Heroic: Elegon - Polish First Kill by Accidentally!
Darkelf, | Komentarze : 6
Gildia, której dzisiaj już nie trzeba nikomu na polskiej scenie PvE przedstawiać, powraca - Accidentally z serwera Burning Legion pokonuje (HC) Elegona w wersji 25-osobowej. Gratulacje!
Gildia znajduje się na 20 miejscu na świecie w rankingu 25-osobowym wg WoWProgress.com, a zaledwie trzy miejsca dalej na pozycji 23 gildia Signum. Proszę pamiętać, że w każdej chwili wszystko może się zmienić, a walka o "First Kille" trwa w najlepsze.
Gildia znajduje się na 20 miejscu na świecie w rankingu 25-osobowym wg WoWProgress.com, a zaledwie trzy miejsca dalej na pozycji 23 gildia Signum. Proszę pamiętać, że w każdej chwili wszystko może się zmienić, a walka o "First Kille" trwa w najlepsze.
Accidentally tuż po pokonaniu (HC) Elegona
Patch 5.1: Nadchodzi fabularne trzęsienie ziemi!
Kumbol, | Komentarze : 23
Nie można złego słowa powiedzieć o fabule przedstawionej w 'pierwszym akcie' Mists of Pandaria, 5.0. Trzymała naprawdę wysoki poziom, powodując głód eksploracji i zaznajamiając nas ze spójną, interesującą kulturą i historią niezbadanego kontynentu. Poznaliśmy wiele nowych, zróżnicowanych frakcji, dokonaliśmy sporo mniej lub bardziej heroicznych czynów, czy to broniąc terenów uprawnych w Valley of the Four Winds, czy też zapobiegając przedwczesnemu Rojowi Mantydów wylewającemu się zza wielkiego muru. Wszystko to wykonywaliśmy niejako w ramach rekonesansu dla naszych głównych frakcji - Przymierza lub Hordy - nim te przystąpią do ekspansji w Pandarii na pełną skalę.
Sielanka się skończyła. Czas przejść do rzeczy.
Ledwo co wystartowały PTR-y patcha 5.1, a łatka już jawi się jako najbardziej przepełniona fabułą aktualizacja w historii World of Warcraft. I to jaką! Nie wzbraniam się przed stwierdzeniem, że w patchu 5.1 doświadczymy istnego fabularnego trzęsienia ziemi. Dość powiedzieć, że w nadchodzącej łatce wystąpi cała plejada super-istotnych postaci uniwersum Warcrafta, między innymi (z tego, co dotychczas wykopano z plików 5.1): Anduin Wrynn, Varian Wrynn, Garrosh Hellscream, Vol'jin, Thrall, Jaina Proudmoore, Wrathion, Brann Bronzebeard, Baine Bloodhoof, Tyrande Whisperwind, Lor'themar Theron, Aethas Sunreaver, Grand Magister Rommath, a nawet (uwaga, uwaga)... Akama. Tak, zobaczymy nareszcie w akcji Tyrande Whisperwind i doczekamy się naprawdę solidnego postępu wątku Krwawych Elfów i ich lidera. I tak... zawitamy do Black Temple. A to wszystko w jednym patchu.
Wojna na dobre rozgorzeje w Pandarii. I jakkolwiek tanio brzmi takie stwierdzenie, to nie jest w żadnym wypadku tylko hasłem marketingowym. Wystarczy rzucić okiem na powyższe cutscenki (wolne od spoilerów). To nie są przelewki. Jeśli chcecie szczegółów, rozwińcie poniższą spoilerową ramkę. Dla tych z was, którzy pragną tylko ekscytującej zajawki, mam do powiedzenia tyle: ginie ktoś ultra-ważny, pewna dobrze znana frakcja wraca do dawnych sojuszników, a wódz Hordy jeszcze nigdy nie miał tylu wrogów.
Sielanka się skończyła. Czas przejść do rzeczy.
Ledwo co wystartowały PTR-y patcha 5.1, a łatka już jawi się jako najbardziej przepełniona fabułą aktualizacja w historii World of Warcraft. I to jaką! Nie wzbraniam się przed stwierdzeniem, że w patchu 5.1 doświadczymy istnego fabularnego trzęsienia ziemi. Dość powiedzieć, że w nadchodzącej łatce wystąpi cała plejada super-istotnych postaci uniwersum Warcrafta, między innymi (z tego, co dotychczas wykopano z plików 5.1): Anduin Wrynn, Varian Wrynn, Garrosh Hellscream, Vol'jin, Thrall, Jaina Proudmoore, Wrathion, Brann Bronzebeard, Baine Bloodhoof, Tyrande Whisperwind, Lor'themar Theron, Aethas Sunreaver, Grand Magister Rommath, a nawet (uwaga, uwaga)... Akama. Tak, zobaczymy nareszcie w akcji Tyrande Whisperwind i doczekamy się naprawdę solidnego postępu wątku Krwawych Elfów i ich lidera. I tak... zawitamy do Black Temple. A to wszystko w jednym patchu.
Wojna na dobre rozgorzeje w Pandarii. I jakkolwiek tanio brzmi takie stwierdzenie, to nie jest w żadnym wypadku tylko hasłem marketingowym. Wystarczy rzucić okiem na powyższe cutscenki (wolne od spoilerów). To nie są przelewki. Jeśli chcecie szczegółów, rozwińcie poniższą spoilerową ramkę. Dla tych z was, którzy pragną tylko ekscytującej zajawki, mam do powiedzenia tyle: ginie ktoś ultra-ważny, pewna dobrze znana frakcja wraca do dawnych sojuszników, a wódz Hordy jeszcze nigdy nie miał tylu wrogów.
Po sprowadzeniu flot Przymierza/Hordy do Krasarang i rozpoczęciu wykonywania zadań dla nowych frakcji (odpowiednio Operation: Shieldwall lub Dominance Offensive), otrzymamy dostęp do dalszej części wątku fabularnego zakończonego w 5.0 założeniem obozów w Kun-lai Summit. Garrosh Hellscream, z pomocą Baine'a Bloodhoofa i Lor'themara Therona wyrusza na ekspedycję w północne rejony gór Kun-lai, by odnaleźć tam tajemną broń Mogu. Garrosh planuje wykorzystać Sha jako narzędzie do wzmocnienia potęgi armii Hordy, jednak pozostali liderzy powątpiewają w powodzenie tego planu. W tym samym czasie Anduin Wrynn poszukuje Małpiego Króla (The Monkey King), który niegdyś pomógł pandareńskiemu cesarzowi Shaohao w zwalczeniu Sha.
W związku z niekompletnością opisów zadań w aktualnej wersji PTR, nie do końca jasne są przyczyny dalszego obrotu spraw. Okazuje się w każdym razie, że poszukiwany przez Garrosha artefakt, zwany Divine Bell, jest ukryty w Darnassus. Zadaniem graczy Hordy będzie infiltracja stolicy Nocnych Elfów i wykradnięcie artefaktu. Jednocześnie Varian, za pośrednictwem Anduina i nas, stara się namówić Jainę Proudmoore (od czasu zniszczenia Theramore będącą liderem Kirin Tor i Dalaranu - przeczytacie o tym w "Wichrach Wojny") do pozbycia się z miasta przedstawicieli Hordy, czyli Sunreavers. Jaina wówczas nie godzi się na to, chcąc zachować neutralność stolicy magokracji.
Jak można wywnioskować z dialogów Anduina, Divine Bell to potężna broń wywołująca chaos ("generująca" Sha?), jednakże Pandareni stworzyli specjalny młot, który obraca wydźwięk dzwonu w harmonię. Anduin w jakiś sposób uzyskał ten młot (zapewne od Małpiego Króla).
Mniej więcej po takim wprowadzeniu (przyjęta przez MMO-Champion kolejność zadań, na której się opieram, może nie być do końca prawidłowa) dochodzi do konfrontacji Garrosha Hellscreama i Anduina Wrynna. Garrosh uważa, że jest w stanie zapanować nad Divine Bell, zaś Anduin stara się temu zapobiec.
Notka: W poniższych filmikach zrzucono wszystkie nowe dialogi z plików 5.1, nie zawsze we właściwej kolejności, i nie tylko z jednej sceny. Teksty te pochodzą z różnych scenariuszy i scenek nie powiązanych bezpośrednio.
Tak jest. Pomijając już początkowe części obydwu nagrań, pochodzące z poprzedzających konfrontację scenariuszy/zadań, końcówka dialogów Garrosha wyraźnie obwieszcza jeden z największych zwrotów akcji w fabule World of Warcraft: Garrosh Hellscream zabija syna króla Stormwind, Anduina Wrynna.
Przetrawcie to dobrze i wyobraźcie sobie potencjalne konsekwencje.
Wieść o śmierci Anduina dociera do Jainy Proudmoore. Okazuje się, że Divine Bell wpadł w ręce Hordy po tym, jak ktoś w Kirin Tor pomógł infiltratorom przedostać się portalem z Dalaranu do Darnassus. Choć Aethas Sunreaver zaprzecza, Jaina nie ma wątpliwości, że to jego grupa pomogła Hordzie.
Tak jest x2. Kirin Tor, pod przywództwem Jainy Proudmoore, wyklucza ze swych szeregów frakcję Sunreavers i Hordę, dołączając po wielu latach na powrót do Przymierza. Dalaran wraca do Przymierza.
Przetrawione? Nie wiadomo jeszcze co prawda, jak w sensie technicznym wyglądać będzie przejęcie Dalaranu przez Przymierze, ale spodziewam się tutaj konsekwencji Blizzarda. Być może na początku stanie się to przy użyciu fazowania, jak przy zniszczeniu Theramore, ale w dalszej perspektywie sądzę, że miasto będzie należeć tylko do 'niebieskich', może nawet znów gdzieś się przeniesie.
To nie wszystko. Czas na Krwawe Elfy. Grand Magister Rommath pomaga Aethasowi Sunreaverowi zbiec z Dalaranu do Silvermoon. Jak się okazuje, lider krwawych elfów, Lor'themar Theron, także patrzy z niepokojem na poczynania wodza Garrosha, które nie różnią się wg niego niczym od niegdysiejszych działań Przymierza, z powodu których Krwawe Elfy zdecydowały się je opuścić. Jednakże na końcu jego dialogów pada pewne bardzo intrygujące zdanie.
"Mogę ponownie rozważyć stare sojusze" mówi Lord regent. O które sojusze chodzi? Wątpliwe, by zdanie to zwiastowało powrót Krwawych Elfów do Przymierza, to zresztą stoi w sprzeczności z poprzednimi wypowiedziami. Może Theron ma na myśli Shattered Sun Offensive? Współpracę z Naaru i/lub Draenei? Raczej nie dowiemy się tego w 5.1, ale ostrzę sobie zęby na kolejne patche, bo Theron (nareszcie) zadebiutował w akcji z pazurem.
To wciąż nie wszystko. Vol'jin i Thrall. Garrosh w pewnym momencie (chronologicznie najpewniej przed zabiciem Anduina) wysyła Vol'jina na jakąś misję w sercu kontynentu (mapa scenariusza sugeruje okolice Tavern in the Mists). Późniejsze zadania oferowane graczom Hordy przez Chena ujawniają, że Vol'jin poraniony trafia do Binan Village w Kun-lai Summit, gdzie kontaktuje się z Thrallem. Gracz następnie udaje się z byłym wodzem Hordy na Echo Isles, które, jak się okazuje, są "chronione" orkowymi oddziałami Kor'kron skierowanymi tam przez Garrosha. Hellscream podobno obawia się rebelii wznieconej przez plemię Darkspear, dlatego w ten sposób "dmucha na zimne".
To nadal nie wszystko. Wątek Wrathiona i kontynuacja serii zadań na legendarne bronie. "Prawdopodobnie ostatni czarny smok" zaczyna żywo angażować się w konflikt Przymierza i Hordy, i zleca zadania walki z frakcją przeciwną do naszej. To jednak nie wszystko: wydaje się, że w 5.1 bardziej niż inni zabłyszczeć mogą Warlockowie - wedle danych z PTR mogą oni bowiem uzyskać specjalną księgę spisaną w demonicznym języku, która daje początek osobnej serii zadań. Podążamy w niej śladami grupy warlocków zwanej Council of the Black Harvest (niegdyś Council of Six Daggers), którą chcemy zwerbować do pomocy naszej frakcji. Po zebraniu serii wspomnień następuje kulminacja, w której trafiamy do Black Temple i pomagamy Akamie, by na końcu, na szczycie świątyni stworzyć prawdopodobnie pierwszy w historii dostępny dla graczy przedmiot jakości "artefakt", koloru czerwonego: The Eye of the Storm. Zanosimy go Wrathionowi i... to wszystko, co wiadomo na teraz.
Z pewnością najbliższe buildy PTR-ów 5.1 wniosą kolejne porcje dubbingu, np. dla Vol'jina, Thralla czy Variana (nie mogę się doczekać zapłakanego/ogarniętego furią Chrisa Metzena, który podkłada mu głos). Tak czy siak, jak widzicie pierwszy patch do Mists of Pandaria na prawdę posunie sporo wątków do przodu, w wielu z nich wywracając sporo do góry nogami. Nadchodzą dobre czasy dla fanów fabuły uniwersum Warcrafta!
W związku z niekompletnością opisów zadań w aktualnej wersji PTR, nie do końca jasne są przyczyny dalszego obrotu spraw. Okazuje się w każdym razie, że poszukiwany przez Garrosha artefakt, zwany Divine Bell, jest ukryty w Darnassus. Zadaniem graczy Hordy będzie infiltracja stolicy Nocnych Elfów i wykradnięcie artefaktu. Jednocześnie Varian, za pośrednictwem Anduina i nas, stara się namówić Jainę Proudmoore (od czasu zniszczenia Theramore będącą liderem Kirin Tor i Dalaranu - przeczytacie o tym w "Wichrach Wojny") do pozbycia się z miasta przedstawicieli Hordy, czyli Sunreavers. Jaina wówczas nie godzi się na to, chcąc zachować neutralność stolicy magokracji.
Jak można wywnioskować z dialogów Anduina, Divine Bell to potężna broń wywołująca chaos ("generująca" Sha?), jednakże Pandareni stworzyli specjalny młot, który obraca wydźwięk dzwonu w harmonię. Anduin w jakiś sposób uzyskał ten młot (zapewne od Małpiego Króla).
Mniej więcej po takim wprowadzeniu (przyjęta przez MMO-Champion kolejność zadań, na której się opieram, może nie być do końca prawidłowa) dochodzi do konfrontacji Garrosha Hellscreama i Anduina Wrynna. Garrosh uważa, że jest w stanie zapanować nad Divine Bell, zaś Anduin stara się temu zapobiec.
Notka: W poniższych filmikach zrzucono wszystkie nowe dialogi z plików 5.1, nie zawsze we właściwej kolejności, i nie tylko z jednej sceny. Teksty te pochodzą z różnych scenariuszy i scenek nie powiązanych bezpośrednio.
Tak jest. Pomijając już początkowe części obydwu nagrań, pochodzące z poprzedzających konfrontację scenariuszy/zadań, końcówka dialogów Garrosha wyraźnie obwieszcza jeden z największych zwrotów akcji w fabule World of Warcraft: Garrosh Hellscream zabija syna króla Stormwind, Anduina Wrynna.
Przetrawcie to dobrze i wyobraźcie sobie potencjalne konsekwencje.
Wieść o śmierci Anduina dociera do Jainy Proudmoore. Okazuje się, że Divine Bell wpadł w ręce Hordy po tym, jak ktoś w Kirin Tor pomógł infiltratorom przedostać się portalem z Dalaranu do Darnassus. Choć Aethas Sunreaver zaprzecza, Jaina nie ma wątpliwości, że to jego grupa pomogła Hordzie.
Tak jest x2. Kirin Tor, pod przywództwem Jainy Proudmoore, wyklucza ze swych szeregów frakcję Sunreavers i Hordę, dołączając po wielu latach na powrót do Przymierza. Dalaran wraca do Przymierza.
Przetrawione? Nie wiadomo jeszcze co prawda, jak w sensie technicznym wyglądać będzie przejęcie Dalaranu przez Przymierze, ale spodziewam się tutaj konsekwencji Blizzarda. Być może na początku stanie się to przy użyciu fazowania, jak przy zniszczeniu Theramore, ale w dalszej perspektywie sądzę, że miasto będzie należeć tylko do 'niebieskich', może nawet znów gdzieś się przeniesie.
To nie wszystko. Czas na Krwawe Elfy. Grand Magister Rommath pomaga Aethasowi Sunreaverowi zbiec z Dalaranu do Silvermoon. Jak się okazuje, lider krwawych elfów, Lor'themar Theron, także patrzy z niepokojem na poczynania wodza Garrosha, które nie różnią się wg niego niczym od niegdysiejszych działań Przymierza, z powodu których Krwawe Elfy zdecydowały się je opuścić. Jednakże na końcu jego dialogów pada pewne bardzo intrygujące zdanie.
"Mogę ponownie rozważyć stare sojusze" mówi Lord regent. O które sojusze chodzi? Wątpliwe, by zdanie to zwiastowało powrót Krwawych Elfów do Przymierza, to zresztą stoi w sprzeczności z poprzednimi wypowiedziami. Może Theron ma na myśli Shattered Sun Offensive? Współpracę z Naaru i/lub Draenei? Raczej nie dowiemy się tego w 5.1, ale ostrzę sobie zęby na kolejne patche, bo Theron (nareszcie) zadebiutował w akcji z pazurem.
To wciąż nie wszystko. Vol'jin i Thrall. Garrosh w pewnym momencie (chronologicznie najpewniej przed zabiciem Anduina) wysyła Vol'jina na jakąś misję w sercu kontynentu (mapa scenariusza sugeruje okolice Tavern in the Mists). Późniejsze zadania oferowane graczom Hordy przez Chena ujawniają, że Vol'jin poraniony trafia do Binan Village w Kun-lai Summit, gdzie kontaktuje się z Thrallem. Gracz następnie udaje się z byłym wodzem Hordy na Echo Isles, które, jak się okazuje, są "chronione" orkowymi oddziałami Kor'kron skierowanymi tam przez Garrosha. Hellscream podobno obawia się rebelii wznieconej przez plemię Darkspear, dlatego w ten sposób "dmucha na zimne".
To nadal nie wszystko. Wątek Wrathiona i kontynuacja serii zadań na legendarne bronie. "Prawdopodobnie ostatni czarny smok" zaczyna żywo angażować się w konflikt Przymierza i Hordy, i zleca zadania walki z frakcją przeciwną do naszej. To jednak nie wszystko: wydaje się, że w 5.1 bardziej niż inni zabłyszczeć mogą Warlockowie - wedle danych z PTR mogą oni bowiem uzyskać specjalną księgę spisaną w demonicznym języku, która daje początek osobnej serii zadań. Podążamy w niej śladami grupy warlocków zwanej Council of the Black Harvest (niegdyś Council of Six Daggers), którą chcemy zwerbować do pomocy naszej frakcji. Po zebraniu serii wspomnień następuje kulminacja, w której trafiamy do Black Temple i pomagamy Akamie, by na końcu, na szczycie świątyni stworzyć prawdopodobnie pierwszy w historii dostępny dla graczy przedmiot jakości "artefakt", koloru czerwonego: The Eye of the Storm. Zanosimy go Wrathionowi i... to wszystko, co wiadomo na teraz.
Z pewnością najbliższe buildy PTR-ów 5.1 wniosą kolejne porcje dubbingu, np. dla Vol'jina, Thralla czy Variana (nie mogę się doczekać zapłakanego/ogarniętego furią Chrisa Metzena, który podkłada mu głos). Tak czy siak, jak widzicie pierwszy patch do Mists of Pandaria na prawdę posunie sporo wątków do przodu, w wielu z nich wywracając sporo do góry nogami. Nadchodzą dobre czasy dla fanów fabuły uniwersum Warcrafta!
Heroic: Gara'jal the Spiritbinder - Polish First Kill by Signum!
Darkelf, | Komentarze : 35
O gildii tej słyszymy coraz częściej. Signum z serwera Burning Legion po raz kolejny udowadnia, że jest jedną z najlepszych gildii w Polsce, pokonując trzeciego bossa w trybie heroicznym (25-osobowym) w nowej instancji rajdowej Mogu'shan Vaults.
Warto dodać że gildia znajduje się na 19 miejscu na świecie w rankingu 25-osobowym wg WoWProgress.com.
Warto dodać że gildia znajduje się na 19 miejscu na świecie w rankingu 25-osobowym wg WoWProgress.com.
Signum po heroicznej walce z (HC) Gara'jal the Spiritbinderem
Patch 5.1: Są oficjalne noty dla PTR!
Kumbol, | Komentarze : 1
Blizzard nie traci tempa! Po niedawnej zapowiedzi pierwszej dużej łatki do Mists of Pandaria, dziś wieczór doczekaliśmy się jej oficjalnych, zapewne jeszcze niepełnych, not. Zamieć nie żartuje z eskalacją wojny Hordy i Przymierza - w 5.1 sprowadzimy całe floty zwaśnionych frakcji do wybrzeży Krasarang Wilds, pobudujemy i ulepszymy forty, a także stoczymy bój o strategiczne cele, które potem obstawić możemy własnymi strażnikami. Brzmi całkiem epicko. Do tego dodajmy Gildię awanturników, która przetestuje nasze solowe umiejętności PvE, a co więcej, umożliwi ich pokazywanie innym (pierwsza jaskółka zwiastująca spektatora?). Na koniec dosypmy do tej mieszanki masę świetnych usprawnień systemu walk pupili i mamy przepis na ekscytujący pierwszy patch.
Publiczne Serwery Testowe ruszą już lada moment. Jeśli chcecie sami przetestować nowe treści - skopiujcie swoją postać już teraz. Ale przejdźmy już do szczegółów - oto tłumaczenie oficjalnych not PTR patcha 5.1:
Publiczne Serwery Testowe ruszą już lada moment. Jeśli chcecie sami przetestować nowe treści - skopiujcie swoją postać już teraz. Ale przejdźmy już do szczegółów - oto tłumaczenie oficjalnych not PTR patcha 5.1:
Cytat z: Blizzard (źródło)
Pierwszy w tym roku patch do World of Warcraft: Mists of Pandaria jest w przygotowaniu i już wkrótce otwarte zostaną Publiczne Serwery Testowe (PTR). Patch wniesie kilka uaktualnień do trwającego konfliktu Przymierza i Hordy, nową Gildię awanturników, usprawnienia systemu walk pupili, szereg poprawek błędów i sporo więcej. Jeśli chcecie pomóc nam w testach tej łatki i przekazać swoje opinie, możecie zacząć od skopiowania swojej postaci na serwer testowy. Gdy już posprawdzacie nowości, koniecznie zajrzyjcie na forum Publicznych Serwerów Testowych i podyskutujcie tam o nowym patchu.
Uwaga: Nowości wspomniane w zapowiedzi patcha 5.1 mogą początkowo nie być dostępne na PTR. Będą one uruchamiane w miarę postępowania testów.
PTR Patch 5.1.0 do World of Warcraft
Uwaga: Nowości wspomniane w zapowiedzi patcha 5.1 mogą początkowo nie być dostępne na PTR. Będą one uruchamiane w miarę postępowania testów.
PTR Patch 5.1.0 do World of Warcraft
- Ogólne
- Początek kampanii pandareńskiej!
- Konflikt między Przymierzem i Hordą zaowocował nowymi seriami zadań dziennych u wybrzeża Krasarang Wilds.
- Gracze mogą odwiedzić miasta swoich frakcji w Vale of Eternal Blossoms, by rozpocząć zadanie sprowadzenia swojej floty wojennej na kontynent Pandarii. (Uwaga: Wersja tego zadania dla Przymierza nie jest jeszcze ukończona, ale można już odblokować dzięki niej nowe misje i funkcje).
- Gracze będą zarówno zaciekle bronić bazy swojej frakcji, jak i atakować fort przeciwników.
- Dodane zostały dwie nowe reputacje: Gracze Przymierza mogą zdobywać uznanie z Operation: Shieldwall, podczas gdy członkowie Hordy staną do walki w ramach Dominance Offensive.
- Gracze mogą zabijać wrogich NPC lub graczy na wybrzeżu Krasarang Wilds, by zdobywać prowizje, które mogą być wydane na ulepszenie bazy swojej frakcji.
- Wypatrujcie strategicznych obiektów, które można przejmować, jak np. cmentarze i wieże. Prowizje mogą być wydawane na rekrutację strażników, którzy bronić będą takich przejętych terytoriów!
- Gracze prawdziwie oddani sprawie mogą użyć swoich prowizji do zakupu przedmiotu, który da im oraz ich kompanom grupowe zadanie nagradzające dodatkową reputacją danego dnia. W celu uzyskania szczegółów przedstawiciele Hordy powinni porozmawiać z Ongrom Black Tooth, zaś wojownicy z Przymierza winni skontaktować się z Proveditor Grantley.
- Początek kampanii pandareńskiej!
- Walki pupili
- Wprowadzono nowy przedmiot, który może być wykorzystany do ulepszenia jakości bitewnych pupili: Battle-stone.
- Battle-stones są dostępne w dwu podstawowych typach: ogólnego użytku, których używa się do ulepszenia jakości dowolnego pupila, a także Battle-stones dla konkretnej rodziny, które wykorzystuje się tylko do ulepszania pupili z danej rodziny.
- Battle-stones są dostępne w dwóch jakościach: Flawless Battle-stones mogą ulepszyć pupila bezpośrednio do jakości Rare, podczas gdy Polished Battle-stones ulepszą pupila do jakości Uncommon.
- Gracze będą mieli bardzo małą szansę uzyskać Flawless Battle-stone ogólnego użytku po wygranej walce z dzikimi pupilami; pokonywanie oponentów o wyższych poziomach zwiększa szanse na zdobycie kamienia. Te cenne przedmioty nie są związane z duszą (soulbound) i mogą być sprzedawane w Domu Aukcyjnym.
- Flawless Battle-stones dla konkretnej rodziny mogą być znalezione w Sack of Pet Supplies zdobywanej po wykonywaniu zadań od trenerów pupili i są one wiązane z duszą przy podniesieni (Bind on Pickup).
- Polished Battle-stones ogólnego użytku mogą być zakupione za 1000 Justice Points.
- Księga pupili (Pet Journal)
- Jakość każdego pupila jest teraz wyświetlana w jego slocie w Księdze pupili.
- Pupile mogą być teraz filtrowane po nazwie, typie, rzadkości i poziomie, i filtry te pozostają aktywne przy każdym otwarciu Księgi pupili.
- Od teraz w Księdze pupili możliwe jest wyszukiwanie po lokacjach. Przykładowo, wpisanie "Westfall" poskutkuje wyświetleniem wszystkich pupili bitewnych, jakie spotkać można w Westfall.
- Kliknięcie prawym przyciskiem na portret pupila zaoferuje teraz opcję obejrzenia go w Księdze pupili.
- Gracze mogą mieć teraz łącznie 650 pupili.
- Dymki informacyjne (tooltips) opisujące bitewne pupile będą teraz zawierały informację o tym, czy gracz posiada już danego pupila, oraz ile tego typu pupili ma w swojej kolekcji.
- Jakość pupili jest teraz wyświetlana w czasie walk i pojawi się na portretach, w nazwach oraz dymkach informacyjnych.
- Poziom pupili bitewnych znajdujących się w okolicy może być teraz sprawdzony na mapie, co pozwoli na szybkie porównanie siły dzikiego pupila wobec drużyny gracza.
- Pupile stojące w drugiej linii wyświetlają teraz informacje o dotykających je debuffach, a także pozostałą liczbę rund działania tych efektów.
- Współczynnik doświadczenia zdobywany od wszystkich siedmiu Wielkich Mistrzów Pupili w Pandarii został zwiększony z x3.5 do x5.
- Współczynnik doświadczenia zdobywany po pokonaniu Trenerów pupili: Julia Stevens, Old Macdonald, Zunta i Dagra the Fierce został zmniejszony z x3.5 do x2.5.
- Dodane zostały makra pozwalające na przywoływanie losowych pupili i losowych ulubionych pupili.
- Osiągnięcie Taming the World daje teraz w nagrodę Safari Hat, która zwiększa doświadczenie pupili zdobywane w walkach o 10%.
- Osiągnięcie I Choose You zostało dodane. Zdobywa się je pokonując Zen Master Aki. Nagrodą za to osiągnięcie jest 3000 sztuk złota.
- Do Darkmoon Faire dodano nowego Mistrza Pupili oferującego dzienne zadania. Wykonywanie zadań dla nowego trenera pozwoli na zdobycie nowego pupila: Darkmoon Eye.
- Darkmoon Island przemierzają teraz dwa nowe pupile bitewne gotowe do złapania.
- Naprawiono błąd, przez który Gazelle dołączały do walk pupili.
- Wprowadzono nowy przedmiot, który może być wykorzystany do ulepszenia jakości bitewnych pupili: Battle-stone.
- Interfejs użytkownika
- Kiedy gracz jest pod kontrolą efektu powodującego brak możliwości sterowania swoją postacią, pojawia się teraz nowy banner. Wyświetlał on będzie efekt, który spowodował utratę kontroli nad postacią, a także jego pozostały czas trwania. Opcje konfiguracji tego bannera są dostępne w dziale "Comabt" w menu "Interface Options".
- Dodano pasek wyszukiwarki w zakładce wierzchowców (Mounts) w Księdze pupili.
- Księga pupili i wierzchowców zapamiętuje teraz ostatnio używaną zakładkę.
- Gildia awanturników (Brawler's Guild)
- W Stormwind i Orgrimmar pojawiły się podziemne organizacje parające się nielegalnymi walkami. Awanturnicy mają teraz szansę zyskać poklask w solowych potyczkach PvE z jednymi z najbardziej zajadłych istot World of Warcraft.
- Gracze udowodnią swe umiejętności i awansują w szeregach Gildii awanturników zwyciężając w jednych z najtrudniejszych solowych potyczek w World of Warcraft.
- W miarę uzyskiwania wyższych rang w Gildii awanturników, gracze odblokowywać będą dodatkowe nagrody i aktywności.
- Awanturnicy na każdym serwerze będą zbierać się na zbryzganych krwią ringach, by obserwować swoich współbraci walczących ze swymi przeciwnikami. Mogą oglądać toczące się walki, aby uczyć się od zaprawionych w boju weteranów Gildii awanturników, gdy czekać będą na swoją kolej na ringu.
- Jeśli to twoja pierwsza noc w Gildii awanturników, to walka cię nie ominie.
Heroic: Stone Guard & Feng the Accursed - Polish First Kill by Signum!
Darkelf, | Komentarze : 5
No i zaczęło się! Walkę o zdobycie pierwszego miejsca na polskiej scenie PvE można uznać za rozpoczętą. Pierwszą gildią w Polsce, która pokonała pierwszego bossa rajdowego w nowym dodatku Mists of Pandaria w wersji heroicznej (25-osobowej) jest gildia Signum z serwera Burning Legion. Tej samej nocy, gildia położyła na łopatki drugiego bossa, Feng the Accursed również w wersji heroicznej (25-osobowej). Wielkie gratulacje dla nich!
O innym sukcesie tejże gildii pisaliśmy kilka dni temu, kiedy to ekipa 5-osobowa zdobyła pierwsze złoto w trybie wyzwań (Challenge Mode).
Zapraszamy również do naszego zaktualizowanego działu Hall of Fame, gdzie znajdziecie szczegóły progresu. Warto również śledzić codziennie główną stronę, gdyż progres polskich gildii idzie jak burza. Nie przegapcie tego :-).
Signum po pokonaniu (HC) Stone Guarda...
... oraz (HC) Feng the Accursed
O innym sukcesie tejże gildii pisaliśmy kilka dni temu, kiedy to ekipa 5-osobowa zdobyła pierwsze złoto w trybie wyzwań (Challenge Mode).
Zapraszamy również do naszego zaktualizowanego działu Hall of Fame, gdzie znajdziecie szczegóły progresu. Warto również śledzić codziennie główną stronę, gdyż progres polskich gildii idzie jak burza. Nie przegapcie tego :-).
Rzeź niewiniątek w stolicach Azeroth. Na szczęście zagrożenie już minęło
Kumbol, | Komentarze : 4
Tak tak, wiemy, że internet huczy dziś o wczorajszej rzezi, jaka miała miejsce w stolicach Azerothu na niektórych serwerach. Trzeba więc faktycznie to odnotować, bo przypadki tak jawnego użycia hacków i luk w grze na oficjalnych serwerach World of Warcraft często się nie zdarzają. Ale od początku.
W dniu wczorajszym, w niedzielne popołudnie, na części europejskim serwerów, np. Argent Dawn, w stolicach takich jak Orgrimmar czy Stormwind zaczęło dziać się coś dziwnego. Postacie zarówno graczy, jak i NPC-ów ginęły w tajemniczych okolicznościach. Po prostu umierały nie otrzymując żadnych obrażeń. Po niedługim czasie skala zjawiska była już naprawdę zatrważająca. Ginęli wszyscy, nawet najwięksi twardziele, jak Gamon czy Garrosh Hellscream. Nie było 'zmiłuj'.
Okazało się, że powodem tych masowych mordów byli hakerzy wykorzystujący lukę w grze. Jak pod wieczór poinformował Blizzard, luka została już załatana i do takich dantejskich scen nie powinno już dojść. Jesteśmy bezpieczni.
Swoją drogą, jeżeli jeszcze nie wszyscy dali się przekonać do Mists of Pandaria i chęci Blizzarda do wyciągnięcia graczy ze stolic ponownie do świata, to ten atak można uznać za jedną z lepszych metod perswazji.
W dniu wczorajszym, w niedzielne popołudnie, na części europejskim serwerów, np. Argent Dawn, w stolicach takich jak Orgrimmar czy Stormwind zaczęło dziać się coś dziwnego. Postacie zarówno graczy, jak i NPC-ów ginęły w tajemniczych okolicznościach. Po prostu umierały nie otrzymując żadnych obrażeń. Po niedługim czasie skala zjawiska była już naprawdę zatrważająca. Ginęli wszyscy, nawet najwięksi twardziele, jak Gamon czy Garrosh Hellscream. Nie było 'zmiłuj'.
Okazało się, że powodem tych masowych mordów byli hakerzy wykorzystujący lukę w grze. Jak pod wieczór poinformował Blizzard, luka została już załatana i do takich dantejskich scen nie powinno już dojść. Jesteśmy bezpieczni.
Cytat z: Blizzard (źródło)
W dniu dzisiejszym na niektórych serwerach została wykorzystana luka w grze, która powodowała śmierć postaci graczy i NPC-ów w kilku głównych miastach. Luka ta została już załatana, więc proceder ten nie powinien się już powtórzyć. Można już na nowo bezpiecznie przemierzać stolice, a także wszystkie inne zakątki Azeroth.
Jak przy każdej tego typu sytuacji, podejmujemy bardzo poważne kroki i przeprowadzamy gruntowne dochodzenie. Jeśli posiadacie jakieś informacje powiązane z tym incydentem, prosimy o przekazanie ich na adres hacks@blizzard.com. Przepraszamy za niedogodności, których doświadczyli niektórzy z was, i dziękujemy za wasze zrozumienie.
Jak przy każdej tego typu sytuacji, podejmujemy bardzo poważne kroki i przeprowadzamy gruntowne dochodzenie. Jeśli posiadacie jakieś informacje powiązane z tym incydentem, prosimy o przekazanie ich na adres hacks@blizzard.com. Przepraszamy za niedogodności, których doświadczyli niektórzy z was, i dziękujemy za wasze zrozumienie.
Swoją drogą, jeżeli jeszcze nie wszyscy dali się przekonać do Mists of Pandaria i chęci Blizzarda do wyciągnięcia graczy ze stolic ponownie do świata, to ten atak można uznać za jedną z lepszych metod perswazji.
Patch 5.1: Już wkrótce na PTR! Szaleństwo!
Kumbol, | Komentarze : 10
Wygląda na to, że obietnice Blizzarda o szybszym wypuszczeniu aktualizacji do World of Warcraft nie były bez pokrycia. Zamieć właśnie ogłosiła bowiem, że pierwsza duża łatka do Mists of Pandaria, który miał swoją premierę dopiero 10 dni temu, jest już na zaawansowanym etapie produkcji i lada dzień możemy spodziewać się otwarcia serwerów testowych!
Oto oficjalna zapowiedź nowości patcha 5.1:
Oto oficjalna zapowiedź nowości patcha 5.1:
Cytat z: Blizzard (źródło)
Chociaż Mists of Pandaria już od początku zawiera w sobie jedne z najbardziej zróżnicowanych i rozległych treści do World of Warcraft w historii, to pozostajemy wierni naszemu celowi szybszego dostarczania nowej zawartości. Mając to na względzie, z przyjemnością ogłaszamy, że pierwsza duża aktualizacja do Mists of Pandaria, patch 5.1, jest na zaawansowanym etapie prac.
W zasadzie to planujemy już wkrótce wydać pierwszy build patcha 5.1 na publicznych serwerach testowych (PTR), by każdy mógł sam go sprawdzić! Początkowo PTR nie będzie zawierał wszystkich nowości patcha 5.1, ale poniżej znajdziecie listę głównych elementów łatki, które są w drodze.
Elementy patcha 5.1:
Pandaria i Wojna Podbojów
Podczas gdy członkowie Hordy i Przymierza zajęci byli eksploracją egzotycznego kontynentu Pandarii, Garrosh i Varian zbierali swe wojska przygotowując się do starcia o wpływy na tych z dawna zapomnianych ziemiach. Gracze, którzy przemierzyli Pandarię i wykonali dotychczasowe zadania, dostrzegą siły obydwu frakcji przybijające do wybrzeży dziewiczego lądu. Konflikt Hordy i Przymierza jeszcze bardziej się zaogni. Nowe centra zadań oraz frakcje z reputacją chętnie powitają podróżników gotowych wziąć udział w nasilającej się wojnie,
Gildia awanturników
W Stormwind i Orgrimmar pojawiły się podziemne organizacje parające się nielegalnymi walkami. Awanturnicy mają teraz szansę zyskać poklask w solowych potyczkach PvE z jednymi z najbardziej zajadłych istot World of Warcraft. Pierwsza zasada bójek brzmi: o bójkach się nie rozmawia. Druga zasada...
Usprawnienia walk pupili
System walk pupili doczeka się kilku usprawnień interfejsu i nie tylko. Wśród zmian znajdzie się między innymi opcja ulepszenia rzadkości (rarity) złapanych pupili.
Ulepszanie przedmiotów
Pojawi się możliwość wydania Valor Points na ulepszenie poziomu przedmiotu i jakości posiadanego już ekwipunku.
Przygoda trwa dalej
Wrathion jest gorąco zainteresowany konfliktem, jaki wybucha między frakcjami u południowych wybrzeży Pandarii. Z pewnością będzie miał dla graczy kilka dodatkowych zadań w ramach ich drogi do legendarnego ekwipunku.
Pamiętajcie, że powyższa lista to tylko mały zwiastun tego, co nadchodzi, zaś w planach jest jeszcze więcej nowego. Trzymajcie rękę na pulsie i śledźcie kolejne szczegóły, gdy będziemy zbliżać się do rozpoczęcia testów patcha 5.1!
W zasadzie to planujemy już wkrótce wydać pierwszy build patcha 5.1 na publicznych serwerach testowych (PTR), by każdy mógł sam go sprawdzić! Początkowo PTR nie będzie zawierał wszystkich nowości patcha 5.1, ale poniżej znajdziecie listę głównych elementów łatki, które są w drodze.
Elementy patcha 5.1:
Pandaria i Wojna Podbojów
Podczas gdy członkowie Hordy i Przymierza zajęci byli eksploracją egzotycznego kontynentu Pandarii, Garrosh i Varian zbierali swe wojska przygotowując się do starcia o wpływy na tych z dawna zapomnianych ziemiach. Gracze, którzy przemierzyli Pandarię i wykonali dotychczasowe zadania, dostrzegą siły obydwu frakcji przybijające do wybrzeży dziewiczego lądu. Konflikt Hordy i Przymierza jeszcze bardziej się zaogni. Nowe centra zadań oraz frakcje z reputacją chętnie powitają podróżników gotowych wziąć udział w nasilającej się wojnie,
Gildia awanturników
W Stormwind i Orgrimmar pojawiły się podziemne organizacje parające się nielegalnymi walkami. Awanturnicy mają teraz szansę zyskać poklask w solowych potyczkach PvE z jednymi z najbardziej zajadłych istot World of Warcraft. Pierwsza zasada bójek brzmi: o bójkach się nie rozmawia. Druga zasada...
Usprawnienia walk pupili
System walk pupili doczeka się kilku usprawnień interfejsu i nie tylko. Wśród zmian znajdzie się między innymi opcja ulepszenia rzadkości (rarity) złapanych pupili.
Ulepszanie przedmiotów
Pojawi się możliwość wydania Valor Points na ulepszenie poziomu przedmiotu i jakości posiadanego już ekwipunku.
Przygoda trwa dalej
Wrathion jest gorąco zainteresowany konfliktem, jaki wybucha między frakcjami u południowych wybrzeży Pandarii. Z pewnością będzie miał dla graczy kilka dodatkowych zadań w ramach ich drogi do legendarnego ekwipunku.
Pamiętajcie, że powyższa lista to tylko mały zwiastun tego, co nadchodzi, zaś w planach jest jeszcze więcej nowego. Trzymajcie rękę na pulsie i śledźcie kolejne szczegóły, gdy będziemy zbliżać się do rozpoczęcia testów patcha 5.1!
Mists of Pandaria: 2.7 miliona sztuk w pierwszym tygodniu; ponad 10 milionów abonentów
Kumbol, | Komentarze : 13
Po pierwszym niepokojącym i drugim nieco bardziej racjonalnym raporcie analityków bankowych, którzy sprzedaż Mists of Pandaria wieścili na poziomie odpowiednio 600-700 tys. i 4.7 miliona sztuk, dziś doczekaliśmy się oficjalnego komunikatu Blizzard Entertainment. Jest dobrze, ale bywało lepiej.
Wedle oficjalnych danych dodatek Mists of Pandaria sprzedał się w pierwszym tygodniu w liczbie 2.7 miliona kopii. Ponadto, liczba aktywnych abonentów World of Warcraft ponownie przekroczyła 10 milionów. Warto wynotować, że są to dane, które NIE uwzględniają jeszcze rynku chińskiego, gdzie najnowsze rozszerzenie zadebiutowało 2 października.
Powyższe wyniki są naprawdę dobre, dużo lepsze, niż wieściły to pierwsze analizy, ale po raz pierwszy w historii World of Warcraft dodatek nie pobił rekordu poprzednika. Cataclysm sprzedał się bowiem w ilości 3.3 miliona egzemplarzy, i to nie w tydzień, a już w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery, by w ciągu miesiąca dobić do 4.7 miliona. Zobaczymy, jak w dalszej perspektywie poradzi sobie Mists of Pandaria.
Poniżej oficjalny komunikat prasowy Blizzarda:
PARYŻ, Francja -- 4 października, 2012 -- 25 września odbyła się globalna premiera World of Warcraft®: Mists of Pandaria™ - nowego rozszerzenia do największej na świecie, płatnej gry MMO, a firma Blizzard Entertainment, Inc. ogłosiła dziś, że do walki o Pandarię dołączyły już miliony graczy. Podczas pierwszego tygodnia od premiery, a jeszcze przed jej wydaniem w Chinach, które nastąpiło 2 października, sprzedano około 2,7 miliona egzemplarzy dodatku, a liczba graczy na całym świecie przekroczyła 10 milionów subskrybentów, odnotowując wzrost we wszystkich znaczących regionach.*
„Wydając Mists of Pandaria postawiliśmy sobie za cel dać graczom jeszcze więcej radości z zabawy i odkrywania świata, co zawsze było podstawą World of Warcraft -- a także dodanie mnóstwa dodatkowych elementów i funkcji do gry,” powiedział Mike Morhaime, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Blizzard Entertainment. „Bardzo cieszymy się widząc wyniki pracy włożonej w to rozszerzenie i słysząc pozytywne opinie naszych graczy.”
Zespół twórców World of Warcraft ciężko pracuje nad pierwszą dużą aktualizacją do rozszerzenia. Dodatkowe informacje, takie jak data wydania oraz opis zawartości podamy w niedalekiej przyszłości.
W World of Warcraft: Mists of Pandaria floty wojenne Przymierza i Hordy ścierają się u wybrzeży od dawna zagubionego kontynentu, zwiastując nową erę odkryć i podbojów w historii świata Azeroth. Gdy gracze zbiegną z pokładów statków na brzeg tej nieznanej, egzotycznej krainy i zaczną poznawać jej sekrety, napotkają nowych potężnych sprzymierzeńców, odkryją starożytne tajemnice i odegrają rolę w rozognieniu trwającego od wieków konfliktu między Hordą a Przymierzem, tym razem na obcym polu bitwy, z dala od domu.
Dodatek Mists of Pandaria jest dostępny w wersji na płycie DVD-ROM na komputery z systemami Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 oraz Macintosh®w sugerowanej cenie detalicznej 34,99 €. Można go także zakupić w wersji cyfrowej bezpośrednio na stronie gry World of Warcraft firmy Blizzard (www.WorldofWarcraft.com), również w cenie 34,99 €.
W sklepach dostępna jest już także specjalna edycja kolekcjonerska, zawierająca mnóstwo dodatkowych przedmiotów. Można ją nabyć wyłącznie w wersji pudełkowej w sugerowanej cenie detalicznej 69,99 €. Oprócz płyty z grą, znajdują się w niej następujące elementy:
po raz pierwszy gracze w World of Warcraft maja możliwość zakupienia specjalnej, cyfrowej wersji deluxe Mists of Pandaria (w sugerowanej cenie detalicznej 49,99 €), dostępnej na stronie World of Warcraft (www.WorldofWarcraft.com) lub u wybranych sprzedawców w postaci kodu aktywacyjnego. Cyfrowa wersja deluxe zawiera pełną wersję Mists of Pandaria w formie cyfrowej, a także przedmioty cyfrowe z edycji kolekcjonerskiej, dostępnej wyłącznie w wersji pudełkowej. Gracze, którzy zakupią wydanie standardowe w wersji cyfrowej albo pudełkowej, będą mogli w dowolnym momencie ulepszyć grę do cyfrowej wersji deluxe (do chwili, gdy osobna wersja cyfrowa deluxe będzie dostępna w sprzedaży) za dodatkowe 15 €.
Mists of Pandaria oferuje dużą ilość różnorodnych elementów dla nowych i powracających graczy w World of Warcraft. W dodatku na graczy czekają: nowa grywalna rasa (pandareni) z własną strefą startową i zadaniami, nowa klasa postaci (mnich) i olbrzymi nowy kontynent, który gracze będą odkrywać szukając przygód i prowadząc swoje postacie do poziomu 90 – nowego maksymalnego progu doświadczenia. Oprócz tego dodatek wprowadza wiele nowych elementów rozgrywki opracowanych tak, aby zapewnić jeszcze więcej sposobów na zabawę w grze. Wśród nich znaleźć można scenariusze – elastyczny nowy rodzaj kooperacyjnych wyzwań PvE; tryb wyzwań, zapewniający prestiżowe nagrody graczom, którzy pokonają podziemia przeznaczone dla pięcioosobowej drużyny w Mists of Pandaria, a także zupełnie nowy system bitew zwierzaków.
Dodatek otrzymał klasyfikację „12” w systemie PEGI. Oprócz wersji angielskiej, Mists of Pandaria jest dostępny w pełni zlokalizowany w następujących językach: hiszpański (odmiana południowoamerykańska), portugalski (odmiana brazylijska), francuski, niemiecki, hiszpański (odmiana europejska), rosyjski, koreański, chiński (w wersji tradycyjnej i uproszczonej) oraz – po raz pierwszy w przypadku premiery dodatku do World of Warcraft – włoski.
Więcej informacji o World of Warcraft i Mists of Pandaria można znaleźć na stronie http://www.WorldofWarcraft.com. Blizzard Entertainment przygotowuje obecnie różne gry i z tego powodu oferuje pracę na wielu stanowiskach. Więcej informacji oraz instrukcje odnośnie aplikowania znajdują się na stronie http://jobs.blizzard.com.
* W oparciu o wewnętrzne dane firmy oraz raporty od kluczowych dystrybutorów.
Definicja subskrybenta World of Warcraft
Do subskrybentów World of Warcraft zalicza się osoby, które uiściły opłatę abonamentową lub posiadają aktywną, z góry opłaconą kartę do gry w World of Warcraft, a także osoby, które zakupiły grę i posiadają miesiąc bezpłatnego czasu dostępu do niej. Jako subskrybentów traktuje się także osoby grające w kawiarniach internetowych, które korzystały z gry na przestrzeni ostatnich trzydziestu dni. Powyższa definicja wyklucza wszystkie osoby korzystające z bezpłatnej subskrypcji promocyjnej, z anulowanym abonamentem, bez aktywnej subskrypcji lub przedpłaconej karty gry. Subskrybenci na terenach licencjobiorców zdefiniowani są w ten sam sposób.
Wedle oficjalnych danych dodatek Mists of Pandaria sprzedał się w pierwszym tygodniu w liczbie 2.7 miliona kopii. Ponadto, liczba aktywnych abonentów World of Warcraft ponownie przekroczyła 10 milionów. Warto wynotować, że są to dane, które NIE uwzględniają jeszcze rynku chińskiego, gdzie najnowsze rozszerzenie zadebiutowało 2 października.
Powyższe wyniki są naprawdę dobre, dużo lepsze, niż wieściły to pierwsze analizy, ale po raz pierwszy w historii World of Warcraft dodatek nie pobił rekordu poprzednika. Cataclysm sprzedał się bowiem w ilości 3.3 miliona egzemplarzy, i to nie w tydzień, a już w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery, by w ciągu miesiąca dobić do 4.7 miliona. Zobaczymy, jak w dalszej perspektywie poradzi sobie Mists of Pandaria.
Poniżej oficjalny komunikat prasowy Blizzarda:
Cytat z: Blizzard (źródło)
ARMIE HORDY I PRZYMIERZA ROSNĄ W SIŁĘ PO PREMIERZE DODATKU MISTS OF PANDARIA™
2,7 miliona egzemplarzy nowego dodatku do World of Warcraft sprzedanych w pierwszym tygodniu - ponad 10 milionów subskrybentów na całym świecie
2,7 miliona egzemplarzy nowego dodatku do World of Warcraft sprzedanych w pierwszym tygodniu - ponad 10 milionów subskrybentów na całym świecie
PARYŻ, Francja -- 4 października, 2012 -- 25 września odbyła się globalna premiera World of Warcraft®: Mists of Pandaria™ - nowego rozszerzenia do największej na świecie, płatnej gry MMO, a firma Blizzard Entertainment, Inc. ogłosiła dziś, że do walki o Pandarię dołączyły już miliony graczy. Podczas pierwszego tygodnia od premiery, a jeszcze przed jej wydaniem w Chinach, które nastąpiło 2 października, sprzedano około 2,7 miliona egzemplarzy dodatku, a liczba graczy na całym świecie przekroczyła 10 milionów subskrybentów, odnotowując wzrost we wszystkich znaczących regionach.*
„Wydając Mists of Pandaria postawiliśmy sobie za cel dać graczom jeszcze więcej radości z zabawy i odkrywania świata, co zawsze było podstawą World of Warcraft -- a także dodanie mnóstwa dodatkowych elementów i funkcji do gry,” powiedział Mike Morhaime, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Blizzard Entertainment. „Bardzo cieszymy się widząc wyniki pracy włożonej w to rozszerzenie i słysząc pozytywne opinie naszych graczy.”
Zespół twórców World of Warcraft ciężko pracuje nad pierwszą dużą aktualizacją do rozszerzenia. Dodatkowe informacje, takie jak data wydania oraz opis zawartości podamy w niedalekiej przyszłości.
W World of Warcraft: Mists of Pandaria floty wojenne Przymierza i Hordy ścierają się u wybrzeży od dawna zagubionego kontynentu, zwiastując nową erę odkryć i podbojów w historii świata Azeroth. Gdy gracze zbiegną z pokładów statków na brzeg tej nieznanej, egzotycznej krainy i zaczną poznawać jej sekrety, napotkają nowych potężnych sprzymierzeńców, odkryją starożytne tajemnice i odegrają rolę w rozognieniu trwającego od wieków konfliktu między Hordą a Przymierzem, tym razem na obcym polu bitwy, z dala od domu.
Dodatek Mists of Pandaria jest dostępny w wersji na płycie DVD-ROM na komputery z systemami Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 oraz Macintosh®w sugerowanej cenie detalicznej 34,99 €. Można go także zakupić w wersji cyfrowej bezpośrednio na stronie gry World of Warcraft firmy Blizzard (www.WorldofWarcraft.com), również w cenie 34,99 €.
W sklepach dostępna jest już także specjalna edycja kolekcjonerska, zawierająca mnóstwo dodatkowych przedmiotów. Można ją nabyć wyłącznie w wersji pudełkowej w sugerowanej cenie detalicznej 69,99 €. Oprócz płyty z grą, znajdują się w niej następujące elementy:
- Przedmioty cyfrowe do gry World of Warcraft – wierzchowiec Imperial Quilen i zwierzak Lucy Quilen Cub, portrety Battle.net®do gry StarCraft®II, a także symbol i akcent na sztandar do gry Diablo® III.
- 208-stronicowy album pt. The Art of Mists of Pandaria – wydany w twardej okładce, zawierający niepublikowane dotąd grafiki z różnych etapów tworzenia dodatku;
- Zestaw DVD/Blu-Ray z materiałami zza kulis produkcji World of Warcraft: Mists of Pandaria, wypełniony ponad godziną nagrań i wywiadów z twórcami gry;
- Ścieżka dźwiękowa z edycji kolekcjonerskiej World of Warcraft: Mists of Pandaria na płycie CD;
- Podkładkę pod mysz World of Warcraft Mists of Pandaria ze specjalnej edycji, na której uwieczniono Chena Stormstouta, legendarnego pandareńskiego miodowara;
po raz pierwszy gracze w World of Warcraft maja możliwość zakupienia specjalnej, cyfrowej wersji deluxe Mists of Pandaria (w sugerowanej cenie detalicznej 49,99 €), dostępnej na stronie World of Warcraft (www.WorldofWarcraft.com) lub u wybranych sprzedawców w postaci kodu aktywacyjnego. Cyfrowa wersja deluxe zawiera pełną wersję Mists of Pandaria w formie cyfrowej, a także przedmioty cyfrowe z edycji kolekcjonerskiej, dostępnej wyłącznie w wersji pudełkowej. Gracze, którzy zakupią wydanie standardowe w wersji cyfrowej albo pudełkowej, będą mogli w dowolnym momencie ulepszyć grę do cyfrowej wersji deluxe (do chwili, gdy osobna wersja cyfrowa deluxe będzie dostępna w sprzedaży) za dodatkowe 15 €.
Mists of Pandaria oferuje dużą ilość różnorodnych elementów dla nowych i powracających graczy w World of Warcraft. W dodatku na graczy czekają: nowa grywalna rasa (pandareni) z własną strefą startową i zadaniami, nowa klasa postaci (mnich) i olbrzymi nowy kontynent, który gracze będą odkrywać szukając przygód i prowadząc swoje postacie do poziomu 90 – nowego maksymalnego progu doświadczenia. Oprócz tego dodatek wprowadza wiele nowych elementów rozgrywki opracowanych tak, aby zapewnić jeszcze więcej sposobów na zabawę w grze. Wśród nich znaleźć można scenariusze – elastyczny nowy rodzaj kooperacyjnych wyzwań PvE; tryb wyzwań, zapewniający prestiżowe nagrody graczom, którzy pokonają podziemia przeznaczone dla pięcioosobowej drużyny w Mists of Pandaria, a także zupełnie nowy system bitew zwierzaków.
Dodatek otrzymał klasyfikację „12” w systemie PEGI. Oprócz wersji angielskiej, Mists of Pandaria jest dostępny w pełni zlokalizowany w następujących językach: hiszpański (odmiana południowoamerykańska), portugalski (odmiana brazylijska), francuski, niemiecki, hiszpański (odmiana europejska), rosyjski, koreański, chiński (w wersji tradycyjnej i uproszczonej) oraz – po raz pierwszy w przypadku premiery dodatku do World of Warcraft – włoski.
Więcej informacji o World of Warcraft i Mists of Pandaria można znaleźć na stronie http://www.WorldofWarcraft.com. Blizzard Entertainment przygotowuje obecnie różne gry i z tego powodu oferuje pracę na wielu stanowiskach. Więcej informacji oraz instrukcje odnośnie aplikowania znajdują się na stronie http://jobs.blizzard.com.
* W oparciu o wewnętrzne dane firmy oraz raporty od kluczowych dystrybutorów.
Definicja subskrybenta World of Warcraft
Do subskrybentów World of Warcraft zalicza się osoby, które uiściły opłatę abonamentową lub posiadają aktywną, z góry opłaconą kartę do gry w World of Warcraft, a także osoby, które zakupiły grę i posiadają miesiąc bezpłatnego czasu dostępu do niej. Jako subskrybentów traktuje się także osoby grające w kawiarniach internetowych, które korzystały z gry na przestrzeni ostatnich trzydziestu dni. Powyższa definicja wyklucza wszystkie osoby korzystające z bezpłatnej subskrypcji promocyjnej, z anulowanym abonamentem, bez aktywnej subskrypcji lub przedpłaconej karty gry. Subskrybenci na terenach licencjobiorców zdefiniowani są w ten sam sposób.