WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Cataclysm Class Preview: Shaman

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Cataclysm Class Preview: Shaman

  Barondo:
http://www.theburningcrusade.pl/Images/Portraits/shaman.pngZgodnie z wczorajszą zapowiedzą, Blizzard udostępnił nam pierwszy z trzech przeglądów, a dokładniej zmiany, które dotkną wszystkich szamanów.

I tych dużych, i tych małych.. (kto chce zagrać krasnoludem ciskającym błyskawicami, ręka do góry! ;)

Zapraszamy do lektury.

W World of Warcraft : Cataclysm, wprowadzimy wiele zmian i nowych rzeczy do klasowych talentów i pełnej gamy umiejętności. W tym przeglądzie uzyskacie wczesny spojrzenie na niektóre zmiany w klasie szamana, wliczając to wgląd w niektóre nowe czary, umiejętności i talenty oraz ogólne spojrzenie na działanie Mastery w przypadku różnych specjalizacji w talentach.

Nowe czary szamana

Primal Strike (dostępny na poziomie 3): Primal Strike jest nowym atakiem bazującym na broni, który pozna każdy szaman na bardzo wczesnym stadium gry. Naszym celem przy okazji wprowadzania tej umiejętności jest sprawienie levelowania jako Enhancement bardziej opłacalne w stosunku do Elemental, jako że wiele kluczowych talentów szamanów Enhancement staję się dostępnych na dość wysokich poziomach doświadczenia.

Healing Wave (poziom 4): Podczas gdy szaman już posiada umiejętność o identycznej nazwie, dodajemy kolejny czar do arsenału bezpośredniego-leczenia szamana i nadajemy mu znajomą nazwę. Obecny Healing Wave zostanie przemianowany na Greater Healing Wave, i naszą intencją jest aby ‘nowy’ Healing Wave stał się głównym czarem leczącym szamana. Lesser Healing Wave oraz Greater Healing będą używane zależnie od sytuacji.

Unleash Weapon (poziom 81): Wyzwala potęgę enchantów twojej broni dla uzyskania dodatkowych efektów (opisanych poniżej). Oburęczny Enhancement szaman będzie aktywował w ten sposób enchanty obydwu dzierżonych broni. Natychmiastowe rzucanie. 30-jardów zasięgu. 15 sekund cooldown. Niedispellowalne.

Oto kilka przykładów efektów, które rozważamy przy okazji tej umiejętności:
  • Windfury Weapon – ciska widmową wersję twojej broni w twój obecny cel, zadając 50% obrażeni broni i zwiększając haste szamana na następne pięć ataków.
  • Flametongue Weapon – zadaje natychmiastowo obrażenia od ognia i buffuje następny ognisty atak szamana zwiększając jego siłę o 20%
  • Earthliving Weapon – leczy lekko cel i buffuje kolejny czar leczący szamana o 20%

Healing Rain (level 83): czar obszarowy o leczący-z-upływem-czasu (HoT), który sprowadza na dany obszar deszcz, leczący wszystkich graczy w jego zasięgu. Nie ma limitu ilości graczy, którzy mogą być potencjalnie leczeni; jednakże efekt staje się coraz słabszy w czasie leczenia dużej liczby celów, podobnie jak to się dzieje w wypadku czarów obszarowych zadających obrażenia. Powinno to dać szamanom Restoration kolejne narzędzi ulepszające ich możliwości leczenia grupy oraz leczenia-z-upływem-czasu. 2 sekundowe rzucanie. 30-jardów zasięgu. 10-sekund trwania. 10-sekund cooldown.

Spiritwalker’s Grace (poziom 85): kiedy ten rzucany na siebie buff jest aktywny, twoje czary nie są już przerywane przez poruszanie się, a prawdopodobnie nawet przez twoje ataki. Da to tej specjalizacji kolejny sposób leczenia lub zadawania obrażeń, kiedy jest potrzebne poruszanie się, zarówno w PvE jak i PvP. Natychmiastowe rzucanie. 10-sekund trwania. 2 minuty cooldown.

Zmiany w umiejętnościach i mechanikach.

Poza dodaniem nowych czarów, planujemy wprowadzić zmiany do paru innych umiejętności i mechanik, z którymi jesteście już zaznajomieni. List ta, oraz podsumowanie zmian w talentach pod nią, nie są w żadnym razie wyczerpujące, jednak powinny dać wam dobre pojęcie o tym, co planujemy dla każdej specjalizacji.
  • Szaman Restoration, tak jak inne klasy leczące, będzie musiał przykładać większą uwagę do many aniżeli w Wrath of the Lich King. Spirit będzie główną statystyką odpowiadającą za regeneracje many u szamanów Restoration.
  • Wprowadzamy zmiany w tym, które klasy i specjalizacje będą w stanie dispellować magię, disease, curse oraz poison, głównie dla celów PvP. Szaman jako bazową umiejętność będzie posiadał Cleanse Spirit, jednak będzie usuwać tylko curse. Szaman Restoration otrzyma talent ulepszający tą umiejętność o możliwość usuwania magii. Straci za to w pełni możliwość usuwania poison.
  • Cleansing totem zostanie usunięty z gry, jako że chcemy aby dispelle pociągały za sobą decyzje graczy, a nie odbywały się bezmyślnie. Z tego też względu, wszystkie dipelle będą bardziej kosztowne w manie, oraz czar będzie marnowany w przypadku rzucania gdy nie ma niczego do usunięcia. (Obecnie dispell jest rzucany tylko w wypadku gdy jest coś do usunięcia, co zachęca do spammowania ‘tak na wszelki wypadek.) Będziemy balansować dispelling w PvE biorąc pod uwagę właśnie ten model.
  • Totem of Wrath zastąpi Flametongue Totem u wszystkich szamanów, i stawianie tego totemu zbuffuje spell power grupy o 4%. Szaman Elemental otrzyma talent, który pozwoli wszystkim totemom Fire zapewnić +10% spell Power, a tym samym postawić Searing, Magma lub Fire Elemental Totem bez tracenia buffa na spell damage. 4% i 10% buffy będą ekskluzywne wobec siebie i wobec Demonic Pact czarnoksiężnika, więc nie będzie można uzyskać korzyści ze wszystkich na raz. Rozważamy również możliwość stawiania Searing Totem przez Elemental szamana w pewnym zasięgu od niego.
  • Chcemy uwolnić Enhancement szamana od global cooldownów aby specjalizacją tą grało się bardziej dynamicznie. Na przykład rozważamy zwiększenie cooldownu Lava Lash, aby szaman miał więcej czasu na wplecenie swoich interesujących umiejętności w rotację.

Nowe talenty i zmiany w nich
  • Elemental Reach zostanie uproszczony aby szaman miał bardziej ujednolicony zasięg czarów
  • Planujemy dodanie Earthquake jako końcowego talentu Elemental dla celowalnego i trwałego AoE.
  • Spirit Link prawdopodobnie powróci w końcówkę drzewka Restoration w pewnej formie. Ideą jest dać możliwość powiązania celów ze sobą, tak aby rozdzielały się pomiędzy nimi obrażenia. Kiedy ostatnio próbowaliśmy wprowadzić Spirit Link, okazał się trudny w balansie i lekko kłopotliwy. Jednakże, podczas gdy naprawdę spodobał się nam koncept – a graczom również – próbujemy go przywrócić
  • Elemental szaman otrzyma końcowy talent który pozwoli Spirit (który pojawi się na sprzęcie współdzielony z Restoration Szamanami) na boostowanie ich Hit rating..
  • Ancestral Knowledge będzie zwiększać ilość many, a nie Intellectu
  • Enhancing Totems zostanie zastąpiony przez Focused Strikes, który zwiększy obrażenia nowego czaru Primal Strike oraz Stormstrike.
  • Wraz z wprowadzeniem systemu Mastery, rozważamy usunięcie pewnej liczby talentów dających pasywne bonusy, takich jak Mental Quickness, Improwed Windfury Totem, Mental Dexterity, Call of Thunder, Tidal Mastery, Purification, Nature’s Blessing i innych, a tym samym chcemy zapewnić graczom większą wolność w wyborze interesujących talentów.

Pasywne Bonusy Drzewek Talentów z Mastery

Elemental
  • Spell damage
  • Spell Crit
  • Elemental Overload

    Elemental Overload: czary zadające bezpośrednie obrażenia mają szanse na dorzucenie mniej potężnej ‘bonusowej’ wersji czaru. Będzie to działać podobnie jak w przypadku obecnego Lighting Oberload, jednak rozszerzy się o Lava Burst.

Enhancement
  • Melee damage
  • Melee Haste
  • Nature Damage

    Nature Damage: zapewni pasywny bonus do obrażeń Nature zadawanych przez szamana Enhancement.

Restoration
  • Healing
  • Meditation
  • Deep Healing


    Deep Healing: twoje bezpośrednie czary leczące będą odnawiały więcej punktów zdrowia, gdy życie celu jest niższe. Będzie się skalować w stosunku do obrażeń (tj ktoś przy 29% życia otrzyma więcej leczenia niż ktoś przy 30%) niż na zasadzie konkretnych przedziałów.

    Meditation: ilość many regenerującej się w czasie walki jest funkcją Spirit.

Warto zaznaczyć, że gracz będzie w stanie czerpać korzyści tylko z jednego zestawu pasywnych bonusów z drzewek talentów: z tego, w którym ulokowane zostało najwięcej punktów. Specjalizacja poboczna nie zapewni żadnych dodatkowych bonusów (nie chodzi tu o dual spec – red.)

Oprócz tego intencją Primal Strike jest stworzenie możliwości grania szamanem Enhancement na niskich poziomach. Obecnie, podczas levelowania tą specjalizacją, kończysz na ciągłym używaniu Lighting Bolt, co sprawia, że czujesz jakbyś grał Elemental szamanem. Na wyższych poziomach Primal Strika zostaje zastąpiony przez Storm Strike. Współdzielą cooldowna więc Enhancement nie będzie używał Primal Strike na późniejszym etapie, tak samo jak wojownicy Protection nie używają Sunder Armor, gdy już mają w arsenale Devastate lub Feral druidzi nie będą używać Claw gdy już zdobędą Mangle.

Mamy nadzieję, że podobał wam się powyższy przegląd, i czekamy na wasze opinie oraz propozycje apropo tych zmian i nowo dodanych rzeczy. Prosimy pamiętać, że informacje te reprezentują pracę w toku, i mogą się zmienić w czasie dalszego tworzenia Cataclysmu.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz