Cechy rasowe orków
Dostępne klasy
Hunter Rogue Shaman Warlock Warrior Mage Monk Death KnightOrkowie
W odróżnieniu od innych ras Hordy, orkowie nie są rdzennymi mieszkańcami Azeroth. Pierwotnie, żyli w szamanistycznych klanach na bujnym świecie Draenor. Zarzucili swą pokojową kulturę, gdy Kil’jaeden, demoniczny lord Płonącego Legionu, skorumpował orków i użył ich w swym mściwym knowaniu przeciwko draenei, którzy byli wyrzutkami ojczyzny Kil’jaedena.
Historia
Plan Kil'jaedena doszedł do skutku. Orkowie wypili krew Mannorotha, potężnego generała Płonącego Legionu. Czyn ten napełnił ich siłą, ale za wysoką cenę: stali się teraz niewolnikami Legionu. Ciągłe wystawienie na działanie mrocznych energii zmieniło naturalny odcień skóry orków z brązowego na chorobliwie zielony. Pod wpłytem demona, orkowie wymordowali znaczną część populacji draenei. Kil'jaeden nie zamierzał jednak na tym poprzestać.
Mając orków w zanadrzu, Płonący Legion był gotowy na sprawdzenie ich efektywności przeciwko innemu dawnemu wrogowi. Tysiące lat wcześniej, demony rozpoczęły inwazję na Azeroth, która ostatecznie się nie powiodła, jednak tym razem to orkowie mogli walczyć w imieniu Legionu. W tym celu, skorumpowany ludzki arcymag Medivh skontaktował się z orczym warlockiem Gul’danem. Wspólnie skonstruowali oni Mroczny Portal, który pozwolił orkom na podróż na Azeroth.
Po ich przybyciu, orkowie zmiażdżyli ludzkie królestwo Stormwind. Potężne orcze armie, znane jako Horda, poczęły następnie przeć przez Eastern Kingdoms, a ich ostateczne zwycięstwo było niemal pewne. Ostatecznie jednak wewnętrzne konflikty były przyczynkiem przegranej orków, i ci, którzy nie polegli w walce, zostali zebrani i umieszczeni w obozach dla internowanych. Jednak młody niewolnik, zwący się Thrall, zdołał zbiec z niewoli i dołączyć do wyzwoleńczej siły złożonej z wodza Orgrima Doomhammera i innych wolnych orków. Kiedy Doomhammer poległ w walce z demonem Mannorothem, ostatecznie wyzwoliwszy swój lud spod jarzma demonów, Thrall został nowym wodzem Hordy i spadkobiercą broni Doomhammera, zwanej tak samo jak jej dotychczasowy dzierżyciel.
Całe lata później, wódz i wielu innych powróciło na pozostałości Draenoru, teraz znanych jako Outland, aby zapobiec kolejnemu atakowi Płonącego Legionu. Tam Thrall spotkał Garrosha, syna Groma Hellscreama, i przekonał go do dołączenia do Hordy oraz powrotu na Azeroth w roli doradcy. Thrall uważał, że Garrosh był idealnym kandydatem na kolejnego wodza, ale impulsywna agresja młodego Hellscreama stała się powodem wielu zbrodni przeciwko samej Hordzie. Thrall nie miał wyboru - obalił Garrosha i mianował Vol'jina, przywódcę trolli z plemienia Darkspear, nowym wodzem Hordy. Pamięć o zdradzie Garrosha wciąż tkwi w pamięci ras Hordy, dlatego Thrall i orkowie muszą ponownie udowodnić, że dawno opanowali swoje niszczycielskie tendencje.
Lokacja startowa: Durotar
Suche, surowe ziemie Durotaru są domem dla jednych z najwytrzymalszych stworzeń w Azeroth. Nieuważni podróżnicy mogą stać się ofiarą jadowitych skorpidów, dzikich krokolisków i gniewnych quilboarów. Thrall wybrał te niegościnne tereny na miejsce osiedlenia się po Trzeciej Wojnie, jako miejsce pokuty orków za grzechy przeszłości. Nazwał te ziemie po swym ojcu, Durotanie, dawnym wodzu klanu Frostwolf. Po Kataklizmie, wiele osiedli orków zostało zniszczonych lub zalanych, a żołnierze Northwatch z Twierdzy Tiragarde stali się bardziej agresywni, niż do tej pory. Gdy relacje pomiędzy Przymierzem a Hordą się pogarszają, kluczowym jest, aby orkowie prędko opanowali te zagrożenia, by zapewnić przetrwanie swemu ludowi.
Stolica: Orgrimmar
Nazwana po dawnym wodzu Hordy, Orgrimie Doomhammerze, stolica ta została prędko wzniesiona, gdy orkowie pierwszy raz przybyli do Durotaru. Garrosh Hellscream niedawno przebudował większość architektury miasta i teraz Orgrimmar jest jedną z najokazalszych fortec w Azeroth. Okolcowane, metalowe wierze okalają ulice miasta, a czerwono-czarne proporce hordy wiszą na każdym posterunku. Większość z różnorodnych ras zostało umieszczonych w swych własnych dystryktach, od taurenów w Valley of Wisdom do Trolli w Valley of Spirits. Twierdza Grommasha wznosi się ponad wszystkim, pozwalając wodzowi Hordy trzymać pieczę nad swym ludem.
Przywódca: Thrall
Thrall kierował się drogą szamana, kiedy tworzył nową Hordę, stał się jej wodzem i poprowadził swój lud ku jałowej krainie, gdzie mieli się osiedlić. Nadał tym terenom nazwę Durotar na cześć swojego ojca, Durotana. Thrall przewodził Hordzie w czasie wielu nieustannych prób: wyzwoleniu się spod plugawiącej orków klątwy demonicznej krwi, ataku Płonącego Legionu na górę Hyjal, czy też kampanii przeciwko straszliwemu Królowi Liszowi. Kiedy powrócił Deathwing i doprowadził do rozbicia świata, Thrall zrzekł się roli wodza Hordy i dołączył do potężnych szamanów z frakcji Earthen Ring, starając się uspokoić żywioły i powstrzymać niszczycielskiego smoka.
Wierzchowiec rasowy: Wilk
Dawno temu, orkowie poskromili duże i chyże wilki Draenoru. Te masywne psowate stały się wybornymi kompanami orków, jak również ich ulubionym środkiem transportu. Niezachwiany wilczy temperament sprawił, że są szczególnie przystosowane do walki z dużą zwierzyną. Kiedy orkowie stali się bardziej wojowniczy i najechali Azeroth, ich wilki były rozmnażane w celu uzyskania rozmiaru i wytrzymałości, które pozwoliły by im nieść opancerzonych jeźdźców do walki. Złowieszcze wilki pozostają ulubionymi wierzchowcami orczych wojowników i mogą być zakupione w Valley of Honor w Orgrimmarze.