WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Dwarf

Cechy rasowe krasnoludów

StoneformKamienna forma Krasnoludy mogą na pewien czas zamienić się w żywy kamień, neutralizując trucizny, choroby i krwawienie z ran oraz dodając naturalny pancerz.
Frost ResistanceOdporność na lód Krasnoludy Ironforge posiadają naturalną odporność na magię lodu.
ExplorerOdkrywca Krasnoludy otrzymują bonus do archeologii i są w stanie prowadzić poszukiwania szybciej niż inne rasy.
Might of the MountainPotęga góryKrasnoludy walczą z potężną werwą, dzięki czemu zyskują bonus do krytycznych ataków.

Dostępne klasy

Hunter Priest Rogue Warrior MagePaladin Shaman Warlock Monk Death Knight

Krasnoludy

Śmiałe i odważne krasnoludy są starożytną rasą wywodzącą się z earthen – istot z żywego kamienia, stworzonych przez tytanów, gdy świat był jeszcze młody. W wyniku dziwnej choroby zwanej klątwą ciała, przodkowie krasnoludów przeszli przemianę, która zamieniła ich kamienne korpusy w miękką skórę. Ostatecznie, istoty te, zbudowane z tkanek i krwi, nazwały siebie krasnoludami i wyrzeźbiły potężne miasto Ironforge w śnieżnych szczytach Khaz Modan.

Historia

Przez wiele stuleci trzy krasnoludzkie klany – Bronzebeard, Wildhammer i Dark Iron – żyły zjednoczone w Ironforge, pod mądrym przywództwem Wysokiego Króla Modimusa Anvilmara. Kiedy Modimus odszedł, umierając ze starości, powstały napięcia między klanami i wybuchła wojna o kontrolę nad miastem. Tak zaczęła się Wojna Trzech Młotów, brutalny konflikt, który trwał przez wiele lat, i w czasie którego klan Bronzebeard wygrał wyłączność posiadania Ironforge i wypędził swych rywali. Wojna spowodowała zerwanie kontaktów pomiędzy klanami i każdy z nich obrał indywidualną drogę ku przeznaczeniu. Niedawno, zrządzenie losu przyciągnęło rywalizujące klany do Ironforge, po tym jak spędziły stulecia z dala od siebie…

Kiedy dziwne katastrofy naturalne zaczęły nawiedzać Azeroth tuż przed przyjściem Kataklizmu, terytoria krasnoludów nie zostały oszczędzone w czasie zgubnych wstrząsów. Przez tereny otaczające Ironforge przetoczyła się seria brutalnych trzęsień ziemi, zamieniających osiedla w sterty gruzów i zabierając życie wielu niewinnych krasnoludów. Aby zdobyć odpowiedzi na temat problematycznego stanu świata, Król Magni altruistycznie poddał się mistycznemu rytuałowi obcowania z ziemią. Archaiczna ceremonia przyniosła jednak nieoczekiwany efekt: Magni zamienił się w diament i złączył z głębinami Ironforge.

Wobec zaistniałego braku władzy, oziębła córka Magniego, Moira, która wżeniła się w pogardzany klan Dark Iron, przywłaszczyła sobie tron Ironforge i zamknęła miasto. Gdyby nie interwencja Króla Stormwind, Variana Wrynna, i jego syna, Księcia Anduina, jej zuchwałe postępowanie mogło doprowadzić do wybuchu kolejnej wojny domowej. Pod przewodnictwem Variana kontrola nad Ironforge została równo rozdzielona pomiędzy klany Bronzebeard, Wildhammer i Dark Iron za sprawą Rady Trzech Młodów. Z powodu rozgoryczenia i uprzedzeń, które jątrzą się pomiędzy klanami, umiejętność rządzenia rady jako jedności pozostaje niepewna.

Lokacja startowa: Dun Morogh

Otoczony poszarpanymi szczytami górskimi śnieżny region Dun Morogh przez wieki był sercem kultury krasnoludów Ironforge. Nie tak dawno trzęsienia ziemi wykurzyły liczne grupy troggów z ich podziemnych mieszkań i pokierowały bestie w kierunku krasnoludzkiego osiedla Anvilmar w Coldridge Valley. Nagły napływ troggów zmusił dzikie trolle Frostmane do opuszczenia dotychczasowych koczowisk w Shimmer Ridge i wejścia na tereny zamieszkałe przez Krasnoludy. Zagrożeni z dwóch stron, górale z Dun Morogh mają za mało oddziałów, aby podołać zadaniu. Bez dodatkowej pomocy cenione ziemie Dun Morogh mogą wkrótce paść pod naporem barbarzyńskich wrogów.

Stolica: Ironforge

Wrzeźbione w kamienne serce Khaz Modan potężne miasto Ironforge jest świadectwem krasnoludzkiej siły i odporności. W czasie Drugiej Wojny pomiędzy orkami i ludźmi, wiele krasnoludzkich fortec padło pod naporem Hordy, jednak Ironforge nigdy nie zostało naruszone. Teraz rządzone przez Radę Trzech Młotów miasto weszło w pełną napięcia i potencjalnej przemocy erę. Jeśli tylko rada będzie rządzić z równością i sprawiedliwością, ten nowy okres w historii Ironforge może być równie dobrze najwspanialszym.

Przywódca: Rada Trzech Młotów

Uformowana w wyniku skamienienia Króla Magniego Rada Trzech Młotów składa się z trzech przedstawicieli, po jednym z każdego spośród trzech krasnoludzkich klanów. Muradin Bronzebeard, młodszy brat Magniego i weteran wojny przeciwko Królowi Liszowi, reprezentuje Bronzebeard. Falstad Wildhammer, znany jeździec gryfów i wysoki ataman swego klanu, reprezentuje Wildhammer. Moira Thaurissan, prawowita dziedziczka tronu Ironforge w wyniku pokrewieństwa, reprezentuje Dark Iron, klan rządzony dotychczas przez jej męża, Dagrana. Pomimo zróżnicowanych środowisk i ideologicznych różnic, ci trzej reprezentanci przysięgli panować w jedności dla dobra Ironforge.

Wierzchowiec rasowy: Baran

Dystyngowane swymi włochatymi okryciami i masywnymi rogami barany z gór Barak Tor’ol są prostymi i mimo to dumnymi zwierzętami, u których brak uczucia strachu może być na równi tylko z ich krasnoludzkimi panami. Braki w dzikości, tych dobrych z natury zwierząt, są kompensowane przez niebywałą wytrwałość i siłę. Niedawno zostały odkryte nowe rodzaje baranów na lodowatym kontynencie Northrend, jednak to przyjazne gatunki, żyjące w Dun Morogh i sąsiadujących regionach, są preferowane przez krasnoludy Ironforge.