WoWCenter.pl
FenomenSSL spełnił kryterium osiągnięcia Bushels and Bushels.     
xGlarex zdobył Petrified Husk Girdle.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Vantu zdobył Monstrous Egg.     
Gaross spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Vampyr78 zdobył Inspector's Pendant.     
domi7777 zdobył Avenging Band.     
Vizah spełnił kryterium Death Knight osiągnięcia Undead Slayer.     
liq zabił Shade of Xavius (Heroic Darkheart Thicket) po raz 6.     
Presst0n spełnił kryterium Kill 10 enemies at the Lighthouse. osiągnięcia Battle for Gilneas Assassin.     
Xstyku zdobył Grandiose Ring.     
Cbzo1234 zabił Primordius po raz 6.     
Jazz zdobył An'she's Band.     
Tooly zdobył Moonshatter Vambraces.     
mucios spełnił kryterium Hunter osiągnięcia Troll Slayer.     

Tauren

Taureni

Pokojowo nastawieni taureni – znani w ich ojczystym języku jako shu’halo – długo zamieszkują Kalimdor, starając się zachować równowagę natury na życzenie ich bogini, Matki Ziemi. Do niedawna taureni prowadzili koczowniczy tryb życia, rozsiani po terenie Barrens, polując na wielkie bestie kodo, których domem były te jałowe ziemie.

Mimo podzielenia na różne plemiona, taureni byli zjednoczeni wobec wspólnego wroga: centaurów grabieżców. Ci prymitywni ludzie-konie terroryzowali centralny Kalimdor, pozostawiając za sobą tylko śmierć i zgliszcza. Mimo wysiłków taureńskich plemion w walce o przetrwanie, bezlitosne ataki centaurów nie zostały zatrzymane. Z biegiem czasu centaury wybiły zwierzynę łowną występującą na tych terenach, co groziło nękanym taurenom głodem. W czasie Trzeciej Wojny potężny wódz Cairne Bloodhoof miał okazję spotkania się z Hordą orków, które to spotkanie miało na zawsze odmienić los taurenów. Po zyskaniu przyjaźni wodza Thralla, Cairne i jego plemię Bloodhoof byli w stanie odeprzeć ataki centaurów podczas podróży do żyznych ziem Mulgore. Mając dług krwi u orków, w zamian za ich pomoc taureni przyłączyli się do Thralla na Górze Hyjal, aby uchronić Kalimdor przed inwazją demonicznego Płonącego Legionu.

Cechy rasowe Taurenów

War StompWojenne tupnięcie Wstrząsając ziemią za pomocą potężnego uderzenia swych kopyt, taureni są w stanie ogłuszyć na pewien czas małe grupy przeciwników.
Nature ResistanceOdporność na magię natury Taureni posiadają naturalną odporność na czary natury.
EnduranceWytrzymałość Ich niebywała budowa fizyczna daje taurenom bonus do bazowej ilości punktów życia.
CultivationKultywacja Taureni otrzymują bonus do herbalism (zielarstwa) i zbierają rośliny znacznie szybciej, niż zielarze innych ras.

Po odniesieniu zwycięstwa nad Legionem, taureni którzy wspomogli obronę Hyjal, powrócili do swego nowego domu w Mulgore. Panując z majestatycznej stolicy Thunder Bluff, Cairne udzielał schronienia wszystkim taurenom, niezależnie od plemienia, z którego pochodzili. Wielu taurenów, którzy przybywali do stolicy, było zadowolonych z wizji Cairne’a - pokojowej i harmonicznej przyszłości, jednak przynajmniej jedno plemię było innego zdania. Surowi Grimtotem uważali innych mieszkańców Kalimdoru za niższe rasy i wierzyli, że ich matrona Magatha jako jedyna pasuje do roli wodza taurenów. Mimo, że Magatha wciąż nie zgadzała się z Cairnem co do kierunku, w którym podąża ich nacja, nadal koegzystowała przy nim w Thunder Bluff bez większych incydentów. Plemię Grimtotem jednakże nie przyłączyło się do Hordy wraz z Cairnem i taurenami pod jego rządami.

Przez lata taureni prosperowali na terenach Mulgore, jednak tę szlachetną rasę spotkało nieszczęście będące wynikiem kampanii przeciw Królowi Liszowi w Northrend. Wierząc, że nowy nieokrzesany wódz Garrosh Hellscream doprowadzi Hordę do ruiny, Cairne wyzwał młodego nuworysza na pojedynek. Wysoki wódz taurenów walczył z zaciekłością przeczącą jego wiekowi, jednak akt zdrady przypieczętował jego los jeszcze zanim walka się rozpoczęła. Bez wiedzy któregokolwiek z uczestników pojedynku, Magatha zatruła ostrze Garrosha. Gdy Cairne został raniony przeklętą bronią podczas walki, trucizna sparaliżowała jego członki, dzięki czemu Garrosh był w stanie go zabić.

Film wprowadzjący

Po śmierci wysokiego wodza, agenci Magathy Grimtotem zaatakowali Thunder Bluff i przywłaszczyli sobie stolicę taurenów. Mieli również nadzieję zamordować syna Cairne’a, Baine’a, jednak młody tauren zdołał umknąć swym oprawcom. Po stworzeniu strategii mającej na celu ostatecznie ukarać Magathę, Baine poprowadził kontratak i wydarł Thunder Bluff z rąk perfidnej matrony. Ostatecznie, zamiast rozlać dalszą krew, Baine wypędził Magathę i resztę Grimtotemów, którzy ją wspierali, z ziem taurenów.

Mimo śmiercionośnego pojedynku pomiędzy Cairnem i Garroshem, taureni nie odeszli od Hordy. Podczas gdy w minionych miesiącach zaszło wiele chaotycznych wydarzeń, Baine dzielnie podjął się obowiązku przewodzenia taurenom i jest teraz skupiony na rządzeniu w sposób, w jaki rządziłby jego mądry i dobroczynny ojciec.

Mulgore

Lokacja startowa: Mulgore

Po przeniesieniu się na trawiaste tereny Mulgore, potężni taureni założyli zapierającą dech w piersiach stolicę Thunder Bluff. Przez następne lata taureni żyli wśród spokojnych równin, przyczyniając się do pomyślności ich nowego, ukochanego domu. Niedawny Kataklizm był jednak katastrofalny w skutkach dla Mulgore. Wypędzone ze swych głębin na południe od Thunder Bluff barbarzyńskie kolcozwierze rozpierzchły się po całej Red Cloud Mesa, wkraczając na teren Camp Narache. Poza wzięciem wielu taurenów do niewoli, kolcozwierze spowodowały rozrost gigantycznych, kolczastych korzeni, które zdusiły wszelkie życie, jakie bytowało na tych niegdyś zielonych równinach. W obliczu tego, taureni poprzysięgli przepędzić dzikie kreatury i wyleczyć rany zadanie ziemi, zanim uszkodzenia okażą się nieodwracalne.

Thunder Bluff

Stolica: Thunder Bluff

Założona przez mądrego wodza Cairne’a Bloodhoofa i jego oddane plemię, Thunder Bluff wznosi się nad zielonymi ziemiami Mulgore, położona na kilku okalanych wiatrem wyniosłościach. Przed zbudowaniem stolicy taureni prowadzili koczowniczy tryb życia przez niezliczoną ilość generacji, często będąc celem ataków grabiących band centaurów. Jednakże wraz z założeniem Thunder Bluff dumna i dobroduszna rasa w końcu zyskała stały dom.

Po śmierci Cairne’a w pojedynku z wodzem Garroshem Hellscreamem, Thunder Bluff było tymczasowo w rękach Magathy Grimtotem i jej plemienia. W odwecie, syn Cairne’a, Baine, przeprowadził błyskotliwy kontratak używając floty zeppelinów. Po strategicznym podzieleniu sił Magathy, Baine odbił Thunder Bluff i objął rolę wysokiego wodza taurenów. Po zakończeniu zawieruchy, stolica ponownie stała się bastionem pokoju i bezpieczeństwa dla taurenów Kalimdoru.

Wierzchowiec rasowy: Kodo

Taureńskie legendy obfitują w odniesienia do wspaniałych, rogatych kodo z Kalimdorskich Barrens. Niektóre mity mówią o rzadkich kodo, które są związane z duchami nieba i burzy, co pozwala tym kolosalnym bestiom na władanie mocami błyskawic. Podczas gdy kodo są generalnie łagodnie usposobione, są również groźnymi przeciwnikami w obliczu zagrożenia i znane są donosy o okazjonalnym pożeraniu przez nie wrogów w całości.

Przywódca: Wysoki Wódz Baine Bloodhoof

Wysoki Wódz Baine Bloodhoof jest synem ostatniego przywódcy taurenów, Cairne’a Bloodhoofa. Poza ucieleśnieniem dobroci i cnót swego ojca, Baine stał się bezkonkurencyjnym wojownikiem. Po śmierci Cairne’a w pojedynku z wodzem Garroshem Hellscreamem, Baine uciekł ze swojego domu w Bloodhoof Village, gdy agenci matrony Magathy Grimtotem zaatakowali wioskę i przejęli kontrolę nad Thunder Bluff. Podczas gdy wciąż odczuwał ból po stracie ojca, Baine przeprowadził kontratak na Magathę i jej siły, odbijając taureńską stolicę.

Ostatecznie, honorowy syn Cairne’a darował Magathcie życie, wypędzając matronę i jej zdradzieckich sojuszników do surowych gór Stonetalon. Od tego momentu Baine pełni rolę wysokiego wodza odważnych taurenów Mulgore. Podczas gdy nadal może trwać rozgoryczenie z powodu śmierci Cairne’a, Baine przyrzekł swoją lojalność Hordzie i jej wodzowi, dla dobra całej taureńskiej rasy.