WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Prolog

Wysoki Majster Gelbin Mekkatorque: Wyzwolenie Gnomereganu

Gelbin Mekkatorque jest znany zarówno ze swego technicznego geniuszu jak i sprawiedliwych rządów jako przywódca gnomów. Oprócz elekcji na wysokiego majstra (high tinker), czyli najbardziej wpływową i znaczącą rangę w gnomskiej społeczności, Gelbin udowodnił także, że jest wybitnym wynalazcą. Przewodził on bowiem konstrukcji Deeprun Tram, czyli pociągu łączącego Stormwind i Ironforge. Jednakże, wszystkie osiągnięcia wysokiego majstra zostały przyćmione przez jeden katastroficzny epizod, który miał miejsce za jego rządów: upadek Gnomereganu.

Mniej więcej za czasów Trzeciej Wojny pojawiło się w Gnomereganie starożytne zło, określane mianem troggów. Ta barbarzyńska rasa, którą prawdopodobnie uwolniono podczas prac w Uldaman, zmiażdżyła obronę gnomów i zagnieździła się w niższych dzielnicach miasta. Gelbin, przy całym swym geniuszu, nie mógł znaleźć sposobu na wyplenienie okrutnych najeźdźców, dopóki jego główny doradca, Mekinżynier Sicco Thermaplugg zaproponował wypuszczenie na Gnomeregan toksycznego promieniowania.

Zawierzając radykalnemu planowi Thermaplugga, Mekkatorque wydał rozkaz napromieniowania miasta. Ten śmiały ruch z początku skutkował: toksyczna radiacja rozniosła się po Gnomereganie i natychmiast zatrzymała najazd troggów. Wkrótce jednak stało się jasne, że promieniowanie oprócz troggów uśmiercało także same gnomy. W końcu, niemal osiemdziesiąt procent populacji gnomów wymarło, a wiele z tych, którzy ocaleli, zmutowało w obłąkane, trędowate jednostki. Na domiar złego, troggi wznowiły swój atak na miasto.

Mekkatorque i resztka zdrowych gnomów ewakuowała się z Gnomereganu. Zostali oni przygarnięci przez krasnoludy z sąsiedniego Ironforge, ale Thermaplugg z niknął. Wysoki majster dowiedział się potem druzgocących wieści – jego były doradca przejął kontrolę nad toksycznym miastem gnomów i mianował się jego zwariowanym zarządcą. Zszokowany Mekkatorque odkrył również, że Thermaplugg od dawna w tajemnicy marzył o stanowisku wysokiego majstra i mógł być nawet związany z inwazją troggów.

Strata Gnomereganu i tak wielu istnień bardzo ciążyła Mekkatorque’owi i w przypływie gniewu wydał rozkaz zgładzenia Thermaplugga. Grupa bohaterów podjęła się zadania i powróciła, niosąc na ustach pieśń zwycięstwa, jednak po wnikliwej analizie Mekkatorque zdał sobie sprawę, że zmechanizowany zarządca zgładzony w głębi miasta był niczym więcej, jak tylko sprytnie zmajstrowanym sobowtórem Thermaplugga.

Wiedząc, że pokonanie wroga będzie większym wyzwaniem, Mekkatorque opracował strategie odbicia swego miasta. Stałe rozmyślania ostatnio zaowocowały powstaniem Operacji: Gnomeregan - genialnego, wielofazowego planu natarcia w celu wyzwolenia gnomskiej stolicy i ukarania prawdziwego Thermaplugga. Wraz z zapoczątkowaniem operacji, zaradne gnomy, takie jak "Doc" Cogspin, Captain Tread Sparknozzle i Drill Sergeant Steamcrank nadzorują przygotowania i dopracowują nową technologię, która będzie sednem ofensywy.

W międzyczasie Mekkatorque zaczął gromadzić wszystkie zdolne do walki gnomy, a jego wezwanie pod broń zostało także usłyszane przez innych członków Przymierza. Obeznane z technologią gnomy okazywały się niezwykle pomocne w poprzednich konfliktach i wielu bohaterów Przymierza z chęcią przyłączy się do ofensywy, by odzyskać niecodzienne wynalazki z upadłego miasta. Dla Mekkatorque’a jednak plan jest czymś więcej, niż odzyskiwaniem utraconych technologii. Odbicie Gnomereganu zdefiniuje jego miejsce w historii, albo jako wysokiego majstra, który utracił ukochaną stolicę gnomów, albo jako tego, który wskrzesił ją jako centrum innowacji w Azeroth.

Operacja Gnomeregan trwa.

Vol'Jin: Chwała Darkspear

Większość z rdzennych trolli zamieszkujących Azeroth ma niechlubną reputację wynikającą ze skrajnej nienawiści wobec innych ras, jednak plemię Darkspear i jego lider, Vol’jin, są wyjątkiem. Na przestrzeni lat, Darkspear udowodnili, że jako członkowie Hordy, są nie do przecenienia. Vol’jin znany jest w szczególności ze swoich strategicznych rad, których często udziel wodzowi Thrallowi, jak również z roli, jaką odegrał w odbijaniu Undercity, po tym jak zostało przejęte przez rebelianckie siły Varimathrasa i Putressa.

Mimo tych wszystkich dokonań, Darkspear nadal są prześladowani tragiczną historią wygnania. Dawno temu zostali wypędzeni z ziem Stranglethorn Vale przez potężniejsze trolle z imperium Gurubashi i osiedlili się na odległej wyspie. Później Darkspear szukało schronienia wśród Hordy, po tym jak ich własna wyspa została zniszczona przez tajemniczą morską wiedźmę, i Thrall oddał im w posiadanie nowe wyspy, Echo Isles, leżące w pobliżu wybrzeży Durotaru. Pomijając krótkotrwałe przesiedlenie, gdy flota Daelina Proudmoora przybyła walczyć z orkami, Darkspear żyli w relatywnym spokoju, dopóki jeden z nich samych, Zalazane, nie wypędził swoich współbraci z ich najnowszego domu.

Znachor Zalazane był jednym z głównych mistycznych przewodników plemienia, gdy został w niewyjaśniony sposób doprowadzony do szaleństwa przez moce będące pod jego kontrolą. Używając czarnej magii, zniewolił wielu spośród swoich współplemieńców i stworzył armię bezmyślnych trolli Darkspear. W obawie przed zniewoleniem całego plemienia pod władzą Zalazana, Vol’jin rozkazał pozostałym wolnym trollom Darkspear opuścić Echo Isles.

Darksper Vol’Jina osiedlili się w pobliskiej wiosce Sen’Jin, której od tej pory używali jako punktu przerzutowego w atakach na Zalazana. Przez lata członkowie Hordy szukający potwierdzenia swojej wartości śmiało wyruszali na Echo Isles, aby stawić czoła Zalazanowi, a wielu z nich wracało zwycięsko z jego odciętą głową. Były one jednak niczym więcej, tylko sprytną iluzją wykreowaną przez czarną magię pokręconego znachora. Dni po tym, jak trofea te trafiały do wioski Sen’jin, wracały one do swojej pierwotnej postaci: pomalowanych kamieni i kokosów przystrojonych drewnianymi kłami, a nawet głów trolli zniewolonych przez Zalazana.

Pomimo tych niepowodzeń i zaabsorbowania przez doradztwo Thrallowi w sprawach związanych z Hordą, Vol’Jin spędził sporo czasu nad formułowaniem strategii odbicia Echo Isles. Wierzy, że właśnie nadeszła pora, aby zadać Zalazanowi cios. W czasie, gdy lider Darkspear i jego bliscy sojusznicy Vanira oraz Czempion Uru’zin oczekują na akceptację planu ze strony duchów przodków, rozpoczęli oni pobór nowych trollich rekrutów oraz przeprowadzają misje rozpoznawcze mające na celu zdobycie informacji na temat sługusów Zalazana.

Mimo to siły trolli Vol’jina są małe i zniewoleni Darkspear z Echo Isles przewyższają je liczebnie. Darkspear są znani jako jedni z najodważniejszych wojowników Azerothu, mimo to, na szczęście wielu nie-trolli wyraziło chęć towarzyszenia Vol’jinowi, prawdopodobnie mając nadzieję na to, że odbicie Echo Isles wzmocni potęgę Hordy.

Vol’jin jest świadom strategicznej wartości, jaką może zaoferować ojczyzna Darkspear jego sojusznikom, jednak motywują go bardziej osobiste przesłanki. Zdrada Zalazana była zniewagą dla marzeń Vol’jina o lepszym życiu dla jego plemienia. Przeznaczeniu, które wiele lat temu przewidział jego ojciec, Sen’jin. Tylko poprzez odbicie Echo Isles, Vol’jin będzie w stanie uhonorować swojego ojca i w końcu zapewnić bezpieczny i stały dom dla pozostającego tak długo na wygnaniu plemienia Darkspear.