Cechy rasowe krasnoludów
Dostępne klasy










Krasnoludy
Śmiałe i odważne krasnoludy są starożytną rasą wywodzącą się z earthen – istot z żywego kamienia, stworzonych przez tytanów, gdy świat był jeszcze młody. W wyniku dziwnej choroby zwanej klątwą ciała, przodkowie krasnoludów przeszli przemianę, która zamieniła ich kamienne korpusy w miękką skórę. Ostatecznie, istoty te, zbudowane z tkanek i krwi, nazwały siebie krasnoludami i wyrzeźbiły potężne miasto Ironforge w śnieżnych szczytach Khaz Modan.

Historia
Przez wiele stuleci trzy krasnoludzkie klany – Bronzebeard, Wildhammer i Dark Iron – żyły zjednoczone w Ironforge, pod mądrym przywództwem Wysokiego Króla Modimusa Anvilmara. Kiedy Modimus odszedł, umierając ze starości, powstały napięcia między klanami i wybuchła wojna o kontrolę nad miastem. Tak zaczęła się Wojna Trzech Młotów, brutalny konflikt, który trwał przez wiele lat, i w czasie którego klan Bronzebeard wygrał wyłączność posiadania Ironforge i wypędził swych rywali. Wojna spowodowała zerwanie kontaktów pomiędzy klanami i każdy z nich obrał indywidualną drogę ku przeznaczeniu. Niedawno, zrządzenie losu przyciągnęło rywalizujące klany do Ironforge, po tym jak spędziły stulecia z dala od siebie…
Kiedy dziwne katastrofy naturalne zaczęły nawiedzać Azeroth tuż przed przyjściem Kataklizmu, terytoria krasnoludów nie zostały oszczędzone w czasie zgubnych wstrząsów. Przez tereny otaczające Ironforge przetoczyła się seria brutalnych trzęsień ziemi, zamieniających osiedla w sterty gruzów i zabierając życie wielu niewinnych krasnoludów. Aby zdobyć odpowiedzi na temat problematycznego stanu świata, Król Magni altruistycznie poddał się mistycznemu rytuałowi obcowania z ziemią. Archaiczna ceremonia przyniosła jednak nieoczekiwany efekt: Magni zamienił się w diament i złączył z głębinami Ironforge.
Wobec zaistniałego braku władzy, oziębła córka Magniego, Moira, która wżeniła się w pogardzany klan Dark Iron, przywłaszczyła sobie tron Ironforge i zamknęła miasto. Gdyby nie interwencja Króla Stormwind, Variana Wrynna, i jego syna, Księcia Anduina, jej zuchwałe postępowanie mogło doprowadzić do wybuchu kolejnej wojny domowej. Pod przewodnictwem Variana kontrola nad Ironforge została równo rozdzielona pomiędzy klany Bronzebeard, Wildhammer i Dark Iron za sprawą Rady Trzech Młodów. Z powodu rozgoryczenia i uprzedzeń, które jątrzą się pomiędzy klanami, umiejętność rządzenia rady jako jedności pozostaje niepewna.
Lokacja startowa: Dun Morogh
Otoczony poszarpanymi szczytami górskimi śnieżny region Dun Morogh przez wieki był sercem kultury krasnoludów Ironforge. Nie tak dawno trzęsienia ziemi wykurzyły liczne grupy troggów z ich podziemnych mieszkań i pokierowały bestie w kierunku krasnoludzkiego osiedla Anvilmar w Coldridge Valley. Nagły napływ troggów zmusił dzikie trolle Frostmane do opuszczenia dotychczasowych koczowisk w Shimmer Ridge i wejścia na tereny zamieszkałe przez Krasnoludy. Zagrożeni z dwóch stron, górale z Dun Morogh mają za mało oddziałów, aby podołać zadaniu. Bez dodatkowej pomocy cenione ziemie Dun Morogh mogą wkrótce paść pod naporem barbarzyńskich wrogów.
Stolica: Ironforge
Wrzeźbione w kamienne serce Khaz Modan potężne miasto Ironforge jest świadectwem krasnoludzkiej siły i odporności. W czasie Drugiej Wojny pomiędzy orkami i ludźmi, wiele krasnoludzkich fortec padło pod naporem Hordy, jednak Ironforge nigdy nie zostało naruszone. Teraz rządzone przez Radę Trzech Młotów miasto weszło w pełną napięcia i potencjalnej przemocy erę. Jeśli tylko rada będzie rządzić z równością i sprawiedliwością, ten nowy okres w historii Ironforge może być równie dobrze najwspanialszym.
Przywódca: Rada Trzech Młotów
Uformowana w wyniku skamienienia Króla Magniego Rada Trzech Młotów składa się z trzech przedstawicieli, po jednym z każdego spośród trzech krasnoludzkich klanów. Muradin Bronzebeard, młodszy brat Magniego i weteran wojny przeciwko Królowi Liszowi, reprezentuje Bronzebeard. Falstad Wildhammer, znany jeździec gryfów i wysoki ataman swego klanu, reprezentuje Wildhammer. Moira Thaurissan, prawowita dziedziczka tronu Ironforge w wyniku pokrewieństwa, reprezentuje Dark Iron, klan rządzony dotychczas przez jej męża, Dagrana. Pomimo zróżnicowanych środowisk i ideologicznych różnic, ci trzej reprezentanci przysięgli panować w jedności dla dobra Ironforge.
Wierzchowiec rasowy: Baran
Dystyngowane swymi włochatymi okryciami i masywnymi rogami barany z gór Barak Tor’ol są prostymi i mimo to dumnymi zwierzętami, u których brak uczucia strachu może być na równi tylko z ich krasnoludzkimi panami. Braki w dzikości, tych dobrych z natury zwierząt, są kompensowane przez niebywałą wytrwałość i siłę. Niedawno zostały odkryte nowe rodzaje baranów na lodowatym kontynencie Northrend, jednak to przyjazne gatunki, żyjące w Dun Morogh i sąsiadujących regionach, są preferowane przez krasnoludy Ironforge.