Hearthstone: Król - kolejny teaser!
Kurikara, | Komentarze : 0Zamieć opublikowała kolejny teaser, który również niewiele zdradza. Tym razem opowieść Szamanki porusza upadek Króla Trzęsibrzucha. Król opłakuję utratę swoich bogactw, zaś trollica przepowiada mu, iż je odzyska dzięki wspólnym matactwom. Na widok kolejnej karty, która przedstawia diaboliczny totem z czaszkami ustawionymi w okół niego wspomina o duszy, która byłaby warta, by dołączyć do ich bractwa.
Diablo i Warcraft powracają dzięki platformie GOG.COM
Quass, | Komentarze : 0Możecie zacząć ostrzyć miecze i topory - klasyczne gry Blizzarda doczekają się drugiego życia na GOG.COM! Na pierwszy ogień idzie oryginalne Diablo, legendarna fabularna gra akcji z 1996 roku, która dostępna jest w wirtualnym sklepie już w tym momencie!
Nie jest to jednak wyłącznie udostępnienie starej gry na nowej platformie - polski GOG.COM nawiązał z Blizzardem bliższą współpracę, dzięki czemu będziemy mogli doświadczyć Diablo w najbardziej autentycznej wersji, w oryginalnej grafice SVGA i przy 20 klatkach animacji na sekundę. Łącząc się ze znajomymi, gracze będą korzystać z klasycznej wersji serwisu sieciowego Battle.net. Ci, którzy doświadczyli przygód i starć z demonami w Sanktuarium ponad 20 lat temu, mogą spodziewać się w pełni autentycznych wspomnień.
Jednocześnie Blizzard i GOG postarali się, aby wszystko było zgodne ze współczesnymi standardami technologii - w programie startowym można wybrać osobną wersję gry, która zawiera liczne poprawki błędów i jest zoptymalizowana pod system Windows 10.
Oleg Klapovsky z GOG napisał :
Przedzieranie się przez klasyczne podziemia Diablo we współpracy z Blizzardem to niezwykle emocjonujące doświadczenie. Dla wielu z nas to przeżycie o znaczeniu osobistym. Co więcej, to o tę grę najczęściej dopominała się nasza społeczność. Teraz zarówno weterani jak i nowi gracze znów będą mogli wysłuchać rad Mędrca Caina i zapuścić się w podziemia katedry w Tristram.
To jednak nie koniec dobrych wieści: jako portal związany z uniwersum Azeroth z przyjemnością informujemy, że niedługo na GOG.COM wprowadzone zostaną też inne klasyczne gry: Warcraft: Orcs & Humans oraz Warcraft II. Więcej informacji na ten temat ma pojawić się już wkrótce.
Do której z klasycznych gier Blizzard Entertainment najbardziej chcielibyście powrócić? Diablo jest teraz dostępne na GOG.COM w cenie 34,99 PLN, bez zabezpieczeń DRM.
Hearthstone: Wróżbitka przepowiada nowości!
Kurikara, | Komentarze : 1Oficjalny profil Hearthstone opublikował krótki teaser, który prawdopodobnie dotyczy nadchodzącego dodatku. Wróżbitka znana nam z rozszerzenia Przedwieczni Bogowie opowiada o swojej wizji, która przedstawia jej kulę ze szkła oraz blask świecy. Przepowiada też, że Łotry, z których los dotąd drwił spróbują połączyć swoje siły, zaś skarbiec ponownie będzie lśnić złotem.
Hearthstone: Nadchodzi Rok Smoka!
Kurikara, | Komentarze : 0Pod koniec ubiegłego tygodnia Blizzard zapowiedział nadejście nowego roku w Hearthstone - roku Smoka, oraz przedsmak zmian jakie zostaną wprowadzone do znanej nam formuły. Nie ma co ukrywać, czeka nas niemała rewolucja!
- Rotacja – Podróż do wnętrza Un’goro, Rycerze Mroźnego Tronu oraz Koboldy i Katakumby wyrotują ze standardu wraz z premierą pierwszego rozszerzenia.
- Sala Sław, czyli specjalny zestaw zarówno dla kart klasycznych jak i tych z pakietów eksperckich, które zostały usunięte z głównego formatu, w tym roku poszerzy się o następujące karty: Naturalizacja, Strażnik Zagłady oraz Boska Łaska.
- Przyjdzie nam się również pożegnać z Baku oraz Gennem. Te potężne karty od momentu ich wprowadzenia do metagry pełniły kluczową rolę w zdefiniowaniu nowych strategii i aż za bardzo narzucały tempo rozgrywki. Uzupełniające ich karty, czyli Mroczny jeleń, Czarny kot, Połyskliwa ćma oraz Węgorz błyskomętny również powędrują do Sali sław, zaś gracze otrzymają pełny zwrot tajemniczego pyłu oraz zatrzymają wszystkie karty!
- W tym roku tryby dla pojedynczego gracza przechodzą gruntowne zmiany. W Roku Smoka formuła znana nam od premiery Koboldów i Katakumb zostanie w pewien sposób połączona z głębią poprzednich trybów fabularnych. Całość będzie się składać z pięciu skrzydeł - pierwszego darmowego, a każde następne będziemy mogli odblokować za 700 sztuk złota.
- Arena otrzyma dynamiczną pulę rozszerzeń z których przyjdzie nam wybierać karty do talii. W pierwszej rotacji Roku Smoka znajdziemy w niej następujące zestawy: podstawowy, klasyczny, Klątwa Naxxramas, Przedwieczni Bogowie, Ciemne zaułki Gadżetonu, Wiedźmi Las oraz pierwsze rozszerzenie wprowadzone w Roku Smoka.
- Spotkania przy Kominku otrzymają większe wsparcie. Turnieje przedpremierowe, w których gracze mogą rozpakować swoje pakiety i grać nowymi kartami jeszcze przed premierą ekspansji, będą stałym punktem programu.
- Na sam koniec wiele zmian, których wprowadzenie domagała się społeczność od dłuższego czasu: możliwość wymiany zadań legendarnych, losowy rewers talii oraz naliczanie zwycięstw na arenie do liczby zwycięstw bohaterami w celu ułatwienia osiągnięcia upragnionych wygranych partii.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Znów nadeszła ta pora roku, kiedy wskazówka wielkiego, gwiezdnego zegara Hearthstone przesuwa się na kolejną pozycję. Przygotujcie się na powitanie nowego roku w Hearthstone – Roku Smoka!
Hearthstone podczas Roku Kruka
Zanim opowiemy o zmianach, podsumujmy krótko Rok Kruka.
Zmieniliśmy między innymi sposób, w jaki nowi gracze poznają Hearthstone. Zależało nam, aby osiąganie kolejnych poziomów wtajemniczenia było bardziej równomierne. Dodaliśmy 25 rang, aby poprawić działanie systemu dobierania graczy i ułatwić im poznawanie gry.
Wprowadziliśmy też zmiany w systemie rankingowym, a ostatnio zmodyfikowaliśmy grę rankingową i zmniejszyliśmy liczbę gwiazdek, które trzeba uzyskać, aby awansować do wielu rang. Zrobiliśmy to w odpowiedzi na zgłaszane przez społeczność graczy opinie, które zawsze bierzemy sobie do serca – dziękujemy wam za gorliwość i oddanie grze. Zawsze możecie przycupnąć przy kominku i powiedzieć nam, co myślicie.
Z okazji przejścia z Roku Kruka do Roku Smoka chcielibyśmy zwiększyć naszą elastyczność, jeśli chodzi o wprowadzanie do gry zmian poprawiających wrażenia graczy. Po premierze Rozróby Rastakana dwukrotnie w ciągu dwóch miesięcy zmieniliśmy balans w grze, licząc na to, że zapewni to wszystkim lepsze i ciekawsze mecze. Będziemy wprowadzać takie zmiany, gdy tylko uznamy, że są potrzebne. Dołożymy też wszelkich starań, aby w miarę możliwości informować was o nich z wyprzedzeniem.
Co nas czeka w Roku Smoka
Witamy w Sali Sław!
Z okazji rozpoczęcia każdego nowego roku w Hearthstone ponownie oceniamy karty w zestawie podstawowym i klasycznym. Gra Hearthstone rozwija się, klasy postaci są coraz bardziej dopracowane i charakterystyczne, a niektóre karty nie pasują do zamierzonego kierunku ich rozwoju. Na początku każdego roku w Hearthstone przenosimy takie karty do Sali Sław, aby uwydatnić mocne i słabe strony klas postaci i zwiększyć ich różnorodność.
W tym roku do Sali Sław trafi dziewięć kart.
Naturalizacja
Druidzi zawsze byli elastyczni i mieli do dyspozycji wiele narzędzi zapewniających im manę, karty i stronników, jednak trudniej im było usuwać z gry większych stronników przeciwnika. Naturalizacja zasadniczo niwelowała tę słabość, dzięki czemu druidzi uzyskiwali potężną broń w partiach, gdzie przewaga w liczbie kart nie miała znaczenia. Przeniesienie tej karty do Sali Sław podkreśli tę słabą stronę druida, uwydatniając charakter jego klasy.
Strażnik Zagłady
Jako władcy demonów czarnoksiężnicy od dawna przodują w kontroli na planszy. Walka stronnikami idealnie wpisuje się w charakter tej klasy i świetnie uzupełnia niszczące zaklęcia czarnoksiężnika, jednak chcielibyśmy też podkreślić, że utrata kontroli nad planszą jest jego piętą achillesową. Aby to osiągnąć, postanowiliśmy ograniczyć zdolność czarnoksiężnika do zadawania obrażeń prosto z ręki. Strażnik Zagłady to potężny stronnik z szarżą, który nie wpisuje się najlepiej w charakter klasy czarnoksiężnika, więc postanowiliśmy przenieść tę kartę do Sali Sław.
Boska łaska
W ciągu ostatnich lat w Hearthstone pojawiło się wiele mocnych, agresywnych talii paladyna. Choć podoba nam się charakter tej klasy oparty na przywoływaniu stronników i ich wzmacnianiu oraz umiarkowanej zdolności do generowania zasobów, dobieranie kart nie powinno być jedną z mocnych stron paladyna. Boska łaska to jedno z zaklęć umożliwiających dobieranie kart o najmniejszym koszcie w całej grze, więc aby podkreślić mocne strony innych klas i ograniczyć w przyszłości liczbę agresywnych talii paladyna, przenosimy tę kartę do Sali Sław.
Baku, Pożeraczka Księżyca oraz Genn Szarogrzywy
Baku i Genn to potężne karty, które od czasu ich wprowadzenia do metagry odegrały kluczową rolę w zdefiniowaniu nowych strategii. Nie przewidywaliśmy, że będą one tak dominujące w trybie standardowym, a na dodatek obawiamy się, że mogą przysłonić kierunek rozwoju gry zaplanowany na Rok Smoka. Ponieważ zmiany w zestawach służą rewitalizacji trybu standardowego i wspomagają zdrową rywalizację w grze rankingowej, postanowiliśmy przenieść Baku i Genna do Sali Sław nieco wcześniej niż zwykle.
Baku i Genn byli forpocztą mechaniki kart parzystych i nieparzystych. Uzupełniające ją karty – Mroczny jeleń, Czarny kot, Połyskliwa ćma oraz Węgorz błyskomętny – również trafią do Sali Sław.
Tak jak w zeszłym roku, karty przeniesione do Sali Sław będzie można zachować, a gracze otrzymają pełny zwrot ich kosztu w pyle (do sumy za maksymalną liczbę kart, których można użyć w talii). Pył zostanie przyznany automatycznie po zalogowaniu, gdy tylko zacznie się Rok Kruka.
Nowe podejście do trybu dla jednego gracza
W Roku Smoka postanowiliśmy podejść nieco inaczej do przygód dla jednego gracza i w efekcie będą one obszerniejsze, bardziej złożone i dużo ambitniejsze niż dotychczas.
Misje w stylu Podziemnych wypraw spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem graczy – dlatego pewnie ucieszy was, że w bieżącym roku stworzymy na tej kanwie nowe przygody. Możecie się spodziewać bardziej rozbudowanych opcji personalizacji, w tym zdolności odblokowywania wielu talii startowych oraz kilku mocy specjalnych dla każdej klasy. Pojawi się nawet możliwość podrasowania posiadanej talii w trakcie samej przygody, podczas spotkań w karczmie (całkowicie pokojowych!).
Przygoda dla jednego gracza, którą wprowadzimy mniej więcej miesiąc po wydaniu pierwszego rozszerzenia w Roku Smoka, będzie zawierała darmowy rozdział, w którym gracze poznają nowe systemy i elementy mechaniki. Przedstawimy też wprowadzenie do zaplanowanej na cały rok w Hearthstone opowieści, której protagonistą będzie tajemnicza (choć dziwnie znajoma) postać z klasy maga.
Gracze, którzy zapragną poznać resztę opowieści, będą mogli dokupić dodatkowe rozdziały – pojedynczo, za 700 sztuk złota lub w cenie 19,99 EUR za całość. W każdym rozdziale pojawią się dwie nowe postacie dla graczy, z których każda będzie dysponowała trzema mocami specjalnymi oraz czterema taliami początkowymi do wyboru, które będą nieocenioną pomocą podczas walki z nowymi bossami w nowych trybach gry. Po zakończeniu każdego rozdziału otrzymacie trzy pakiety kart z nowego rozszerzenia, zaś po zaliczeniu wszystkich pięciu zdobędziecie wyjątkowy rewers oraz złoty pakiet kart klasycznych.
Oto, co na was czeka:
Już nie możemy się doczekać, by ujawnić wam pozostałe sekrety Roku Smoka. Nowa przygoda dla pojedynczego gracza będzie odblokowywana stopniowo na przestrzeni kolejnych czterech tygodni, począwszy od maja. Już wkrótce ujawnimy więcej szczegółów – jest na co czekać!
Arena
Nieustannie pracujemy nad ulepszaniem wszystkich trybów naszej gry i Arena nie jest żadnym wyjątkiem. W Roku Smoka wprowadzimy zmiany w puli kart Areny, uwzględniające rotację zestawów kart i dwa nowe zestawy na każde rozszerzenie. Przy pierwszej rotacji w puli kart Areny znajdą się następujące zestawy: podstawowy, klasyczny, Klątwa Naxxramas, Przedwieczni Bogowie, Ciemne zaułki Gadżetonu, Wiedźmi Las oraz pierwsze rozszerzenie wprowadzone w Roku Smoka.
Atrakcje podczas spotkań Fireside Gathering
Wszyscy, którzy mieli okazję zapoznać się ze społecznością zbudowaną w ostatnich latach wokół spotkań Fireside Gathering, zapewne ucieszą się na wieść, że w przyszłości planujemy na stałe wprowadzić formułę okresu przedpremierowego rozszerzeń. Będziecie mogli otwierać pakiety kart przed premierą rozszerzenia i grać nowymi kartami podczas publicznych imprez przedpremierowych. Jeśli wolicie bardziej kameralne wydarzenia, będziecie mogli organizować imprezy przedpremierowe ze znajomymi, korzystając z formuły prywatnych spotkań Fireside Gathering, których uzupełnieniem będą korzyści dostępne podczas publicznych imprez przedpremierowych.
Jeśli jeszcze nie mieliście styczności z imprezami przedpremierowymi i spotkaniami Fireside Gathering, zajrzyjcie na stronę FiresideGatherings.com i zróbcie pierwszy krok w stronę przeniesienia przygód z Karczmy do świata rzeczywistego!
To nie wszystko!
Zawsze staraliśmy się uważnie słuchać waszych opinii i zależy nam na nieustannym poprawianiu wrażeń z gry na korzyść wszystkich graczy w Hearthstone. Poniżej przedstawiamy wybrane zmiany, które zamierzamy wprowadzić w Hearthstone na podstawie opinii graczy. Mamy nadzieję, że przypadną wam do gustu.
Ponowne losowanie zadań legendarnych
Jeśli mieliście kłopot z wykonaniem określonych zadań związanych z wydarzeniami w grze, zapewne ucieszy was, że w tym roku w Hearthstone pojawi się możliwość ponownego losowania wszystkich zadań legendarnych. Teraz będziecie mogli wybrać, które z nich chcecie wykonać! Ponowne losowanie będzie działało w taki sam sposób, jak w przypadku zwykłych zadań – i również będzie powodowało zużycie codziennej szansy na wylosowanie nowego zadania. Nie będzie już ani jednego legendarnego zadania, którego nie dałoby się zmienić na inne.
Uwaga: we wcześniejszej wersji tego artykułu informowaliśmy, że zadania legendarne przydzielone w dniu premiery rozszerzenia będą wygasały w chwili wprowadzenia kolejnego, jednak w obecnej chwili nie pracujemy jeszcze nad tą zmianą. Planujemy ją wprowadzić w niedalekiej przyszłości, dlatego wypatrujcie kolejnych wieści!
Możliwość użycia losowego rewersu kart
Wprowadzimy do galerii nową opcję wyboru rewersu kart – rewers losowy. Opcja ta będzie dostępna na pierwszym miejscu za klasycznym rewersem. Po jej wybraniu, na początku każdego meczu z waszej kolekcji zostanie wylosowany jeden z posiadanych rewersów.
Lepszy interfejs tworzenia talii
Tworzenie talii jest jednym z najważniejszych aspektów gry w Hearthstone, jednak używanie go bywa niełatwe. Czasem chce się połączyć efekty działania określonych kart, a innym razem stworzyć talię z jakimś motywem przewodnim. W tym roku całkowicie przebudujemy interfejs tworzenia talii i wzbogacimy go o przeróżne ułatwienia. Więcej informacji na ten temat podamy w późniejszym terminie, jednak możecie się spodziewać, że opcja Pomocnika będzie lepiej uwzględniała bieżącą kolekcję kart przy automatycznym uzupełnianiu talii.
Łatwiejsza droga do złotych portretów
Teraz zwycięstwa na Arenie będą zaliczane do łącznej liczby zwycięstw danym bohaterem, co znacznie ułatwi osiągnięcie upragnionych 500 wygranych partii.
Pożegnanie Roku Mamuta
Na koniec, ponieważ rozstajemy się z zestawami w ramach rotacji w trybie standardowym, uznaliśmy za stosowne pożegnać się z nimi z iście mamucią pompą. Jeśli zalogujecie się do gry między północą 25 marca 2019 a północą 2 kwietnia 2019, otrzymacie w nagrodę po jednym pakiecie z rozszerzeń Podróż do wnętrza Un’Goro, Rycerze Mroźnego Tronu oraz Koboldy i katakumby.
W tym czasie będziecie też mogli pożegnać stary rok w Hearthstone podczas nowej Karczemnej Bójki, którą będzie Bójkowy pakiet: Rok Mamuta. W tych tworzonych Bójkach dostępne będą tylko karty z rozszerzeń Podróż do wnętrza Un’Goro, Rycerze Mroźnego Tronu oraz Koboldy i katakumby. Nagrodą za pierwsze zwycięstwo będzie jak zwykle pakiet klasyczny.
Co o tym wszystkim sądzicie?
Nie możemy się już doczekać Roku Smoka, ale jeszcze bardziej cieszy nas, gdy możemy ujawniać plany dotyczące gry naszej niesamowitej społeczności. Bardzo chcielibyśmy usłyszeć, co sądzicie na temat wszystkiego, co powyżej przedstawiliśmy.
Będziecie mieli okazję, aby nam to powiedzieć, jeśli dołączycie do sesji pytań i odpowiedzi na żywo w serwisie Reddit, która odbędzie się w czwartek, 7 marca, o 22:00 czasu polskiego. Serdecznie zapraszamy!
Rok Smoka będzie ognisty i pełen atrakcji, więc z niecierpliwością wyczekujemy jego nadejścia! Które z opisanych zmian najbardziej rozpalają waszą wyobraźnię? Dajcie nam znać w komentarzach, na Twitterze lub Facebooku!
Classic: Postęp w pracach nad klasycznym World of Warcraft
Quass, | Komentarze : 0Po dosyć długiej przerwie mamy nową wiadomość od deweloperów zajmujących się projektem World of Warcraft Classic! W poniższym poście zwrócili oni uwagę na niektóre błędy i rozwój swoich prac od zakończenia dema gry na minionym BlizzConie 2018.
Ciekawą informacją jest fakt, że sporo zgłoszonych przez graczy problemów w rzeczywistości znajdowało się w oryginalnej wersji gry - np. znikanie demona u Warlocka od razu, kiedy tylko zaczynał przyzywać innego. Deweloperzy nie uznają tego za błędy. Poprawione zostało jednak działanie części systemów związanych z klasami i rozgrywką, które rzeczywiście nie funkcjonowały tak, jak powinny.
Cytat z: Kaivax (źródło)
Witajcie entuzjaści klasycznego WoWa! Przez całą zimę przyglądaliśmy się dokładnie waszym dyskusjom o grze tutaj na forach oraz w innych miejscach. Chcemy poinformować was o kilku rzeczach, nad którymi zespół deweloperski Classica pracował od czasu dema gry na BlizzConie.
Wasze reakcje na demo były fantastyczne. Dziękujemy wszystkim, którzy podzielili się tak wieloma opiniami – zwłaszcza członkom społeczności, którzy zebrali w listy problemy graczy na temat dema. Przyjrzeliśmy się wszystkim zgłoszonym uwagom i chcemy podzielić się kilkoma anegdotami, abyście mieli wgląd w to, jak nad wszystkim pracujemy.
Wielu graczy zauważyło niepoprawne regenerowanie się życia oraz błędny mnożnik krytycznych obrażeń zaklęć. Nic wam nie umknęło! Przed otwarciem dema myśleliśmy, że te problemy zostały naprawione, dlatego były dla nas sporą niespodzianką. Przed BlizzConem sprawdziliśmy właśnie regenerację życia i many oraz poprawiliśmy przypadki, w których krytyczne obrażenia były niepoprawne. Przeprowadziliśmy też testy walki i regeneracji, aby upewnić się, że wszystko było w porządku.
Okazało się, że konfiguracja Classica w naszym biurze (poprawna) różniła się od tej na BlizzConie (niepoprawna…). Ten błąd nauczył nas, jak najlepiej sprawdzać konfigurację naszego środowiska przed premierą gry.
Kolejnym problemem zgłoszonym przez graczy było przyzywanie demonów przez klasę Warlocka – wiele osób zwróciło uwagę, że obecny demon nie powinien znikać, zanim nie pojawi się nowy. Sprawdziliśmy to na oryginalnym kliencie wersji 1.12 i tam demon znikał od razu, kiedy gracz zaczynał przyzywać innego. Tak więc demo było w rzeczywistości zgodne z pierwotnym działaniem tego systemu. Natrafiliśmy też na inne zgłoszenia, jak np. „rzadkie moby zadają zbyt małe obrażenia” lub „koboldy w Jangolode Mine uciekają szybciej, niż powinny” – w tych przypadkach również możemy potwierdzić, że sytuacja wyglądała tak samo w wersji 1.12.
Trzeba jednak zaznaczyć kilka bugów, które chcemy naprawić przed premierą – oraz kilka, których naprawiać nie zamierzamy. Jak wspomnieliśmy podczas prezentacji na BlizzConie, niektórych błędów nie ma sensu naprawiać (jak np. działanie systemu listów w grze). W każdym razie udało nam się rozwiązać kilka priorytetowych problemów:
To oczywiście nie wszystko, ale chcemy dać Wam wgląd w nasze priorytety: główne systemy rozgrywki, walka i zawartość gry. Pracowaliśmy też nad innymi rzeczami, jak interfejs użytkownika i zachowanie „klimatu” grafiki, ale najbardziej skupieni jesteśmy na rozgrywce.
Przyglądamy się wszystkim waszym dyskusjom i uwielbiamy wasz entuzjazm – wkrótce (ale nie soon™) podzielimy się tutaj kolejnymi informacjami.
Dzięki i przygotujcie się na klasyczne lato!
Wasze reakcje na demo były fantastyczne. Dziękujemy wszystkim, którzy podzielili się tak wieloma opiniami – zwłaszcza członkom społeczności, którzy zebrali w listy problemy graczy na temat dema. Przyjrzeliśmy się wszystkim zgłoszonym uwagom i chcemy podzielić się kilkoma anegdotami, abyście mieli wgląd w to, jak nad wszystkim pracujemy.
Wielu graczy zauważyło niepoprawne regenerowanie się życia oraz błędny mnożnik krytycznych obrażeń zaklęć. Nic wam nie umknęło! Przed otwarciem dema myśleliśmy, że te problemy zostały naprawione, dlatego były dla nas sporą niespodzianką. Przed BlizzConem sprawdziliśmy właśnie regenerację życia i many oraz poprawiliśmy przypadki, w których krytyczne obrażenia były niepoprawne. Przeprowadziliśmy też testy walki i regeneracji, aby upewnić się, że wszystko było w porządku.
Okazało się, że konfiguracja Classica w naszym biurze (poprawna) różniła się od tej na BlizzConie (niepoprawna…). Ten błąd nauczył nas, jak najlepiej sprawdzać konfigurację naszego środowiska przed premierą gry.
Kolejnym problemem zgłoszonym przez graczy było przyzywanie demonów przez klasę Warlocka – wiele osób zwróciło uwagę, że obecny demon nie powinien znikać, zanim nie pojawi się nowy. Sprawdziliśmy to na oryginalnym kliencie wersji 1.12 i tam demon znikał od razu, kiedy gracz zaczynał przyzywać innego. Tak więc demo było w rzeczywistości zgodne z pierwotnym działaniem tego systemu. Natrafiliśmy też na inne zgłoszenia, jak np. „rzadkie moby zadają zbyt małe obrażenia” lub „koboldy w Jangolode Mine uciekają szybciej, niż powinny” – w tych przypadkach również możemy potwierdzić, że sytuacja wyglądała tak samo w wersji 1.12.
Trzeba jednak zaznaczyć kilka bugów, które chcemy naprawić przed premierą – oraz kilka, których naprawiać nie zamierzamy. Jak wspomnieliśmy podczas prezentacji na BlizzConie, niektórych błędów nie ma sensu naprawiać (jak np. działanie systemu listów w grze). W każdym razie udało nam się rozwiązać kilka priorytetowych problemów:
- Rating statystyki Critical Strike: Każdy przedmiot teraz „zwiększa szansę na otrzymanie critical strike o X%”.
- Energia łotrów działała nieodpowiednio: czerpała zarówno z haste w walce melee, jak i naliczała się częściej, niż powinna. Oba błędy zostały naprawione.
- Slow Fall nie działa już podczas skakania.
- Ataki dystansowe i obrażenia od różdżek ponownie powodują efekt pushbacku.
- Niewystarczająco często następowały efekty dodge, parry oraz miss.
To oczywiście nie wszystko, ale chcemy dać Wam wgląd w nasze priorytety: główne systemy rozgrywki, walka i zawartość gry. Pracowaliśmy też nad innymi rzeczami, jak interfejs użytkownika i zachowanie „klimatu” grafiki, ale najbardziej skupieni jesteśmy na rozgrywce.
Przyglądamy się wszystkim waszym dyskusjom i uwielbiamy wasz entuzjazm – wkrótce (ale nie soon™) podzielimy się tutaj kolejnymi informacjami.
Dzięki i przygotujcie się na klasyczne lato!
Aktualizacja 8.1.5: Wprowadzenie do rajdu Crucible of Storms
Quass, | Komentarze : 0Zanurzone od dawna zło przebudza się w podziemiach Shrine of the Storm. W odmętach echem odbijają się podszepty, które doprowadziły Lorda Stormsonga do szaleństwa - pieśń syren o przerażającej mocy. Ci, którzy się w nią wsłuchują i są jej posłuszni, przygotowują mroczne rytuały w celu wypełnienia woli ich mistrza. Jedno jest pewne: cokolwiek podsyca ich fanatyczne oddanie musi zostać powstrzymane.
Crucible of Storms to trzeci rajd w dodatku Battle for Azeroth, który zostanie wprowadzony niedługo po premierze aktualizacji 8.1.5. Ma on być uzupełnieniem do rajdu Battle of Dazar'alor, dlatego różnice w jakości ekwipunku nie będą tak drastyczne, jak pomiędzy normalnymi tierami. Można go porównać do Trial of Valor z dodatku World of Warcraft: Legion, bo składa się tylko z 2 bossów i odbywa w miejscu, które już wcześniej odwiedziliśmy.
Harmonogram
Blizzard potwierdził na oficjalnych forach, że obecny plan zakłada otwarcie rajdu w trybie normalnym 16 kwietnia w regionie amerykańskim, czyli 17 kwietnia w Europie. Tryb Mythic oraz Raid Finder zostałyby udostępnione tydzień później, 24 kwietnia.
Ekwipunek
Ekwipunek z Crucible of Storms wyróżnia się na tle innych rajdów w Battle for Azeroth, bo oprócz standardowych statystyk, każdy przedmiot ma unikalne efekty zwiększające moc gracza lub przyznające nowe umiejętności, ale w niektórych wypadkach użycie ich ma negatywne konsekwencje, np. Lurker's Insidious Gift.
Wygląd zbroi jest taki sam, jak w Battle of Dazar'alor. W rajdzie będzie można zdobyć dwie unikalne bronie (widoczne poniżej kostury), ale nie brakuje też ciekawych trinketów i innych przedmiotów dla wszystkich klas. Kilka przykładów:
- Leggings of the Aberrant Tidesage
- Void Stone
- Grips of Forsaken Sanity
- Leggings of the Aberrant Tidesage
- Lurker's Insidious Gift
- Idol of Indiscriminate Consumption
- Pillar of the Drowned Cabal
- Trident of Deep Oceans
Poziom przedmiotów
Ponieważ Crucible of Storms ma być pobocznym rajdem, różnice w poziomach przedmiotów nie są znaczne. Pokonanie pierwszego bossa, Restless Cabal, jest nagradzane ekwipunkiem o 5 poziomów wyższym, niż w Battle of Dazar'alor:
- LFR: 375+
- Normal: 390+
- Heroic: 405+
- Mythic: 420+
Uu'nat, czyli drugi boss, wyróżnia się ekwipunkiem o 10 poziomów wyższym od poprzedniego rajdu:
- LFR: 380+
- Normal: 395+
- Heroic: 410+
- Mythic: 425+
Historię tego krótkiego rajdu poznamy m.in. w nowych zadaniach powiązanych z porzuconym artefaktem kapłanów cienia, Xal'atath. Nie będziemy zdradzać w tym artykule szczegółowych spoilerów, ale pewien pradawny bóg może mieć z tą bronią coś wspólnego...
Hearthstone: Wybierz swojego Mistrza HCT Winter Championship!
Kurikara, | Komentarze : 0Już 28 lutego rozpocznie się Turniej HCT Winter Championship. Szesnastu spośród najlepszych graczy Hearthstone z całego świata będzie rywalizować zarówno o tytuł mistrza HCT Winter Championship jak i awans do kwietniowego HCT World Chapmionship.
Z tej okazji możecie zagłosować na swojego faworyta i otrzymać jeden pakiet kart z rozszerzenia Rozróba Rastkakana. Macie szansę na kolejne pakiety, jeśli wasz wybraniec awansuje do ćwierćfinałów, półfinałów oraz finałów. Łącznie do zdobycia aż 4 pakiety, które powinniście otrzymać w grze w ciągu tygodnia po zakończeniu Winter Championship. Głosowanie potrwa do 28 lutego, do godziny 18:30 czasu polskiego.
Ameryki, Azję i Oceanię, Chiny oraz Europę reprezentują następujący gracze:
Europa: Faeli, ThunderUP, Viper, Bunnyhoppor;
Ameryki: Ike, bloodyface, bobbyex, noblord;
Azja/Oceania: Tansoku, Tyler, Definition, Roger;
Chiny: GoeLionKing, Caimiao, Yueying, SNJing.
Transmisja z turnieju odbędzie się na kanale Twitch PlayHearthstone.
Hearthstone: Zostań Mistrzem w Hearthstone!
Kurikara, | Komentarze : 0W ubiegłym roku Blizzard ogłosił, iż ciężko pracuje nad zmianami w rywalizji e-sportowej w Hearthstone. Niebiescy chcą by ich turnieje były jak najbardziej dostępne dla każdego, pojedynki miały ściśle określoną formułę, tak by całość przynosiła jak najwięcej rozrywki. Pod koniec minionego tygodnia Zamieć ogłosiła program Hearthstone Masters we współpracy z BattleFy oraz nowy format - formułę specjalną w której będą rozgrywane wszystkie oficjalne turnieje Hearthstone.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
W zeszłym roku ogłosiliśmy, że ciężko pracujemy nad zmianami w systemie rywalizacji e-sportowej w Hearthstone. Chcieliśmy, aby stał się bardziej przystępny, miał ustabilizowaną formułę i przynosił jak najwięcej rozrywki. Cieszymy się, że wreszcie możemy podzielić się z wami szczegółowymi informacjami na temat dwóch pierwszych poziomów systemu, który nazwaliśmy Hearthstone Masters.
Turnieje kwalifikacyjne Masters Qualifiers
Turnieje kwalifikacyjne Masters Qualifiers to pierwszy etap rywalizacji w systemie Hearthstone Masters. Są otwarte dla wszystkich spełniających wymagania graczy Hearthstone, którzy chcą poddać próbie swoje umiejętności. Każdego tygodnia podczas sezonu Masters Qualifiers Blizzard Entertainment będzie organizować ok. 30 turniejów. Zawodnicy wezmą w nich udział za pośrednictwem platformy Battlefy, z którą Blizzard współpracuje już od kilku lat. Cieszymy się, że po raz kolejny połączymy siły, aby zapewnić pomyślny przebieg turniejów Masters Qualifiers.
Zwycięzca danego turnieju Masters Qualifiers otrzyma zaproszenie do powiązanego z nim wydarzenia z cyklu Masters Tour. To drugi poziom rywalizacji w systemie Hearthstone Masters – jego opis znajdziecie poniżej. Rozgrywane online turnieje Masters Qualifiers zapewnią również najlepszym zawodnikom nagrody w postaci pakietów kart w Hearthstone. Rejestracja będzie rozpoczynać się na dwa tygodnie przed zaplanowanym startem poszczególnych zawodów Masters Qualifiers. Pierwszy turniej odbędzie się 5 marca. Pełny harmonogram można znaleźć tutaj. Rejestracja do pierwszych turniejów już się rozpoczęła:
To jednak nie jedyny sposób na awans do zawodów! Specjalnie dla wielbicieli rywalizacji rankingowej każdego miesiąca podczas sezonu Masters Qualifiers będziemy publikować listę najlepszych graczy w rankingu trybu standardowego. Spełniający wymagania gracze, którzy zakończą dany miesiąc w gronie 200 najlepszych zawodników, zostaną zaproszeni do udziału w rankingowym turnieju kwalifikacyjnym. W każdym takim turnieju obowiązywać będą te same zasady, co w otwartych turniejach kwalifikacyjnych Masters Qualifiers, z jednym wyjątkiem – czterech najlepszych graczy awansuje do kolejnego wydarzenia w cyklu Hearthstone Masters Tour.
Hearthstone Masters Tour
Pierwszy przystanek w cyklu zawodów Masters Tour odbędzie się w hotelu LINQ w Las Vegas w dniach 14–16 czerwca. Co szykujemy w LINQ? Wielki turniej Hearthstone! Zawodnicy zastaną tam znajomy widok: stoły obłożone kablami ethernet, przy których zasiądą, aby przez trzy dni dowodzić swoich umiejętności w rundach w systemie szwajcarskim, a następnie w systemie pucharowym. Pula nagród wynosi 250 000 USD, a dodatkową zachętą dla zawodników jest możliwość awansowania do ligi arcymistrzowskiej Hearthstone Grandmaster, ale o tym za chwilę.
Pula nagród wynosząca 250 000 USD może się powiększyć. Chcemy dać fanom możliwość bezpośredniego wspierania zawodów Hearthstone Masters tak, aby przy okazji mogli też wzbogacić się o fantastyczne przedmioty w grze. W kolejnych miesiącach wprowadzimy do sklepu e-sportowy zestaw, który dostępy będzie przez ograniczony czas. Część zysków ze sprzedaży zasili podstawowe pule nagród wszystkich trzech wydarzeń Hearthstone Masters Tour 2019. Wkrótce opublikujemy więcej informacji na temat e-sportowych zestawów.
Po wyprawie do Las Vegas Masters Tour przeniesie się do Azji i Europy, a w 2020 roku odwiedzimy jeszcze więcej miejsc. Terminy i miejsca poszczególnych wydarzeń z cyklu Masters Tour zostaną podane co najmniej dwa tygodnie przed rozpoczęciem powiązanych z nimi sezonów Masters Qualifiers.
Gracze mogą zakwalifikować się do wydarzeń w ramach Masters Tour 2019 na różne sposoby, takie jak:
- Wygrana w rozgrywanym online turnieju Masters Qualifier.
- Zajęcie jednego z czterech najlepszych miejsc w rankingowym turnieju kwalifikacyjnym.
- Zdobycie zaproszenia poprzez udział w oficjalnych, zewnętrznych turniejach.
- Uzyskanie jednego z najlepszych wyników w jednym z poprzednich wydarzeń z cyklu Masters Tour.
- Awans poprzez Gold Series w Chinach.
- Co najmniej 120 punktów rywalizacji Hearthstone na koniec Roku Kruka.
Liga arcymistrzowska Hearthstone Grandmasters
Na sam koniec została nam liga arcymistrzowska Hearthstone Grandmasters! Nie możemy jeszcze opublikować wszystkich szczegółów na jej temat, w tym kryteriów kwalifikacji, ale jednym ze sposobów na awans będą dobre wyniki uzyskiwane w kolejnych wydarzeniach Masters Tour.
Formuła specjalna
Pożegnamy się z formułą podboju w wielkim stylu podczas turnieju Hearthstone World Championship 2019, który rozpocznie się 25 kwietnia. Zastąpimy ją nową formułą, którą nazwaliśmy specjalną. Ciekawi nas, jak sprawdzi się w profesjonalnej rywalizacji. Zamierzamy poprosić członków społeczności o opinie, aby w razie potrzeby usprawniać ją w 2019 r. Oto jak działa nowa formuła:
- Gracze zgłaszają trzy talie z tej samej klasy.
- Gracze wskazują jedną z nich jako talię główną, a pozostałe jako talie drugiego wyboru i trzeciego wyboru.
- Talie drugiego oraz trzeciego wyboru mogą różnić się od talii głównej maksymalnie 5 kartami. Na potrzeby tej modyfikacji dwa duplikaty w talii głównej liczą się jako dwie karty.
- Gracze muszą rozegrać pierwszą partię danego meczu, używając talii głównych.
- Na początku kolejnych partii gracz zadecyduje, czy gra dalej talią główną, czy chce wymienić ją na talię drugiego lub trzeciego wyboru.
- Decyzje dotyczące wyboru talii w drugiej i trzeciej partii podejmowane są na początku każdej partii równocześnie przez obu graczy i nie są jawne dla przeciwnika.
- Wszystkie mecze w turniejach Masters Qualifier oraz rankingowych turniejach kwalifikacyjnych będą rozgrywane do dwóch zwycięstw. Podobnie będzie w meczach w ramach cyklu Masters Tour, z wyjątkiem finałów, które zostaną rozegrane do trzech zwycięstw.
Szczegółowe informacje na temat regulaminu zawodów, zasad uczestnictwa i inne znajdują się w oficjalnym regulaminie oraz podręczniku uczestnika zawodów Hearthstone. Skorzystaliśmy z opinii obserwatorów oraz społeczności profesjonalnych graczy, aby wprowadzić kilka zmian, m.in. dopuścić robienie notatek podczas oficjalnych zawodów.
Do zobaczenia! Mamy nadzieję, że wkrótce spotkamy się w turniejach Masters Qualifiers!