Mists of Pandaria: Screenshot dnia - tydzień IV
Kumbol, | Komentarze : 1
Oto 7 najnowszych screenshotów z oficjalnej strony World of Warcraft prezentujących tereny z dodatku Mists of Pandaria:
Diablo III: Zamów przedpremierowo na Keye.pl i Go2Arena
Kumbol, | Komentarze : 8
Niebiosa zadrżą już za nieco ponad miesiąc, gdy swą premierę wreszcie będzie mieć Diablo III - jedna z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat. Gdy 15 maja 2012 roku Blizzard Entertainment ponownie uchyli wrota do świata Sanktuarium, bądź w pierwszym szeregu bohaterów, którzy stawią czoła demonicznym siłom Płonących Piekieł.
Nasz partner, sklep internetowy Keye.pl oraz platforma Go2Arena, z przyjemnością zawiadamia o rozpoczęciu przyjmowania zamówień przedpremierowych na swoją specjalną, unikalną edycję kolekcjonerską Diablo III, która kosztuje ledwie 164,90 zł, a która zawiera całe multum fajnych dodatków:
Dodatkowo, każdy kto zdecyduje się zamówić przedpremierowo specjalną edycję kolekcjonerską Diablo III od Keye.pl i Go2Arena, bierze udział w losowaniu unikatowych szat Decarda Caina.
Też nie możecie się doczekać Diablo III? W takim razie nie zwlekajcie ani chwili dłużej i już teraz zaklepcie swoją cyfrową, specjalną edycję kolekcjonerską. Demony Płonących Piekieł właśnie sposobią się do inwazji na Sanktuarium. Bądź gotów.
News sponsorowany.
Nasz partner, sklep internetowy Keye.pl oraz platforma Go2Arena, z przyjemnością zawiadamia o rozpoczęciu przyjmowania zamówień przedpremierowych na swoją specjalną, unikalną edycję kolekcjonerską Diablo III, która kosztuje ledwie 164,90 zł, a która zawiera całe multum fajnych dodatków:
- Dostęp do 3-godzinnej BETY gry!
- Poradnik, książka Diablo 3 w pdf o wartości 50 zł GRATIS!
- 40% zniżki na Blizzard Authenticator oraz 10% na antywirus NORTON.
- 5% zniżki na zakup Mists of Pandaria.
Dodatkowo, każdy kto zdecyduje się zamówić przedpremierowo specjalną edycję kolekcjonerską Diablo III od Keye.pl i Go2Arena, bierze udział w losowaniu unikatowych szat Decarda Caina.
Też nie możecie się doczekać Diablo III? W takim razie nie zwlekajcie ani chwili dłużej i już teraz zaklepcie swoją cyfrową, specjalną edycję kolekcjonerską. Demony Płonących Piekieł właśnie sposobią się do inwazji na Sanktuarium. Bądź gotów.
News sponsorowany.
Arena Pass 2012 już wkrótce!
Caritas, | Komentarze : 5
Na oficjalnym blogu Blizzarda pojawiła się zapowiedź nowego sezonu Arena Pass. Już wkrótce wszyscy fani PvP będą mogli ponownie zmierzyć się w starciach z innymi graczami, walcząc o nowe nagrody. Jak zwykle, Blizzard przygotował kilka niespodzianek mających na celu skusić graczy do zapisania się. Zapraszam do przeczytania artykułu.
Z przyjemnością zawiadamiamy, że 2012 World of Warcraft Arena Pass jest już blisko! Już od 10. kwietnia, gracze będą mogli zapisać się na starcia z równie zapalonymi do PvP graczami w dedykowanym Arenom środowisku. Usługa Arena Pass będzie zawierać dostęp do serwerów Arena Pass dla postaci z poziomu 85 i epicki ekwipunek z Cataclysm.
Jako dodatkowy bonus dodaliśmy ekskluzywną nagrodę, którą gracze mogą zdobyć wykupując Arena Pass i biorąc udział w starciach – pupil Armored Murloc. Czołowi gracze będą również walczyć o tytuł „Vanquisher” dla swoich aktywnych postaci. Gracze, którzy zdecydują się wziąć udział w 2012 Arena Pass, będą mieć dostęp do specjalnego serwera na poziomie 90-tym z ulepszonym epickim sprzętem po premierze Mists of Pandaria, gdy dodadzą licencję dodatku na swoich kontach.
Jeśli chcesz zaprezentować swoją waleczność na Arenie, masz chrapkę na nowy, ekskluzywny sprzęt, lub po prostu chcesz zapewnić sobie miejsce na serwerze Arena Pass w Mists of Pandaria, zajrzyj na naszą stronę w przyszłym tygodniu, aby dowiedzieć się więcej i zapisać na Arena Pass!
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Z przyjemnością zawiadamiamy, że 2012 World of Warcraft Arena Pass jest już blisko! Już od 10. kwietnia, gracze będą mogli zapisać się na starcia z równie zapalonymi do PvP graczami w dedykowanym Arenom środowisku. Usługa Arena Pass będzie zawierać dostęp do serwerów Arena Pass dla postaci z poziomu 85 i epicki ekwipunek z Cataclysm.
Jako dodatkowy bonus dodaliśmy ekskluzywną nagrodę, którą gracze mogą zdobyć wykupując Arena Pass i biorąc udział w starciach – pupil Armored Murloc. Czołowi gracze będą również walczyć o tytuł „Vanquisher” dla swoich aktywnych postaci. Gracze, którzy zdecydują się wziąć udział w 2012 Arena Pass, będą mieć dostęp do specjalnego serwera na poziomie 90-tym z ulepszonym epickim sprzętem po premierze Mists of Pandaria, gdy dodadzą licencję dodatku na swoich kontach.
Jeśli chcesz zaprezentować swoją waleczność na Arenie, masz chrapkę na nowy, ekskluzywny sprzęt, lub po prostu chcesz zapewnić sobie miejsce na serwerze Arena Pass w Mists of Pandaria, zajrzyj na naszą stronę w przyszłym tygodniu, aby dowiedzieć się więcej i zapisać na Arena Pass!
Nowe produkty Blizzarda: rewolucja na rynku edukacyjnym i gier mobilnych
Kumbol, | Komentarze : 12
Niedzielnego ranka (co jest dość niecodzienną porą jak na takie zapowiedzi, ale co tam) Blizzard Entertainment ogłosił 3 zupełnie nowe linie produktów, które mogą być początkiem istnej rewolucji na rynku edukacyjnym oraz rozrywki przenośnej. Przejdźmy więc do rzeczy, bo nowości zapowiadają się doprawdy ekscytująco!
Aktualizacja: News ten to oczywiście Prima Aprilisowy żart Blizzarda :-)
Najlepsza seria edukacyjna wszech czasów!
Blizzard Entertainment z dumą ogłasza nową serię gier, która zawładnie umysłami najmłodszego pokolenia graczy. Przeznaczona dla młodych odbiorców produkcja Blizzard Kidzz™ będzie wyjątkową rozgrywką dla dzieci, która „bawiąc - uczy” i „ucząc - bawi”. Rodzice będą spać spokojnie wiedząc, że ich dzieci poznają zagadnienia z historii czy fizyki, a nawet uczą się ważnych umiejętności życiowych, jak chociażby czytanie i pisanie! W grach Blizzard Kidzz™ znajdą się postacie i scenerie z naszych najpopularniejszych serii - fantastyczne lekcje czekają w odległości ledwie jednego kliknięcia.
Rodzice będą spać spokojnie wiedząc, że ich dzieci poznają zagadnienia z historii czy fizyki, a nawet uczą się ważnych umiejętności życiowych, jak chociażby czytanie i pisanie! W grach Blizzard Kidzz™ znajdą się postacie i scenerie z naszych najpopularniejszych serii - fantastyczne lekcje czekają w odległości ledwie jednego kliknięcia.
Oto przedsmak nadchodzących atrakcji:
Zerglingi uczą pisania
Zkrzzzat! Grrryyy! Zżżżarrrł! W tej grze nauczysz się tych i wielu innych przydatnych wyrazów ze słownika zergów, jak również wydatnie poprawisz szybkość i poprawność pisania. (dla dzieci w wieku od 6 lat)
Księgożerca
Dołącz do Księgożercy, który pochłania tomami pradawną wiedzę i daje dzieciom cenne lekcje - czytanie jest nie tylko świetną, ale i wprost pyszną zabawą! (dla dzieci w wieku od 6 lat)
Szlak do Westfall
Poprowadź grupę osadników z Lordaeronu do Westfall i poznaj historię Azeroth! Poluj, zarządzaj ekwipunkiem i nie tylko! Ale strzeż się: na każdym kroku czyha niebezpieczeństwo. Uważaj, by nie umrzeć na dyzenterię! (dla dzieci w wieku od 6 lat)
Turbo-stacja badawcza
Pomóż kapitanowi Kwazarowi i jego załodze przedostać się przez sektor Koprulu - wystarczy, że odpowiesz na ekscytujące pytania naukowe! Dowiedz się, jak działa napęd nadprzestrzenny, jak rozpoznać, czy gwiazda zamieni się w supernową, czy też jak ochronić kolonistów przed wirusami! (dla dzieci w wieku od 10 lat)
Złup to sam: strategia z Edmundem Duke
Słuchajcie, kadecie, Dominium was potrzebuje, aby chronić ludzkość przed kosmicznymi robalami - zergami oraz psionicznymi dziwolągami znanymi jako protosi. Podczas szkolenia poznacie niuanse polityki i dowiecie się, jak prowadzić gwiezdne wojny oraz jak załatać zestrzelony krążownik. (dla dzieci w wieku od 12 lat)
Gdzie do diabła jest Deckard Cain?
O nie! Wuj Deckard zgubił się zbierając notatki do „Księgi Caina”! Pomóż Lei odnaleźć jej wuja – przyjdzie ci rozwiązywać zagadki i zbierać wskazówki o wielkim świecie Sanktuarium. (dla odbiorców dorosłych)
Aktualizacja: News ten to oczywiście Prima Aprilisowy żart Blizzarda :-)
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
W galaktyce nastały mroczne czasy. Kosmiczne siły dzikich, insektoidalnych zergów i starożytnego ludu bojowniczych protosów przez lata zagrażały terranom. Teraz wreszcie zagrożenie to zostało zażegnane – przegraliśmy wojnę… Nadszedł kres dzieci Ziemi.
W tych dramatycznych okolicznościach ekstremistyczna organizacja znana pod nazwą Fundacji Moebiusa przygotowuje misję ostatniej szansy, by ocalić rasę terran przed kompletną zagładą. Głęboko w podziemiu trwa finalna faza najważniejszego projektu naukowego tych czasów, które na zawsze wyniesie sztukę wojny na nowy poziom.
Terranie całą swą nadzieję pokładają w jednym czempionie – filarze wojny, jakiego dotąd nie zbudowano. Tylko on stoi na drodze nacierających hord wroga, własną piersią broniąc lepszego jutra.
PODNIEŚ morale obrońców ludzkości!
OPUŚĆ na wrogów zbrojne ramię sprawiedliwości!!
Ostatnim bohaterem ludzkości jest...
MAGAZYN!
W grze znajdziecie:
StarCraft: Supply Depot 2 jest już dostępny na twoją ulubioną przeglądarkę internetową, a już wkrótce zagości na platformach iPhone i Android!
Odpal demo StarCraft: Supply Depot 2 już teraz!
W tych dramatycznych okolicznościach ekstremistyczna organizacja znana pod nazwą Fundacji Moebiusa przygotowuje misję ostatniej szansy, by ocalić rasę terran przed kompletną zagładą. Głęboko w podziemiu trwa finalna faza najważniejszego projektu naukowego tych czasów, które na zawsze wyniesie sztukę wojny na nowy poziom.
Terranie całą swą nadzieję pokładają w jednym czempionie – filarze wojny, jakiego dotąd nie zbudowano. Tylko on stoi na drodze nacierających hord wroga, własną piersią broniąc lepszego jutra.
PODNIEŚ morale obrońców ludzkości!
OPUŚĆ na wrogów zbrojne ramię sprawiedliwości!!
Ostatnim bohaterem ludzkości jest...
MAGAZYN!
W grze znajdziecie:
- Nieskończone godziny rozgrywki, w tym wielokrotne, niepowtarzalne przejścia gry i Tryb Wytrzymałości!
- Historia osadzona zbrojonymi nitami w uniwersum StarCraft przykręci cię do ekranu na długie lata!
- Zobacz z bliska niewyburzalnego bohatera uniwersum StarCraft, a nawet… poznaj jego wnętrze!
- Wiele kolorowych i niezabudowanych jeszcze wykończeń!
- Jeszcze więcej wykończeń w rewolucyjnym pakiecie Democratic DLC™!
- Głęboka, podnosząca na duchu i obniżająca poziom stresu rozgrywka. Gra banalna do nauczenia się i równie banalna do opanowania w arcymistrzowskim stopniu!
- Zaopatrzenie w tej grze nie ma limitu – cały czas zapełniamy magazyny funkcjami, które ujawnimy już wkrótce!
StarCraft: Supply Depot 2 jest już dostępny na twoją ulubioną przeglądarkę internetową, a już wkrótce zagości na platformach iPhone i Android!
Odpal demo StarCraft: Supply Depot 2 już teraz!
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Najlepsza seria edukacyjna wszech czasów!
Blizzard Entertainment z dumą ogłasza nową serię gier, która zawładnie umysłami najmłodszego pokolenia graczy. Przeznaczona dla młodych odbiorców produkcja Blizzard Kidzz™ będzie wyjątkową rozgrywką dla dzieci, która „bawiąc - uczy” i „ucząc - bawi”. Rodzice będą spać spokojnie wiedząc, że ich dzieci poznają zagadnienia z historii czy fizyki, a nawet uczą się ważnych umiejętności życiowych, jak chociażby czytanie i pisanie! W grach Blizzard Kidzz™ znajdą się postacie i scenerie z naszych najpopularniejszych serii - fantastyczne lekcje czekają w odległości ledwie jednego kliknięcia.
Rodzice będą spać spokojnie wiedząc, że ich dzieci poznają zagadnienia z historii czy fizyki, a nawet uczą się ważnych umiejętności życiowych, jak chociażby czytanie i pisanie! W grach Blizzard Kidzz™ znajdą się postacie i scenerie z naszych najpopularniejszych serii - fantastyczne lekcje czekają w odległości ledwie jednego kliknięcia.
Oto przedsmak nadchodzących atrakcji:
Zerglingi uczą pisania
Zkrzzzat! Grrryyy! Zżżżarrrł! W tej grze nauczysz się tych i wielu innych przydatnych wyrazów ze słownika zergów, jak również wydatnie poprawisz szybkość i poprawność pisania. (dla dzieci w wieku od 6 lat)
Księgożerca
Dołącz do Księgożercy, który pochłania tomami pradawną wiedzę i daje dzieciom cenne lekcje - czytanie jest nie tylko świetną, ale i wprost pyszną zabawą! (dla dzieci w wieku od 6 lat)
Szlak do Westfall
Poprowadź grupę osadników z Lordaeronu do Westfall i poznaj historię Azeroth! Poluj, zarządzaj ekwipunkiem i nie tylko! Ale strzeż się: na każdym kroku czyha niebezpieczeństwo. Uważaj, by nie umrzeć na dyzenterię! (dla dzieci w wieku od 6 lat)
Turbo-stacja badawcza
Pomóż kapitanowi Kwazarowi i jego załodze przedostać się przez sektor Koprulu - wystarczy, że odpowiesz na ekscytujące pytania naukowe! Dowiedz się, jak działa napęd nadprzestrzenny, jak rozpoznać, czy gwiazda zamieni się w supernową, czy też jak ochronić kolonistów przed wirusami! (dla dzieci w wieku od 10 lat)
Złup to sam: strategia z Edmundem Duke
Słuchajcie, kadecie, Dominium was potrzebuje, aby chronić ludzkość przed kosmicznymi robalami - zergami oraz psionicznymi dziwolągami znanymi jako protosi. Podczas szkolenia poznacie niuanse polityki i dowiecie się, jak prowadzić gwiezdne wojny oraz jak załatać zestrzelony krążownik. (dla dzieci w wieku od 12 lat)
Gdzie do diabła jest Deckard Cain?
O nie! Wuj Deckard zgubił się zbierając notatki do „Księgi Caina”! Pomóż Lei odnaleźć jej wuja – przyjdzie ci rozwiązywać zagadki i zbierać wskazówki o wielkim świecie Sanktuarium. (dla odbiorców dorosłych)
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Pożegnajcie się ze starym, zakurzonym tokenem Battle.net Authenticator i powitajcie jego nowe wcielenie - Zergotchi! Minęły dni, kiedy wystarczyło wpisać nudny sześcio- lub siedmiocyfrowy numer, aby zalogować się na Battle.net lub do World of Warcraft. Najnowszy system Blizzard Entertainment jest krokiem milowym nie tylko w dziedzinie wirtualnych zwierzątek, ale i technologii uwierzytelniającej, jednak przede wszystkim dostarczy niezapomnianych wrażeń!
Zergotchi to idealne połączenie tokena Battle.net Authenticator i wirtualnego zwierzątka, dlatego będzie nie tylko nieskończonym źródłem frajdy, ale też zabezpieczy twoje konto - i to w wyjątkowym stylu. Po przypisaniu go do konta Battle.net, twoje Zergotchi zaczyna żyć - na razie skryte w skorupce jajka. Zadbaj o nie! Bądź z nim gdy się wykluwa i ewoluuje z małej, ociekającej biomasą larwy w ohydnie uroczego Zergotchi - bądź świadkiem cudu stworzenia.
Karm je, baw się z nim, dbaj o nie i je kochaj, gdyż ono także potrzebuje miłości, żeby pewnego dnia wyrosnąć na prawdziwego potwora. Mało tego, za każdym razem, gdy poprosisz, wygeneruje dla ciebie nowy kod uwierzytelniający. Ale pamiętaj, by troszczyć się o swojego zwierzaka! Jeśli nie zadbasz o swojego małego przyjaciela, zacznie walczyć o uwagę - a gdy będzie niezadowolony, zacznie zjadać ci kody uwierzytelniające! Potrafisz odgadnąć jakiej cyfry brakuje? No właśnie. Twój Zergotchi to zabawny, mały psotnik.
Charakterystyka:
Niezliczona liczba kombinacji stworzeń
Dzięki unikalnej technologii stworzonej przez Blizzard - Żywiołowemu Automatycznemu Rozpoznawaniu Tendencji - twoje Zergotchi będzie mogło określić, jak często logujesz się do danych gier i jakimi rasami grasz najchętniej, aż stanie się zwierzątkiem idealnie dopasowanym do twoich potrzeb. Grasz orkiem w WoW i lubisz rozgrywać mecze terranami w StarCraft II? Poznaj swojego małego kumpla, orkowego marine. A może będzie to nieumarły mroczny templariusz? Możliwości są nieograniczone!*
*Możliwości nie są nieograniczone.
Poznaj nowych znajomych
To jeszcze nie wszystko! Dzięki zintegrowanemu Systemowi Znajdowania Prawdziwych Znajomych, Zergotchi uczyni z ciebie gracza wyższego poziomu. Kiedy znajdziesz się blisko kogoś, kto ma własnego Zergotchi, twój mały przyjaciel zaświeci i wyda dźwięk! Czy jest lepszy sposób na nawiązywanie nowych znajomości z graczami w „prawdziwym życiu”, niż wspólne doglądanie waszych małych stworków?
Zergotchi to idealne połączenie tokena Battle.net Authenticator i wirtualnego zwierzątka, dlatego będzie nie tylko nieskończonym źródłem frajdy, ale też zabezpieczy twoje konto - i to w wyjątkowym stylu. Po przypisaniu go do konta Battle.net, twoje Zergotchi zaczyna żyć - na razie skryte w skorupce jajka. Zadbaj o nie! Bądź z nim gdy się wykluwa i ewoluuje z małej, ociekającej biomasą larwy w ohydnie uroczego Zergotchi - bądź świadkiem cudu stworzenia.
Karm je, baw się z nim, dbaj o nie i je kochaj, gdyż ono także potrzebuje miłości, żeby pewnego dnia wyrosnąć na prawdziwego potwora. Mało tego, za każdym razem, gdy poprosisz, wygeneruje dla ciebie nowy kod uwierzytelniający. Ale pamiętaj, by troszczyć się o swojego zwierzaka! Jeśli nie zadbasz o swojego małego przyjaciela, zacznie walczyć o uwagę - a gdy będzie niezadowolony, zacznie zjadać ci kody uwierzytelniające! Potrafisz odgadnąć jakiej cyfry brakuje? No właśnie. Twój Zergotchi to zabawny, mały psotnik.
Charakterystyka:
- Dodatkowy poziom zabezpieczeń konta
- Imponujący 16-bitowy wyświetlacz
- Rozwijanie się zgodnie z twoim stylem gry
- Intuicyjny, przyjazny dla użytkownika interfejs.
Niezliczona liczba kombinacji stworzeń
Dzięki unikalnej technologii stworzonej przez Blizzard - Żywiołowemu Automatycznemu Rozpoznawaniu Tendencji - twoje Zergotchi będzie mogło określić, jak często logujesz się do danych gier i jakimi rasami grasz najchętniej, aż stanie się zwierzątkiem idealnie dopasowanym do twoich potrzeb. Grasz orkiem w WoW i lubisz rozgrywać mecze terranami w StarCraft II? Poznaj swojego małego kumpla, orkowego marine. A może będzie to nieumarły mroczny templariusz? Możliwości są nieograniczone!*
*Możliwości nie są nieograniczone.
Poznaj nowych znajomych
To jeszcze nie wszystko! Dzięki zintegrowanemu Systemowi Znajdowania Prawdziwych Znajomych, Zergotchi uczyni z ciebie gracza wyższego poziomu. Kiedy znajdziesz się blisko kogoś, kto ma własnego Zergotchi, twój mały przyjaciel zaświeci i wyda dźwięk! Czy jest lepszy sposób na nawiązywanie nowych znajomości z graczami w „prawdziwym życiu”, niż wspólne doglądanie waszych małych stworków?
Mists of Pandaria: Screenshot dnia - tydzień III
Kumbol, | Komentarze : 3
Kolejny tydzień - kolejne screenshoty przedstawiające Mists of Pandaria wprost z oficjalnej strony World of Warcraft. Oto one:
Ghostcrawler bloguje: Mists of Pandaria - Nowy system lootowania
Tommy, | Komentarze : 7Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
Hej, jak tam ta lawina informacji o Mists of Pandaria, którą was uraczyliśmy? Minęło już parę dni i prawdopodobnie zajmie to jeszcze kilka zanim wszystkie informacje dobrze wsiąkną. Jedną z rzeczy, o które pytacie nas najczęściej, jest ten nowy, szalony system przydzielania lootu, który ruszy wraz z MoP. Odpowiedzieliśmy na wiele z waszych wątpliwości na forach, ale byłoby roztropnie umieścić wszystkie informacje w jednym miejscu.
Na początku powinienem powiedzieć, że ten system jest tak naprawdę bardzo prosty w praktyce. Będę omawiał temat raczej ogólnie, z małą ilością szczegółów, bo takie zapytania od was otrzymujemy. Nie musicie rozumieć wszystkich szczegółów, żeby rozumieć zasadę, i jesteśmy przekonani, że jak tylko tego doświadczycie, to od razu pojmiecie. No to zaczynamy:
Osobisty loot
Dzisiaj lootowanie w grupach Raid Finder wygląda tak:
- Boss umiera.
- Gra z puli przedmiotów danego bossa losowo wybiera, które przedmioty wypadną.
- Grupa rzuca kością na Need, Greed lub pasuje na każdy przedmiot, który wypadł.
- Jeśli rajdujesz z grupą przyjaciół, to możecie przedyskutować między sobą, kto dostanie który przedmiot. Nawet jeśli na końcu okaże się, że nic nie udało ci się zdobyć, to i tak się cieszysz, że kto inny z waszej grupy dostał przedmiot i dzięki temu ogólnie wasza grupa stała się mocniejsza.
- Lecz jeśli jesteś w Raid Finderze to najprawdopodobniej jesteś w grupie z samymi obcymi.
- Więc jeśli możesz kliknąć Need pewnie to zrobisz, ponieważ nie ma czasu na dyskusje kto powinien przedmiot dostać, parę osób jest AFK i nawet jeśli kogoś wkurzysz to raczej unikniesz społecznej odpowiedzialności, gdyż pewnie już tych ludzi nigdy nie zobaczysz.
- Najwyższy rzut kością wygrywa.
- Rozpoczyna się drama.
A tak działa nowy system w grupach Raid Finder w dodatku Mists of Pandaria:
- Boss umiera.
- Gra automatycznie decyduje, kto wygrał jakiś przedmiot i daje zwycięzcy przedmiot odpowiedni dla ich specu.
- Niektórzy gracze pewnie nadal będą się denerwować, ale raczej na rachunek prawdopodobieństwa niż na pozostałych członków rajdu.
Tak naprawdę to wszystko, co powinniście wiedzieć, żeby rozumieć jak to będzie wyglądało. Dla tych, co chcą znać szczegóły, oto co dzieje się za kurtyną:
- Boss umiera.
- Każdy gracz ma szansę wygrać jakiś przedmiot, niezależnie od innych osób w rajdzie.
- Dla każdego gracza, który coś wygra, gra automatycznie przydziela odpowiedni dla speca przedmiot z puli przedmiotów danego bossa. Przydzielane są tylko przedmioty uznane za grę (a raczej twórców gry) za odpowiednie dla waszej klasy i speca.
- Zauważcie, że już się nie rzuca kością na Need albo Greed. Nie ma opcji Pass. Po prostu gra mówi „Masz, bierz to.”
- Nie można tego przedmiotu przekazać komuś innemu, bo to niszczyłoby całą ideę usunięcia społecznych konsekwencji w grupie nieznajomych. Jeśli nie chcesz przedmiotu, który otrzymałeś, możesz go sprzedać vendorowi, zniszczyć albo zdisenchantować.
Największą różnicą tutaj jest kolejność – zamiast kill -> loot -> roll, w nowym systemie mamy kill -> roll -> loot. Loot zostaje określony dopiero wtedy, gdy wiemy kto wygrał. Wszystko jest zautomatyzowane, nie musicie już wybierać między odpuszczaniem sobie przedmiotu, a rzutem kością, ponieważ nie będzie już takiego wyboru. Gra decyduje, kto dostaje loot, nie gracze. Tyle. Nie napotkacie już dupków, którzy zabierają przedmioty, które wam się należą. Nikt nie będzie próbował przekonać was, że powinniście mu oddać przedmiot, który wygraliście, ponieważ mają strasznego pecha i nigdy nie wygrywają tej broni. Żaden DPS nie zninjuje tarczy do tanka, której tak bardzo potrzebujecie, żeby poczynić progres ze swoją gildią.
Zdajemy sobie sprawę, że część graczy chciałoby dozbrajać swój off-spec albo zdobywać przedmioty do transmogryfikacji i będziemy się nad tym zastanawiać w przyszłości, ale obecnie nie jesteśmy przekonani, czy Raid Finder to najlepsze miejsce do zdobywania takich przedmiotów. Albo zabieracie przedmioty osobom, które naprawdę potrzebują ich do main-speców, albo przed rollem musi nastąpić rozmowa, czy ktoś aby czasem bardziej nie potrzebuje tego konkretnego przedmiotu. Innymi słowy musielibyście jakimś sposobem powstrzymać ludzi przed rzucaniem Need wtedy, kiedy mogą. Obecnie mówi się, że pozwalamy na zdobywanie przedmiotów do innych speców i być może kiedyś przyjmiemy takie podejście, ale najpierw musimy się upewnić, że podstawowy projekt działa. Natenczas są inne sposoby na zdobywanie przedmiotów kosmetycznych i do off-specu, takie jak lochy, nagrody za reputacje z frakcji, normalne rajdy lub starszy „content”.
Zauważyłem też, że część ludzi chciałaby takiego modelu:
- Boss umiera.
- Dostaję ten przedmiot, który chcę.
- Już nigdy nie muszę postawić stopy w tej instancji.
- Delikatnie proszę Blizza, żeby stworzyli dla mnie nowy „content”.
Mówiąc to ironicznie podkreślam, że nowy system nie ma na celu uczynienia zabijania bossów lub zdobywania sprzętu bardziej sprawnymi, lub pozwolenia na wybór, które przedmioty chcemy otrzymać – jak w bufecie. Chcemy, żeby losowy loot był losowy, ale tylko do momentu, kiedy ta losowość sprawia, że przestajecie czerpać przyjemność z gry. Zamiarem nowego systemu lootowania jest ulżenie społecznemu ciśnieniu spoczywającemu na grupie losowych i anonimowych osób. Uważamy, że grupa graczy, tak jak grupa rajdowa, powinna dyskutować nad tym jak rozdzielić loot. Taka dyskusja jest powiązana z tradycją RPG, sięgającą czasów D&D, ale uważamy również, że te zasady nie powinny dotyczyć Raid Findera.
Osobisty system lootu będzie początkowo używany tylko w Raid Finderze i podczas walki z world bossami. Chcemy przydzielać loot z world bossów właśnie w taki sposób, żeby ułatwić tworzenie PUGów, kiedy tylko ci bossowie się pojawią. Gdy moja gildia chce spróbować zabić world bossa i jakiś samotny hunter chce dołączyć do grupy (to zawsze jest samotny hunter, co nie?), byłoby miło gdybyśmy go ze sobą wzięli bez ryzyka, że buchnie loot któremuś z naszych kumpli. Chcemy sprawić, żeby gracze w kontekście world bossów przyjmowali zasadę „im więcej tym lepiej”.
Dlatego bardzo ważną rzeczą dla nas jest to, żeby rozmiar grupy nie miał znaczenia. Nie chcemy, żeby gildie próbowały zabić bossa z jak najmniejszą ilością graczy w celu zmaksymalizowania lootu na osobę. Gdy każdy ma własną szansę na loot, nie lepiej zrobić jak największą grupę? Co ważne – trzeba być w grupie, która pierwsza "dotknęła" bossa, żeby móc otrzymać z niego loot. Chcemy współzawodnictwa w zabijaniu world bossów, zwłaszcza pomiędzy Przymierzem i Hordą. Dla nas to esencja world bossów, w innym razie moglibyśmy po prostu wrzucić gronna do instancji i już (To zabrzmiało dziwaczniej, niż chciałem). Nie chcemy, żeby każdy kto akurat kręci się po lokacji mógł coś dostać za to, że tam jest. Chcemy, żebyście współpracowali z innymi graczami i przy okazji usuwamy wszelkie loot-dramy.
Bonusowy rzut kością.
Mamy jeszcze jeden system dotyczący modelu osobistego lootu – bonusowy rzut kością
Dawno, dawno temu gracze musieli poświęcić mnóstwo czasu na przygotowania do rajdu. W abstrakcyjnym pojmowaniu to było spoko, ponieważ powodowało uczucie wyczekiwania, nagradzało graczy, którzy przygotowywali się do rajdu i dawało dodatkowe poczucie „ceremoniału” wstępowania do smoczej gawry w celu zdobycia chwały i skarbów. A tak naprawdę kończyło się na farmowaniu materiałów do flasków i zbieraniu Whipper Root Tubers. Rzeczywistość nie sprostała naszym marzeniom i w pewnym momencie już nie trzeba było nic farmować, co oczywiście powodowało inny problem – osoby rajdujące logowały się tylko w dni rajdowe, a przez resztę tygodnia nie miały nic do roboty. Chcielibyśmy, aby ci gracze robili więcej, niż grindowanie żywiołaków bądź dzików w Blasted Lands. Chcemy żeby gracze robili coś w świecie, i żeby to było bardziej interesujące niż farmowanie materiałów.
A wygląda to tak: mamy dwie frakcje Pandarenów – Elders i Craftsmen. Robienie daily questów i scenariuszy dla nich wynagradza nas różnymi walutami. Tokeny od Craftsmen możemy wymienić na „kosmetyczne” przedmioty. Tokeny od Elderów pozwalają na zakup potężnych, przydatnych przedmiotów. Ci gracze, którzy chcą dodatkowej, opcjonalnej zawartości, mogą poświęcić swój czas obu frakcjom, zaś ci, którym na tym nie zależy lub nie mają czasu, mogą współpracować np. tylko z Elders. Ci ostatni sprzedają takie rzeczy jak enchanty na hełm i epickie przedmioty. Ponadto można u nich kupić też Charm of Good Fortune. Wyobraźcie sobie, że raz w tygodniu możecie zrobić quest, dzięki któremu za 25 Elder Tokenów będziecie mogli kupić jeden Charm. Być może będziecie mogli zatrzymać kilka takich przedmiotów, ale nie będziecie możliwości kiszenia ich dużej ilości do nowego tiera.
Jeśli macie jeden lub więcej Charm of Good Fortune, to kiedy zabijecie jakiegoś rajdowego bossa (w Raid Finderze, normalnym lub heroicznym rajdzie) pojawi się nowe okienko z zapytaniem, czy chcecie użyć jednego z Charmów, dzięki czemu uzyskacie bonusowy, dodatkowy rzut kością. Jeśli klikniecie TAK, to natychmiast dostaniecie jeszcze jedną szansę na zdobycie czegoś z puli przedmiotów tego bossa! Zawsze coś wygracie, czy to trochę złota, gemy lub flaski, oraz macie małą (ale nie minimalną) szansę na wygranie jakiegoś epika. Tak jak z osobistym systemem lootu, przedmiot ten będzie użyteczny dla waszego obecnego specu. Podobnie do osobistego lootu gra nie analizuje, czy już macie dany przedmiot, czy będzie dla was usprawnieniem i czy preferujecie topory nad miecze, ani nic w tym stylu.
Co najważniejsze – wygranie bonusowego rzutu kością nie ma żadnego wpływu na bonusowe rzuty kością innych graczy ani na to, co z bossa normalnie poleciało. Jeśli zrobiliście sobie zapas Charmów (pewnie dlatego, że sporo gracie, ale nie rajdujecie co tydzień), to możecie użyć tylko jednego na danym bossie. Nawet jeśli zbieraliście Charmy i nie wydawaliście ich oszczędzając na ostatniego bossa, ponieważ dropi on (lub ona w przypadku rajdu u mantydów) broń czy cokolwiek, i to jest waszym celem, to i tak będziecie mogli wykorzystać tylko jeden Charm na tę walkę. Jeśli chcecie pozbierać Charmy na bossów w wersji heroicznej – proszę bardzo.
Poniżej przykład osobistego bonusowego rzutu kością w akcji:
- Stasiek jest death knightem.
- Janek jest warriorem.
- Beatka gra hunterem.
- Ta trójka przyjaciół idzie na Raid Finder do Mogu’shan Vaults. Zostają przydzieleni do losowych ludzi z ich regionu. Na czwartym bossie – the Council of Kings, gra decyduje, że Janek wygrywa przedmiot. Janek gra warkiem w Fury, toteż gra da mu albo dwuręczny topór ze Strenght albo bracki ze Strenght, ponieważ tylko te przedmioty z puli bossa są przydatne dla specu Fury. Niezależnie od tego, co Janek wygra, Stasiek może chcieć te same przedmioty. Beatka nigdy nie dostanie tych przedmiotów, bo nie są one odpowiednie dla hunterów. Gdyby się jej poszczęściło i wygrała jakiś przedmiot, to byłaby to rzecz przydatna dla huntera.
- Załóżmy, że Beatka się zdenerwowała, bo i Janek i Stasiek coś wygrali, a ona jak zwykle nie dostała tego trinketa, który to nigdy nie chce polecieć. Decyduje się użyć Charm of Good Fortune. Powiedzmy, że miała szczęście i zamiast złota czy flaska wygrała przedmiot (Dziękuję ci, gro!). Być może dostanie ten trinket, ale może też dostać naszyjnik z Agility, bo on też znajduje się w puli przedmiotów Council of Kings. Nawet jeśli coś wygrała, to nie ma to żadnego wpływu na Staśka lub Janka, ani na nikogo innego, nawet jeśli oni też użyli swoich Charmów.
No, to prawie wszystko. Chciałbym jeszcze powiedzieć o dwóch innych ważnych zmianach.
Area of Effect Looting
Tak, wprowadzamy obszarowe lootowanie. Po zabiciu grupy wrogów na ziemi leży sporo ciał gotowych do ograbienia. Jeśli zlootujecie jedno ciało, to w okienku pojawią się przedmioty ze wszystkich okolicznych poległych z waszej ręki wrogów. Parę nowszych gier zaimplementowało ten system i jest to rzecz, którą gracze MMO dzisiaj chcą. U nas już to działa.
Przyszłość punktów Valor
Drugą ważną rzeczą jest zmiana roli systemu punktów Valor (lub jakkolwiek inaczej się one nazywały na przestrzeni lat). W przeszłości zostały one dodane z dwóch powodów: po pierwsze nawet jeśli ktoś miał okropnego pecha i upragniony przedmiot nie chciał wypaść, to można było sobie coś kupić, a po drugie powodowało, że gracze zostawali z grupą na następnego bossa, pomimo że nic z niego nie potrzebowali.
Po jakimś czasie zauważyliśmy, że punkty Valor stały się zbyt ważne i mogło to sprawić, że pewnego dnia mogłyby stać się ważniejsze niż loot z bossów. To jest szczególnie widoczne wtedy, gdy za te punkty można kupić części zestawów tierowych. Naszym zdaniem zabicie smoka i przetrzebienie jego skarbów jest bardziej epickie niż pójście do sklepiku z magicznymi przedmiotami, toteż chcemy sprawić, żeby właśnie zabijanie bossów stało się głównym źródłem przedmiotów do PvE.
W Mists of Pandaria Valor będzie służył do usprawniania już posiadanego sprzętu poprzez zwiększanie item levelu. To oznacza, że co tydzień będziecie się stawali odrobinę silniejsi i być może wreszcie uda się wam położyć tego trudnego bossa. Trzeba będzie decydować, czy chcecie usprawnić swój sprzęt, czy raczej zaryzykujecie i będziecie czekali na to, że coś nowego poleci z bossa na rajdzie. Chcemy również, żeby heroiczny sprzęt mógł być w taki sposób ulepszany.
Przedmioty zdobyte w Raid Finderze również będzie można usprawniać, ale nie będą lepsze niż te dostępne na normalnych rajdach – raczej na zasadzie podniesienia item levelu o około osiem punktów. Na dzień dzisiejszy vendorzy nie będą sprzedawać przedmiotów za punkty Valor, ale jeszcze się nad tym zastanawiamy. Valor będziemy zdobywać głównie czyszcząc instancje (również challenge mode) i scenariusze. Odrobinę z nich będzie można zarobić robiąc daily questy i rajdując, ale to nie będzie bardzo efektywne.
Ostatnie przemyślenia
Wiem, że to sporo informacji do przyswojenia naraz, i z pewnością wywoła to dużo pytań. Byłoby bardzo miło, gdybyście dyskutowali na temat tego jak cały system działa, jego podstawowe zasady, a nie od razu przeskakiwali do wniosków i znajdywania sposobów na obejście systemu lub jakichś błędów, i ferowanie wyroków w stylu „ten system jest do niczego”. Pracujemy nad nim od dłuższego czasu, jest ciągle udoskonalany i technologicznie stał się bardziej skomplikowany niż to, co tutaj opisałem.
Przetestujcie to w becie, jeśli tylko możecie. Dajcie znać co o tym myślicie. Mamy jeszcze czas na dokonanie zmian i usprawnień. Powodzenia w zdobywaniu tych przedmiotów, które chcecie… tylko nie za szybko.
Greg „Ghostcrawler” Street jest główny projektantem systemowym World of Warcraft. Pierwszym epikiem, który mu poleciał był Drillborer Disk.
Mists of Pandaria: Nowe tłumaczenia w naszym dziale
Kumbol, | Komentarze : 2
Przy natłoku wydarzeń i informacji związanych z beta testami Mists of Pandaria być może umknął wam fakt, że oficjalna strona nadchodzącego dodatku została zaktualizowana o nowe materiały. Dziś prezentujemy tłumaczenia tych nowych treści i gorąco zapraszamy do zapoznania się z dodanymi właśnie do działu Mists of Pandaria artykułami:
Miłej lektury! Aha, i koniecznie zostańcie z nami, bo już niebawem kolejne wieści z testowych serwerów Mists of Pandaria!
Miłej lektury! Aha, i koniecznie zostańcie z nami, bo już niebawem kolejne wieści z testowych serwerów Mists of Pandaria!
Mists of Pandaria: Screenshot dnia - tydzień II
Kumbol, | Komentarze : 7
Oto kolejne nowe screenshoty z Mists of Pandaria, które Blizzard opublikował w tym tygodniu w ramach akcji Screenshot dnia na oficjalnej stronie World of Warcraft na Battle.net: