WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Ciekawostka: Co jest grane w Szepczącym Lesie?

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Ciekawostka: Co jest grane w Szepczącym Lesie?

  Kumbol:
Mamy międzypatchową przerwę, konkretnych informacji o 5.4 jeszcze niewiele, więc to całkiem dobra okazja na mały rzut oka na obecne już teraz w grze tajemnice. Ta konkretna, o której będzie mowa, nie jest nawet jakoś szczególnie nowa, ale z pewnością intrygująca na tyle, by wreszcie poświęcić jej ciekawostkowy artykuł.

Szepczący Las i Krąg Zaklętych Smoków


Oto Whispering Forest (Szepczący Las) w Tirisfal Glades, w Eastern Kingdoms. Tajemnicze miejsce skryte na zachód od Deathknell, do którego można dotrzeć jedynie na latającym wierzchowcu. Zostało dodane w ramach poprawek starego świata w patchu 4.0.3 i uzupełnione później w patchach 4.1 i 4.2. Według mapy świata powinny być tam same góry. One wprawdzie są, dookoła, ale w środku znajduje się las. Roślinność jest taka sama, jak w pozostałej części strefy, ale oświetlenie i "czystsze" niebo sugerują, że Plaga nie odcisnęła na tym skrawku ziemi aż takiego piętna. Mniej więcej w środku lasu znajduje się dziwny krąg jaśniejących grzybów.

Z tym właśnie kręgiem wiąże się najciekawsze. Ma tu bowiem miejsce pewne wyjątkowe wydarzenie, obwołane przez graczy "Fearie Dragon event". Co pewien czas (kilka godzin, nie do końca regularnie) w okolicach kręgu zaczynają pojawiać się Fey-Drunk Darter - małe, zaklęte smoki. Zjawiają się jeden po drugim, w odstępach od kilku do nawet kilkudziesięciu minut od siebie. Po jakimś (dłuższym) czasie zbierze się ich siedem, a po okolicy zaczną spacerować jelenie i niedźwiedzie - wszystkie te stworzenia mają poziom 80+, a Whispering Forest to jedyne miejsce w grze, gdzie można je zaobserwować. W pewnym momencie smoczki podlatują do kręgu, ustawiają się wokoło niego i zaczynają tajemniczy rytuał, wysyłając w środek kręgu złociste promienie. Zdają się przy tym... śpiewać. Standardowa, mroczna muzyka z Tirisfal ustępuje miejsca unikalnej, ślicznej melodii skomponowanej przez Dereka Duke'a i odgrywanej tylko tu:


Rodziny dzikich zwierząt schodzą się zewsząd, by przypatrywać się tej magicznej ceremonii. Po kilku minutach smoki przestają śpiewać i odlatują od kręgu, by po chwili zupełnie zniknąć jak gdyby nigdy nic. To samo dzieje się z resztą obecnej tam fauny.

Cóż to wszystko znaczy? Nie wiadomo! To z całą pewnością obecnie jeden z największych easter eggów gry, mający jednak jakieś ukryte znaczenie. Do niedawna uważało się, nie tylko zresztą z powodu obecności tego eventu, że pod Tirisfal Glades rezyduje kolejny Stary Bóg. Miał być on rzekomo przyczyną szaleństwa ogarniającego pierwsze wysokie elfy, jakie przybyły do Eastern Kingdoms. W książce The Founding of Quel'Thalas (Założenie Quel'Thalas), opisującej dzieje Dath'Remara i prowadzonych przez niego wysokich elfów, czytamy:

Jego flota wreszcie przybiła do brzegów królestwa, które ludzie później nazwali Lordaeron. Zapuściwszy się wgłąb lądu, wysokie elfy założyły osadę w spokojnym Gaju Tirisfal. Po kilku latach wielu nich zaczęło popadać w szaleństwo. Wysnuto teorię, jakoby pod tą konkretną częścią świata drzemało coś złego, jednakże plotek tych nigdy nie potwierdzono. Wysokie elfy spakowały się i wyruszyły dalej na północ, w kierunku innej krainy tętniącej magią.

Spekuluje się, że to właśnie Whispering Forest był pierwszym miejscem zamieszkania wysokich elfów w Eastern Kingdoms, i że to właśnie pod tamtym lasem gnieździ się tajemnicze zło. Dziś wiemy jednak, że złem tym nie jest Stary Bóg. Tę teorię obalił oficjalnie sam Blizzard w ramach III rundy akcji "Ask Creative Development" odbywającej się na forum Historii na stronach Battle.net:

Cytat z: Blizzard (źródło)
P: Czy faktycznie pod Tirisfal Glades jest Stary Bóg?
O: Nie! Jest tam coś niesłychanie niepokojącego, ale nie jest to Stary Bóg. Przekopywanie się przez Tirisfal Glades nie jest jednak zalecane.

Inna teoria mówi zaś o Komnacie Krasusa, w której smok mieszkał w czasach opisywanych w książce Dzień Smoka. Sanktuarium miało znamiona elfickiej architektury, co może sugerować, że zbudowane zostało przez Dath'Remara i jego wysokie elfy. W jego głębinach znajdowało się jezioro z wodą o dziwnej mocy, którą Krasus pił sporadycznie, by zregenerować siły. Być może stanowi ono jakieś źródło spaczenia.

Cokolwiek złego gnieździ się pod Szepczącym Lasem, zaklęte smoki zdają się temu przeciwdziałać. Tajemniczy krąg utworzony z grzybów sugeruje też możliwe konotacje ze Szmaragdowym Snem. Być może to tajemnicze zjawisko jest małym wstępem do przyszłego dodatku z Emerald Dream, o którym tak wiele mówi się praktycznie od premiery World of Warcraft. Opcji jest bardzo wiele. Ku której się skłaniacie?

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz