WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Cataclysm Class Preview: Priest

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Cataclysm Class Preview: Priest

  Kumbol:

http://www.theburningcrusade.pl/Images/Portraits/priest.pngDoczekaliśmy się kolejnego zapowiedzianego przeglądu zmian w klasie. Tym razem mowa o Priestach. Przeczytajcie, co Ghostcrawler i jego drużyna przygotowali kapłanom w kataklizmowych czasach:
W World of Warcraft: Cataclysm, dokonamy mnóstwa zmian i dodatków do umiejętności i talentów klasowych. W tym przeglądzie, będziecie mogli wstępnie rozeznać się w zmianach dla klasy Priesta. Zawiera on opis kilku nowych czarów, umiejętności i talentów oraz ogólne spojrzenie na to, jak system Mastery będzie współpracował z różnymi specami.

Nowe czary Priesta

Heal (dostępny na 16 poziomie) - pomimo, że Kapłani już mają czar nazwany "Heal", istniejąca jego wersja staje się dostępna na wyższych poziomach, co jest czymś, co zamierzamy zmienić w Cataclysm. Wprowadzony na niskim poziomie, "nowy" Heal będzie funkcjonował jak Greater Heal na niższym poziomie w przeszłości, dodając kolejny czar do bezpośredniego leczenia. Jeśli musisz uleczyć kogoś z średniej ilości obrażeń i efektywność w przekładzie na manę jest ważna (czyniąc Flash Heal złym czarem do tego leczenia) to Heal jest tym co chcesz użyć. Heal ma być czarem leczącym konkretną jednostkę dopóki nie będzie potrzebne coś silniejszego (Greater Heal) czy szybszego (Flash Heal). Będziemy kierować się podobną filozofią z całą resztą klas leczących.

Mind Spike (81 poziom) - zadaje obrażenia Shadow i Frost oraz umieszcza na celu debuff, który zwiększa kolejne obrażenia zadawane z Mind Spike. Jego celem jest wypełnić niszę w DPS-owaniu Shadow, ponieważ okazjonalnie może być użyty także przez healerów. Mind Spike zapewnia szybki cios do użycia gdy Kapłan nie ma czasu ustalić nowej normalnej rotacji, gdy na przykład moby giną zbyt szybko lub musisz często zmieniać cel. Spamowanie Mind Spike będzie zadawać mniej więcej tyle samo obrażeń co rzucanie Mind Flay na cele z Shadow Word: Pain. Pomysłem kryjącym się za debufem jest, że gdy rzucisz Mind Spike, oczekujemy że będziesz go rzucał znacznie więcej; nie chcemy byś go wpasował w gotową rotację Shadow. Chroni także Kapłanów tej specjalizacji przed niemożnością rzucania czarów, gdy zostanie im wyłączona szkoła Shadow (blokady szkół magii nie będą już działały na obie szkoły przy rzucaniu czarów z różnych szkół jednocześnie). 1,5 sek cast, 30 jardów zasięgu, brak cooldownu.

Inner Will (83 poziom) - zwiększa prędkość poruszania się o 12% oraz redukuje koszt many czarów natychmiastowych o 10%. Ten buff będzie wymienny z Inner Fire, co oznacza, że nie będziesz mógł mieć na sobie obu buffów jednocześnie. Inner Fire zapewnia buff do Spell Power i Pancerza. Powinien być bardziej przydatny w niektórych sytuacjach.

Leap of Faith (85 poziom) - przyciąga członka grupy lub rajdu w Twoje miejsce. Leap of Faith (lub "Life Grip) ma dać Kapłanom narzędzie do ratowania swoich graczy, którzy ściągnęli aggro, są namierzeni w PvP lub po prostu nie mogą wyjść w porę z ognia. Natychmiastowy, 30 jardów zasięgu, 45 sek cooldown.


Zmiany w umiejętnościach i mechanice


Oprócz dodania nowych czarów, planujemy dokonać kilku zmian w innych umiejętnościach i mechanizmach, które dobrze znacie. Ta lista i podsumowanie zmian w talentach nie są pewne, ale powinny wskazać Wam kierunek, w który podążamy ze zmianami dla każdego drzewka.
  • Wszystkie HoT'y i DoT'y będą korzystać z Haste i Crit. Przyśpieszone HoT'y i DoT'y nie będą miały krótszego działania, a jedynie czas pomiędzy kolejnymi tikami będzie skrócony (co oznacza, że otrzymają dodatkowe tiki do wypełnienia czasu działania jeśli będzie taka potrzeba)
  • Chcemy przywrócić Shadow Word: Death do bycia "egzekucją" - czymś co możesz wykonać, gdy cel ma 25% życia
  • Podczas, gdy chcemy, by rolą Kapłanów była wszechstronność leczenia, chcemy także upewnić się, że ta klasa będzie zdolna do skutecznego leczenia tanka, od czego Kapłani odsunęli się w czasie Wrath of the Lich King. Greater Heal prawdopodobnie będzie czarem do leczenia tanka, chociaż dyskutowaliśmy także o daniu drzewku Discipline drugiej, mniejszej tarczy, którą będą mogli rzucać na wiele różnych celów oraz dużej, droższej tarczy do rzucania na tanka czy kogokolwiek innego otrzymującego mnóstwo obrażeń.
  • Divine Spirit i Prayer of Spirit będą usunięte z gry. Ponieważ Spirit będzie głównym czynnikiem wpływającym na regenerację many, nie chcemy by były znaczne różnice pomiędzy grą solo, w grupie czy rajdzie. Blessing of Kings i Mark of the Wild także nie będą zwiększać Spirit.
  • Mana będzie większym problemem dla wszystkich healerów. Nie chcemy zrobić leczenia bardziej bolesnym; próbujemy uczynić je bardziej zabawnym. Gdy koszt czaru nie jest problemem, rzucanie właściwego czaru jest żadnym problemem, ponieważ możesz równie dobrze używać cały czas najsilniejszego czaru. Jednakże, odpuszczamy sobie regułę pięciu sekund, ponieważ nie chcemy zachęcać do stania w miejscu i nie robienia niczego. Chcemy także zredukować premie buffów takich jak Replenishment, tak by Kapłani i inne klasy leczące nie czuły się zbyt poszkodowani, gdy te nie będą dostępne.

Nowe talenty i zmiany w starych
  • Chcemy ulepszyć możliwości leczenia pojedynczych celów przez Discipline. Jednym ze sposobów jest upewnienie się, że shield'owanie celu nie zawsze jest lepsze niż jego leczenie.
  • Chcemy wzmocnić build Holy w leczeniu PvP. Sposobem na to będzie upewnienie się, że siła leczenia będzie podobna w obu specach.
  • Chcemy wzmocnić Shadow w krótkich walkach i zredukować podatność na blokowanie szkół.
  • Discipline w końcu otrzymają Power Word: Barrier jako umiejętność w talentach. Będzie to coś jak grupowe Power Word: Shield.
  • Chcemy uczynić Holy bardziej interesującym do gry. Jeden z nowych talentów wprowadzi Kapłana w stan wzmożonego leczenia, gdy ten rzuci Prayer of Healing, Heal lub Renew trzy razy z rzędu. Wzmożony stan zależy od rzucanego leczenia.
  • Ponieważ drzewko Shadow zawiera mnóstwo umiejętności pasywnie zwiększających obrażenia – coś, czego zamierzamy unikać w Cataclysm - będziemy musieli zastąpić kilkanaście z talentów. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie mechanizmu Shadow Orbs (sekcja Mastery poniżej), prawdopodobnie pozwalając Ci pochłaniać kule, by zwiększyć obrażenia Mind Blast lub redukować czas rzucania Mind Spike.
  • Misery nie będzie więcej działać na Spell Hit Chance. Chcemy umożliwić graczom uzbroić się samodzielnie tak, by nie osiągać limitu Hit chance tylko w określonej grupie.

Pasywne premie drzewek w systemie Mastery

Discipline
Healing
Meditation
Absorption

Holy
Healing
Meditation
Radiance

Shadow
Spell damage
Spell Crit
Shadow Orbs

Absorption: wzmacnia siłę tarcz takich jak Power Word: Shield, Divine Aegis i Power Shield: Barrier.

Radiance: bezpośrednie czary leczące dodają małego HoT'a na cel

Shadow Orbs: rzucanie czarów zapewnia szansę na stworzenie Shadow Orb, które unosi się wokół Ciebie i zwiększa Twoje obrażenia Shadow. To pomoże niskopoziomowym postaciom poczuć się bardziej jak "Kapłan Cienia" zanim otrzymają Shadowform.

Na tym kończy się nasz przegląd zmian w Cataclysm dla klasy priesta. Prace nad nimi cały czas trwają, a zmiany będą ewoluować w nadchodzących miesiącach. Zachęcamy do wyrażania swoich opinii i poglądów na temat opisanych tu nowości.

PS: Ani Inner Fire, ani Inner Will nie będą miały ładunków. Decyzją będzie, który z pancerzy będziesz chciał mieć na sobie.

Ogólnie chcemy zapobiec rzucaniu wielu DoT. Upodabnia to Shadow Priestów do Warlocków.

Założeniem Mind Spike jest to, że możesz ją dodać w swoją normalną rotację. Jest także przydatna, gdy musisz się ruszyć lub masz zablokowaną szkołę magii.

Najbliższą analogią do PW:B jest Anti-Magic Zone DK, jest jednak kilka zasadniczych różnic, jak na przykład sposób kontrowania (ponieważ absorbuje wszystkie obrażenia, nie tylko magiczne)

Za pomysłem talentu Holy "rzucania 3 czarów pod rząd" (nazywa się on "Chakra") stoi to, że zawsze tworzyliśmy Holy jako uniwersalnego healera. Ten talent umożliwi Ci zmianę w rożne tryby. Jeśli masz być healerem tanka, rzuć 3 pojedyncze czary leczące, a zostaną ulepszone. Rzuć 3 leczenia obszarowe, a będziesz czasowo wyspecjalizowanym healerem grupowym. Chcemy dopasować tą umiejętność z fajnym interfejsem, by dać Ci poczucie bycia w tym stanie. Spróbujemy wykorzystać to do tak wielu rodzajów czarów, jak się da, może nawet dla Smite, jeśli nikt nie otrzymuje obrażeń.

Dziękujemy Ningerowi za tłumaczenie :-)

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz