Mists of Pandaria: Przegląd klas - Hunter
Przypominamy o trwających konkursach, w których możecie wygrać zaproszenia do bety Mists of Pandaria, a także ekskluzywną figurkę Taurena Łowcy i egzemplarze polskiego wydania komiksu World of Warcraft. Uwaga! Jeśli brałeś udział w loterii na facebooku, koniecznie sprawdź swoje zgłoszenie udając się do aplikacji loterii, gdyż mogło nie zostać poprawnie zapisane!
W Mists of Pandaria czeka nas wielka przebudowa klas i specjalizacji. Niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, inne można porównać do małego trzęsienia ziemi. Z niektórymi umiejętnościami przyjdzie nam się pożegnać, na ich miejscu pojawią się inne, zupełnie nowe. Jak już również wiecie, zmienia się zupełnie drzewko talentów.
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś: jak zmienia się hunter.
Najważniejsze zmiany
Pojawiają się nowe umiejętności:
Część umiejętności zostaje zmieniona
Pojawią się nowe glify, kilka zniknie, kilka zmieni swoje funkcje. Jak wiecie, w Pandarii nie mamy już glifów Prime, za to sporo zabranych nam umiejętności pojawia się właśnie jako glify. Będzie z czego wybierać. Jak na razie w Mists będziemy mieć do dyspozycji 3 glify minor i 3 major, choć - być może – w wersji końcowej będziemy mieć ich po 4. Oto lista glifów:
Glify Major:
Glify Minor:
Zmienia się system buffów i debuffów oferowany przez Blizzard. Kilka buffów znika, pojawia się jeden nowy (+5 mastery), zmienia się sposób prezentowania buffów. Teraz każda hunterowska specjalizacja może przynieść każdy buff, nie ma więc już konieczności zmiany specjalizacji dla konkretnego wzmocnienia. Wszystkie specjalizacje będą miały Trueshot Aura, nasze zwierzaki nadal dostarczają też brakujących buffów, jednak ten aspekt wciąż jeszcze się zmienia.
Zwierzaki doczekały się wielkiej przebudowy, a właściwie są w jej trakcie. Jak już wspomniałam, każdy zwierzak może należeć do dowolnej specjalizacji. Nowością jest również brak drzewek talentów dla naszych pupili. W związku z tym podstawowe umiejętności zwierząt zostają automatycznie wbudowane w specjalizację. Wszystkie zwierzaki zawsze mają następujące umiejętności:
Jakie talenty przyniosą nam poszczególne specjalizacje?
Ferocity
Cunning
Tenacity
Specjalizacje: Co nowego w talentach?
Jak już wiecie, drzewko talentów w MoP zmienia swoje zasady działania. Co 15 poziomów otrzymujemy 1 punkt, który możemy przyporządkować dowolnej z trzech umiejętności. Z czego wybieramy?
Level 15
Level 30
Level 45
Level 60
Level 75
Level 90
Część umiejętności nabywamy biernie, jako talenty, zmieniając specjalizację:
Rzućmy jeszcze okiem na poszczególne specjalizacje:
Survival
Marksmanship
Beastmastery
Beta wciąż się zmienia i Mists of Pandaria możą nas jeszcze zaskoczyć w wielu aspektach. Jednak to, co oferuje nam do tej pory Blizzard, zapowiada się niezwykle interesująco.
W Mists of Pandaria czeka nas wielka przebudowa klas i specjalizacji. Niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, inne można porównać do małego trzęsienia ziemi. Z niektórymi umiejętnościami przyjdzie nam się pożegnać, na ich miejscu pojawią się inne, zupełnie nowe. Jak już również wiecie, zmienia się zupełnie drzewko talentów.
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś: jak zmienia się hunter.
Najważniejsze zmiany
- Minimal Range przechodzi do historii – to jedna z najważniejszych zmian. Kto nie gra hunterem, ten może nie doceniać tej informacji, przypomnijcie sobie tylko reakcję ludzi, gdy Ghostcrawler podał tę informację podczas BlizzConu, dla tych, co huntera mają – booyaa ;)
- Nowy hit rating - Do tej pory ‘cap’ dla hit rating wynosił 8%. W Mists of Pandaria będzie on wynosił 7.5%. Cap dla przeciwników na tym samym poziomie będzie wynosił 3% (zamiast aktualnych 5%).
- W uzbrojeniu hunterów pojawia się nowa statystyka - Expertise. Do tej pory hunter, który osiągnął poziom ‘cap’ w hit rating, nie musiał się martwić, że któryś z jego strzałów nie trafi do celu. Teraz oprócz hit rating, musi martwić się też o poziom expertise (co oznacza, że hunterzy jeszcze bardziej nie będą się lubić z Enhancement shamanami), która będzie działać trochę jak hit. Bossowie otrzymują szansę na uchylenie się przed strzałem lub jego odbicie, gdy są atakowani z przodu (7.5% dodge chance, 7.5% parry chance), mają też 7.5% block chance. Inaczej mówiąc, 7.5% strzałów huntera nie trafi do celu, a precyzyjniej – zostanie unikniętych przez bossa. Konieczne więc będzie – tak samo jak w przypadku hit rating - osiągnięcie poziomu expertise, który zrównoważy atrybuty bossa. Na obecnym etapie bety cap na expertise dla huntera wynosi 768 na poziomie 90.
- Wszystkie ataki krytyczne będą zadawać podwójne obrażenia, zamiast dotychczasowego 1.5x.
- Broń melee odchodzi do historii – w MoP hunterzy wciąż będą mogli używać broni melee, jednak będzie ona dzielić slot w osprzętowieniu z bronią ranged. Statystyki z broni melee zostaną wkomponowane w broń ranged, zwiększając tym samym jeszcze bardziej ich znaczenie. Sami hunterzy nie będą już też mogli ‘rollować’ w trakcie podziału łupów na broń melee. Każdy kij ma dwa końce – wszystkie łuki, kusze i karabiny będą dostępne tylko dla hunterów.
- Każdy zwierzak może należeć do dowolnej klasy – Pety zarezerwowane do tej pory dla Ferocity czy Cunning, mogą teraz dowolnie zmieniać swoją specjalizację, co wszystkim aktywnym hunterom ułatwi, a na pewno uprzyjemni, życie. Wilk z Thunderclap, Charge i Last Stand...<3 Ale o zwierzakach za moment.
- Trap Launcher nie musi już być aktywowany za każdym razem, gdy chcemy użyć pułapki. Do wyboru mamy 4 pułapki, zamiast dotychczasowych 5.
Pojawiają się nowe umiejętności:
- Stampede – dostępne na poziomie 87. dla wszystkich specjalizacji. Umiejętność ta pozwala na przywołanie wszystkich zwierzaków, które mamy w ‘stajni’, na krótką chwilę, aby zwiększyć nasz DPS.
- Beast Cleave: umiejętność hunterów BM, otrzymywana na poziomie 24-tym. Po Multi – Shot, ataki Twojego zwierzaka działają przez 5 sekund na wszystkie wrogie jednostki w pobliżu.
- Steady Focus: nowa wersja Improved Steady Shot. Po dwóch Steady Shots otrzymujesz 15% bonus do prędkości Twojego ataku ranged, a Steady Shot będzie generował dodatkowe 3 punkty focus przez 10 sekund, czyli 2 sec dłużej niż Improved Steady Shot, co na pewno pomoże MM hunterom.
- Viper Venom: nowa umiejętność hunterów SV. Zyskujesz 3 punkty focus za każdym razem, gdy Twój Serpent Sting zadaje obrażenia, umiejętność ma 3 sekundy CD.
- Fetch - pozwala na zebranie łupów z pobliskich padłych wrogów.
- Aspect of the Beast - stajesz się niewykrywalny dla przeciwników.
Część umiejętności zostaje zmieniona
Pojawią się nowe glify, kilka zniknie, kilka zmieni swoje funkcje. Jak wiecie, w Pandarii nie mamy już glifów Prime, za to sporo zabranych nam umiejętności pojawia się właśnie jako glify. Będzie z czego wybierać. Jak na razie w Mists będziemy mieć do dyspozycji 3 glify minor i 3 major, choć - być może – w wersji końcowej będziemy mieć ich po 4. Oto lista glifów:
Glify Major:
- Glyph of Aimed Shot – Jeśli użyty, gdy Camouflage jest aktywny, Twój Aimed Shot dodatkowo zmniejsza prędkość ruchu celu o 50% przez 6 sekund.
- Glyph of Animal Bond – Gdy Twój zwierzak jest aktywny, wszystkie efekty healing dotyczące Ciebie i zwierzaka zostają zwiększone o 10%.
- Glyph of Camouflage – Twój Camouflage zapewnia pełne ukrycie nawet podczas ruchu, jednak prędkość ruchu zostaje zmniejszona o 50%.
- Glyph of Chimera Shot – Zwiększa efekt leczenia otrzymywany z Chimera Shot o dodatkowe 5% Twojego maksymalnego zdrowia.
- Glyph of Concussive Shot – Concussive Shot zmniejsza również maksymalną prędkość ruchu przeciwnika.
- Glyph of Deterrence – zmniejsza cooldown Deterrence o 10 sekund.
- Glyph of Disengage – Zwiększa dystans Disengage.
- Glyph of Endless Wrath – Gdy Bestial Wrath jest aktywne, Twój zwierzak nie może być zabity, ale nadal może otrzymywać obrażenia
- Glyph of Explosive Trap – Explosive Trap również odrzuca wrogów przy wybuchu.
- Glyph of Freezing Trap – Aktywowana, zmniejsza prędkość ruchu o 70% na 4 sekundy.
- Glyph of Ice Trap – Zwiększa zasięg pułapki o 2 jardy.
- Glyph of Icy Solace – Freezing Trap usuwa też wszystkie efekty damage over time z celu.
- Glyph of Marked for Death – Arcane Shot, Chimera Shot, Kill Command i Explosive Shot automatycznie aplikują Hunter’s Mark.
- Glyph of Master’s Call zwiększa czas trwania Master’s Call o 4 sekundy.
- Glyph of Mend Pet – Twoja umiejętność Mend Pet ma szansę usunąć 1 efekt Curse, Disease, Magic lub Poison ze zwierzaka przy każdym tiku.
- Glyph of Mending – Zwiększa całkowity efekt leczenia przez Mend Pet o 60%.
- Glyph of Mirrored Blades – Jeśli zostaniesz zaatakowany,kiedy Deterrence jest aktywna, masz 100% szansę odbić zaklęcie do atakującego.
- Glyph of Misdirection – Jeśli używasz Misdirection na swojego zwierzaka, cooldown MD jest restartowany.
- Glyph of No Escape – zwiększa ranged critical chance wszystkich Twoich ataków na cele znajdujące się pod wpływem Ice Trap i Freezing Trap o 6%.
- Glyph of Pathfinding – Zwiększa bonus do prędkości Twojego Aspect of the Cheetah i Aspect of the Pack o 8% i zwiększa prędkość Twojego wierzchowca o 10%. Efekt do prędkości wierzchowca nie łączy się z innymi podobnymi efektami.
- Glyph of Scatter Shot – Zwiększa zasięg strzału o 3 jardy.
- Glyph of Snake Trap – Węże z Twojej pułapki otrzymują obrażenia z AOE zmniejszone o 90%.
- Glyph of Steady Shot – Twój Steady Shot zmniejsza prędkość celu o 50% przez 6 sekund, jeśli cel znajduje się w odległości 8 jardów.
- Glyph of Tranquilizing Shot – Tranquilizing Shot nie kosztuje punktów Focus, ale ma 10 sekund cooldown.
Glify Minor:
- Glyph of Aspect of the Cheetah – Twój Aspect of the Cheetah nie ogłusza Cię już, gdy zostaniesz zaatakowany, jednak efekt aspektu zostaje anulowany i wszystkie aspekty zostają obarczone 4-sekundowym cooldownem.
- Glyph of Aspect of the Pack – zwiększa zasięg aspektu o 15 jardów.
- Glyph of Aspects: Za każdym razem, gdy aktywujesz nowy Aspekt, zwierzę reprezentujące dany aspekt bedzie Ci towarzyszyło przez 15 sekund.
- Glyph of Feign Death – Zmniejsza cooldown Feign Death o 5 sekund.
- Glyph of Lesser Proportion – Lekko zmniejsza rozmiar Twojego zwierzaka.
- Glyph of Revive Pet – Zmniejsza pushback otrzymywany, gdy jesteś atakowany podczas ożywiania zwierzaka, o 100%
- Glyph of Tame Beast – Zmniejsza czas wymagany do zakończenia Tame Beast.
- Glyph of Scare Beast – Zmniejsza pushback otrzymywany, gdy jesteś atakowany podczas Scare Beast, o 75%.
Zmienia się system buffów i debuffów oferowany przez Blizzard. Kilka buffów znika, pojawia się jeden nowy (+5 mastery), zmienia się sposób prezentowania buffów. Teraz każda hunterowska specjalizacja może przynieść każdy buff, nie ma więc już konieczności zmiany specjalizacji dla konkretnego wzmocnienia. Wszystkie specjalizacje będą miały Trueshot Aura, nasze zwierzaki nadal dostarczają też brakujących buffów, jednak ten aspekt wciąż jeszcze się zmienia.
Zwierzaki doczekały się wielkiej przebudowy, a właściwie są w jej trakcie. Jak już wspomniałam, każdy zwierzak może należeć do dowolnej specjalizacji. Nowością jest również brak drzewek talentów dla naszych pupili. W związku z tym podstawowe umiejętności zwierząt zostają automatycznie wbudowane w specjalizację. Wszystkie zwierzaki zawsze mają następujące umiejętności:
- podstawowy atak - bite/claw/smack
- Avoidance
- Cower
- Growl – i tu zmiana, Taunt zwierzaków zostaje wbudowany w Growl, więc teraz jeśli zapomnimy o wyłączeniu tej umiejętności, może być ciekawie. Zwłaszcza jeśli użyjecie Stampede ;)
Jakie talenty przyniosą nam poszczególne specjalizacje?
Ferocity
- Dash
- Heart of the Phoenix
- Rabid
- Spiked Collar – dodatkowo wzmocnione w Mists, dające zwierzakom + 10% do damage, haste i crit chance, zapewniając tej specjalizacji najwyższy dps.
Cunning
- Dash
- Boar’s Speed
- Bullheaded
- Cornered
- Roar of Sacrifice
Tenacity
- Charge
- Blood of the Rhino – W Mists daje zwierzakom bonus +40% do leczenia, + 20% armor i sprawia, że zwierzak jest odporny na crity. Jest to tak na prawdę zmodyfikowana wersja 4 umiejętności, które mieliśmy do tej pory, w jedną super tankowską umiejętność.
- Great Stamina
- Last Stand
- Thunderstomp
Specjalizacje: Co nowego w talentach?
Jak już wiecie, drzewko talentów w MoP zmienia swoje zasady działania. Co 15 poziomów otrzymujemy 1 punkt, który możemy przyporządkować dowolnej z trzech umiejętności. Z czego wybieramy?
Level 15
- Posthaste: po użyciu Disengage zwiększasz prędkość ruchu o 60% przez 4 sekundy. Dodatkowo usuwa wszystkie efekty ograniczające ruch.
- Narrow Escape (Nazwa Robocza): używając Disengage aktywujesz pułapkę, która unieruchamia wszystkie wrogie jednostki w zasięgu 8 jardów na 3 sekundy.
- Exhilaration: po użyciu Disengage jesteś natychmiast leczony na 15% swojego maksymalnego zdrowia.
Level 30
- Silencing Shot: Strzał, który ucisza cel i przerywa czar na 3 sekundy.
- Wyvern Sting: Strzał, który usypia cel na 30 sekund. Obrażenia przełamują ten efekt. Gdy cel się obudzi, strzał zadaje 3,057 nature damage przez 6 sekund.
- Binding Shot: Magiczny pocisk, który więzi wroga i wszystkich przeciwników w obrębie 5 jardów przez 10 sekund. Jeśli cele oddalą się na odległość większą niż 5 jardów od strzały, zostają ogłuszone.
Level 45
- Crouching Tiger, Hidden Chimera: zmniejsza cooldown Disengage o 10 sekund, a cooldown Deterrence o 60 sekund.
- Aspect of the Iron Hawk: Hunter otrzymuje aspekt zwiększający ranged attack power o 10% i zmniejszający otrzymywane obrażenia o 15%. Zastępuje Aspect of the Hawk.
- Spirit Bond: Gdy Twój pet jest aktywny, Ty i zwierzak regenerujecie 3% swojego zdrowia co 2 sekundy.
Level 60
- Fervor: Przywraca 50 punktów focus Tobie i Twojemu zwierzakowi i dodatkowe 50 punktów focus przez 10 sekund. 30 sekund cooldown.
- Readiness: Aktywowana, natychmiast kończy cooldown wszystkich umiejętności z oryginalnym cooldownem mniejszym niż 6 minut.
- Thrill of the Hunt: Masz 15% szansy, że strzał wymagający Focus i/lub Kill Command spowoduje, iż Twój następny atak wymagający punktów Focus lub Kill Command będzie darmowy.
Level 75
- A Murder of Crows: Przywołuje stado kruków, które atakują Twój cel przez kolejne 30 sekund. Jeśli użyte na celu, który ma mniej niż 20% HP, cooldown zostaje skrócony. 2 minuty cooldown. Obecna wersja tej umiejętności nie jest ostateczna, trwają prace nad obliczeniem CD, który byłby najbardziej wyważony.
- Dire Beast: Przywołuje wielkie dzikie stworzenie, które towarzyszy Ci w walce przez 12 sekund. Za każdym razem, gdy zwierzę zadaje obrażenia, otrzymujesz 2 punkty Focus.
- Lynx Rush: Twój zwierzak gwałtownie atakuje jeden cel za drugim, atakując w sumie 9 razy w ciągu 4 sekund, zadając każdemu z celów swoje normalne obrażenia.
Level 90
- Glaive Toss: wyrzucasz dwa ostrza przed siebie na odległość 30 jardów, zadając 1000 punktów obrażeń wszystkim wrogom i zmniejszając ich prędkość o 50%. Ostrza wracają do Ciebie, po drodze również zadając obrażenia i ogłuszając cele, w które uderzą. Jeśli ostrza uderzą przynajmniej 2 cele w trakcie lotu w obie strony, to cooldown jest zresetowany.
- Powershot: Korzystasz ze strzału, który zadaje 100% obrażeń bazowych broni Twojemu przeciwnikowi i wszystkim oponentom między Tobą a celem. Wrogowie uderzeni przez Powershot, zostają również odepchnięci.
- Barrage: Strumień strzałów, trwający 3 sekundy, zadający 288% obrażeń bazowych broni i średnio 72% obrażeń broni każdemu celowi w pobliżu.
Część umiejętności nabywamy biernie, jako talenty, zmieniając specjalizację:
Rzućmy jeszcze okiem na poszczególne specjalizacje:
Survival
Marksmanship
Beastmastery
Beta wciąż się zmienia i Mists of Pandaria możą nas jeszcze zaskoczyć w wielu aspektach. Jednak to, co oferuje nam do tej pory Blizzard, zapowiada się niezwykle interesująco.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz