Patch 4.0.1 już dziś na serwerach europejskich
Już wiemy - ogromny Patch 4.0.1 zadebiutuje już jutro także w Europie, podczas wydłużonej przerwy technicznej. Dziś Blizzard (a za nim my) publikuje kolejne porcje informacji i artykułów związanych ze zmianami, jakie wprowadzi jutrzejsza łatka zatytułowana "Systemy Cataclysm".
Na pierwszy ogień idą naturalnie pełne, oficjalne noty patcha 4.0.1:
Kiedy już przebrniecie przez i tak dość ogólnikowe noty patcha, zapraszamy do zapoznania się z kilkoma kolejnymi artykułami opisującymi co poniektóre nowości.
Na pierwszy ogień idą naturalnie pełne, oficjalne noty patcha 4.0.1:
Cytat z: Blizzard (źródło)
World of Warcraft - Patch 4.0.1
Patch z systemami Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm pojawi się w sklepach 7 grudnia 2010 roku, nadszedł więc czas przygotować się do oficjalnej premiery poprzez implementację pierwszego dużego patcha. Gracze doświadczą wielu zmian w systemach rozgrywki i interfejsu w pierwszej łatce nowego dodatku, oznaczonej numerem 4.0.1.
Ogólne
Instancje i rajdy
Waluty
Klasy: Ogólne
Death Knight
Druid
Hunter
Mage
Paladin
Warlock
Przedmioty
Profesje
Interfejs użytkownika
Grafika
Patch z systemami Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm pojawi się w sklepach 7 grudnia 2010 roku, nadszedł więc czas przygotować się do oficjalnej premiery poprzez implementację pierwszego dużego patcha. Gracze doświadczą wielu zmian w systemach rozgrywki i interfejsu w pierwszej łatce nowego dodatku, oznaczonej numerem 4.0.1.
Ogólne
- Aktualizacja Launcher'a Cataclysm
- Nowy Launcher Cataclysm pozwala na strumieniowe przesyłanie danych w trakcie gry. Skróci to czas spędzony na pobieraniu, instalowaniu i patchowaniu World of Warcraft. Chcielibyśmy usłyszeć Wasze opinie o tym nowym zestawie narzędziowym i rozgrywce z jego użyciem. Więcej informacji na forum pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14574501095&sid=1
- Nowy Launcher Cataclysm pozwala na strumieniowe przesyłanie danych w trakcie gry. Skróci to czas spędzony na pobieraniu, instalowaniu i patchowaniu World of Warcraft. Chcielibyśmy usłyszeć Wasze opinie o tym nowym zestawie narzędziowym i rozgrywce z jego użyciem. Więcej informacji na forum pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14574501095&sid=1
- Reforging
- Gracze mogą teraz odwiedzić specjalnych NPC Reforging'u, którzy znajdują się w stolicach w pobliżu trenerów Enchanting'u. 40% jednej z drugorzędnych statystyk danego przedmiotu może zostać zamienione w inną drugorzędną statystykę. Dodawana statystyka nie może istnieć już na danym przedmiocie. Na każdym przedmiocie można zmienić tylko jedną statystykę, jednakże Reforging pozwala na cofnięcie zmian i wprowadzenie innych.
Instancje i rajdy
- System elastycznych blokad rajdów
- Icecrown Citadel oraz Ruby Sanctum wykorzystują od teraz nowy system elastycznych blokad rajdów. System ten pozwala na pokonywanie bossów danego rajdu raz w tygodniu (bez względu na wersję osobową). Postać może teraz przechodzić dany rajd z różnymi grupami tego samego tygodnia w wersjach zarówno 10-osobowych, jak i 25-osobowych. Więcej na temat tej funkcji pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14713237976&sid=1.
- Icecrown Citadel
- Efekt Chill of the Throne został usunięty.
Waluty
- Zmiany w walutach PvE
- Wszystkie Emblems of Frost oraz Emblems of Triumph zostały przekonwertowane na nowe Justice Points.
- Każda instancja lub rajd, z której dotychczas otrzymywaliśmy te emblemy, będzie od teraz nagradzać Justice Points. Wszystko poniżej Emblems of Triumph, włączając w to badge z rajdów i instancji The Burning Crusade zostało przekonwertowane na złoto i wysłane graczom za pośrednictwem poczty w grze.
- Każdy boss, który odpowiada poziomowi gracza, będzie nagradzał Justice Points.
- Wszystkie przedmioty, które dotychczas kosztowały emblemy lub badge każdego typu będą teraz kosztować Justice Points.
- Valor Points, czyli punkty wyższego poziomu, otrzymywać będą gracze za zabijanie bossów w instancjach i rajdach na najwyższym poziomie po premierze Cataclysm.
- Zmiany w walutach PvP
- Wszystkie Arena Points, Honor Points, battleground'owe Marks of Honor, Stone Keeper's Shardy, Venture Coiny i Spirit Shardy zostały przekonwertowane na nowe Honor Points.
- Zamiast powyższych walut, gracz otrzymywać będzie Honor Points, za wyjątkiem Arena Points.
- Conquest Points, czyli punkty wyższego poziomu, otrzymywać będą gracze za rywalizację w najnowszym sezonie Arenowym lub Rankingowych Battlegroundów po premierze Cataclysm.
- Więcej informacji na temat zmian w walutach i przeliczników znajdziecie pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14574620792&sid=1.
Klasy: Ogólne
- Wiele talentów, czarów i umiejętności zostało przerobionych, dodanych, bądź usuniętych.
- Wszystkie tooltipy czarów i umiejętności będą teraz wyświetlać uśrednioną wartość obrażeń zamiast minimalnych i maksymalnych wartości. Jest to domyślnie włączone, ale może zostać zmienione w opcjach Interfejsu (User Interface > Display).
- Amunicja została usunięta z gry.
- Poziomy, na których postaci zdobywają nowe czary i umiejętności uległy zmianie.
- Wiele statystyk przedmiotów i klas uległo zmianie lub zostało usuniętych.
- Dodano Mastery rating jako nową statystykę, która zapewnia unikalne bonusy postaciom na podstawie klasy oraz specjalizacji talentów. Mastery nie występuje obecnie na przedmiotach w grze, jednakże można skorzystać z Reforging'u, by dodać Mastery do obecnych przedmiotów.
- Rage został znormalizowany.
- Czary i umiejętności nie mają już wielu rang. Skalują się teraz wraz z poziomem postaci.
- Drzewka talentów uległy zmianie. Specjalizacje wszystkich graczy zostały zresetowane, pozwalając na darmową powtórną specjalizację.
- Każda specjalizacja została zredukowana do drzewka 31-punktowego.
- Gracze otrzymają teraz łącznie 41 punktów talentów do wydania.
- Gracze zostaną poproszeni o wybór specjalizacji na poziomie 10. Uczynienie tego spowoduje odblokowanie czaru bądź umiejętności unikalnej dla danej specjalizacji, a także jednego lub więcej bonusu pasywnego.
- Kiedy specjalizacja talentów została już wybrana, gracze będą mogli wydawać punkty tylko w tym jednym, głównym drzewku, dopóki nie wydadzą w nim co najmniej 31 punktów.
- Ogłoszenie dotyczące zmian w drzewkach talentów przeczytacie pod tym adresem.
Death Knight
- Dedykowane tankowaniu drzewko talentów (Blood) zostało zaimplementowane.
- Efekty Blood Presence i Frost Presence zostały wymienione.
- Zmienił się sposób odnawiania runów.
Druid
- Nowa mechanika Eclipse została dodana.
Hunter
- Pięć petów może być teraz cały czas przechowywanych przy Hunterze. Każdy z nich może zostać przywołany poprzez umiejętność Call Pet.
- Focus (Skupienie) zastąpiło manę jako nowy zasób energii.
- Hunter zaczyna teraz z petem na poziomie 1.
- Stable (Stajnie) mogą teraz pomieścić 20 petów. Jeśli pet jest przenoszony do Stajni, jego talenty są resetowane.
Mage
- Nowy, rozwijany element interfejsu został dodany dla czarów portali i teleportów Mage’a. Kliknięcie na czar spowoduje rozwinięcie listy dostępnych lokacji.
Paladin
- Paladyni mają teraz nowy pasek zasobu energii.
Warlock
- Nowy, rozwijany element interfejsu został dodany dla dla petów Warlocka. Kliknięcie na czar spowoduje rozwinięcie listy dostępnych do przyzwania petów.
- Soul Shardy zostały usunięte z gry jako przedmioty. Zamiast tego, funkcjonują teraz jako nowy zasób energii, niezbędny do używania lub zmieniania mechaniki niektórych czarów.
Przedmioty
- Resilience nie zmniejsza już szansy, że gracz zostanie uderzony ciosem krytycznym przez przeciwnika.
- Durability: przedmioty typu cloth, leather i mail mają teraz tyle samo punktów durability co przedmioty typu plate, co spowoduje wyrównanie kosztów naprawy po śmierci pośród wszystkich klas.
Profesje
- System glifów (glyph) został zaktualizowany, by uwzględniać teraz 3 różne rodzaje glifów. Wiele glifów zostało dodanych, zmienionych, lub przesuniętych do innego rodzaju glifów.
Interfejs użytkownika
- Powiadomienia o czarach i umiejętnościach zostały dodane, by zawiadamiać graczy, kiedy uaktywnia się dany proc (specjalny efekt) na wybranych czarach i umiejętnościach. Alert graficzny wyświetli się wokół postaci, a ikona odpowiedniej umiejętności zostanie podświetlona na action barze.
- Interfejs gildii został przeprojektowany, by pozwalać na nowe funkcjonalności, włączając w to nowe opcje sortowania i organizacji.
- Okienko drużyn Arenowych zostało ulepszone.
- Okno postaci zostało przeprojektowane. Statystyki postaci mogą teraz zostać schowane poprzez przycisk Show All Details/Hide All Details w lewym dolnym rogu. Kiedy są pokazane, wyświetlają się w oknie z prawej strony. Działy statystyk mogą zostać przeorganizowane poprzez przesunięcie ich w górę lub w dół okna.
- Okno profesji zawiera teraz więcej opcji filtrowania i szukania, a także przyciski do łatwego linkowania przepisów do ramki czatu.
- Zakładka profesji została dodana do Księgi czarów (Spellbook), aby lepiej przedstawiać szczegóły głównych i drugorzędnych profesji danej postaci.
- Wiele spośród żółtych Wiadomości Systemowych, które pojawiały się na czacie kiedy zdobywało się kolejny poziom doświadczenia, zostało usuniętych.
- Nowe animacje tekstu powiadamiają teraz gracza o zdobyciu kolejnego poziomu, a także informują o dostępności nowych talentów, czarów i umiejętności.
- Okna Trenerów klas i profesji zostały usprawnione, by wyraźniej informować o dostępnych i przyszłych zakupach.
- Nowe ramki rajdowe zostały dodane. Mogą być także używane w grupach 5-osobowych, po włączeniu odpowiedniej opcji w User Interface.
- Interfejs Księgi czarów (Spellbook) został ulepszony dla większej wygody użytkowania i lepszego wyglądu.
Grafika
- Ulepszono system renderowania wody i lawy (Video Options > Liquid Detail w zakładce Graphics).
- Dodano efekt dynamicznych promieni słońca (Video Options > Sunshafts w zakładce Graphics).
- Wsparcie dla wielu wyświetlaczy (Video Options > Monitor w zakładce Graphics).
- Wsparcie dla kursora sprzętowego (Hardware Cursor) w OpenGL dla Windows (Video Options > Hardware Cursor w zakładce Advanced).
- Eksperymentalne wsparcie dla DX11 (włączane poprzez dopisanie '-d3d11' do Elementu docelowego bądź poprzez dodanie SET gxApi "d3d11" do pliku Config.WTF).
Kiedy już przebrniecie przez i tak dość ogólnikowe noty patcha, zapraszamy do zapoznania się z kilkoma kolejnymi artykułami opisującymi co poniektóre nowości.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany statystyk
Poprzednim razem przedstawiliśmy niektóre ze zmian, jakie zajdą w statystykach wraz z nadejściem Cataclysm, wliczając w to przekształcenia statystyk, usuwanie niektórych, lub też zmiany w sposobie ich zdobywania. Teraz zaprezentujemy aktualizację do tamtego artykułu, aby wyjaśnić wprowadzane zmiany i wejść w szczegóły tego, co wszyscy zobaczą na swoich postaciach.
Zmiany statystyk
Stamina – ze względu na sposób rozdzielania Strength, Agility i Intellect, nie noszący płytowych zbroi gracze, będą mieli więcej Staminy niż do tej pory. Pule punktów życia staną się teraz zbliżone pomiędzy noszącymi najcięższe zbroje i pozostałymi klasami.
Spirit – statystyka ta będzie występowała tylko na sprzęcie dla klas leczących. Casterzy nie-leczący będą posiadać inne systemy regeneracji many.
Intellect – Intellect daje teraz Spell Power i zwiększa szanse na Critical Strike zaklęciami.
Haste – Haste będzie teraz bardziej atrakcyjny dla klas walczących w zwarciu, pozwalając im na jeszcze szybsze odnawianie surowców takich jak rage, energia lub runy. Naszą intencją jest, aby Haste pozwalał ci „robić różne rzeczy” częściej.
Parry – Parry zapewnia taką samą szansę na uniknięcie obrażeń jak Dodge, i otrzymasz procentowa wartość z siły do Parry Rating.
Mastery – ta nowa statystyka pozwoli graczom stać się lepszymi w czymkolwiek, co sprawia, że ich wybrane drzewko talentów jest fajne lub unikalne. Jest bezpośrednio związane z talentami w taki sposób, że to co uzyskasz ze zwiększania tej statystyki jest w pełni zależne od twojej klasy i specjalizacji w talentach, którą wybrałeś. Więcej o konkretnych bonusach z Mastery powiemy w przyszłości.
Armor – ilość dodatkowego pancerza otrzymywana za każdy punkt statystyki na przedmiotach została drastycznie zredukowana i Armor nie jest już uzyskiwany z Agility. Dodatkowo, pancerze teraz lepiej złagodzą różnice pomiędzy typami Armora tak, że ochrona z mail, leather i cloth jest bardziej zbliżona do plate.
Resilience – wpływa teraz tylko na obrażenia zadawane przez graczy i ich zwierzęta. Nie zmieni szansy na krytyka, krytycznych obrażeń, wysysania many i innych tego typu efektów.
Usunięte z przedmiotów
Attack Power – statystyka ta rzadko samodzielnie występuje na przedmiotach, jednakże jest uzyskiwana z innych statystyk. Strength oraz Agility, które są na przedmiotach, zapewniają odpowiednią ilość Attack Power (generalnie 2 punkty Attack Power na każdy punkt Strength lub Agility) w zależności od tego, którą statystykę twoja klasa preferuje.
Block Rating – Block został przeprojektowany w celu polepszenia jego skalowalności. Blokowane ataki będą po prostu zadawały 30% mniej obrażeń. Block Rating nie będzie już bezpośrednio przyznawany w postaci statystyki. Zamiast tego, Mastery dla paladynów Protection i wojowników Protection zwiększa szansę na blok.
Spell Power – Spell Power zniknie z większości przedmiotów. Zamiast tego, jak już było wspomniane powyżej, Intellect będzie dawał Spell Power. Jedynym wyjątkiem, będzie oręż klas czarujących, który nadal będzie ją zawierał. Daje nam to szanse stworzyć broń proporcjonalnie potężniejszą dla casterów podobnie, jak to ma miejsce u klas walczących w zwarciu.
Armor Penetration – statystyka ta nie będzie dłużej występować na przedmiotach. Za to nadal będzie obecna w talentach i umiejętnościach.
Shield Block Value – są pewne efekty, które zwiększają wartość bloku o pewien procent, lecz nie istnieje on jako statystyka.
Usunięte z Gry
MP5 – statystyka ta przestaje istnieć. Paladyni Holy i szamani Restoration zostali przeprojektowani w celu czerpania korzyści ze Spirit.
Defense – Defense została usunięta z gry. Klasy tankujące staną się niepodatne na ciosy krytyczne ze strony kreatur poprzez przejście w Defensive Stance, Blood Presence lub Bear Form, lub też poprzez użycie Righteous Fury.
Rangi czarów – rangi czarów przestają istnieć. Wszystkie czary będą teraz miały jedną rangę, która będzie skalować się w zależności od poziomu rzucającego. Poziomy, na których można się nauczyć danego czaru zostały zmienione w taki sposób, aby wypełnić pewne luki w nauce, oraz pojawiło się wiele nowych czarów do nauki po drodze.
Weapon Skill – statystyka została całkowicie usunięta z gry. Klasy będą zaczynać grę ze wszystkimi skillami broni, których będą potrzebować i nie będą musiały ich ulepszać.
Co jeszcze powinniście wiedzieć
Combat ratings – ratingi będą znacznie trudniejsze do wymaxowania na najwyższych poziomach przedmiotów. Ratingi są bardziej skokowe w Cataclysm i kreatury z późniejszych tierów zawartości będą trudniejsze do trafienia lub trafienia krytykiem, podobnie jak 83-cio poziomowy stwór będzie trudniejszy do trafienia lub trafienia krytykiem niż 80-cio poziomowy.
Reforging – nowa opcja indywidualizowania przedmiotów pozwala na częściową zmianę statystyk na nich. Można zmniejszyć wartość którejś z występujących na przedmiocie statystyk i dodać ekwiwalent innej statystyki, która nie była obecna na przedmiocie. Sprawi to osiąganie pewnych ważnych progów, takich jak wymaxowanie Hit Rating lub Expertise Rating, łatwiejszymi.
Poprzednim razem przedstawiliśmy niektóre ze zmian, jakie zajdą w statystykach wraz z nadejściem Cataclysm, wliczając w to przekształcenia statystyk, usuwanie niektórych, lub też zmiany w sposobie ich zdobywania. Teraz zaprezentujemy aktualizację do tamtego artykułu, aby wyjaśnić wprowadzane zmiany i wejść w szczegóły tego, co wszyscy zobaczą na swoich postaciach.
Zmiany statystyk
Stamina – ze względu na sposób rozdzielania Strength, Agility i Intellect, nie noszący płytowych zbroi gracze, będą mieli więcej Staminy niż do tej pory. Pule punktów życia staną się teraz zbliżone pomiędzy noszącymi najcięższe zbroje i pozostałymi klasami.
Spirit – statystyka ta będzie występowała tylko na sprzęcie dla klas leczących. Casterzy nie-leczący będą posiadać inne systemy regeneracji many.
Intellect – Intellect daje teraz Spell Power i zwiększa szanse na Critical Strike zaklęciami.
Haste – Haste będzie teraz bardziej atrakcyjny dla klas walczących w zwarciu, pozwalając im na jeszcze szybsze odnawianie surowców takich jak rage, energia lub runy. Naszą intencją jest, aby Haste pozwalał ci „robić różne rzeczy” częściej.
Parry – Parry zapewnia taką samą szansę na uniknięcie obrażeń jak Dodge, i otrzymasz procentowa wartość z siły do Parry Rating.
Mastery – ta nowa statystyka pozwoli graczom stać się lepszymi w czymkolwiek, co sprawia, że ich wybrane drzewko talentów jest fajne lub unikalne. Jest bezpośrednio związane z talentami w taki sposób, że to co uzyskasz ze zwiększania tej statystyki jest w pełni zależne od twojej klasy i specjalizacji w talentach, którą wybrałeś. Więcej o konkretnych bonusach z Mastery powiemy w przyszłości.
Armor – ilość dodatkowego pancerza otrzymywana za każdy punkt statystyki na przedmiotach została drastycznie zredukowana i Armor nie jest już uzyskiwany z Agility. Dodatkowo, pancerze teraz lepiej złagodzą różnice pomiędzy typami Armora tak, że ochrona z mail, leather i cloth jest bardziej zbliżona do plate.
Resilience – wpływa teraz tylko na obrażenia zadawane przez graczy i ich zwierzęta. Nie zmieni szansy na krytyka, krytycznych obrażeń, wysysania many i innych tego typu efektów.
Usunięte z przedmiotów
Attack Power – statystyka ta rzadko samodzielnie występuje na przedmiotach, jednakże jest uzyskiwana z innych statystyk. Strength oraz Agility, które są na przedmiotach, zapewniają odpowiednią ilość Attack Power (generalnie 2 punkty Attack Power na każdy punkt Strength lub Agility) w zależności od tego, którą statystykę twoja klasa preferuje.
Block Rating – Block został przeprojektowany w celu polepszenia jego skalowalności. Blokowane ataki będą po prostu zadawały 30% mniej obrażeń. Block Rating nie będzie już bezpośrednio przyznawany w postaci statystyki. Zamiast tego, Mastery dla paladynów Protection i wojowników Protection zwiększa szansę na blok.
Spell Power – Spell Power zniknie z większości przedmiotów. Zamiast tego, jak już było wspomniane powyżej, Intellect będzie dawał Spell Power. Jedynym wyjątkiem, będzie oręż klas czarujących, który nadal będzie ją zawierał. Daje nam to szanse stworzyć broń proporcjonalnie potężniejszą dla casterów podobnie, jak to ma miejsce u klas walczących w zwarciu.
Armor Penetration – statystyka ta nie będzie dłużej występować na przedmiotach. Za to nadal będzie obecna w talentach i umiejętnościach.
Shield Block Value – są pewne efekty, które zwiększają wartość bloku o pewien procent, lecz nie istnieje on jako statystyka.
Usunięte z Gry
MP5 – statystyka ta przestaje istnieć. Paladyni Holy i szamani Restoration zostali przeprojektowani w celu czerpania korzyści ze Spirit.
Defense – Defense została usunięta z gry. Klasy tankujące staną się niepodatne na ciosy krytyczne ze strony kreatur poprzez przejście w Defensive Stance, Blood Presence lub Bear Form, lub też poprzez użycie Righteous Fury.
Rangi czarów – rangi czarów przestają istnieć. Wszystkie czary będą teraz miały jedną rangę, która będzie skalować się w zależności od poziomu rzucającego. Poziomy, na których można się nauczyć danego czaru zostały zmienione w taki sposób, aby wypełnić pewne luki w nauce, oraz pojawiło się wiele nowych czarów do nauki po drodze.
Weapon Skill – statystyka została całkowicie usunięta z gry. Klasy będą zaczynać grę ze wszystkimi skillami broni, których będą potrzebować i nie będą musiały ich ulepszać.
Co jeszcze powinniście wiedzieć
Combat ratings – ratingi będą znacznie trudniejsze do wymaxowania na najwyższych poziomach przedmiotów. Ratingi są bardziej skokowe w Cataclysm i kreatury z późniejszych tierów zawartości będą trudniejsze do trafienia lub trafienia krytykiem, podobnie jak 83-cio poziomowy stwór będzie trudniejszy do trafienia lub trafienia krytykiem niż 80-cio poziomowy.
Reforging – nowa opcja indywidualizowania przedmiotów pozwala na częściową zmianę statystyk na nich. Można zmniejszyć wartość którejś z występujących na przedmiocie statystyk i dodać ekwiwalent innej statystyki, która nie była obecna na przedmiocie. Sprawi to osiąganie pewnych ważnych progów, takich jak wymaxowanie Hit Rating lub Expertise Rating, łatwiejszymi.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany w gemach
Zgodnie z tym, co ogłosiliśmy jakiś czas temu, zmieniamy wiele statystyk w grze. Niektóre z nich wylatują na dobre, podczas gdy inne są ponownie definiowane. Zmiany te dotkną także gemy, w których wprowadziliśmy szereg podstawowych usprawnień, włączając w to zmiany koloru i konwersję statystyk.
Zmiany w gemach przedstawiają się następująco:
Zmiany kolorów
Jeśli po patchu okaże się, że niektóre z Twoich gemów zmieniły kolor, mogą już dłużej nie pasować do danego socketu, którego bonus w związku z tym zostanie dezaktywowany.
Niektóre spośród statystyk będą przekonwertowane na inne, zgodnie z tym co następuje:
Konwersja statystyk
Zgodnie z tym, co ogłosiliśmy jakiś czas temu, zmieniamy wiele statystyk w grze. Niektóre z nich wylatują na dobre, podczas gdy inne są ponownie definiowane. Zmiany te dotkną także gemy, w których wprowadziliśmy szereg podstawowych usprawnień, włączając w to zmiany koloru i konwersję statystyk.
Zmiany w gemach przedstawiają się następująco:
Zmiany kolorów
- Hit jest teraz niebieski. Sprawi to, że niebieskie gemy będą pożądane przez wszystkie klasy i specjalizacje.
- Mastery oraz Dodge są teraz żółte. Ta zmiana zapewni, że wciąż obecne będą interesujące żółte gemy dla tanków. Dodatek Mastery do żółtych zwiększy wartość koloru dla wszystkich specjalizacji.
- Intellect jest teraz czerwony. Kolor ten powinien być bardzo pożądany przez casterów i uniwersalnie dobry dla wszystkich specjalizacji.
Jeśli po patchu okaże się, że niektóre z Twoich gemów zmieniły kolor, mogą już dłużej nie pasować do danego socketu, którego bonus w związku z tym zostanie dezaktywowany.
Niektóre spośród statystyk będą przekonwertowane na inne, zgodnie z tym co następuje:
Konwersja statystyk
- Attack Power zostanie zmieniony na Agility.
- Spell Power zostanie zmieniony na Intellect.
- Mana/5 zostanie zmieniona na Spirit.
- Defense zostanie zmieniony na Dodge, i w niektórych przypadkach także Parry.
- Armor Penetration przeważnie zostanie zmieniony na Critical Strike.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany interfejsu gildii
Gildie to podstawa społeczności World of Warcraft. Nieważne czy raidujesz, czy jesteś członkiem levelującej gildii - wprowadziliśmy wiele zmian, by poprawić Twój komfort gry gildiowej. W patchu 4.0.1 gracze zauważą, że gildia nie jest już częścią zakładki "Social", ale zamiast tego dostała własną zakładkę ( domyślnie: J ). Zakładka ta została kompletnie zmieniona, aby zwiększyć efektywność, estetykę oraz ułatwić w niej nawigację dla wszystkich członków gildii.
W tym poście omówimy trzy funkcje: listę profesji, gildiowe newsy i nadchodzące eventy, oraz ulepszoną kontrolę gildii. Podczas gdy nowy interfejs posiada wiele świetnych funkcji, czujemy, że te zasługują na podkreślenie. To również daje nam szansę, aby dostarczyć Wam trochę dodatkowych wyjaśnień.
Lista profesji
W odświeżonej zakładce gildii, w oknie "Roster", gracze będą mieli możliwość podejrzeć profesje wszystkich osób w gildii.
Wszystkie główne profesje będą znajdywać się na tej liście w porządku alfabetycznym, a gildiowicze z co najmniej jedną aktywną profesją będą w niej umieszczeni zgodnie z ich obecną profesją. Członkowie gildii będą mogli przeszukać gildię w celu odnalezienia potrzebnych im recept/schematów/planów na dwa sposoby (na potrzeby tego posta, wszystkie te rzeczy będziemy nazywać receptami):
Podobnie jak w przy szukaniu "Przez gracza", takie same filtry będą dostępne przy szukaniu "Przez recipe".
Gildiowe newsy i nadchodzące eventy
Ułatwiliśmy jeszcze bardziej niż kiedykolwiek planowanie gildiowych eventów i bycie na bieżąco z ostatnimi gildiowymi wydarzeniami.
Nowa i ulepszona kontrola gildii
Ostatnią, ale równie ważną rzeczą, jaką dodajemy, jest więcej funkcji pomocnych przy zarządzaniu gildią.
W odniesieniu do nowych uprawnień Battle.net Authenticatora, istnieje kilka ograniczeń, o których Guild Masterzy powinni pamiętać:
Spojrzenie w przyszłość
Pamiętaj, że to jest jedynie przedsmak tego, co czeka cię w Cataclysm, a dodatkowe opcje (na przykład nagrody gildiowe) zostaną uruchomione wraz z premierą najnowszego dodatku. Będziemy również ujawniać więcej informacji na temat levelowania i reputacji gildii wraz ze zbliżaniem się patcha 4.0.3, więc bądźcie czujni!
Gildie to podstawa społeczności World of Warcraft. Nieważne czy raidujesz, czy jesteś członkiem levelującej gildii - wprowadziliśmy wiele zmian, by poprawić Twój komfort gry gildiowej. W patchu 4.0.1 gracze zauważą, że gildia nie jest już częścią zakładki "Social", ale zamiast tego dostała własną zakładkę ( domyślnie: J ). Zakładka ta została kompletnie zmieniona, aby zwiększyć efektywność, estetykę oraz ułatwić w niej nawigację dla wszystkich członków gildii.
W tym poście omówimy trzy funkcje: listę profesji, gildiowe newsy i nadchodzące eventy, oraz ulepszoną kontrolę gildii. Podczas gdy nowy interfejs posiada wiele świetnych funkcji, czujemy, że te zasługują na podkreślenie. To również daje nam szansę, aby dostarczyć Wam trochę dodatkowych wyjaśnień.
Lista profesji
W odświeżonej zakładce gildii, w oknie "Roster", gracze będą mieli możliwość podejrzeć profesje wszystkich osób w gildii.
Wszystkie główne profesje będą znajdywać się na tej liście w porządku alfabetycznym, a gildiowicze z co najmniej jedną aktywną profesją będą w niej umieszczeni zgodnie z ich obecną profesją. Członkowie gildii będą mogli przeszukać gildię w celu odnalezienia potrzebnych im recept/schematów/planów na dwa sposoby (na potrzeby tego posta, wszystkie te rzeczy będziemy nazywać receptami):
- Przez gracza. Kiedy któraś profesja na liście zostanie rozwinięta, ukażą nam się okienko z nickami osób z gildii, które posiadają tą profesję, wraz z ich skillem i aktualnym miejscem przebywania. Kliknięcie na nick gracza spowoduje ukazanie nam się nowego okienka, na którym będą pokazane wszystkie recepty, które zna. Gracze będą mogli te okienko filtrować, aby pokazywało konkretny slot (hełm, naramienniki, etc.), sub-klasę (item enchant, modyfikacje, typ broni, etc.), potrzebne materiały i czy recepta zapewni podniesienie poziomu profesji.
- Przez receptę. Gracze będą mogli również przeszukać wszystkie gildyjne recepty, wciskając "View All", znajdujący się zaraz obok nazwy profesji w "Roster". Spowoduje to ukazanie się nowego okienka, wyświetlającego nam wszystkie znane recepty dla tej profesji w naszej gildii. Gdy gracz znajdzie interesującą go receptę, będzie musiał po prostu wcisnąć "View Crafters", aby zobaczyć kto w gildii jest w stanie stworzyć dla niego dany item. Jeśli spełniający wszystkie wymienione wymagania gildiowicz jest online, gracz będzie miał możliwość wysłać mu wiadomość, po prostu klikając na jego nick.
Podobnie jak w przy szukaniu "Przez gracza", takie same filtry będą dostępne przy szukaniu "Przez recipe".
Gildiowe newsy i nadchodzące eventy
Ułatwiliśmy jeszcze bardziej niż kiedykolwiek planowanie gildiowych eventów i bycie na bieżąco z ostatnimi gildiowymi wydarzeniami.
- Gildiowe newsy. Gildiowe newsy będą obejmować gildiowe achievementy, achievementy członków, raidowe potyczki, stworzenie, znalezienie, lub kupienie epickich itemów, oraz level gildii. Newsy będą pojawiać się w odwrotnej kolejności chronologicznej, według daty, w okienku "Guild News", i będą mogły zostać przefiltrowane zgodnie z typem newsa, zależnie od potrzeb gracza. "Guild Message of the Day" będzie również ukazana w okienku "Guild News", na samej górze.
- Nadchodzące eventy. Członkowie gildii, z odpowiednimi uprawnieniami, będą mogli stworzyć konkretne eventy i ogłoszenia. Gildiowe eventy i wydarzenia będą działać podobnie do normalnych eventów i będą mogły zostać zaplanowane przez kalendarz w grze, jak i przez okienko gildii. Jednakże w przeciwieństwie do normalnych eventów, będą one widziane przez wszystkich członków gildii, wyświetlane zarówno w zakładce gildii, pod "Guild News and Events", jak i w zakładce "Info", pod "Events". Ta opcja pomoże zapewnić, że wszyscy członkowie gildii wiedzą o zaplanowanych działaniach i ważnych informacjach.
Nowa i ulepszona kontrola gildii
Ostatnią, ale równie ważną rzeczą, jaką dodajemy, jest więcej funkcji pomocnych przy zarządzaniu gildią.
- Uproszczone zarządzanie rangami. Guild Masterzy będą mogli teraz dodawać, usuwać, podnieść, lub obniżyć rangi, jak również zmienić ich nazwy "w locie".
- Ulepszony interfejs uprawnień. Gildyjne rangi, ich uprawnienia i dostęp do banku będą zarządzane w osobnym okienku. Dodaliśmy także nowe uprawnienia, pozwalające Guild Masterowi zapewnić lepszą kontrolę nad dostępem danej rangi do niektórych opcji gildii, jak i do gildiowego banku.
- Nowe uprawnienia Battle.net Autenticathora. Dbający o bezpieczeństwo Guild Masterzy będą mogli wymagać od danej rangi powiązania ich konta Battle.net z Authenticatorem (np. rangi, które mogą wyciągać pieniądze z Guild Banku).
W odniesieniu do nowych uprawnień Battle.net Authenticatora, istnieje kilka ograniczeń, o których Guild Masterzy powinni pamiętać:
- Nie będziesz mógł awansować lub zdegradować gracza do rangi, która wymaga przypisanego Battle.net Authenticatora, jeśli dany gracz takiego Authenticatora nie posiada. Jeśli będziesz próbować to zrobić, pojawi się opcja sugerującą nadanie jeszcze wyższej/niższej rangi, lub zaniechania całej operacji. (Zwróć uwagę, że rozpoznanie Authenticatora przez system gildii może zając kilka dni.)
- Jeśli gracz posiada rangę wymagającą posiadania Authenticatora, ale potem usunie Battle.net Authenticatora ze swojego konta Battle.net, to automatycznie zostanie ustawiona mu następna, niewymagająca Authenticatora, ranga.
- Rangom najniższym (Rekrut), najwyższym (Game Master), oraz tym, które są używane, nie będzie można narzucić wymagania Battle.net Authenticatora.
Spojrzenie w przyszłość
Pamiętaj, że to jest jedynie przedsmak tego, co czeka cię w Cataclysm, a dodatkowe opcje (na przykład nagrody gildiowe) zostaną uruchomione wraz z premierą najnowszego dodatku. Będziemy również ujawniać więcej informacji na temat levelowania i reputacji gildii wraz ze zbliżaniem się patcha 4.0.3, więc bądźcie czujni!
Patch 4.0.1 w tym tygodniu, przynajmniej w USA
Już zostało oficjalnie potwierdzone - Patch 4.0.1 o podtytule "Systemy Cataclysm" uderzy na amerykańskich serwerach już jutro, podczas wydłużonej przerwy technicznej. Wciąż nie wiemy jeszcze, czy ukaże się on w tę środę także w Europie, bowiem wcześniejsze przecieki mogły sugerować tygodniowe opóźnienie. Bądźmy jednak dobrej myśli.
Ogłoszeniu premiery Patcha 4.0.1 towarzyszą blue posty poświęcone najistotniejszym zmianom i nowościom. Prezentujemy ich tłumaczenie.
Ogłoszeniu premiery Patcha 4.0.1 towarzyszą blue posty poświęcone najistotniejszym zmianom i nowościom. Prezentujemy ich tłumaczenie.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany mechanik klas w patchu 4.0.1
Patch 4.0.1 wprowadzi ważne zmiany we wszystkich klasach World of Warcraft, wliczając w to przebudowę drzewek talentów, zmienione zaklęcia i ulepszone umiejętności. Chcemy zatrzymać się na chwilę przy niektórych z bardziej kompleksowych zmian. Jeżeli twoja klasa nie znajduje się na tej liście, nie znaczy to wcale, że nie poświęcamy jej odpowiednio dużo uwagi – klasa nadal otrzyma wiele aktualizacji talentów, zaklęć oraz umiejętności – po prostu nie uważamy, aby te mechaniki wymagały dodatkowego wyjaśnienia.
Death Knight
Runy
Jesteś Krwawym Tankiem
Runic Empowerment
Druid
Eclipse
Hunter
Focus
Zwierzęta
Amunicja
Paladin
Holy Power
Warlock
Soul Shards
Warrior
Rage
Patch 4.0.1 wprowadzi ważne zmiany we wszystkich klasach World of Warcraft, wliczając w to przebudowę drzewek talentów, zmienione zaklęcia i ulepszone umiejętności. Chcemy zatrzymać się na chwilę przy niektórych z bardziej kompleksowych zmian. Jeżeli twoja klasa nie znajduje się na tej liście, nie znaczy to wcale, że nie poświęcamy jej odpowiednio dużo uwagi – klasa nadal otrzyma wiele aktualizacji talentów, zaklęć oraz umiejętności – po prostu nie uważamy, aby te mechaniki wymagały dodatkowego wyjaśnienia.
Death Knight
Runy
- Sposób w jaki runy się regenerują został zmieniony. Zamiast każdego typu run (Blood, Frost, Unholy) regenerujących się jednocześnie, będą one teraz ładowały się sekwencyjnie. Na przykład, jeśli użyjesz dwóch runów Blood, pierwszy run załaduje się zanim drugi rozpocznie ładowanie. Po prostu będą teraz trzy zestawy runów ładujących się co każde 10 sekund, zamiast sześciu pojedynczych, również ładujących się 10 sekund. Pozwala to death knightom na mniej rygorystyczną rotację, co umożliwi graczom skorzystać z proc’ów umiejętności lub zareagować na ruch. System ten powoduje odnalezienie się trochę łatwiejszym, bez sześciu różnych runów będących „niezsynchronizowanymi” względem standardowej rotacji.
Jesteś Krwawym Tankiem
- Nadszedł czas, aby przeznaczyć drzewko talentów death knighta dla tankowania, i dotyczyć to będzie drzewka Blood. Poczuliśmy, że możemy zaoferować bardziej skupione i dopracowane drzewko tankerskie, zamiast rozpraszać podobne narzędzia po wszystkich drzewkach. Pozwala nam to również nakierować pozostałe dwa drzewka na bardziej zróżnicowane, zadające obrażenia specjalizacje.
Runic Empowerment
- Mechanika ta pozwala runom, które były jeszcze objęte cooldownem, natychmiast się aktywować, co sprawi, że rotacja będzie mniej przewidywalna, a zarazem ciekawsza.
Druid
Eclipse
- Ta mechanika zostaje dodana dla druidów Balance. „Surowiec” ten jest zarządzany poprzez nowy pasek dodany w pobliżu pasków życia i many. Podczas gdy druid rzuca czary Arcane, pasek napełnia się w kierunku elementu słońca dopóki druid nie osiągnie Solar Eclipse, który buffuje obrażenia Nature. Następnie celem jest rzucanie czarów Nature, dopóki pasek nie napełni się do elementu księżyca, który skutkuje Lunar Eclipse i zwiększa obrażenia Arcane. Grą staje się próba szybkiego przemieszczenia zawartości paska z jednego konca na drugi, w celu zmaksymalizowania każdego z buffów Eclipse.
Hunter
Focus
- Jest to nowy „surowiec” który zastąpił manę. Łowcy nigdy nie czuli, że powinni rzucać czary bazujące na manie, a posiadanie surowca, który przetrwał tak długi czas w niezmienionym stanie, a potem został nagle usunięty, nie prowadziło do uatrakcyjnienia gry.
Zwierzęta
- Łowcy mogą teraz używać Call Pet, aby przywoływać jedno z pięciu różnych zwierząt. Mogą zamienić te pięć zwierzaków z innymi, które okiełznali, odwiedzając Stable Mastera. Stable Master pozowli teraz przechowywać do dwudziestu zwierząt. Rodziny zwierząt zostały zaktualizowane. Każda rodzina zapewnia teraz unikalne buffy dla drużyn lub raidów, więc jeśli dla raidu jest potrzebny buff, a klasa która może go zapewnić nie jest obecna w drużynie, istnieją szanse, że łowca może trochę w tym pomóc, poprzez przyzwanie specyficznego zwierzaka.
Amunicja
- Amunicja znika. Jako hunter, jesteś aż tak dobry.
- Wszystkie kołczany lub ładownice, które były używane do przechowywania amunicji zostaną automatycznie przekonwertowane w torby o podobnej wartości.
Paladin
Holy Power
- Ten nowy surowiec działa podobnie do punktów combo. Paladyni generalnie będą chcieli zbierać Holy Power dopóty, dopóki nie zacznie błyszczeć żółtym efektem poświaty. Gdy Holy Power zostanie napełniona, może zostać spożytkowana w celu wzmocnienia konkretnych umiejętności. Na przykład, Word of Glory może zostać użyty do natychmiastowego rzucenia darmowego czaru leczącego. Daje to paladynom kilka możliwości spożytkowania ich Holy Power, w zależności od potrzeby.
Warlock
Soul Shards
- Jako przedmioty, Soul Shardy znikają całkowicie. Wszelkie torby shardow używane do tej pory do przechowywanie Soul Shardów zostaną automatycznie przekonwertowane w torby o podobnej wartości.
- Soul Shardy są teraz nowym „surowcem” warlocków. Każdy warlock będzie posiadał ich trzy. Mogą one zostać zużyte za pomocą nowego czaru, Soul Burn, który pozwala na wzmocnienie każdego następnego rzucanego zaklęcia. Efekt wzmocnienia jest różny w zależności od tego, który czar został użyty, a wszystkie czary warlocka, które mogą zostać wzmocnione przy użyciu Soul Burn, będą zawierały informację w tooltipie przedstawiającą efekty, które Soul Burn zapewnia. Soul Shardy nie będą już wymagane przy przyzywaniu demonów lub rzucaniu innych zaklęć używanych przeważnie poza walką.
Warrior
Rage
- Rage zostało znormalizowane w ten sposób, że jego generacja nie opiera się już na ilości obrażeń zadanych auto-atakami. Każdy auto-atak zapewni odgórnie ustaloną ilość Rage, podczas gdy bron off-hand zapewni 50% rage’a, który generowany jest przez broń main-hand. Haste pozwoli Rage generować się żwawiej, poprzez zwiększenie szybkości ataków. Dodatkowo, podczas otrzymywania obrażeń, ilość generowanego Rage będzie teraz bazowała na ilości życia wojownika, zamiast na poziomie przeciwnika. Celem tych zmian jest ulepszenie skalowania, które następuje wraz ze zmianami sprzętu przez wojownika. U wojowników zbalansowanych wokół przedmiotów najwyższych tierów zauważyliśmy, że klasa ma tendencje do o wiele gorszego sprawdzania się w nisko-poziomowych przedmiotach w stosunku do innych klas. Zmiany te powinny to naprawić.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany w systemie glifów
W nadchodzącym patchu 4.0.1 przeprowadzimy duże zmiany w obecnym systemie glifów. Aktualizacja wprowadzi szereg nowości i usprawnień, w tym dodanie nowego poziomu glifów, przemianę "zużywalnych" glifów w formę stałą oraz zmodernizowanie interfejsu.
W całej okazałości
Glify będą teraz podzielone na trzy różne poziomy: minor, major oraz prime.
Łącznie w grze znajdować się będzie 9 miejsc na glify: trzy na minor, trzy na major oraz trzy na prime. Wraz ze zwiększaniem poziomu, gracze będą kolejno odblokowywać „zestawy” tych miejsc na glify, po jednym na każdy rodzaj. Pierwszy zestaw miejsc na glify odblokowany zostanie na poziomie 25, kolejny na 50, a ostatni na 75.
Nauczyć gościa Glifowania…
Poza zmianami w rodzajach glifów, system przejdzie także zmianę z glifów jednorazowego użytku na permanentne czary, których gracz może się nauczyć. Kiedy gracz „uczy się” danego glifu, jego przedmiotowa forma zostaje zużyta. Po nauczeniu się danego glifu, gracz zawsze już będzie miał do niego dostęp. Funkcjonować to będzie podobnie do obecnego mechanizmu nauki recept i projektów z przedmiotów.
Pomimo tych zmian, aktywowanie glifu funkcjonować będzie mniej więcej tak samo, jak dotychczas. Aby aktywować glif, gracz musi po prostu wybrać pożądany glif z listy nauczonych glifów i wskazać odpowiednie miejsce.
W pył
Wraz z przejściem od jednorazowych przedmiotów do stałych czarów, proces zmiany i aktywacji glifów został nieco zmieniony. Podobnie jak przy aktywacji nauczonego glifu, gracze muszą wybrać nowy glif z listy znanych sobie glifów i przeciągnąć go nad stary glif, którego chcemy wymienić. Pomimo, że proces ten nie zniszczy starego glifu, tak jak ma to miejsce obecnie, to jednak wymagać to będzie nowego składniku – Dust of Disappearance, który może zostać zakupiony od sprzedawców – skrybów oraz wytworzony przez graczy z profesją Inskrypcji.
W ramach ostrzeżenia, przed zmianą glifu pojawi się następujący komunikat:
Gracze otrzymają możliwość potwierdzenia bądź wycofania się z decyzji. Proszę zauważyć, że stary glif nie zostanie na stałe utracony; zostanie po prostu dezaktywowany.
Złap je wszystkie
Aby obsłużyć każdą z tych zmian, interfejs okna glifów został całkowicie przeprojektowany. Wszystkie glify będą teraz zorganizowane w panelu glifów według rodzaju (minor, major lub prime) a także, podobnie jak czary i umiejętności u trenera, posortowane na kategorie „Nauczone”, „Niedostępne” oraz „Wszystkie glify”. Gracze będą mogli wyszukiwać glify korzystając ze słów kluczowych, a wyniki zostaną odpowiednio podzielone na rodzaje.
Aby uzyskać dostęp do nowego interfejsu glifów, gracz musi otworzyć panel Talentów (domyślny skrót: N), a następnie wybrać zakładkę Glify.
W nadchodzącym patchu 4.0.1 przeprowadzimy duże zmiany w obecnym systemie glifów. Aktualizacja wprowadzi szereg nowości i usprawnień, w tym dodanie nowego poziomu glifów, przemianę "zużywalnych" glifów w formę stałą oraz zmodernizowanie interfejsu.
W całej okazałości
Glify będą teraz podzielone na trzy różne poziomy: minor, major oraz prime.
- Prime - Prime glify będą zazwyczaj zapewniać bezpośredni dodatek do obrażeń lub leczenia. Przykładowym prime glifem jest Glyph of Howling Blast, który spowoduje, że umiejętność death knighta Howling Blast zarazi cele Frost Fever, oraz Glyph of Insect Swarm, który zwiększa obrażenia druidzkiego Insect Swarm o 30%.
- Major – Major glify przeważnie dodają czarom i umiejętnościom pewne dodatkowe funkcje. Przykładami major glifów mogą być Glyph of Silencing Shot, który zapewnia hunterowi natychmiastowo 10 focus, kiedy ten skutecznie zablokuje rzucanie czaru przeciwnikowi, a także Glyph of Ice Block, który powoduje reset cooldownu Frost Nova za każdym razem, kiedy mage używa Ice Block.
- Minor – Minor glify generalnie zapewniają graczom dodatkowe zmiany kosmetyczne i zwiększające wygodę gry. Przykładami takich minor glifów są Glyph of Righteousness, który zmniejsza koszt many Seal of Righteousness paladinom o 50%, oraz Glyph of Levitate, dzięki któremu nie potrzeba już dodatkowych składników, by kapłan mógł rzucić czar Levitate.
Łącznie w grze znajdować się będzie 9 miejsc na glify: trzy na minor, trzy na major oraz trzy na prime. Wraz ze zwiększaniem poziomu, gracze będą kolejno odblokowywać „zestawy” tych miejsc na glify, po jednym na każdy rodzaj. Pierwszy zestaw miejsc na glify odblokowany zostanie na poziomie 25, kolejny na 50, a ostatni na 75.
Nauczyć gościa Glifowania…
Poza zmianami w rodzajach glifów, system przejdzie także zmianę z glifów jednorazowego użytku na permanentne czary, których gracz może się nauczyć. Kiedy gracz „uczy się” danego glifu, jego przedmiotowa forma zostaje zużyta. Po nauczeniu się danego glifu, gracz zawsze już będzie miał do niego dostęp. Funkcjonować to będzie podobnie do obecnego mechanizmu nauki recept i projektów z przedmiotów.
Pomimo tych zmian, aktywowanie glifu funkcjonować będzie mniej więcej tak samo, jak dotychczas. Aby aktywować glif, gracz musi po prostu wybrać pożądany glif z listy nauczonych glifów i wskazać odpowiednie miejsce.
W pył
Wraz z przejściem od jednorazowych przedmiotów do stałych czarów, proces zmiany i aktywacji glifów został nieco zmieniony. Podobnie jak przy aktywacji nauczonego glifu, gracze muszą wybrać nowy glif z listy znanych sobie glifów i przeciągnąć go nad stary glif, którego chcemy wymienić. Pomimo, że proces ten nie zniszczy starego glifu, tak jak ma to miejsce obecnie, to jednak wymagać to będzie nowego składniku – Dust of Disappearance, który może zostać zakupiony od sprzedawców – skrybów oraz wytworzony przez graczy z profesją Inskrypcji.
W ramach ostrzeżenia, przed zmianą glifu pojawi się następujący komunikat:
- Czy jesteś pewien, że chcesz zapisać ten glif? Aktualny glif zostanie utracony.
- Koszt: 1 Dust of Disappearance
Gracze otrzymają możliwość potwierdzenia bądź wycofania się z decyzji. Proszę zauważyć, że stary glif nie zostanie na stałe utracony; zostanie po prostu dezaktywowany.
Złap je wszystkie
Aby obsłużyć każdą z tych zmian, interfejs okna glifów został całkowicie przeprojektowany. Wszystkie glify będą teraz zorganizowane w panelu glifów według rodzaju (minor, major lub prime) a także, podobnie jak czary i umiejętności u trenera, posortowane na kategorie „Nauczone”, „Niedostępne” oraz „Wszystkie glify”. Gracze będą mogli wyszukiwać glify korzystając ze słów kluczowych, a wyniki zostaną odpowiednio podzielone na rodzaje.
Aby uzyskać dostęp do nowego interfejsu glifów, gracz musi otworzyć panel Talentów (domyślny skrót: N), a następnie wybrać zakładkę Glify.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Limit 1000 członków gildii
Wcześniej ogłosiliśmy na forum bety Cataclysm, że będziemy narzucać 600-osobowy limit członków w gildii wraz z patchem 4.0.1. Przemyśleliśmy to jeszcze raz - realmy są w stanie spokojnie to utrzymać, więc zamiast tego podniesiemy limit do 1000 osób w danej gildii. Oznacza to tyle, że gildia, w której jest więcej niż 1000 członków nie będzie mogła już zaprosić więcej ludzi, dopóki liczba członków nie spadnie poniżej 1000. Dla przykładu: gildia posiadająca 1500 członków będzie mogła grać dalej w obecnym stanie, zdobywać gildiowe osiągnięcia jak długo będą chcieli w Cataclysm i po nim, ale nie będzie mogła przyjąć w swoje szeregi żadnych nowych ludzi, dopóki liczba członków nie spadnie poniżej 1000. A jeśli gildia posiada mniej niż 1000 osób - nie będzie mogła przyjąć ich więcej, jeśli osiągną limit.
Nowy limit zostanie wprowadzony z kilku powodów, ale wszystkie sprowadzają się do kontroli wielkości gildii w nowym systemie gildyjnym, posiadającym levelowanie gildii i gildiowe osiągnięcia. Poprzednio, dodawania graczy do gildii było proste, jak dodanie ich do chata. Podczas gdy około 500 członków gildii było widocznych w UI, nie było potrzeby narzucać limitu na wielkość gildii. To już przeszłość. Levelowanie gildii w Cataclysm cechuje się ujednoliconym postępem wspieranym przez serię złożonych systemów, które śledzą wkład w grę wszystkich członków gildii. Im większa gildia, tym większy ma wpływ na ten system. Uważamy za konieczne narzucenie limitu, aby wymieniony system działał jak należy zarówno teraz, jak i w przyszłości.
Chcemy uspokoić gildie i zapewnić, że mają jeszcze dużo czasu, aby wprowadzić takie zmiany, jakie im się podobają. Kiedy patch 4.0.1 zostanie wprowadzony, a w raz z nim wspomniany limit, gildie powinny czuć się swobodnie podczas zarządzania gildiowiczami aż do wprowadzenia Cataclysm 7 grudnia bieżącego roku, gdy zostanie wdrożony system levelowania gildii. Przed 7 grudnia nie będzie to miało żadnego wpływu na postęp levelowania gildii. Jeśli gildia rozpadnie się po premierze Cataclysm, lub grupa ludzi postanowi ją opuścić i założyć całkiem nową, będą oni musieli spędzić o wiele więcej czasu na zdobycie gildyjnych perków dla swojej nowej gildii.
Podczas gdy niektórzy gracze korzystali z modów i custom chatów, która pomagała utrzymać kontakt między wieloma graczami lub nawet w gildyjnych sojuszach, których liczba jest wielokrotnością tysiąca, takie grupy nie pasują idealnie do naszej filozofii. Jak zawsze, kontynuujemy rozglądanie się za dodaniem nowych opcji, ułatwiających zarządzanie gildią, planowanie i kontakt między graczami.
Wcześniej ogłosiliśmy na forum bety Cataclysm, że będziemy narzucać 600-osobowy limit członków w gildii wraz z patchem 4.0.1. Przemyśleliśmy to jeszcze raz - realmy są w stanie spokojnie to utrzymać, więc zamiast tego podniesiemy limit do 1000 osób w danej gildii. Oznacza to tyle, że gildia, w której jest więcej niż 1000 członków nie będzie mogła już zaprosić więcej ludzi, dopóki liczba członków nie spadnie poniżej 1000. Dla przykładu: gildia posiadająca 1500 członków będzie mogła grać dalej w obecnym stanie, zdobywać gildiowe osiągnięcia jak długo będą chcieli w Cataclysm i po nim, ale nie będzie mogła przyjąć w swoje szeregi żadnych nowych ludzi, dopóki liczba członków nie spadnie poniżej 1000. A jeśli gildia posiada mniej niż 1000 osób - nie będzie mogła przyjąć ich więcej, jeśli osiągną limit.
Nowy limit zostanie wprowadzony z kilku powodów, ale wszystkie sprowadzają się do kontroli wielkości gildii w nowym systemie gildyjnym, posiadającym levelowanie gildii i gildiowe osiągnięcia. Poprzednio, dodawania graczy do gildii było proste, jak dodanie ich do chata. Podczas gdy około 500 członków gildii było widocznych w UI, nie było potrzeby narzucać limitu na wielkość gildii. To już przeszłość. Levelowanie gildii w Cataclysm cechuje się ujednoliconym postępem wspieranym przez serię złożonych systemów, które śledzą wkład w grę wszystkich członków gildii. Im większa gildia, tym większy ma wpływ na ten system. Uważamy za konieczne narzucenie limitu, aby wymieniony system działał jak należy zarówno teraz, jak i w przyszłości.
Chcemy uspokoić gildie i zapewnić, że mają jeszcze dużo czasu, aby wprowadzić takie zmiany, jakie im się podobają. Kiedy patch 4.0.1 zostanie wprowadzony, a w raz z nim wspomniany limit, gildie powinny czuć się swobodnie podczas zarządzania gildiowiczami aż do wprowadzenia Cataclysm 7 grudnia bieżącego roku, gdy zostanie wdrożony system levelowania gildii. Przed 7 grudnia nie będzie to miało żadnego wpływu na postęp levelowania gildii. Jeśli gildia rozpadnie się po premierze Cataclysm, lub grupa ludzi postanowi ją opuścić i założyć całkiem nową, będą oni musieli spędzić o wiele więcej czasu na zdobycie gildyjnych perków dla swojej nowej gildii.
Podczas gdy niektórzy gracze korzystali z modów i custom chatów, która pomagała utrzymać kontakt między wieloma graczami lub nawet w gildyjnych sojuszach, których liczba jest wielokrotnością tysiąca, takie grupy nie pasują idealnie do naszej filozofii. Jak zawsze, kontynuujemy rozglądanie się za dodaniem nowych opcji, ułatwiających zarządzanie gildią, planowanie i kontakt między graczami.