Battle for Azeroth: Wywiad z Mattem Gossem i Patrickiem Dawsonem
Podczas wizyty w zeszłym tygodniu na evencie prasowym Battle for Azeroth w siedzibie Blizzarda, nasz redaktor Tommy oraz koledzy z serwisu WoWChakra mieli okazję przeprowadzić wywiad z twórcami gry, Mattem Gossem (Lead Game Designer) oraz Patrickiem Dawsonem (Lead Software Engineer). Poruszyliśmy m.in temat polskiej lokalizacji gry, wyspiarskich ekspedycji (Island Expeditions), world questów i nowych opcji modyfikacji postaci. Poniżej znajdziecie zapis wideo z wywiadu oraz podsumowanie odpowiedzi na nasze pytania.
Podsumowanie:
- Wyspiarskie ekspedycje (Island Expeditions) mają koegzystować z dungeonami jako dodatkowy element rozgrywki z możliwością zdobycia dodatkowych nagród, który oparty jest na eksploracji i dynamicznej rozgrywce. Wciąż trwają prace nad ich poziomem trudności, bo w tym momencie niektóre drużyny NPCów mogą naprawdę dać w kość nawet w trybie normalnym. Raczej nie zobaczymy ekspedycji w trybie Mythic+, ale dla szukających wyzwań tryb PvP powinien w zupełności wystarczyć.
- Twórcy zastanawiają się, jak wykorzystać technologię zaawansowanych NPCów z wyspiarskich ekspedycji w innych miejscach w grze, ale na ten moment chcą upewnić się, że ten nowy system działa najlepiej, jak to możliwe.
- World Questy pojawią się w Battle for Azeroth. Gracze doświadczą ich większej różnorodności, bo na maksymalnym poziomie odblokuje się kontynent przeciwników z całkiem nowymi zadaniami. Będzie też sześć nowych frakcji dla obu stron konfliktu oraz jedna, która skupia się na bitwie pomiędzy Hordą a Przymierzem.
- Pasywne animacje NPCów (np. wyprostowani nieumarli strażnicy w Zuldazar) mogą trafić w ręce graczy, chociaż na ten moment deweloperzy nie mają nic do ogłoszenia.
- Blizzard ulepsza silnik graficzny World of Warcraft z każdym dodatkiem. Tym razem ważna jest dla nich wydajność gry. Społeczność World of Warcraft jest bardzo zróżnicowana, mają różny sprzęt, różne możliwości, dlatego twórcy chcą upewnić się, że wszyscy mogą czerpać przyjemność z gry.
- W nowym dodatku pojawi się Azerite Armor, czyli trzy elementy ekwipunku zdobywane podczas normalnej rozgrywki, które będzie można ulepszać wraz z kolejnymi poziomami Heart of Azeroth - odpowiednika artefaktów. System ten zastąpi w pewnym sensie funkcję legendarnych przedmiotów z Legionu.
- Kwestia zwiększania liczby języków, na który jest przetłumaczony World of Warcraft, jest regularnie dyskutowana przez twórców. WoW po polsku? "Jest szansa."
- Twórcy bardzo chcieliby dodawać więcej opcji personalizacji postaci ras klasycznych. Nowe rodzaje oczu Krwawych Elfów to jeden z przykładów. Zawsze jest o tym mowa - przy każdym dodatku. Właściwie to chęć większej personalizacji postaci przy Battle for Azeroth zaowocowała całą koncepcją ras sprzymierzonych i w ostatecznym rozrachunku po prostu większą liczbą grywalnych ras do wyboru.
- Przed premierą Battle for Azeroth nie będzie już kolejnego cinematica o jakości intro. Taki filmik to produkcja gdzieś na dwa lata. Zespół pracuje jednak w pocie czoła nad wieloma przerywnikami tworzonymi w oparciu o silnik gry (jak np. filmiki z Broken Shore).
- Będzie więcej zadań-niespodzianek i sekretów do odkrywania przez społeczność. Często deweloperzy są zaskoczeni sposobem ich rozwiązywania - zupełnie innym od spodziewanego.
- Twórcy są zadowoleni z tego, co umożliwiała w czasie Legionu mobilna aplikacja World of Warcraft. Dzięki niej gracze mogli mieć przynajmniej częściowy kontakt z grą. Badają możliwości jej rozwoju - teraz jednak żadnych ogłoszeń.
- Menu opcji w grze umyślnie nie jest przesadnie opasłe - właściwie skurczyło się nieco przy premierze Legionu. Chodzi o to, by wciąż zachowywało przejrzystość i miało przełączniki i suwaki, które są faktycznie używane i sensowne.
- Dużo pomniejszych poprawek interfejsu jest obecnie opracowywanych i powinno pojawić się w kliencie Alfy w najbliższych tygodniach. Część już widać - nieco więcej przestrzeni między paskami akcji, przesunięte plecaki. Niebawem cały interfejs gildii zostanie przerobiony i inkorporowany w menu społeczności. Niezmiennie kluczowa jest podatność interfejsu na społecznościowe modyfikacje i dopasowywanie go do swoich potrzeb.
- Bitwy zwierzaków będą wspierane w Battle for Azeroth. Pojawią się nowe zwierzaki pasujące do ekosystemów nowych krain, z nowymi umiejętnościami. Nieznana jest jeszcze ich dokładna liczba.
- Niewiele wiadomo jeszcze w kwestii nagród za wyspiarskie ekspedycje. Na pewno wśród łupów pojawi się Azerite, a co poza tym? Niewykluczone są m.in. nagrody powiązane z losowo wygenerowanymi przeciwnikami (np. coś unikalnego w klimacie Mogu, kiedy to oni zasiedlają rzeczoną wyspę).
- Nie ma w tym momencie planów na bronie w zestawach Heritage (otrzymywanych za wylevelowanie postaci rasy sprzymierzonej). Póki co same zbroje.
- Odpowiednikiem kampanii fabularnej z Zakonów Klasowych z Legionu będzie War Campaign (kampania wojenna). To ona będzie w dużej mierze ciągnąc fabułę naprzód. Deweloperzy wyciągnęli wiele lekcji z kampanii klasowych - rozważane są zmiany w tym, jak istotne będzie kampania z punktu widzenia rozgrywki (czy ma być centralną osią zadań, czy raczej kierować tylko do odpowiednich stref by coś zobaczyć i zebrać).
- Mikro-święta są bardzo krótkie i nie mają na celu oferować ogromnych nagród, których ominięcia ktoś mógłby bardzo żałować przez resztę roku.
- Deweloperzy uważają, że po zmianach w 7.3.5 doświadczenia nowych graczy są dużo lepsze niż kiedykolwiek - można w pełni cieszyć się daną strefą bez poczucia straty czasu, można wreszcie odpalić jakąś rotację na bossach w niskopoziomowych podziemianich itd. A jeśli nie mamy ochoty levelować postaci, przy Battle for Azeroth możemy wykorzystać natychmiastowy awans i od razu grać z przyjaciółmi przechodząc wspólnie nowe strefy.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz