20 lat Blizzard: Dzień z życia Bashioka - menedżera społeczności
Kumbol, | Komentarze : 0
Blizzard kontynuuje cykl artykułów "Dzień z życia" swoich pracowników, publikowany w związku z obchodami 20 lat istnienia spółki. Dziś nie lada gratka, bo o swoim dniu pracy opowiada znany społeczności z ciętej riposty i wypowiedzi pełnych ironii Bashiok, albo inaczej Micah Whipple, menedżer społeczności.
Wbrew mojemu zdrowemu rozsądkowi, opublikowaliśmy artykuł pt. „Dzień z życia… Micah Whipple” na naszej stronie z okazji 20 rocznicy powstania Blizzarda, w którym opisany został jeden dzień z życia naszego najstarszego rangą weterana na stanowisku menadżera społeczności. W tej nieautoryzowanej autobiografii, Micah daje wszystkim szansę dowiedzieć się z pierwszej ręki, jak to tak naprawdę jest być Bashiokiem, jak to jest nim nie być, i jak wygląda proces tworzenia eseju całkowicie wyprutego z jakichkolwiek faktów.
Jeśli naprawdę nie masz nic lepszego do roboty i jesteś całkowicie przekonany/a, że nie dasz rady wpaść na coś bardziej przydatnego (serio), możesz przeczytać pełny artykuł tutaj.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Wbrew mojemu zdrowemu rozsądkowi, opublikowaliśmy artykuł pt. „Dzień z życia… Micah Whipple” na naszej stronie z okazji 20 rocznicy powstania Blizzarda, w którym opisany został jeden dzień z życia naszego najstarszego rangą weterana na stanowisku menadżera społeczności. W tej nieautoryzowanej autobiografii, Micah daje wszystkim szansę dowiedzieć się z pierwszej ręki, jak to tak naprawdę jest być Bashiokiem, jak to jest nim nie być, i jak wygląda proces tworzenia eseju całkowicie wyprutego z jakichkolwiek faktów.
Jeśli naprawdę nie masz nic lepszego do roboty i jesteś całkowicie przekonany/a, że nie dasz rady wpaść na coś bardziej przydatnego (serio), możesz przeczytać pełny artykuł tutaj.
Epilog World of Warcraft: Cataclysm - cinematic zwieńczający fabułę dodatku
Kumbol, | Komentarze : 18
Podobnie, jak miało to miejsce przy okazji pokonania Króla Lisza w patchu 3.3.2 do Wrath of the Lich King, teraz także po ostatecznej klęsce Deathwinga w rajdzie Dragon Soul prezentowany jest specjalny cinematic. Stanowi on zwieńczenie fabuły dodatku World of Warcraft: Cataclysm. Prezentujemy wam ten cinematic wraz z polskimi napisami.
UWAGA: Spoiler! Jeśli jeszcze nie przeszliście Dragon Soul i nie lubicie spoilerów, to lepiej nie włączajcie poniższego filmiku.
Aby napisy były widoczne, ikona CC musi być podświetlona.
UWAGA: Spoiler! Jeśli jeszcze nie przeszliście Dragon Soul i nie lubicie spoilerów, to lepiej nie włączajcie poniższego filmiku.
Aby napisy były widoczne, ikona CC musi być podświetlona.
Battle.net Authenticator: Dodano opcję potwierdzania kodem przy każdym logowaniu
Kumbol, | Komentarze : 3
Od jakiegoś czasu posiadacze Battle.net Authenticatora (w dowolnej formie) nie muszą przy logowaniu się do World of Warcraft podawać generowanego przez token kodu przy każdym wejściu do gry. Dzieje się tak tylko i wyłącznie wtedy, gdy logujemy się z tego samego, znanego Blizzardowi komputera i lokacji, co poprzednio. Niektórym graczom jednak zmiana ta się nie podoba i od czasu jej wejścia postulują o możliwość rezygnacji z niej. Taką właśnie możliwość Zamieć udostępniła teraz w Opcjach bezpieczeństwa w ramach Zarządzania kontem Battle.net. Jeśli wolicie, dla bezpieczeństwa własnego konta, by Blizzard pytał o kod bezwzględnie za każdym razem, możecie ustawić to już teraz.
Cytat z: Wuluxar (źródło)
Battle.net Authenticator to doskonały sposób na dodatkowe zabezpieczenie swojego konta Battle.net. Cieszymy się, że nasi gracze korzystają z tego zabezpieczenia i pragniemy uczynić je jeszcze bardziej wygodnym wprowadzając tzw. obejście uwierzytelniania. Ci z was, którzy mają konta World of Warcraft, mogą już wiedzieć, jak to działa: kiedy logujesz się do gry Blizzarda wciąż z tego samego miejsca na świecie, nie będziemy za każdym razem pytać o kod uwierzytelniający, do czasu aż zalogujesz się z innego miejsca.
Funkcja obejścia uwierzytelniania została właśnie aktywowana w StarCraft II i jest domyślnie włączona. Można ją wyłączyć na stronie zarządzania swoim kontem Battle.net. Jeśli wyłączysz obejście, będziesz proszony/a o podanie kodu autoryzacyjnego przy każdym logowaniu się do Battle.netu.
Funkcja obejścia uwierzytelniania została właśnie aktywowana w StarCraft II i jest domyślnie włączona. Można ją wyłączyć na stronie zarządzania swoim kontem Battle.net. Jeśli wyłączysz obejście, będziesz proszony/a o podanie kodu autoryzacyjnego przy każdym logowaniu się do Battle.netu.
Chuck Norris zatwierdzi World of Warcraft w polskiej telewizji!
Kumbol, | Komentarze : 11
Wiemy już, że Chuck Norris aprobuje World of Warcraft, a przy tym mówi po polsku w zlokalizowanej na nasz język reklamie telewizyjnej. Nie było jednak dotychczas wiadomo, czy owa reklama pojawi się na którejś z rodzimych stacji telewizyjnych. Dziś nadeszła informacja w tej sprawie i jest to informacja wręcz niebywała. Spot bowiem pojawi się w naszej telewizji i to na imponującej wręcz ilości stacji.
Oto pełna rozpiska kanałów, na których będziecie mogli obejrzeć reklamę:
Oto pełna rozpiska kanałów, na których będziecie mogli obejrzeć reklamę:
|
|
|
Patch 4.3: Godzina Zmierzchu już jutro na europejskich serwerach!
Kumbol, | Komentarze : 4
Lekko niespodziewanie (bo przewidywano raczej 7 grudnia), ale w tym wypadku to chyba lepiej - patch 4.3: Godzina Zmierzchu zostanie wprowadzony na oficjalne europejskie serwery już jutrzejszego ranka! To jest ten moment, w którym podsumowujemy wszystkie newsy i treści związane z nową, ostatnią już tak dużą łatką w cyklu dodatku Cataclysm. Zanim jutro rano przypuścicie ostateczny szturm na Deathwinga, zapoznajcie się dokładnie ze wszystkimi nowościami, jakie wprowadzi ten ogromny patch.
Aby napisy były widoczne, ikona CC musi być podświetlona.
Oficjalny zwiastun z polskimi napisami
Aby napisy były widoczne, ikona CC musi być podświetlona.
Zmiany w Valor i Conquest Points
Cytat z: Bashiok (źródło)
Dokonaliśmy lekkich poprawek w ilości uzyskiwanych Valor Points (VP) w patchu 4.3, które testerzy mogą już teraz zobaczyć na PTR. Zarówno na 10-osobowych, jak i na 25-osobowych rajdach, bossowie nagradzać będą 100 VP za pokonanie każdego z nich (zmniejszono z odpowiednio 115 i 135). Zmienimy także liczbę przyznawanych VP do 50 za bossów Firelands, kiedy patch wejdzie oficjalnie do gry.
Zmiana ta ma na celu dalsze umocnienie chęci zabijania bossów dla przedmiotów, które upuszczają. W rajdzie patcha 4.3, zestawy tier mogą zostać zdobyte jedynie z bossów, i jako że Raid Finder da praktycznie każdemu szansę na uśmiercenie bossów, sądzimy że zapotrzebowanie na Valor Points ogólnie będzie mniejsze. Chcemy dopasować mniejsze zapotrzebowanie na VP do wolniejszego tempa ich zdobywania.
Zmiana ta ma na celu dalsze umocnienie chęci zabijania bossów dla przedmiotów, które upuszczają. W rajdzie patcha 4.3, zestawy tier mogą zostać zdobyte jedynie z bossów, i jako że Raid Finder da praktycznie każdemu szansę na uśmiercenie bossów, sądzimy że zapotrzebowanie na Valor Points ogólnie będzie mniejsze. Chcemy dopasować mniejsze zapotrzebowanie na VP do wolniejszego tempa ich zdobywania.
Cytat z: Bashiok (źródło)
W patchu 4.3 zwiększamy nagrodę za daily battleground (BG) do 100 Conquest Points (z dotychczasowych 25). Ponadto, każde nierankingowe BG, które wygrasz, nagrodzi Cię także 50 Conquest Points. Nie ma ograniczenia w ilości BG, jakie możesz rozegrać, by w ten sposób zdobyć punkty, poza dotychczasowym, standardowym limitem Conquest Points.
Naszą intencją jest rozpocząć wdrażanie filozofii projektowej z Mists of Pandaria, która będzie zachęcać graczy do angażowania się w te części gry, w które chcą, w sposób, w jaki chcą, a które pozwolą na znaczącą progresję postaci. Poprzez areny i rankingowe battlegroundy wciąż szybciej zdobędziesz Conquest Points, ale powyższa zmiana pozwoli teraz usprawniać Twoją postać poprzez granie zwykłych BG, jeśli taka jest Twoja wola.
Naszą intencją jest rozpocząć wdrażanie filozofii projektowej z Mists of Pandaria, która będzie zachęcać graczy do angażowania się w te części gry, w które chcą, w sposób, w jaki chcą, a które pozwolą na znaczącą progresję postaci. Poprzez areny i rankingowe battlegroundy wciąż szybciej zdobędziesz Conquest Points, ale powyższa zmiana pozwoli teraz usprawniać Twoją postać poprzez granie zwykłych BG, jeśli taka jest Twoja wola.
Zastępowanie nieaktywnego lidera gildii
Cytat z: Lylirra (źródło)
Kiedy lider gildii zaprzestaje gry i pozostaje nieaktywny przez długi okres czasu, dla niektórych gildii prawidłowe prosperowanie może wtedy okazać się trudne. Aby pomóc w rozwiązaniu tego problemu, wprowadzamy w patchu 4.3 nowy system zwany "zastępowaniem nieaktywnego lidera gildii", który pozwoli graczom z odpowiednio wysoką rangą przejąć dowodzenie od nieaktywnego lidera za pośrednictwem zakładki Guild.
Sposób działania systemu zastępowania nieaktywnego lidera gildii jest prosty. Jeśli postać lidera gildii jest nieaktywna przez 30 dni, w oknie Guild News & Events pojawi się powiadomienie widoczne jedynie dla tych członków gildii, którzy mogą przejąć funkcję lidera. Gra wyszuka postaci o najwyższej randze, które logowały się w ciągu ostatniego tygodnia, i umożliwi im przejęcie dowództwa nad gildią przez proste kliknięcie w powiadomienie.
Tak jak wiele innych czynności w World of Warcraft, także i to kliknięcie w powiadomienie spowoduje pojawienie się okna z potwierdzeniem. Po zaakceptowaniu decyzji gra przekaże funkcję lidera gildii pierwszemu graczowi, który jej zażąda. W momencie zmiany lidera, dotychczasowy lider gildii zostanie o tym fakcie powiadomiony za pośrednictwem emaila przypisanego do jego lub jej konta Battle.net. Podczas gdy niektórzy gracze będą musieli się wylogować i zalogować na nowo, by ujrzeć zaktualizowany status lidera w zakładce Guild, to zmiana przywódcy jest natychmiastowa, a wszelkie rangi i uprawnienia pozostają nienaruszone.
Zwróć uwagę, że jeśli jesteś aktywnym liderem gildii, system ten w żaden sposób nie dotknie ani ciebie, ani twojej gildii. Celem systemu zastępowania nieaktywnego lidera gildii jest po prostu umożliwienie gildiom, które pozostawały bez dowódcy przez dłuższy czas, rozwiązanie na własną rękę tego problemu bez konieczności kontaktu z naszym działem Wsparcia w grze.
Sposób działania systemu zastępowania nieaktywnego lidera gildii jest prosty. Jeśli postać lidera gildii jest nieaktywna przez 30 dni, w oknie Guild News & Events pojawi się powiadomienie widoczne jedynie dla tych członków gildii, którzy mogą przejąć funkcję lidera. Gra wyszuka postaci o najwyższej randze, które logowały się w ciągu ostatniego tygodnia, i umożliwi im przejęcie dowództwa nad gildią przez proste kliknięcie w powiadomienie.
Tak jak wiele innych czynności w World of Warcraft, także i to kliknięcie w powiadomienie spowoduje pojawienie się okna z potwierdzeniem. Po zaakceptowaniu decyzji gra przekaże funkcję lidera gildii pierwszemu graczowi, który jej zażąda. W momencie zmiany lidera, dotychczasowy lider gildii zostanie o tym fakcie powiadomiony za pośrednictwem emaila przypisanego do jego lub jej konta Battle.net. Podczas gdy niektórzy gracze będą musieli się wylogować i zalogować na nowo, by ujrzeć zaktualizowany status lidera w zakładce Guild, to zmiana przywódcy jest natychmiastowa, a wszelkie rangi i uprawnienia pozostają nienaruszone.
Zwróć uwagę, że jeśli jesteś aktywnym liderem gildii, system ten w żaden sposób nie dotknie ani ciebie, ani twojej gildii. Celem systemu zastępowania nieaktywnego lidera gildii jest po prostu umożliwienie gildiom, które pozostawały bez dowódcy przez dłuższy czas, rozwiązanie na własną rękę tego problemu bez konieczności kontaktu z naszym działem Wsparcia w grze.
Pełne, oficjalne noty patcha 4.3.0 w języku polskim
Cytat z: Blizzard (źródło)
Patch 4.3.0 do World of Warcraft
Noty poprzednich patchy do World of Warcraft znajdziecie tutaj.
Ogólne
Osiągnięcia
Klasy: Ogólne
Death Knight
Druid
Hunter
Mage
Paladin
Priest
Rogue
Shaman
Warlock
Warrior
Instancje i Rajdy
Gildie
Przedmioty
Rasy
Interfejs użytkownika
Noty poprzednich patchy do World of Warcraft znajdziecie tutaj.
Ogólne
- Nowa instancja: End Time
- Ta nowa 5-osobowa instancja heroiczna rozpoczyna wyprawę, która ocalić ma nas wszystkich. Spojrzycie na wyniszczoną przyszłość Azeroth, która wypełni się, jeśli obrońcy świata nie powstrzymają Deathwinga.
- Nowa instancja: Well of Eternity
- W tej nowej 5-osobowej instancji heroicznej podróżnicy wyruszą 10 000 lat w przeszłość, by wyrwać z niej Duszę Smoka.
- Nowa instancja: Hour of Twilight
- Ta nowa 5-osobowa instancja heroiczna jest ostatnim etapem, w którym gracze staną twarzą w twarz z kultem Twilight's Hammer w teraźniejszym Dragonblight. Właśnie tam, do Wyrmrest Temple, Thrall i Dusza Smoka muszą zostać bezpiecznie odeskortowani, by szturm na Deathwinga można było rozpocząć.
- Nowy rajd: Dragon Soul
- Gracze mają możliwość stoczyć bój w Wyrmrest Temple i poza nią, wspierając Thralla i Smocze Aspektyw w unicestwieniu Czarnych Smoków raz na zawsze. 10- i 25-osobowe rajdy będą mogły zaatakować samego Deathwinga, mając do wyboru trzy poziomy trudności i perspektywę zdobycia epickiego łupu.
- Nowy boss w Baradin Hold: Alizabal
- Alizabal stanowi zupełnie nowe wyzwanie dla graczy w rajdach 10- i 25-osobowych, których frakcja kontroluje Tol Barad. Boss ten zostanie udostępniony wraz ze startem Sezonu 11 PvP, co nastąpi tydzień po premierze patcha 4.3.
- Nowe legendarne przedmioty: Fangs of the Father
- Patch 4.3 zaoferuje najbardziej morderczym i doświadczonym rogue'om szansę na odegranie głównej roli w losach świata na swój własny sposób: manipulowania kluczowymi zdarzeniami, pozostając przy tym w cieniu. Gracze przemierzą kontynenty, by wypełnić kluczowe misje wywiadowcze, włamać się do paru miejsc, inne zinfiltrować, i oczywiście kogoś zamordować. Rogue, który odniesie sukces, otrzyma parę sztyletów, które będą stawać się coraz bardziej zabójcze wraz z progresem w serii legendarnych questów. U szczytu swej potęgi będą one przepełnione podłą esencją Starych Bogów, a także oszalałą furią Czarnych Smoków - nadając dzierżącemu je wielkich mocy. Wlicza się do nich nakładający się buff zwiększający Agility, który kumuluje się do momentu, w którym z pleców rogue'a wystrzelą mroczne skrzydła, co spowoduje usunięcie kosztu combo points i zwiększenie obrażeń finiszerów przez krótki czas. Oprócz tego, skrzydła, które można rozłożyć w dowolnym momencie (bez korzyści w walce), mogą spowolnić spadanie, pozwalając rogue'owi powoli opaść na ziemię... lub odegrać małą śmierć z przestworzy!
- Nowa funkcja: Raid Finder
- Ta nowa funkcjonalność grupująca pozwala graczom na szybkie i proste złożenie grupy rajdowej (PuGa) i wybranie się na specjalnie zbalansowaną wersję obecnego tieru rajdowego: Dragon Soul. Raid Finder został udostępniony do testów. Docenimy Wasze zaangażowanie oraz opinie.
- Nowa funkcja: Transmogryfikacja
- Ta nowa funkcja pozwala graczom personalizować wygląd swoich przedmiotów tak, jak nigdy dotąd. NPC-ów od Transmogryfikacji, Void Storage i Reforgingu znajdziesz w Cathedral Square, w Stormwind, oraz w The Drag, w Orgrimmarze. Koszta usług nie są jeszcze ostateczne.
- Nowa funkcja: Void Storage
- Teraz oprócz banku, gracza mają dostęp do nowego systemu "głębokiej przechowalni", który pozwala zwolnić miejsce w plecakach i przechować cenne, choć niekoniecznie na co dzień używane, łupy. NPC-ów od Transmogryfikacji, Void Storage i Reforgingu znajdziesz w Cathedral Square, w Stormwind, oraz w The Drag, w Orgrimmarze. Koszta usług nie są jeszcze ostateczne.
- Reforging
- Dotychczasowi usługodawcy Reforgingu udali się na... emeryturę. Ethereale zdecydowały się przejąć biznes i dołączyć go do swoich nowych usług Transmogryfikacji i Void Storage. NPC-ów od Transmogryfikacji, Void Storage i Reforgingu znajdziesz w Cathedral Square, w Stormwind, oraz w The Drag, w Orgrimmarze. Koszta usług nie są jeszcze ostateczne.
- Darkmoon Faire
- Udaj się na wyspę Darkmoon Island podczas pierwszego tygodnia każdego miesiąca, by zabawić się w nowym Darkmoon Faire, gdzie pojawiły się zupełnie nowe questy, pokazy, gry, przepisy, zabawki, balony, suweniry, przekąski, napitki, osiągnięcia i tytuły.
- Levelowanie w Outland i Northrend
- Ilość doświadczenia potrzebna do awansu między poziomami 71 a 80 została zmniejszona o około 33%.
- Wiele grupowych questów w Outland i Northrend zostało przerobionych tak, by gracze mogli ukończyć je w pojedynkę. Nie są już oznaczone jako grupowe.
- Odpowiedni NPC dający questy do instancji w Outland i Northrend zostali przeniesieni do wewnątrz instancji. Większość questów instancyjnych w tych kontynentach jest teraz dostępnych wewnątrz konkretnych instancji.
Osiągnięcia
- Osiągnięcie Master of Alterac Valley nie wymaga już zdobycia osiągnięcia Alterac Valley Blitz.
- Osiągnięcie Tol Barad Veteran wymaga teraz 25 zwycięstw na Tol Barad, zmniejszono ze 100.
Klasy: Ogólne
- Wszystkie grupowe i rajdowe buffy, które dają ich członkom 10% więcej attack power zostały nieco zmienione. Wciąż dają 10% więcej attack power z dystansu (ranged), ale teraz dają 20% więcej attack power w walce w zwarciu (melee).
- Abomination's Might: Bonus do attack power w zwarciu został zwiększony do 10/20%, z dotychczasowych 5/10%. Bonus do attack power z dystansu pozostaje na poziomie 5/10%.
- Blessing of Might: Bonus do attack power w zwarciu został zwiększony do 20%, z dotychczasowych 10%. Bonus do attack power z dystansu pozostaje na poziomie 10%.
- Runescroll of Might: Bonus do attack power w zwarciu został zwiększony do 16%, z dotychczasowych 8%. Bonus do attack power z dystansu pozostaje na poziomie 8%.
- Trueshot Aura: Bonus do attack power w zwarciu został zwiększony do 20%, z dotychczasowych 10%. Bonus do attack power z dystansu pozostaje na poziomie 10%.
- Unleashed Rage: Bonus do attack power w zwarciu został zwiększony do 10/20%, z dotychczasowych 5/10%. Bonus do attack power z dystansu pozostaje na poziomie 5/10%.
- Vengeance dla Protection warriorów, Protection paladynów, Blodd death knightów i Feral druidów został nieco przeprojektowany. Nie kumuluje się już powoli na początku walki. Zamiast tego, pierwszy otrzymany atak melee generuje Vengeance równe jednej trzeciej obrażeń zadanych przez ten atak. Gdy Vengeance aktualizuje się w czasie walki, zawsze utrzymuje się przynajmniej na poziomie jednej trzeciej obrażeń otrzymanych w czasie ostatnich dwóch sekund. Od tego momentu kumuluje się z dawną szybkością, wciąż zanika z dawną szybkością, i nadal nie może przekroczyć obecnego maksimum opartego na ilości życia i Staminy tanka.
- Threat generowany przez klasy w trybie tankowania został zwiększony z trzykrotności zadawanych obrażeń, do pięciokrotności zadawanych obrażeń. Dotyczy to druidów w Bear Form, death knightów w Blood Presence, warriorów w Defensive Stance i paladynów z aktywnym Righteous Fury.
- Czary, których efekt przerywa się po przekroczeniu pewnej ilości otrzymanych obrażeń (Entangling Roots, Fear, Frost Nova, etc.) teraz wliczają także obrażenia, które zostały powstrzymane przez absorpcję i inne redukujące obrażenia efekty.
Death Knight
- Death Strike leczy teraz death knighta niezależnie od tego, czy atak trafi, czy zostanie uniknięty/sparowany. Jako rezultat tej zmiany, Death Strike nie będzie już przywracał swojego kosztu runy, jeśli nie trafi w cel, gdyż death knight wciąż otrzymywał będzie leczenie.
- Blood Presence daje teraz 55% bonusu do armor, zwiększono z 30%.
- Pety Death Knighta teraz poprawnie dziedziczą statystyki crit i spell penetration swego pana.
- Specjalizacje talentów
- Blood
- Blade Barrier została przeprojektowana. Teraz pasywnie zmniejsza otrzymywane obrażenia.
- Bone Shield ma teraz 6 ładunków, zwiększono z 4.
- Veteran of the Third War zmniejsza teraz cooldown Outbreak o 30 sekund.
- Unholy
- Unholy Might zwiększa teraz Strength o 25%, zwiększono z 20%.
- Gargulec przyzywany przez Summon Gargoyle będzie teraz atakował wyłącznie z wykorzystaniem swojego ataku dystansowego, niezależnie od odległości do celu.
- Blood
Druid
- Wrath ma teraz nowy efekt graficzny.
- Hurricane ma teraz nowy efekt graficzny.
- Swipe (Cat) został osłabiony do 340% obrażeń broni, z dotychczasowych 415%.
- Forma niedźwiedzia daje teraz 120% bonusu do armoru na każdym poziomie, zwiększono z 65% dla postaci poniżej poziomu 40, co ułatwi niskopoziomowym druidom tankować na instancjach.
- Forma niedźwiedzia daje teraz 20% bonusu do Staminy, zwiększono z 10%.
- Specjalizacje talentów
- Balance
- Celestial Focus zmniejsza teraz pushback (cofanie paska rzucania) Cyclone.
- Restoration
- Wild Growth leczy teraz o 20% mniej.
- Nature’s Focus teraz zmniejsza także pushback (cofanie paska rzucania) Cyclone i Entangling Roots.
- Balance
- Glify
- Glyph of Shred został przemianowany na Glyph of Bloodletting i oprócz swojej dotychczasowej funkcjonalności dla Shred powoduje teraz, że Mangle (Cat) wydłuża czas trwania Rip.
- Glyph of Wild Growth wydłuża też cooldown Wild Growth o 2 sekundy.
Hunter
- Monstrous Bite zmniejsza teraz otrzymywane przez cel leczenie o 25%, zwiększono z 10%.
- Specjalizacje talentów
- Beast Mastery
- Animal Handler zwiększa teraz Attack Power o 30%, zwiększono z 25%.
- Widow Venom zmniejsza teraz otrzymywane przez cel leczenie o 25%, zwiększono z 10%.
- Burrow Attack teraz zadaje około 20% więcej obrażeń i ma zwiększony obszar działania.
- Froststorm Breath teraz zadaje około 20% więcej obrażeń i ma zwiększony obszar działania.
- Survival
- Obrażenia z Explosive Shot zostały zwiększone o 15%.
- Beast Mastery
Mage
- Wstępne obrażenia z Pyroblast zostały zwiększone o około 26%, a obrażenia okresowe zostały zwiększone o około 100%.
- Obrażenia z Fireball zostały zwiększone o około 17%.
- Specjalizacje talentów
- Fire
- Obrażenia okresowe z Living Bomb zostały zwiększone o około 10%, a obrażenia z wybuchu zostały zwiększone o około 120%.
- Fire
Paladin
- Holy Radiance ma teraz 3-sekundowy czas rzucania, nie posiada cooldownu i wymaga obrania gracza na cel. Cel ten zostaje nasycony Holy Radiance, które natychmiastowo leczy go, a także wszystkich członków grupy w odległości 10 jardów, i kontynuuje leczenie przez kolejne 3 sekundy, zmniejszając efekt co 1 sekundę.
- Seal of Insight, w momencie użycia Judgement, nie przywraca już paladynowi 15% bazowej many. Wciąż powoduje obrażenia, a ataki melee nadal przywracają 4% bazowej many.
- Seal of Truth, w momencie użycia Judgement, czerpie teraz korzyść w postaci 20% z każdego ładunku Censure, zwiększono z 10%.
- Specjalizacje talentów
- Holy
- Clarity of Purpose teraz zmniejsza także czas rzucania Holy Radiance.
- Illuminated Healing (mastery) teraz także wpływa na Holy Radiance.
- Efekt Infusion of Light uzyskany po krytycznym efekcie Holy Shock, teraz, oprócz dotychczasowych efektów, redukuje także czas rzucania Holy Radiance.
- Oprócz haste, efekt z Judgements of the Pure teraz zwiększa też regenerację many ze Spirit o 10/20/30% na 60 sekund.
- Light of Dawn teraz działa na 6 celów (bazowo), zwiększono z 5.
- Paragon of Virtue teraz zmniejsza cooldown Divine Protection o 15/30 sekund, zwiększono z 10/20 sekund.
- Speed of Light nie aktywuje się już Holy Radiance i nie zmniejsza już cooldownu Holy Radiance. Speed of Light teraz aktywuje się tylko z Divine Protection.
- Tower Radiance, oprócz dotychczasowych efektów, teraz powoduje także, że Holy Radiance generuje zawsze 1 ładunek Holy Power.
- Beacon of Light aktywowany jest przez Word of Glory, Holy Shock, Flash of Light, Divine Light i Light of Dawn przy 50% przenoszeniu, zaś przez Holy Light przy 100% przenoszeniu. Nie przenosi Holy Radiance, Protector of the Innocent ani innych źródeł leczenia.
- Retribution
- Sanctified Retribution zwiększa teraz szansę na krytyczne uderzenie z Hammer of Wrath o 2/4/6%, zmniejszono z 20/40/60%.
- Two-Handed Weapon Specialization (passive) zwiększa teraz obrażenia o 25%, zwiększono z 20%.
- Holy
- Glify
- Glyph of Light of Dawn zmniejsza teraz ilość celów do 4, zamiast zwiększać tę ilość do 6, ale zwiększa leczenie o 25%.
Priest
- Divine Hymn teraz działa dla 5 celów, zwiększono z 3.
- Specjalizacje talentów
- Discipline
- Atonement będzie teraz brał pod uwagę zasięg walki wrogiego celu przy kalkulacji odpowiedniego dystansu, co pozwoli na użycie go na dużych monstrach, takich jak Ragnaros i Al'akir.
- Divine Aegis ma nowy efekt graficzny.
- Holy
- Spirit of Redemption został przebudowany, by rozwiązać kilka problemów z funkcjonowaniem i sprawić, by był bardziej responsywny. Nie wprowadzono innych poprawek.
- State of Mind został przeprojektowany i teraz nazywa się Heavenly Voice. Heavenly Voice zwiększa leczenie przez Divine Hymn o 50/100% i zmniejsza cooldown Divine Hymn o 2.5/5 minut.
- Bonus do leczenia z Guardian Spirit został zwiększony do 60%, z dotychczasowych 40%.
- Holy Word: Serenity ma teraz 10 sekund cooldownu, zmniejszono z 15 sekund.
- Discipline
- Glify
- Glyph of Circle of Healing teraz także zwiększa koszt many Circle of Healing o 20%.
Rogue
- Wound Poison zmniejsza teraz otrzymywane przez cel leczenie o 25%, zwiększono z 10%.
Shaman
- Flametongue Weapon nie zwiększa już spell damage. Teraz zwiększa wszystkie niefizyczne obrażenia zadane przez dzierżącego broń o 5%.
- Lightning Bolt ma nowy efekt graficzny.
- Wind Shear ma teraz 15-sekundowy bazowy cooldown, zwiększono z 6 sekund.
- Specjalizacje talentów
- Elemental
- Call of Flame nie powoduje już, że Fire Nova wydłuża czas trwania Flame Shock.
- Obrażenia Earthquake zostały zwiększono o około 75%.
- Elemental Fury teraz usuwa cooldown z Chain Lightning.
- Reverberation teraz zmniejsza cooldown Wind Shear o 10/20 sekund, zwiększono z 0.5/1 sekundy.
- Shamanism zwiększa teraz korzyści ze spell power dla Lightning Bolt, Lava Burst i Chain Lightning o 36%, zwiększono z 32%.
- Enhancement
- Improved Lava Lash teraz powoduje, że Lava Lash rozprzestrzenia debuff Flame Shock na 4 inne pobliskie cele. Debuff nie zostanie nałożony na cele pod efektami crowd control i te, na których Flame Shock już jest nałożony.
- Improved Lava Lash nie zwiększa już bazowych obrażeń Lava Lash o 15/30%. Te zwiększone obrażenia zostały wkomponowane w bazową umiejętność Lava Lash.
- Mental Quickness został przeprojektowany. Zamiast dawać shamanowi spell power, Mental Quickness powoduje teraz, że czary Enhancement shamana zachowują się tak, jak gdyby shaman miał spell power równy 55% attack power. Czary Enhancement shamana nie korzystają już ze spell power uzyskanego z innych źródeł.
- Maelstrom Weapon może teraz także aktywować się z całkowicie zabsorbowanego ataku wręcz
- Restoration
- Ancestral Healing teraz powoduje także, że leczenia shamana zwiększają maksymalne życie celu o 5/10% wyleczonej ilości, do maks. 10% maksymalnego życia celu, na 15 sekund. Ten efekt nie kumuluje się, gdy obecnych jest kilku Restoration shamanów, i nie aktywuje się przy healach z proców.
- Współczynnik okresowego leczenia z Riptide został zwiększony o 50%. Wstępne, bezpośrednie leczenie pozostaje bez zmian.
- Elemental
Warlock
- Shadow Bolt ma nowy efekt graficzny.
- Soul Fire skaluje się teraz w 72.6% spell power, zwiększono z 62.5%.
- Umiejętność Voidwalkera Suffering działa teraz jak talent Taunt peta Huntera.
- Specjalizacje talentów
- Demonology
- Master Demonologist daje teraz bazowy bonus 18.4% i 2.3% na punkt mastery, zwiększono z 16% i 2% na punkt mastery.
- Impending Doom może być teraz także aktywowany przez Soul Fire.
- Destruction
- Fire and Brimstone zwiększa teraz obrażenia z Incinerate i Chaos Bolt na celach z Immolate o 5/10/15%, zwiększono z 2/4/6%.
- Burning Embers zadaje teraz obrażenia równe 25/50% Soul Fire i Firebolt Impa, zwiększono z 15/30%.
- Limit obrażeń z Burning Embers został zwiększony.
- Shadowburn zadaje teraz obrażenia Shadowflame, zamiast obrażeń Shadow.
- Improved Soul Fire trwa teraz 20 sekund, zwiększono z 15 sekund.
- Demonology
- Naprawy bugów
- Naprawiono bug, który powodował, że Doomguard i Infernal zyskiwali z Demonology Mastery znacznie więcej, niż powinni.
Warrior
- Charge (i powiązane umiejętności) będzie teraz prawidłowo namierzać cel, nawet jeśli w trakcie szarży będzie się on poruszał. Zmiana ta powinna zmniejszyć prawdopodobieństwo, że warrior zaszarżuje w inne miejsce niż to, gdzie stoi cel.
- Slam wykorzystuje teraz nową animację ataku postaci.
- Colossus Smash wykorzystuje teraz nową animację ataku postaci.
- Specjalizacje talentów
- Arms
- Mortal Strike zmniejsza teraz otrzymywane przez cel leczenie o 25%, zwiększono z 10%.
- Fury
- Dual Wield Specialization nie zwiększa już fizycznych obrażeń o 5%. Wciąż zwiększa obrażenia z ataków off-hand o 25%.
- Furious Attacks zmniejsza teraz otrzymywane przez cel leczenie o 25%, zwiększono z 10%.
- Arms
Instancje i Rajdy
- Do Dungeon Journal (Księgi instancji) dodano nowe wpisy dotyczące nowych instancji: End Time, Well of Eternity, Hour of Twilight i Dragon Soul.
- Gracze, którzy udali się na Random Heroic dungeon za pośrednictwem Dungeon Finder, nie będą już mieli nakładanej blokady na instancję heroiczną, którą ukończyli w ten sposób danego dnia.
Do tej pory gracze nie mogli zapisać się na tę konkretną instancję heroiczną lub wejść do niej portalem. Teraz gracze zawsze będą mogli udać się na dowolną konkretną instancję heroiczną raz na dzień niezależnie od tego, jakie instancje zrobili poprzez wybór losowy (Random Heroic Dungeon). - Ruins of Ahn'qiraj
- Bossowie w Ruins of Ahn'qiraj wyrzucają teraz rzadkiej jakości (rare) klucze Scarab Coffer Key, które mogą zostać użyte do otwarcia znalezionych w instancji kufrów Scarab Coffers. Klucze te są powiązane ze strefą (zone-bound) Ruins of Ahn'qiraj i znikają po 17 godzinach. Ta zmiana tyczy się także kluczy Greater Scarab Coffer Keys, które otwierają Large Scarab Coffers.
- Zul’Gurub
- Gracze muszą teraz zabić tylko dwóch z czterech dostępnych bossów początkowych (High Priest Venoxis, Broodlord Mandokir, High Priestess Kilnara i Zanzil), by móc zmierzyć się z Jin’do the Godbreaker.
- Zul’Aman
- Gracze muszą teraz zabić tylko dwóch z czterech dostępnych awatarów Trolli, by móc zmierzyć się z Hex Lord Malacrass.
Gildie
- Sztandary gildiowe (Guild Standards) mogą być ponownie używane w Firelands. Ich czas trwania wydłużono do 15 minut, zasięg efektu do 100 jardów, i teraz działa on także na zmarłych graczy.
- Zastępowanie nieaktywnego lidera gildii
- Gildie, których lider jest nieaktywny, mogą pod pewnymi warunkami go zdetronizować.
Przedmioty
- Dragonwrath, Tarecgosa’s Rest: Zmniejszono szansę na wystąpienie specjalnego efektu tego przedmiotu.
Rasy
- Rasowa umiejętność orków Blood Fury zwiększa teraz spell power, zamiast zwiększać tylko spell damage.
Interfejs użytkownika
- Obszary odkrywek archeologicznych będą teraz pojawiać się także na mini-mapie, oprócz występowania na dużej Mapie Świata (World Map).
- Przeszukiwanie plecaków
- Dodano pole wyszukiwarki, które pozwala graczom przeszukiwać plecaki, bank, bank gildiowy i Void Storage w poszukiwaniu konkretnych przedmiotów.
- Interfejs Reforgingu został zaktualizowany i ulepszony.
- Obszary z Quest Trackera będą pojawiać się także na mini-mapie, oprócz występowania na dużej Mapie Świata (World Map).
- Mapa Świata (World Map) zawiera teraz informacje o sugerowanym przedziale poziomów dla każdej ze stref.
- Dodano opcję "promote everyone" (awansuj wszystkich), która wszystkich członków rajdu awansuje do rangi Raid Assist. Opcja ta może zostać znaleziona w ramce rajdowej (Raid Frame) i w wysuwanej liście z ramki postaci (Unit Frame).
- Istnieją teraz komendy dla markerów lokacji i jednostek.
- Dodano nowe przyciski sterujące obrotem, przybliżeniem i ustawieniem postaci we wszystkich okienkach zawierających podgląd modelu postaci.
- Gracze mogą teraz oduczyć się specjalizacji profesji bez konieczności oduczenia się całej profesji (Engineering i Alchemy).
- [Mac] Dodano funkcjonalność pozwalającą wykorzystać przycisk Command zamiast klawisz Control na klawiaturach Apple. Może to zostać włączone w panelu Mac Options.
- Dodano funkcjonalność pozwalającą na wyłączenie skrótów klawiaturowych systemu Mac OS, by nie kolidowały one ze skrótami klawiszowymi WoWa. Może to zostać włączone w panelu Mac Options.
- Dodano możliwość interakcji z NPC, obiektami w grze (skrzynki pocztowe, rudy kopalne etc.) i truchłami za pośrednictwem kliknięcia lewym przyciskiem myszy, oprócz normalnego klikania prawym przyciskiem myszy. W menu Interface: Controls jest teraz nowa opcja pozwalająca wyłączyć tę funkcję.
Na kawie z deweloperami: Faworyzowanie frakcji
Tommy, | Komentarze : 5Cytat z: Dave 'Fargo' Kosak (źródło)
Jednym z naszych najwcześniejszych zamiarów było zapewnienie zdrowej rywalizacji pomiędzy Przymierzem a Hordą. Komunikacja między frakcjami od samego początku była niemożliwa, nawet jeśli nie miało to sensu pod względem fabuły. Całe serwery są dedykowane PvP, Battlegroundy, huby z questami pełne odniesień do odpowiedniej strony konfliktu. Pragniemy wykształcić w graczach dumę wynikającą z przynależenia do którejś z frakcji, chęć identyfikacji z braćmi i siostrami broni.
Chcemy, żeby gracze byli dumni ze swej frakcji, nawet kosztem swej osobistej godności. Pewnego razu wracałem z żoną z kolacji do domu, wystawiła głowę za okno samochodu, zatrąbiła klaksonem i wydarła się „FOR THE HORDE” na jakieś gościa stojącego na zewnątrz restauracji ubranego w koszulkę z symbolem Hordy. Biedny facet musiał zapomnieć co ma na sobie. Ruszyliśmy z piskiem opon zostawiając go w chmurze dymu, wydaje mi się, że chyba się posikał.
O tym właśnie mówię.
Toteż jeśli chodzi o rozwój historii, wcale nie dziwi, że fani Przymierza i Hordy liczą punkty. Mapki i statystyki pokazujące zyskane lub stracone terytoria zaczęły pojawiać się gdzieś w okolicy Cataclysmu. Plaga w Southshore? Taurajo spalone? Nie odważyliby się!
Niezależnie od tego co się dzieje, powinno być tak, że obie strony konfliktu są równo traktowane, lecz jeśli jakaś frakcja traci kawałek terytorium – to musi oznaczać, że Blizzard jest stronniczy!
Czy jesteśmy stronniczy?
It’s a Mad, Mad, Mad World. Of Warcraft.
Może jesteśmy. Historia Azeroth pokazuje, że Przymierze było karane już od pokoleń. Stormwind zostało ograbione przez orków w Warcraft I. Później Lordaeron upadł pod naporem plagi w Warcraft III, zaś jego mieszkańcy przemienili się w bezmózgie zombie. Plaga również nie odpuściła ich sprzymierzeńcom – Wysokim Elfom. Ich miasta również zostały zniszczone, źródło ich mocy spaczone (i przyłączyli się do Hordy). Stolicę Gnomów napromieniowano, wojna domowa rozbiła królestwo Krasnoludów. Dziwię się, że Przymierze w ogóle się uchowało.
Z drugiej jednak strony – te rasy jakoś przetrwały – przynajmniej mają swoją planetę. Planeta Orków została najechana i zniszczona przez demony. Prawie cała rasa Orków została zatruta krwią najeźdźców. Pod koniec Warcraft II ci, co pozostali przy życiu, uciekli. Słabi, pokonani, opuszczeni, i na dodatek w niewoli ludzkiej w obozach.
Cieszę się, że nie mieliśmy wtedy forum dla orków, to dopiero by było!
Prawdę mówiąc, historię uniwersum Warcrafta czyta się jak kryminał wojenny. Imperia upadają, przywódcy są przekupni, populacje zarzynane, całe cywilizację popadają w ruinę (często będąc u szczytu mocy). Warcraft to mroczne miejsce. Zapytajcie Draenei: Zniszczyliśmy ich planetę, torturowaliśmy ich dzieci przez dziesiątki tysiącleci. Jesteśmy po prostu okrutni. Nie spotkałem jeszcze bardziej sadystycznej ekipy.
Cierpienie napędzą całą historię. Dlaczego?
Fabryka bohaterów
Często w Blizzard rozmawiamy o tym, w którą stronę chcemy rozwijać uniwersum Warcraft. Podczas tych rozmów często pojawia się termin „fabryka bohaterów”. Chcemy, żeby gracze czuli się jak bohaterowie.
Pierwotna zupa, z której powstają bohaterowie nigdy nie smakuje jak tęcza – jest raczej ohydną mieszanką cierpienia i zła. Bohaterowie rodzą się, gdy ciemność rządzi światem, ponieważ chcemy, aby oświetlali nam drogę.
Świat potrzebujący bohaterów nie jest fair. Zadaniem herosów jest przywrócenie ładu i sprawiedliwości dla słabszych. Czy kogoś dziwi, że Azeroth jest niesprawiedliwym miejscem? Jest monstrualnie niesprawiedliwe. I takim pozostanie.
O liniach fabularnych
Możemy zagwarantować, że obie frakcje spotka nierówne, lecz równie okrutne traktowanie w przyszłości. Dzięki temu nasze linie fabularne mogą być dłuższe i ciekawsze, z czym eksperymentujemy od czasów przed Cataclysmem. Oglądanie liderów frakcji zaabsorbowanych przez walkę i wszelkie heroiczne wyczyny stanowi nagrodę dla wiernych graczy.
Jeśli mówimy już o przywódcach – wydaje mi się, że na tym polu moglibyśmy zrobić więcej, na przykład zwiększyć interakcje między postaciami graczy a ich ulubionymi bohaterami właśnie przy pomocy interesujących historii. Przyznaję, że często w Blizzard sami zapędzamy się w kozi róg, i traktujemy główne postaci jako „o światowym znaczeniu” a nie „o znaczeniu dla frakcji”.
Przykładowo: wydarzenia z Cataclysm spowodowały, że Thrall, który siedział w Orgrimmar od czasów Warcraft III i nie robił nic szczególnego, został postawiony przed wyborem – dowódca Hordy lub szaman mogący uratować świat. Zdecydował się opuścić stanowisko Wodza i z waszą pomocą odegrał ważną rolę w walce z Deathwingiem.
Ale zawsze jest jakaś cena. Thrall też musiał coś poświęcić.
Linia fabularna Hordy przedstawiała ich historię, od pierwszego lądowania garstki orkowych uchodźców w Kalimdor, gdzie postanowili zbudować swoją nową stolicę. Rasy Hordy się złączyły i skonsolidowały. Forsaken, po uwolnieniu się od Króla Lisza, stworzyli swoje państwo. Taureni osiedlili się na nowych, żyznych terenach. Trolle ze szczepu Darkspear o mało nie wyginęły, ale udało im się znaleźć nową ojczyznę. Krwawe Elfy przetrwały zagładę swego kraju i odbiły Studnię Słońca. Horda radzi sobie całkiem nieźle.
Tymczasem właśnie teraz Thrall musi ją opuścić. Przywództwo obejmuje Garrosh Hellscream, a to nie wiadomo do czego doprowadzi.
Jeśli jesteście twardogłowymi graczami Przymierza, to faktycznie możecie być słabo związani z linia fabularną Thralla i Hordy. Thrall to „ich” postać, jego podróż nie jest związana z „naszą” historią, nawet jeśli jego niepowodzenie mogło doprowadzić do zagłady całego świata. Śledźcie jednak losy tej postaci, gdy jej linia fabularna się skończy obiecuję, że nadrobimy z historią innych postaci – w tym przywódców frakcji.
Garrosh Hellscream ma wizję jak Horda powinna wyglądać, wizję zjednoczonego Kalimdoru, który wyrośnie na popiołach Azeroth. Jest sprytniejszy niż się wydaje i bardzo zdeterminowany – spróbuje wykonać swoje zadanie za wszelką cenę, również życia własnych ludzi.
Tymczasem Przymierze musi zewrzeć szeregi. Podczas BlizzConu obiecaliśmy, że najważniejsze postaci z Przymierza będą w pierwszym rzędzie na scenie historii podczas Mists of Pandaria i kolejnych patchy. Wyjdą z tego dużo silniejsi niż dotąd, ale nie będzie to łatwa przeprawa.
Zanim będzie mogło być dobrze, musi być źle. Bardzo źle. Ale to dobrze. To oznacza, że będzie potrzeba więcej bohaterów, aby uratować ten świat. To wasza rola, to wy możecie ukształtować historię.
Tylko nie spodziewajcie się „i żyli długo i szczęśliwie”.
Dave „Fargo” Kosak jest głównym projektantem questów w World of Warcraft. Do jego obowiązków należy pilnowanie spójności uniwersum Warcrafta przy równoczesnym rzucaniu małych miśków na trampoliny. Stąpa po cienkim lodzie, ale robi to z niezachwianą zwinnością gracza starych, wibracyjnych gier Electric Football.
Patch 4.3: Zasady rozdzielania lootu podczas korzystania z Raid Findera
Tommy, | Komentarze : 1
Jedną z ciekawszych funkcji najnowszego patcha o numerze 4.3 będzie wprowadzenie systemu Raid Finder, działającego analogicznie do Dungeon Finder. W celu wyjaśnienia wątpliwości mogących się pojawiać podczas rozdzielania przedmiotów Blizzard wystosował poniższe oświadczenie, w którym dokładnie wyjaśnia zasady dystrybucji lśniących epików w składanym przez nowy system wypadzie na Dragon Soul. Oto tłumaczenie posta:
Cytat z: Bashiok (źródło)
Zasady rozdzielania lootu podczas korzystania z Raid Findera od patcha 4.3
Jak już wcześniej ogłoszono, w Raid Finderze loot rozdzielany będzie przy pomocy zmodyfikowanego systemu Need Before Greed, który promuje podczas losowania itemów postaci spełniające role, z którymi rajd rozpoczęły (tank, DPS, healer). Niestety w tej chwili system nie jest w pełni funkcjonalny i ma problemy z klasami wykorzystującymi inne statystyki niż te główne dla konkretnej roli.
Aby wyjaśnić, na które przedmioty będziecie mogli rollować, a na które nie (zależnie od zadeklarowanej roli przed rozpoczęciem rajdu), poniżej zaprezentowaliśmy pewne podstawowe zasady, dzięki którym łatwiej będzie Wam przewidzieć, na które przedmioty warto rollować.
Jeżeli pełnicie poniższe role w rajdzie, to otrzymacie premie podczas losowania na itemy:
Tank:
Healer:
DPS:
W niektórych przypadkach byliśmy zbyt restrykcyjni w oznakowaniu akcesoriów (takich jak m.in. Petrified Fungal Heart i Signet of Grasping Mouths) i planujemy zmniejszyć ich ograniczenia jeszcze przed lub tuż po patchu.
W Mists of Pandaria myślimy, że system będzie już w stanie wykrywać spece, dzięki czemu wszystkie te problemy znikną. Ważne jest, żeby zrozumieć zasady rozdzielania lootu, ponieważ będą już obecne w najnowszym patchu, zaś działanie całego systemu wyklucza ingerencje GMów w razie jakichkolwiek nieporozumień podczas rozdzielania przedmiotów podczas instancji stworzonej za pomocą Raid Findera.
Jak już wcześniej ogłoszono, w Raid Finderze loot rozdzielany będzie przy pomocy zmodyfikowanego systemu Need Before Greed, który promuje podczas losowania itemów postaci spełniające role, z którymi rajd rozpoczęły (tank, DPS, healer). Niestety w tej chwili system nie jest w pełni funkcjonalny i ma problemy z klasami wykorzystującymi inne statystyki niż te główne dla konkretnej roli.
Aby wyjaśnić, na które przedmioty będziecie mogli rollować, a na które nie (zależnie od zadeklarowanej roli przed rozpoczęciem rajdu), poniżej zaprezentowaliśmy pewne podstawowe zasady, dzięki którym łatwiej będzie Wam przewidzieć, na które przedmioty warto rollować.
Jeżeli pełnicie poniższe role w rajdzie, to otrzymacie premie podczas losowania na itemy:
Tank:
- Leathery z Agility (dla druidów)
- Plate z Strength i innymi statystykami typowymi dla tanka
- Trinkety ze statystykami dla tanka
- Trinkety z Agility (dla druidów)
Healer:
- Odpowiednie przedmioty dla casterów bez Hit
- Trinkety z efektami podczas rzucania leczących lub innych wspierających czarów
DPS:
- Prawie wszystko, co nie ma statystyki dla tanków
- Sprzęt ze Spirit (dla elemental szamanów, shadow priestów i moonkinów)
- Trinkety z efektami podczas zadawania obrażeń czarami/wręcz
W niektórych przypadkach byliśmy zbyt restrykcyjni w oznakowaniu akcesoriów (takich jak m.in. Petrified Fungal Heart i Signet of Grasping Mouths) i planujemy zmniejszyć ich ograniczenia jeszcze przed lub tuż po patchu.
W Mists of Pandaria myślimy, że system będzie już w stanie wykrywać spece, dzięki czemu wszystkie te problemy znikną. Ważne jest, żeby zrozumieć zasady rozdzielania lootu, ponieważ będą już obecne w najnowszym patchu, zaś działanie całego systemu wyklucza ingerencje GMów w razie jakichkolwiek nieporozumień podczas rozdzielania przedmiotów podczas instancji stworzonej za pomocą Raid Findera.
Kalkulator talentów w Mists of Pandaria
Caritas, | Komentarze : 0
Ciąg dalszy nowinek i zapowiedzi Mists of Pandaria! Na oficjalnej stronie Blizzarda dotyczącej Mists of Pandaria pojawił się właśnie nowy kalkulator talentów. Już teraz możecie w spokoju zastanowić się co wybrać gdy nadciągną Mgły Pandarii. Możecie też dokładniej przyjrzeć się nie tylko jak funkcjonują nowe "drzewka", ale również jak wyglądają poszczególne nowe umiejętności. Trzeba przyznać, że niektóre proponowane talenty są ciekawe, a czasem nawet kontrowersyjne.
Przy okazji można również sprawdzić jakie zmiany w samej specjalizacji oferuje nam Blizzard - na którym poziomie otrzymamy jaką umiejętność klasową, a kiedy poznamy umiejętność związaną konkretnie z wybraną przez nas specjalizacją.
Niestety nie można jeszcze dokładniej przyjrzeć się monkowi. Wszystko najwyraźniej w swoim czasie :)
Ciekawych zapraszam tutaj.
Przy okazji można również sprawdzić jakie zmiany w samej specjalizacji oferuje nam Blizzard - na którym poziomie otrzymamy jaką umiejętność klasową, a kiedy poznamy umiejętność związaną konkretnie z wybraną przez nas specjalizacją.
Niestety nie można jeszcze dokładniej przyjrzeć się monkowi. Wszystko najwyraźniej w swoim czasie :)
Ciekawych zapraszam tutaj.