Mists of Pandaria: Przegląd klas - Rogue
W Mists of Pandaria czeka nas wielka przebudowa klas i specjalizacji. Niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, inne można porównać do małego trzęsienia ziemi. Z niektórymi umiejętnościami przyjdzie nam się pożegnać, na ich miejscu pojawią się inne, zupełnie nowe. Jak już również wiecie, zmienia się zupełnie drzewko talentów.
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś – jak zmienia się rogue.
Najważniejsze zmiany
Pojawiają się nowe umiejętności
Część umiejętności będzie działać w inny sposób niż dotychczas:
GLIFY:
Jak wiecie w Pandarii nie mamy już Prime glifów, za to sporo zabranych nam umiejętności pojawia się właśnie jako glify. Będzie z czego wybierać. Jak na razie w Mists będziemy mieć do dyspozycji 3 glify minor i 3 major. Oto z czego wybieramy:
Glify major
Glify minor
Co nowego w talentach?
Jak już wiecie, drzewko talentów w MoP zmienia swój wygląd. Co 15 poziomów otrzymujemy 1 punkt, który możemy przyporządkować dowolnej z trzech umiejętności. Z czego wybieramy?
Poziom 15:
Poziom 30:
Poziom 45:
Poziom 60:
Poziom 90:
Zmieniają się też oczywiście poszczególne specjalizacje:
Gra wciąż się zmienia i Mists of Pandaria mogą nas jeszcze zaskoczyć w wielu aspektach. Jednak to, co oferuje nam do tej pory Blizzard, zapowiada się niezwykle interesująco.
Po zaprezentowaniu Wam ogólnych zmian w Mists of Pandaria, pora przyjrzeć się szczegółom.
Przypominamy, iż gra jest w fazie beta i zmiany nie są ostateczne – wystarczy wspomnieć różnice między wiadomościami z BlizzConu, a ostatnim buildem bety.
Dziś – jak zmienia się rogue.
Najważniejsze zmiany
- Wiele dawnych talentów to teraz umiejętności zależne od specjalizacji, nabywane pasywnie.
- Rogue potrzebuje teraz tyle samo hit, jak i expertise, aby być pewnym, że jego ciosy nie zostaną sparowane – 7.5%.
- Trucizny nie zależą już od spell hit.
- Jeśli chodzi o Mastery – specjalizacja Subtlety otrzymuje Mastery: Executioner – Twoje kończące ruchy i efektywność Slice and Dice zostają zwiększone o 24%. Assassination – Mastery: Potent Poisons – obrażenia zadawane przez trucizny zostają zwiększone o 28%. Combat – Mastery: Main Gauche – ataki główną ręką (main hand) mają szansę dać Ci atak o wartości 120% wartości ataku tą ręką.
- Rogue nie potrzebuje już trucizn, przynajmniej nie w takim kształcie, jak dotychczas. Nie będą one już kupowane, tylko dostępne w formie czaru. Wciąż jednak muszą być odnawiane co godzinę. Rogue może mieć aktywną jedną ‘obrażeniową’ truciznę i jedną ‘użytkową’ w tym samym czasie.
- Deadly Poison już się nie kumuluje, zamiast tego ma % szansy na nałożenie na cel 12-sekundowego efektu obrażeń okresowych (DOT - Damage Over Time).
- Nie ma już miejsc na broń ranged (dystansową), choć Rogue wciąż ma dostępne umiejętności takie jak Throw, Deadly Throw czy nowy Shuriken Toss, jednak zadawane przez nie obrażenia są inaczej szacowane.
- Umiejętność Shiv została przerobiona tak, by zwiększać efekty trucizn.
- Envenom nie zużywa już skumulowanego Deadly Poison (bo DP się nie kumuluje) i nie wymaga obecności trucizny na broni. Przypomina teraz działanie Eviscerate z tą różnicą, że zadaje obrażenia poison, a nie melee.
- Nie będzie już sztyletów z prędkością 1,4. Obrażenia sztyletów o innych prędkościach zostały uaktualnione (czytaj: zwiększone) i aktualne umiejętności i talenty współgrają z nimi.
- Cloak of Shadows działa teraz za każdym razem, gdy zostaje użyte.
- Pojawia się nowa umiejętność AoE: Crimson Tempest: kończący ruch, który zużywa punkty combo na jakimkolwiek pobliskim celu, zadając fizyczne obrażenia wszystkim celom w zasięgu 8 jardów. Sprawia również, iż ofiary krwawią i otrzymują dodatkowe 30% obrażeń bazowych przez 12 sekund. Pomyślcie jak pięknie będzie to teraz współgrać z Fan of Knives :D
- Znikają umiejętności: Cold Blood, Overkill, Ruthlessness, Vile Poisons.
Pojawiają się nowe umiejętności
- Na poziomie 62 pojawia się Fleet Footed (pasywna) – zwiększająca prędkość ruchu o 15% przez 6 sekund.
- Poziom 72 to Shadow Walk zwiększająca efektywność Stealth.
- Na poziomie 76 pojawia się umiejętność pozwalająca na ukrycie całej grupy w obrębie 20 jardów na 15 sekund – Shroud of Concealment.
- Na poziomie 87 otrzymujemy Shadow Blades – dzięki tej umiejętności Twój autoatak zadaje obrażenia Shadow, a ataki zapewniające punkty combo dają ekstra punkt. Czas trwania – 12 sekund.
Część umiejętności będzie działać w inny sposób niż dotychczas:
- Feint nie wymaga już celu.
- Shadowstep działa właściwie na każdy cel.
- Bandit’s Guile (pasywny talent Rogue o specjalizacji Combat) wpływa tylko na Sinister Strike i Revealing Strike.
- Wspomniany już Fan of Knives generuje jeden punkt combo.
GLIFY:
Jak wiecie w Pandarii nie mamy już Prime glifów, za to sporo zabranych nam umiejętności pojawia się właśnie jako glify. Będzie z czego wybierać. Jak na razie w Mists będziemy mieć do dyspozycji 3 glify minor i 3 major. Oto z czego wybieramy:
Uwaga! Część glifów zarezerwowana jest dla konkretnych specjalizacji (co zaznaczamy na początku opisu)!
Glify major
- Glyph of Adrenaline Rush – Combat - Twoja umiejętność Adrenaline Rush zmniejsza globalny czas odnowienia Twojego Sinister Strike, Revealing Strike, Eviscerate, Rupture i Slice and Dice o 0.2 sekundy.
- Glyph of Ambush – Zwiększa zasięg Ambush o 5 jardów.
- Glyph of Blade Flurry – Combat - Twoje ataki mają zwiększone o 30% szanse nałożenia na cel nie-zabójczych trucizn, gdy Blade Flurry jest aktywne.
- Glyph of Blind - Twoja umiejętność Blind usuwa również wszystkie efekty Damage over Time z celu.
- Glyph of Cheap Shot – Zwiększa okres trwania o 1 sekundę.
- Glyph of Cloak of Shadows – Gdy umiejętność jest aktywna, otrzymujesz 40% mniej obrażeń.
- Glyph of Crippling Poison – Zwiększa szansę nałożenia Cripling Poison o dodatkowe 20%.
- Glyph of Deadly Momentum – Gdy zadajesz zabójczy cios przeciwnikowi, który da Ci doświadczenie lub honor, Twoje Slice and Dice i Recuperate są odświeżane o cały okres swojego trwania.
- Glyph of Debilitation - Twoje umiejętności Eviscerate i Envenom zmniejszają również prędkość ruchu celu o 50% przez 6 sekund.
- Glyph of Evasion – Zwiększa czas trwania umiejętności o 5 sekund.
- Glyph of Expose Armor – Powoduje nałożenie potrójnego Weakened Armor (3 ładunki).
- Glyph of Feint – Zwiększa czas trwania Feint o 2 sekundy.
- Glyph of Garrote - Zwiększa czas trwania efektu uciszającego Garrote o 1.5 sekundy.
- Glyph of Gouge - Twoja umiejętność Gouge nie wymaga już, by cel stał przodem do Ciebie.
- Glyph of Kick – Zwiększa czas odnowienia tej umiejętności o 4 sekundy, ale jeśli skutecznie przerwie rzucanie czaru, to czas odnowienia zmniejszony jest o 6 sekund.
- Glyph of Recuperate – Zwiększa leczenie Twojej umiejętności Recuperate o dodatkowe 0.5% Twojego maksymalnego zdrowia.
- Glyph of Sap – Zwiększa czas trwania Sap w stosunku do postaci nie będących kierowanymi przez innych graczy o 80 sekund.
- Glyph of Shadow Walk - Twoja umiejętność Shadow Walk aktywowana zwiększa również wykrywalność innych ukrytych celów.
- Glyph of Shiv – Zmniejsza czas odnowienia tej umiejętności o 2 sekundy.
- Glyph of Smoke Bomb – Zwiększa czas trwania Smoke Bomb o 2 sekundy.
- Glyph of Sprint – Zwiększa prędkość poruszania się po użyciu Sprint o dodatkowe 30%.
- Glyph of Stealth - Zmniejsza czas odnowienia tej umiejętności o 4 sekundy.
- Glyph of Vanish – Zwiększa czas trwania efektu Vanish o 2 sekundy.
- Glyph of Vendetta – Assassination – Zmniejsza bonus do obrażeń Vendetty o 5%, ale zwiększa czas trwania o 10 sekund.
Glify minor
- Glyph of Blurred Speed – Pozwala Ci na chodzenie po wodzie, gdy Twój Sprint jest aktywny.
- Glyph of Decoy – Gdy użyjesz umiejętności Vanish, zostawiasz za sobą krótką iluzję przypominającą Twoją postać.
- Glyph of Detection – Uczy Cię umiejętności Detection. Skup się intensywnie na odkryciu czegoś.
- Glyph of Disguise – Gdy użyjesz umiejętności Pick Pocket na celu z kategorii humanoid, kopiujesz też jego wygląd na 5 minut. Twoje przebranie zniknie, gdy wdasz się w walkę. (BTW, Gruul to humanoid...hint hint!)
- Glyph of Distract – Zwiększa zasięg Distract o 5 jardów.
- Glyph of Hemorrhage – Subtlety – Twoja umiejętność Hemorrhage zadaje minimalne obrażenia celom, które już obciążone są efektem krwawienia.
- Glyph of Killing Spree – Combat – Twoja umiejętność Killing Spree sprawia, że znajdziesz się w swoim wyjściowym położeniu, gdy efekt się skończy.
- Glyph of Pick Lock – Zmniejsza czas użycia umiejętności o 100%.
- Glyph of Pick Pocket – Zwiększa zasięg umiejętności o 5 jardów.
- Glyph of Poisons- Nakładasz trucizny na swoją broń o 50% szybciej.
- Glyph of Safe Fall – Zwiększa zasięg, w którym Safe Fall pozwala Ci na upadek bez odniesienia obrażeń.
- Glyph of Tricks of the Trade – Twoja umiejętność Tricks of the Trade nie wymaga już energii, ale nie zwiększa już zadawanych obrażeń.
Co nowego w talentach?
Jak już wiecie, drzewko talentów w MoP zmienia swój wygląd. Co 15 poziomów otrzymujemy 1 punkt, który możemy przyporządkować dowolnej z trzech umiejętności. Z czego wybieramy?
Poziom 15:
- Nightstalker – Zwiększa prędkość, gdy Stealth jest aktywne, o 20% i obrażenia zadawane przez umiejętności wymagające ukrycia o 25%.
- Subterfuge – Twoja umiejętność Stealth kończy się 3 sekundy po zadaniu obrażeń lub ich otrzymaniu, zamiast od razu.
- Shadow Focus - Umiejętności nie kosztują już energii, gdy jesteś ukryty (stealthed).
Poziom 30:
- Deadly Throw – Kończący ruch, przerywający rzucanie czarów i zmniejszający prędkość ruchu celu o 50% przez 6 sekund. Zadawane obrażenia zależą od zużytych punktów combo.
- Nerve Strike – Pomyślny Kidney lub Cheap Shot zmniejsza również zadawane obrażenia o 50% przez 6 sekund po tym, gdy efekt zniknie.
- Combat Readiness – Wkraczasz w stan podwyższonej świadomości, uchylając się od wrogich ciosów ze wzmożoną efektywnością. Kolejne otrzymywane ataki będą zadawać 10% obrażeń mniej na każdy cios, kumulując się do 5 razy. Trwa 20 sekund lub do momentu, gdy przez 10 sekund nie otrzymywane będą obrażenia.
Poziom 45:
- Cheat Death – Atak, który byłby zabójczy, zmniejszy ilość Twoich punktów zdrowia nie niżej niż do 10% maksymalnych punktów życia, a otrzymywane obrażenia będą zmniejszone o 80% przez 3 sekundy.
- Leeching Poison – Pokrywa broń nie-zabójczą trucizną na godzinę. Następujące po tym ataki taką bronią mają 50% szansy na nałożenie trucizny na wroga, a późniejsze ciosy zadawane otrutemu wrogowi będą Cię leczyć za 10% zadawanych obrażeń.
- Elusiveness – Twoja umiejętność Feint zmniejsza również otrzymywane obrażenia o 30% przez 5 sekund.
Poziom 60:
- Preparation – Aktywowana, umiejętność ta natychmiast kończy czas odnowienia umiejętności Sprint, Vanish, Cloak of Shadows, Evasion, Dismantle i Smoke Bomb.
- Shadowstep – Przejdź przez cienie i znajdź się za swoim przeciwnikiem. Prędkość poruszania się jest zwiększona o 70% przez 2 sekundy.
- Burst of Speed – Zwiększa prędkość poruszania się o 70% przez 4 sekundy. Usuwa również wszystkie efekty ograniczające ruchy i zapewnia odporność na nie przez 4 sekundy.
- Prey on the Weak – Kiedy obezwładnisz wroga przez Kidney Shot, Cheap Shot, Gouge, Sap lub Blind, będą oni otrzymywać o 10% większe obrażenia ze wszystkich źródeł przez cały czas trwania efektu.
- Paralytic Poison – Pokrywa ostrze broni nie-zabójczą trucizną na godzinę. Każde uderzenie ma 20% szans na zaaplikowanie ofierze trucizny na 15 sekund. Piąte kolejne nałożenie trucizny na cel oszołomi wroga na 4 sekundy.
- Dirty Tricks - Twoje umiejętności Gouge i Blind nie kosztują już energii i nie załamują się już przez działanie efektu trucizn lub krwawienia.
Poziom 90:
- Shruiken Toss – Atak dystansowy, który zadaje przeciwnikowi fizyczne obrażenia w wysokości 1246 i generuje jeden punkt combo.
- Versatility – Twoja umiejętność Redirect nie ma już czasu odnowienia.
- Anticipation – Gdy generujesz punkt combo po tym, gdy osiągnąłeś już maksimum 5 punktów, będziesz generować ładunek Anticipation, aż do 5 ładunków. Gdy użyjesz kończącego ataku na ofierze, ładunki te zostają zużyte, zapewniając Ci adekwatną liczbę punktów combo.
Zmieniają się też oczywiście poszczególne specjalizacje:
Gra wciąż się zmienia i Mists of Pandaria mogą nas jeszcze zaskoczyć w wielu aspektach. Jednak to, co oferuje nam do tej pory Blizzard, zapowiada się niezwykle interesująco.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz