Cataclysm Class Preview: Warlock
Nadszedł czas na kolejny, zapowiedziany przegląd klasy. Tym razem mamy na warsztacie demonicznego Warlocka. Zapraszamy do czytania!
W World of Warcraft: Cataclysm, warlockowie doczekają się zmian talentów i umiejętności. Poniżej prezentujemy niektóre z nich. Miejcie na uwadze, że jest to wczesny przegląd zmian i wszystkie one są wciąż w facie balansowania i projektowania, co w przyszłości może zaowocować ich modyfikacją. Oto więc nowe czary i umiejętności Warlocka!
Nowe czary Warlocka
Fel Flame (level 81): Szybki czar zadający obrażenia Shadowfire. Przypomina nieco umiejętność maga – Frostfire Bolt – do kalkulacji zadawanych obrażeń będzie wykorzystywana mniejsza odporność wybranego celu na jeden z rodzajów ciosu (shadow lub fire). Ponadto, Fel Flame odświeża czas trwania Immolate i Unstable Affliction. Naszym celem dla Fel Flame jest zapewnienie mu mobilności i użyteczności w specach Destruction i Demonology. Oprócz tego, czy wspominaliśmy już, że wykorzystuje zielony ogień? Ano. Czar instantowy.
Dark Intent (level 83): Zwiększa celowi szansę na cios krytyczny z periodycznych obrażeń lub czarów leczących o 3%. Kiedy cel uderzy / wyleczy krytycznie, otrzymujesz buff do swoich obrażeń na 10 sekund. Efekt może być zwielokrotniony do 3 razy.
Demon Soul (level 85): Jednoczy duszę warlocka z jego / jej demonem. Zapewnia to warlockowi dodatkowy, wzmacniający cooldown do wykorzystania. Konkretny efekt zależy od wybranego demona. Demon Soul ma określoną ilość ładunków tudzież czas, po jakim wygasa (ok. 20 sekund), w zależności od demona. 2-minutowy cooldown.
Przerobienie Soul Shardów
Ta duża zmiana dotycząca Soul Shardów była już ogłoszona podczas BlizzConu 2009. Soul Shardy nie będą już przedmiotami w plecaku. Zamiast tego, zostaną wkomponowane w interfejs. Warlock będzie posiadał 3 Soul Shardy, które będzie mógł wykorzystać w trakcie walki i nie będzie mógł zdobywać podczas niej kolejnych. Soul Shardy nie będą do niczego potrzebne poza walką. Soul Burn pochłonie Soul Sharda, co pozwoli ci wykorzystać dodatkowe efekty niektórych czarów. Soul Burn nie wymaga ani many, ani życia i jest poza globalnym cooldownem. Planujemy następujące, dodatkowe efekty:
- Summon Demon + Soul Burn = instantowe przyzwanie demona.
- Drain Life + Soul Burn = Spowalnia szybkość rzucania czarów o 60%.
- Demonic Circle + Soul Burn = Zwiększa prędkość poruszania się o 50% na 8 sekund po teleportacji.
- Unstable Affliction + Soul Burn = Natychmiastowo zadaje 30% obrażeń całego efektu.
- Soul Fire + Soul Burn = Czar instantowy.
- Healthstone + Soul Burn = Zwiększa całkowitą ilość życia o 20% na 8 sekund.
- Searing Pain + Soul Burn = Zwiększa do 100% szansę na cios krytyczny z Searing Paina, a następnych Searing Pain’ów o 50% na 6 sekund.
Teraz kolej na listę niektórych zmian w czarach i talentach warlocka, które nadejdą wraz z Cataclysm. Zmian będzie więcej, ale te tutaj powinny rzucić trochę światła na nasze założenia.
Zmiany w umiejętnościach i mechanikach
- Wszystkie DoTy warlocka będą teraz ‘od zawsze’ czerpać korzyść z crit i haste. Haste nie będzie już powodował redukcji czasu trwania dotów. Będzie za to dodawał dodatkowe tiki. Podczas reaplikowania Dot’a, nie będziesz już ucinał finalnego tiku. Zamiast tego, zwiększy to po prostu czas trwania czaru, w podobny sposób, jak obecnie działa Everlasting Affliction.
- Curse of Agony i Curse of Doom zostaną zmienione w Bane of Agony i Bane of Doom. Czary “Bane” są efektami magicznymi (magic) zamiast klątwami (curse). To oznacza, że będziesz mógł rzucić jeden czar Bane (np. Bane of Agony) i jeden Curse (np. Curse of Elements) na ten sam cel.
- Hellfire nie będzie już zadawał obrażeń warlockowi.
- Impy stracą Fire Shield, ale uzyskają nową umiejętność, Burning Ember, która jest zwielokrotniającym się DoTem.
- Zasięg walki wręcz succubusa zwiększy się. Succubus straci Soothing Kiss, ale otrzyma zamiast tego Whiplash, który odrzuca wszystkich wrogów w zasięgu 8 jardów.
- Torment Voidwalkera będzie zadawał więcej obrażeń i generował dużo AoE threatu. Suffering stanie się tauntem pojedynczego celu.
Nowe i zmienione talenty
- Pandemic będzie teraz powodował, że Drain Soul będzie odświeżał Unstable Affliction i Bane of Agony na celach z mniej niż 25% życia.
- Umiejętność Fel Domination zostanie usunięta (ponieważ Soul Burn daje ten sam efekt).
- Demonology otrzyma nowy, bezpośredni czar atakujący, Demon Bolt. Demon Bolt będzie dodawał debuffa, który zwiększa obrażenia zadawane celowi przez demona.
- Planujemy dodać nowy talent, Impending Doom, który da niektórym czarom szansę na zmniejszenie cooldownu Metamorphosis i Curse of Doom.
- Metamorphosis nie będzie już podlegać crowd controlowi dla demonów. Ponadto, umiejętności dostępne tylko w trakcie metamorfozy zostaną zmienione, by lepiej wykorzystywać własne czary warlocka.
- Shadowburn będzie teraz zadawał dodatkowe obrażenia celom poniżej 25% życia.
Pasywne bonusy drzewek talentów z Mastery
Affliction
Spell Damage
Spell Crit
Shadow DoTy
Demonology
Spell Damage
Spell Haste
Demon Damage
Destruction
Spell Damage
Spell Critical Damage
Bezpośredni Fire Damage
Shadow DoTy: Obrażenia zadawane przez doty Shadow są zwiększone.
Demon Damage: Obrażenia zadawane przez demony i w trakcie Metamorphosis są zwiększone.
Bezpośredni Fire Damage: Obrażenia zadawane przez bezpośrednie czary Fire są zwiększone.
Na tym kończy się nasz przegląd zmian w Cataclysm dla klasy warlocka. Prace nad nimi cały czas trwają, a zmiany będą ewoluować w nadchodzących miesiącach. Zachęcamy do wyrażania swoich opinii i poglądów na temach opisanych tu nowości.