"World of Warcraft: Przez mroczny portal" już wkrótce w księgarniach
Przez mroczny portal – kolejna książka z serii Blizzard Legends już 13 lutego w księgarniach! Przeżyj wraz z dobrze znanymi bohaterami dalszą część historii opowiedzianej Falach Ciemności. Ponownie śledź kręte losy Turalyona i Allerii, które zawiodły ich wprost w objęcia Tysiącletniej Wojny. Przez Mroczny Portal to pozycja obowiązkowa dla każdego fana Warcrafta II, dodatku do gry World of Warcraft: The Burning Crusade, jak i oczywiście całego uniwersum Rzemiosła Wojny!
Cytat z: author (źródło)
World of Warcraft: Przez mroczny portal
Druga Wojna zakończyła się sromotną porażką Hordy. Większość orków uciekła z powrotem do Draenoru, skazując się na powolną śmierć w ginącym świecie, a czarodzieje Przymierza rozbili w gruzy Mroczny Portal, czym przekreślili ostatecznie plany podboju Azeroth.
Czy aby na pewno? Chociaż ich śmiercionośne zaklęcie unicestwiło fizyczną formę międzywymiarowej bramy, okazuje się, że nie tak łatwo zniszczyć twór największego maga Azeroth. Chociaż Medivh przed laty pożegnał się ze światem, jego dzieło przetrwało w postaci wąskiej szczeliny, z której wciąż sączy się magia spaczenia, zatruwając krainę ludzi. Były uczeń Medivha, Khadgar, obawia się, że pęknięcie w wymiarach może posłużyć do odbudowy przejścia, dlatego też namawia przywódców Przymierza, aby uszczuplili swe skarbce na potrzeby budowy potężnej Strażnicy Otchłani, która będzie stanowić pierwszą linię obrony w przypadku powrotu Hordy. Mag nie spodziewa się, że wkrótce grube mury twierdzy zostaną wystawione na próbę, a Azeroth ponownie stanie w obliczu zagrożenia.
Ner’zhul, kiedyś mistrz Gul’dana i największy z szamanów, przez dwa lata ukrywał się przed swym ludem pogrążony w głębokiej rozpaczy, obwiniając się za upadek orków, zniewolenie ich przez demony i zagładę Draenoru. Światło nadziei w sercu złamanego mędrca zapalił na nowo rycerz śmierci, Teron Krwawy Bies. Wysnuł śmiały plan, który mógłby stać się ostatnim ratunkiem dla Hordy i szansą na odpokutowanie dawnych win i zdrad Gul’dana.
Horda musi powrócić do Azeroth, aby zdobyć klucz do innych światów i otworzyć drogę niezliczonym podbojom. Jeszcze nigdy stawka nie była tak wysoka. Khadgar, Turalyon i Alleria muszą stanąć nie tylko w obronie Azeroth, ale również innych światów, aby oszczędzić im horroru, jaki zgotowali ludzkim królestwom orkowie. Wodzowie sił Przymierza wkrótce zrozumieją, że jedyną szansą na ostateczne pozbycie się zagrożenia ze strony Hordy będzie wypowiedzenie im wojny w ich macierzystym świecie...
Druga Wojna zakończyła się sromotną porażką Hordy. Większość orków uciekła z powrotem do Draenoru, skazując się na powolną śmierć w ginącym świecie, a czarodzieje Przymierza rozbili w gruzy Mroczny Portal, czym przekreślili ostatecznie plany podboju Azeroth.
Czy aby na pewno? Chociaż ich śmiercionośne zaklęcie unicestwiło fizyczną formę międzywymiarowej bramy, okazuje się, że nie tak łatwo zniszczyć twór największego maga Azeroth. Chociaż Medivh przed laty pożegnał się ze światem, jego dzieło przetrwało w postaci wąskiej szczeliny, z której wciąż sączy się magia spaczenia, zatruwając krainę ludzi. Były uczeń Medivha, Khadgar, obawia się, że pęknięcie w wymiarach może posłużyć do odbudowy przejścia, dlatego też namawia przywódców Przymierza, aby uszczuplili swe skarbce na potrzeby budowy potężnej Strażnicy Otchłani, która będzie stanowić pierwszą linię obrony w przypadku powrotu Hordy. Mag nie spodziewa się, że wkrótce grube mury twierdzy zostaną wystawione na próbę, a Azeroth ponownie stanie w obliczu zagrożenia.
Alleria, Turalyon i Khadgar w Draenorze (grafika z serii WoW Chronicle)
Ner’zhul, kiedyś mistrz Gul’dana i największy z szamanów, przez dwa lata ukrywał się przed swym ludem pogrążony w głębokiej rozpaczy, obwiniając się za upadek orków, zniewolenie ich przez demony i zagładę Draenoru. Światło nadziei w sercu złamanego mędrca zapalił na nowo rycerz śmierci, Teron Krwawy Bies. Wysnuł śmiały plan, który mógłby stać się ostatnim ratunkiem dla Hordy i szansą na odpokutowanie dawnych win i zdrad Gul’dana.
Horda musi powrócić do Azeroth, aby zdobyć klucz do innych światów i otworzyć drogę niezliczonym podbojom. Jeszcze nigdy stawka nie była tak wysoka. Khadgar, Turalyon i Alleria muszą stanąć nie tylko w obronie Azeroth, ale również innych światów, aby oszczędzić im horroru, jaki zgotowali ludzkim królestwom orkowie. Wodzowie sił Przymierza wkrótce zrozumieją, że jedyną szansą na ostateczne pozbycie się zagrożenia ze strony Hordy będzie wypowiedzenie im wojny w ich macierzystym świecie...
Oficjalna premiera nastąpi 13 lutego, ale książka jest już teraz dostępna w przedsprzedaży:
Aktualizacja 8.1.5: Jak odblokować sprzymierzone rasy Kul Tiran i Zandalari
Aktualizacja 8.1.5 udostępnia graczom dwie nowe sprzymierzone rasy - są to trolle Zandalari oraz ludzie z Kul Tiras. Postaci z tych ras rozpoczynają swoją przygodę na poziomie 20, ale zanim nimi zagracie, trzeba spełnić kilka warunków, m.in. ukończyć odpowiednie zadania i zdobyć reputację z właściwymi frakcjami. Kul Tiranie i Zandalari mają własne unikalne wierzchowce, zbroje rasowe oraz inne wyróżniające elementy, dlatego już teraz warto zabrać się za ich odblokowywanie.
Ludzie z Kul Tiras - Przymierze
Kul Tiras zostało założone przez nieustraszonych odkrywców, którzy przemierzali niezbadane wody w poszukiwaniu przygód. Będąc kluczową częścią Przymierza Lordaeronu, legendarna flota marynarki Kul Tiras zdominowała morza Azeroth. Przez wiele lat chaosu i trudów, królestwo odizolowało się i zaczęło być podatne na działania mroku. Dzięki pomocy odważnych bohaterów, rodzina Proudmoore odzyskała swoje wpływy i Kul Tiras raz jeszcze zawalczy u boku szlachetnego Przymierza.
Ludzie z Kul Tiras to potężni wyspiarze reprezentujący (dotychczas) odizolowane od świata królestwo. Kul Tiran Charger to ich wierzchowiec, a zbroja rodowa to ozdobne admiralskie odzienie. Druidzi z Kul Tiras mają własne formy zwierzęce przypominające leśne bestie z Drustvaru, a szamani używają unikatowych totemów. Ich siedzibą jest miasto Boralus.
Umiejętności
- Haymaker - Potężny, gniewny atak, który zadaje obrażenia i ogłusza przeciwnika na 3 sekundy, odrzucając go do tyłu..
- Brush It Off - Statystyka Versatility zwiększona o 1%. Postać leczy się o 2% przyjmowanych obrażeń przez 4 sekundy.
- Child of the Sea - Postać wytrzymuje pod wodą 50% dłużej i pływa o 10% szybciej.
- Jack of All Trades - Zdolność we wszystkich profesjach zwiększona o 5 punktów.
- Rime of the Ancient Mariner - Obrażenia od natury i mrozu zmniejszone o 1%.
Wymagania
Aby odblokować tę rasę, wymagane jest ukończenie kampanii wojennej Tides of Vengeance (zarówno z aktualizacji 8.0, jak i 8.1) oraz historii A Nation United w strefach Kul Tiras. Należy też osiągnąć reputację Exalted z frakcją Proudmoore Admirality. Na koniec trzeba ukończyć scenariusz, podczas którego ludzie z Kul Tiras zdecydują się dołączyć do Przymierza.
Trolle Zandalari - Horda
Zandalari to dumny lud, którego historia sięga wczesnych dni Azeroth. Ich wojownicy dosiadają w bitwie potężnych dinozaurów, a ich flota budzi grozę na morzach całego znanego świata. Gdy jednak wrogowie zbliżają się do granic Zuldazaru, niepokój w królewskiej radzie zagraża upadkiem imperium. Jeśli bohaterowie Hordy zdołają przywrócić równowagę w Zandalarze, mają szansę zdobyć nowego, potężnego sojusznika.
W odróżnieniu od trolli, którymi mogliśmy grać dotychczas, Zandalari mają wyprostowaną posturę, a ich ciała pokrywają łuski. Ich wierzchowcem jest Zandalari Direhorn, natomiast paladyni mogą przyzywać złotego Crusader's Direhorn. Zbroja rasowa tych trolli to tradycyjne szaty z Zuldazaru. Ich szamani mają nieco inne totemy, a druidzi mogą przemieniać się w formy dinozaurów. Schronieniem trolli Zandalari jest piramida Dazar'alor.
Umiejętności
- Embrace of the Loa - Przychylność jednego z sześciu loa (którą można wybrać w przy kapliczkach Dazar'alor) daje postaci przydatny buff.
- Akunda - Umejętności leczące mają szansę zadać dodatkowe leczenie.
- Bwonsamdi - Umiejętności zadające obrażenia mają szansę zadać dodatkowe obrażenia i wyleczyć postać o ich równowartość.
- Gonk - Zwiększa prędkość poruszania się o 5%.
- Kimbul - Umiejętności zadające obrażenia mają szansę wywołać rany u wroga, powodując czasowe krwawienie. Stackuje się do 3 razy.
- Krag'wa - Przyjmowanie obrażeń ma szansę przyznać dodatkowe punkty życia i statystykę Armor.
- Paku - Wszystkie umiejętności mają szansę zwiększyć Critical Strike o 4%.
- Pterrordax Swoop - Zmniejsza prędkość spadania na 2 minuty. 15 minut czasu odnowienia.
- Regeneratin' - Regeneruje 100% całkowitego życia przez 6 sekund. 2,5 minuty czasu odnowienia.
- City of Gold - Zwiększa ilość złota zdobywaną z poległych stworzeń o 2%.
Wymagania
Aby odblokować tę rasę, wymagane jest ukończenie kampanii wojennej Tides of Vengeance (zarówno z aktualizacji 8.0, jak i 8.1) oraz historii Zandalar Forever w strefach Zandalaru. Należy też osiągnąć reputację Exalted z frakcją Zandalari Empire. Na koniec trzeba ukończyć scenariusz, po którym trolle Zandalari wejdą w szeregi Hordy.