Podsumowanie panelu World of Warcraft Q&A na BlizzConie 2018
World of Warcraft Q&A na BlizzConie to zawsze nieco nieprzewidywalny panel. W tym roku nie było niestety Red Shirt Guy'a, ale mieliśmy okazję zobaczyć starego dobrego Chrisa Metzena, który pojawił się na konwencie - tym razem w roli fana - aby zadać swoje pytanie. Usłyszeliśmy kilka wyjaśnień i szczegółów na temat nowości ogłoszonych w ten weekend, jak również kilka niezapowiedzianych wcześniej ciekawostek.
Fabuła
W grze zaczęły pojawiać się wybory fabularne dla graczy - w tym jeden bardzo poważny w aktualizacji 8.1. Jak ważne jest dla zespołu World of Warcraft, aby te wybory były częste i miały konsekwencje?
Twórcy nie chcą wprowadzać zbyt wielu wyborów, właśnie dlatego, aby nie stawały się trywialne. Decyzja pomiędzy opowiedzeniem się po stronie Sylvanas lub Saurfanga jest bardzo znacząca. To dosyć nowe podejście do opowiadania fabuły w World of Warcraft i wciąż z tym eksperymentują.
Kiedy Horda doczeka się z powrotem swojego prawowitego wodza? (zadane przez Chrisa Metzena)
Wkrótce na tablicy w Orgrimmarze może pojawić się ogłoszenie o pracę dla nowego wodza. Jeżeli tak się stanie, być może deweloperzy oddzwonią do Thralla.
Kiedy Gallywix doczeka się swojego momentu w fabule gry i czy dowiemy się lepiej, jak wpłynęła na niego rola jednego z przywódców Hordy?
Deweloperzy nie mogą jeszcze zdradzić zbyt wiele na ten temat. Być może czas, aby wielka armata goblinów w Azsharze w końcu wystrzeliła.
W jaki sposób historia Sylvanas różni się od historii Garrosha Hellscreama?
Gracze nie znają jeszcze całej fabuły dodatku, więc twórcy nie mogą odpowiedzieć wprost na to pytanie. Natomiast z perspektywy Sylvanas, Garrosh może wydawać się niezłym amatorem.
Przedmioty i ekwipunek
Dlaczego w grze jest tyle RNG? Jakie zmiany zostaną wprowadzone, aby gracze mieli więcej wyborów i mogli aktywnie zdobywać konkretne nagrody?
Deweloperzy starają się utrzymać równowagę pomiędzy losowością a konkretnymi wyborami. Gdyby wszystko było w rękach graczy i moment zdobycia kolejnej części ekwipunku dałoby się zaznaczyć dokładnie w kalendarzu, gra stałaby się nudna. Z drugiej strony nikt nie chce świata, w którym wszystko jest losowe. W najbliższej przyszłości pojawi się więcej sprzedawców ekwipunku, między innymi Azerite, co powinno nieco załagodzić sytuację.
Czy można liczyć na dodanie systemu smart loot do mitycznych skrzyń?
Deweloperzy chcieliby wprowadzić takie usprawnienia. Skrzynie z mitycznych podziemi wydają się bardzo losowe głównie dlatego, że baza przedmiotów jest ogromna.
Jaka jest przyszłość ekwipunku Azerite
Aktualizacja 8.1 wprowadza szereg usprawnień. Obecnie gracze nie mają wystarczającej ilości wyborów do podejmowania. W drugim sezonie mitycznym na przedmiotach Azerite będzie więcej pierścieni, a jednocześnie więcej traitów do wybrania. Twórcy dodają też nowe traity i pracują nad balansem innych. W przyszłości chcą dodać jeszcze więcej głębi do tego systemu.
Czy powrócą zestawy ekwipunku z rajdów o wyglądzie opartym na klasach?
W Battle for Azeroth artyści eksperymentują z czymś innym i bardzo chcieli, aby przedmioty z danego miejsca odzwierciedlały jego atmosferę. Zbyt często zestaw dla maga z mrocznej lokacji wyglądał po prostu jak zestaw dla czarnoksiężnika. Nie oznacza to jednak, że nie zobaczymy powrotu do bardziej klasycznych setów.
Czy zobaczymy jeszcze kosmetyczne klasowe relikty, wspomniane na blogu przed premierą Warlords of Draenor?
Być może twórcy pośpieszyli się z tym postem na blogu. Okazuje się, że przyczepienie książki do postaci dla ozdoby jest trudniejsze niż może się wydawać. Wciąż trwają nad tym prace i być może rasowy ekwipunek to dobre miejsce, aby wykorzystać ten pomysł.
Systemy
20% prowizji na niektóre przedmioty sprzedawane w domu aukcyjnym negatywnie dotknęła bardziej casualowych graczy. Czy zostanie usunięta?
To rozwiązanie ma być tymczasową łatką, aby zmniejszyć spam pojedynczymi przedmiotami. Dalsze zmiany będą wymagały poważniejszego revampu. W tym wypadku trzeba przebudować fundamenty całego systemu domu aukcyjnego. Twórcy pracują nad tym już od dłuższego czasu.
Progresja postaci w trakcie levelowania nie jest satysfakcjonująca, na przykład zbyt długo czeka się na nowe umiejętności i talenty. Może czas zeskalować ilość poziomów w grze?
Deweloperzy zgadzają się, że sytuacja nie jest obecnie najlepsza. Zeskalowanie poziomów byłoby naprawdę potężnym zadaniem i być może trochę dziwnym doświadczeniem dla graczy, kiedy nagle ze 120 poziomu spadasz do 60. Jest to priorytetowy temat, nad którym są prowadzone aktywne dyskusje.
Fabuła dodatku obraca się wokół konfliktu pomiędzy Hordą a Przymierzem. Dlaczego więc talenty PvP nie działają na frontach wojennych lub wyspiarskich ekspedycjach?
Talenty PvP mają działać tylko przeciwko innym graczom. Będą jednak aktywne w nowej bójce PvP przeciwko botom w Arathi Basin, ponieważ boty mają imitować zachowanie graczy.
Czy zjawisko levelowania nowych postaci tylko przez wyspiarskie ekspedycje jest zamierzone?
Jak najbardziej. Ponadto, w najbliższej aktualizacji zostanie dodany przedmiot, który odblokuje wszystkie punkty lotu na mapie dla altów.
Classic
Czy przedmioty znalezione na serwerach Classic będzie można transmogryfikować na głównych serwerach?
Nie. Środowiska obu gier będą całkowicie oddzielne.
Jak rozwiązać problemy związane z populacją graczy w Classicu bez nowoczesnych systemów, jak międzyserwerowe strefy i fazowanie?
Obecnie w demie zastosowany jest system shardingu. Twórcy zdają sobie sprawę, że nie powinien mieć on miejsca w klasycznej wersji WoWa, ale może zostać wykorzystany w bardzo ograniczonej formie na krótko po premierze, aby zaradzić przeładowanym serwerom.
Czy Classic na zawsze pozostanie na wstępnej aktualizacji, czy planowane jest wprowadzanie dalszych dodatków?
W tym momencie trwają prace nad przywróceniem wersji z 2006 roku. Deweloperzy będą wsłuchiwać się w opinie graczy na ten temat po premierze w lecie, ale najpierw muszą dotrzeć do tego etapu.
Funkcje społecznościowe
Jakie działania podejmuje Blizzard, aby walczyć z toksycznością na publicznych czatach w grze?
Dla Blizzarda ważniejsze jest, aby utracić jedną toksyczną osobę niż pięciu graczy, których ta osoba może zniechęcić do gry. W ostatnim roku deweloperzy starali się bardziej karać toksyczność i pracują nad wprowadzeniem kilku narzędzi zainspirowanych pozostałymi grami na Battle.net.
Czy ranking Mythic+ w grze doczeka się usprawnień?
Do pewnego stopnia. Na ten moment na pewno nie ma wystarczająco informacji i trwają prace nad dodaniem większej ilości danych do profili Armory.
Rozgrywka
Czy więcej umiejętności zostanie usuniętych z GCD (Global Cooldown)?
W trakcie bety deweloperzy zwrócili uwagę, że przez lata bardzo dużo umiejętności zostało usunięte z GCD, więc sporo przywrócili. Kierując się opiniami graczy, ostatnio ponownie kilka zostało usuniętych, a następne utracą globalny czas odnowienia w aktualizacji 8.1.5. Na ten moment Blizzard jest zadowolony ze stanu ofensywnych umiejętności na GCD, ale pozostaje kwestia zaklęć specjalnych i zwiększających mobilność postaci.
Czy powrócą niektóre z unikalnych umiejętności, które były dostępne w Mists of Pandaria?
Dużo umiejętności z tego okresu miało rozwiązywać pewne problemy z rozgrywką, ale nie były ciekawe same w sobie. Takie decyzje trzeba więc podejmować ostrożnie.
Słabsze specjalizacje mają gorszą reputację nawet po tym, kiedy otrzymają buffa. Czy można jakoś zaradzić problemom takich graczy w dostawaniu się do grup?
To dla Blizzarda bardzo ważna kwestia przy balansowaniu klas. Postrzeganie specjalizacji przez społeczność może być nawet ważniejsze niż rzeczywista siła samych specjalizacji. Trzeba więc czasami przesadzić z buffem, aby dana klasa powróciła w łaski społeczności. Negatywny efekt ma też określanie własnej klasy jako najgorszej w internecie, kiedy różnice pomiędzy specjalizacjami wynoszą w rzeczywistości po kilka procent - wpływa to na percepcję graczy, chociaż to również wina Blizzarda.
Transmogryfikacja
Czy jest szansa na dodanie w jakiejkolwiek formie barwników do ekwipunku?
Na pewno nie dla wszystkich przedmiotów. Ekwipunek w WoWie jest dosyć unikalny, wielokolorowy i praktycznie ręcznie malowany, więc barwniki znacznie wpłynęłyby na jakość wyglądu przedmiotów. Artyści eksperymentują z różnymi rozwiązaniami, ale nie znaleźli jeszcze perfekcyjnej odpowiedzi.
Można spodziewać się łagodniejszych restrykcji przy przedmiotach możliwych do transmogryfikacji?
Restrykcje są stale łagodzone tam, gdzie to możliwe. Przykładowo, zbroje rasowe nie mają żadnych restrykcji klasowych. Pojawi się też opcja transmogryfikacji niektórych jednoręcznych broni w przedmioty typu Fist Weapon. Różdżki wciąż stanowią problem, bo są z nimi powiązane unikalne umiejętności.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz