Chwilę temu na oficjalnej stronie
Blizzarda pojawiła się notka prasowa, informująca o nadchodzącej
integracji platformy Battle.net z serwisem społecznościowym Facebook. Co prawda, pierwszy jej etap dotyczy Starcrafta II, jednakże, jako że World of Warcraft również od jakiegoś czasu stanowi część
Battle.netu, możemy spodziewać się rewolucji społecznościowej także w naszym ulubionym MMO.
Prezentujemy polską notę prasową:
PARYŻ, Francja - 5 maja 2010 roku - Blizzard Entertainment, Inc. ogłosił w dniu dzisiejszym, że jego serwis Battle.net® zostanie zintegrowany z serwisem Facebook®, w wyniku czego czołowa platforma gamingowa na świecie zostanie połączona z najpopularniejszą platformą społeczną. Pierwszym etapem tego procesu będzie umożliwienie osobom grającym w StarCraft® II: Wings of Liberty™ szybkie dodanie graczy Blizzard, którzy są ich znajomymi na Facebooku, do listy swoich znajomych w Battle.necie, dzięki czemu zostanie udoskonalony społecznościowy aspekt rozgrywki w ramach usługi.
„Cieszy nas możliwość współpracy ze spółką Facebook nad integracją jej platformy z Battle.netem w celu zapewnienia naszym graczom lepszych doświadczeń społecznościowo-rozrywkowych”, powiedział Paul Sams, Dyrektor Generalny Blizzard Entertainment. „Ta nowa funkcja ułatwi łączenie się z przyjaciółmi za pośrednictwem Battle.netu oraz wspólne granie w StarCraft II i przyszłe gry Blizzard Entertainment”.
Nowa funkcja Battle.net łącząca go z serwisem Facebook zostanie przetestowana w najbliższej przyszłości w ramach trwających beta testów StarCraft II: Wings of Liberty i będzie dostępna dla wszystkich grających w StarCraft II, kiedy gra trafi do sklepów w późniejszym okresie bieżącego roku. Informacje o innych funkcjach Battle.netu związanych z Facebookiem zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Można się domyślać, że owa komunikacja między platformami odbywać się będzie za pośrednictwem sztandarowej nowości najnowszej wersji
Battle.net, czyli tzw.
Real ID. Pozwala ona dodawać do swojej listy znajomych w grze, prócz zwyczajnie napotkanych graczy (po pseudonimach), także
rzeczywistych przyjaciół, co umożliwia poszerzone funkcje społecznościowe i komunikacyjne. W przeciwieństwie do zwykłego znajomego, kontakt Real ID musi zostać potwierdzony przez drugą osobę. Po zaakceptowaniu zaproszenia nasi rzeczywiści znajomi są wypisani z imienia i nazwiska na szczycie listy, i (wkrótce)
będziemy mogli z nimi rozmawiać także, jeśli grają na innym serwerze, przeciwną frakcją, lub w ogóle w inną grę Blizzarda. Ogłoszona dziś integracja sprawi zapewne, że
porozumiemy się z grającymi przyjaciółmi także przez Facebooka.