WoWCenter.pl
Banansky zdobył osiągnięcie Allied Races: Dark Iron Dwarf.     
Paxzon zdobył osiągnięcie Kings' Rest.     
zakodowanyxxx zdobył Fairweather Boots.     
Mufuks zdobył Golden Empire Signet.     
MakaO spełnił kryterium Eitrigg osiągnięcia Tour of War.     
Weakness zdobył Jambani Jerkin.     
Tooly zdobył osiągnięcie Storm's Wake.     
Allen zdobył Embroidered Deep Sea Bag.     
Bernard zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Privian spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Dwiga zdobył osiągnięcie Direbrewfest.     
Lobont spełnił kryterium Eitrigg osiągnięcia Tour of War.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Azeroth at War: The Barrens.     
Ploza spełnił kryterium Emperor Salmon osiągnięcia Pandarian Angler.     
Vahrion zdobył Pinku'shon's Impaler.     
Niecodzienny zabił Illidan Stormrage po raz 3.     
Corem zdobył Dread Aspirant's Signet.     
SzopenPogo spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     

Draenei

Cechy rasowe draenei

Gift of the NaaruDar Naaru Draenei są obdarzeni mocą leczenia, która może odnowić punkty życia ich, oraz sprzymierzeńców.
Shadow ResistanceOdporność na magię cienia Draenei posiadają wrodzoną odporność na magię cienia.
Heroic PresenceHeroiczna prezencja Pewni siebie i silni draenei otrzymują mały bonus do swojej głównej statystyki klasowej.
GemcuttingSzlifowanie kamieni szlachetnych Utalentowani draenei otrzymują bonus do umiejętności Jewelcraftingu.

Dostępne klasy

Hunter Mage Priest Shaman Warrior Paladin Monk Death Knight

Draenei

Długo przed tym, jak upadły tytan Sargeras napuścił swój demoniczny Legion na Azeroth, zwrócił on swe zgubne spojrzenie na świat Argus i jego wysoce inteligentnych mieszkańców, eredarów. Przekonany, że ta magicznie uzdolniona rasa będzie kluczowym komponentem w jego mrocznej misji zniszczenia wszelkiej kreacji, Sargeras skontaktował się z trzema liderami eredarów – Kil’jaedenem, Archimondem i Velenem – i zaoferował im wiedzę i moc w zamian za ich wierność.

Historia

Jedynie Velen nie przystał na propozycję, po tym jak zobaczył wizję. A w niej, jego lud został przeobrażony w paskudne demony i dołączył do sił Płonącego Legionu Sargerasa: armii niewypowiedzianego zła, rozprzestrzeniającego się i dziesiątkującego życie na niezliczonych światach. Z pomocą naaru, dobroczynnych, energetycznych istot, które były zdeterminowane walczyć z nihilistyczna krucjatą upadłego tytana, Velen zebrał innych podobnie usposobionych eredarów i z trudem uciekł z Argus. Już zawsze od tamtej chwili ci renegaci będą nazywać siebie draenei lub „zesłanymi na wygnanie.”

Kil’jaeden, który kochał Velena jak brata, był rozwścieczony ucieczką draenei z Argus i ich niewdzięcznym odrzuceniem oferty Sargerasa. W odwecie, Kil’jaeden prowadził armie Legionu w bezustannym pościgu za draenei w całym kosmosie. Ostatecznie Velen i jego udręczony lud umknęli swym łowcom i znaleźli schronienie na odległym świecie, który w końcu nazwą Draenor, lub „Azyl wygnanych.” Pokierowani przez naaru na drogach Światła, draenei stworzyli na swym nowym domu niezwykłą społeczność i poznali szamanistyczne orkowe klany, rdzennych mieszkańców Draenoru.

Kil'jaeden ostatecznie odnalazł Draenor i spaczył szlachetnych orków w zjednaną, żądną krwi Hordę. Oślepiona przez gniew Horda wymordowała większość rasy draenei, zmuszając ocalałych do ukrycia. Niektórzy draenei, będą pod wpływem spaczonej energii orczych czarnoksiężników, przeistoczyli się w fizycznie ułomne formy znane jako Krokul, lub "złamani". Lata później, szaman Ner'zhul otworzył magiczne portale na całym Draenorze, a wyzwolone w efekcie energie zniszczyły umierający świat.

To, co pozostało z Draenoru - teraz znanego pod nazwą Outland - przemieniło się w pole bitwy pomiędzy Płonącym Legionem oraz innymi frakcjami walczącymi o kontrolę nad tym zrujnowanym lądem. Aby uciec przed chaosem, Velen i garstka jego towarzyszy zarekwirowali międzywymiarową fortecę Exodar, opuściwszy Outland w poszukiwaniu sojuszników.

Krwawe elfy dokonały jednak sabotażu silników Exodaru i draenei rozbili się na świecie Azeroth. gdzie przysięgli wierość Przymierzu. Razem z nowymi sprzymierzeńcami, Velen i jego uchodźcy powrócili do Outlandu i pokonali demonicznych rywali. Velenowi ukazała się jednak kolejna wizja: nadchodząca wojna pomiędzy siłami światłości i ciemności. Draenei przygotowują się teraz do obrony swojego nowego domu, Azeroth, przed nadchodzącym cieniem.

Lokacja startowa: Azuremyst Isle

Zlokalizowana nieopodal wybrzeża północnego Kalimdoru, wyspa Azuremyst jest domem dla draenei, wygnańców, którzy zbiegli z Outlandu na pokładzie masywnego, przestrzennego statku zwanego Exodar. Gdy draenei rozbili się w Azeroth, potężne kryształy pochodzące z ich okrętu zostały rozrzucone po wyspie Azuremyst, mutując florę i faunę w pobliżu odłamków. Po fatalnym lądowaniu, draenei gorączkowo poszukiwali ocalałych i pracowali nad naprawą wszelkich zniszczeń dokonanych na wyspie z powodu ich katastrofalnego przylotu. Od tamtego momentu draenei przejęli kontrolę nad wyspą i usytuowali pozostałości Exodaru jako ich bazę mocy. Po przetrwaniu długiej i żmudnej historii tułaczki, draenei są teraz zdecydowani oddać życie w obronie wyspy Azuremyst.

Stolica: Exodar

Niegdyś satelicka struktura potężnego Tempest Keep, przestrzenny okręt znany jako Exodar został użyty przez grupę draenei do ucieczki z ich groźnego domu w Outland. Po opuszczeniu rozkruszonego świata draenei, Exodar pojawił się nad północnym Kalimdorem, gdzie spektakularna eksplozja rozdarła nieboskłon. Wspaniały okręt uderzył na wybrzeżu wyspy Azuremyst, która odtąd stała się się domem dla wygnanych z Outlandu draenei. Po dramatycznym lądowaniu, draenei użyli pozostałości Exodaru z doskonałym skutkiem, zamieniając go w bazę operacji dla swych sprawunków w Azeroth.

Przywódca: Prorok Velen

U boku Kil’jaedena i Archimonde'a, mądry prorok Velen sprawował rządy nad rasą eredarów na świecie Argus. Jednakże w odróżnieniu od swych pobratymców, Velen został obdarzony umiejętnością przewidywania nadchodzących wydarzeń. Dlatego też wkrótce po tym, jak mroczny tytan Sargeras wysunął propozycję skierowaną do trzech liderów, oferując im wiedzę i moc, Velen doświadczył wizji, w której to jego lud stał się ostatecznie częścią demonicznego Płonącego Legionu. Podczas gdy Kil’jaeden i Archimonde chętnie przystali do Sargerasa, Velen zgromadził innych świadomych eredarów i z pomocą enigmatycznej rasy naaru odnalazł schronienie na świecie Draenor.

Niedawno, część draenei zamieszkała w Azeroth, mając nadzieję na powstrzymanie morderczej aktywności Legionu w Outlandzie. Wyczuwając wielkie męstwo w Przymierzu , Velen i jego zwolennicy poprzysięgli wierność szlachetnej frakcji. Wzmocnione Przymierze pomogło potem draenei odbić ich pierwotne ziemie z rąk Legionu. Ostatnio, Velen użył serca poległego naaru do uświęcenia skażonej Studni Słońca krwawych elfów, przemieniając sakralny zbiornik w źródło światła i tajemnych energii. Mimo, że siły Legionu w Outland zostały mocno przetrzebione i demoniczna inwazja na Azeroth została odparta, Velen pozostaje pełen obaw o nadchodzącą wojnę pomiędzy światłem i cieniem.

Wierzchowiec rasowy: Elekk

Niedawny napływ różnych ras do Outland, w szczególności etherealów, poskutkował nasileniem się polowań na rdzennych elekków Nagrandu z powodu ich cennych kłów. Jednak poza byciem zwierzyną łowną, te masywne bestie są cenione ze względu na swoją przydatność jako wierzchowce. Kiedy draenei zbiegli z Outlandu na pokładzie Exodaru, zabrali ze sobą wiele gatunków, wliczając w to oswojone elekki. Po wylądowaniu na Azeroth, te posiadające kły stworzenia odegrały ogromną rolę pomagając draenei w usytuowaniu się w ich nowym, dziwnym domu. Podczas gdy wiele rdzennych dla Azeroth dzikich zwierząt posłużyło innym rasom jako wierne wierzchowce, draenei wciąż preferują krzepkiego i nieugiętego elekka ponad wszystkie inne stworzenia.