Mists of Pandaria: Dziennik podróży Li Li - część VIII
Kumbol, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard (źródło)
Wpis ósmy: Szczyt Kun-Lai
Myślałam, że Jadeitowy Las był wielkim kawałkiem lądu, jednak nie miał porównania wobec Szczytu Kun-Lai. Góry były tak wysokie, że nawet z wysokości, z balonu na rozgrzane powietrze, musiałam zadzierać głowę, aby przyjrzeć się tylko ośnieżonym zboczom ginącym w obłokach.
Nasz cel - Świątynia Białego Tygrysa. Była umiejscowiona w północno-wschodnim Kun-Lai. Podobnie jak świątynie w Jadeitowym Lesie i Dziczy Krasarang, była dedykowana jednemu z legendarnych celestynów Pandarii. W tym przypadku Xuenowi, Białemu Tygrysowi. Pilot balona, Shin, mówił o nim także jako o duchu siły, co zdawało się być perfekcyjną cechą w obliczu tych nieprzyjaznych gór.
Tereny świątyni były okryte mrozem w momencie naszego przybycia. Moje łapy były zdrętwiałe gdy skończyliśmy władowywać wszystkie beczki z rybami. Nawet mój bandyszop, Shisai, nie mógł ukryć się przed zimnem. Szron pokrywał jego futro od głowy po sam ogon, a jego wąsy zamieniły się w lód. Byłoby mi przykro z powodu malucha, gdyby nie zachowywał się ostatnio jak zrzęda. Zaledwie noc wcześniej próbował mnie ugryźć, gdy nakryłam go na kradzieży ryb z beczek!
Coś było z nim nie tak, ale nie wiedziałam co... Jeszcze nie.
Po dokonaniu dostawy powróciliśmy w przestworza i skierowaliśmy się ku skalistym stepom wyżynnym w południowym Kun-Lai. To właśnie tu żyła większość mieszkańców regionu. Poza chatkami hozen i wioskami pandarenów, widziałam osady jinyu na skraju Jeziora Inkaustowych Skrzeli. Miałam nadzieję na poznanie bliżej antycznej kultury i bogatej historii tej nawodnej rasy. Co ważniejsze, chciałam wiedzieć, jak wprowadzają małe rybki w bąbelki i sprawiają, że unoszą się w powietrzu.
Nigdy jednak nie miałam okazji zbadać Inkaustowych Skrzeli. Tak naprawdę nie mogłam cieszyć się żadnym z niesamowitych miejsc Kun-Lai. Z każdą sekundą Shisai stawał się coraz bardziej niebezpieczny i nieprzewidywalny.
"On jest rozzłoszczony," wyjaśnił Shin, zauważając zachowanie bandyszopa. "Ale to nie jest jego wina..." Pandaren dalej powiedział mi, że jeden z sha - byt czystej agresji - uciekł ze swojego więzienia w wysokich górach. Terroryzował stepy powodując wybuchy przemocy wśród różnych mieszkańców, którzy tam żyli.
Żeby było jeszcze gorzej, rasa kudłatych o podobnym jakom twarzach nomadów, zwanych yaungol, wmaszerowała do regionu od zachodu. Te wielkie durnie zachowywały się, jakby władały tym miejscem, paląc wszelkie osady jakie stały im na drodze i zrównując je z ziemią. Shin nie wiedział, czy nagłe pojawienie się yaungolów było powiązane z sha, jednak brutale na pewno nie sprawiały, że w Kun-Lai było bezpieczniej.
Mimo że nie mogliśmy zrobić zbyt wiele z sha i yaungolami, nadal mogliśmy pomóc bandyszopowi. Shin powiedział, że zna odpowiednią osobę, która będzie w stanie uleczyć problemy z agresją Shisaia: Odważny Yon.
Yon żył w małej jaskini na Szczycie Kota, samotnej górze położonej w południowo-zachodnim Kun-Lai. Był ekscentrycznym pandarenem, sławnym z umiejętności oswajania dzikich zwierząt i uczenia ich walki. Na szczęście Shin i Yon byli starymi kumplami, tak więc poskramiacz powitał nas w swoim domu i zgodził się pomóc Shisaiowi. Ostrożnie zbadał zrzędliwego bandyszopa. Raz na jakiś czas Yon zwracał się do swoich pupilów, które trzymał w jaskini, i zadawał im pytanie lub mruczał coś pod nosem. Jednak tym, co naprawdę mnie w nim wystraszyło, były dziwne swetry, kapcie i szaliki wiszące na ścianach. Jasne było, że zostały one wydziergane z myślą o różnych rodzajach zwierząt. Każda część garderoby miała nawet wyhaftowane na sobie imię pupilów Yona!
"Śmiej się, jeśli chcesz," powiedział poskramiacz w swojej obronie, gdy przyłapał mnie na gapieniu się na ubrania, "jednak tutaj w zimnie ważnym jest, aby utrzymywać ciepłotę zwierząt. Mogłyby przeciążyć mięśnie."
Ta... Yon był trochę zwariowany, ale polubiłam go. Przypominał mi mistrzów mnichów na Wędrującej wyspie, którzy spędzali całe swoje życie na ćwiczeniu wybranych sztuk. Tylko zamiast osiągać wewnętrzną równowagę, Yon sprawiał, że króliczki walczyły z małymi krokodylkami. Co też było fajne.
Następnego dnia Yon pokazał mi sposoby radzenia sobie z Shisaiem i "ukierunkowywania jego agresji." Zrozumiałam przez to, że miał na myśli uczenie bandyszopa jak walczyć z innymi pupilami. Nigdy nie podejrzewałam, że moja mała roztrzepana futrzana kulka będzie w stanie używać taktyki w walce, jednak jak się okazało, był w tym całkiem dobry!
Shisai dawał sobie radę z zaprawionymi w bojach pupilami Yona (dzięki mojemu strategicznemu trenowaniu, oczywiście). Co więcej, walka uspokajała Shisaia. W przerwach pomiędzy obijaniem przeciwników, był dawnym sobą, chociaż z kilkoma dodatkowymi bliznami.
Następnego ranka wyruszyliśmy ze Szczytu Kota z Shinem i Shisaiem. Zanim odlecieliśmy, Yon przekazał mi torbę starych rzeczy jego pupilów: gryzaki, aby uspokoić Shisaia, gdy będzie podszczypywał, smakołyki i wszelkiego rodzaju inne rzeczy. Poskramiacz nigdy nie poprosił o zapłatę. Bardzo go za to szanowałam. Pomógł Shisaiowi z powodu swojej miłości do poskramiania dzikich bestii. Ponadto... no cóż... wiedział i tak, że nie mam żadnych pieniędzy.
Shin pilotował balon na wschód, gdy rozmawialiśmy o tym, gdzie mógłby mnie wysadzić. Mniej więcej w połowie naszej konwersacji coś na ziemi przykuło mój wzrok. Tuziny tuzinów pandarenów przekraczały gigantyczną bramę na południowej granicy Kun-Lai.
Shin nazywał ją Bramą Czcigodnych Celestynów. Był zadziwiony, że została otwarta. Najwidoczniej bariera była zamknięta przez tysiące lat. Za murem leży miejsce okryte w mitach i legendach: Dolina Wiecznego Rozkwitu. Były to ziemie, na których swe kroki postawiło kiedykolwiek niewiele osób.
Innymi słowy, dolina była ucieleśnieniem marzeń odkrywcy i wiedziałam, że to tam muszę się udać w następnej kolejności.
Aktualizacja progresu Tier 14: Heroic: Sha of Fear
Darkelf, | Komentarze : 3
Wiele polskich gildii nadal próbuje swych sił w instancjach rajdowych: Mogu'shan Vaults, Heart of Fear czy też Terrace of Endless Spring. Tryb heroiczny we wszystkich już instancjach został zdobyty przez gildię Accidentally, która oficjalnie ukończyła Tier 14 pokonując bossa (HC) Sha of Fear. Tym samym uplasowała się ona na 15 miejscu ogólnoświatowego rankingu 25-osobowych gildii oraz na 20 w rankingu ogólnym. Wielkie gratulacje!
Zaraz za nią w polskim rankingu znajdują się takie gildie jak Signum, Encore oraz Innominate (Horda) i Semper Invicta, Insinity czy BrygadaPapySmerfa (Przymierze).
11 gildii ukończyło Mogu'shan Vaults w trybie heroicznym, a ostatnią gildią jest Good Omen z serwera Burning Legion. Kilka gildii jest już w połowie drogi do wyczyszczenia Heart of Fear w trybie heroicznym. Życzymy powodzenia wszystkim i będziemy informować Was na bieżąco o ważniejszych zmianach w progresie PvE na polskiej scenie World of Warcraft.
Poniżej możecie zobaczyć wykres przedstawiający stan progresu w instancji Mogu'shan Vaults. Póki co w Mists of Pandaria mamy w Polsce 22 gildie rajdujące 25-osobowe wersje rajdów, oraz 188 gildii 10-osobowych. Dla porównania, w Dragon Soul (Catalcysm) było ich wszystkich prawie 250.
(Wykres z dnia 2 grudnia 2012)
Zaraz za nią w polskim rankingu znajdują się takie gildie jak Signum, Encore oraz Innominate (Horda) i Semper Invicta, Insinity czy BrygadaPapySmerfa (Przymierze).
11 gildii ukończyło Mogu'shan Vaults w trybie heroicznym, a ostatnią gildią jest Good Omen z serwera Burning Legion. Kilka gildii jest już w połowie drogi do wyczyszczenia Heart of Fear w trybie heroicznym. Życzymy powodzenia wszystkim i będziemy informować Was na bieżąco o ważniejszych zmianach w progresie PvE na polskiej scenie World of Warcraft.
Poniżej możecie zobaczyć wykres przedstawiający stan progresu w instancji Mogu'shan Vaults. Póki co w Mists of Pandaria mamy w Polsce 22 gildie rajdujące 25-osobowe wersje rajdów, oraz 188 gildii 10-osobowych. Dla porównania, w Dragon Soul (Catalcysm) było ich wszystkich prawie 250.
(Wykres z dnia 2 grudnia 2012)
Przygarnij kotka - Wspomóż ofiary huraganu Sandy adoptując Cinder Kitten z Blizzard Store
Caritas, | Komentarze : 3
Długo zapowiadany nowy pupil już dostępny w sklepie Blizzarda! Tym razem to gratka nie tylko dla kolekcjonerów.
Jak wiecie, Blizzard chętnie wspomaga potrzebujących, jeśli tylko może. Niebiescy ponownie stanęli na wysokości zadania i stworzyli Cinder Kitten, czyli uroczego kociaka. Cały dochód z jego sprzedaży przeznaczają na pomoc ofiarom huraganu Sandy. Tak, nie 10%, nie 20% tylko 100% z każdego sprzedanego do 31.12.2012 roku kociaka zostanie przekazane amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi na pomoc ofiarom Sandy.
Biegnijcie po kotka!
Już teraz do adopcji w Sklepie z pupilami: Cinder Kitten, ognisty kociak szukający domu do rozgrzania. Zaadoptuj tego uroczego urwisa, a wspomożesz tym samym ofiary huraganu Sandy.
Od teraz do północy 31. grudnia 2012, 100% z opłaty adopcyjnej w wysokości 10 euro będzie przekazane amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi na pomoc ofiarom Sandy. Wsparcie to pozwoli Czerwonemu Krzyżowi zapewnić schronienie, żywność, wsparcie psychologiczne i inne ofiarom tej katastrofy.
Cinder Kitten to nie tylko dobry wygląd - ten kociak ma pazury i jest purrfekcyjnym dodatkiem do każdej pupilowej drużyny bitewnej. Cinder Kitten ma statystyki na poziomie Rare i jest częścią rodziny Elemental. Ten niezbyt oziębły kociak używa wielu umiejętności charakterystycznych dla rodziny Beast jako dodatku do umiejętności rodzin Dragonkin i Elemental, może też używać Prowl, Leap i rozdzierać przeciwników w trójuderzeniowym combo dzięki Rend - a robiąc to wszystko, wygląda świetnie.
Aby dowiedzieć się więcej o Sklepie z pupilami, odwiedź sekcję FAQ Sklepu.
Jak wiecie, Blizzard chętnie wspomaga potrzebujących, jeśli tylko może. Niebiescy ponownie stanęli na wysokości zadania i stworzyli Cinder Kitten, czyli uroczego kociaka. Cały dochód z jego sprzedaży przeznaczają na pomoc ofiarom huraganu Sandy. Tak, nie 10%, nie 20% tylko 100% z każdego sprzedanego do 31.12.2012 roku kociaka zostanie przekazane amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi na pomoc ofiarom Sandy.
Biegnijcie po kotka!
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Już teraz do adopcji w Sklepie z pupilami: Cinder Kitten, ognisty kociak szukający domu do rozgrzania. Zaadoptuj tego uroczego urwisa, a wspomożesz tym samym ofiary huraganu Sandy.
Od teraz do północy 31. grudnia 2012, 100% z opłaty adopcyjnej w wysokości 10 euro będzie przekazane amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi na pomoc ofiarom Sandy. Wsparcie to pozwoli Czerwonemu Krzyżowi zapewnić schronienie, żywność, wsparcie psychologiczne i inne ofiarom tej katastrofy.
Cinder Kitten to nie tylko dobry wygląd - ten kociak ma pazury i jest purrfekcyjnym dodatkiem do każdej pupilowej drużyny bitewnej. Cinder Kitten ma statystyki na poziomie Rare i jest częścią rodziny Elemental. Ten niezbyt oziębły kociak używa wielu umiejętności charakterystycznych dla rodziny Beast jako dodatku do umiejętności rodzin Dragonkin i Elemental, może też używać Prowl, Leap i rozdzierać przeciwników w trójuderzeniowym combo dzięki Rend - a robiąc to wszystko, wygląda świetnie.
Aby dowiedzieć się więcej o Sklepie z pupilami, odwiedź sekcję FAQ Sklepu.
Wichry Wojny do wygrania w naszym konkursie!
Kumbol, | Komentarze : 21
Tak, tak, wiemy, że czekaliście! Wspólnie z wydawnictwem Fabryka Słów zapraszamy do wzięcia udziału w naszym konkursie, w którym wygrać możecie jeden z trzech egzemplarzy najnowszej książki World of Warcraft: Jaina Proudmoore: Wichry Wojny.
Konkurs nie wymaga bycia wybitnym plastykiem czy wspaniałym pisarzem. Wystarczy wypełnić króciutki quiz z wiedzy o fabule World of Warcraft i trzymać kciuki za szczęście w losowaniu. Za tydzień o 20:00 wylosujemy 3 zwycięzców spośród uczestników, którzy poprawnie odpowiedzieli na wszystkie pytania.
Chcecie dowiedzieć się więcej o pierwszej od lat wydanej po polsku powieści z uniwersum Warcrafta? Obszernie już informowaliśmy o jej premierze, a dzień później mieliśmy dla Was recenzję na dwa głosy.
WoWCenter.pl jest patronem medialnym polskiego wydania "Wichrów Wojny".
Konkurs nie wymaga bycia wybitnym plastykiem czy wspaniałym pisarzem. Wystarczy wypełnić króciutki quiz z wiedzy o fabule World of Warcraft i trzymać kciuki za szczęście w losowaniu. Za tydzień o 20:00 wylosujemy 3 zwycięzców spośród uczestników, którzy poprawnie odpowiedzieli na wszystkie pytania.
Chcecie dowiedzieć się więcej o pierwszej od lat wydanej po polsku powieści z uniwersum Warcrafta? Obszernie już informowaliśmy o jej premierze, a dzień później mieliśmy dla Was recenzję na dwa głosy.
WoWCenter.pl jest patronem medialnym polskiego wydania "Wichrów Wojny".
Patch 5.1: Lądowanie już jutro na europejskich serwerach!
Kumbol, | Komentarze : 5
Tak, to już jutro! Lądujemy! Jutro, w czasie przerwy technicznej, europejskie serwery World of Warcraft zostaną zaktualizowane do wersji 5.1. To pierwszy duży patch w cyklu Mists of Pandaria, i chociaż nie czas jeszcze na nowy tier rajdowy i sezon PvP, to jednak "Lądowanie" wprowadzi całą masę innych nowości oraz usprawnień, a przede wszystkim pchnie fabułę do przodu tak bardzo, jak nie stało się to jeszcze w żadnej łatce w historii World of Warcraft.
Chcemy, żebyście byli dobrze przygotowani do nadchodzącej zawieruchy, więc oto mega-news z podsumowaniem nowości wnoszonych jutro przez patch 5.1: Lądowanie.
W miarę zdobywania reputacji gracze wezmą też udział w epickiej historii, w czasie której skrzyżują swe drogi niemal ze wszystkimi liderami poszczególnych ras, a także wieloma innymi postaciami istotnymi w uniwersum Warcrafta.
W 5.1 zadebiutuje wreszcie zapowiadany już od dawna system ulepszania przedmiotów. Początkowo miał pozwalać jedynie na ulepszanie przedmiotów PvE za Valor Points, jednak niedawno Blizzard zmienił zdanie i postanowił umożliwić także wzmacnianie ekwipunku za Justice, Honor i Conquest Points.
Ulepszenia przedmiotów dokonujemy u nowego NPC-a, który dołączył do Ethereali zajmujących się Reforgingiem, Transmogryfikacją i Void Storage. Na chwilę obecną ulepszenia przedmiotu nie można cofnąć i odzyskać zużytych punktów.
W związku z nową funkcją ulepszania przedmiotów zmieniają się tooltipy (dymki informacyjne) przedmiotów.
Gildia awanturników to nowy rodzaj rozgrywki solowej PvE. Po dołączeniu do gildii (wymagane zaproszenie) walczymy na ringu z mini-bossami, awansując stopniowo w szeregach gildii i zdobywając uznanie. Więcej o tej funkcji w notach patcha, a także tutaj.
W 5.1 pojawi się aż 5 nowych scenariuszy, z czego po dwa są unikalne dla każdej z frakcji.
Nagrania z ich przejścia możecie obejrzeć poniżej:
W 5.1 interfejs użytkownika zyska nową funkcję, która wyświetlać będzie czytelne komunikaty na środku ekranu w momencie, gdy nasza postać jest pod wpływem efektów częściowo lub w pełni ograniczających naszą kontrolę nad nią (Polymorph, Silence, Disarm, Stun itp.).
Jason Hayes powraca do komponowania muzyki dla Blizzard Entertainment. Ścieżka dźwiękowa patcha 5.1 to niemal w całości jego robota.
Po wejściu patcha 5.1 gracze, którzy osiągnęli na jednej ze swoich postaci poziom Revered u jednej z nowych frakcji wprowadzonych w Mists of Pandaria, mogą teraz nabyć przedmiot, który po użyciu na stałe podwoi reputację zdobywaną u tej frakcji na wszystkich naszych postaciach. Ucieszą się z pewnością miłośnicy altów, ale pamiętać należy, że na podwojonej reputacji skorzysta także główna postać w czasie dobijania do Exalted.
Legendarny ciąg zadań od księcia Wrathiona jest kontynuowany w patchu 5.1. Czarny książę jest gorąco zainteresowany przebiegiem konfliktu Hordy i Przmierza w Pandarii, i będziemy musieli udowodnić mu, ze to nasza frakcja zasługuje na jego wsparcie. "Legendaryzujący" broń klejnot po wykonaniu doczeka się ulepszenia (+50 do statystyk): Refined Crystallized Dread, Refined Crystallized Horror, Refined Crystallized Terror. Uzyskamy też możliwość dodania dodatkowego, zwykłego klejnotu do broni, dzięki Eye of the Black Prince.
Warlockowie uzyskają też dostęp do specjalnej serii zadań (rozpoczynającą się od Sealed Tome of the Lost Legion), w czasie której będą chcieli zwerbować do pomocy swojej frakcji tajemniczą grupę zwaną Radą Czarnego Żniwa (Council of Black Harvest). Podczas przygody odwiedzą między innymi Black Temple, gdzie spotkają Akamę.
Chcemy, żebyście byli dobrze przygotowani do nadchodzącej zawieruchy, więc oto mega-news z podsumowaniem nowości wnoszonych jutro przez patch 5.1: Lądowanie.
Wojna dociera do Pandarii
Wojna dociera do wybrzeży Pandarii. Siły Przymierza i Hordy lądują na plaży Krasarang Wilds i budują swoje fortyfikacje. Gracze zaangażują się w działania wojenne prowadzone z Lion's Landing i Dominance Point, wspomagając przy tym nowe frakcje - odpowiednio Operation: Shieldwall i Dominance Offensive. Reputację z nimi zdobędzie się wykonując nowe dzienne zadania. Pojawią się także elementy World PvP - strategiczne cele na wybrzeżu Krasarang Wilds, które będzie można przejąć i obstawić własnymi NPC-ami.W miarę zdobywania reputacji gracze wezmą też udział w epickiej historii, w czasie której skrzyżują swe drogi niemal ze wszystkimi liderami poszczególnych ras, a także wieloma innymi postaciami istotnymi w uniwersum Warcrafta.
System ulepszania przedmiotów
W 5.1 zadebiutuje wreszcie zapowiadany już od dawna system ulepszania przedmiotów. Początkowo miał pozwalać jedynie na ulepszanie przedmiotów PvE za Valor Points, jednak niedawno Blizzard zmienił zdanie i postanowił umożliwić także wzmacnianie ekwipunku za Justice, Honor i Conquest Points.
- Rzadkie przedmioty PvE z iLvL 458 lub większym możemy jednorazowo ulepszyć za 1500 Justice Points, zwiększając iLvl o 8.
- Epickie przedmioty możemy PvE z iLvL 458 lub większym możemy dwukrotnie ulepszyć za 750 Valor Points, każdorazowo zwiększając iLvl o 4.
- Rzadkie przedmioty PvP z iLvL 458 lub większym możemy jednorazowo ulepszyć za 1500 Honor Points, zwiększając iLvl o 8.
- Epickie przedmioty możemy PvP z iLvL 458 lub większym możemy dwukrotnie ulepszyć za 750 Conquest Points, każdorazowo zwiększając iLvl o 4.
Ulepszenia przedmiotów dokonujemy u nowego NPC-a, który dołączył do Ethereali zajmujących się Reforgingiem, Transmogryfikacją i Void Storage. Na chwilę obecną ulepszenia przedmiotu nie można cofnąć i odzyskać zużytych punktów.
Nowe tooltipy przedmiotów
W związku z nową funkcją ulepszania przedmiotów zmieniają się tooltipy (dymki informacyjne) przedmiotów.
Gildia awanturników to nowy rodzaj rozgrywki solowej PvE. Po dołączeniu do gildii (wymagane zaproszenie) walczymy na ringu z mini-bossami, awansując stopniowo w szeregach gildii i zdobywając uznanie. Więcej o tej funkcji w notach patcha, a także tutaj.
Nowe scenariusze
W 5.1 pojawi się aż 5 nowych scenariuszy, z czego po dwa są unikalne dla każdej z frakcji.
- Assault on Zan'vess
- Przymierze:
- Lion's Landing
- A Little Patience
- Horda:
- Domination Point
- Dagger in the Dark
Nagrania z ich przejścia możecie obejrzeć poniżej:
Graficzne alerty o utracie kontroli nad postacią
W 5.1 interfejs użytkownika zyska nową funkcję, która wyświetlać będzie czytelne komunikaty na środku ekranu w momencie, gdy nasza postać jest pod wpływem efektów częściowo lub w pełni ograniczających naszą kontrolę nad nią (Polymorph, Silence, Disarm, Stun itp.).
Głosowe komunikaty na Polach Bitew
Nowa muzyka
Jason Hayes powraca do komponowania muzyki dla Blizzard Entertainment. Ścieżka dźwiękowa patcha 5.1 to niemal w całości jego robota.
Zmiany w systemie zdobywania reputacji
Po wejściu patcha 5.1 gracze, którzy osiągnęli na jednej ze swoich postaci poziom Revered u jednej z nowych frakcji wprowadzonych w Mists of Pandaria, mogą teraz nabyć przedmiot, który po użyciu na stałe podwoi reputację zdobywaną u tej frakcji na wszystkich naszych postaciach. Ucieszą się z pewnością miłośnicy altów, ale pamiętać należy, że na podwojonej reputacji skorzysta także główna postać w czasie dobijania do Exalted.
- Grand Commendation of the Golden Lotus
- Grand Commendation of Operation: Shieldwall
- Grand Commendation of the Anglers
- Grand Commendation of the August Celestials
- Grand Commendation of the Dominance Offensive
- Grand Commendation of the Klaxxi
- Grand Commendation of the Lorewalkers
- Grand Commendation of the Order of the Cloud Serpent
- Grand Commendation of the Shado-Pan
- Grand Commendation of the Tillers
Nowe zadania od Wrathiona
Legendarny ciąg zadań od księcia Wrathiona jest kontynuowany w patchu 5.1. Czarny książę jest gorąco zainteresowany przebiegiem konfliktu Hordy i Przmierza w Pandarii, i będziemy musieli udowodnić mu, ze to nasza frakcja zasługuje na jego wsparcie. "Legendaryzujący" broń klejnot po wykonaniu doczeka się ulepszenia (+50 do statystyk): Refined Crystallized Dread, Refined Crystallized Horror, Refined Crystallized Terror. Uzyskamy też możliwość dodania dodatkowego, zwykłego klejnotu do broni, dzięki Eye of the Black Prince.
Warlockowie uzyskają też dostęp do specjalnej serii zadań (rozpoczynającą się od Sealed Tome of the Lost Legion), w czasie której będą chcieli zwerbować do pomocy swojej frakcji tajemniczą grupę zwaną Radą Czarnego Żniwa (Council of Black Harvest). Podczas przygody odwiedzą między innymi Black Temple, gdzie spotkają Akamę.
Oficjalne, pełne noty patcha 5.1
Cytat z: Blizzard (źródło)
Patch 5.1.0 do World of Warcraft
- Ogólne
- Początek kampanii pandareńskiej!
- Konflikt między Przymierzem i Hordą zaowocował nowymi seriami zadań dziennych u wybrzeża Krasarang Wilds.
- Gracze mogą odwiedzić miasta swoich frakcji w Vale of Eternal Blossoms, by rozpocząć zadanie sprowadzenia swojej floty wojennej na kontynent Pandarii.
- Gracze będą zarówno zaciekle bronić bazy swojej frakcji, jak i atakować fort przeciwników.
- Dodane zostały dwie nowe reputacje: Gracze Przymierza mogą zdobywać uznanie z Operation: Shieldwall, podczas gdy członkowie Hordy staną do walki w ramach Dominance Offensive.
- Gracze mogą śledzić historię kampanii pandareńskiej w serii specjalnych zadań powiązanych z frakcją lądujących na brzegu sił. Herosi uczestniczący w działaniach wojennych dołączą do kluczowych postaci i liderów swoich frakcji w miarę jak narastający konflikt ogarnie Pandarię... oraz inne miejsca w Azeroth.
- Gracze mogą zabijać wrogich NPC lub graczy na wybrzeżu Krasarang Wilds, by zdobywać prowizje, które mogą być wydane na ulepszenie bazy swojej frakcji.
- Wypatrujcie strategicznych obiektów, które można przejmować, jak np. cmentarze i wieże. Prowizje mogą być wydawane na rekrutację strażników, którzy bronić będą takich przejętych terytoriów!
- Gracze prawdziwie oddani sprawie mogą użyć swoich prowizji do zakupu przedmiotu, który da im oraz ich kompanom grupowe zadanie nagradzające dodatkową reputacją danego dnia. W celu uzyskania szczegółów przedstawiciele Hordy powinni porozmawiać z Ongrom Black Tooth, zaś wojownicy z Przymierza winni skontaktować się z Proveditor Grantley.
- Ulepszanie poziomu przedmiotów
- Gracze mogą teraz wykorzystać swoje waluty PvE i PvP do bezpośredniego ulepszania ekwipunku odwiedzając handlarzy Ethereali w stolicy swojej frakcji w Pandarii.
- Bronie i zbroje o poziomie przedmiotu (item level) 458 lub wyższym mogą zostać ulepszone o 8 poziomów przedmiotu każdy.
- Rzadkiej jakości sprzęt PvE może zostać ulepszony jednorazowo o 8 poziomów przedmiotu za 1500 Justice Points, zaś epickiej jakości sprzęt PvE może zostać ulepszony dwukrotnie o 4 poziomy przedmiotu za 750 Valor Points.
- Rzadkiej jakości sprzęt PvP może zostać ulepszony jednorazowo o 8 poziomów przedmiotu za 1500 Honor Points, zaś epickiej jakości sprzęt PvP może zostać ulepszony dwukrotnie o 4 poziomy przedmiotu za 750 Conquest Points.
- Należy mieć na uwadze, iż tak ulepszonego przedmiotu nie można umieścić w Void Storage.
- Legendarny ciąg zadań
- Wrathion jest gorąco zainteresowany konfliktem, jaki wybucha między frakcjami na wybrzeżu Krasarang Wilds. Ci z graczy, którzy pomogli już Czarnemu Księciu, otrzymają teraz do wykonania nowe zadania, które przyczynią się do postępu w planach Wrathiona wobec Pandarii, a także w drodze do legendarnej potęgi.
- Gildia awanturników (Brawler's Guild)
- W Stormwind i Orgrimmar pojawiły się podziemne organizacje parające się nielegalnymi walkami. Awanturnicy, którzy podejmą rękawicę, mają teraz szansę zyskać poklask w solowych potyczkach PvE z jednymi z najbardziej zajadłych istot World of Warcraft.
- Gracze udowodnią swe umiejętności i awansują w szeregach Gildii awanturników zwyciężając w jednych z najtrudniejszych solowych potyczek w World of Warcraft.
- Dołączenie do gildii awanturników wymaga zaproszenia. Zaproszenia mogą być zakupione na czarnorynkowym domu aukcyjnym, uzyskane od obecnego członka gildii lub okazjonalnie złupione z niektórych NPC Hordy i Przymierza.
- W miarę uzyskiwania wyższych rang w Gildii awanturników, gracze odblokowywać będą dodatkowe nagrody i aktywności.
- Awanturnicy na każdym serwerze będą zbierać się na zbryzganych krwią ringach, by obserwować swoich współbraci walczących ze swymi przeciwnikami. Mogą oglądać toczące się walki, aby uczyć się od zaprawionych w boju weteranów Gildii awanturników, gdy czekać będą na swoją kolej na ringu.
- Jeśli to twoja pierwsza noc w Gildii awanturników, to walka cię nie ominie.
- Lesser Charms of Good Fortune nie zabierają już miejsca w plecakach i są teraz przechowywane jako waluta w zakładce Currency okienka postaci.
- Grand Commendations są teraz dostępne do kupienia od sprzedawców wszystkich frakcji z Mists of Pandaria po osiągnięciu reputacji na poziomie Revered. Po użyciu Grand Commendation na stałe zwiększy ilość zdobywanej reputacji u danej frakcji dla wszystkich postaci na koncie Battle.net.
- Początek kampanii pandareńskiej!
- Klasy
- Efekt Weakened Blows ma teraz nową ikonę.
- Czas trwania wszystkich efektów rozbrojenia (Disarm) został skrócony do 8 sekund.
- Death Knight
- Obrażenia otrzymywane od graczy (lub ze źródeł kontrolowanych przez graczy) nie będą już zwiększały leczenia uzyskiwanego z Death Strike.
- Druid
- Dodano nową umiejętność pasywną: Tooth and Claw. Ta umiejętność powoduje, że auto-ataki mają szansę na wzmocnienie następnego Maul druida. Wzmocniony Maul redukuje obrażenia zadawane przez następny auto-atak celu. Druidzi Guardian uzyskują tę umiejętność na 32 poziomie.
- Omen of Clarity ma teraz inny efekt graficzny w przypadku druidów Feral.
- Symbiosis:
- Koszta many Mass Dispel zostały zwiększone, by odpowiadać wersji Priesta, a czas odnowienia został wydłużony do 60 sekund.
- Czas rzucania Symbiosis został skrócony do 2 sekund.
- Survival Instinct został ponownie nadany Monkom Brewmaster i jego użycie kosztuje 2 Chi.
- Might of Ursoc został ponownie nadany Death Knightom Blood i kosztuje teraz 30 Runic Power.
- Savage Defense został ponownie nadany Warriorom Protection, jednak teraz zapewnia tylko 30% zwiększenie szansy na unik.
- Barkskin został ponownie nadany Paladinom Protection i kosztuje teraz 1 Holy Power.
- Czas odnowienia Stampeding Shout zapewnionego przez Symbiosis został zredukowany do 5 minut.
- Czas trwania Solar Beam zapewnionego przez Symbiosis teraz prawidłowo wyświetla w opisie 4 sekundy.
- Glify
- Glyph of Solar Beam został zmieniony, zwiększa teraz średnicę Solar Beam do 10 jardów (poprzednio 5 jardów).
- Czas trwania Solar Beam został skrócony do 8 sekund.
- Hunter
- Careful Aim zwiększa teraz szansę na krytyczne uderzenie Steady Shot i Aimed Shot o 75% w cele mające powyżej 80% życia, zmniejszono z 90%.
- Czas trwania Steady Focus został wydłużony z 10 do 20 sekund.
- Aspect of the Fox został usunięty.
- Steady Shot, Cobra Shot i Barrage mogą być teraz zawsze rzucane w czasie ruchu.
- Lynx Rush zostało zmienione. Lynx Rush jest teraz efektem krwawienia, powodującym obrażenia co każde 3 sekundy na przestrzeni 15 sekund, nakłada się do 9 razy.
- Bestial Wrath nie nadaje już zwierzętom Huntera całkowitej odporności na efekty ograniczania kontroli, zamiast tego usuwa działające efekty ograniczania kontroli, gdy zostanie użyty.
- Glify
- Zmieniono nazwę Glyph of Icy Solace na Glyph of Solace, i teraz powoduje on, że zarówno Scattershot, jak i Freezing Trap usuwają wszystkie efekty obrażeń okresowych z celu.
- Glyph of Scattering został usunięty.
- Dodano nowy glif Major: Glyph of Aimed Shot. Ten glif pozwala używać Aimed Shot w czasie ruchu.
- Mage
- Bonus do obrażeń z Arcane Charge został zwiększony z 22 do 25%, a koszt many Arcane Blast jest teraz zwiększany o +75% (było +125%), gdy dotknięty zostanie przez Arcane Charge.
- Czas trwania Rune of Power teraz wyświetlany jest w interfejsie, a czar nie posiada już czasu odnowienia (było 6 sekund).
- Czas odnowienia Ring of Frost został wydłużony z 30 do 45 sekund, a czar nie może już dotknąć więcej niż 10 celów.
- Czas trwania Deep Freeze został skrócony do 4 sekund.
- Frost Bomb będzie teraz wybuchać po 6 sekundach (poprzednio 5 sekund). Na szybkość detonacji wciąż wpływ ma haste.
- Mage Armor redukuje czas trwania szkodliwych efektów Magic o 25% (poprzednio 35%).
- Obrażenia absorbowane przez Icy Barrier zostały zredukowane o 25%.
- Okresowe obrażenia z Combustion bazują teraz tylko na obecnym Ignite, zamiast zarówno na Ignite jak i Pyroblast. Obrażenia zostały zwiększone, aby doprowadzić je mniej więcej do tego samego poziomu co wcześniej.
- Blazing Speed może zostać teraz wywołane po otrzymaniu dowolnej ilości obrażeń.
- Koszt many Spell Steal został zwiększony do 21% bazowej many dla magów Fire i Frost (było 7%).
- Monk
- Spear Hand Strike teraz kosztuje 10 energii (było 30).
- Wszystkie czary leczące kosztujące manę wykorzystują jej teraz 10% więcej.
- Koszta energii Legacy of the Emperor i Legacy of the White Tiger zostały zmniejszone do 20 (było 50).
- Koszt energii Healing Sphere został zmniejszony z 40 do 60.
- Tiger Power uzyskiwana dzięki Tiger Palm teraz zmniejsza pancerz celu o 30% przy pojedynczym zaaplikowaniu i nie posiada już ładunków.
- Stance of the Fierce Tiger zwiększa teraz szybkość poruszania się Monka o 10% oprócz swoich dotychczasowych efektów. To przyspieszenie łączy się z innymi efektami.
- Wartość leczenia bazowym czarem Healing Sphere została zwiększona o 20%.
- Wartość leczenia czarem Enveloping Mists została zmniejszona o 32%.
- Szansa na wygenerowanie 1 Chi w czasie rzucania Soothing Mist i Crackling Jade Lightning została zwiększona z 25 do 35%.
- Talent Power Strikes nadaje teraz efekt Power Strikes co każde 20 sekund, który powoduje, że następny atak Monka generuje 1 dodatkowe Chi.
- Talent Healing Elixirs zapewnia teraz efekt Healing Elixirs co każde 18 sekund, który powoduje, że następne piwo (brew) lub herbata (tea) spożyty przez Monka leczy go za 10% maksymalnych punktów życia.
- Mistweaver
- Enveloping Mist jest teraz dostępna na 16 poziomie (poprzednio na 34).
- Wartość leczenia Chi Burst i Chi Wave została zmniejszona o 25%.
- Masz teraz szansę równą swojej szansie na krytyczne uderzenie, aby wygenerować podwójny Mana Tea Charge.
- Renewing Mist przemieszcza się teraz do 2 kolejnych celów (poprzednio do 3).
- Koszt many Soothing Mist został zmniejszony o 33%.
- Haste dla Mistweaverów jest teraz 50% bardziej efektywna w Stance of the Wise Serpent.
- Wartość leczenia uzyskiwanego po zdetonowaniu Zen Spheres została zmniejszona o 25%.
- Paladin
- Paladin Holy: Bonus za 4 części zestawu skraca teraz czas odnowienia Holy Shock o 2 sekundy (poprzednio o 1 sekundę).
- Paladin Retribution: Bonus za 4 części zestawu skraca teraz czas odnowienia Avenging Wrath o 65 sekund (poprzednio o 85 sekund).
- Turn Evil może teraz zostać użyte na Aberrations.
- Hand of Salvation zostało zmienione. Ta umiejętność usuwa teraz z celu cały threat na 10 sekund.
- Priest
- Zasięg leczenia Atonement został zwiększony do 40 jardów (było 15).
- Chakry nie znikają teraz po śmierci i zmianie strefy.
- Priest Discipline może ponownie nauczyć się Focused Will. Ta umiejętność uzyskiwana jest na 30 poziomie.
- Czary dotknięte przez rzucony Inner Focus w czasie, gdy Spirit Shell jest aktywna, teraz w pełni aplikują krytyczne leczenie do nałożonej tarczy.
- Chakra: Chastise zwiększa teraz obrażenia zadawane przez czary Shadow i Holy o 50% (było 15%) i zmniejsza koszta many o 90% (poprzednio 75%), kiedy aktywna.
- Czas rzucania Psychic Terror Psyfienda został wydłużony do 2 sekund (poprzednio 1.5 sekundy)
- Chakra: Serenity zwiększa teraz leczenie pojedynczego celu o 25% (było 15%).
- Chakra: Sanctuary zwiększa teraz obszar leczenia o 25% (było 15%).
- Zdrowie Psyfienda zostało zredukowane do 10% zdrowia kontrolującego go Priesta (było 30%).
- Rogue
- Seal Fate teraz będzie aktywowany tylko przez umiejętności walki wręcz generujące punkty combo.
- Shuriken Toss zadaje teraz podwójne obrażenia, kiedy użyty na celu odleglejszym niż 10 jardów.
- Czas odnowienia Blind został zredukowany do 90 sekund (były 3 minuty).
- Koszt energy talentu Burst of Speed został zredukowany do 50 energy (było 60 energy).
- Wound Poison zadaje teraz 33% więcej obrażeń.
- Shaman
- Wszystkie totemy są teraz uznawane za czary, a przyzywanie ich może być powstrzymane przez efekty uciszające (silence). Searing Totem, Magma Totem i Fire Elemental Totem zaliczają się do szkoły magii ognia (Fire), a pozostałe do szkoły magii natury (Nature).
- Warlock
- Aura of the Elements i Aura of Enfeeblement mogą być teraz rozproszone (dispell) jako efekty Magic.
- Spowolnienie powodowane przez Kil'jaeden's Cunning zostało zwiększone z 10 do 15% na ładunek.
- Usunięto atak z dystansu wręcz z formy Metamorphosis Warlocka Demonology i zwiększono obrażenia Doom o 25% w ramach rekompensaty.
- Demonic Gateway musi być teraz aktywowana przez gracza chcącego się teleportować.
- Banish może teraz zostać użyty na Aberrations.
- Kil'jaeden's Cunning nie nakłada już kary na czas rzucania.
- Flames of Xoroth nie mają już czasu odnowienia.
- Rain of Fire
- Rain of Fire nie powoduje już ogłuszenia (stun) po trafieniu celu trzy razy.
- Aftermath będzie teraz nadawał efektowi obrażeń w czasie Rain of Fire szanse na generowanie Burning Embers.
- Rain of Fire nie wymaga już obecności Immolate, aby generować Burning Embers.
- Obrażenia w czasie Rain of Fire będą teraz trafiać co 1 sekundę (poprzednio 2 sekundy). Animacja obrażeń dla efektu okresowego nie będzie się teraz zawsze wyświetlać.
- Conflagrate generuje teraz Burning Embers.
- Czas trwania Demonic Gateway został wydłużony do 15 minut i nie będzie już znikała, jeśli Warlock odejdzie za daleko. Ponadto, umiejętności teraz nie można już używać w żadnej stolicy.
- Glify
- Dodano nowy glif Minor: Glyph of Gateway Attunement. Ten glif spowoduje, że Demonic Gateway Warlocka będzie przenosiła go od razu, gdy w nią wkroczy.
- Warrior
- Avatar nie zapewnia już niewrażliwości na efekty ograniczające ruch, a zamiast tego teraz natychmiastowo usuwa te efekty. Ta umiejętność nie generuje już dodatkowego Rage, kiedy aktywna. Czas trwania został wydłużony z 20 do 24 sekund.
- Czas odnowienia Intimidating Shout został wydłużony z 60 do 90 sekund.
- Uciszenie (silence) uzyskiwane dzięki Glyph of Gag Order nie jest już skuteczne wobec graczy.
- Przedmioty
- Spirit of Harmony może być teraz zakupiony za 600 Conquest Points u kwatermistrza Conquest.
- Ulepszenia przedmiotów
- Ulepszenia Dancing Steel, Jade Spirit, Colossus i River’s Song używają teraz systemu Real PPM wykorzystywanego przez Windsong i Elemental Force.
- Walki pupili
- Wprowadzono nowy przedmiot, który może być wykorzystany do ulepszenia jakości bitewnych pupili: Battle-stone.
- Battle-stones są dostępne w dwu podstawowych typach: ogólnego użytku, których używa się do ulepszenia jakości dowolnego pupila, a także Battle-stones dla konkretnej rodziny, które wykorzystuje się tylko do ulepszania pupili z danej rodziny. Pupile powyżej 15 poziomu ulepszone w ten sposób mogą stracić do 2 poziomów.
- Battle-stones są dostępne w dwóch jakościach: Flawless Battle-stones mogą ulepszyć pupila bezpośrednio do jakości Rare, podczas gdy Polished Battle-stones ulepszą pupila do jakości Uncommon.
- Gracze będą mieli bardzo małą szansę uzyskać Flawless Battle-stone ogólnego użytku i dla konkretnej rodziny po wygranej walce z dzikimi pupilami; pokonywanie oponentów o wyższych poziomach zwiększa szanse na zdobycie kamienia. Flawless-Battlestones dla konkretnej rodziny będą dedykowane tej samej rodzinie, którą reprezentowały pokonane pupile. Te cenne przedmioty nie są związane z duszą (soulbound) i mogą być sprzedawane w Domu Aukcyjnym.
- Flawless Battle-stones dla konkretnej rodziny mogą być znalezione w Sack of Pet Supplies zdobywanej po wykonywaniu zadań od trenerów pupili i są one wiązane z duszą przy podniesieni (Bind on Pickup).
- Polished Battle-stones ogólnego użytku mogą być zakupione za 1000 Justice Points.
- Księga pupili (Pet Journal)
- Jakość każdego pupila jest teraz wyświetlana w jego slocie w Księdze pupili.
- Pupile mogą być teraz filtrowane po nazwie, typie, rzadkości i poziomie, i filtry te pozostają aktywne przy każdym otwarciu Księgi pupili.
- Od teraz w Księdze pupili możliwe jest wyszukiwanie po lokacjach. Przykładowo, wpisanie "Westfall" poskutkuje wyświetleniem wszystkich pupili bitewnych, jakie spotkać można w Westfall.
- Muzyka odgrywana w czasie walki jest teraz lepiej dopasowana do rodzaju rozgrywanego pojedynku.
- Na świecie dodano kilka nowych stref umożliwiających walki pupili.
- Kilku klasycznych bossów rajdowych ma teraz szansę na upuszczenie nowych pupili bitewnych. Te nowe pupile mogą być znalezione u bossów w Molten Core, Blackwing Lair, Ahn'Qiraj i Naxxramas.
- Użyte umiejętności będą teraz wciąż odnawiać się dla pupili, które nie są w chwili obecnej aktywnym pupilem w walce.
- Kliknięcie prawym przyciskiem na portret pupila zaoferuje teraz opcję obejrzenia go w Księdze pupili.
- Gracze mogą mieć teraz łącznie 650 pupili.
- Dymki informacyjne (tooltips) opisujące bitewne pupile będą teraz zawierały informację o tym, czy gracz posiada już danego pupila, oraz ile tego typu pupili ma w swojej kolekcji.
- Jakość pupili jest teraz wyświetlana w czasie walk i pojawi się na portretach, w nazwach oraz dymkach informacyjnych.
- Poziom pupili bitewnych znajdujących się w okolicy może być teraz sprawdzony na mapie, co pozwoli na szybkie porównanie siły dzikiego pupila wobec drużyny gracza.
- Pupile stojące w drugiej linii wyświetlają teraz informacje o dotykających je debuffach, a także pozostałą liczbę rund działania tych efektów.
- Współczynnik doświadczenia zdobywany od wszystkich siedmiu Wielkich Mistrzów Pupili w Pandarii został zwiększony z x3.5 do x5.
- Współczynnik doświadczenia zdobywany po pokonaniu Trenerów pupili: Julia Stevens, Old Macdonald, Zunta i Dagra the Fierce został zmniejszony z x3.5 do x2.5.
- Dodane zostały makra pozwalające na przywoływanie losowych pupili i losowych ulubionych pupili.
- Osiągnięcie Taming the World daje teraz w nagrodę Safari Hat, która zwiększa doświadczenie pupili zdobywane w walkach o 10%.
- Pupile poprzednio usunięte z osiągnięć Safari zostały dodane do ich kryteriów na nowo, jako że ponownie można spotkać je w dziczy.
- Osiągnięcie I Choose You zostało dodane. Zdobywa się je pokonując Zen Master Aki. Nagrodą za to osiągnięcie jest 3000 sztuk złota.
- Gracze, którzy pokonają Aki the Chosen w kulminacyjnym momencie ciągu zadań walk pupili mogą teraz podjąć nową serię zadań i powiązanych z nią zadań dziennych, które umożliwią graczom walkę z pandareńskimi duszkami (sprites).
- Do Darkmoon Faire dodano nowego Mistrza Pupili oferującego dzienne zadania. Wykonywanie zadań dla nowego trenera pozwoli na zdobycie nowego pupila: Darkmoon Eye.
- Dragon Kite może teraz uczestniczyć w walkach pupili.
- Pupile Imperial Silkworm i Imperial Moth mogą być teraz stworzone przez Krawców.
- Wiele pupili, które dotąd były spotykane tylko jako dołączające do innych w walce, można teraz spotkać, gdy bezpośrednio przemierzają świat.
- Na świecie można spotkać teraz wiele nowych możliwych do schwytania pupili, które należą do rodzin niegdyś słabo reprezentowanych.
- Darkmoon Island przemierzają teraz dwa nowe pupile bitewne gotowe do złapania.
- Naprawiono problem, który powodował, że niektóre schwytane pupile nieprawidłowo zachowywały swój kolor skóry po dodaniu ich do Księgi pupili.
- Walki petów PvP dają teraz więcej doświadczenia.
- Duże rośliny i krzaki, które zasłaniały widok w czasie walk pupili będą teraz zanikać na czas meczu.
- Naprawiono błąd, przez który gazele dołączały do walk pupili.
- Wprowadzono nowy przedmiot, który może być wykorzystany do ulepszenia jakości bitewnych pupili: Battle-stone.
- Sunsong Ranch
- Dodano nowe nasienie: Portal Shards.
- Mag, dla którego nastały ciężkie czasy w Dalarane, znalazł sobie nowy dom na Pandarii. Barnaby Fletcher czasem odwiedzi Halfhill Market, by opchnąć przyjezdnym nowy rodzaj nasienia - i skorzystać z gościnności Tillers.
- Portal Shards wyrosną i po zebraniu będą zużywalnymi przedmiotami, które można wykorzystać do otwarcia portalu z Sunsong Ranch do stolic głównych frakcji.
- Nasiona teraz można składować w grupach po 50.
- Karłowate (runty) plony mają teraz efekt graficzny, który pomoże zwrócić na nie uwagę.
- Rosnące (growing) plony wyświetlają teraz czas, po jakim będą gotowe do zebrania.
- Postaci, które zdobyły osiągnięcie “Friends on the Farm” nie będą już znajdować prezentów w czasie zbierania składników do Gotowania - zamiast tego będą miały szansę na znalezienie specjalnych nasion, takich jak Magebulb, Enigma Seed, Songbell i innych.
- Dodano nowe nasienie: Portal Shards.
- Rajdy, lochy i scenariusze
- Przeciwnicy niebędący bossami w Mogu'shan Vaults, Heart of Fear i Terrace of Endless Spring będą teraz odradzać się dużo wolniej.
- Grupy rajdowe nie są już wymagane do wejścia do instancji rajdowych sprzed Mists of Pandaria. Przeciwnicy w tych rajdach, którzy wcześniej do pokonania wymagali więcej niż jednego gracza, są teraz łatwiejsi do przejścia w pojedynkę:
- High Warlord Naj'entus w the Black Temple
- Viscidus w Temple of Ahn'Qiraj
- Razorgore the Untamed w Blackwing Lair
- Strona Statistics teraz osobno śledzi liczbę bossów zabitych na rajdach w wersji 10- i 25-osobowej.
- Czasy odnowienia dłuższe niż 5 minut będą się teraz resetować pomiędzy próbami w lochach Trybu Wyzwań.
- Scenariusze
- Dodano nowe scenariusze dla poziomu 90, wliczając w to dodatkowe scenariusze dla poszczególnych frakcji:
- Assault on Zan'Vess
- Przymierze
- Lion's Landing
- A Little Patience
- Horda
- Domination Point
- Dagger in the Dark
- Scenariusze umożliwiają teraz wykorzystanie funkcji z Wyszukiwarki lochów (Dungeon Finder), wliczając w to przywództwo, uzupełnianie składu, głosowanie za usunięciem i debuffy dla dezerterów. Role wciąż nie są wymagane.
- Dodano nowe scenariusze dla poziomu 90, wliczając w to dodatkowe scenariusze dla poszczególnych frakcji:
- PvP
- Narastający konflikt Hordy i Przymierza ogarnął cały Azeroth: gracze na poziomie 90 mogą teraz zapisywać się do kolejki na Wintergrasp i Tol Barad przez zakładkę PvP i walczyć ze sobą w tych epickich potyczkach.
- PvP Power zwiększa teraz leczenie tylko specjalizacjom dedykowanym leczeniu, a obrażenia zwiększa tylko specjalizacjom zadającym obrażenia lub tankującym.
- Ilość PvP Power na broniach została zwiększona.
- Mecze na arenach mają teraz limit czasowy wynoszący 25 minut (było 45 minut).
- Na rankingowych polach bitew obowiązują teraz te same restrykcje wobec czarów i umiejętności, co na arenach.
- Profesje
- Wędkarstwo
- Turniej wędkarski w Stranglethorn Vale - Fishing Extravaganza - powraca i ponownie odbywać się będzie w każdą niedzielę. Teraz jednak za każdym razem wygrać mogą trzy osoby. Pojawi się też możliwość zdobycia nagród oferowanych niegdyś w ramach Kalu'ak Fishing Derby.
- Ławice ryb Speckled Tastyfish nie pojawiają się na czas trwania turnieju. Zamiast tego, Tastyfish można wyłowić z dowolnej ławicy znajdującej się w obrębie Stranglethorn Vale w czasie rozgrywania turnieju. Zalicza się do tego także ławice śródlądowe (w rzekach) oraz pływające szczątki.
- Gotowanie
- Dodano torbę na materiały z Gotowania. Można ją zakupić za Ironpaw Tokens u Nam Ironpaw.
- Górnictwo
- Wszystkie źródła surowców mineralnych znikną po jednej minucie, jeśli były wydobywane, nawet jeśli zawierają przedmioty.
- Wędkarstwo
- Interfejs użytkownika
- Sprzedawcy przedmiotów za Justice, Valor, Honor i Conquest Points są teraz zaznaczeni nową ikoną na minimapie.
- Kiedy gracz jest pod kontrolą efektu powodującego brak możliwości sterowania swoją postacią, pojawia się teraz nowy banner. Wyświetlał on będzie efekt, który spowodował utratę kontroli nad postacią, a także jego pozostały czas trwania. Opcje konfiguracji tego bannera są dostępne w dziale "Comabt" w menu "Interface Options".
- Dodano pasek wyszukiwarki w zakładce wierzchowców (Mounts) w Księdze pupili.
- Księga pupili i wierzchowców zapamiętuje teraz ostatnio używaną zakładkę.
- Naprawione błędy
- Swooping Plainshawks nie używają już umiejętności z rodziny zwierząt Bird of Prey Huntera.
- Naprawiono problem, który powodował, że plony nie pojawiały się, gdy gracze wlatywali na Sunsong Ranch będąc kilkaset jardów w górze.
- Gracze, którzy zdobyli pupila Terrible Turnip mogą teraz znowu znajdywać Ominous Seeds w czasie zbierania plonów będących składnikami do gotowania.
- Klasy
- Responsywność wielu umiejętności i efektów została poprawiona, wliczając w to: Renewing Mist, Halo, Rogue Poisons, Revealing Strike, Rime, Killing Machine, Maelstrom Weapon, Sudden Doom, Ultimatum, Scent of Blood, Crimson Scourge i Sudden Death.
- Poniższe czary mają teraz mniej intensywny efekt graficzny dla innych graczy: Hellfire, Death and Decay, Hurricane, Astral Storm, and Explosive Trap.
- Efekt dźwiękowy Earthquake jest teraz cichszy.
- Wszystkie czary powodujące Forebearance nie mogą już być zaaplikowane jednocześnie.
- Hunter
- Spowolnienie powodowane przez Ice Trap jest teraz bardziej responsywne, gdy wróg wchodzi lub schodzi z obszaru efektu, a jego efektywny obszar lepiej odpowiada efektowi graficznemu.
- Glyph of Ice Trap powoduje teraz, że efekt graficzny Ice Trapa odpowiada zwiększonemu obszarowi działania zapewnianemu przez ten glif.
- Glyph of Black Ice teraz poprawnie czerpie korzyść ze zwiększonego czasu trwania zapewnianego przez Trap Mastery.
- Lock and Load będzie teraz aktywował się prawidłowo, gdy Ice Trap jest aktywowany przez niewrażliwy (immune) cel tak długo, jak podatny cel jest w zasięgu działania efektu.
- Naprawiono szereg problemów związanych z Trap Mastery, Entrapment, Glyph of Black Ice i Glyph of Ice Trap.
- Umiejętność zwierzęcia Growl nie powoduje już stopniowej redukcji efektów (diminishing returns) względem bossów będących niewrażliwymi na te efekty.
- Mage
- Naprawiono problem z Glyph of Icy Veins, który mógł zapobiec wystrzeleniu wszystkich trzech boltów.
- Naprawiono problem z Glyph of Icy Veins, który mógł zapobiec zadawaniu właściwych obrażeń przez umiejętności, na które wpływał.
- Warlock
- Umiejętność Felguarda i Wrathguarda, Threatening Presence, nie jest już domyślnie automatycznie rzucana.
- Pandemic nie wyrównuje już obrażeń, kiedy wydłuża efekty obrażeń okresowych z różnymi wartościami spellpower.
- Warrior
- Obrażenia Execute z dużymi ilościami Vengeance są teraz limitowane maksymalnym zdrowiem Warriora, by zapobiec zadawaniu przesadnych obrażeń.
- Profesje
- Banquet of the Steamer i Great Banquet of the Steamer teraz prawidłowo dają Intellect klasom zadającym obrażenia czarami. Uzdrawiacze nadal będą z tego jedzenia otrzymywać Spirit.
Promocja na Battle.net: Mists of Pandaria za 82 zł!
Kumbol, | Komentarze : 6
Blizzard w trwającym okresie przedświątecznym ostro walczy o nowych (i powracających) klientów, zbijając solidnie ceny na wszystkich swoich najnowszych produktach. Dziś do objętych zniżką gier dołączył nawet dodatek Mists of Pandaria, co jest dość niezwykłe, biorąc pod uwagę, że zadebiutował on raptem dwa miesiące temu.
Dołączył z hukiem: przez najbliższy tydzień można go kupić cyfrowo na Battle.net za 19,99 euro, czyli niecałe 82 zł (wedle dzisiejszego kursu). Przeceniona została też Edycja Cyfrowa Deluxa, zawierająca wierzchowca i pupila Quilen, a także emblematy i portrety do StarCrafta II i ozdoby sztandaru w Diablo III. Ją możemy mieć w tym tygodniu już za 34,99 euro, czyli ~143 zł.
Dołączył z hukiem: przez najbliższy tydzień można go kupić cyfrowo na Battle.net za 19,99 euro, czyli niecałe 82 zł (wedle dzisiejszego kursu). Przeceniona została też Edycja Cyfrowa Deluxa, zawierająca wierzchowca i pupila Quilen, a także emblematy i portrety do StarCrafta II i ozdoby sztandaru w Diablo III. Ją możemy mieć w tym tygodniu już za 34,99 euro, czyli ~143 zł.
Cytat z: Blizzard (źródło)
Nie dotarłeś jeszcze na brzegi Pandarii? Skorzystaj z naszej oferty specjalnej i zaoszczędź nawet 40% przy zakupie World of Warcraft: Mists of Pandaria. To aż 15 euro taniej niż zwykle – wspaniała okazja by ulepszyć swoje konto z poziomu Cataclysm albo, jeśli już stawiasz czoła wyzwaniom Heart of Fear, ponownie zaprosić dawnych kolegów z gildii do grupy rajdowej.
Nie zwlekaj – ta oferta jest ważna do poniedziałku, 3 grudnia.
*Promocyjna cena edycji standardowej to 19,99 € a edycji cyfrowej deluxe to 34,99 €. Cena w funtach szterlingach to odpowiednio 16,99 £ i 26,99 £.
Nie zwlekaj – ta oferta jest ważna do poniedziałku, 3 grudnia.
*Promocyjna cena edycji standardowej to 19,99 € a edycji cyfrowej deluxe to 34,99 €. Cena w funtach szterlingach to odpowiednio 16,99 £ i 26,99 £.
Mists of Pandaria: Dziennik podróży Li Li - część VII
Kumbol, | Komentarze : 0Cytat z: Blizzard (źródło)
Wpis siódmy: Puszcza Krasarang
Nawet bez towarzystwa Wujka Chena, odnalezienie Puszczy Krasarang nie było trudne. Jednak przedzieranie się przez ponure przybrzeżne bagna było całkiem sporym wyzwaniem. Gęste sklepienie lasu blokowało promienie słoneczne sprawiając, że wyczucie kierunku stawało się praktycznie niemożliwe. Gdy nie potykałam się o pokręcone korzenie, plątałam się w wielkich, głupich pnączach, które zwisały z drzew. I do tego jeszcze zwierzęta. Saurok, wielkie syczące osy i inne typy wkurzonych stworzonek czaiły się wszędzie.
Było to tak ekscytujące, jak na to liczyłam!
Martwiło mnie jednak, że nie mogłam znaleźć miejsca, z którego Liu Lang wyruszył na Shen-zin Su. Po dniach bezowocnych poszukiwań natrafiłam na wędkarza nazywającego się Ryshan, pierwszego pandarena, którego spotkałam od dłuższego czasu. Dopiero co dostarczył ryby do Posterunku Zhu, punktu w północno-wschodnim Krasarang, zbudowanym, aby zapobiec atakom agresorów, takich jak saurok, na podróżników zmierzających ku wybrzeżu.
Przyjaciele muszą być czymś rzadkim w Krasarang, ponieważ Ryshan potraktował mnie jak członka rodziny, pomimo że dopiero co się spotkaliśmy. Gdy wyjaśniłam mu, co robiłam w dziczy, powiedział mi, że miejsce, w którym Liu Lang opuścił Pandarię, leżało blisko jego wioski, Rybackiej Przystani. Był na tyle miły, że zaprosił mnie do tego osiedla, aby uzupełnić zapasy, zanim wybiorę się w dalszą wędrówkę. Szczęście nareszcie zaczęło się do mnie uśmiechać.
W drodze do wioski Ryshan uzupełnił moje braki w historii Krasarang. Niewielu pandarenów kroczyło przez te lasy. "Tylko wędkarze i szaleńcy, jeśli czymkolwiek się różnią," powiedział przepełniony dumą. Minęliśmy kilka rozpadających się starych ruin, które, jak mówił, należały kiedyś do mogu. Zanim ich imperium upadło dawno temu, niektórzy z wielkich brutali zamieszkiwali Krasarang. Całkiem niedawno mogu powrócili, aby odzyskać swoje dawne terytoria, jednak powstrzymali ich bohaterzy tacy jak ci, którzy pomogli Wujkowi Chenowi i mi przy rodzinnym browarze.
Już prawie zmierzchało, gdy dotarliśmy do Rybackiej Przystani. Ta mała, rozklekotana wioska została zbudowana zaraz przy brzegu Krasarang, co oznaczało, że Ryshan i ja musieliśmy użyć łodzi, aby się tam dostać. Mały problem, co nie? Cóż, gdy wypłynęliśmy, wędkarz zaczął nagle przeraźliwie się wydzierać, zrywając się na równe nogi i wymachując w powietrzu jednym z wioseł. Co mogło wytrącić z równowagi śmiałego wędkarza, takiego jak on? Krokodyle? Sauroki? Bałam się o własne życie, dopóki nie zauważyłam co tak go poruszyło: bandyszopy.
Ci mali, futrzani kolesie byli mistrzowskimi złodziejami i kochali chrupać ryby. Innymi słowy, byli zmorą wędkarzy. Bandyszop w naszej łodzi był zawzięty. Nie wzdrygnął się nawet, gdy Ryshan zaczął walić wiosłem o pokład. Tak naprawdę, stworzonko odpowiedziało agresją, sycząc i atakując go swoimi pazurami.
Bandyszopy przeważnie trzymają się Doliny Czterech Wichrów, jednak ten przebył całą drogę do Krasarang. Uspokoiłam Ryshana, obiecując mu zająć się tą kulką kłaków i upewnić się, że nie położy swych łapek na żadnej rybie. Tylko tyle mogłam zrobić. Bandyszop był mimo wszystko odkrywcą takim jak ja. Co dziwne, stworzonko przypominało mi mojego starszego brata, Shisai. Może to przez jego pucułowatą twarz i kosmate uszy. Lub też przez sposób, w jaki wybierał cząstki starego jedzenia ze swojej sierści i zjadał je, nie przejmując się tym, jak obrzydliwie to wyglądało. Tak czy siak, zdecydowałam się nazwać bandyszopa po moim dużym bracie. Jakkolwiek trudno było w to uwierzyć, tęskniłam za Shisai. No cóż.. troszeczkę.
W Rybackiej Przystani Ryshan i jego kumple wysmażyli część z dziennego połowu i opowiedzieli mi swoje najlepsze rybackie historie. Gdy powiedziałam, że pochodzę z Wędrującej Wyspy, uznali to za pretekst do opowiadania jeszcze lepszych historii, i rozpoczęli opowieść o małym krakenie, którego wyłowili lata temu.
Tylko wędkarze i szaleńcy. Tak. To by się zgadzało.
Jedną z najbardziej interesujących rzeczy, o jakiej mówili wędkarze, była Świątynia Czerwonego Żurawia. Masywny kompleks ulokowany w centralnym Krasarang, zbudowany ku czci celestyna Chi-Ji, znanego jako Czerwony Żuraw. Ryshan wspomniał, że to potężne i łaskawe stworzenie jest również nazywane duchem nadziei. Nie tak dawno temu coś niebezpiecznego uciekło z głębin świątyni Czerwonego Żurawia: sha. Dziwne zło zostało potem pokonane, jednak nie zanim cień rozpaczy zalągł się pośród dziczy.
Słyszałam o sha w czasie ataku mantyd w Stoneplow, w Dolinie Czterech Wichrów. Dlaczego te dziwne rzeczy pojawiały się nagle na całym kontynencie? Czy działo się to wszędzie na Pandarii? Już sama myśl o sha wywoływała u mnie ciarki. Trudno było w nocy spać.
Następnego ranka przygotowywałam się do kontynuowania moich poszukiwań miejsca narodzin Wędrującej Wyspy, gdy wielki balon wylądował w Rybackiej Przystani! Pilot, łagodnie mówiący pandaren nazywający się Shin Whispercloud, przybył z północnego regionu, Szczytu Kun-Lai, aby odebrać dostawę ryb. Najwidoczniej robił dostawę do świętego miejsca wysoko w górach: Świątyni Białego Tygrysa. Ryby z Krasarang muszą być najlepsze w całej Pandarii; w przeciwnym wypadku, dlaczego Shin fatygowałby się tak daleko na południe?
Im więcej Shin mówił o Kun-Lai, tym bardziej chciałam je zobaczyć. Pilot balona powiedział, że z chęcią przyjmie mnie na pokład, o ile pomogę mu w załadunku ryb. Jak mogłabym odmówić? Pewnie, nadal nie odnalazłam miejsca w którym Liu Lang i Wspaniały Żółw rozpoczęli swoją podróż poprzez morza, jednak przynajmniej zapoznałam się z najbliższą okolicą. Wujek Chen i ja zawsze moglibyśmy tu wrócić później. Jednak, czy miałabym wtedy okazję na zobaczenie Kun-Lai? Z wujkiem zaszywającym się w browarze mogłoby to potrwać tygodnie - lub nawet miesiące - zanim w końcu odwiedzilibyśmy odległe zakątki Pandarii. Lub też nigdy byśmy tego nie zrobili. Potrafię wyobrazić sobie Wujka Chena kręcącego się przy browarze, wypijającego całe beczki ale i tyjącego bardziej niż balon Shina - zbyt wielki, by w ogóle przejść przez drzwi!
Była tylko jedna rzecz do zrobienia: podkasałam rękawy, wstrzymałam oddech i zaczęłam ładować beczki ryb do wielkiego kosza zwisającego z balona. Prawdopodobnie pachniałam jak rybak po zakończonej robocie, jednak była to mała cena za darmową wycieczkę w tak tajemnicze i ekscytujące miejsce jak Kun-Lai.
Po pożegnaniu się z wędkarzami, wcisnęłam Shisaia w moją podróżną torbę i wskoczyłam na pokład balona Shina. Niedługo potem wznosiliśmy się ponad Puszczę Krasarang wyżej, i wyżej, i wyżej! Wiatr poniósł nas na północ, ponad Jadeitowym Lasem, i dalej ku majestatycznym górom Kun-Lai. Przez dziury w białych, puchatych chmurach, zaczęłam dostrzegać cel swojej podróży.
Kiedy powiedziałam Shinowi, jak piękne wydaje się Kun-Lai z daleka, posmutniał. "Zabawne, jak wszystko zdaje się idealne z lotu ptaka," powiedział, "Kun-Lai jest cudownym miejscem, tak jak mówisz. Jednak w tych dniach nie wszystko idzie tam dobrze. Nad regionem zbierają się burzowe chmury, mała."
Shin wyjaśnienił, że wojna zawitała do niektórych części Kun-Lai. Powiedział mi, żebym się nie martwiła; miejsce, do którego mnie zabierał, było bezpieczne, jednak nadal zastanawiałam się, czy dołączenie do niego nie było błędem.
Wtedy przypomniałam sobie, że Wujek Chen i każdy inny wielki odkrywca musiał przemierzać ziemie niebezpieczne, jak i ziemie spokojne. Wszystko to było wpisane w żywot wędrowca. Wzięłam głęboki oddech i wpatrywałam się w dal, gotowa stawić czoła jakiemukolwiek wyzwaniu, które oczekiwało na mnie w ośnieżonych górach Szczytu Kun-Lai!
Heroic: Lei Shi - Polish First Kill by Signum!
Darkelf, | Komentarze : 2
Signum nie spoczywa na laurach i pokonuje przedostatniego bossa w instancji rajdowej Terrace of Endless Spring. Boss o nazwie (HC) Lei Shi został pokonany wczorajszego wieczoru (w trybie 10-osobowym). Gratulacje!
Gildia dokonała tego jako 5 gildia na świecie (w trybie 10-osobowym) przez co kolejny raz została wyróżniona na podium Manaflask.com.
Życzymy dalszych sukcesów Signum jak i wszystkim innym gildiom w Polsce. Warto również dodać, że po piętach depcze im gildia Accidentally z obecnym statusem (HC) 2/4 (25-osobowego rankingu).
Gildia dokonała tego jako 5 gildia na świecie (w trybie 10-osobowym) przez co kolejny raz została wyróżniona na podium Manaflask.com.
Życzymy dalszych sukcesów Signum jak i wszystkim innym gildiom w Polsce. Warto również dodać, że po piętach depcze im gildia Accidentally z obecnym statusem (HC) 2/4 (25-osobowego rankingu).
Gracze gildii Signum pozując do pamiątkowego screena.