Cechy rasowe worgenów
Worgeni
Za budzącym respekt Murem Greymane’a, okropna klątwa ogarnęła odizolowanych ludzi nacji Gilneas, przemieniając wielu z jej oddanych obywateli w koszmarne bestie znane jako worgeni. Geneza tego zjawiska była przedmiotem gwałtownych debat ludzkich uczonych, jednak dopiero niedawno wyszło na jaw, że pierwotni worgeni byli tak naprawdę druidami nocnych elfów pod wpływem klątwy.
Historia
Dawno temu, pośród brutalnej wojny pomiędzy nocnymi elfami i demonicznymi satyrami w Kalimdorze, grupa druidów praktykowała potężną, jednak nieporadną formę, która ucieleśniała furię starożytnego wilka, Goldrinna. Nauczani przez Ralaara Fangfire, ci druidzi watahy pragnęli wykorzystać Kosę Elune, mistyczny artefakt, aby opanować niekontrolowaną furię, która wiązała się z ich wybraną formą.
Jednakże, zamiast osłabić furię druidów, broń przemieniła Ralaar’a i jego zwolenników w worgenów: bestialskie humanoidy zniewolone przez ich pierwotne instynkty. Zaślepione przez pochłaniający wszystko szał, druidzi Ralaara rozszarpywali zarówno przyjaciół, jak i wrogów w czasie bitwy z satyrami. Nocne elfy zranione przez nieokiełznane bestie dostawały się pod wpływ klątwy, która ich także zamieniała w worgenów. Zdesperowany aby zatrzymać rozprzestrzenianie się nieszczęścia, Arcydruid Malfurion Stormrage w żałobie wygnał worgenów do Szmaragdowego Snu, gdzie mieli spokojnie drzemać po wieczność.
Zagrożenie worgenami było pod kontrolą przez milenia, dopóki Arcymagowi Arugalowi nie udało się wyciągnąć tych wilczych bestii ze Snu. Przyzwane z rozkazu Króla Genna Greymane’a, worgeni zostali użyci w walce z siłami Plagi wkraczającymi do królestwa Gilneas. Jednak dzikie kreatury wkrótce rozniosły klątwę wśród ludzkiej populacji Silverpine Forest, zarażając żołnierzy Gilneas stacjonujących za Murem Greymane’a.
Nocne elfy, czując odpowiedzialność za stworzenie klątwy oraz jej niszczycielskie efekty, zgodzili się pomóc ludności Gilneas. Nie byli w stanie całkowicie uleczyć ich dolegliwości przy pomocy Kosy Elune, ale zdołali nauczyć gilneańczyków, jak kontolować klątwę i zmieniać swoją postać z człowieczej na worgeńską i z powrotem. Teraz panujący nad swoją naturą worgeni dołączyli do Przymierza jako potężni sojusznicy, gotowi walczyć, aby zachować swoje człowieczeństwo oraz należne im miejsce w społeczeństwie.
Lokacja startowa: Gilneas
Przez wiele lat, nacja Gilneas egzystowała odizolowana za kolosalnym Murem Greymane’a. Wolne od wpływów z zewnątrz królestwo polegało na nieustraszonym duchu i uporczywości swych mieszkańców, aby osiągnąć swe przeznaczenie w świecie. Jednak w ostatnim czasie seria wydarzeń wstrząsnęła Gilneas do żywego. Podczas gdy nacja wciąż starała się podnieść z poprzedniej wojny domowej, dewastująca klątwa worgenów ogarnęła całe Gilneas, zamieniając część z jego mieszkańców w dzikie bestie.
Stolica: Gilneas City
Niedawno ci prymitywni worgeni rozpoczęli z zaskoczenia szturm na ufortyfikowaną stolicę królestwa, Miasto Gilneas. Niezainfekowani mieszkańcy rzucili się do obrony swego domu, i walczą teraz z worgenami wśród wijących się brukowanych ulic i wąskich alejek. Jednak bez żadnych oznak ustępowania, zagrożenie worgenami zrodziło obawy, że być może dni Gilneas są policzone.
Przywódca: Król Genn Greymane
Raz po raz, król Genn Greymane był zmuszany do podejmowania trudnych decyzji w celu zapewnienia dobrobytu Gilneas i jego autonomii. Po Drugiej Wojnie rozkazał wybudować, wydawałoby się, nieprzekraczalny Mur Greymane’a, aby bronić swój lud przed zewnętrznymi zagrożeniami, efektywnie odcinając swą nację od reszty świata i jego błahych konfliktów. Przez lata mur robił to, co do niego należało, jednak kiedy klątwa worgenów dostała się do Gilneas, ogromna bariera symbolizowała raczej wrota do więzienia, niż schronienia. Teraz, z nieumarłymi w pobliskim lesie Silverpine i klątwą worgenów mającą zniszczyć to, co Genn i jego przodkowie starali się zbudować, dumny król Gilneas musi zrobić wszystko, co w jego mocy, aby uratować swe królestwo. Jednakże ze względu na jego złość nad tą zgubną sytuacją, najcięższą próbą może okazać się pohamowanie jego własnej furii, nim ta całkowicie go ogarnie.
Wierzchowiec rasowy: Dziki bieg
Przez swój związek z dzikością, worgeni mogą zdać się na swój bestialski ferwor, aby podróżować na ogromne dystanse. Z pomocą wszystkich czterech kończyn, worgeni mogą sprintować z prędkościami rywalizującymi z najszybszymi końmi, tygrysami szablozębnymi i mechanicznymi strusiami. Jako że satysfakcjonuje to pewne pierwotne pragnienia, worgeni preferują ten sposób podróżowania nad te używane przez inne rasy Azeroth, które polegają na przewożących je wierzchowcach.