Patch 4.0.1 już dziś na serwerach europejskich
Już wiemy - ogromny Patch 4.0.1 zadebiutuje już jutro także w Europie, podczas wydłużonej przerwy technicznej. Dziś Blizzard (a za nim my) publikuje kolejne porcje informacji i artykułów związanych ze zmianami, jakie wprowadzi jutrzejsza łatka zatytułowana "Systemy Cataclysm".
Na pierwszy ogień idą naturalnie pełne, oficjalne noty patcha 4.0.1:
Kiedy już przebrniecie przez i tak dość ogólnikowe noty patcha, zapraszamy do zapoznania się z kilkoma kolejnymi artykułami opisującymi co poniektóre nowości.
Na pierwszy ogień idą naturalnie pełne, oficjalne noty patcha 4.0.1:
Cytat z: Blizzard (źródło)
World of Warcraft - Patch 4.0.1
Patch z systemami Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm pojawi się w sklepach 7 grudnia 2010 roku, nadszedł więc czas przygotować się do oficjalnej premiery poprzez implementację pierwszego dużego patcha. Gracze doświadczą wielu zmian w systemach rozgrywki i interfejsu w pierwszej łatce nowego dodatku, oznaczonej numerem 4.0.1.
Ogólne
Instancje i rajdy
Waluty
Klasy: Ogólne
Death Knight
Druid
Hunter
Mage
Paladin
Warlock
Przedmioty
Profesje
Interfejs użytkownika
Grafika
Patch z systemami Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm pojawi się w sklepach 7 grudnia 2010 roku, nadszedł więc czas przygotować się do oficjalnej premiery poprzez implementację pierwszego dużego patcha. Gracze doświadczą wielu zmian w systemach rozgrywki i interfejsu w pierwszej łatce nowego dodatku, oznaczonej numerem 4.0.1.
Ogólne
- Aktualizacja Launcher'a Cataclysm
- Nowy Launcher Cataclysm pozwala na strumieniowe przesyłanie danych w trakcie gry. Skróci to czas spędzony na pobieraniu, instalowaniu i patchowaniu World of Warcraft. Chcielibyśmy usłyszeć Wasze opinie o tym nowym zestawie narzędziowym i rozgrywce z jego użyciem. Więcej informacji na forum pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14574501095&sid=1
- Nowy Launcher Cataclysm pozwala na strumieniowe przesyłanie danych w trakcie gry. Skróci to czas spędzony na pobieraniu, instalowaniu i patchowaniu World of Warcraft. Chcielibyśmy usłyszeć Wasze opinie o tym nowym zestawie narzędziowym i rozgrywce z jego użyciem. Więcej informacji na forum pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14574501095&sid=1
- Reforging
- Gracze mogą teraz odwiedzić specjalnych NPC Reforging'u, którzy znajdują się w stolicach w pobliżu trenerów Enchanting'u. 40% jednej z drugorzędnych statystyk danego przedmiotu może zostać zamienione w inną drugorzędną statystykę. Dodawana statystyka nie może istnieć już na danym przedmiocie. Na każdym przedmiocie można zmienić tylko jedną statystykę, jednakże Reforging pozwala na cofnięcie zmian i wprowadzenie innych.
Instancje i rajdy
- System elastycznych blokad rajdów
- Icecrown Citadel oraz Ruby Sanctum wykorzystują od teraz nowy system elastycznych blokad rajdów. System ten pozwala na pokonywanie bossów danego rajdu raz w tygodniu (bez względu na wersję osobową). Postać może teraz przechodzić dany rajd z różnymi grupami tego samego tygodnia w wersjach zarówno 10-osobowych, jak i 25-osobowych. Więcej na temat tej funkcji pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14713237976&sid=1.
- Icecrown Citadel
- Efekt Chill of the Throne został usunięty.
Waluty
- Zmiany w walutach PvE
- Wszystkie Emblems of Frost oraz Emblems of Triumph zostały przekonwertowane na nowe Justice Points.
- Każda instancja lub rajd, z której dotychczas otrzymywaliśmy te emblemy, będzie od teraz nagradzać Justice Points. Wszystko poniżej Emblems of Triumph, włączając w to badge z rajdów i instancji The Burning Crusade zostało przekonwertowane na złoto i wysłane graczom za pośrednictwem poczty w grze.
- Każdy boss, który odpowiada poziomowi gracza, będzie nagradzał Justice Points.
- Wszystkie przedmioty, które dotychczas kosztowały emblemy lub badge każdego typu będą teraz kosztować Justice Points.
- Valor Points, czyli punkty wyższego poziomu, otrzymywać będą gracze za zabijanie bossów w instancjach i rajdach na najwyższym poziomie po premierze Cataclysm.
- Zmiany w walutach PvP
- Wszystkie Arena Points, Honor Points, battleground'owe Marks of Honor, Stone Keeper's Shardy, Venture Coiny i Spirit Shardy zostały przekonwertowane na nowe Honor Points.
- Zamiast powyższych walut, gracz otrzymywać będzie Honor Points, za wyjątkiem Arena Points.
- Conquest Points, czyli punkty wyższego poziomu, otrzymywać będą gracze za rywalizację w najnowszym sezonie Arenowym lub Rankingowych Battlegroundów po premierze Cataclysm.
- Więcej informacji na temat zmian w walutach i przeliczników znajdziecie pod tym adresem: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=14574620792&sid=1.
Klasy: Ogólne
- Wiele talentów, czarów i umiejętności zostało przerobionych, dodanych, bądź usuniętych.
- Wszystkie tooltipy czarów i umiejętności będą teraz wyświetlać uśrednioną wartość obrażeń zamiast minimalnych i maksymalnych wartości. Jest to domyślnie włączone, ale może zostać zmienione w opcjach Interfejsu (User Interface > Display).
- Amunicja została usunięta z gry.
- Poziomy, na których postaci zdobywają nowe czary i umiejętności uległy zmianie.
- Wiele statystyk przedmiotów i klas uległo zmianie lub zostało usuniętych.
- Dodano Mastery rating jako nową statystykę, która zapewnia unikalne bonusy postaciom na podstawie klasy oraz specjalizacji talentów. Mastery nie występuje obecnie na przedmiotach w grze, jednakże można skorzystać z Reforging'u, by dodać Mastery do obecnych przedmiotów.
- Rage został znormalizowany.
- Czary i umiejętności nie mają już wielu rang. Skalują się teraz wraz z poziomem postaci.
- Drzewka talentów uległy zmianie. Specjalizacje wszystkich graczy zostały zresetowane, pozwalając na darmową powtórną specjalizację.
- Każda specjalizacja została zredukowana do drzewka 31-punktowego.
- Gracze otrzymają teraz łącznie 41 punktów talentów do wydania.
- Gracze zostaną poproszeni o wybór specjalizacji na poziomie 10. Uczynienie tego spowoduje odblokowanie czaru bądź umiejętności unikalnej dla danej specjalizacji, a także jednego lub więcej bonusu pasywnego.
- Kiedy specjalizacja talentów została już wybrana, gracze będą mogli wydawać punkty tylko w tym jednym, głównym drzewku, dopóki nie wydadzą w nim co najmniej 31 punktów.
- Ogłoszenie dotyczące zmian w drzewkach talentów przeczytacie pod tym adresem.
Death Knight
- Dedykowane tankowaniu drzewko talentów (Blood) zostało zaimplementowane.
- Efekty Blood Presence i Frost Presence zostały wymienione.
- Zmienił się sposób odnawiania runów.
Druid
- Nowa mechanika Eclipse została dodana.
Hunter
- Pięć petów może być teraz cały czas przechowywanych przy Hunterze. Każdy z nich może zostać przywołany poprzez umiejętność Call Pet.
- Focus (Skupienie) zastąpiło manę jako nowy zasób energii.
- Hunter zaczyna teraz z petem na poziomie 1.
- Stable (Stajnie) mogą teraz pomieścić 20 petów. Jeśli pet jest przenoszony do Stajni, jego talenty są resetowane.
Mage
- Nowy, rozwijany element interfejsu został dodany dla czarów portali i teleportów Mage’a. Kliknięcie na czar spowoduje rozwinięcie listy dostępnych lokacji.
Paladin
- Paladyni mają teraz nowy pasek zasobu energii.
Warlock
- Nowy, rozwijany element interfejsu został dodany dla dla petów Warlocka. Kliknięcie na czar spowoduje rozwinięcie listy dostępnych do przyzwania petów.
- Soul Shardy zostały usunięte z gry jako przedmioty. Zamiast tego, funkcjonują teraz jako nowy zasób energii, niezbędny do używania lub zmieniania mechaniki niektórych czarów.
Przedmioty
- Resilience nie zmniejsza już szansy, że gracz zostanie uderzony ciosem krytycznym przez przeciwnika.
- Durability: przedmioty typu cloth, leather i mail mają teraz tyle samo punktów durability co przedmioty typu plate, co spowoduje wyrównanie kosztów naprawy po śmierci pośród wszystkich klas.
Profesje
- System glifów (glyph) został zaktualizowany, by uwzględniać teraz 3 różne rodzaje glifów. Wiele glifów zostało dodanych, zmienionych, lub przesuniętych do innego rodzaju glifów.
Interfejs użytkownika
- Powiadomienia o czarach i umiejętnościach zostały dodane, by zawiadamiać graczy, kiedy uaktywnia się dany proc (specjalny efekt) na wybranych czarach i umiejętnościach. Alert graficzny wyświetli się wokół postaci, a ikona odpowiedniej umiejętności zostanie podświetlona na action barze.
- Interfejs gildii został przeprojektowany, by pozwalać na nowe funkcjonalności, włączając w to nowe opcje sortowania i organizacji.
- Okienko drużyn Arenowych zostało ulepszone.
- Okno postaci zostało przeprojektowane. Statystyki postaci mogą teraz zostać schowane poprzez przycisk Show All Details/Hide All Details w lewym dolnym rogu. Kiedy są pokazane, wyświetlają się w oknie z prawej strony. Działy statystyk mogą zostać przeorganizowane poprzez przesunięcie ich w górę lub w dół okna.
- Okno profesji zawiera teraz więcej opcji filtrowania i szukania, a także przyciski do łatwego linkowania przepisów do ramki czatu.
- Zakładka profesji została dodana do Księgi czarów (Spellbook), aby lepiej przedstawiać szczegóły głównych i drugorzędnych profesji danej postaci.
- Wiele spośród żółtych Wiadomości Systemowych, które pojawiały się na czacie kiedy zdobywało się kolejny poziom doświadczenia, zostało usuniętych.
- Nowe animacje tekstu powiadamiają teraz gracza o zdobyciu kolejnego poziomu, a także informują o dostępności nowych talentów, czarów i umiejętności.
- Okna Trenerów klas i profesji zostały usprawnione, by wyraźniej informować o dostępnych i przyszłych zakupach.
- Nowe ramki rajdowe zostały dodane. Mogą być także używane w grupach 5-osobowych, po włączeniu odpowiedniej opcji w User Interface.
- Interfejs Księgi czarów (Spellbook) został ulepszony dla większej wygody użytkowania i lepszego wyglądu.
Grafika
- Ulepszono system renderowania wody i lawy (Video Options > Liquid Detail w zakładce Graphics).
- Dodano efekt dynamicznych promieni słońca (Video Options > Sunshafts w zakładce Graphics).
- Wsparcie dla wielu wyświetlaczy (Video Options > Monitor w zakładce Graphics).
- Wsparcie dla kursora sprzętowego (Hardware Cursor) w OpenGL dla Windows (Video Options > Hardware Cursor w zakładce Advanced).
- Eksperymentalne wsparcie dla DX11 (włączane poprzez dopisanie '-d3d11' do Elementu docelowego bądź poprzez dodanie SET gxApi "d3d11" do pliku Config.WTF).
Kiedy już przebrniecie przez i tak dość ogólnikowe noty patcha, zapraszamy do zapoznania się z kilkoma kolejnymi artykułami opisującymi co poniektóre nowości.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany statystyk
Poprzednim razem przedstawiliśmy niektóre ze zmian, jakie zajdą w statystykach wraz z nadejściem Cataclysm, wliczając w to przekształcenia statystyk, usuwanie niektórych, lub też zmiany w sposobie ich zdobywania. Teraz zaprezentujemy aktualizację do tamtego artykułu, aby wyjaśnić wprowadzane zmiany i wejść w szczegóły tego, co wszyscy zobaczą na swoich postaciach.
Zmiany statystyk
Stamina – ze względu na sposób rozdzielania Strength, Agility i Intellect, nie noszący płytowych zbroi gracze, będą mieli więcej Staminy niż do tej pory. Pule punktów życia staną się teraz zbliżone pomiędzy noszącymi najcięższe zbroje i pozostałymi klasami.
Spirit – statystyka ta będzie występowała tylko na sprzęcie dla klas leczących. Casterzy nie-leczący będą posiadać inne systemy regeneracji many.
Intellect – Intellect daje teraz Spell Power i zwiększa szanse na Critical Strike zaklęciami.
Haste – Haste będzie teraz bardziej atrakcyjny dla klas walczących w zwarciu, pozwalając im na jeszcze szybsze odnawianie surowców takich jak rage, energia lub runy. Naszą intencją jest, aby Haste pozwalał ci „robić różne rzeczy” częściej.
Parry – Parry zapewnia taką samą szansę na uniknięcie obrażeń jak Dodge, i otrzymasz procentowa wartość z siły do Parry Rating.
Mastery – ta nowa statystyka pozwoli graczom stać się lepszymi w czymkolwiek, co sprawia, że ich wybrane drzewko talentów jest fajne lub unikalne. Jest bezpośrednio związane z talentami w taki sposób, że to co uzyskasz ze zwiększania tej statystyki jest w pełni zależne od twojej klasy i specjalizacji w talentach, którą wybrałeś. Więcej o konkretnych bonusach z Mastery powiemy w przyszłości.
Armor – ilość dodatkowego pancerza otrzymywana za każdy punkt statystyki na przedmiotach została drastycznie zredukowana i Armor nie jest już uzyskiwany z Agility. Dodatkowo, pancerze teraz lepiej złagodzą różnice pomiędzy typami Armora tak, że ochrona z mail, leather i cloth jest bardziej zbliżona do plate.
Resilience – wpływa teraz tylko na obrażenia zadawane przez graczy i ich zwierzęta. Nie zmieni szansy na krytyka, krytycznych obrażeń, wysysania many i innych tego typu efektów.
Usunięte z przedmiotów
Attack Power – statystyka ta rzadko samodzielnie występuje na przedmiotach, jednakże jest uzyskiwana z innych statystyk. Strength oraz Agility, które są na przedmiotach, zapewniają odpowiednią ilość Attack Power (generalnie 2 punkty Attack Power na każdy punkt Strength lub Agility) w zależności od tego, którą statystykę twoja klasa preferuje.
Block Rating – Block został przeprojektowany w celu polepszenia jego skalowalności. Blokowane ataki będą po prostu zadawały 30% mniej obrażeń. Block Rating nie będzie już bezpośrednio przyznawany w postaci statystyki. Zamiast tego, Mastery dla paladynów Protection i wojowników Protection zwiększa szansę na blok.
Spell Power – Spell Power zniknie z większości przedmiotów. Zamiast tego, jak już było wspomniane powyżej, Intellect będzie dawał Spell Power. Jedynym wyjątkiem, będzie oręż klas czarujących, który nadal będzie ją zawierał. Daje nam to szanse stworzyć broń proporcjonalnie potężniejszą dla casterów podobnie, jak to ma miejsce u klas walczących w zwarciu.
Armor Penetration – statystyka ta nie będzie dłużej występować na przedmiotach. Za to nadal będzie obecna w talentach i umiejętnościach.
Shield Block Value – są pewne efekty, które zwiększają wartość bloku o pewien procent, lecz nie istnieje on jako statystyka.
Usunięte z Gry
MP5 – statystyka ta przestaje istnieć. Paladyni Holy i szamani Restoration zostali przeprojektowani w celu czerpania korzyści ze Spirit.
Defense – Defense została usunięta z gry. Klasy tankujące staną się niepodatne na ciosy krytyczne ze strony kreatur poprzez przejście w Defensive Stance, Blood Presence lub Bear Form, lub też poprzez użycie Righteous Fury.
Rangi czarów – rangi czarów przestają istnieć. Wszystkie czary będą teraz miały jedną rangę, która będzie skalować się w zależności od poziomu rzucającego. Poziomy, na których można się nauczyć danego czaru zostały zmienione w taki sposób, aby wypełnić pewne luki w nauce, oraz pojawiło się wiele nowych czarów do nauki po drodze.
Weapon Skill – statystyka została całkowicie usunięta z gry. Klasy będą zaczynać grę ze wszystkimi skillami broni, których będą potrzebować i nie będą musiały ich ulepszać.
Co jeszcze powinniście wiedzieć
Combat ratings – ratingi będą znacznie trudniejsze do wymaxowania na najwyższych poziomach przedmiotów. Ratingi są bardziej skokowe w Cataclysm i kreatury z późniejszych tierów zawartości będą trudniejsze do trafienia lub trafienia krytykiem, podobnie jak 83-cio poziomowy stwór będzie trudniejszy do trafienia lub trafienia krytykiem niż 80-cio poziomowy.
Reforging – nowa opcja indywidualizowania przedmiotów pozwala na częściową zmianę statystyk na nich. Można zmniejszyć wartość którejś z występujących na przedmiocie statystyk i dodać ekwiwalent innej statystyki, która nie była obecna na przedmiocie. Sprawi to osiąganie pewnych ważnych progów, takich jak wymaxowanie Hit Rating lub Expertise Rating, łatwiejszymi.
Poprzednim razem przedstawiliśmy niektóre ze zmian, jakie zajdą w statystykach wraz z nadejściem Cataclysm, wliczając w to przekształcenia statystyk, usuwanie niektórych, lub też zmiany w sposobie ich zdobywania. Teraz zaprezentujemy aktualizację do tamtego artykułu, aby wyjaśnić wprowadzane zmiany i wejść w szczegóły tego, co wszyscy zobaczą na swoich postaciach.
Zmiany statystyk
Stamina – ze względu na sposób rozdzielania Strength, Agility i Intellect, nie noszący płytowych zbroi gracze, będą mieli więcej Staminy niż do tej pory. Pule punktów życia staną się teraz zbliżone pomiędzy noszącymi najcięższe zbroje i pozostałymi klasami.
Spirit – statystyka ta będzie występowała tylko na sprzęcie dla klas leczących. Casterzy nie-leczący będą posiadać inne systemy regeneracji many.
Intellect – Intellect daje teraz Spell Power i zwiększa szanse na Critical Strike zaklęciami.
Haste – Haste będzie teraz bardziej atrakcyjny dla klas walczących w zwarciu, pozwalając im na jeszcze szybsze odnawianie surowców takich jak rage, energia lub runy. Naszą intencją jest, aby Haste pozwalał ci „robić różne rzeczy” częściej.
Parry – Parry zapewnia taką samą szansę na uniknięcie obrażeń jak Dodge, i otrzymasz procentowa wartość z siły do Parry Rating.
Mastery – ta nowa statystyka pozwoli graczom stać się lepszymi w czymkolwiek, co sprawia, że ich wybrane drzewko talentów jest fajne lub unikalne. Jest bezpośrednio związane z talentami w taki sposób, że to co uzyskasz ze zwiększania tej statystyki jest w pełni zależne od twojej klasy i specjalizacji w talentach, którą wybrałeś. Więcej o konkretnych bonusach z Mastery powiemy w przyszłości.
Armor – ilość dodatkowego pancerza otrzymywana za każdy punkt statystyki na przedmiotach została drastycznie zredukowana i Armor nie jest już uzyskiwany z Agility. Dodatkowo, pancerze teraz lepiej złagodzą różnice pomiędzy typami Armora tak, że ochrona z mail, leather i cloth jest bardziej zbliżona do plate.
Resilience – wpływa teraz tylko na obrażenia zadawane przez graczy i ich zwierzęta. Nie zmieni szansy na krytyka, krytycznych obrażeń, wysysania many i innych tego typu efektów.
Usunięte z przedmiotów
Attack Power – statystyka ta rzadko samodzielnie występuje na przedmiotach, jednakże jest uzyskiwana z innych statystyk. Strength oraz Agility, które są na przedmiotach, zapewniają odpowiednią ilość Attack Power (generalnie 2 punkty Attack Power na każdy punkt Strength lub Agility) w zależności od tego, którą statystykę twoja klasa preferuje.
Block Rating – Block został przeprojektowany w celu polepszenia jego skalowalności. Blokowane ataki będą po prostu zadawały 30% mniej obrażeń. Block Rating nie będzie już bezpośrednio przyznawany w postaci statystyki. Zamiast tego, Mastery dla paladynów Protection i wojowników Protection zwiększa szansę na blok.
Spell Power – Spell Power zniknie z większości przedmiotów. Zamiast tego, jak już było wspomniane powyżej, Intellect będzie dawał Spell Power. Jedynym wyjątkiem, będzie oręż klas czarujących, który nadal będzie ją zawierał. Daje nam to szanse stworzyć broń proporcjonalnie potężniejszą dla casterów podobnie, jak to ma miejsce u klas walczących w zwarciu.
Armor Penetration – statystyka ta nie będzie dłużej występować na przedmiotach. Za to nadal będzie obecna w talentach i umiejętnościach.
Shield Block Value – są pewne efekty, które zwiększają wartość bloku o pewien procent, lecz nie istnieje on jako statystyka.
Usunięte z Gry
MP5 – statystyka ta przestaje istnieć. Paladyni Holy i szamani Restoration zostali przeprojektowani w celu czerpania korzyści ze Spirit.
Defense – Defense została usunięta z gry. Klasy tankujące staną się niepodatne na ciosy krytyczne ze strony kreatur poprzez przejście w Defensive Stance, Blood Presence lub Bear Form, lub też poprzez użycie Righteous Fury.
Rangi czarów – rangi czarów przestają istnieć. Wszystkie czary będą teraz miały jedną rangę, która będzie skalować się w zależności od poziomu rzucającego. Poziomy, na których można się nauczyć danego czaru zostały zmienione w taki sposób, aby wypełnić pewne luki w nauce, oraz pojawiło się wiele nowych czarów do nauki po drodze.
Weapon Skill – statystyka została całkowicie usunięta z gry. Klasy będą zaczynać grę ze wszystkimi skillami broni, których będą potrzebować i nie będą musiały ich ulepszać.
Co jeszcze powinniście wiedzieć
Combat ratings – ratingi będą znacznie trudniejsze do wymaxowania na najwyższych poziomach przedmiotów. Ratingi są bardziej skokowe w Cataclysm i kreatury z późniejszych tierów zawartości będą trudniejsze do trafienia lub trafienia krytykiem, podobnie jak 83-cio poziomowy stwór będzie trudniejszy do trafienia lub trafienia krytykiem niż 80-cio poziomowy.
Reforging – nowa opcja indywidualizowania przedmiotów pozwala na częściową zmianę statystyk na nich. Można zmniejszyć wartość którejś z występujących na przedmiocie statystyk i dodać ekwiwalent innej statystyki, która nie była obecna na przedmiocie. Sprawi to osiąganie pewnych ważnych progów, takich jak wymaxowanie Hit Rating lub Expertise Rating, łatwiejszymi.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany w gemach
Zgodnie z tym, co ogłosiliśmy jakiś czas temu, zmieniamy wiele statystyk w grze. Niektóre z nich wylatują na dobre, podczas gdy inne są ponownie definiowane. Zmiany te dotkną także gemy, w których wprowadziliśmy szereg podstawowych usprawnień, włączając w to zmiany koloru i konwersję statystyk.
Zmiany w gemach przedstawiają się następująco:
Zmiany kolorów
Jeśli po patchu okaże się, że niektóre z Twoich gemów zmieniły kolor, mogą już dłużej nie pasować do danego socketu, którego bonus w związku z tym zostanie dezaktywowany.
Niektóre spośród statystyk będą przekonwertowane na inne, zgodnie z tym co następuje:
Konwersja statystyk
Zgodnie z tym, co ogłosiliśmy jakiś czas temu, zmieniamy wiele statystyk w grze. Niektóre z nich wylatują na dobre, podczas gdy inne są ponownie definiowane. Zmiany te dotkną także gemy, w których wprowadziliśmy szereg podstawowych usprawnień, włączając w to zmiany koloru i konwersję statystyk.
Zmiany w gemach przedstawiają się następująco:
Zmiany kolorów
- Hit jest teraz niebieski. Sprawi to, że niebieskie gemy będą pożądane przez wszystkie klasy i specjalizacje.
- Mastery oraz Dodge są teraz żółte. Ta zmiana zapewni, że wciąż obecne będą interesujące żółte gemy dla tanków. Dodatek Mastery do żółtych zwiększy wartość koloru dla wszystkich specjalizacji.
- Intellect jest teraz czerwony. Kolor ten powinien być bardzo pożądany przez casterów i uniwersalnie dobry dla wszystkich specjalizacji.
Jeśli po patchu okaże się, że niektóre z Twoich gemów zmieniły kolor, mogą już dłużej nie pasować do danego socketu, którego bonus w związku z tym zostanie dezaktywowany.
Niektóre spośród statystyk będą przekonwertowane na inne, zgodnie z tym co następuje:
Konwersja statystyk
- Attack Power zostanie zmieniony na Agility.
- Spell Power zostanie zmieniony na Intellect.
- Mana/5 zostanie zmieniona na Spirit.
- Defense zostanie zmieniony na Dodge, i w niektórych przypadkach także Parry.
- Armor Penetration przeważnie zostanie zmieniony na Critical Strike.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Zmiany interfejsu gildii
Gildie to podstawa społeczności World of Warcraft. Nieważne czy raidujesz, czy jesteś członkiem levelującej gildii - wprowadziliśmy wiele zmian, by poprawić Twój komfort gry gildiowej. W patchu 4.0.1 gracze zauważą, że gildia nie jest już częścią zakładki "Social", ale zamiast tego dostała własną zakładkę ( domyślnie: J ). Zakładka ta została kompletnie zmieniona, aby zwiększyć efektywność, estetykę oraz ułatwić w niej nawigację dla wszystkich członków gildii.
W tym poście omówimy trzy funkcje: listę profesji, gildiowe newsy i nadchodzące eventy, oraz ulepszoną kontrolę gildii. Podczas gdy nowy interfejs posiada wiele świetnych funkcji, czujemy, że te zasługują na podkreślenie. To również daje nam szansę, aby dostarczyć Wam trochę dodatkowych wyjaśnień.
Lista profesji
W odświeżonej zakładce gildii, w oknie "Roster", gracze będą mieli możliwość podejrzeć profesje wszystkich osób w gildii.
Wszystkie główne profesje będą znajdywać się na tej liście w porządku alfabetycznym, a gildiowicze z co najmniej jedną aktywną profesją będą w niej umieszczeni zgodnie z ich obecną profesją. Członkowie gildii będą mogli przeszukać gildię w celu odnalezienia potrzebnych im recept/schematów/planów na dwa sposoby (na potrzeby tego posta, wszystkie te rzeczy będziemy nazywać receptami):
Podobnie jak w przy szukaniu "Przez gracza", takie same filtry będą dostępne przy szukaniu "Przez recipe".
Gildiowe newsy i nadchodzące eventy
Ułatwiliśmy jeszcze bardziej niż kiedykolwiek planowanie gildiowych eventów i bycie na bieżąco z ostatnimi gildiowymi wydarzeniami.
Nowa i ulepszona kontrola gildii
Ostatnią, ale równie ważną rzeczą, jaką dodajemy, jest więcej funkcji pomocnych przy zarządzaniu gildią.
W odniesieniu do nowych uprawnień Battle.net Authenticatora, istnieje kilka ograniczeń, o których Guild Masterzy powinni pamiętać:
Spojrzenie w przyszłość
Pamiętaj, że to jest jedynie przedsmak tego, co czeka cię w Cataclysm, a dodatkowe opcje (na przykład nagrody gildiowe) zostaną uruchomione wraz z premierą najnowszego dodatku. Będziemy również ujawniać więcej informacji na temat levelowania i reputacji gildii wraz ze zbliżaniem się patcha 4.0.3, więc bądźcie czujni!
Gildie to podstawa społeczności World of Warcraft. Nieważne czy raidujesz, czy jesteś członkiem levelującej gildii - wprowadziliśmy wiele zmian, by poprawić Twój komfort gry gildiowej. W patchu 4.0.1 gracze zauważą, że gildia nie jest już częścią zakładki "Social", ale zamiast tego dostała własną zakładkę ( domyślnie: J ). Zakładka ta została kompletnie zmieniona, aby zwiększyć efektywność, estetykę oraz ułatwić w niej nawigację dla wszystkich członków gildii.
W tym poście omówimy trzy funkcje: listę profesji, gildiowe newsy i nadchodzące eventy, oraz ulepszoną kontrolę gildii. Podczas gdy nowy interfejs posiada wiele świetnych funkcji, czujemy, że te zasługują na podkreślenie. To również daje nam szansę, aby dostarczyć Wam trochę dodatkowych wyjaśnień.
Lista profesji
W odświeżonej zakładce gildii, w oknie "Roster", gracze będą mieli możliwość podejrzeć profesje wszystkich osób w gildii.
Wszystkie główne profesje będą znajdywać się na tej liście w porządku alfabetycznym, a gildiowicze z co najmniej jedną aktywną profesją będą w niej umieszczeni zgodnie z ich obecną profesją. Członkowie gildii będą mogli przeszukać gildię w celu odnalezienia potrzebnych im recept/schematów/planów na dwa sposoby (na potrzeby tego posta, wszystkie te rzeczy będziemy nazywać receptami):
- Przez gracza. Kiedy któraś profesja na liście zostanie rozwinięta, ukażą nam się okienko z nickami osób z gildii, które posiadają tą profesję, wraz z ich skillem i aktualnym miejscem przebywania. Kliknięcie na nick gracza spowoduje ukazanie nam się nowego okienka, na którym będą pokazane wszystkie recepty, które zna. Gracze będą mogli te okienko filtrować, aby pokazywało konkretny slot (hełm, naramienniki, etc.), sub-klasę (item enchant, modyfikacje, typ broni, etc.), potrzebne materiały i czy recepta zapewni podniesienie poziomu profesji.
- Przez receptę. Gracze będą mogli również przeszukać wszystkie gildyjne recepty, wciskając "View All", znajdujący się zaraz obok nazwy profesji w "Roster". Spowoduje to ukazanie się nowego okienka, wyświetlającego nam wszystkie znane recepty dla tej profesji w naszej gildii. Gdy gracz znajdzie interesującą go receptę, będzie musiał po prostu wcisnąć "View Crafters", aby zobaczyć kto w gildii jest w stanie stworzyć dla niego dany item. Jeśli spełniający wszystkie wymienione wymagania gildiowicz jest online, gracz będzie miał możliwość wysłać mu wiadomość, po prostu klikając na jego nick.
Podobnie jak w przy szukaniu "Przez gracza", takie same filtry będą dostępne przy szukaniu "Przez recipe".
Gildiowe newsy i nadchodzące eventy
Ułatwiliśmy jeszcze bardziej niż kiedykolwiek planowanie gildiowych eventów i bycie na bieżąco z ostatnimi gildiowymi wydarzeniami.
- Gildiowe newsy. Gildiowe newsy będą obejmować gildiowe achievementy, achievementy członków, raidowe potyczki, stworzenie, znalezienie, lub kupienie epickich itemów, oraz level gildii. Newsy będą pojawiać się w odwrotnej kolejności chronologicznej, według daty, w okienku "Guild News", i będą mogły zostać przefiltrowane zgodnie z typem newsa, zależnie od potrzeb gracza. "Guild Message of the Day" będzie również ukazana w okienku "Guild News", na samej górze.
- Nadchodzące eventy. Członkowie gildii, z odpowiednimi uprawnieniami, będą mogli stworzyć konkretne eventy i ogłoszenia. Gildiowe eventy i wydarzenia będą działać podobnie do normalnych eventów i będą mogły zostać zaplanowane przez kalendarz w grze, jak i przez okienko gildii. Jednakże w przeciwieństwie do normalnych eventów, będą one widziane przez wszystkich członków gildii, wyświetlane zarówno w zakładce gildii, pod "Guild News and Events", jak i w zakładce "Info", pod "Events". Ta opcja pomoże zapewnić, że wszyscy członkowie gildii wiedzą o zaplanowanych działaniach i ważnych informacjach.
Nowa i ulepszona kontrola gildii
Ostatnią, ale równie ważną rzeczą, jaką dodajemy, jest więcej funkcji pomocnych przy zarządzaniu gildią.
- Uproszczone zarządzanie rangami. Guild Masterzy będą mogli teraz dodawać, usuwać, podnieść, lub obniżyć rangi, jak również zmienić ich nazwy "w locie".
- Ulepszony interfejs uprawnień. Gildyjne rangi, ich uprawnienia i dostęp do banku będą zarządzane w osobnym okienku. Dodaliśmy także nowe uprawnienia, pozwalające Guild Masterowi zapewnić lepszą kontrolę nad dostępem danej rangi do niektórych opcji gildii, jak i do gildiowego banku.
- Nowe uprawnienia Battle.net Autenticathora. Dbający o bezpieczeństwo Guild Masterzy będą mogli wymagać od danej rangi powiązania ich konta Battle.net z Authenticatorem (np. rangi, które mogą wyciągać pieniądze z Guild Banku).
W odniesieniu do nowych uprawnień Battle.net Authenticatora, istnieje kilka ograniczeń, o których Guild Masterzy powinni pamiętać:
- Nie będziesz mógł awansować lub zdegradować gracza do rangi, która wymaga przypisanego Battle.net Authenticatora, jeśli dany gracz takiego Authenticatora nie posiada. Jeśli będziesz próbować to zrobić, pojawi się opcja sugerującą nadanie jeszcze wyższej/niższej rangi, lub zaniechania całej operacji. (Zwróć uwagę, że rozpoznanie Authenticatora przez system gildii może zając kilka dni.)
- Jeśli gracz posiada rangę wymagającą posiadania Authenticatora, ale potem usunie Battle.net Authenticatora ze swojego konta Battle.net, to automatycznie zostanie ustawiona mu następna, niewymagająca Authenticatora, ranga.
- Rangom najniższym (Rekrut), najwyższym (Game Master), oraz tym, które są używane, nie będzie można narzucić wymagania Battle.net Authenticatora.
Spojrzenie w przyszłość
Pamiętaj, że to jest jedynie przedsmak tego, co czeka cię w Cataclysm, a dodatkowe opcje (na przykład nagrody gildiowe) zostaną uruchomione wraz z premierą najnowszego dodatku. Będziemy również ujawniać więcej informacji na temat levelowania i reputacji gildii wraz ze zbliżaniem się patcha 4.0.3, więc bądźcie czujni!
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz