Konferencja Activision Blizzard za IV kwartał 2014
Tommy, | Komentarze : 2
Po raz kolejny włodarze Activision Blizzard spotkali się w złotym zamku na wzgórzu w celu omówienia wyników finansowych firmy. Podczas gdy król Acti i królowa Blizz siedzieli na tronie rozbrzmiały fanfary zwiastujące, że ich najważniejsze dziecko nadal ma 10 milionów wiernych poddanych, sumiennie opłacających podatek od przygody.
Dodatkowo inwestorzy otrzymali następujące informacje pochodzące z analizy ostatniego kwartału 2014 roku:
Poniżej informacje przedstawione w jak zawsze atrakcyjnej formie graficznej:
Dodatkowo inwestorzy otrzymali następujące informacje pochodzące z analizy ostatniego kwartału 2014 roku:
- Podczas BlizzConu 7 listopada 2014 firma ogłosiła nową markę Ovewatch - wieloosobową grę akcji w zupełnie nowym uniwersum zamieszkanym przez wielu fantastycznych bohaterów.
- 13 listopada 2014 Blizzard wydał 5. dodatek do World of Warcraft - Warlords of Draenor. W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery rozszerzenie sprzedało się w liczbie 3,3 mln egzemplarzy, dzięki czemu WoW ponownie przekroczył magiczny próg 10 mln subskrybentów pod koniec zeszłego roku.
- 8 grudnia 2014 nastąpiła premiera pierwszego rozszerzenia do Hearthstone - Gobliny vs. Gnomy, zaś 15 grudnia pojawiła się wersja gry na tablety z systemem operacyjnym Android.
- 13 stycznia 2015 rozpoczęły się zamknięte betatesty Heroes of the Storm - wirtualnej areny na której gracze walczą o dominację kierując postaciami z całej 20-letniej historii gier Blizzarda. Ponad 9 mln graczy zapisało się do testów wersji beta.
- Blizzard oczekuje, że testy wersji beta Overwatch rozpoczną się w 2015 roku.
Poniżej informacje przedstawione w jak zawsze atrakcyjnej formie graficznej:
Jedenasty sezon rankingowy – Świetlisty księżycowy nowy rok!
Temahemm, | Komentarze : 5Cytat z: Whirthun (źródło)
Rozpoczynamy jedenasty oficjalny sezon rankingowy w Hearthstone! Z tej okazji prezentujemy nowy rewers kart, który możecie już dodać do swojej kolekcji!
Obchody księżycowego nowego roku zawitały do Hearthstone! Życzymy wam, aby przez cały rok dopisywało dam szczęście w rozgrywkach rankingowych – zwłaszcza w lutym, gdy możecie zdobyć okolicznościowy rewers kart!
Nowy rewers zastąpi domyślną grafikę na odwrocie kart w waszych taliach. To wspaniały sposób na pochwalenie się swoimi wyczynami w Hearthstone! Aby otrzymać rewers kart, należy zdobyć rangę 20 w trybie gry rankingowej. Rewers zostanie przyznany na koniec sezonu rankingowego i będzie dostępny tylko w tym miesiącu.
Nie zapominajcie również, że im dalej zajdziecie w danym sezonie rankingowym, tym więcej dodatkowych gwiazdek otrzymacie w kolejnym sezonie. W przypadku trybu rankingowego otrzymacie gwiazdki na podstawie waszych osiągnięć w ubiegłym sezonie – jedną za każdą zdobytą rangę. Miejcie na uwadze, że nawet jeśli bonusowe gwiazdki z poprzedniego sezonu zapewniają wam rozpoczęcie rozgrywki z rangą 20 lub wyższą w nowym sezonie, to i tak musicie przynajmniej raz zalogować się do gry, aby zdobyć nowy rewers kart.
Ponadto 100 najlepszych graczy w randze Legendy otrzyma punkty, które będą się liczyć do kwalifikacji do tegorocznych mistrzostw Hearthstone World Championship. Aby dowiedzieć się, jak możecie zostać mistrzami świata w waszą ulubioną karciankę, zapoznajcie się z artykułem zapowiadającym tegoroczne rozgrywki.
Czeka was rok szczęścia, radości i obfitości! Weźcie udział w świętowaniu księżycowego nowego roku i wespnijcie się na sam szczyt klasyfikacji rankingowej, a nowy rewers kart będzie wasz!
Zapraszamy do rozgrywek Hearthstone World Championship 2015
Temahemm, | Komentarze : 0Cytat z: Whirthun (źródło)
Po raz kolejny gracze rozpoczynają swoją drogę do mistrzostw świata w Hearthstone! Od 31 stycznia bieżącego roku gracze mogą kumulować punkty za grę rankingową, spotkania przy kominku, turnieje i inne imprezy, które pozwolą zakwalifikować się do mistrzostw świata w Hearthstone w 2015 roku!
Turniej Hearthstone World Championship to największe profesjonalne zawody w Hearthstone na świecie, w których szesnastka najbardziej wytrawnych karciarzy z całego globu walczy o chwałę, nagrody i tytuł mistrza nad mistrzami. Ten zorganizowany z wielkim rozmachem turniej poprzedzają wielomiesięczne rozgrywki sezonowe w ramach gry rankingowej, turnieje przeznaczone wyłącznie dla zaproszonych zawodników oraz turnieje społecznościowe, a także spotkania przy kominku, w których gracze walczą o punkty zapewniające miejsce w kwalifikacyjnych imprezach regionalnych.
Mistrzostwa świata
Impreza Hearthstone World Championship odbędzie się pod koniec jesieni 2015 roku i weźmie w niej udział 16 najlepszych graczy z całego świata. Format turnieju Hearthstone World Championship jest następujący:
- Składy talii graczy są przekazywane administratorom turnieju przed imprezą; zestawienia klas poszczególnych graczy są upubliczniane przed rozpoczęciem pierwszej rundy rozgrywek.
- Pierwsza runda rozgrywek turniejowych zostanie rozegrana w formie turnieju podwójnego, z 4 grupami po 4 graczy każda. Dwójka najlepszych zawodników z każdej z grup awansuje do rundy drugiej rozgrywek, która zostanie rozegrana w systemie pucharowym z udziałem 8 graczy.
- Rozstawienie graczy w poszczególnych grupach jest wynikiem losowego ich dobierania: zawodnicy sklasyfikowani na pierwszym miejscu w mistrzostwach regionalnych zostaną losowo przydzieleni do różnych grup; następnie zawodnicy sklasyfikowani na miejscu drugim zostaną przydzieleni losowo do grup, z tym że będą to grupy, w których nie znaleźli się wcześniej przedstawiciele ich regionu. Podobnie rzecz będzie się miała w przypadku zawodników sklasyfikowanych na 3 i 4 pozycji w swoich regionach: każdy z nich trafi do losowej grupy, w której nie znalazł się wcześniej przedstawiciel ich regionu.
- Szczegółowe informacje znaleźć można w oficjalnym regulaminie.
Mistrzostwa regionalne
W mistrzostwach regionalnych wyłonionych zostanie po czterech graczy, którzy wejdą w skład finałowej szesnastki biorącej udział w mistrzostwach świata w Hearthstone. W regionach obu Ameryk, Europy, Chin i Azji/Oceanii rozegrane zostanie po jednym turnieju regionalnym, w którym ósemka najbardziej utalentowanych karciarzy z danego regionu zmierzy się o cztery miejsca uprawniające do uczestnictwa w mistrzostwach świata w Hearthstone. W skład regionu amerykańskiego wchodzą dopuszczone do udziału w turnieju kraje Ameryki Północnej i Łacińskiej, zaś w skład regionu Azji/Oceanii wchodzą: Korea, Tajwan, kraje Azji Południowo-Wschodniej, Australia, Nowa Zelandia oraz Japonia. Format regionalnych mistrzostw w Hearthstone jest następujący:
- Składy talii graczy są przekazywane administratorom turnieju przed imprezą; zestawienia klas poszczególnych graczy są upubliczniane przed rozpoczęciem pierwszej rundy rozgrywek.
- Pierwsza runda rozgrywek turniejowych zostanie rozegrana w formie turnieju podwójnego, z 2 grupami po 4 graczy każda. Dwójka najlepszych zawodników z każdej z grup awansuje do rundy drugiej rozgrywek, która zostanie rozegrana w systemie pucharowym z udziałem 8 graczy, a także automatycznie zakwalifikuje się do udziału w mistrzostwach świata.
- Rozstawienie graczy w grupach będzie wynikiem losowego dobierania zawodników pod kątem możliwie jak najbardziej zbliżonego zagęszczenia reprezentantów poszczególnych regionów w każdej z grup.
Kwalifikacje regionalne
Kwalifikacje regionalne w Hearthstone odbędą się jesienią 2015 roku, tuż przed mistrzostwami regionalnymi. Gracze z krajów dopuszczonych do udziału w turnieju, znajdujących się na terenie Ameryki Północnej, Łacińskiej, Europy, Azji Południowo-Wschodniej, Australii, Nowej Zelandii, Chin, Korei, Japonii i Tajwanu spotkają się w regionalnych turniejach do dwóch przegranych – na każdym z turniejów 40 graczy zawalczy o miejsca w mistrzostwach regionalnych. Gracze zostaną rozstawieni w turnieju czterdziestoosobowym w oparciu o miejsce w rankingu punktowym Hearthstone za rok 2015.
- Składy talii graczy są przekazywane administratorom turnieju przed imprezą; zestawienia klas poszczególnych graczy są upubliczniane przed rozpoczęciem pierwszej rundy rozgrywek.
- Kwalifikacje regionalne zostaną rozegrane w systemie do dwóch przegranych.
- Gracze będą rozstawiani w oparciu o liczbę zgromadzonych punktów Hearthstone World Championship.
- 8 zawodników z największą liczbą punktów awansuje automatycznie do do kolejnej fazy rozgrywek i rozpocznie swój udział w turnieju do dwóch przegranych w drabince zwycięzców w 1/8 finału.
- Regionalny mistrz spotkań przy kominku zostanie rozstawiony na 24 pozycji, chyba że liczba zgromadzonych przez niego punktów będzie go uprawniała do wyższej lokaty.
- Z każdym z turniejów rozgrywanych w ramach kwalifikacji regionalnych będzie powiązany turniej ostatniej szansy (ang. Last Call Tournament). Będą w nim mogli wziąć udział wszyscy chętni gracze z danego regionu, którzy w okresie kwalifikacyjnym zdobędą przynajmniej 2 punkty. 16 najlepszych graczy wyłonionych z rozgrywanego w systemie pucharowym turnieju ostatniej szansy przejdzie do rozgrywek kwalifikacji regionalnych; zostaną rozstawieni na pozycjach od 25 do 40 w oparciu o liczbę wywalczonych wcześniej punktów Hearthstone World Championship.
- Etap dwóch drabinek w systemie podwójnej eliminacji będzie rozgrywany do momentu wyłonienia reprezentantów regionalnych.
- USA i Kanada: 6 graczy
- Ameryka Łacińska: 2 graczy
- Europa: 8 graczy
- Chiny: 8 graczy
- Tajwan: 8 graczy
- Korea: 2 graczy
- Australia i Nowa Zelandia: 2 graczy
- Azja Płd.-Wsch.: 1 gracz
- Japonia: 1 gracz
- W przypadku regionów z jednym reprezentantem zawodnik wchodzący do wielkiego finału z drabinki pocieszenia będzie musiał zwyciężyć w dwóch starciach do trzech wygranych meczów z graczem z drabinki zwycięzców, natomiast zawodnik z drabinki zwycięzców będzie musiał wygrać tylko jedno z dwóch starć, aby przejść do mistrzostw regionalnych.
Formuła meczów mistrzostw świata 2015 w Hearthstone: „Podbój”
- Wszystkie mecze zostaną rozegrane do 3 zwycięstw. Pierwszy zawodnik, któremu uda się wygrać 3 mecze, zostaje uznany za zwycięzcę danego starcia i awansuje do kolejnej fazy rozgrywek.
- Przed rozpoczęciem kolejnych faz rozgrywek w ramach danej imprezy każdy z zawodników musi złożyć pełne zestawienie składu talii dla trzech niepowtarzalnych klas postaci. Gracze mogą zgłaszać nowe talie przed rozpoczęciem kolejnych faz rozgrywek w ramach danego wydarzenia e-sportowego.
- Aby zwyciężyć w meczu, gracz musi wygrać po jednej partii każdą ze swoich trzech talii.
- Kiedy gracz wygrywa partię, musi do końca meczu odrzucić zwycięską talię.
- Przegrany może zatrzymać swoją talię w następnej partii lub zmienić ją na jedną z dwóch pozostałych, które ma do dyspozycji.
- Zawodnicy zostaną poinformowani o tym, jakie klasy postaci ma do dyspozycji przeciwnik. Gracze nie będą jednak wiedzieli, na którą z klas zdecydował się przeciwnik, do chwili dokonania przez obu wyboru.
Więcej o zasadach uczestnictwa w Hearthstone World Championship możecie przeczytać w oficjalnym artykule.
Najważniejsza nowość w łatce 6.1
Tommy, | Komentarze : 16Gracie w WoW-a już jakiś czas, robicie wszystko, na co macie ochotę, ale gdzieś, w głębi serca, w głębi duszy czujecie jakiś brak. Próbujecie uzupełnić pustkę różnymi zajęciami – dołączacie do gildii, chodzicie na rajdy, zabijacie bossów, potem zmagacie się z innymi graczami, stajecie z nimi w szranki i walczycie na śmierć i życie pnąc się po drabinie największych zabijaków. Od tego wszystkiego odpoczywacie na swojej farmie tnąc marchewki albo w swojej warowni wysyłając murz… stronników na misje, rozbudowując swój dom w Azeroth. Wszystko wygląda pięknie, ale jednak ta pustka ciągle gdzieś tkwi, ciągle kaleczy waszą duszę, jest cieniem w słoneczny dzień, łyżką dziegciu w beczce miodu.
Blizzard Entertainment zdaje sobie sprawę z tego problemu, wie, z czym się borykacie, i przez wiele lat opracowywał rozwiązanie, udoskonalał je w każdym aspekcie żebyście wy otrzymali to, czego wam tak brak.
Blizzard przedstawia wszystkim uzupełnienie waszej wewnętrznej pustki – KAMERĘ DO SELFIE!
Tym rewolucyjnym rozwiązaniem już teraz można się cieszyć na serwerach testowych, a sam wynalazek pojawi się w grze już w łatce 6.1!
Żeby otrzymać wybitną S.E.L.F.I.E. camera możecie, nie, musicie! wysłać swoich stronników na rzadką misję Field Photography dostępną na 100 poziomie w warowni. Ale to nie wszystko! Aparaturę można ulepszyć poprzez dodanie filtrów będących nagrodą za misję Lens Some Hands.
Teraz już wiecie, że Blizzard jednak wie, jak was uszczęśliwiać, teraz już wiecie, na czym polegał problem, czego wam było brak, czego było wam żal! Kolorowych… zdjątek tra ta ta ta ta!
Hearthstone: Informacje o aktualizacji 2.1.0.7628
Temahemm, | Komentarze : 1Cytat z: Zeriyah (źródło)
W tej aktualizacji Hearthstone dodaliśmy do gry nowy rewers kart, poprawiliśmy szereg błędów i zmieniliśmy opis karty Grabarza.
Poniżej znajdziecie pełne informacje o aktualizacji.
Ogólne
- Do gry został dodany następujący rewers:
- Maraad – rewers otrzymywany za osiągnięcie 20 lub wyższej rangi w trybie rankingowym w styczniu.
- W sklepie w grze nie będą już domyślnie wybierane klasyczne pakiety kart. Gracze muszą teraz samodzielnie wybrać, jakie pakiety chcą kupić przed przeprowadzeniem pierwszej transakcji w sklepie przy wydaniu każdego nowego zestawu kart. Po dokonaniu zakupu w sklepie domyślnie ustawiony będzie ostatni zakupiony rodzaj pakietów kart, aż do wydania nowego zestawu.
Zmiany kart
- Tekst na karcie Grabarz brzmi teraz następująco: „Otrzymuje +1 do ataku za każdym razem, gdy przyzywasz stronnika z Agonią”.
- Gra z przeciwnikami stosującymi kartę Grabarz mogła stanowić dla wielu z was źródło frustracji. Często zdarzało się, że wartość jej współczynników ataku i zdrowia znacznie przewyższała statystyki, jakimi dysponowali inni mało kosztowni stronnicy zagrywani na bardzo wczesnych etapach rozgrywki. Oczekujemy, że dzięki tej zmianie Grabarz nadal okaże się mocniejszy niż pozostali stronnicy kosztujący 1 kryształ many, w przypadku gdy będzie wchodzić w skład talii, w której motywem przewodnim jest Agonia, lecz jednocześnie będzie łatwiej ginąć w starciu z wrogimi stronnikami.
Poprawki błędów
- Nie występuje już opóźnienie pomiędzy aktywacją Sekretów a ich animacją. Biedne „Szlachetne poświęcenie” – tak bardzo chciało się zabawić!
- Rozwiązano kwestię, która czasami powodowała wyświetlanie imion graczy podczas partii jako Nieznane. Jesteś graczem, nie Sekretem!
Zmiany w polskiej wersji językowej
- Nazwa karty „Przywołanie zwierzaka” została zmieniona na „Przyzwanie zwierza”.
- Nazwa karty „Druid Kła” została zmieniona na „Druid Kłów”.
- Opisy niektórych kart zostały poprawione, by zachować spójność pisowni z innymi kartami.
Hearthstone: Nadchodzące zmiany w balansie dla karty Grabarz
Temahemm, | Komentarze : 0
Klątwa Naxxramas przyniosła ze sobą nowy rodzaj synergii - talie oparte na mechanice Agonii, których główną osią był Grabarz. Stronnik za 1 many, zdolny przy odpowiedniej ręce przetrwać do późnej fazy rozgrywki i pozbyć się znacznie droższych kart, okazał się wyjątkowo silny. Najłatwiej zauważyć to u Łowcy i Czarnoksiężnika; im więcej tur będziecie zwlekać z zabiciem Grabarza, tym trudniejszy będzie do wyeliminowania, aż w końcu urośnie do takich rozmiarów, że stracicie okazję. Niebiescy próbowali wprowadzić w GvG kontry na Agonię, ale tak jak nikt nie używa przeciw Handlockowi Goblińskiego sapera, tak samo nie opłaca się trzymać Małej egzorcystki lub Szkarłatnego czyściciela tylko przeciw jednej talii. Poniżej przeczytać możecie uzasadnienie twórców:
Cytat z: Prokkar (źródło)
Od czasu premiery dodatku Gobliny vs Gnomy, w miarę jak rozgrywacie coraz więcej meczów z użyciem kart wprowadzonych do Hearthstone, bacznie przyglądamy się balansowi gry. Po przeprowadzeniu dogłębnej analizy zgromadzonych danych zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian balansu dla następującej karty: Grabarz.
Wraz z nadchodzącą aktualizacją do gry zostaną wprowadzone następujące zmiany balansu:
Zamierzamy kontynuować wprowadzanie zmian w balansie Hearthstone w przypadkach gdy będziemy przekonani, że są one absolutnie niezbędne, by zwiększyć różnorodność kart wykorzystywanych na wszystkich poziomach rozgrywki. Chcemy uczynić z Hearthstone jak najciekawsze i możliwie najbardziej interaktywne źródło rozrywki dla wszystkich naszych graczy.
Wraz z nadchodzącą aktualizacją do gry zostaną wprowadzone następujące zmiany balansu:
- Tekst na karcie Grabarz brzmi teraz następująco: „Otrzymuje +1 do ataku za każdym razem, gdy przyzywasz stronnika z Agonią.”.
- Gra z przeciwnikami stosującymi kartę Grabarz mogła stanowić dla wielu z was źródło frustracji. Często zdarzało się, że wartość jej współczynników ataku i zdrowia znacznie przewyższała statystyki, jakimi dysponowali inni mało kosztowni stronnicy zagrywani na bardzo wczesnych etapach rozgrywki. Oczekujemy, że dzięki tej zmianie Grabarz nadal okaże się mocniejszy niż pozostali stronnicy kosztujący 1 kryształ many, w taliach, których motywem przewodnim jest Agonia, lecz jednocześnie będzie łatwiej ginąć w starciu z wrogimi stronnikami.
Zamierzamy kontynuować wprowadzanie zmian w balansie Hearthstone w przypadkach gdy będziemy przekonani, że są one absolutnie niezbędne, by zwiększyć różnorodność kart wykorzystywanych na wszystkich poziomach rozgrywki. Chcemy uczynić z Hearthstone jak najciekawsze i możliwie najbardziej interaktywne źródło rozrywki dla wszystkich naszych graczy.
Kinguin for Charity: Winter Edition - charytatywny turniej Hearthstone
Temahemm, | Komentarze : 0Już dzisiaj startuje kolejna edycja Kinguin for Charity - trzydniowego turnieju, z którego dochody zostaną przeznaczone na fundację Child's Play. Od 23 do 25 stycznia 16 topowych graczy Hearthstone, takich jak Amaz, Firebat, LifeCoach i Strifecro, będzie walczyć o główną nagrodę $2500. W pierwszej edycji „Kinguin for Charity” udało się zebrać $3557, liczymy więc na to, że tym razem turniej przyciągnie jeszcze więcej osób, które wesprą ten szczytny cel. Aby pomóc, wystarczy wejść na stronę z donacjami i wybrać sumę, którą chce się przeznaczyć na fundację.
Stream z wydarzenia możecie oglądać na stronie lub bezpośrednio na kanale Twitch. Turniej rozpocznie się dzisiaj o 18:30, a w pierwszym meczu zmierzą się Amaz oraz Kaldi. Wyniki turnieju możecie także śledzić przeglądając drabinkę. Ekipa Kinguin pokusiła się nawet o zwiastun, dostępny tutaj.
Podczas zimowego turnieju Kinguin zobaczycie m.in.:
18-letni Firebat ze Stanów Zjednoczonych rozpoczął przygodę z esportem, bo chciał spróbować swoich sił w rozgrywkach turniejowych. Zasłynął z wygrania Mistrzostw Hearthstone na ubiegłorocznym BlizzConie. Jego ulubiona talia to Miracle Rogue, a poza karcianką Blizzarda grywa jeszcze w Starcrafta 2 i Warcrafta 3.
Kanał Twitch.
33-letni Lifecoach z Niemiec z początku traktował Hearthstone jako odskocznię od pracy, ale gra spodobała mu się na tyle, że zaczął brać udział w turniejach. Jego najważniejszym osiągnięciem w społeczności graczy jest stworzenie wielu talii, z których korzysta multum osób. Sam uważa, że talie dające pole do popisu i oferujące dużo wyborów, są lepsze od tych nastawionych na niewymagającą myślenia agresję.
Kanał Twitch.
26-letni Strifecro ze Stanów Zjednoczonych nie ukrywa tego, że jego marzeniem jest przenieść swój umysł do komputera. Swoją esportową karierę zaczął już w szkole średniej, grając w Warcrafta 3. Najbardziej lubi grać Mid-range Magiem opartym o stronników. Podczas Mistrzostw Hearthstone na BlizzConie zajął miejsca 5-8.
Kanał Twitch.
Pula nagród:
- 1. miejsce - $2500
- 2. miejsce - $1500
- 3. miejsce - $500
- 4. miejsce - $500
Pamiętajcie, że zwycięzcy mają możliwość przekazania swojej wygranej na fundację Child's Play.
Warlords of Draenor: Zapowiedź rajdu Blackrock Foundry
Tommy, | Komentarze : 2Cytat z: Nethaera (źródło)
Blackrock Foundry to starożytny dom orków z klanu Czarnoskałych, w którego trzewiach kowale wytapiają i przekształcają niewyobrażalnie twardą i odporną rudę, od której pochodzi ich nazwa. Obecnie pochwyceni i złamani przez członków klanu Gromowładnych masywni giganci wytwarzają ukrop, dzięki któremu kuźnia może działać, przedstawiciele władców ognia Płonącego Ostrza napełniają rudę wewnętrznym ogniem, a inżynierowie kształtują potężne maszyny oblężnicze według schematów z innego świata. Kuźnia Wodza Blackhanda stanowi centrum militarnej potęgi Żelaznej Hordy wypluwając uzbrojenie, za pomocą którego dokona się rzeź Azeroth.
Gdy już poczuliście się komfortowo zdobywając Highmaul (jeśli w ogóle można się tak poczuć na arenie walk gladiatorów) postanowiliśmy trochę zamieszać i pokazać co Was czeka w kolejnym rajdzie – Blackrock Foundry - oraz przedstawić najnowszego światowego bossa – Rukhmara.
Andy Mathews, starszy grafik 3D rzucił nieco światła na wygląd nowej lokacji:
Inspiracją dla Kuźni było główne pomieszczenie w Slagworks i znajdujący się w nim ogromny piec, który narzucił całej reszcie lokacji ton bardzo industrialnego stylu.
Dread Grotto jest moim ulubionym pomieszczeniem w tym rajdzie. Chcieliśmy przedstawić główny magazyn Żelaznej Hordy z wielu różnych stron, pokazując tym samym co nieco z przyszłego contentu. W Pracowni można zobaczyć codzienną, żmudną pracę robotników obawiających się „piątku chrupiącej skórki”.
Niektórzy twierdzą nawet, że motto Żelaznej Hordy to: „Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o więcej kolców.”
Aby móc zmagać się z przeciwnościami w Blackrock Foundry na poziomie trudności Wyszukiwarki rajdów (Raid Finder), należy mieć ilvl 635. Nagrody z tego rajdu są na poziomie od 650 (Wyszukiwarka rajdów) do 695 (Mityczny).
Spójrzmy na bossów czekających na Was w Blackrock Foundry.
Slagworks
Gruul – Garrosh wiedział, że najlepszą drogą na złamanie oporu gronnów było złamanie ich wielkiego ojca, Gruula. W innym kontinuum znany jako Zabójca Smoków, tutaj Gruul został zredukowany do zwykłego robola. Klan Zdruzgotanej Dłoni okrutnie naśmiewając się z pochwyconego gronna zastąpił jego rękę, według własnej tradycji, hakiem ułatwiającym mu przeciąganie paliwa do pieców.
Oregorger – magazyny w Blackrock Foundry zapchane są hałdami i paletami nieprzetworzonej rudy. Dla niektórych to materiały, dla innych to wielki bankiet. Wśród ucztujących na kamieniach przedstawicieli rasy goren najbardziej okazałym jest Oregorger, który dawno przerósł jakiekolwiek sensowne rozmiary.
The Blast Furnace – najlepiej strzeżonym sekretem klanu Czarnoskałych jest ich umiejętność wytapiania czarnej rudy, która opiera się zwykłym płomieniom. W czeluściach Kuźni uwięziona jest moc tak starożytna jak sam Draenor, płonąca gniewem i nienawiścią emanującą niewyobrażalnym gorącem.
The Black Forge
Hans’gar i Franzok – bracia bliźniacy wychowani na potężnych wojowników. Przeznaczeniem obu było pławić się w chwale własnych dokonań podczas bojów, ale los chciał inaczej. Bracia odmówili udziału w mak’gora i zostali wygnani przez własny klan. Pozostawieni na pewną śmierć jakoś przetrwali w dzikich ostępach Draenor i odpowiedzieli na wezwanie Żelaznej Hordy, która stała się ich nowym domem.
Flamebender Ka’graz – Blackhand zlecił tej przedstawicielce klanu Płonącego Ostrza napełnienie broni wytworzonej w kuźni esencją płomieni. Wraz ze swoim asystentem Aknorem Steelbringerem trudzi się nad tym zadaniem ku chwale Żelaznej Hordy.
Kromog – magnaron są rasą równie tajemniczą, co starożytną. Górnicy z Kompanii Czarnoskalnej w przerwie od strajków poszerzali wykopy w celu napędzenia przetwórstwa kuźni i natrafili na żywego magnarona. Ku ich zdziwieniu Kromog zaczął im pomagać i używa swych wielkich pięści jako młotów do kucia gigantycznych płyt potrzebnych do budowy machin oblężniczych Żelaznej Hordy.
Iron Assembly
Beastlord Darmac – w młodości Darmac szybko piął się w hierarchii klanu Gromowładnych jako uzdolniony treser bestii. Tam, gdzie inni widzieli tylko zwierzęcy instynkt, on dostrzegał inteligencję i rozwijał potencjał stworów. Gdy Żelazna Horda potrzebowała jego usług Darmac stwierdził, że nie ma większego honoru niż służba tej sprawie poprzez wytrenowanie najbardziej przerażających bestii jakie widział Draenor.
Operator Thogar - Znany bardziej ze swego sprytu i okrucieństwa niźli brutalnej siły Thogar odpowiada za nadzór nad koleją Grimrail. Z peronu w Kuźni koordynuje trwający bój z draenei w Taladorze, mając pod swą komendą bataliony żołnierzy i artylerię.
The Iron Maidens – Gar’an nie miała możliwości rozwijania swojego strategicznego talentu w skostniałych strukturach klanów orków, toteż gdy tylko pojawiła się taka możliwość, zgłosiła się na ochotnika do Żelaznej Hordy. Natychmiast zaczęła odnosić sukcesy i została admirałem floty Żelaznej Hordy. Wraz ze swymi podkomendnymi Marak i Sorką zostały nazwane Żelaznymi Dziewicami gotowymi zmiażdżyć każdego, kto stawi im czoła.
The Crucible
Blackhand – bezlitosny tyran i przerażający wojownik. Blackhand, władca klanu Czarnoskałych, posturą i rangą w Żelaznej Hordzie ustępujący jedynie Grommashowi, skąpany jest w gorącu, którego większość śmiertelników nie byłaby w stanie wytrzymać. Tenże Wódz kontroluje wszystko co dzieje się w Kuźni, dzierżąc swój potężny młot, dzięki któremu wykuwa oręż o niesłychanej jakości.
Więcej informacji na temat bossów, ich umiejętności i przedmiotów, które po ich pokonaniu możecie zdobyć, znajdziecie w grze w Księdze lochów (Dungeon Journal).
Boss światowy: Rukhmar
Rukhmar sporadycznie pojawia się jako płonący jastrząb szybujący w przestworzach nad Spires of Arak. Nieznane jest jego pochodzenie, ale Rukhmar uważany jest przez arrakoa za bóstwo będące ucieleśnieniem samego słońca.
Dokładny Harmonogram Rajdu znajdziecie tutaj.