WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Mists of Pandaria: Przyszłość PvP

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Mists of Pandaria: Przyszłość PvP

  Kumbol:
Cytat z: Blizzard (źródło)
http://eu.media1.battle.net/cms/blog_header/MQ69IJ3WTJP41338911385698.jpg

Podczas gdy beta Mists of Pandaria rozkręciła się na dobre, postanowiliśmy skorzystać z okazji i rzucić nieco światła na plany deweloperów wobec PvP. W tym celu porozmawialiśmy z Dyrektorem gry World of Warcraft Tomem Chiltonem na temat przyszłości PvP w Mists of Pandaria.

Jaka jest ogólna filozofia projektowa wobec PvP w Mists of Pandaria?

Tom Chilton - Chcemy mieć więcej treści PvP, niż kiedykolwiek przedtem. W tym dodatku dodajemy dwa zupełnie nowe Battlegroundy z nowymi typami rozgrywki. Nigdy dotąd nie robiliśmy czegoś takiego przy premierze dodatku. Mamy także nową Arenę, która dołączy do dotychczasowej gamy map. W ten sposób liczba dostępnych Battlegroundów wzrośnie do dziesięciu, zaś liczba Aren do sześciu.


Temple of Kot'mogu - W czyich rękach jest teraz artefakt?

Jak pojęcie przywrócenia wojny do World of Warcraft odnosi się do trybu PvP?

Tom Chilton - Cóż, najlepszą odpowiedzią będzie to, że usilnie staramy się wyciągnąć graczy ze stolic i przyciągnąć ich na nowo do świata. Na serwerze PvP oznacza to większą liczbę ludzi, których będzie można tam zabić. Mówiąc ogólnie, najfajniejszą formą zewnętrznego PvP są po prostu spontaniczne konflikty, które wybuchają w rezultacie interakcji graczy w otwartym świecie. To nie jest coś, co potrafią stworzyć projektanci.

Wielu graczy na serwerach PvE obawia się bycia przymuszanym do PvP lub brania udziału w World PvP wbrew woli. Co masz im do powiedzenia w związku z planami dotyczącymi PvP?

Tom Chilton
- Nie planujemy zmuszać do PvP graczy, którzy zdecydowali się na serwer PvE. Ich doświadczenia z gry nie ulegną zmianie i będą oni mieli takie same możliwości wzięcia udziału w rozgrywkach PvP, jak obecnie (jeżeli tylko wyrażą taką chęć). Warto przy tej okazji wspomnieć o Black Market Auction House (Czarnorynkowy Dom Aukcyjny), który ma potencjał, by stać się solidną lokacją do World PvP dla graczy na serwerach PvP. Tak jak sugeruje nazwa, dobra wystawiane w tym domu aukcyjnym licytowane są w mrocznych miejscach, z dala od wścibskich miejskich strażników. Nie są to miejsca neutralne ani w żaden sposób zabezpieczone. W przypadku serwerów PvE, licytowanie w tym domu aukcyjnym będzie wiązało się z dużo mniejszym ryzykiem, niż na serwerze PvP (nie licząc możliwości bycia przelicytowanym).


Temple of Kotmogu - Mnóstwo miejsca, żeby uciekać i uciekać, i uciekać.

Z drugiej jednak strony, entuzjaści PvP obawiają się, że nie podejmiecie dostatecznie zdecydowanych kroków i PvP w otwartym świecie nie będzie istnieć; bardzo często wywoływana jest kwestia strażników w dużych miastach, którzy skutecznie negują możliwość dokonywania skutecznych najazdów. Jak to skomentujesz?

Tom Chilton - Wiemy, że dla wielu entuzjastów rozgrywki PvP koncepcja zorganizowania rajdu (lub dwóch) i najechania na miasto stanowi świetne podstawy do PvP w otwartym świecie. Wiemy też, że problem z silniejszymi strażnikami powoduje, że koncepcja ta jest dużo mniej atrakcyjna. Naturalnie chcemy, by ci strażnicy byli tam i wykonywali swoją robotę, ale nie jest naszą intencją, by stanowili oni mur nie do pokonania. Planujemy więc wprowadzić pewne zmiany u strażników tylko na serwerach PvP, by nie byli oni tak silni, jak na serwerach PvE, i odradzali się wolniej. Wciąż nad tym pracujemy, ale mamy nadzieję wprowadzić te zmiany przed premierą Mists of Pandaria. Warto zapamiętać, że strażnicy na serwerach PvE nie ulegną żadnym zmianom.


Temple of Kotmogu - Jeden z czterech artefaktów

Jak to możliwe, że strażnicy będą różni w zależności od wybranego typu serwera, skoro dotychczas nie miał on na to wpływu?

Tom Chilton - Umożliwia nam to technologia, którą dysponujemy obecnie, a której nie mieliśmy w przeszłości. Wraz z ewolucją gry przez te wszystkie lata ewoluowała także technologia i nasze zdolności do znajdywania sposobów na wykorzystanie jej w celu urzeczywistnienia wszystkich tych pomysłów w stylu "a co by było, gdyby", "czy to nie brzmi super". Sądzimy że zmiany u strażników mogą być prawdziwym przełomem dla graczy, którzy lubią brać udział w tych oblężeniach i obronach przed "wrogiem". Prócz tego niewiele się jednak zmieni, chociaż nowe centra z daily questami mogą okazać się prawdziwymi punktami zapalnymi i stanowić regularne pola bitew PvP toczonych w otwartym świecie.


Silvershard Mine - Która zwrotnica jest która?

Czy w przyszłości pojawią się większe zmiany między serwerami PvP i PvE?

Tom Chilton - Zawsze istnieje taka możliwość. Chcemy zobaczyć, jak wypadną te pierwsze zmiany. Nie chcemy w tym momencie obiecywać żadnych wielkich planów, ale zawsze myślimy o różnych sposobach polepszenia doświadczeń płynących z gry.


Silvershard Mine - Góra czy dół?

Co z ogólną bolączką, którą jest po prostu brak wystarczającej ilości ludzi w otwartym świecie, by PvP miało sens?

Tom Chilton - Nowa technologia stref międzyserwerowych, którą przedstawiliśmy ostatnio, też powinna pomóc przy częstszym World PvP.


Silvershard Mine - Już prawie na miejscu...

A co z wykorzystywaniem latających wierzchowców? Wielu graczy złości to, że są one używane jako sposób na unikanie starć z innymi graczami, nawet na serwerach PvP.

Tom Chilton - Wiemy że jest to pewien problem i mamy w planach kilka rzeczy, które pomogą w tej kwestii. Po pierwsze, ograniczamy użycie latających wierzchowców w Mists of Pandaria tylko do postaci na 90 poziomie. Po drugie, przy tak wielu graczach wykonujących questy w nowych centrach, sądzimy, że PvP będzie występować znacznie częściej w otwartym świecie. W końcu czasem będziesz musiał wylądować. Jeśli to wciąż mało, to wiedzcie, że dodajemy przedmiot, który pozwoli graczowi będącemu na ziemi przyciągnąć i ściągnąć z latającego wierzchowca gracza znajdującego się w powietrzu (w rozsądnym zasięgu i z włączonym PvP). Wciąż jeszcze dyskutujemy na temat szczegółów związanych z dostępnością tego przedmiotu.

Czy Mists of Pandaria otrzyma swoje Wintergrasp lub Tol Barad?

Tom Chilton - Nie. Z rozmysłem staramy się przyciągnąć graczy na nowo do świata i tego typu strefy w ostatecznym rozrachunku sprawiały bardziej wrażenie instancji niż prawdziwego World PvP. Nie chcemy następnej takiej strefy. Mając to na uwadze, umieściliśmy bossów, których normalnie znaleźlibyście w instancjach typu Baradin Hold, po prostu w otwartym świecie. Sądzimy że przyciągnie to sporą liczbę graczy do otwartego świata i zaowocuje konfliktem PvP.

Mógłbyś podsumować informacje na temat dwóch nowych Battlegroundów? Jakie nowe rodzaje rozgrywki zaoferują one graczom?

Tom Chilton - Mamy dwa nowe Battlegroundy, o których wspomniałem wcześniej. Każdy z nich zawiera zupełnie nowy rodzaj rozgrywki, którego do tej pory nie doświadczyliśmy.

Projekt Silvershard Mines nie zmienił się znacząco od czasu ostatniego spotkania z mediami. Gracze eskortują jeden z wózków kopalnianych do depozytu, by zdobyć punkty. Strategiczne miejsce będą miały zwrotnice, które umożliwią zmianę trasy wózka. Im więcej ludzi pomaga, tym lepiej, choć powinniście też starać się przeszkodzić, albo przynajmniej opóźnić dotarcie wrogiego wózka.

Drugi z naszych Battlegroundów, Temple of Kotmogu, uległ w ostatnim czasie kilku drobnym zmianom. Przeprowadziliśmy kilka wewnętrznych testów przy jednym artefakcie i odkryliśmy, że rozgrywka sprowadzała się tylko do swego rodzaju deathmatchu w środku mapy. Aktualnie więc mamy nie jeden, a nawet nie dwa, ale aż cztery artefakty w różnych miejscach mapy, które służą jako źródło punktów. Nadal najwięcej punktów zdobywa się w środku pola bitwy, ale dzięki czterem artefaktom dzieje się zdecydowanie więcej.


Tol'vir Proving Grounds - Tą liczbą jest trzy

Czy zamierzacie wprowadzić zmiany w systemie zapisu na Battlegroundy?

Tom Chilton - Tak, dodajemy możliwość wykreślenia dwóch Battlegroundów z listy możliwych map, na jakie wylosuje nas Random Battleground. Wyjątkiem od tego są Battlegroundy oznaczone jako Call to Arms. Tak oznaczonych map nie będzie można wówczas wykreślić. Ogólnie system ma spowodować, że z mniejszym prawdopodobieństwem trafiać będziecie na nielubiane przez siebie Battlegroundy. Ma też sprawiać, że gdy dany Battleground będzie oznaczony jako Call to Arms, będziecie mogli czerpać z niego więcej frajdy. Zmieniamy też sposób funkcjonowania Call to Arms tak, aby zawsze jakiś Battleground był w ten sposób oznaczony. Pozwoli nam to na cykliczne zmiany przy większej puli map.

Kiedy gracze będą mogli sami przetestować nowe Battlegroundy?

Tom Chilton - Mamy nadzieję, że uda nam się udostępnić Battlegroundy w becie w ciągu kilku najbliższych tygodni. Nie możemy się doczekać waszych opinii o nowych mapach!


Tol'vir Proving Grounds - Spokojny widok z lotu ptaka

Macie w planach jakieś zmiany w Arenach?

Tom Chilton - Właściwie to tak. Gracze będą mogli zobaczyć klasy i specjalizacje postaci drużyny przeciwnej przed rozpoczęciem meczu. Nie zobaczą jednak konkretnych wybranych talentów ani glifów. To będzie trochę jak poker. Nie będziesz do końca wiedział, jakie umiejętności posiada twój oponent, ale przed rozpoczęciem meczu będziesz mógł dopasować swoje talenty i starać się przewidzieć, co może okazać się skuteczne na przeciwnika.


Tol'vir Proving Grounds - Jesteś godzien?

Jakieś zmiany w Rankingowych Battlegroundach?

Tom Chilton - W chwili obecnej nie planujemy żadnych, choć po jakimś czasie być może zdecydujemy się dodać do puli map nowe Battlegroundy, czyli Silvershard Mine i Temple of Kotmogu.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz