Konferencja Activision Blizzard: Spadek tylko o 100 tysięcy abonentów
Jak co kwartał, koncern Activision Blizzard przedstawił na specjalnej telekonferencji wyniki finansowe i dane statystyczne z kolejnych czterech miesięcy. W gąszczu finansjerowej paplaniny i różnych ogromnych liczb z symbolem $ na początku, pojawiło się także kilka interesujących z naszego punktu widzenia danych. Okazuje się, ku sporemu zaskoczeniu obserwatorów, że World of Warcraft zakończył rok 2011 z liczbą 10.2 miliona aktywnych abonentów, co w porównaniu z trzecim kwartałem stanowi spadek o "zaledwie" 100 tysięcy. A trzeba pamiętać, że końcówka minionego roku to był okres największej konkurencji dla MMO Blizzarda w historii, głównie za sprawą premiery Star Wars: The Old Republic.
Wygląda na to, że pomimo dużo wyższych spadków zaliczanych przez trzy poprzednie kwartały (w sumie 1.7 miliona), World of Warcraft udało się relatywnie ustabilizować liczbę abonentów na lekko powyżej 10 milionów. Zapewne cios ze strony produkcji BioWare złagodziła premiera patcha 4.3, a także spora liczba chętnych na Roczną Przygodę (ponad 1 milion zapisanych na Zachodzie graczy). Nie bez znaczenia były też działania marketingowe, w tym oczywiście spot reklamowy z Chuckiem Norrisem. Bez wątpienia jednak nasze ulubione MMO wciąż pozostaje w świetnej formie.
Wygląda na to, że pomimo dużo wyższych spadków zaliczanych przez trzy poprzednie kwartały (w sumie 1.7 miliona), World of Warcraft udało się relatywnie ustabilizować liczbę abonentów na lekko powyżej 10 milionów. Zapewne cios ze strony produkcji BioWare złagodziła premiera patcha 4.3, a także spora liczba chętnych na Roczną Przygodę (ponad 1 milion zapisanych na Zachodzie graczy). Nie bez znaczenia były też działania marketingowe, w tym oczywiście spot reklamowy z Chuckiem Norrisem. Bez wątpienia jednak nasze ulubione MMO wciąż pozostaje w świetnej formie.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz