WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Zapowiedź Ashran: Sposobić się do bitwy

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Zapowiedź Ashran: Sposobić się do bitwy

  Kumbol:
Cytat z: Blizzard (źródło)
/Files/wod_ashran_header.jpg

Zbudowany na zgliszczach ogrzej cywilizacji Ashran zwodzi swym wyspiarskim urokiem niedaleko wybrzeży Tanaan Jungle. I pewnie faktycznie byłoby to cudowne miejsce na rodzinną wycieczkę gdyby nie tocząca się tu niekończąca bitwa o dominację między Hordą i Przymierzem. Dla niektórych jednak będzie to wręcz doskonałą zachęta do udania się na wyspę.

Ashran oferuję ogrom możliwości i aktywności, w które angażować się mogą gracze. Znajdzie się tu coś zarówno dla samotników i grup wycinających w pień potwory, jak i amatorów walk PvP z przeciwną frakcją.
/Files/wod_ashran_belka.png
Otwarty świat Ashran zawiera lokowanie PvP

Przez lata gracze prosili nas o stworzenie szerszych możliwości angażowania się w PvP w otwartym świecie. Eksperymentowaliśmy z różnymi formami i podejściami do tego tematu w miejscach takich jak Halaa czy Wintergrasp. Tworzenie nieoskryptowanych punktów zapalnych, w których nieoczekiwanie mogą wybuchać walki, może z początku brzmieć jak proste zadanie, lecz po zagłębieniu się w temat okazuje się być niezwykle trudnym do efektywnego zaprojektowania bez poświęcania czynnika nieprzewidywalności. W swej najczystszej formie PvP w otwartym świecie oznacza brak jakichkolwiek ram czy limitów względem wybuchających starć. Kiedy projektuje się miejsca dedykowane potyczkom PvP, cele rozgrywki zawsze będą mieć wpływ na to, jak ludzie grają i wchodzą w interakcje z innymi. Ostatecznie wielu wybierze linię najmniejszego oporu, by tylko osiągnąć zwycięstwo swojej frakcji. Czasem ta strategia zakłada po prostu ignorowanie innych graczy.

Celem wykreowania rodzaju atmosfery, jaka sprzyja bardziej dowolnym formom PvP w Ashran postanowiliśmy wdrożyć tu wnioski, jakie wyciągnęliśmy z obserwacji Timeless Isle. Przez nadanie graczom bardziej indywidualnych celów i wytworzenie okazji - w stylu wspólnego wybijania potworów - spontanicznie inicjowane PvP ma większą szansę zaistnieć w ramach walki o konkretne miejsce czy monstra. Chcemy, aby gracze dali się wciągnąć w dziejący się w danej chwili konflikt i zaangażowali się w niego emocjonalnie; by zależało im na jego wyniku, niezależnie od tego, czy rzecz idzie tylko o utłuczenie losowego gracza wrażej frakcji, czy może wzięcie odwetu za tego skradzionego potwora. Choć Ashran ma także mnóstwo stref zapalnych zorganizowanych wokół konkretnych celów (więcej o tym za chwilę), to jeśli poszukujesz tego szczególnego klimatu PvP w otwartym świecie, na tej wyspie go odnajdziesz.

Ta wyspa to nie fantazja

Położona u wybrzeży Tanaan Jungle, Ashran jest dużą, otwartą strefą PvP dla graczy, którzy osiągnęli 100, maksymalny poziom, i oferuje coś dla każdego. Gracze mogą łatwo dotrzeć na wyspę na kilka różnych sposobów, w tym za pomocą stacji gryfa/wiwerny lub przez odblokowanie szybkiego dostępu w swoim Garnizonie po osiągnięciu poziomu 3. Bardziej śmiali lub lubiący ryzyko podróżnicy mogą także spróbować dopłynąć na wyspę, ale nie polecamy tego. (Poważnie, nie próbowalibyśmy, gdybyśmy byli Tobą. Zostałeś ostrzeżony. W świecie, w którym prawie wszystko chce cię zabić, najlepiej będzie wybrać możliwie najbezpieczniejszą drogę na tę wyspę zdominowaną przez konflikt. Serio, nie zwodzilibyśmy was w tej kwestii.)

W przeciwieństwie do poprzednich stref PvP, takich jak Tol Barad i Wintergrasp, grupa rajdowa nie jest wymagana do udziału w rozgrywce, a strefa będzie ograniczała się do około 100 zawodników z każdej strony, otwierając wrota do naprawdę epickich rozmiarów konfrontacji. Aby utrzymać tempo akcji, stała duża grupa tych samych serwerów będzie wchodziła do strefy, więc spotkasz znajome twarze za każdym razem gdy ją odwiedzisz, zarówno przyjacielskie, jak i wrogie. Będzie mnóstwo miejsca na wędrówki, bo Ashran wielkością przypomina Isle of Thunder. Celem jest zapewnienie jak najwięcej prawdziwych doświadczeń PvP w otwartym świecie dla tych, którzy często udają się na wyspę. Los nie zawsze może ci sprzyjać, ale z tyloma miejscami do przycupnięcia albo do ukrycia się lub czatowania, istnieje wiele możliwości osiągnięcia celów, które sobie obrałeś.

Ukształtowanie terenu

Na każdym końcu wyspy, niezależnie od toczącego się w centrum konfliktu, gracze znajdą małe sanktuarium względnego bezpieczeństwa. Pełnowymiarowe centra Hordy i Przymierza znajdują się za bazą każdej frakcji, oferując prawie wszystko to, co regularne miasto.

Gotowy, aby wskoczyć w wir walki? Jedna z głównych arterii biegnie przez centrum strefy i to tutaj będziesz angażować się w niekończące potyczki między frakcjami. Na przeciwległych punktach końcowych bazy Hordy i Przymierza czekają na zdobycie. Będziesz też walczyć o kontrolę nad pięcioma dodatkowymi punktami w trakcie poruszania się po wyspie. Przechwytywanie tych punktów po drodze pozwoli tobie i twojej frakcji przesuwać się w kierunku bazy wroga, co umożliwi przeniesienie walki aż do wrażej bazy. Aby skutecznie obezwładnić przeciwników i osłabić ich wysiłki na jakiś czas, wystarczy zabić ich Generała w bazie. Zapewni Ci to chwałę, ale też odetnie przeciwnej frakcji dostęp do postaci, który służy jako sprzedawca przedmiotów za punkty Conquest.

W centralnej części stoi Król Ogrów broniony przez swoich dwóch ochroniarzy. Zaatakowanie jednego z ochroniarzy i udowodnienie swojej wartości w walce zapewni wsparcie Króla Ogrów u boku twojej frakcji przez określony czas. Ale uwaga! Jego wytrzymałość jest ograniczona i im dłużej jest niepokonany, tym bardziej podatny staje się na zranienia.

Jak na wielu polach bitew, każda frakcja będzie miała dostępne określone zasoby. Kiedy zasoby frakcji spadną do 100, dostanie ona dodatkową pomoc poprzez losowo pojawiającego się Kapitana, który rozpocznie walkę po przegrywającej stronie. Wielu z nich będzie nosić znane imiona, takie jak Swifty, który będzie walczyć po stronie Przymierza, lub Talbadar, który będą walczyć dla Hordy. Nie ma jednak gwarancji, kto ostatecznie przyjdzie Wam z pomocą. Za każdym razem, gdy któraś ze stron osiągnie wspomnianą liczbę zasobów, nowy losowy kapitan dołączy do walki.

Za linią frontu

Ashran oferuje wiele więcej niż tylko konflikt w centralnej alei. Wokoło znajduje się mnóstwo punktów zainteresowań (POI) i stworów do ubicia. Spośród przeróżnych POI znajdzie się tu szeroka gama losowych wydarzeń, które pozwolą graczom zdobyć nagrody dla Hordy lub Przymierza. Za zabijacie innych graczy lub NPC-ów można także zdobyć buffy. Obecnie wokół obrzeży Ashran umieściliśmy siedem punktów zainteresowań - omówimy je w szczególe nieco później.

Należne nagrody

Przemierzając Ashran gracze zbierać będą specjalne monety z trucheł innych graczy i monstrów. Ten środek płatniczy może zostać wydany w bazie frakcji gracza celem uzyskania dodatkowych bonusów dla swojej strony, takich jak portale magów czy brama przyzywania Warlocków. Gracz może też zawezwać losowego - i prawdziwie epickiego - NPC-a, który będzie z nim walczył ramię w ramię. Monetami należy gospodarować rozważnie i dobrze planować każdy wydatek. Jedna przegrana potyczka z graczem przeciwnej frakcji zaowocuje utratą ciężko zarobionych precjozów - trafią one do kiesy oponenta.

Gracz będzie mógł zebrać przedmioty powiązane ze strefą (zone-bound; możliwe do użycia tylko na wyspie), by wzmocnić siłę swojej postaci przed toczeniem bojów na Ashran.

Poszukujący kolejnych ulepszeń swojego ekwipunku gracze znajdą na Ashran przedmioty jakości Conquest dostępne jedynie tam.

/Files/wod_ashran_belka2.png


Wykorzystując nasze doświadczenia wyciągnięte z Timeless Isle i Alterac Valley chcemy, aby gracze udający się na Ashran zawsze mieli coś ekscytującego do robot. Zamierzamy zaoferować im prawdziwe PvP w otwartym świecie. Niezależnie czy celem gracza jest zaangażowanie w otwartą batalię PvP czy też przejmowanie poszczególnych punktów zainteresowań, wyspa z całą pewnością podniesie adrenalinę niejednemu śmiałkowi.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz