Cechy rasowe pandarenów
Pandareni
Spowici w mitach i legendach, rzadko spotykani, a jeszcze rzadziej rozumiani, enigmatyczni pandareni długo byli tajemnicą dla innych ras Azeroth. Szlachetna historia ludu pandarenów sięga tysięcy lat wstecz, na długo przed imperiami ludzi, a nawet Wielkim Rozbiciem Świata.
Historia
Mieszkańcy cudownych i żyznych ziem, pandareni niegdyś pracowali pod prześladowczym uciskiem potwornej rasy antycznych lordów wojny znanych jako Mogu. Poprzez swą uporczywość, dyplomację i unikalną formę walki bez broni, pandareni przeprowadzili zakończoną sukcesem rewolucję, która obaliła Mogu i ustanowiła imperium pandarenów, które prosperowało przez tysiące lat.
Pandareni są honorowi, uwielbiają dobre towarzystwo, dobre jedzenie, a okazjonalnie również dobrą, koleżeńską bójkę. Życie w odosobnieniu nie było dla nich przeszkodą. Ich kultura rozwinęła się i rozkwitła z dala od wpływów zewnętrznego świata. Od czasu do czasu rodzili się jednak tacy pandareni, których pragnienia przygody nie mógł zaspokoić nawet mocny trunek. Wybierali się wtedy poza granice Pandarii.
Jednym z najsłynniejszych takich wędrowców był Chen Stormstout, który wyruszył w podróż, aby odnaleźć egzotycznie składniki do swojej specjalnej receptury na piwo. Podczas tej wyprawy wplątał się w wydarzenia, które których efektem było powstanie Hordy.
W czasie posępnych dni, które poprzedzały Rozbicie Świata, podczas którego demony zalały Azeroth i postawiły cały śmiertelny świat w obliczu zagrożenia, ostatni Imperator Pandarenów odkrył sposób na ochronę swych ziem przed dewastacją. Jego pakt z przeznaczeniem okrył jego krainę nieprzenikalną mgłą na dziesięć tysięcy lat, jednak natura tej transakcji sprawiła, że Pandaria jest po dziś dzień prześladowana. Teraz, chociaż niektórzy pandareni decydują się wesprzeć Hordę, a inni Przymierze, wszyscy wyruszają w podróż, aby pomóc uleczyć świat poza granicami swojej ojczyzny.
Lokacja startowa: The Wandering Isle
Tutaj, na „Wędrującej Wyspie”, młodzi i chętni do działania pandareni uczą się i trenują, mierzą się ze sobą w próbnych starciach oraz doskonalą chwyty i różne formy sztuk walki. Kiedy Shen-zin Su zbliżył się do Maelstromu, spokojne i pouczające życie na Wędrującej Wyspie ogarnął kryzys. Ziemia pod nogami stała się niestabilna, a życie Shen-zin Su stanęło pod znakiem zapytania, kiedy wielki żółw utracił kierunek i zaczął nierówno dryfować w kierunku zagłady.
Jako jeden z obiecujących pandarenów-wędrowców, musisz odkryć, co tak naprawdę zagraża Wędrującej Wyspie. Problem ten ma jednak kilka rozwiązań, a uczniowie na Wyspie są podzieleni w opinii, jak go rozwiązać. Twoja decyzja ukształtuje przyszłość i wytyczy szlak, który obejmą pandareni w tym zmienionym świecie.
Ojczysty kontynent: Pandaria
Starożytna kraina Pandarii, otoczona przez mgłę od kiedy świat rozbił się ponad dziesięć tysięcy lat temu, od dawna nie zaznała wojny. Jej bujne lasy i ukryte w chmurach wzgórza stanowią schronienie dla złożonego ekosystemu rdzennych ras i egzotycznych stworzeń. To ojczyzna tajemniczych pandarenów, którzy w pełni celebrują życie, chociaż otacza ich starożytne zło.
Zniszczony świat odkrywa ten nowy kontynent w czasie, kiedy Przymierze i Horda są coraz bliżej wojny, która pochłonie całe Azeroth. Mgły pandarii okażą się zbawieniem dla świata, czy bitwa o kontrolę nad tym bogatym i zapierającym dech w piersiach lądem stoczy dwie potężne frakcje z krawędzi wojny ku całkowitej zagładzie?
Przywódcy: Aysa Cloudsinger i Ji Firepaw
Przymierze
Aysa Cloudsinger wyznaje drogę Tushui, według której życie należy czcić poprzez medytację, rygorystyczny trening i moralne przeświadczenie. Opanowana i pełna wdzięku Aysa osiągnęła doskonałą formę oraz intelekt dzięki konsekwentnym ćwiczeniom. Kroczenie drogą Tushui oznacza dla niej ponad wszystko obronę tego, co prawe. Wierzy, że zwycięstwo w jakimkolwiek zakresie nie usprawiedliwia niehonorowych czynów. Chociaż członkowie Przymierza pochodzą z licznych, zróżnicowanych kultur, Ayse interesują te ideały, które pozwalają im działać w jedności.
Horda
Ji Firepaw twierdzi, że bezczynność to najszybsza droga ku niesprawiedliwości – jest to podstawa nieco bardziej bezpośredniej filozofii Houjin. Jego zdaniem, obrona własnego domu i rodziny to oznaka honoru, bez względu jakim kosztem. Oddany, towarzyski i niezbyt skory do głębokich przemyśleń, Ji zawsze jest gotowy do walki jako pierwszy. Zaciekawiła go nieugięta praktyczność, która definiuje Hordę i pomimo wielu poświęceń zdecydował się dzierżyć proporzec tej frakcji po opuszczeniu Wędrującej Wyspy.
Wierzchowiec rasowy: Smoczy Żółw
Pandareni przez długi czas poszukiwali wierzchowców, które definiują ich wartości: cierpliwość i siłę. Naturalny pancerz, równy krok (bez względu na rozmiary pasażera) oraz spokojny temperament i gotowość do długich podróży to cechy, które czynią smocze żółwie idealnymi kompanami dla każdego pandareńskiego awanturnika. Pochodzące z równin Pandarii, te wierne wierzchowce łatwo zaopatrzyć w niezbędny ekwipunek – mapy, poduszki, podnóżek i zbiornik na trunek. Smocze żółwie zapewniają wygodę i wytrzymałość, a ich powolny, równy krok delikatnie poniesie pasażerów w nowe zakątki świata, lub pozwoli na relaksującą drzemkę.