne dla poziomu 85, zaś loot w nich stanowić będą epickie przedmioty z item level 353. Dungeon Finder ograniczy do nich dostęp dla graczy ze średnim ilvl 346. Z instancjami, jak zapewne pamiętacie, wiązały się unikalne, całkiem ciężkie do zdobycia wierzchowce - raptor, tygrys (ZG) oraz niedźwiedź (ZA). Zamieć z radością ogłasza, że w odświeżonych wersjach rzeczonych instancji unikalne wierzchowce powrócą, ale w nowych wersjach, zaś ich starsze wcielenia zachowają swoje dotychczasowe modele i, co za tym idzie, unikalność.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Tak jest! Pierwszy duży patch do World of Warcraft: Cataclysm, kontynuujący progres instancji i rajdów, jest już na ukończeniu! Jesteśmy gotowi wprowadzić aktualizację na publiczne serwery testowe (PTR). Zapytacie pewnie, co znajdziecie na PTRach 4.1? (No jasne, że zapytacie!). Ok, więc już mówimy!
Plemiona Gurubashi powracają
Pierwotnie wprowadzona patchu 1.7, 20-osobowa instancja Zul'Gurub po raz kolejny otworzy swe podwoje, zawierając nową fabułę, nowe walki, i ulepszone przedmioty! Zul'Gurub jest teraz 5-osobową instancją heroiczną na poziom 85. Aby wprowadzić więcej zaawansowanej treści dla instancji w Cataclysm, gracze znajdą tam epickie przedmiotu o poziomie 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
Powrót Zul'Aman
Ulubiona instancja graczy na 70 poziomie w The Burning Crusade - Zul'Aman - powraca jako 5-osobowa instancja heroiczna na poziom 85. Zul'Aman i Zul'Gurub pojawią się w Dungeon Finderze, zapewniając dostęp do epickich przedmiotów z poziomem 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
W związku z powrotem Zul'Aman, pewnie ciekawi jesteście, czy będzie można ponownie zdobyć rzadkiego wierzchowca. Z przyjemnością zatem ogłaszamy, że nowe wersje rzadkich wierzchowców: raptora, tygrysa i niedźwiedzia będą możliwe do zdobycia. Stare wierzchowce, obecnie posiadane przez graczy, zachowają swą unikalność. Wkrótce ujawnimy, w jaki sposób zdobyć te nowe wierzchowce.
Balans klas
Pomimo, iż liczymy raczej na pomniejsze zmiany w balansie, to jednak wciąż możecie spodziewać się ich wiele. Poniżej znajdziecie kilka rzeczy, którymi możemy się obecnie z Wami podzielić. Pamiętajcie, że ta skromna lista nie odzwierciedla wszystkich zmian w 4.1, przed nami wciąż okres testowy.
Przede wszystkim chcemy zbalansować potencjał ataków obszarowych pomiędzy różnymi talentami DPS. Możecie oczekiwać zmian w tej materii w trakcie testów.
Więcej zmian jest w drodze. Wciąż pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami i zmianami w balansie dla patcha 4.1. Będziemy aktualizować serwer testowy, wprowadzając kolejne nowości.
Plemiona Gurubashi powracają
Pierwotnie wprowadzona patchu 1.7, 20-osobowa instancja Zul'Gurub po raz kolejny otworzy swe podwoje, zawierając nową fabułę, nowe walki, i ulepszone przedmioty! Zul'Gurub jest teraz 5-osobową instancją heroiczną na poziom 85. Aby wprowadzić więcej zaawansowanej treści dla instancji w Cataclysm, gracze znajdą tam epickie przedmiotu o poziomie 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
Powrót Zul'Aman
Ulubiona instancja graczy na 70 poziomie w The Burning Crusade - Zul'Aman - powraca jako 5-osobowa instancja heroiczna na poziom 85. Zul'Aman i Zul'Gurub pojawią się w Dungeon Finderze, zapewniając dostęp do epickich przedmiotów z poziomem 353. Wstęp do heroicznej instancji będzie możliwy tylko dla graczy ze średnim item level 346.
W związku z powrotem Zul'Aman, pewnie ciekawi jesteście, czy będzie można ponownie zdobyć rzadkiego wierzchowca. Z przyjemnością zatem ogłaszamy, że nowe wersje rzadkich wierzchowców: raptora, tygrysa i niedźwiedzia będą możliwe do zdobycia. Stare wierzchowce, obecnie posiadane przez graczy, zachowają swą unikalność. Wkrótce ujawnimy, w jaki sposób zdobyć te nowe wierzchowce.
Balans klas
Pomimo, iż liczymy raczej na pomniejsze zmiany w balansie, to jednak wciąż możecie spodziewać się ich wiele. Poniżej znajdziecie kilka rzeczy, którymi możemy się obecnie z Wami podzielić. Pamiętajcie, że ta skromna lista nie odzwierciedla wszystkich zmian w 4.1, przed nami wciąż okres testowy.
Przede wszystkim chcemy zbalansować potencjał ataków obszarowych pomiędzy różnymi talentami DPS. Możecie oczekiwać zmian w tej materii w trakcie testów.
- Warrior: Inner Rage będzie teraz do wytrenowania na 56 poziomie. Pierwotnie miał służyć do zużywania niepotrzebnego rage'a, jednakże nie spełniał należycie tej funkcji. Dajemy Warriorom nowy skill na poziomie 83: Rallying Cry (Tymczasowo zwiększa tobie, a także kompanom w party i rajdzie w zasięgu 30 jardów, życie o 20% na 10 sekund. Po tym czasie dodatkowe życie znika. Instant, 3 minuty cooldown).
- Warrior: Colossus Smash ignoruje teraz 70% armoru zamiast 100%. Zwiększymy obrażenia zadawane przez Colossus Smash oraz inne ataki Fury i Arms w ramach rekompensaty.
- Paladin: Chcemy, aby Retribution i Protection Paladyni byli w stanie od czasu do czasu rozsądnie leczyć innych, ale jak wiemy, Paladyni czasem uznają Holy Power za coś, co służy wyłącznie do leczenia. Chcemy, aby te specjalizacje używały raczej Holy Power do wyprowadzania ataków, a rzadziej do leczenia.(Word of Glory ma teraz 20-sekundowy cooldown, ale Walk in the Light, czyli specjalność talentów Holy, usuwa ten cooldown.)
Więcej zmian jest w drodze. Wciąż pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami i zmianami w balansie dla patcha 4.1. Będziemy aktualizować serwer testowy, wprowadzając kolejne nowości.
Cytat z: Blizzard (źródło)
World of Warcraft PTR Patch 4.1
Spis Treści
To ważne: Te patch noty nie są skończone. Zostaną wykonane dodatkowe aktualizacje, a wszystkie wymienione zmiany mogą zostać poprawione w trakcie procesu testowania.
Klasy: Generalnie
Death Knight
Druid
Hunter
Mag
Paladyn
Priest
Rogue
Warrior
Instancje i rajdy
Gildie
Przedmioty
Profesje
PvP
Rasy
Interfejs użytkownika
Spis Treści
- Klasy
- Instancje i rajdy
- Gildie
- Przedmioty
- Profesje
- PvP
- Rasy
- Interfejs użytkownika (UI)
To ważne: Te patch noty nie są skończone. Zostaną wykonane dodatkowe aktualizacje, a wszystkie wymienione zmiany mogą zostać poprawione w trakcie procesu testowania.
Klasy: Generalnie
- Wszystkie nie-zadające-obrażeń interrupty, ignorujące globalny cooldown będą zawsze trafiać cel. Dotyczy to Pummel, Shield Bash, Kick, Mind Freeze, Rebuke, Skull Bash, Counterspell, Wind Shear, Solar Beam, Silencing Shot i podobnych umiejętności petów gracza.
Death Knight
- Dark Simulacrum działa teraz na wiele dodatkowych czarów w instancjach.
- Specjalizacje talentów:
- Blood:
- Samolecznie się z Death Strike'a nie generuje threatu.
- Frost:
- Blood of the North (pasywne) permanentnie konwertuje obie Blood Runes w Death Runes. Nie ma już żadnego proca związanego z Blood Strike wymaganego do aktywowania Death Runes.
- Blood:
Druid
- Efflorescence ma nowy wygląd.
- Specjalizacje talentów:
- Balance:
- Solar Beam jest bardziej responsywny przy wchodzeniu i wychodzeniu z niego wrogów.
- Balance:
Hunter
- Explosive Trap i Master's Call mają nowy wygląd.
- Tame Beast oswaja bestie tak, aby odpowiadały poziomem hunterowi, zamiast być o 5 leveli niżej.
Mag
- Specjalizacje talentów
- Fire
- Ignite nie włącza się już przez krytyczne uderzenia okresowych obrażeń.
- Fire
Paladyn
- Word of Glory ma 20-sekundowy cooldown.
- Specjalizacje talentów
- Holy
- Walk in the Light (pasywny) usuwa cooldown Word of Glory.
- Protection
- Divine Guardian ma 3 minutowego cooldowna, podniesiono z 2 minut.
- Retribution
- Divine Storm generuje 1 punkt Holy Power jeśli uderzy (tzn. trafi je) 4 lub więcej celów.
- Cooldown Sacred Shield podniesiony do 60 sekund, z poprzednich 30 sekund.
- Holy
Priest
- Czas trwania Divine Aegis zwiększony do 15 sekund, z poprzednich 12 sekund.
- Dispel Magic może zostać użyte tylko na rzucającym czar Prieście, jako bazowy efekt.
- Holy Word: Sanctuary ma nowy wygląd.
- Czas trwania Power Word: Shield zmniejszony do 15 sekund, wcześniej 30.
- Specjalizacje talentów:
- Discipline:
- Absolution (nowa pasywna umiejętność) pozwala Priestowi na użycie Dispel Magic do maksymalnie 2 szkodliwych efektów na sojuszniku.
- Holy:
- Absolution (nowa pasywna umiejętność) pozwala Priestowi na użycie Dispel Magic do maksymalnie 2 szkodliwych efektów na sojuszniku.
- Discipline:
Rogue
- Bazowy efekt Recuperate leczy za 3% na tik, podniesiono z 2%.
- Bazowy cooldown Stealth zmniejszony do 4 sekund, z poprzednich 10 sekund. Usunięta "kara" w postaci zmniejszonej prędkości poruszania się za bycie w Stealth.
- Tricks of the Trade posiadają zasięg 100 yardów, podniesiono z 20 jardów.
- Specjalizacje talentów:
- Combat
- Improved Recuperate dodaje 0.5%/1% do efektu odnowy życia powodowanego przez Recuperate, zmniejszono z 1%/2%.
- Subtlety
- Nighstalker zmniejsza cooldown Stealth o 2/4 sekundy i zamiast usuwać "karę" zmniejszonej prędkości ruchu w Stealth, dodaje 5/10% do prędkości (stackuje się z innymi efektami) podczas Stealtha.
- Combat
- Fire Nova został przeprojektowany i odłączony od totemów Fire szamana. Zamiast tego, pulsuje teraz takim samym efektem obszarowym od każdego celu, na którym znajduje się debuff Flame Shock danego szamana. Zadaje obrażenia wszystkim wrogom oprócz celu uderzonego Flame Shockiem. Cooldown obniżony do 4 sekund, z 10 sekund.
- Magma Totem trwa teraz 60 sekund, zwiększono z 21.
- Obszarowy efekt zwiększający threat Stoneclaw Totemu nie dotyczy już drobnych zwierząt (critterów).
- Specjalizacje talentów:
- Elemental Combat
- Earthquake nie jest już czarem „channelowanym”. Ma teraz 2-sekundowy czas rzucania, trwa 10 sekund, i ma 10-sekundowy cooldown. Jego obrażenia zredukowano o 40% względem poprzedniej wersji.
- Enhancement
- Improved Fire Nova został przeprojektowany i zastąpiony talentem Seasoned Winds. Kiedy wrogi czar jest skutecznie zablokowany przez Wind Shear lub Grounding Totem, szaman uzyskuje magiczną odporność (resistance) (w ilości odpowiedniej do tej, jaką daje totem/aura, i łączy się(stackuje) z tego typu buffami) na szkołę magii czaru, który został przerwany (za wyjątkiem czarów Holy), trwa 10 sekund.
- Elemental Combat
Warrior
- Charge i Intercept nie mają już kary zwrotnej na swoich efektach stun.
- Colossus Smash ignoruje teraz 70% armoru przeciwnika, obniżono ze 100%.
- Inner Rage jest teraz dostępny na 56 poziomie.
- Intercept ma teraz 1.5-sekundowy stun, obniżono z 3 sekund.
- Obrażenia Overpower zostały zwiększone do 140% obrażeń broni, z poprzednich 125%.
- Rallying Cry (nowa umiejętność) jest dostępna u trenera na poziomie 83. Tymczasowo zapewnia warriorowi a także wszystkim członkom party lub rajdu 20% maksymalnego życia na 10 sekund. Kiedy efekt dobiega końca, życie przepada. Nie ma żadnego kosztu, nie wymaga żadnego stance’a, i jest poza globalnym cooldownem. Posiada 3-minutowy cooldown, a także współdzieli cooldown z Last Stand.
- Whirlwind ma teraz cooldown obniżony o 6 sekund kiedy zada obrażenia 4 lub więcej celom. Efekt Whirlwind z Bladestorm pozostaje bez zmian.
- Specjalizacje talentów
- Arms
- Improved Hamstring redukuje teraz globalny cooldown Hamstringa o 0.5/1 sekundę oprócz swojego dotychczasowego efektu.
- Improved Slam zwiększa obrażenia Slama o 20/40%, z poprzednich 10/20%.
- Juggernaut nie dodaje już 2 sekund do efektu stun Charge, ale zamiast tego zmniejsza cooldown Charge o 3 sekundy (do łącznych 12 sekund).
- Obrażenia Mortal Strike zostały zwiększone do 175% obrażeń broni, z poprzednich 150%.
- Arms
Instancje i rajdy
- Nowe instancje są dostępne do częściowych testów.
- Zul’Aman powróciło jako 5-osobowa instancja heroiczna dla poziomu 85, odświeżona i z ulepszonym lootem!
- Zul’Gurub powróciło jako 5-osobowa instancja heroiczna dla poziomu 85, z zupełnie nowymi walkami, osiągnięciami i ulepszonym lootem!
- Obydwie instancje znajdą się na nowym poziomie trudności, powyżej obecnych 85-poziomowych instancji heroicznych, i zaoferują epicki loot o poziomie 353.
- Te instancje mogą być tylko częściowo dostępne do testów w chwili obecnej. Wyczekujcie dalszych aktualizacji.
- Blackwing Descent
- Flash Bomb (umiejętność Golem Sentry) ma teraz wyraźniejsze ostrzeżenie graficzne.
- Magmaw powoduje pojawienie się rajdowej emoty, kiedy przywołuje Lava Parasite’y.
- Poczyniono dalsze usprawnienia w walce z Maloriakiem, by Flash Freeze nie brał na cel tanków.
Gildie
- Perk gildiowy Cash Flow nie wypisuje już specjalnego komunikatu w Chat Logu. Zamiast tego, dzienna suma zdeponowana w banku gildiowym jest pokazana w Money Logu banku gildiowego. Ponadto, gracze mogą zobaczyć tygodniowy ranking dotujących bank na dole Money Loga.
- Dodaliśmy dwa nowe gildiowe tabardy do nagród gildiowych. Są one powiązane z kontem i oferują bonus do uzyskiwanej reputacji gildiowej.
Przedmioty
- Trinkety PvP Hordy i Przymierza mają nowy magiczny efekt wizualny.
Profesje
- Wszystkie stolice będą teraz miały trenerów wszystkich profesji i powiązanych z nimi sprzedawców.
PvP
- Battlegroundy
- Twin Peaks
- Zmiany cmentarzy
- Gracze będą się teraz odradzać tylko na cmentarzu przy swojej bazie, jeśli zginą w bazie przeciwnika.
- Broniący gracze będą się odradzać na środkowym cmentarzu.
- Gracze w środku pola będą się odradzać na środkowym cmentarzu.
- Atakujący gracze będą się odradzać na cmentarzu przy swojej bazie.
- Zmiany cmentarzy
- Twin Peaks
Rasy
- Umiejętność rasowa gnomów, Escape Artist, nie jest już związana globalnym cooldownem.
- Umiejętność rasowa ludzi, Every Man for Himself ma nowy magiczny efekt wizualny.
Interfejs użytkownika
- Rozpoczęły się prace nad nowym systemem Looking for Guild. Więcej szczegółów na jego temat już wkrótce.
- Czary przypisane do przycisku na klawiaturze teraz domyślnie są rzucane, kiedy przycisk jest wciśnięty, zamiast czekać, dopóki nie zostanie puszczony. Tę opcję można wyłączyć w menu Interface w zakładce Combat. Kliknięcia myszy pozostają bez zmian i działają po puszczeniu przycisku.
Co jeszcze?
Moar balance
Naturalnie, króciuteńka lista zmian przedstawiona przez Blizzarda w małym nawet stopniu nie odzwierciedla tego, co MMO-Champion wykopał z plików nadchodzącej łatki. Pełną (na chwilę obecną), obszerną listę zmian balansu znajdziecie na jego łamach. Miejcie jednak baczenie na to, iż nie jest ona oficjalna!
Instancje, rajd(y?) i nowy legendarny przedmiot
Jak wiemy z BlizzConu 2010, Patch 4.1 miał wprowadzić w ramach kolejnego stopnia progresu PvE nową 5-osobową instancję Abyssal Maw, kontynuującą fabułę w Vashj'ir, oraz rajd Firelands, w którym ostatecznie pokonamy Ragnarosa wewnątrz jego domeny - Wymiaru Ognia. Póki co, wg. MMO-Champion, w Patchu 4.1 nie ma śladu po nowej instancji podwodnej. Bardzo prawdopodobne, że jej rolę w tym stopniu progresu wypełnią Zul'Gurub i Zul'Aman - aż 3 nowe, różne 5-osobówki w jednej łatce nie wydają się możliwe, choć kto wie.
Pewnikiem jest natomiast wciąż Firelands. Zobaczyliśmy już nowy model Ragnarosa z nogami (sic!), zaś pośród plików wynaleziono strefę Molten Front, która prawdopodobnie posłuży za wejście do nowego rajdu. Pojawiają się też pierwsze nowe przedmioty, które najprawdopodobniej będą stanowić loot tej lokacji. Wersja normalna zaoferuje błyskotki o poziomie 378, zaś heroiczna podbije je do rzędu 391. Póki co, światło dzienne ujrzały Trinkety: wersja normal - wersja heroic.
Teraz zaczynamy małe spekulacje
Pojawia się jednak jeszcze jedna mała zagadka, która może przerodzić się w kolejną niespodziankę tego patcha, chociaż jest to raczej mniej, niż bardziej prawdopodobne. Otóż, przekopując zaktualizowane pliki, MMO-Champion odnalazł nowy, interesujący 'najazd kamery', podobny do innych używanych w cutscenkach np. w Uldum:
Caverns of Time - Caster Legendary - Camera Bunny 00
Jak interpretować powyższą rewelację? Można to czynić na różne sposoby. Pamiętamy obietnice złożoną przez Chrisa Metzena i Alexa Afrasiabi podczas BlizzConu 2010 o nadchodzącej w Cataclysm nowej legendarnej broni dla casterów. Prawdopodobny legendarny staff miał się pojawić, lecz na obecnym etapie progressu próżno go szukać. Wprowadzenie go w Patchu 4.1 miałoby sens, zwłaszcza, że nowe legendary pojawiały się w każdej (poza 1.1) łatce z jedynką po kropce - 1.11 - Naxxramas i Atiesh, 2.1 - Black Temple i Ostrza Azzinothu, 3.1 - Ulduar i Val'anyr. Wspomniany Atiesh Medivha był też ostatnią bronią legendarną dla casterów DPS, czas na wprowadzenie nowego jest więc idealny.
Ok, ale o co chodzi z Caverns of Time? To największa niewiadoma. Można domniemywać, że jakaś seria questów powiązana z legendarną bronią spowoduje uruchomienie jakiejś historycznej cutscenki, jednak nasuwa się być może bardziej logiczne przypuszczenie, jeśli przypomnimy sobie o pewnym wydarzeniu, które miało zostać przeniesione do gry w Cataclysm w formie rajdu w Caverns of Time. Wojna Starożytnych, bo o tym wydarzeniu mowa, to oficjalnie zapowiedziany na jednym z press eventów rajd, który ma pojawić się w tym dodatku. Czyżbyśmy mieli doczekać się zatem dwóch rajdów naraz, w pojedynczym patchu? Długa, dotychczasowa historia łatek do WoWa zdaje się wykluczać tę tezę. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę nową politykę projektowania rajdów przez Zamieć ("Podzielone na małe kawałki") i fakt, że w Firelands znajdziemy (tylko?) 7 bossów, to czyż nie byłoby jeszcze miejsca na małą niespodziankę w postaci nowego, historycznego rajdu?
Powyższy akapit jest oczywiście bardzo nieprawdopodobny. Bardziej możliwe jest, że nowa kamera to tylko zwiastun Wojny Starożytnych w patchu 4.2, a nawet to, że sam legendar będzie dostępny dopiero w kolejnej łatce. Wszystko z pewnością stanie się jasne w ciągu nadchodzących dni, a być może nawet godzin.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz