WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Mists of Pandaria: Przegląd klas - Warrior

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Mists of Pandaria: Przegląd klas - Warrior

  Caritas:
http://www.wowcenter.pl/Files/mop_logo_m.pngW Mists of Pandaria czeka nas wielka przebudowa klas i specjalizacji. Niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, inne można porównać do małego trzęsienia ziemi. Z niektórymi umiejętnościami przyjdzie nam się pożegnać, na ich miejscu pojawią się inne, zupełnie nowe. Jak już również wiecie, zmienia się zupełnie drzewko talentów.

Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.

Dziś – jak zmienia się warrior.

/Files/warriormain.jpg

Najważniejsze zmiany
  • Zupełnie inaczej działa teraz mechanizm Rage. Wciąż opieramy się na Rage, ale inaczej ją uzyskujemy.
  • Wciąż mamy trzy postawy (Stance) - Battle Stance, Defensive Stance i Berserker Stance. Battle Stance pozwala na generowanie więcej rage z normalnych ataków wręcz, Berserker Stance z kolei generuje rage zarówno z zadawanych obrażeń, jak i otrzymywanych. Defensive Stance generuje 1 punkt rage co 3 sekundy (a dokładnie, jak pokazuje theorycrafting 1 punkt co 2.6 sekundy), dodatkowo zmniejszając otrzymywane obrażenia o 15% i zwiększając generowanie threat o 500%.
  • Dla wszystkich specjalizacji ważne są te same statystyki, różni się tylko balans: tankujący wojownik będzie się starał dalej gromadzić mastery, jednak nie będzie to już jedyna najlepsza statystyka. Dlatego ponownie jako prot uśmiechniemy się do dodge i parry dla bloków, na nowo polubimy się również z hit i expertise (choć najmniej spośród wymienionych wcześniej statystyk). Chociaż według theorycrafting – może się okazać, że hit i expertise znaczą mniej niż zakładano i nie będziemy o nich nawet myśleć. Wszystko pokaże balans na poziomie 90-tym w wersji live Mists (wersja beta jest pod tym względem niestabilna).
  • Dla DPS-ujących warriorów hit i expertise to nie aż taki problem – cap jak dla innych klas jest na poziomie 7.5% dla obu statystyk. O ile dla Arms warriora osiągnięcie capu nie będzie problemem, to dla Fury problemem może być hit. Jednak wydaje się, że w przypadku tej specjalizacji, cap może nie być wart wysiłku. Po osiągnięciu koniecznego poziomu expertise, kolejnym krokiem będzie Crit. Po osiągnięciu capu na Hit, Arms warriorzy będą się koncentrować na Mastery. Natomiast u Fury sytuacja będzie trochę bardziej skomplikowana i będziemy albo równo gromadzić Haste i Mastery, albo postaramy się jednak osiągnąć cap na Hit.
  • Wciąż nie do końca zbalansowane są obrażenia zadawane przez DPS wojowników, związane z Execute – miejmy nadzieję, że balans poprawi się w wersji Live.
  • Problemem jest również zadawanie obrażeń Single Target – wydaje się, że warrior polega na obrażeniach AoE za mocno w porównaniu z Single Target.
  • Wiele dawnych talentów to teraz umiejętności zależne od specjalizacji, nabywane pasywnie.
  • Do tej pory talenty były przypisane do specjalizacji. Teraz, jak wiecie, talenty wybieramy „uniwersalnie”, co 15 poziomów, i są one takie same dla wszystkich specjalizacji. O wyborze specjalizacji decydujemy na poziomie 10-tym.
  • Generalnie jeśli jakiejś umiejętności nie widzicie, stała się albo glifem, albo połączyła się z inną umiejętnością.
  • Jak się ma sprawa Mastery? Arms ma Mastery: Strikes of Opportunity, gwarantujące % szans, by Twoje ataki wręcz wyzwoliły dodatkowy atak wręcz. Fury to Mastery: Unshackled Fury, zwiększające procentowo zadawane fizyczne obrażenia. Protection warriorzy mają Mastery: Critical Block, zwiększające procentowo szanse na blok i krytyczny blok.

Pojawiają się nowe umiejętności, dostępne we wszystkich specjalizacjach:
  • Poziom 14 - Enrage (pasywna)
  • Poziom 32 - Deep Wounds (pasywna)
  • Poziom 87 - War Banner, sztandar pozwalający na użycie Intervene w jego kierunku oraz przyjmujący jedną z trzech opcji: Mocking Banner / Skull Banner / Demoralizing Banner.
  • Mocking Banner zmusza wszystkich wrogów w zasięgu 30 jardów do zaatakowania warriora.
  • Demoralizing Banner zmniejsza obrażenia zadawane przez wrogów 30 jardów wokół sztandaru o 10%, trwa 15 sekund.
  • Skull Banner natomiast zwiększa krytyczne obrażenia zadawane przez Twoja grupę w zasięgu 30 jardów od sztandaru o 20%, trwa 10 sekund.

Część umiejętności będzie działać w inny sposób niż dotychczas:
  • Revenge wydaje się być umiejętnością, którą będziemy chcieli użyć za każdym razem, gdy będzie dostępna, nawet kosztem innych umiejętności, jak na przykład Devastate. Revenge gwarantuje nam teraz otrzymanie Rage, a nie daje tylko potencjalną szansę. Jednak nieoficjalnie mówi się, że umiejętność ta zostanie ciut osłabiona w wersji Live.
  • Tankujący wojownicy mają problem z Haste, która obecnie nie wspomaga walki tak, jak powinna.
  • Wspomniałam o zmianach w Stances. Najmniejsze znaczenie wydaje się mieć w tej chwili Berserker Stance, chociaż na pewno przyda się w PvP. Wraz z 3 sekundowym czasem odnowienia po zmianie postawy, trudniej będzie „tańczyć” między różnymi postawami, jednak wydaje się, że nadal zmiany będą miały sens w niektórych starciach.

GLIFY:
Jak wiecie w Pandarii nie mamy już Prime glifów, za to sporo zabranych nam umiejętności pojawia się właśnie jako różne glify. Będzie z czego wybierać. Jak na razie w Mists będziemy mieć do dyspozycji 3 glify minor i 3 major. Oto lista z czego wybieramy:

Glify Major
  • Glyph of Blitz – Twój Charge oszałamia dodatkowe dwa pobliskie cele.
  • Glyph of Bull Rush - Twój Charge generuje 15 dodatkowego Rage.
  • Glyph of Bloodthirst – Fury – Zwiększa leczenie Bloodthirst o 100%.
  • Glyph of Colossus Smash – Arms, Fury - Twój Colossus Smash aplikuje również Twojemu celowi efekt Sunder Armor.
  • Glyph of Death From Above – Zmniejsza czas odnowienia Heroic Leap o 15 sekund i zwiększa jego obrażenia o 100%.
  • Glyph of Enraged Speed – Podczas trwania Enraged, poruszasz się o 20% szybciej.
  • Glyph of Furious Sundering – Arms, Fury – zmniejsza koszt Sunder Armor o 100%.
  • Glyph of Gag order – Twoje Pummel i Heroic Throw uciszają cel na 3 sekundy.
  • Glyph of Hindering Strikes – Twoje Heroic Strike i Cleave zmniejszają również prędkość poruszania się celu o 50% przez 8 sekund.
  • Glyph of Heavy Repercussions – Protection – Gdy Shield Block jest aktywny, Twój Shield Slam zadaje dodatkowe 50% obrażeń.
  • Glyph of Hindering Strikes – Twoje Heroic Strike i Cleave redukuje również prędkość poruszania się celu o 50% przez 8 sekund.
  • Glyph of Hoarse Voice – Zmniejsza czas odnowienia i generowanie Rage Twojego Battle Shout i Commanding Shout o 50%.
  • Glyph of Hold the Line – Protection – Zwiększa obrażenia Twojego kolejnego Revenge o 50% po udanym sparowaniu.
  • Glyph of Incite – Protection – Użycie Devastate podczas Deadly Calm redukuje koszt Heroic Strike i Cleave o dodatkowe 20 Rage.
  • Glyph of Long Charge – Zwiększa zasięg Twojego Charge o 5 jardów.
  • Glyph of Mortal Strike – Arms – Gdy Mortal Strike działa na cel, efekty leczące działające na Ciebie są zwiększone o 10%.
  • Glyph of Overpower – Arms – Cleave zwiększa obrażenia zadawane przez Twoje następne Overpower o 20%.
  • Glyph of Raging Wind – Fury – Twoje uderzenia Raging Blow zwiększają obrażenia Twojego następnego Whirlwind o 10%.
  • Glyph of Recklessness – Zmniejsza krytyczne szanse Recklessness o 20%, ale zwiększa czas jego trwania o 50%.
  • Glyph of Resonating Power – Zwiększa obrażenia i czas odnowienia Thunder Clap o 50%.
  • Glyph of Rude Interruption – Skuteczne przerwanie czaru przez Pummel zwiększa zadawane przez Ciebie obrażenia o 6% przez 20 sekund.
  • Glyph of Shield Slam – Protection – Twój Shield Slam rozprasza jeden efekt magiczny.
  • Glyph of Shield WallShield Wall redukuje otrzymywane obrażenia o 20%, ale zwiększa jego czas odnowienia o 2 minuty.
  • Glyph of Spell Reflection – Zmniejsza czas odnowienia o 5 sekund.
  • Glyph of Sweeping Strikes – Arms – Gdy uderzasz cel Sweeping Strikes, zyskujesz 1 punkt Rage.
  • Glyph of Unending Rage – Zwiększa Twój maksymalny poziom Rage o 20.
  • Glyph of Victory Rush – Zwiększa efekt leczenia Twojego Victory Rush lub leczenie Impending Victory po zabiciu celu o 50%.
  • Glyph of Whirlwind – Arms, Fury – Zwiększa zasięg Whirlwind o 4 jardy.

Glify Minor
  • Glyph of Blazing Trail – Twoje Charge zostawia po sobie ognisty ślad. Jeśli zamierzasz atakować, czemu nie zrobić tego stylowo?
  • Glyph of Bloodcurdling Shout – Twoje Battle Shout i Commanding Shout przerażają małe zwierzeta.
  • Glyph of Bloody Healing – Gdy Twoje Deep Wounds jest aktywne, leczenie otrzymywane z bandaży jest zwiekszone o 20%.
  • Glyph of Burning Anger – Podczas Enraged jesteś tak wściekły, ze zaczynasz płonąć.
  • Glyph of Crow Feast – Krytyczne uderzenia Execute przywołują stado padlinożernych ptaków
  • Glyph of Gushing Wound – Twoje Deep Wounds są nawet bardziej krwawe niż normalnie.
  • Glyph of Intimidating Shout – Wszystkie cele Twojego Intimidating Shout trzęsą się stojąc w miejscu, zamiast uciekać ze strachu.
  • Glyph of Mighty Victory – Gdy Twój Victory Rush lub Impending Victory leczą Cię, stajesz się większy.
  • Glyph of Mystic Shout – Twój Battle Shout i Commanding Shout sprawiają, że unosisz się w powietrzu przez 1 sekundę.
  • Glyph of Thunder Strike – Twój Tunder Clap ma dodatkowy efekt wizualny – błyskawicę.


SPECJALIZACJE:
Co nowego w talentach?


Jak już wiecie, drzewko talentów w MoP zmienia swój wygląd. Co 15 poziomów otrzymujemy 1 punkt, który możemy przyporządkować dowolnej z trzech umiejętności. Z czego wybieramy?

Poziom 15:
  • Juggernaut – Możesz używać Charge co 12 sekund zamiast 20.
  • Double Time – Możesz użyć Charge 2 razy pod rząd. Każde użycie ma 20 sekund czasu przeładowania. Charge zapewnia Rage tylko co 12 sekund.
  • Warbringer – Twój Charge także obala cel na ziemię i oszałamia na 3 sekundy.

Poziom 30:
  • Enraged Regeneration – Leczy Cię czarem o wartości 10% Twojego całkowitego zdrowia, plus 10 % w ciągu 5 sekund. Może być użyte gdy jesteś oszołomiony. Nie kosztuje Rage jeśli jesteś w stanie Enraged. Instant, 60 Rage, 1 minuta czasu odnowienia.
  • Second Wind – Gdy masz mniej niż 35% punktów życia, regenerujesz 3% zdrowia co sekundę. Gdy jesteś oszołomiony lub unieruchomiony, generujesz 20 punktów Rage w ciągu 10 sekund.
  • Impending Victory – Atakujesz cel, zadając obrażenia i lecząc się w wysokości 20% Twojego zdrowia. Zabicie wroga, który daje doświadczenie lub honor resetuje czas odnowienia Impending Victory. Zastępuje Victory Rush. 10 Rage, 30 sekund czasu odnowienia.

Poziom 45:
  • Staggering Shout – Sprawia, że wszyscy spowolnieni wrogowie w zasięgu 20 jardów zostają unieruchomieni na 5 sekund. Instant, 40 sekund czasu odnowienia.
  • Piercing Howl – Spowalnia wszystkich wrogów w zasięgu 15 jardów, zmniejszając ich prędkość poruszania się o 50% przez 15 sekund. Instant, 10 Rage.
  • Disrupting Shout – Przerywa wszystkie rzucane czary w zasięgu 10 jardów i zapobiega rzucaniu czarów z tej dyscypliny przez 4 sekundy. Instant, 40 sekund czasu odnowienia.

Poziom 60:
  • Bladestorm – Stajesz się wirującą burzą niszczącej siły, uderzając wszystkie cele w zasięgu 8 jardów, zadając 120% obrażeń broni co sekundę przez 6 sekund. Podczas trwania Bladestorm, możesz wciąż unikać, parować i blokować ataki, jesteś też odporny na efekty ograniczające Twój ruch i kontrolę nad postacią. Możesz jednak być rozbrojony i możesz korzystać tylko z umiejętności z rodzaju shout. Instant, 1.5 minuty czasu odnowienia.
  • Shockwave – Wysyła falę siły przed Ciebie zadając obrażenia i oszałamiając wszystkich wrogów w zasięgu 10 jardów na 4 sekundy. Instant, 20 sekund czasu odnowienia.
  • Dragon Roar – Dziki ryk, zadający obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu 8 jardów odpychając ich i rzucając na ziemię. Zawsze jest krytyczny i ignoruje całą zbroję przeciwnika.

Poziom 75:
  • Mass Spell Reflection – Przez 5 sekund odbija następny czar rzucany na Ciebie i członków Twojej grupy, również rajdowej, w zasięgu 20 jardów. Instant, 1 minuta czasu odnowienia.
  • Safeguard – Z dużą prędkością biegniesz w kierunku członka grupy lub rajdu, zrzucając z siebie wszelkie efekty ograniczające przemieszczanie się i przejmując kolejny atak przeznaczony dla Twojego celu, zarówno wręcz jak i dystansowy, i zmniejszając obrażenia celu o 20% przez 6 sekund. 25 jardów zasięgu, Instant. 30 sekund czasu odnowienia. Zastępuje Intervene.
  • Vigilance – Skupiasz swoje obronne spojrzenie na członku grupy, przenosząc 30% obrażeń zadawanych tej osobie na siebie przez 12 sekund. Podczas trwania Vigilance, Taunt nie ma czasu odnowienia. Instant, 40 jardów zasięgu. 2 minuty czasu odnowienia.

Poziom 90:
  • Avatar – Zmieniasz się w niepowstrzymanego kolosa na 20 sekund, zwiększając Twoje zadawane obrażenia o 20%, a generację Rage o 30%. W czasie trwania umiejętności jesteś odporny na czary ograniczające ruch. Instant, 3 minuty czasu odnowienia.
  • Bloodbath – Przez kolejne 12 sekund Twoje specjalne ataki wręcz zadają dodatkowe 30% obrażeń w formie krwawienia. Krwawiąc, cel porusza się wolniej o 50%. Instant, 1 minuta czasu odnowienia.
  • Storm Bolt – Rzucasz swoją bronią we wroga, zadając 100% obrażeń broni i oszałamiając cel na 3 sekundy. Zadaje dodatkowe 300% obrażeń celom odpornym na oszołomienie. 30 jardów zasięgu, instant, 30 sekund CD. Wymaga broni do walki wręcz.

Co ogólnie znajdziemy w poszczególnych specjalizacjach?




To już ostatni przegląd klasowy z Mists of Pandaria w naszym cyklu. Mamy nadzieję, że przybliżył Wam on ogólne zmiany i nowości w waszych ulubionych klasach World of Warcraft. Już za kilka dni wszyscy ruszymy na podbój Pandarii korzystając z nowych talentów i umiejętności - obyście opanowali je po mistrzowsku!

Pozostałe przeglądy klasowe:

http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/hunter.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/druid.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/deathknight.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/shaman.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/mage.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/paladin.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/priest.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/rogue.gif  http://wowcenter.pl/Images/Icons/Classes/warlock.gif  

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz