Patch 4.2: Pierwsze spojrzenie na Tier 12 niektórych klas
Kumbol, | Komentarze : 13Cytat z: Blizzard (źródło)
Aktualizacja - 24.06: Dodano zestawy Druida i Warriora
Aktualizacja - 13.05: Dodano zestawy Shamana i Warlocka
Podróżnicy wkrótce zagłębią się w ogniste czeluści Firelands w patchu 4.2 i zdobędą nowe, potężne skarby. Prezentujemy wam dziś wczesną zapowiedź wyglądu zestawów tiera 12 dla klas paladina, mage'a, rogue'a, huntera, death knighta oraz priesta.
Aktualizacja - 13.05: Dodano zestawy Shamana i Warlocka
Podróżnicy wkrótce zagłębią się w ogniste czeluści Firelands w patchu 4.2 i zdobędą nowe, potężne skarby. Prezentujemy wam dziś wczesną zapowiedź wyglądu zestawów tiera 12 dla klas paladina, mage'a, rogue'a, huntera, death knighta oraz priesta.
Patch 4.2: Seria questów "Elemental Bonds"
Kumbol, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard (źródło)
Po tym, jak druidzi i ich sojusznicy odparli inwazję Twilight Hammer i Ragnarosa na Hyjal, wiatr pokoju muskał teraz szczyty tej świętej góry. Podczas gdy nowa fala flory i fauny zapełniała region, członkowie Earthen Ring oraz Cenarion Cirle, a także czcigodne Smocze Aspekty, zebrali się u podnóża Drzewa Świata Nordrassilu. Wśród zebranych można było zoczyć legendarnego arcydruida Malfuriona Stormrage, byłego wodza Hordy i zasłużonego szamana Thralla, a także jego partnerkę o silnej woli, Aggrę. Wspólnie ta znamienita rada miała połączyć swoje wspaniałe siły i uzdrowić Drzewo Świata dla dobra Azerothu.
Jednakże to pozytywnie zapowiadające się wydarzenie skończyło się tragedią. Szczegóły wciąż są niejasne, ale krążą wici, że agent Twilight Hammer niesłychanej potęgi, zatajając swą prawdziwą tożsamość, zakłócił ceremonię i uderzył w Thralla ładunkiem czarnej magii... rozdzierając jego duszę na cztery części, z których każda powędrowała do innego Wymiaru Żywiołów. Jeśli te przerażające pogłoski okażą się prawdą, zarówno Earthen Ring, jak i cały Azeroth prawdopodobnie utraciło jednego ze swych najznakomitszych bohaterów.
... Czy nadszedł kres Syna Durotana?
W patchu 4.2, gracze na 85 poziomie będą mieli możliwość odpowiedzieć na to, i wiele innych pytań. Podczas gdy nawet same Aspekty przyznają, że Thrall mógł na zawsze przepaść wśród żywiołów, jest jeszcze jedna osoba, która wciąż wierzy w szansę ocalenia go od tego ponurego losu. Aggra, potężna szamanka, wezwie was, byście użyczyli jej swojego wsparcia, kiedy przemierzać ona będzie krańce świata - od Skywall, poprzez Abyssal Maw, Deepholm, aż do Firelands - aby ocalić swojego ukochanego od wiecznych męczarni.
Thrall jednakże nie jest zwykłym śmiertelnikiem, tak więc i ta wyprawa zwykła nie będzie. Będziecie musieli nie tylko stawić czoła mieszkańcom wymiarów żywiołów, ale także samej esencji osoby Thralla oraz wszystkim tym rzeczom, które ukształtowały go w orka, którym jest dzisiaj. Zanim przywrócicie jego duszę do świata naturalnego, musicie wpierw przezwyciężyć jego wątpliwości, jego premedytacje, pragnienia oraz furię - te bowiem aspekty więżą go w jego celi żywiołów.
Czy jesteście gotowi podjąć takie wyzwanie? Czy uwolnicie Thralla z jego elementarnych więzów i doprowadzicie do odnowy Drzewa Świata? Losy świata, a także jednego z jego czołowych bohaterów, wiszą na włosku.
Jednakże to pozytywnie zapowiadające się wydarzenie skończyło się tragedią. Szczegóły wciąż są niejasne, ale krążą wici, że agent Twilight Hammer niesłychanej potęgi, zatajając swą prawdziwą tożsamość, zakłócił ceremonię i uderzył w Thralla ładunkiem czarnej magii... rozdzierając jego duszę na cztery części, z których każda powędrowała do innego Wymiaru Żywiołów. Jeśli te przerażające pogłoski okażą się prawdą, zarówno Earthen Ring, jak i cały Azeroth prawdopodobnie utraciło jednego ze swych najznakomitszych bohaterów.
... Czy nadszedł kres Syna Durotana?
W patchu 4.2, gracze na 85 poziomie będą mieli możliwość odpowiedzieć na to, i wiele innych pytań. Podczas gdy nawet same Aspekty przyznają, że Thrall mógł na zawsze przepaść wśród żywiołów, jest jeszcze jedna osoba, która wciąż wierzy w szansę ocalenia go od tego ponurego losu. Aggra, potężna szamanka, wezwie was, byście użyczyli jej swojego wsparcia, kiedy przemierzać ona będzie krańce świata - od Skywall, poprzez Abyssal Maw, Deepholm, aż do Firelands - aby ocalić swojego ukochanego od wiecznych męczarni.
Thrall jednakże nie jest zwykłym śmiertelnikiem, tak więc i ta wyprawa zwykła nie będzie. Będziecie musieli nie tylko stawić czoła mieszkańcom wymiarów żywiołów, ale także samej esencji osoby Thralla oraz wszystkim tym rzeczom, które ukształtowały go w orka, którym jest dzisiaj. Zanim przywrócicie jego duszę do świata naturalnego, musicie wpierw przezwyciężyć jego wątpliwości, jego premedytacje, pragnienia oraz furię - te bowiem aspekty więżą go w jego celi żywiołów.
Czy jesteście gotowi podjąć takie wyzwanie? Czy uwolnicie Thralla z jego elementarnych więzów i doprowadzicie do odnowy Drzewa Świata? Losy świata, a także jednego z jego czołowych bohaterów, wiszą na włosku.
Ostatnie godziny to była w istocie szalona jazda. Newsy na temat następnego patcha sypały się jeden po drugim. Gdyby któryś Wam umknął, załączamy poniżej wygodne odsyłacze do wszystkiego, co do tej pory opublikowano na temat 4.2.
21-dniowe, darmowe klucze Trial do EVE Online – klucze.inexus.pl
Kumbol, | Komentarze : 3
Serwis klucze.inexus.pl, oficjalny partner Islandzkiego CCP, producenta kosmicznego MMO EVE Online, prowadzi ogólnodostępną promocję unikalnych, 21-dniowych kluczy Trial do EVE Online.
W świecie EVE, setki tysięcy graczy współzawodniczy w jednym, stałym wszechświecie militarnych, politycznych i ekonomicznych potęg. Gracze eksplorują słońca Nowego Edenu, wydobywają i przetwarzają zasoby naturalne, napędzają tryby ekonomii i toczą między sobą wojny w ogromnie bogatym wirtualnym świecie, 35,000 lat w przyszłość, w odległej od Ziemi gromadzie gwiazd.
Z ponad 350.000 subskrybentów na całym świecie zamieszkujących jeden wirtualny wszechświat, EVE prezentuje rozległą, kierowaną przez graczy ekonomię, w której największym skarbem jest twój statek kosmiczny, zaprojektowany specjalnie pod twoje indywidualne wymagania, oraz twoje umiejętności i ambicje. EVE oferuje profesje zaczynające się na handlarzach, przez najemników, przedsiębiorców przemysłowych, na piratach, inżynierach wydobywczych i dowódcach flot międzygwiezdnej marynarki kończąc, pozwalając jednocześnie na dowolne kombinacje wymienionych. Od negocjowania umów biznesowych, po prowadzenie wojen na gwiezdną skalę, będziesz miał dostęp do szerokiego wachlarza zaawansowanych narzędzi i interfejsów, pozwalających ci dowolnie ukształtować swoje losy w EVE.
Tylko kilka kliknięć dzieli was od 21 dni darmowej eksploracji wszechświata EVE. Sprawdźcie się za sterami myśliwców, krążowników, transportowców i okrętów górniczych. Koniecznie zaproście przyjaciół, dla nich również kluczy nie zabraknie. A nuż zostaniecie w EVE na dłużej!
News sponsorowany
W świecie EVE, setki tysięcy graczy współzawodniczy w jednym, stałym wszechświecie militarnych, politycznych i ekonomicznych potęg. Gracze eksplorują słońca Nowego Edenu, wydobywają i przetwarzają zasoby naturalne, napędzają tryby ekonomii i toczą między sobą wojny w ogromnie bogatym wirtualnym świecie, 35,000 lat w przyszłość, w odległej od Ziemi gromadzie gwiazd.
Z ponad 350.000 subskrybentów na całym świecie zamieszkujących jeden wirtualny wszechświat, EVE prezentuje rozległą, kierowaną przez graczy ekonomię, w której największym skarbem jest twój statek kosmiczny, zaprojektowany specjalnie pod twoje indywidualne wymagania, oraz twoje umiejętności i ambicje. EVE oferuje profesje zaczynające się na handlarzach, przez najemników, przedsiębiorców przemysłowych, na piratach, inżynierach wydobywczych i dowódcach flot międzygwiezdnej marynarki kończąc, pozwalając jednocześnie na dowolne kombinacje wymienionych. Od negocjowania umów biznesowych, po prowadzenie wojen na gwiezdną skalę, będziesz miał dostęp do szerokiego wachlarza zaawansowanych narzędzi i interfejsów, pozwalających ci dowolnie ukształtować swoje losy w EVE.
Tylko kilka kliknięć dzieli was od 21 dni darmowej eksploracji wszechświata EVE. Sprawdźcie się za sterami myśliwców, krążowników, transportowców i okrętów górniczych. Koniecznie zaproście przyjaciół, dla nich również kluczy nie zabraknie. A nuż zostaniecie w EVE na dłużej!
News sponsorowany
TAGI: inexus
Patch 4.2: Zapowiedź nowych daily questów w Regrowth i Molten Front
Kumbol, | Komentarze : 2Cytat z: Blizzard (źródło)
Po Kataklizmie, służące Ragnarosowi żywiołaki przypuściły szturm na Górę Hyjal, mając na celu podpalenie antycznego Nordrassilu, Drzewa Świata. Mimo że Strażnicy Hyjal i ich sprzymierzeńcy heroicznie odparli inwazję, praca na tej świętej górze jest daleka od zakończenia. W niedawno wyleczonym Regrowth, Arcydruid Malfuriom Stormrage i jego towarzysze broni przemienili Sanktuarium Malorne’a w miejsce przygotowań do ataku na domenę Ragnarosa: Firelands. Jak dotąd, ich wysiłki były wyhamowywane odrodzeniem się aktywności żywiołaków, które zalały Regrowth i rozdzieliły siły Malfuriona.
Jeśli obrońcy Hyjalu stłumią ten kontratak, mają plany stworzenia stałego przyczółka w Firelands, z którego będą mogli wiecznie czuwać nad płynną domeną żywiołaków. Aby tego dokonać, druidzi Malfuriona planują wykorzystanie zaklętego Drzewa Strażniczego. Kiedy jego korzenie zagłębią się w samym Azerothcie, w Wymiarze Żywiołów wyrośnie niezwykła ochronna korona tego drzewa, zapewniając tak bardzo potrzebne schronienie dla Strażników Hyjalu. Jednak dokonanie tego wyczynu zajmie tygodnie brutalnych walk przeciwko wrogom takim jak zdradzieccy Druidzi Płomienia, grupa odłamowa nocnych elfów igrająca z gwałtownymi mocami Ragnarosa. Niezależnie od wielu wyzwań, które na nich czekają, protektorzy Hyjalu i inni herosi pozostają nieugięci w celu ustanowienia przyczółka w Firelands. Bezpieczeństwo Hyjalu i Nordrassilu zależy od powodzenia tej kampanii.
W patchu 4.2, niezłomni poszukiwacze przygód będą mieli okazję przetestować swoją determinacji w dwóch nowych strefach daily questowych zlokalizowanych na żyznych zboczach Góry Hyjal i gorejących głębiach Firelands. Znane jako Regrowth i Molten Front, te strefy zaoferują bezprecedensowa ilość zawartości do codziennej gry solo, przy której będą mogli się bawić gracze na 85 poziomie – wliczając w to ponad 60 nowych questów, czterech odblokowywanych sprzedawców sprzętu z item level 365 i świat, który ewoluuje na twoich oczach.
Odblokuj swe przeznaczenie
Jak wiele innych stref daily questów znajdujących się już w grze, Regrowth i Molten Front będą zawierać kilka stopni zawartości. Gracze rozpoczną swą podróż w odnowionym Sanktuarium Malorne’a na Górze Hyjal, łącząc raz jeszcze siły z Matoclaw i Arcydruidem Hamuulem Runetotetem w celu odparcia iwazji armii żywiołaków. Stąd, muszą otworzyć portal prowadzący bezpośrednio do Firelands, i ustabilizować frontowy przyczułek, którego Strażnicy Hyjal, dowodzeni przez Malfuriona Stormrage, będą mogli używać zdusić dalsze najazdy sił Ragnarosa.
Zamiast udostępniania tych etapów po pewnym okresie czasu, lub a końcu długiej serii questów, gracze będą używać alternatywnej waluty nazywaniej Marks of the World Tree aby odblokować je w swoim własnym tempie.
Podobnie do Champion’s Seals z Argent Tournament we Wrath of the Lich King, Marks of the World Tree mogą być zdobyte poprzez wykonywanie daily questów w obydwu strefach. Te znaki mogą być potem wymienione u NPC, aby otworzyć indywidualne daily questy, unikalne serie daily questów (detale poniżej), do czterech sprzedawców sprzedających całkowicie nowy tier sprzętu, i na ważne fortyfikacje, wliczając w to księżycową studnię, zbrojownię i legion Starożytnych.
Będziecie mieli wiele swobody w wyborze, jaką zawartość chcecie odblokować i kiedy, dając wam większą niż kiedykolwiek kontrolę nad waszym doświadczeniem questowania. Co więcej, te podstawowe wybory nie będą tylko odzwierciedlane w zawartości, do której możecie mieć dostęp, ale także w otaczającym was świecie. Gdy będziecie pomagać druidom Malfuriona utworzyć silniejszy przyczółek w Firelands, zaczniecie dostrzegać pojawianie się nowych NPC i struktur, a sadzonka Drzewa Strażniczego, która została zasadzona wraz z waszym przybyciem do Molten Front, będzie się rozrastać w potężne drzewo o masywnej, ochronnej koronie.
(Dla tych z was, którzy wspomagali Shattered Sun Offensive w The Burning Crusade, tego typu zmiany środowiskowe będą wydawać się bardzo podobne do przemian, które zachodziły na Isle of Quel’Danas.)
Indywidualny postęp, indywidualne korzyści
Jednak w odróżnieniu od Isle of Quel’Danas, gdzie odblokowywały się etapy dla graczy na całym serwerze (w tym samym czasie), postępy w Regrowth i Molten Front będą całkowicie indywidualne. Twoje akcje będą miały bezpośredni wpływ na to, które questy zostaną odblokowane następne i jak każdy ośrodek będzie ewoluował wizualnie. Aby upewnić się, że przyjaciele będą mogli grać razem, nawet jeśli ich postęp nie jest identyczny, uniknęliśmy separowania graczy poprzez fazowanie za wyjątkiem kilku pojedynczych questów. Ośrodek może wyglądać bardzo różnie dla każdego z graczy, jednak nadal mogą oni razem poszukiwać przygód. Niezależnie od tego, w którym momencie postępu się znajdujesz, Drzewo Strażnicze będzie żywe i dobrze się rozwijać wraz z towarzyszącymi obrońcami Góry Hyjal.
Wybieram was, Druidzi Pazura! (Albo was, Cieniści Strażnicy!)
W obrębie stref Regroth i Molten Front, gracze będą mieli wiele opcji wyboru, zarówno w kwestii zawartości, którą odblokują, jak i questów, które mogą wykonywać codziennie. Jednym z pierwszych miejsc, w którym gracze doświadczą tej „modularnej” rozgrywki, jest w pobliżu wejścia do Molten Front, w wysuniętym przyczółku znanym jako Malfurion’s Breach.
W dodatku do swoich normalnych obowiązków na przyczółku, będziecie również poproszeni o zapewnienie wsparcia dwóm życzliwym formacjom stacjonującym na Górze Hyjal: Druidom Pazura, przewodzonym przez Skylorda Omurona, i Cienistym Strażnikom, zaciętej grupie nocnych elfów prowadzonych przez Kapitana Saynna Stormrunnera. Będzie to punkt zwrotny w waszych postępach w Molten Front i reprezentuje pierwsze duże odblokowanie zawartości w strefie.
Aby zapewnić sobie przynależność do druidów lub strażników, będziecie musieli zbierać Marks of The World Tree w darze dla lidera każdej z grup. Kiedy już zbierzecie odpowiednią ilość znaków i przekażecie je, odblokujecie unikalny zestaw daily questów, dopasowany do Druidów Pazura lub Cienistych Strażników. Jeśli odblokujecie daily’sy Druidów Pazura, wasze podróże zabiorą was w cień Furnace, miejsca spowitego w wiecznym ogniu; Molten Flow, rzeka lawy, zamieszkana przez flamewalkerów, ciągnąca się jak tylko wzrokiem sięgnąć; i Fireplume Peak, unoszącą się wysepkę chronioną przez rozdrażnione płomienne jastrzębie. Jeśli wasz wybór padnie na Cienistych Strażników, rozpoczniecie oblężenie Forlon Spire, wyrywając go ze szpon przeciwnika i ustanawiając nowy, wysunięty przyczółek. Stąd będziecie wysłani do ataku na Widow’s Clutch, wylęgarnię hord ognistych pająków, oraz Wildflame Point, bazę operacyjną nikczemnych Druidów Płomienia.
Kiedy dołączycie zarówno do Druidów Pazura, jak i do Cienistych Strażników, będziecie mieli opcję wyboru, który zestaw daily questów chcecie zrobić danego dnia. Będziecie w stanie wykonać tylko jeden zestaw na reset (Druidów Pazura lub Cienistych Strażników), jednak wybór, którą ścieżką chcecie podążyć, zależy od was.
Różnorodność jest solą życia
Wcześniej wspomnieliśmy, że dostępne będzie ponad 60 nowych questów w Regrowth i Molten Front. Ze względu na to, że jest to całkiem sporo zawartości – niemal połowa normalnej strefy! – wiele z tych questów będzie losowanych w mniejsze grupy. Z 15 możliwych questów w danym ośrodku, dla przykładu, będziecie mogli wziąć pomiędzy trzema, a pięcioma każdego dnia. Powinno to utrzymać zawartość świeżą i fajną, i wasze obłożenie daily questami będzie o wiele łatwiejsze do zarządzania.
Ta losowość wchodzi w grę również w kwestii otoczenia. Jednego dnia, możesz być poproszony o wzmocnienie obrony na zewnątrz Malfurion’s Breach, przeciwko szturmowi Molten Gianst. Innego, zostaniecie wysłani przeciwko robakom lawy, które wypełzły na powierzchnię na terenie przyczółka. Te questy będą bazowały na wydarzeniach, które będą miały miejsce naokoło ciebie i prawdopodobnie będą się zmieniać codziennie.
Nagrody? Kocham nagrody! Hipogryfy na całego!
Będziecie hojnie nagrodzeni za swe wysiłki w tych ogarniętych walką regionach. Prócz całego nowego sprzętu, który będziecie mogli zakupić u odblokowywanych sprzedawców, otrzymacie również dodatkowy zestaw nagród po otwarciu całej dostępnej zawartości w obydwu strefach daily questów.
Gracze, którzy podołają temu zadania, otrzymają oszałamiającego Glameward Hippogrypha (pokazanego poniżej), jak również specjalną, jednorazową serię questów pozwalającą odkryć genezę Leyary, potężnej Druidki Płomienia, która dowodzi siłami Firelorda w Regrowth i Molten Front, i dlaczego jej nienawiść do Malfuriona Stormrage’a płonie tak jasno.
Po latach przygotowań i manewrów, moc Firelorda jest teraz na tyle potężna, aby zagrozić Azerothowi dewastującą inwazją. Strażnicy Hyjal będą potrzebowali wsparcia najwaleczniejszych bohaterów, aby mieć szanse na przetrwanie. Słyszeliście ich apel – odpowiecie na niego?
Jeśli obrońcy Hyjalu stłumią ten kontratak, mają plany stworzenia stałego przyczółka w Firelands, z którego będą mogli wiecznie czuwać nad płynną domeną żywiołaków. Aby tego dokonać, druidzi Malfuriona planują wykorzystanie zaklętego Drzewa Strażniczego. Kiedy jego korzenie zagłębią się w samym Azerothcie, w Wymiarze Żywiołów wyrośnie niezwykła ochronna korona tego drzewa, zapewniając tak bardzo potrzebne schronienie dla Strażników Hyjalu. Jednak dokonanie tego wyczynu zajmie tygodnie brutalnych walk przeciwko wrogom takim jak zdradzieccy Druidzi Płomienia, grupa odłamowa nocnych elfów igrająca z gwałtownymi mocami Ragnarosa. Niezależnie od wielu wyzwań, które na nich czekają, protektorzy Hyjalu i inni herosi pozostają nieugięci w celu ustanowienia przyczółka w Firelands. Bezpieczeństwo Hyjalu i Nordrassilu zależy od powodzenia tej kampanii.
W patchu 4.2, niezłomni poszukiwacze przygód będą mieli okazję przetestować swoją determinacji w dwóch nowych strefach daily questowych zlokalizowanych na żyznych zboczach Góry Hyjal i gorejących głębiach Firelands. Znane jako Regrowth i Molten Front, te strefy zaoferują bezprecedensowa ilość zawartości do codziennej gry solo, przy której będą mogli się bawić gracze na 85 poziomie – wliczając w to ponad 60 nowych questów, czterech odblokowywanych sprzedawców sprzętu z item level 365 i świat, który ewoluuje na twoich oczach.
Odblokuj swe przeznaczenie
Jak wiele innych stref daily questów znajdujących się już w grze, Regrowth i Molten Front będą zawierać kilka stopni zawartości. Gracze rozpoczną swą podróż w odnowionym Sanktuarium Malorne’a na Górze Hyjal, łącząc raz jeszcze siły z Matoclaw i Arcydruidem Hamuulem Runetotetem w celu odparcia iwazji armii żywiołaków. Stąd, muszą otworzyć portal prowadzący bezpośrednio do Firelands, i ustabilizować frontowy przyczułek, którego Strażnicy Hyjal, dowodzeni przez Malfuriona Stormrage, będą mogli używać zdusić dalsze najazdy sił Ragnarosa.
Zamiast udostępniania tych etapów po pewnym okresie czasu, lub a końcu długiej serii questów, gracze będą używać alternatywnej waluty nazywaniej Marks of the World Tree aby odblokować je w swoim własnym tempie.
Podobnie do Champion’s Seals z Argent Tournament we Wrath of the Lich King, Marks of the World Tree mogą być zdobyte poprzez wykonywanie daily questów w obydwu strefach. Te znaki mogą być potem wymienione u NPC, aby otworzyć indywidualne daily questy, unikalne serie daily questów (detale poniżej), do czterech sprzedawców sprzedających całkowicie nowy tier sprzętu, i na ważne fortyfikacje, wliczając w to księżycową studnię, zbrojownię i legion Starożytnych.
Będziecie mieli wiele swobody w wyborze, jaką zawartość chcecie odblokować i kiedy, dając wam większą niż kiedykolwiek kontrolę nad waszym doświadczeniem questowania. Co więcej, te podstawowe wybory nie będą tylko odzwierciedlane w zawartości, do której możecie mieć dostęp, ale także w otaczającym was świecie. Gdy będziecie pomagać druidom Malfuriona utworzyć silniejszy przyczółek w Firelands, zaczniecie dostrzegać pojawianie się nowych NPC i struktur, a sadzonka Drzewa Strażniczego, która została zasadzona wraz z waszym przybyciem do Molten Front, będzie się rozrastać w potężne drzewo o masywnej, ochronnej koronie.
(Dla tych z was, którzy wspomagali Shattered Sun Offensive w The Burning Crusade, tego typu zmiany środowiskowe będą wydawać się bardzo podobne do przemian, które zachodziły na Isle of Quel’Danas.)
Indywidualny postęp, indywidualne korzyści
Jednak w odróżnieniu od Isle of Quel’Danas, gdzie odblokowywały się etapy dla graczy na całym serwerze (w tym samym czasie), postępy w Regrowth i Molten Front będą całkowicie indywidualne. Twoje akcje będą miały bezpośredni wpływ na to, które questy zostaną odblokowane następne i jak każdy ośrodek będzie ewoluował wizualnie. Aby upewnić się, że przyjaciele będą mogli grać razem, nawet jeśli ich postęp nie jest identyczny, uniknęliśmy separowania graczy poprzez fazowanie za wyjątkiem kilku pojedynczych questów. Ośrodek może wyglądać bardzo różnie dla każdego z graczy, jednak nadal mogą oni razem poszukiwać przygód. Niezależnie od tego, w którym momencie postępu się znajdujesz, Drzewo Strażnicze będzie żywe i dobrze się rozwijać wraz z towarzyszącymi obrońcami Góry Hyjal.
Wybieram was, Druidzi Pazura! (Albo was, Cieniści Strażnicy!)
W obrębie stref Regroth i Molten Front, gracze będą mieli wiele opcji wyboru, zarówno w kwestii zawartości, którą odblokują, jak i questów, które mogą wykonywać codziennie. Jednym z pierwszych miejsc, w którym gracze doświadczą tej „modularnej” rozgrywki, jest w pobliżu wejścia do Molten Front, w wysuniętym przyczółku znanym jako Malfurion’s Breach.
W dodatku do swoich normalnych obowiązków na przyczółku, będziecie również poproszeni o zapewnienie wsparcia dwóm życzliwym formacjom stacjonującym na Górze Hyjal: Druidom Pazura, przewodzonym przez Skylorda Omurona, i Cienistym Strażnikom, zaciętej grupie nocnych elfów prowadzonych przez Kapitana Saynna Stormrunnera. Będzie to punkt zwrotny w waszych postępach w Molten Front i reprezentuje pierwsze duże odblokowanie zawartości w strefie.
Aby zapewnić sobie przynależność do druidów lub strażników, będziecie musieli zbierać Marks of The World Tree w darze dla lidera każdej z grup. Kiedy już zbierzecie odpowiednią ilość znaków i przekażecie je, odblokujecie unikalny zestaw daily questów, dopasowany do Druidów Pazura lub Cienistych Strażników. Jeśli odblokujecie daily’sy Druidów Pazura, wasze podróże zabiorą was w cień Furnace, miejsca spowitego w wiecznym ogniu; Molten Flow, rzeka lawy, zamieszkana przez flamewalkerów, ciągnąca się jak tylko wzrokiem sięgnąć; i Fireplume Peak, unoszącą się wysepkę chronioną przez rozdrażnione płomienne jastrzębie. Jeśli wasz wybór padnie na Cienistych Strażników, rozpoczniecie oblężenie Forlon Spire, wyrywając go ze szpon przeciwnika i ustanawiając nowy, wysunięty przyczółek. Stąd będziecie wysłani do ataku na Widow’s Clutch, wylęgarnię hord ognistych pająków, oraz Wildflame Point, bazę operacyjną nikczemnych Druidów Płomienia.
Kiedy dołączycie zarówno do Druidów Pazura, jak i do Cienistych Strażników, będziecie mieli opcję wyboru, który zestaw daily questów chcecie zrobić danego dnia. Będziecie w stanie wykonać tylko jeden zestaw na reset (Druidów Pazura lub Cienistych Strażników), jednak wybór, którą ścieżką chcecie podążyć, zależy od was.
Różnorodność jest solą życia
Wcześniej wspomnieliśmy, że dostępne będzie ponad 60 nowych questów w Regrowth i Molten Front. Ze względu na to, że jest to całkiem sporo zawartości – niemal połowa normalnej strefy! – wiele z tych questów będzie losowanych w mniejsze grupy. Z 15 możliwych questów w danym ośrodku, dla przykładu, będziecie mogli wziąć pomiędzy trzema, a pięcioma każdego dnia. Powinno to utrzymać zawartość świeżą i fajną, i wasze obłożenie daily questami będzie o wiele łatwiejsze do zarządzania.
Ta losowość wchodzi w grę również w kwestii otoczenia. Jednego dnia, możesz być poproszony o wzmocnienie obrony na zewnątrz Malfurion’s Breach, przeciwko szturmowi Molten Gianst. Innego, zostaniecie wysłani przeciwko robakom lawy, które wypełzły na powierzchnię na terenie przyczółka. Te questy będą bazowały na wydarzeniach, które będą miały miejsce naokoło ciebie i prawdopodobnie będą się zmieniać codziennie.
Nagrody? Kocham nagrody! Hipogryfy na całego!
Będziecie hojnie nagrodzeni za swe wysiłki w tych ogarniętych walką regionach. Prócz całego nowego sprzętu, który będziecie mogli zakupić u odblokowywanych sprzedawców, otrzymacie również dodatkowy zestaw nagród po otwarciu całej dostępnej zawartości w obydwu strefach daily questów.
Gracze, którzy podołają temu zadania, otrzymają oszałamiającego Glameward Hippogrypha (pokazanego poniżej), jak również specjalną, jednorazową serię questów pozwalającą odkryć genezę Leyary, potężnej Druidki Płomienia, która dowodzi siłami Firelorda w Regrowth i Molten Front, i dlaczego jej nienawiść do Malfuriona Stormrage’a płonie tak jasno.
Po latach przygotowań i manewrów, moc Firelorda jest teraz na tyle potężna, aby zagrozić Azerothowi dewastującą inwazją. Strażnicy Hyjal będą potrzebowali wsparcia najwaleczniejszych bohaterów, aby mieć szanse na przetrwanie. Słyszeliście ich apel – odpowiecie na niego?
Ostatnie godziny to była w istocie szalona jazda. Newsy na temat następnego patcha sypały się jeden po drugim. Gdyby któryś Wam umknął, załączamy poniżej wygodne odsyłacze do wszystkiego, co do tej pory opublikowano na temat 4.2.
Patch 4.2: BlizzCast 16 w wersji wideo - o nowych elementach po polsku
Kumbol, | Komentarze : 0
W ramach serii zapowiedzi kolejnego patcha do World of Warcraft - 4.2 - Blizzard opublikował kolejny odcinek BlizzCastu. Tym razem epizod przedstawiony został jednak w formie nagrania wideo. W nim deweloperzy: Tom Chilton, Dave Kosak i Cory Stockton opowiadają o najważniejszych, dużych nowościach wprowadzanych w nadchodzącej łatce. Bardzo miło przy okazji, że przygotowane zostały także oficjalne polskie napisy, co do tej pory w przypadku BlizzCastu się nie zdarzało. Zapraszamy do oglądania
Ostatnie godziny to była w istocie szalona jazda. Newsy na temat następnego patcha sypały się jeden po drugim. Gdyby któryś Wam umknął, załączamy poniżej wygodne odsyłacze do wszystkiego, co do tej pory opublikowano na temat 4.2.
Ostatnie godziny to była w istocie szalona jazda. Newsy na temat następnego patcha sypały się jeden po drugim. Gdyby któryś Wam umknął, załączamy poniżej wygodne odsyłacze do wszystkiego, co do tej pory opublikowano na temat 4.2.
Patch 4.2: Legendarne zaangażowanie
Lorenco, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard (źródło)
Już od śmierci Smoczego Aspektu Malygosa, niebieskie smoki borykają się z mianowaniem nowego lidera. Zmagają się one z wyborem między dwoma prawdopodobnymi następcami: Kalecgosem, mistrzem pojednania z innymi rasami i Arygosem, potomkiem Malygosa, który wierzy, że jego rasa powinna wycofać się ze świata i stworzyć sobie nową ścieżkę. Aby zakończyć stałe debaty i dyskusje, smoki zdecydowały zebrać się podczas Embrace – nadzwyczajnego, niebiańskiego wydarzenia, w którym dwa księżyce Azerothu doskonale się zrównują – w nadziei, że nowy Aspekt zostanie wybrany.
Jednak niedawne odkrycie dokonane przez brązowego smoka, Anachronosa, wywołuje obawy co do zbliżającej się uroczystości. Ponadczasowy smok wykrył złowrogą magię działająca wokół Nexusa, mroźnego koczowiska niebieskich smoków w Northrend. Wraz z tym odkryciem, dostrzegł on przerażającą wizję Azerothu stojącego w płomieniach. Powiązanie pomiędzy tą przerażająca wizją, a niebieskimi smokami wciąż pozostaje niejasne, lecz Anachronos wezwał rasy uznawane przez niektórych z jego braci za „krótko żyjące”, aby zbadały tę sprawę. Jeśli bohater nie podejmie wyzwania i nie odnajdzie prawdy, straszna wizja Anachronosa dotycząca Azerothu może stać się prawdą.
Patch 4.2 wprowadzi nowy, epicki quest, który stanie się wyzwaniem dla wystarczająco śmiałych, aby złożyć legendarną laskę - Dragonwrath, Tarcegosa’s Rest. Ta wspaniała broń duplikuje destrukcyjną magię, a także obdarza dzierżącego ją umiejętnością zamiany w członka niebieskiego aspektu. Ci, którzy złożą tę broń nie będą jedynymi, których czeka nagroda. Jako iż to zadanie wymaga zaangażowania całej gildii, po ukończeniu tej laski wszyscy członkowie gildii zdobędą unikalnego mini-peta, którego będą mogli nazwać swoim własnym.
A oto legendarna laska Dragonwrath, Tarecgosa’s Rest. Gracze będą musieli rozpocząć epicki ciąg questów, aby zdobyć i ulepszyć tę potężną broń.
Tylko ci, którzy okazali się zwycięscy przeciwko złu ujawnionemu w Blackwing Descent, The Bastion of Twilight i Throne of the Four Winds będą mieli możliwość rozpoczęcia legendarnego questa. Wysłannicy brązowego aspektu będą wysłani do stolic Przymierza i Hordy – Stormwind oraz Orgrimmar - aby zrekrutować tych, którzy są gotowi na podjęcie wyzwania.
Nie jest to wyzwanie, które można podjąć pochopnie. Uważajcie: droga przed wami jest śmiercionośna, pierwsze kroki są niebezpieczne, a cel, jak dotąd, niezbadany. Podróż zabierze chętnych bohaterów przez kontynenty i czas; aby spotkać się ze starożytnymi bytami, aby być uznanym jako jedno z najpotężniejszych istnień w Azeroth; aby przejść przez śmiertelną sieć polityki i ustalić kształt przyszłości.
Podczas gdy podróż z pewnością będzie wymagać przejścia przez Firelands, gdzie gildie będą musiały działać razem, aby rozbić jednostki Ragnarosa, to nastaną czasy gdzie ci, którzy poszukują laski, będą musieli stanąć samotnie, aby udowodnić swoje umiejętności, wiedzę i determinacje.
Brązowe smoki liczą na Ciebie. Niebiescy, bez Twojej pomocy, mogą zboczyć ze swej ścieżki. Lepiej nie każ im czekać.
Jednak niedawne odkrycie dokonane przez brązowego smoka, Anachronosa, wywołuje obawy co do zbliżającej się uroczystości. Ponadczasowy smok wykrył złowrogą magię działająca wokół Nexusa, mroźnego koczowiska niebieskich smoków w Northrend. Wraz z tym odkryciem, dostrzegł on przerażającą wizję Azerothu stojącego w płomieniach. Powiązanie pomiędzy tą przerażająca wizją, a niebieskimi smokami wciąż pozostaje niejasne, lecz Anachronos wezwał rasy uznawane przez niektórych z jego braci za „krótko żyjące”, aby zbadały tę sprawę. Jeśli bohater nie podejmie wyzwania i nie odnajdzie prawdy, straszna wizja Anachronosa dotycząca Azerothu może stać się prawdą.
Patch 4.2 wprowadzi nowy, epicki quest, który stanie się wyzwaniem dla wystarczająco śmiałych, aby złożyć legendarną laskę - Dragonwrath, Tarcegosa’s Rest. Ta wspaniała broń duplikuje destrukcyjną magię, a także obdarza dzierżącego ją umiejętnością zamiany w członka niebieskiego aspektu. Ci, którzy złożą tę broń nie będą jedynymi, których czeka nagroda. Jako iż to zadanie wymaga zaangażowania całej gildii, po ukończeniu tej laski wszyscy członkowie gildii zdobędą unikalnego mini-peta, którego będą mogli nazwać swoim własnym.
A oto legendarna laska Dragonwrath, Tarecgosa’s Rest. Gracze będą musieli rozpocząć epicki ciąg questów, aby zdobyć i ulepszyć tę potężną broń.
Tylko ci, którzy okazali się zwycięscy przeciwko złu ujawnionemu w Blackwing Descent, The Bastion of Twilight i Throne of the Four Winds będą mieli możliwość rozpoczęcia legendarnego questa. Wysłannicy brązowego aspektu będą wysłani do stolic Przymierza i Hordy – Stormwind oraz Orgrimmar - aby zrekrutować tych, którzy są gotowi na podjęcie wyzwania.
Nie jest to wyzwanie, które można podjąć pochopnie. Uważajcie: droga przed wami jest śmiercionośna, pierwsze kroki są niebezpieczne, a cel, jak dotąd, niezbadany. Podróż zabierze chętnych bohaterów przez kontynenty i czas; aby spotkać się ze starożytnymi bytami, aby być uznanym jako jedno z najpotężniejszych istnień w Azeroth; aby przejść przez śmiertelną sieć polityki i ustalić kształt przyszłości.
Podczas gdy podróż z pewnością będzie wymagać przejścia przez Firelands, gdzie gildie będą musiały działać razem, aby rozbić jednostki Ragnarosa, to nastaną czasy gdzie ci, którzy poszukują laski, będą musieli stanąć samotnie, aby udowodnić swoje umiejętności, wiedzę i determinacje.
Brązowe smoki liczą na Ciebie. Niebiescy, bez Twojej pomocy, mogą zboczyć ze swej ścieżki. Lepiej nie każ im czekać.
Patch 4.2: Zapowiedź rajdu Firelands
Kumbol, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard (źródło)
Przez wieki, Wymiary Żywiołów służyły jako miejsce bezpiecznego przetrzymywania pierwotnych duchów... dopóki Kataklizm nie przerwał ich granic. Bez żadnego ostrzeżenia, armie Ragnarosa przewaliły się w kierunku Mount Hyjal, mając na celu puszczenie z dymem Nordrassila, Drzewa Świata. W wyniku konfliktu, wielu dzielnych bohaterów poległo, broniąc Hyjalu przed zniszczeniem. Dzięki ich szlachetnemu poświęceniu, niemożliwe stało się faktem: Obrońcy Hyjalu zepchnęli sługi Ragnarosa z powrotem do Firelands.
Teraz, bitwa o Hyjal rozgrywa się w wypalonym do cna królestwie Ragnarosa. Wraz ze zdobywaniem kolejnych terenów, czempioni Azerothu zbliżają się ku wewnętrznemu sanktuarium Firelands i czekającemu tam, niesłychanemu wyzwaniu. Wokół siedziby Ragnarosa - Sulfuron Keep - zgromadzeni są jego najbardziej zaufani strażnicy, wliczając w to zdradzieckich Druidów Ognia i ich tajemniczego przywódcę. Obrońcy Hyjalu nie mogą jednak zawrócić i uniknąć czekających nań niebezpieczeństw. Gdyby Ragnaros przetrwał ten najazd i zatriumfował, niszcząc Nordrassil, Azeroth doznałby szkody, po jakiej być może już nigdy by się nie podniósł.
Patch 4.2 do World of Warcraft da zahartowanym podróżnikom możliwość do odwrócenia szali zwycięstwa w Firelands, ogromnej, najtrudniejszej strefie rajdowej, w trybach 10- i 25-osobowych w wersji normalnej jak i Heroicznej. Będzie to paląca okazja do zagłębienia się w Wymiar Żywiołu Ognia, gdzie sześciu unikalnych bossów stoi między wami, a pełnym nowych sił Ragnarosem. Komorę wielkiego lorda płomieni chronią:
Teraz, bitwa o Hyjal rozgrywa się w wypalonym do cna królestwie Ragnarosa. Wraz ze zdobywaniem kolejnych terenów, czempioni Azerothu zbliżają się ku wewnętrznemu sanktuarium Firelands i czekającemu tam, niesłychanemu wyzwaniu. Wokół siedziby Ragnarosa - Sulfuron Keep - zgromadzeni są jego najbardziej zaufani strażnicy, wliczając w to zdradzieckich Druidów Ognia i ich tajemniczego przywódcę. Obrońcy Hyjalu nie mogą jednak zawrócić i uniknąć czekających nań niebezpieczeństw. Gdyby Ragnaros przetrwał ten najazd i zatriumfował, niszcząc Nordrassil, Azeroth doznałby szkody, po jakiej być może już nigdy by się nie podniósł.
Patch 4.2 do World of Warcraft da zahartowanym podróżnikom możliwość do odwrócenia szali zwycięstwa w Firelands, ogromnej, najtrudniejszej strefie rajdowej, w trybach 10- i 25-osobowych w wersji normalnej jak i Heroicznej. Będzie to paląca okazja do zagłębienia się w Wymiar Żywiołu Ognia, gdzie sześciu unikalnych bossów stoi między wami, a pełnym nowych sił Ragnarosem. Komorę wielkiego lorda płomieni chronią:
- Beth'tilac
Jej płomienne sieci sięgają wysoko w górę, przez co jej adwersarze muszą stawić czoła zarówno swemu lękowi przed pająkami, jak i lękowi wysokości. Tylko chwytając za sieci i wspinając się ku jej domenie będziecie w stanie pokrzyżować jej złowrogie plany.
- Lord Rhyolith
Bohaterowie staną przed trudnym wyzwaniem: zaatakowaniem ogromnego magmowego giganta, zmuszając go jednocześnie do poruszania się wbrew jego woli pośród wulkanicznych erupcji, które oznaczać mogą koniec jego... lub wasz.
- Alysrazor
Czy jesteście gotowi na lot pośród płonących przestworzy? Złapcie jej pióra i wykorzystajcie do przemierzania niebios tego inferno, lub zgińcie w ramach kaprysu tego lotnego ognistego jastrzębia.
- Shannox
Okrutni flamewalkerzy tego Wymiaru Żywiołu są wystarczająco przerażający, lecz ten tutaj, Shannox, w ramach obrony Firelands sprowadził sobie kompanów. Aby poradzić sobie z tym potężnym łowcą, będziecie musieli dać sobie radę z jego pupilkami, nim on sam was spopieli.
- Baleroc
Beleroc broni bramy Sulfuron Keep pośród rzeki ognia, która służy fortecy jako fosa. Most prowadzący do pulsującej żywym ogniem komnaty Ragnarosa mogą przekroczyć jedynie ci, którzy położą kres temu potwornemu żywiołakowi.
- Majordomo Staghelm
Najnowszy naczelny porucznik Ragnarosa stoi przed drzwiami do komnaty swego mistrza w Sulfuron Keep. Zdradzieckie działania Staghelma osiągną punkt krytyczny, kiedy stanie on do walki przed tronem swego pana.
Po pokonaniu wszystkich strażników czeka was niezapomniana walka rozwścieczonym Ragnarosem w jego komnacie. Potyczki z Ragnarosem w wersjach normalnej i Heroicznej okażą się dla rajdujących zupełnie odmienne.
Ponieważ rajd Firelands jest w dużej części ulokowany na zewnątrz, gracze będą mogli używać swoich wierzchowców, by próbować ominąć niezwykle niebezpieczne patrole kręcące się po okolicy. Sami zdecydujecie o kolejności atakowania pierwszych czterech bossów.
Rajd ten będzie także jednym z wielu przystanków na drodze do stworzenia legendarnej laski Dragonwrath, Tarecgosa's Rest (Smoczy gniew, Spoczynek Tarecgosy). Ta broń niedoścignionej jakości nie tylko wymagać będzie niesłychanego wysiłku do jej stworzenia, ale będzie także nagradzać całą gildię nowym, unikalnym mini-petem, kiedy się ją w końcu skompletuje.
Nieprzebrane ilości unikalnych nagród czekają na tych, którzy są dostatecznie odważni, aby stawić czoła płomieniom i pokonać lordów Firelands. Nowy tier zbroi i broni, trzy nowe wierzchowce (wliczając w to niezwykle rzadkiego i pożądanego płonącego Anzu), szereg nowych osobistych i gildiowych osiągnięć, epicka fabuła, wspaniała oprawa muzyczna oraz siedem unikalnych walk z bossami - Patch 4.2 i rajd Firelands wypalą się ma kartach historii World of Warcraft.
Jesteście gotowi, by zakosztować płomieni?
Zapytaj deweloperów #6: Odpowiedzi
Lorenco, | Komentarze : 0
Co za dzień (dla sprostowania - już drugi taki)!
W tak wielkim napływie informacji, udało nam się również przetłumaczyć najnowszą edycje "Zapytaj Deweloperów". W tym odcinku, gracze mogli zadawać pytania dotyczące gildii i jej rozwoju. Jak zawsze, Blizzard wybrał z puli kilka pytań i na nie odpowiedział - zapraszamy do czytania!
W tak wielkim napływie informacji, udało nam się również przetłumaczyć najnowszą edycje "Zapytaj Deweloperów". W tym odcinku, gracze mogli zadawać pytania dotyczące gildii i jej rozwoju. Jak zawsze, Blizzard wybrał z puli kilka pytań i na nie odpowiedział - zapraszamy do czytania!
Cytat z: Draztal (źródło)
P: Guild Perki uczyniły niesamowicie trudnym związanie nowej gildii, ponieważ gildia bez wszystkich perków jest na przegranym miejscu w rekrutacji. Dodatkowo, rekrutowane są tylko losowe osoby (które pewnie interesują się tylko tymi perkami), aby zdobyć doświadczenie dla gildii. Co o tym myślicie? Czy coś z tym zrobicie?
O: Gdy dodawaliśmy rzeczy związane z Gildiami w Cataclysmie to wiedzieliśmy, że ta będzie jedną z tych ryzykownych. Jeśli gildiowe perki i nagrody nie są interesujące, to nie istnieje motywacja aby do gildii dołączyć, albo pracować nad jej poprawieniem. Z drugiej strony jeśli byłyby za mocne, to czułbyś się związany do swojej starej gildii, nawet jeśli nie byłoby to dla Ciebie dobre. Byliśmy ostrożni przy wybieraniu takich perków, które nie wiążą się z mocą gracza, oraz pozwolimy Ci na zatrzymanie wszystkich nagród które zdobyłeś, jeśli kiedykolwiek opuścisz swoją gildie. Perki są fajne, niewątpliwie, ale będziesz miał mniejszą zabawę w gildii z ustawionymi głupcami, niż z własną gildią, która ma mniej perków.
Nie sądzimy, że rekrutowanie losowych ludzii do gildii jest dla niej pożyteczne. Nagrody nigdy nie będą się równać silnym więzom społecznym. Naprawdę zachęcamy tak dużo ludzi, jak to możliwe, aby szukali gildii (i mamy nadzieję że nowy Guild Finder w tym pomoże), ale dołączanie do gildii „ot tak” najczęściej kończy się płaczem.
Z drugiej strony, możemy wyciągnąć jakieś korzyści z posiadania mniejszego zamieszania w startujących gildiach. Przed Cataclysmem, kilkanaście gildii mogło zacząć swój żywot niezbyt zdecydowanie tylko po to, aby rozpaść się po kilku tygodniach albo miesiącach. Opiekowanie się aktywną gildią wymaga wiele od lidera gildii i prowadzących oficerów. Jeśli dołączyć do ustabilizowanej gildii w Cataclysmie, jest duża szansa, że gildia ta będzie trwać przez dłuższy okres czasu. Ale z powodu reputacji, nawet całkiem nowe gildię mogą wyglądać na bardziej poważną opcje, niż miało to miejsce przed Cataclysmem, ponieważ założyciele gildii wiedzą, że każdy zainteresowany gildią jest raczej graczem, który szuka długo-terminowego miejsca dla siebie i nie przeskakuje z gildii do gildii.
P: Szybkość levelowania gildii zależy na ilości graczy. Czy zastanawialiście się nad poprawkami systemu tak, aby gildie z mniejszą ilością członków dostawały więcej doświadczenia na jednego gracza, a większa gildie dostawały mniej dla wyrównania szans? Czy są jakieś plany, aby zezwolić mniejszym gildiom na szybsze wylevelowanie się?
O: Wyzwania gildiowe, które nadeszły wraz z patchem 4.1, zostały zaprojektowane właśnie do tego problemu. Oczywiście, poprawiamy capę doświadczenia, które może być zdobyte w ciągu jednego dnia, aby utrzymać różnice z powodu bycia zbyt dużą gildią, ale jest jasnym, że mniejsze gildię nadal potrzebują pomocy. Będziemy obserwować wpływ gildiowych wyzwań na grę i ocenimy, czy są potrzebne jakieś zmiany.
P: Czy planujecie zrobić coś z problemem liderów gildii, którzy masowo wyrzucają członków z gildii, gdy ta osiągnie 25 poziom?
O: Tak naprawdę nie mamy żadnego interesu w kontrolowaniu kogo i kiedy lider gildii wyrzuca. Gildie są całkiem przejrzyste i są po prostu grupami graczy grających razem i musimy być z tego powodu ekstremalnie ostrożni, jeśli chodzi o wprowadzanie do gry systemów, mających wpływ na zarządzanie gildią przez ludzi. Oczywiście, moglibyśmy uczynić wyrzucanie graczy z gildii nieco trudniejszym zadaniem, co mogłoby nieco pomóc w takich sytuacjach, ale rezultatem mogłoby być to, że liderzy gildii po prostu nie byliby tak chętni do zapraszania nowych członków. Chcemy aby ludzie byli w gildiach, a nie straszyć liderów tym, że jeśli zaproszą kogoś, kto nie pasuje, to nie będą mogli go wyrzucić z tego powodu.
Pozwolenie graczom na zachowanie jakiegoś poziomu reputacji gildiowe jest opcją, o której dyskutujemy i taką, która mogłaby trochę pomóc.
P: Czy jest jakaś szansa na odzyskanie gildii która została celowo usunięta przez złego złodzieja konta albo szalonego lidera gildii?
O: Najlepsze, co można zrobić w takiej sytuacji, to jak najszybsze skontaktowanie się z Game Masterem World of Warcraft.
P: Czy istnieje jakakolwiek szansa na to, że kiedykolwiek zobaczymy domy gildii, w których w końcu moglibyśmy organizować specjalne miejsca spotkań, aby zebrać się i porozmawiać w łatwy sposób?
O: Domy gildii to rzecz, o której dyskutowaliśmy wiele razy. Fajnie byłoby mieć miejsce spotkań dla ludzi, ale za każdym razem pojawia się wątpliwość, czy jest to rzecz na którą warto poświęcić czas i środki, aby zrobić to dobrze. Jest to jedna z tych rzeczy która, jeśli kiedykolwiek postanowimy ją zrobić, to będziemy ją musieli robić kosztem contentu, nad którym moglibyśmy w tym czasie pracować. Dodatkowo, nie sądzimy że gracze potrzebują nowych sposobów, aby odłączyć się od świata. Chcemy, aby ludzie spędzali swój czas w mieście, jeśli nie spędzają go w innym miejscu. Wiemy że dużo gildii, mimo braku oficjalnych gildyjnych domów, stworzyło miejsca spotkań na całym świecie gry i sądzimy, że jest to świetny pomysł. Jeśli nie macie takowego, to może przyszedł czas aby się nad jednym zastanowić.
P: Czemu jest dzienny limit doświadczenia gildiowego, a nie tygodniowy?
O: Wprowadziliśmy dzienny limit, aby więcej graczy miało szansę na dołożenie swoich starań każdego dnia. Tygodniowy limit mógł to uczynić nieco trudniejszym, ponieważ gildia mogła osiągnąć limit pierwszego dnia, nie zostawiając doświadczenia dla reszty członków na pozostałe 6 dni. Jeśli możesz zalogować się tylko w czwartki i limit zawsze jest osiągnięty zanim możesz się zalogować, to możesz nie być zainteresowany tym całym postępem gildii.
Jednakże, będziemy redukować limity wraz z następnymi patchami. Najchętniej zaczęlibyśmy z podniesieniem dziennego limitu i usunięciem go na wyższych poziomach.
P: Dlaczego ilość doświadczenia dla gildii zależy od poziomu postaci, trudności questu i jego poziomu, a nie z ilości otrzymanego doświadczenia? Dlaczego reputacja z gildią jest tak trudna do osiągnięcia przed poziomem 70? Wygląda to tak, że trudniej zdobyć reputację z gildią na początku i jest coraz łatwiej wraz z otrzymanymi poziomami.
O: Doświadczenie otrzymane z questu jest bezpośredniowe związane z wszystkimi tymi czynnikami, co jest powodem dlaczego używamy go jako podstaw do przyznawania gildiowego doświadczenia. Jasnym jest, że ta wartość jest znacznie mniejsza na mniejszych poziomach i wiemy że nie brzmi to świetnie. Zamierzamy poprawić mnożnik doświadczenia za robienie questów przeznaczonych na mniejsze poziomy, więc nie powinno to być postrzegane jak strata. Reputacja gildii również cierpi z powodu tego samego problemu z mnożnikiem i gdy poprawiamy go, to z poziomem reputacji również będzie lepiej. Otrzymywanie reputacji również będzie znacznie poprawione dzięki patchu 4.1, wprowadzającym nowe gildiowe tabardy i zwiększone wartości za czyszczenie instancji, rajdów i wygrywanie aren oraz battlegroundów.
P: Wygląda na to, że nowy system gildii zabija PUGi w Korei. Tam, rajdy były inicjowane głównie przez PUGi i graczy nie obchodziło, do jakiego typu gildii dołączali. Czy możemy spodziewać się bardziej zlokalizowanych nowości dla gildii, aby wspomóc tą unikalną kulturę rajdową w Korei?
O:Będziemy kontynuować obserwowanie i prace nad różnymi stylami gry w każdym regionie. Jednakże, nie mamy planów aby zmienić strukturę systemu w tym momencie.
P: Czy są jakieś plany, aby zapewnić łatwiejszy dostęp altowi do takich samych nagród gildiowych, jak czyjaś główna postać? Może coś jak przedmioty, dające więcej reputacji, które są BoA (przypisane do konta) i mogą być zakupione tylko przez postać z reputacją exalted?
O: Jest to jeden z głównych powodów, dlaczego w 4.1 są nowe gildiowe tabardy, z 50/100% bonusem do reputacji. Upewniliśmy się że chcemy, aby można je było kupować na poziomie friendly/honored, aby mogły być łatwe do zdobycia. Zastanawiamy się nad dodaniem nawet większego bonusu dla postaci z exalted, nawet wersje BoA. Wielkie umysły myślą podobnie!
P: Czy w przyszłości ujrzymy nowy wymiar nagród dla tych gildii, które osiągnęły limit poziomowy? Czy dodacie więcej leżeli, niż 25?
O: Tak, będziemy dodawać do systemu nowe nagrody, w razie potrzeby. Świetnym przykładem jest gildiowe nagroda, która mamy zamiar dodać w patchu 4.2, dla gildii która zdobędzie nową, legendarną broń (staff). Gildie na 25 poziomie również otrzymują więcej złota za wykonywanie wyzwań gildiowych. Limitowanie systemu gildii na 25 poziomie brzmi dobrze dla ilości contentu który chcemy wprowadzić w Cataclysmie. Projektowaliśmy ten system, mając w myślach ten dodatek, więc podniesienie bramki poziomwej jest czymś, co gracze zapewne zobaczą z biegiem czasu.
O: Gdy dodawaliśmy rzeczy związane z Gildiami w Cataclysmie to wiedzieliśmy, że ta będzie jedną z tych ryzykownych. Jeśli gildiowe perki i nagrody nie są interesujące, to nie istnieje motywacja aby do gildii dołączyć, albo pracować nad jej poprawieniem. Z drugiej strony jeśli byłyby za mocne, to czułbyś się związany do swojej starej gildii, nawet jeśli nie byłoby to dla Ciebie dobre. Byliśmy ostrożni przy wybieraniu takich perków, które nie wiążą się z mocą gracza, oraz pozwolimy Ci na zatrzymanie wszystkich nagród które zdobyłeś, jeśli kiedykolwiek opuścisz swoją gildie. Perki są fajne, niewątpliwie, ale będziesz miał mniejszą zabawę w gildii z ustawionymi głupcami, niż z własną gildią, która ma mniej perków.
Nie sądzimy, że rekrutowanie losowych ludzii do gildii jest dla niej pożyteczne. Nagrody nigdy nie będą się równać silnym więzom społecznym. Naprawdę zachęcamy tak dużo ludzi, jak to możliwe, aby szukali gildii (i mamy nadzieję że nowy Guild Finder w tym pomoże), ale dołączanie do gildii „ot tak” najczęściej kończy się płaczem.
Z drugiej strony, możemy wyciągnąć jakieś korzyści z posiadania mniejszego zamieszania w startujących gildiach. Przed Cataclysmem, kilkanaście gildii mogło zacząć swój żywot niezbyt zdecydowanie tylko po to, aby rozpaść się po kilku tygodniach albo miesiącach. Opiekowanie się aktywną gildią wymaga wiele od lidera gildii i prowadzących oficerów. Jeśli dołączyć do ustabilizowanej gildii w Cataclysmie, jest duża szansa, że gildia ta będzie trwać przez dłuższy okres czasu. Ale z powodu reputacji, nawet całkiem nowe gildię mogą wyglądać na bardziej poważną opcje, niż miało to miejsce przed Cataclysmem, ponieważ założyciele gildii wiedzą, że każdy zainteresowany gildią jest raczej graczem, który szuka długo-terminowego miejsca dla siebie i nie przeskakuje z gildii do gildii.
P: Szybkość levelowania gildii zależy na ilości graczy. Czy zastanawialiście się nad poprawkami systemu tak, aby gildie z mniejszą ilością członków dostawały więcej doświadczenia na jednego gracza, a większa gildie dostawały mniej dla wyrównania szans? Czy są jakieś plany, aby zezwolić mniejszym gildiom na szybsze wylevelowanie się?
O: Wyzwania gildiowe, które nadeszły wraz z patchem 4.1, zostały zaprojektowane właśnie do tego problemu. Oczywiście, poprawiamy capę doświadczenia, które może być zdobyte w ciągu jednego dnia, aby utrzymać różnice z powodu bycia zbyt dużą gildią, ale jest jasnym, że mniejsze gildię nadal potrzebują pomocy. Będziemy obserwować wpływ gildiowych wyzwań na grę i ocenimy, czy są potrzebne jakieś zmiany.
P: Czy planujecie zrobić coś z problemem liderów gildii, którzy masowo wyrzucają członków z gildii, gdy ta osiągnie 25 poziom?
O: Tak naprawdę nie mamy żadnego interesu w kontrolowaniu kogo i kiedy lider gildii wyrzuca. Gildie są całkiem przejrzyste i są po prostu grupami graczy grających razem i musimy być z tego powodu ekstremalnie ostrożni, jeśli chodzi o wprowadzanie do gry systemów, mających wpływ na zarządzanie gildią przez ludzi. Oczywiście, moglibyśmy uczynić wyrzucanie graczy z gildii nieco trudniejszym zadaniem, co mogłoby nieco pomóc w takich sytuacjach, ale rezultatem mogłoby być to, że liderzy gildii po prostu nie byliby tak chętni do zapraszania nowych członków. Chcemy aby ludzie byli w gildiach, a nie straszyć liderów tym, że jeśli zaproszą kogoś, kto nie pasuje, to nie będą mogli go wyrzucić z tego powodu.
Pozwolenie graczom na zachowanie jakiegoś poziomu reputacji gildiowe jest opcją, o której dyskutujemy i taką, która mogłaby trochę pomóc.
P: Czy jest jakaś szansa na odzyskanie gildii która została celowo usunięta przez złego złodzieja konta albo szalonego lidera gildii?
O: Najlepsze, co można zrobić w takiej sytuacji, to jak najszybsze skontaktowanie się z Game Masterem World of Warcraft.
P: Czy istnieje jakakolwiek szansa na to, że kiedykolwiek zobaczymy domy gildii, w których w końcu moglibyśmy organizować specjalne miejsca spotkań, aby zebrać się i porozmawiać w łatwy sposób?
O: Domy gildii to rzecz, o której dyskutowaliśmy wiele razy. Fajnie byłoby mieć miejsce spotkań dla ludzi, ale za każdym razem pojawia się wątpliwość, czy jest to rzecz na którą warto poświęcić czas i środki, aby zrobić to dobrze. Jest to jedna z tych rzeczy która, jeśli kiedykolwiek postanowimy ją zrobić, to będziemy ją musieli robić kosztem contentu, nad którym moglibyśmy w tym czasie pracować. Dodatkowo, nie sądzimy że gracze potrzebują nowych sposobów, aby odłączyć się od świata. Chcemy, aby ludzie spędzali swój czas w mieście, jeśli nie spędzają go w innym miejscu. Wiemy że dużo gildii, mimo braku oficjalnych gildyjnych domów, stworzyło miejsca spotkań na całym świecie gry i sądzimy, że jest to świetny pomysł. Jeśli nie macie takowego, to może przyszedł czas aby się nad jednym zastanowić.
P: Czemu jest dzienny limit doświadczenia gildiowego, a nie tygodniowy?
O: Wprowadziliśmy dzienny limit, aby więcej graczy miało szansę na dołożenie swoich starań każdego dnia. Tygodniowy limit mógł to uczynić nieco trudniejszym, ponieważ gildia mogła osiągnąć limit pierwszego dnia, nie zostawiając doświadczenia dla reszty członków na pozostałe 6 dni. Jeśli możesz zalogować się tylko w czwartki i limit zawsze jest osiągnięty zanim możesz się zalogować, to możesz nie być zainteresowany tym całym postępem gildii.
Jednakże, będziemy redukować limity wraz z następnymi patchami. Najchętniej zaczęlibyśmy z podniesieniem dziennego limitu i usunięciem go na wyższych poziomach.
P: Dlaczego ilość doświadczenia dla gildii zależy od poziomu postaci, trudności questu i jego poziomu, a nie z ilości otrzymanego doświadczenia? Dlaczego reputacja z gildią jest tak trudna do osiągnięcia przed poziomem 70? Wygląda to tak, że trudniej zdobyć reputację z gildią na początku i jest coraz łatwiej wraz z otrzymanymi poziomami.
O: Doświadczenie otrzymane z questu jest bezpośredniowe związane z wszystkimi tymi czynnikami, co jest powodem dlaczego używamy go jako podstaw do przyznawania gildiowego doświadczenia. Jasnym jest, że ta wartość jest znacznie mniejsza na mniejszych poziomach i wiemy że nie brzmi to świetnie. Zamierzamy poprawić mnożnik doświadczenia za robienie questów przeznaczonych na mniejsze poziomy, więc nie powinno to być postrzegane jak strata. Reputacja gildii również cierpi z powodu tego samego problemu z mnożnikiem i gdy poprawiamy go, to z poziomem reputacji również będzie lepiej. Otrzymywanie reputacji również będzie znacznie poprawione dzięki patchu 4.1, wprowadzającym nowe gildiowe tabardy i zwiększone wartości za czyszczenie instancji, rajdów i wygrywanie aren oraz battlegroundów.
P: Wygląda na to, że nowy system gildii zabija PUGi w Korei. Tam, rajdy były inicjowane głównie przez PUGi i graczy nie obchodziło, do jakiego typu gildii dołączali. Czy możemy spodziewać się bardziej zlokalizowanych nowości dla gildii, aby wspomóc tą unikalną kulturę rajdową w Korei?
O:Będziemy kontynuować obserwowanie i prace nad różnymi stylami gry w każdym regionie. Jednakże, nie mamy planów aby zmienić strukturę systemu w tym momencie.
P: Czy są jakieś plany, aby zapewnić łatwiejszy dostęp altowi do takich samych nagród gildiowych, jak czyjaś główna postać? Może coś jak przedmioty, dające więcej reputacji, które są BoA (przypisane do konta) i mogą być zakupione tylko przez postać z reputacją exalted?
O: Jest to jeden z głównych powodów, dlaczego w 4.1 są nowe gildiowe tabardy, z 50/100% bonusem do reputacji. Upewniliśmy się że chcemy, aby można je było kupować na poziomie friendly/honored, aby mogły być łatwe do zdobycia. Zastanawiamy się nad dodaniem nawet większego bonusu dla postaci z exalted, nawet wersje BoA. Wielkie umysły myślą podobnie!
P: Czy w przyszłości ujrzymy nowy wymiar nagród dla tych gildii, które osiągnęły limit poziomowy? Czy dodacie więcej leżeli, niż 25?
O: Tak, będziemy dodawać do systemu nowe nagrody, w razie potrzeby. Świetnym przykładem jest gildiowe nagroda, która mamy zamiar dodać w patchu 4.2, dla gildii która zdobędzie nową, legendarną broń (staff). Gildie na 25 poziomie również otrzymują więcej złota za wykonywanie wyzwań gildiowych. Limitowanie systemu gildii na 25 poziomie brzmi dobrze dla ilości contentu który chcemy wprowadzić w Cataclysmie. Projektowaliśmy ten system, mając w myślach ten dodatek, więc podniesienie bramki poziomwej jest czymś, co gracze zapewne zobaczą z biegiem czasu.