Battle for Azeroth: Podsumowanie AMA na Reddicie z Ionem Hazzikostasem
Minionej nocy na Reddicie odbyła się sesja pytań i odpowiedzi z głównym dyrektorem World of Warcraft, Ionem Hazzikostasem. W ostatnich dniach gracze zwrócili uwagę na liczne problemy z bugami i systemami w Battle for Azeroth, dlatego twórcy chcieli odnieść się do niektórych krytycznych opinii. Poniżej znajdziecie podsumowanie najważniejszych odpowiedzi w skróconej formie. Pełną sesję AMA (Ask Me Anything) można przeczytać w jęz. angielskim pod tym linkiem.
Przyszłość gry
- 18 września, czyli w najbliższy wtorek o godz. 20:00 odbędzie się livestream na Twitchu, podczas którego deweloperzy omówią cześć nowości nadchodzących w aktualizacji 8.1.
Heart of Azeroth i Azerite Armor
- Otrzymanie elementu ekwipunku Azerite o poziomie 370 - w ramach przykładu - ze znacznie gorszymi cechami (traits) od posiadanego wcześniej przedmiotu o poziomie 340 to obecnie ogromny problem w systemie Azerite Armor. Znaczne ograniczenie takich sytuacji jest w tym momencie priorytetem dla deweloperów.
- Niektóre cechy klasowe ekwipunku Azerite są zbyt pasywne lub działają niezręcznie w parze z rotacjami klasowymi. Trwają prace nad usunięciem i zastąpieniem takich cech lepszymi opcjami do wyboru w najbliższej aktualizacji.
- Jeśli graczom zależy tylko na 1-2 cechach, to twórców nie dziwi ich frustracja, jeśli wysokiej jakości ekwipunek ich nie zawiera. Jest to problem, który trzeba rozwiązać. Jeśli ktoś posiada hełm o poziomie 355, to każdy inny hełm o poziomie 385 powinien być dla takiej osoby satysfakcjonującym usprawnieniem, nawet jeśli nie jest to przedmiot BiS (Best-in-Slot).
Klasy
- Ion zgadza się, że szamani w specjalizacji Restoration są obecnie w tyle pod względem zadawanego leczenia. Jest to głównie problem z balansem - deweloperzy spodziewali się, że statystyka Mastery znacznie wzrośnie u tych graczy wraz z pozyskiwaniem nowego ekwipunku, więc chcieli być ostrożni z buffami.
- Szamani w specjalizacjach Elemental i Enhancement potrzebują lepiej zdefiniowanych aspektów walki, w których się wyróżniają. Problemy z ich rotacją oraz talentami są niestety zbyt poważne, aby mógł je naprawić zwykły hotfix. Większe usprawnienia nadejdą w najbliższej aktualizacji.
- Wyróżnianie się danej specjalizacji w jednym aspekcie walki nie oznacza, że twórcy chcą, aby była beznadziejna w pozostałych. Celem jest sprawienie, aby gracze czuli się epicko, kiedy nadejdzie "ich moment", ale jednocześnie mieli znaczący wpływ na walkę w pozostałych sytuacjach. Nie jest to jednak łatwe do zbalansowania.
- Deweloperzy chcą zmniejszyć różnice pomiędzy graczami, którzy robią symulacje każdego istotnego wyboru w grze, a osobami, które podejmują decyzje co do ekwipunku bardziej intuicyjnie. Podczas opracowywania opisów przedmiotów trzeba balansować pomiędzy zawieraniem istotnych informacji a jasnością przekazu.
- To słuszna krytyka, że szamanom zadającym obrażenia brakuje cech, które ich wyróżniają. Ion zgadza się, że to coś, nad czym muszą popracować.
Podziemia
- Cotygodniowa skrzynia za ukończenie podziemi w trybie Mythic+ zawiera system wspierający, który zwiększa szansę na otrzymanie ekwipunku Azerite wraz z upływem czasu. Deweloperzy sądzą, że system nagród z Mythic+ nieźle się na ten moment sprawdza.
- Trudniejsze zdobywanie konkretnych elementów ekwipunku w trybie Mythic+ jest celowym zabiegiem. Każdy format rozgrywki powinien mieć swoje zalety - w podziemiach gracze mogą zdobyć więcej przedmiotów z gwarantowaną nagrodą. W rajdach jest mniej łupów, ale istnieje większa kontrola przy polowaniu na poszczególne elementy ekwipunku.
Fronty wojenne
- System rotacji frontów wojennych (Warfronts) pomiędzy Hordą a Przymierzem nie został odpowiednio wyjaśniony przed ich wprowadzeniem i działał nieco inaczej w becie, aby umożliwić łatwiejsze testowanie. Czas odblokowywania poszczególnych etapów frontów wojennych jest wolniejszy, aby wszyscy gracze mieli możliwość wzięcia w nich udziału.
- W kolejnych aktualizacjach pojawi się więcej frontów wojennych, które będą przeplatać się ze starszymi.
- Twórcy zdają sobie sprawę, że miesiąc po premierze dodatku okres jednego tygodnia może wydawać się strasznie długi, a tym bardziej dwóch tygodni oczekiwania, aby móc wziąć udział we frontach wojennych. Zostały jednak zaprojektowane jako okresowy element rozgrywki. Ion zgadza się, że powinni byli znacznie wcześniej przedstawić ten system w taki sposób.
- Liczba altów, którym udało się zdobyć znaczne ulepszenia w ekwipunku przed wprowadzeniem wymagania poziomu przedmiotów równego 320, aby zapisać się na fronty wojenne, była zasadniczo niewielka. To ograniczenie powinno było istnieć od początku i deweloperzy uznali, że czekanie do końca września, aby je wprowadzić to złe rozwiązanie.
Reputacje
- System Paragon z Legionu wydaje się dobrym sposobem na przedłużenie istotności reputacji po osiągnięciu Exalted dla tych, którzy wciąż chcieli brać udział w rozgrywce w otwartym świecie. W najbliższej aktualizacji system ten powinien trafić do gry dla frakcji z Battle for Azeroth.
- Horda ma obecnie bardziej zróżnicowane wierzchowce jako nagrody z reputacji, ponieważ ich bestiariusz zawierał więcej nielatających modeli. Na dalszym etapie dodatku gracze Przymierza powinni być bardziej zadowoleni. Ion zasugerował, że model pszczoły ze Stormsong Valley zostanie dodany jako wierzchowiec.
Wyspiarskie ekspedycje
- Blizzard chce dodać więcej unikalnych wydarzeń podczas wyspiarskich ekspedycji (Island Expeditions), aby rozgrywka była bardziej zróżnicowana. W najbliższym hotfixie zwiększy się szansa na otrzymanie większości dodatkowych nagród.
Rajdy
- Pierwsze godziny progresu na bossie Fetid Devourer w trybie mitycznym nie były idealne. Nie sprawdziły się wszystkie obliczenia podczas ostatniej rundy poprawek, przez co wstępnie boss był niemożliwy do pokonania przez czołowe gildie.
Profesje
- Profesje Alchemy oraz Enchanting nie mają obecnie co zrobić z materiałem Sanguicell. W zespole deweloperskim trwają dyskusje, jak można naprawić ten problem.
Inne
- W trakcie testów beta twórcy muszą często projektować "na ślepo" najlepiej jak to możliwe, będąc świadomi, że po premierze gry pojawi się znacznie więcej danych, które mogą wskazać potrzebę wprowadzenia dodatkowych zmian.
- Podczas każdego cyklu testowego deweloperzy otrzymują dziesiątki tysięcy raportów o bugach, ale ich samych jest tylko kilkaset. Oprócz tego, niektórych zgłoszonych bugów nie udaje się powtórzyć i naprawić, przez co odkrywane są dopiero po premierze gry, przy znacznie większej ilości graczy.
- Poprawienie literówek wymaga większej aktualizacji ze względu na tłumaczenie gry na wiele innych języków. Przy każdym cyklu testów następuje moment, po którym twórcy nie mogą wprowadzać już zmian w tekście.
- Głównym priorytetem deweloperów jest upewnienie się, że z gry można czerpać przyjemność. Gracze nie powinni czuć się zmuszeni do ciągłego logowania, aby nadążyć za innymi. Równie zła jest nuda i ciągłe czekanie na nowości.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz