W tej serii wpisów na blogu dajemy Ci szansę na bliższe przyjrzenie się obecnemu stanowi Warowni oraz rodzajom interakcji z nimi, jakiej możesz się spodziewać w
Warlords of Draenor. Ta druga część dotyczy budynków, które tworzą w pełni uzbrojoną i operacyjną Warownię, i tego, jaki mają wpływ na Twoje profesje.
Jak wspomniano
w części 1 tej serii, chcemy aby proces wytyczania Twojego miejsca na Draenorze zasadniczo kształtował Twoją rozgrywkę. Twoja Warownia zawiera głównie budynki i Towarzyszy, którzy je zamieszkują. W miarę rozwoju Warowni masz więcej opcji i możliwości korzystania z tych aktywów na swoją korzyść na Draenorze. Towarzysze zamieszkujący Warownię zwiększają swą liczbę i moc, i to, co mogą zrobić dla Ciebie zależy od tego, które budynki wybierzesz do budowy w swojej bazie.
Zaczynaj małymi kroczkami, myśl z rozmachem
Nawet raczkująca Warownia przyczyni się niemal natychmiast do rozwoju Twoich profesji. Będziesz miał wiele możliwości wyboru co wybudować, a Twoje decyzje będą mieć bezpośredni wpływ na to, co będą mogli zrobić Twoi Towarzysze i jakie nagrody od nich dostaniesz.
Miejsce, które masz dostępne dla budynków jest określone przez kategorię Warowni. Na poziomie 1 w Warowni będziesz miał jedno małe i jedno duże miejsce dla budynków w tych rozmiarach. Zadania poprowadzą Cię przez umieszczenie budynku, który pasuje do jednej z
Twoich podstawowych profesji na małej działce, oraz Koszar w pierwszej dużej działce.
Na poziomie 2. Warowni zyskasz jedną dodatkową małą działkę, jedną średnią i miejsce dla trzech z czterech budynków: Chatkę Rybacką, Ogród z Ziołami, Menażerię i Lunarfall Excavation (Przymierze) lub Frostwolf Mine (Horda). Każdy może ewentualnie odblokować i używać wszystkich czterech budynków, a każdy z nich oferuje profity wynikające z ich działań. Na przykład, Chatka Rybacka nie tylko pozwala na prowadzenie połowów na wodach Warowni i korzystanie z codziennych zadań wędkarskich, ale również sprawia, że możliwe jest przyciągnięcie Nata Pagle jako Towarzysza i daje mu miejsce do pracy z Tobą na Draenorze.
Zadania otwierające dostęp do każdego z czterech predefiniowanych budynków stają się dostępne wraz z uzyskiwaniem kolejnych poziomów Twojej postaci. Możesz uzyskać kopalnię przy postaci na 92. poziomie, Chatkę Rybacką na poziomie 94., Ogród z Ziołami na poziomie 96., a Menażerię na poziomie 98.
W Warowni na poziomie 3. zyskasz miejsce dla jeszcze jednego budynku każdej wielkości (jeden mały, jeden średni, jeden duży, i ostatni predefiniowany) – ale by zacząć, warto zapoznać się z pierwszym budynkiem, a następnie rozważyć co masz zamiar zrobić z innymi cennymi miejscami, które stają się dostępne.
Małe działki mogą być miejscem, w którym stanie zakład Inżynierski, Laboratorium Alchemiczne, Studium Magów, Sklep z Kamieniami Szlachetnymi, Złomowisko, Kwatera Skryby, Magazyn, Skład Krawiecki, Kuźnia lub Garbarnia.
Budynki także podnoszą swój poziom, więc będziesz chciał rozwijać zarówno swoją Warownię, jak i każdy budynek w obrębie murów do ich najwyższego potencjału. Można to zrobić poprzez uzyskanie planów dotyczących budynku i poziomu od sprzedawcy planów:
- Plany poziomu 1 stają się dostępne dla Ciebie, gdy Warownia osiągnie poziom 2.
- Plany poziomu 2 stają się dostępne w różnych momentach w zależności od ich wielkości:
- Małe obiekty: Osiągnij poziom 96. lub skończ zadania w strefie Talador.
- Średnie budynki: Osiągnij poziom 98. lub skończ zadania w strefie Spires of Arak.
- Duże budynki: Osiągnij poziom 100. lub skończ zadania w strefie Nagrand.
- Plany poziomu 3 stają się dostępne po tym, jak otrzymasz pewne osiągnięcia w całym Draenorze.
- Plany poziomu 3 są dostępne dla całego konta. Po odblokowaniu na jednej postaci są dostępne dla wszystkich postaci na koncie.
Dobrze wybierz średniaki
Niektóre z najbardziej efektownych decyzji podejmiesz przy planowaniu Warowni, gdy nadejdzie czas, aby wybrać średnie budynki. Średnie budynki, w przeciwieństwie do mniejszych zawodowych obszarów roboczych, korzystają z większej posesji, aby dać Towarzyszom miejsca do pracy z Tobą nad większymi projektami, i współdziałają ze sobą.
Średnie budynki to należąca do Hordy Karczma Frostwall i Gospoda Lunarfall Przymierza, Stodoła, Tartak, Sanktuarium Gladiatora i Faktoria.
Jeśli wybierzesz karczmę czy gospodę, każdego dnia znajdziesz w niej gościa, który zaoferuje Ci zadanie w instancji z hojnymi nagrodami. Na poziomie 100. dostaniesz dwa takie zadania dziennie. Wraz z rozwojem budynku, będziesz miał możliwość rekrutowania Towarzyszy z cechami i umiejętnościami, których będziesz chciał, a w szczególności odblokowuje to misje Poszukiwania Skarbów z ogromnymi nagrodami.
Stodoła na poziomie 1 daje możliwość chwytania raciczników, eleków, wilków i talbuków dla skóry i sierści, które mogą być stosowane w Kuśnierstwie i Krawiectwie. Aby je schwytać, można rozłożyć pułapkę i umieścić nad nią zwierzynę z małą ilością zdrowia. Na poziomie 2 dowiesz się jak uchwycić dziki i bestie wodne dające rzadkie mięsa, które są używane do gotowania najpotężniejszych receptur, a na poziomie 3, Stodoła pozwoli pochwycić elitarne bestie i wyodrębnić ich Dziką Krew, składnik potrzebny do wytworznia epickich zbroi i broni.
Tymczasem w Sanktuarium Gladiatorów będzie można zarobić premię do regeneracji poza walką w strefach zewnętrznych na Draenorze, uzyskać zdolność do bezpiecznego spadania i oddychania pod wodą w strefach Draenoru, poznać wyjątkową zdolność redukcji obrażeń, a na 2. poziomie budynku uzyskać dostęp do intensywnego turnieju Gladiatorów w Highmaul Coliseum, które odblokowuje specjalną serię zadań Nemezis PvP.
Linia zadań Nemesis stawia wyzwania graczom PvP, aby skupili się na polowaniu na wrogich graczy specyficznych ras aby zdobyć sławę i kilkanaście tytułów, takich jak Niszczyciel Draenei, Łowca Trolli, Zabójca Orków i Zmora Gnomów. Naprawdę czujni gracze, którzy ukończą wszystkie zadania Nemesis, zostaną nagrodzeni tytułem Warlordów z Draenoru.
Duży i przy sterze
Twoja Warownia nie może być odizolowana od wielu trudów i niebezpieczeństw Draenoru. Ty i Twoi Towarzysze macie tam zadania do wykonania, jeśli masz zamiar poradzić sobie z Żelazną Hordą... i zaiste, będziesz miał z nią do czynienia! Maksymalizacja Twojej efektywności - i szans na sukces - wymaga kilku dużych budynków.
Duże działki mogą pomieścić Wieżę Magów Przymierza lub jej odpowiednik dla Hordy, Wigwam Duchów; Koszary; Bunkier Krasnoludów (Przymierze) lub Młyn Wojenny (Horda); Stajnie; gnomią Fabrykę Mechanizmów (Przymierze) lub gobliński Warsztat (Horda).
Ta Wieża Magów jest niezwykle potężna. Od momentu jej stworzenia (lub jej wariantu dla Hordy, Wigwam Duchów), możesz rozpocząć zbieranie Ogrzych Kamieni Drogi od ogrów na Draenorze. Budynek staje się wtedy jednym z końców systemu dwukierunkowych portali poprzez Ogrze Bramy, które znajdziesz w każdej strefie na Draenorze. Będziesz korzystać z Kamieni Drogi aktywując jedną bramę na raz na budowli poziomu 1, dwie na poziomie 2., a trzy na poziomie 3.
Ze Stajnią możesz pochwycić i trenować specjalne wierzchowce na Draenorze. Te unikalne wierzchowce pojawiają się na całym świecie, a po tym jak je znajdziesz i pochwycisz na lasso, możesz wysłać je do Warowni na szkolenie. Kolejne misje szkoleniowe pozwalają na dodanie ich do swojej kolekcji wierzchowców, nauczenia się umiejętności pozostawania w siodle w czasie interakcji z obiektami w zewnętrznych strefach Draenor (na 2. poziomie Stajni), a ostatecznie nagrodzą Cię zwiększoną prędkością wierzchowców na całym Draenorze na poziomie 3. Osiągnięcia związane z tym niezwykłym budynkiem odblokowują jeszcze więcej wierzchowców, a także tytuł Mistrza Stajni.
Kiedy idziesz na rozmiar, być może gnomia Fabryka Mechanizmów (Przymierze) lub gobliński Warsztat (Horda) przyciągnie Twoje oko. To prawdziwy sklep z zabawkami, udzielający dostępu w ciągu pierwszych dwóch poziomów do unikalnych przedmiotów, takich jak Robo-Kogut, osobisty System Dostawczy, Wieżę Strażniczą i Mikro-Plecak Odrzutowy. W budynku na poziomie 3. rozpoczyna się prawdziwa zabawa, gdy zdobywasz możliwość zabrania machin oblężniczych na przejażdżkę. I przez "na przejażdżkę", mamy na myśli wyjazd z Warowni i podróż gdziekolwiek w Draenorze - tak, obejmuje to też
Ashran.
Nikt nigdy nie powiedział, że będzie łatwo wybrać swoje budynki!
Chociaż na pewno będziesz mieć możliwość zburzenia budynku i zastąpienia go innym, znając swoje możliwości z wyprzedzeniem możesz lepiej zaplanować swoją Warownię, aby odzwierciedlała styl i potrzeby Twojej postaci.
Knowanie na zapas
Jeśli nie miałeś okazji, sprawdź
część 1. naszego przeglądu dotyczącego Warowni. W części 3. przyjrzymy się bliżej Towarzyszom, misjom i temu, jak będziesz z nich korzystać, aby przynieść nagrody do domu. Dziś możesz przeczytać więcej na stronie:
Polygon - wywiad z Głównym projektantem gry Cory Stocktonem.
Venture Beat - Pięć powodów, aby zbudować Warownię
GamePlanet - Stajnie w Warlords of Draenor
Jeśli jesteś betatesterem Warlords of Draenor i masz jakiekolwiek pytania związane z Warowniami lub doświadczenia, którymi chciałbyś się podzielić, udaj się na nasze
forum ogólnej dyskusji o becie i podziel się tym z nami. Komentarze można również zostawić poniżej.