WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Zapytaj deweloperów #6: Odpowiedzi

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Zapytaj deweloperów #6: Odpowiedzi

  Lorenco:
Co za dzień (dla sprostowania - już drugi taki)!
W tak wielkim napływie informacji, udało nam się również przetłumaczyć najnowszą edycje "Zapytaj Deweloperów". W tym odcinku, gracze mogli zadawać pytania dotyczące gildii i jej rozwoju. Jak zawsze, Blizzard wybrał z puli kilka pytań i na nie odpowiedział - zapraszamy do czytania!

Cytat z: Draztal (źródło)
P: Guild Perki uczyniły niesamowicie trudnym związanie nowej gildii, ponieważ gildia bez wszystkich perków jest na przegranym miejscu w rekrutacji. Dodatkowo, rekrutowane są tylko losowe osoby (które pewnie interesują się tylko tymi perkami), aby zdobyć doświadczenie dla gildii. Co o tym myślicie? Czy coś z tym zrobicie?

O: Gdy dodawaliśmy rzeczy związane z Gildiami w Cataclysmie to wiedzieliśmy, że ta będzie jedną z tych ryzykownych. Jeśli gildiowe perki i nagrody nie są interesujące, to nie istnieje motywacja aby do gildii dołączyć, albo pracować nad jej poprawieniem. Z drugiej strony jeśli byłyby za mocne, to czułbyś się związany do swojej starej gildii, nawet jeśli nie byłoby to dla Ciebie dobre. Byliśmy ostrożni przy wybieraniu takich perków, które nie wiążą się z mocą gracza, oraz pozwolimy Ci na zatrzymanie wszystkich nagród które zdobyłeś, jeśli kiedykolwiek opuścisz swoją gildie. Perki są fajne, niewątpliwie, ale będziesz miał mniejszą zabawę w gildii z ustawionymi głupcami, niż z własną gildią, która ma mniej perków.

Nie sądzimy, że rekrutowanie losowych ludzii do gildii jest dla niej pożyteczne. Nagrody nigdy nie będą się równać silnym więzom społecznym. Naprawdę zachęcamy tak dużo ludzi, jak to możliwe, aby szukali gildii (i mamy nadzieję że nowy Guild Finder w tym pomoże), ale dołączanie do gildii „ot tak” najczęściej kończy się płaczem.

Z drugiej strony, możemy wyciągnąć jakieś korzyści z posiadania mniejszego zamieszania w startujących gildiach. Przed Cataclysmem, kilkanaście gildii mogło zacząć swój żywot niezbyt zdecydowanie tylko po to, aby rozpaść się po kilku tygodniach albo miesiącach. Opiekowanie się aktywną gildią wymaga wiele od lidera gildii i prowadzących oficerów. Jeśli dołączyć do ustabilizowanej gildii w Cataclysmie, jest duża szansa, że gildia ta będzie trwać przez dłuższy okres czasu. Ale z powodu reputacji, nawet całkiem nowe gildię mogą wyglądać na bardziej poważną opcje, niż miało to miejsce przed Cataclysmem, ponieważ założyciele gildii wiedzą, że każdy zainteresowany gildią jest raczej graczem, który szuka długo-terminowego miejsca dla siebie i nie przeskakuje z gildii do gildii.

P: Szybkość levelowania gildii zależy na ilości graczy. Czy zastanawialiście się nad poprawkami systemu tak, aby gildie z mniejszą ilością członków dostawały więcej doświadczenia na jednego gracza, a większa gildie dostawały mniej dla wyrównania szans? Czy są jakieś plany, aby zezwolić mniejszym gildiom na szybsze wylevelowanie się?

O: Wyzwania gildiowe, które nadeszły wraz z patchem 4.1, zostały zaprojektowane właśnie do tego problemu. Oczywiście, poprawiamy capę doświadczenia, które może być zdobyte w ciągu jednego dnia, aby utrzymać różnice z powodu bycia zbyt dużą gildią, ale jest jasnym, że mniejsze gildię nadal potrzebują pomocy. Będziemy obserwować wpływ gildiowych wyzwań na grę i ocenimy, czy są potrzebne jakieś zmiany.

P: Czy planujecie zrobić coś z problemem liderów gildii, którzy masowo wyrzucają członków z gildii, gdy ta osiągnie 25 poziom?

O: Tak naprawdę nie mamy żadnego interesu w kontrolowaniu kogo i kiedy lider gildii wyrzuca. Gildie są całkiem przejrzyste i są po prostu grupami graczy grających razem i musimy być z tego powodu ekstremalnie ostrożni, jeśli chodzi o wprowadzanie do gry systemów, mających wpływ na zarządzanie gildią przez ludzi. Oczywiście, moglibyśmy uczynić wyrzucanie graczy z gildii nieco trudniejszym zadaniem, co mogłoby nieco pomóc w takich sytuacjach, ale rezultatem mogłoby być to, że liderzy gildii po prostu nie byliby tak chętni do zapraszania nowych członków. Chcemy aby ludzie byli w gildiach, a nie straszyć liderów tym, że jeśli zaproszą kogoś, kto nie pasuje, to nie będą mogli go wyrzucić z tego powodu.

Pozwolenie graczom na zachowanie jakiegoś poziomu reputacji gildiowe jest opcją, o której dyskutujemy i taką, która mogłaby trochę pomóc.

P: Czy jest jakaś szansa na odzyskanie gildii która została celowo usunięta przez złego złodzieja konta albo szalonego lidera gildii?

O: Najlepsze, co można zrobić w takiej sytuacji, to jak najszybsze skontaktowanie się z Game Masterem World of Warcraft.

P: Czy istnieje jakakolwiek szansa na to, że kiedykolwiek zobaczymy domy gildii, w których w końcu moglibyśmy organizować specjalne miejsca spotkań, aby zebrać się i porozmawiać w łatwy sposób?

O: Domy gildii to rzecz, o której dyskutowaliśmy wiele razy. Fajnie byłoby mieć miejsce spotkań dla ludzi, ale za każdym razem pojawia się wątpliwość, czy jest to rzecz na którą warto poświęcić czas i środki, aby zrobić to dobrze. Jest to jedna z tych rzeczy która, jeśli kiedykolwiek postanowimy ją zrobić, to będziemy ją musieli robić kosztem contentu, nad którym moglibyśmy w tym czasie pracować. Dodatkowo, nie sądzimy że gracze potrzebują nowych sposobów, aby odłączyć się od świata. Chcemy, aby ludzie spędzali swój czas w mieście, jeśli nie spędzają go w innym miejscu. Wiemy że dużo gildii, mimo braku oficjalnych gildyjnych domów, stworzyło miejsca spotkań na całym świecie gry i sądzimy, że jest to świetny pomysł. Jeśli nie macie takowego, to może przyszedł czas aby się nad jednym zastanowić.

P: Czemu jest dzienny limit doświadczenia gildiowego, a nie tygodniowy?

O: Wprowadziliśmy dzienny limit, aby więcej graczy miało szansę na dołożenie swoich starań każdego dnia. Tygodniowy limit mógł to uczynić nieco trudniejszym, ponieważ gildia mogła osiągnąć limit pierwszego dnia, nie zostawiając doświadczenia dla reszty członków na pozostałe 6 dni. Jeśli możesz zalogować się tylko w czwartki i limit zawsze jest osiągnięty zanim możesz się zalogować, to możesz nie być zainteresowany tym całym postępem gildii.

Jednakże, będziemy redukować limity wraz z następnymi patchami. Najchętniej zaczęlibyśmy z podniesieniem dziennego limitu i usunięciem go na wyższych poziomach.

P: Dlaczego ilość doświadczenia dla gildii zależy od poziomu postaci, trudności questu i jego poziomu, a nie z ilości otrzymanego doświadczenia? Dlaczego reputacja z gildią jest tak trudna do osiągnięcia przed poziomem 70? Wygląda to tak, że trudniej zdobyć reputację z gildią na początku i jest coraz łatwiej wraz z otrzymanymi poziomami.

O: Doświadczenie otrzymane z questu jest bezpośredniowe związane z wszystkimi tymi czynnikami, co jest powodem dlaczego używamy go jako podstaw do przyznawania gildiowego doświadczenia. Jasnym jest, że ta wartość jest znacznie mniejsza na mniejszych poziomach i wiemy że nie brzmi to świetnie. Zamierzamy poprawić mnożnik doświadczenia za robienie questów przeznaczonych na mniejsze poziomy, więc nie powinno to być postrzegane jak strata. Reputacja gildii również cierpi z powodu tego samego problemu z mnożnikiem i gdy poprawiamy go, to z poziomem reputacji również będzie lepiej. Otrzymywanie reputacji również będzie znacznie poprawione dzięki patchu 4.1, wprowadzającym nowe gildiowe tabardy i zwiększone wartości za czyszczenie instancji, rajdów i wygrywanie aren oraz battlegroundów.

P: Wygląda na to, że nowy system gildii zabija PUGi w Korei. Tam, rajdy były inicjowane głównie przez PUGi i graczy nie obchodziło, do jakiego typu gildii dołączali. Czy możemy spodziewać się bardziej zlokalizowanych nowości dla gildii, aby wspomóc tą unikalną kulturę rajdową w Korei?

O:Będziemy kontynuować obserwowanie i prace nad różnymi stylami gry w każdym regionie. Jednakże, nie mamy planów aby zmienić strukturę systemu w tym momencie.

P: Czy są jakieś plany, aby zapewnić łatwiejszy dostęp altowi do takich samych nagród gildiowych, jak czyjaś główna postać? Może coś jak przedmioty, dające więcej reputacji, które są BoA (przypisane do konta) i mogą być zakupione tylko przez postać z reputacją exalted?

O: Jest to jeden z głównych powodów, dlaczego w 4.1 są nowe gildiowe tabardy, z 50/100% bonusem do reputacji. Upewniliśmy się że chcemy, aby można je było kupować na poziomie friendly/honored, aby mogły być łatwe do zdobycia. Zastanawiamy się nad dodaniem nawet większego bonusu dla postaci z exalted, nawet wersje BoA. Wielkie umysły myślą podobnie!

P: Czy w przyszłości ujrzymy nowy wymiar nagród dla tych gildii, które osiągnęły limit poziomowy? Czy dodacie więcej leżeli, niż 25?

O: Tak, będziemy dodawać do systemu nowe nagrody, w razie potrzeby. Świetnym przykładem jest gildiowe nagroda, która mamy zamiar dodać w patchu 4.2, dla gildii która zdobędzie nową, legendarną broń (staff). Gildie na 25 poziomie również otrzymują więcej złota za wykonywanie wyzwań gildiowych. Limitowanie systemu gildii na 25 poziomie brzmi dobrze dla ilości contentu który chcemy wprowadzić w Cataclysmie. Projektowaliśmy ten system, mając w myślach ten dodatek, więc podniesienie bramki poziomwej jest czymś, co gracze zapewne zobaczą z biegiem czasu.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz