Cechy rasowe gnomów
Gnomy
Sprytne, odważne i często ekscentryczne gnomy reprezentują sobą unikalny paradoks pośród ras Azeroth. Błyskotliwi wynalazcy z niezaprzeczalnie pogodnym usposobieniem, rasa która cierpiała z powodu zdrady, wysiedlenia i niemal ludobójstwa. To właśnie ich nadzwyczajny optymizm w obliczu takiej niedoli symbolizuje prawdziwie niezachwianego ducha gnomów.
Historia
Będąc rasą drobnych istot, gnomy wywarły piętno na Azeroth poprzez zastosowanie wspólnej inteligencji i ambicji, przyćmiewając przy tym większych rówieśników. Będąc rasą drobnych istot, gnomy wywarły piętno na Azeroth poprzez zastosowanie wspólnej inteligencji i ambicji, przyćmiewając przy tym większych rówieśników. Większość gnomiej filozofii jest skupiona na wybieganiu w przyszłość, pomysłowych koncepcjach; mało uwagi poświęcają historii lub nie-naukowym zapiskom. Jednakże, niedawne wydarzenia przedstawiły dowody na istnienie prehistorycznych, stworzonych przez tytanów mechagnomów, które miały na celu pomóc w formowaniu lądów Azeroth. Jak wiele z kreacji tytanów, i ci pomocnicy zostali dotknięci klątwą ciała i stali się tym, co dziś znamy jako rasę gnomów.
Jednak dopiero po odkryciu ich przez krasnoludy setki lat później, gnomy zostały uznane za zdolną i ważną rasę. Krasnoludy były pod wrażeniem pomysłowości i bystrości swych mniejszych „braci” (ponieważ oni również zostali stworzeni przez tytanów i dotknięci byli podobną klątwą), i wspomogły gnomy w budowie stolicy, Gnomereganu, we wzgórzach Dun Morogh, położonej niedaleko własnej, krasnoludzkiej stolicy Ironforge. Z ich cudownego techno-miasta, gnomy zapewniały bezcenną pomoc w postaci broni, pojazdów i energicznych oddziałów dla Przymierza krasnoludów, ludzi i wysokich elfów.
Jednak gdy Płonący Legion dokonał inwazji, o dziwo gnomy odmówiły wysłania wsparcia swym sprzymierzeńcom. Dopiero po zakończeniu wojny Przymierze poznało przyczynę wycofania się gnomów. Mniej więcej w czasie wybuchu Trzeciej Wojny, antyczne zagrożenie powstało z wnętrza Azerothu i przypuściło szturm na Gnomeregan. Wiedząc, że priorytetem ich sprzymierzeńców było pokonanie Płonącego Legionu, gnomy zdecydowały się stanąć do obrony samotnie. Mimo, że walczyły dzielnie, chcąc uratować swe ukochane miasto, Gnomeregan został stracony.
Większość gnomiej rasy została wybita w czasie upadku Gnomereganu: niektórzy powiadają, że aż 80 procent gnomów umarło w czasie tych tragicznych dni. Resztka ocalałych zbiegła szukając schronienia w bezpiecznym Ironforge. Tam, po cichu odbudowywały swe siły, leczyły rany i przygotowywały się do odbicia ich spustoszonego miasta.
Lokacja startowa: Gnomeregan
W czasie trwających wysiłków odbicia Gnomereganu z rąk Sicco Thermaplugga i jego pokręconych kohort, gnomy stworzyły mały przyczółek, New Tinkertown, w pobliżu bram techno-miasta. Mimo, że trwają prace nad odzyskaniem i odkażaniem napromieniowanych ocalałych z samego Gnomereganu, w Dun Morogh została wzniecona inna bitwa, wymierzona przeciwko jednemu z podwładnych Thermaplugga, Razio Crushicogowi. Zagrożeń w Gnomereganie jest wiele, jednak gnomy i ich pomysłowy przywódca, Wielki Majster Mekkatorque, są stanowczy w stawianiu czoła wszelkim zagrożeniom – czy to troggom, toksycznemu szlamowi, czy robotom strażniczym – aby tylko odzyskać swoja ukochaną gnomią ojczyznę. Dlatego też zneutralizowanie Crushcoga, zanim zdoła dalej przeszkodzić w wyzwoleniu Gnomereganu, stało się kluczowe dla odniesienia zwycięstwa.
Stolica: Gnomeregan
Technologiczne cudo, podziemne miasto Gnomeregan jest wykutym w żelazie dowodem na genialność, ambicję i błyskotliwość gnomów. Zostało wrzeźbione w kamiennych wzgórzach Dun Morogh i zapuszcza się głęboko w samo serce tych ziem. Obecnie, będące polem bitwy pomiędzy gnomimi założycielami i zdradzieckim Sicco Thermapluggiem, niegdyś połyskliwo-metalowe korytarze tego miasta labiryntu, są powoli odbijane.
Przywódca: Wielki Majster Gelbin Mekkatorque
Wielki Majster Gelbin Mekkatorque był na czele gnomiej rasy podczas niektórych najcięższych i przykrych czasów. To, że jego tytuł jest nadawany w drodze elekcji, i fakt, że utrzymał swoją pozycje w okresie takich znojów, jest świadectwem miłości, jaką darzy go jego lud.
Genialny wynalazca, Gelbin Mekkatorque szybko wspiął się na wysokie pozycje technokracji za sprawą swych innowacyjnych projektów i umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów. Zbudował pierwszego działającego mechanostridera, pomagał przy stworzeniu krasnoludzkiej maszyny oblężniczej i odegrał kluczową rolę przy tworzeniu Deeprun Tram, kursującego pomiędzy Ironforge i Stormwind City.
Mimo, że nie daje tego po sobie poznać, strata Gnomereganu bardzo ciąży Wielkiemu Majstrowi. Był nieprzygotowany na inwazję, która omiotła jego ukochane miasto, i został zdradzony przez swojego zaufanego doradcę, który przekonał go do jak najszybszej reakcji, co poskutkowało niepotrzebną śmiercią wielu istnień. Teraz, genialny umysł Mekkatorque’a skupił się z chirurgiczną precyzją na jednym celu: odzyskaniu Gnomereganu.
Wierzchowiec rasowy: Mechanostrider
Rewolucyjny mechanostrider gnomów jest kolejnym cudem ich inżynierskiej biegłości. Każdy egzemplarz jest projektowany z myślą o danym, indywidualnym jeźdźcy. Mechanostridery są konstruowane przy użyciu najnowszych osiągnięć kompresji parowej, dynamiki serwomechanizmów i wytrzymałych stalowych powłok, zapewniając jeźdźcy pewny i trwały środek transportu. Niektórzy twierdzą, że brak prawdziwych zmysłów czyni z mechanostriderów głupie wierzchowce. Jednakże gnomy ripostują, że pod wodzą umiejętnego jeźdźca, mechanostrider reaguje na polecenia nawet lepiej niż najstaranniej wytrenowany żywy wierzchowiec.