WoWCenter.pl
Nerthiliuz zdobył osiągnięcie Twenty-Five Tabards.     
Yotsuya zdobył osiągnięcie Twenty-Five Tabards.     
Muattin zdobył osiągnięcie Ten Tabards.     
Dansun zabił Dargrul (Mythic Neltharion's Lair) po raz 2.     
liq zdobył osiągnięcie Thirty Tabards.     
xGlarex zabił Blood-Queen Lana'thel po raz 6.     
Szmulek zdobył Coldstomp's Sorrow.     
Kefiozo zabił Sha of Anger po raz 28.     
Liszforkas zdobył osiągnięcie Style of the Crusader.     
FenomenSSL spełnił kryterium osiągnięcia Bushels and Bushels.     
Szajba spełnił kryterium Obtain 300 mounts osiągnięcia Lord of the Reins.     
Pavvcik zdobył Portal Keeper's Seal.     
Watus zdobył Acid Inscribed Greaves.     
Makoto zdobył osiągnięcie Cataclysmic Catwalk.     
Okrutnik zdobył osiągnięcie Ten Tabards.     
Joolsor zdobył osiągnięcie Thirty Tabards.     
laure zdobył osiągnięcie Crucible's Promise.     
Bizkowicz zabił Shade of Xavius (Heroic Darkheart Thicket) po raz 2.     
MakaO zdobył osiągnięcie Thirty Tabards.     

Orc

Orkowie

W odróżnieniu od innych ras Hordy, orkowie nie są rdzennymi mieszkańcami Azerothu. Pierwotnie, żyli w szamanistycznych klanach na bujnym świecie Draenor. Zarzucili swą pokojową kulturę, gdy Kil’jaeden, demoniczny lord Płonącego Legionu, skorumpował orków i użył ich w swym mściwym knowaniu przeciwko draenei, którzy byli wyrzutkami ojczyzny Kil’jaedena.

Za sprawą demonicznej manipulacji, większość orczych wodzów wypiła krew piekielnego lorda Płonącego Legionu, Mannorotha Destruktora. Czyn ten napełnił orków siłą, ale za wysoką cenę: stali się teraz niewolnikami Legionu. Ciągłe wystawienie na działanie mrocznych energii zmieniło naturalny odcień skóry orków z brązowego na chorobliwie zielony, a używanie mrocznej magii przez orków poskutkowało wysuszeniem i zabiciem ich antycznych ziem.

Cechy rasowe Orków

Blood FuryFuria krwi Orkowie mogą wpaść w szał, który na krótki czas zwiększa siłę ich ataku (attack power)
HardinessZahartowanie Dzicy z natury, orkowie dochodzą do siebie po efektach ogłuszenia (stun) o wiele szybciej, niż inne rasy.
CommandDowodzenie Orkowie doskonale radzą sobie z bojowymi petami, które otrzymują będąc pod ich kontrolą bonus do wyjściowych obrażeń.
Axe SpecializationSpecjalizacja w toporach Topór jest tradycyjną bronią orków, i otrzymują oni bonus, gdy używają jedno lub dwuręcznych toporów.

Jak przewidywał Kil’jaeden, orkom udało się wybić większość populacji draenei. Teraz Kil’jaeden był gotowy na sprawdzenie efektywności orków przeciwko innemu dawnemu wrogowi. Tysiące lat wcześniej, demony rozpoczęły inwazję na Azeroth, która ostatecznie się nie powiodła, jednak tym razem to orkowie mogli walczyć w imieniu Legionu. W tym celu, skorumpowany ludzki arcymag Medivh skontaktował się z orczym warlockiem Gul’danem. Wspólnie skonstruowali oni Mroczny Portal, który pozwolił orkom na podróż na Azeroth.

Po ich przybyciu, orkowie zmiażdżyli ludzkie królestwo Stormwind. Potężne orcze armie, znane jako Horda, poczęły następnie przeć przez Eastern Kingdoms, i ich ostateczne zwycięstwo był niemal pewne. Ostatecznie jednak wewnętrzne konflikty były przyczynkiem przegranej orków, i ci, którzy nie polegli w walce, zostali zebrani i umieszczeni w obozach dla internowanych. Jednak młody niewolnik, zwący się Thrall, zdołał zbiec z niewoli i dołączyć do wyzwoleńczej siły złożonej z Wodza Orgrima Doomhammera i innych wolnych orków. Kiedy Doomhammer poległ w walce, Thrall został nowym wodzem Hordy i spadkobiercą broni Doomhammera, zwanej tak samo jak jej dotychczasowy dzierżyciel.

Film wprowadzjący

Thrall i jego lud udali się później w podróż przez morze, do odległego kontynentu Kalimdor. Wśród lasów Ashenvale, wódz i jego mentor, Grommash Hellscream skonfrontowali się z Mannorthem. Ostatecznie, Grom poświęcił swe życie, aby zgładzić piekielnego lorda i na zawsze uwolnić orków od klątwy krwi. Rozpoczął się nowy rozdział w historii orków: wojna przestała być głównym celem ich kultury, i osiedlili się na ziemiach wzdłuż wschodniego wybrzeża Kalimdoru, które to Thrall nazwał Durotarem.

Całe lata później, wódz i wielu innych powróciło na pozostałości Draenoru, teraz znanych jako Outland, aby zapobiec kolejnemu atakowi Płonącego Legionu. Tam Thrall spotkał Garrosha, syna Groma Hellscreama, i przekonał go do dołączenia do Hordy, i powrotu na Azeroth w roli doradcy. Garrosh był głównodowodzącym w czasie bitew przeciwko Królowi Liszowi w Northrend i zdobył rozgłos dzięki swej płomiennej osobowości.

Durotar

Poza swymi zasługami jako lidera Hordy, Thrall był oddanym szamanem, blisko związanym z żywiołami. Kiedy zauważył zaburzenia wśród duchów żywiołów, Thrall wiedział, że musi ustąpić z roli wodza w celu zbadania sytuacji, ażeby cały Azeroth nie pogrążył się w chaosie. Biorąc jego opcje wyboru, Thrall wierzył, że Garrosh jest oczywistym kandydatem na nowego wodza. Jednak impulsywny, młody Hellscream jest o wiele bardziej agresywny niż jego poprzednik. Wraz z powrotem na tron Stormwind równie gwałtownego Króla Variana Wrynna, wygląda na to, że orkowie będą teraz potrzebowali swej sławnej siły o wiele bardziej, niż kiedykolwiek.

Orgrimmar

Lokacja startowa: Durotar

Suche, surowe ziemie Durotaru są domem dla jednych z najwytrzymalszych stworzeń na Azerothcie. Nieuważni podróżnicy mogą stać się ofiarą jadowitych skorpidów, dzikich krokolisków i gniewnych quilboarów. Thrall wybrał te niegościnne tereny na miejsce osiedlenia się po Trzeciej wojnie, jako miejsce pokuty orków za grzechy przeszłości. Nazwał te ziemie po swym ojcu, Durotanie, dawnym wodzu klanu Frostwolf. Po Kataklizmie, wiele osiedli orków zostało zniszczonych lub zalanych, a żołnierze Northwatch z Twierdzy Tiragarde stali się bardziej agresywni, niż do tej pory. Gdy relacje pomiędzy Przymierzem a Hordą się pogarszają, kluczowym jest, aby orkowie prędko opanowali te zagrożenia, by zapewnić przetrwanie swemu ludowi.

Stolica: Orgrimmar

Nazwana po dawnym wodzu Hordy, Orgrimie Doomhammerze, stolica ta została prędko wzniesiona, gdy orkowie pierwszy raz przybyli do Durotaru. Garrosh Hellscream niedawno przebudował większość architektury miasta i teraz Orgrimmar jest jedną z najokazalszych fortec na Azerothcie. Okolcowane, metalowe wierze okalają ulice miasta, a czerwono-czarne banery hordy wiszą na każdym posterunku. Większość z różnorodnych ras zostało umieszczonych w swych własnych dystryktach, od taurenów w Valley of Wisdom do Trolli w Valley of Spirits. Twierdza Grommasha wznosi się ponad wszystkim, pozwalając Garroshowi Hellscreamowi trzymać pieczę nad swym ludem.

Wierzchowiec rasowy: Wilk

Dawno temu, orkowie poskromili duże i chyże wilki Draenoru. Te masywne psowate stały się wybornymi kompanami orków, jak również ich ulubionym środkiem transportu. Niezachwiany wilczy temperament sprawił, że są szczególnie przystosowane do walki z dużą zwierzyną. Kiedy orkowie stali się bardziej wojowniczy i najechali Azeroth, ich wilki były rozmnażane w celu uzyskania rozmiaru i wytrzymałości, które pozwoliły by im nieść opancerzonych jeźdźców do walki. Złowieszcze wilki pozostają ulubionymi wierzchowcami orczych wojowników i mogą być zakupione w Valley of Honor w Orgrimmar.

Przywódca: Garrosh Hellscream Wódz Hordy

Garrosh dorastał na Draenorze, w cieniu swojego ojca, wielkiego wojownika Grommasha Hellscreama. Wódz klanu Warsong, Grom, był pierwszym orczym liderem, który napił się krwi Mannorotha, podporządkowując orków woli Legionu. Przed tym wydarzeniem, Garrosh wraz z kilkunastoma innymi orkami zachorował na czerwoną ospę. Zostali poddani kwarantannie w dalekim Nagrand, co pozwoliło im uniknąć demonicznej korupcji. Młodszy Hellscream był zawstydzony z powodu ojca przez wiele lat, dopóki nie spotkał Thralla i nie dowiedział się o heroicznym odkupieniu Groma. Od tamtej pory Garrosh jawił się jako mocny przywódca, szczególnie w Northrend, gdzie poprowadził natarcie Hordy przez Borean Tundra i zdobył uznanie swego ludu. Bezkompromisowy i dziko dumny, Hellscream zamierza przywrócić orkom dawną chwałę, nie bacząc na koszty.