WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Azshara

Zagłębmy się w tajemnice Azshary z projektantami gry: Craig'em Amai i Dave'm Kosak, którzy opowiedzieli nam o ekspansji Hordy na północ i powstaniu Bilgewater Cartel jako części trwającego sprawozdania z world of Warcraft: cataclysm. Przygoda, konflikty i oczywiście korzyści czekają na tych, którzy wkroczą do nowowymyślonej Azshary!

Q: Jaki był oryginalny koncept dla strefy?

A: Azshara zawsze była wyjałowiona pod względem zawartości, więc naszym oryginalnym planem było wypełnienie większości nieużytków i wzięcie kilku zadań, które rozgrywały się w kilku strefach i przeniesienie ich całkowicie do Azshary. Sama strefa była jak czysta kartka, więc takie podejście wydawało się oczywiste od samego początku.

Dyskutowaliśmy o naszych celach w ogólnym przejściu przez Kalimdor, gdy zaczęliśmy się zastanawiać kiedy, gdzie i jak gobilny powinny być wprowadzone do questowania na kontynencie. Powstał tu mały dylemat, ponieważ w tej chwili cztery z sześciu ras Hordy były prowadzone przez ten sam teren na poziomach 10-20 w Northern Barrens. Wtedy zdecydowaliśmy, by przerobić Azsharę na alternatywną strefę na poziomy 10-20 dla postaci Hordy i zrobić w niej hub goblinów.

Naturalnie, kiedy gobliny wkroczyły do akcji, sprawy nabrały wybuchowego obrotu.

Q: Kto będzie używał tej strefy (jakie poziomy/frakcje)?

A: Azshara jest zaprojektowana jako strefa dla poziomów 10-20 postaci Hordy. Gobliny będą zachęcane do levelowania tam ponieważ wyjaśnia ona ich historię i rzuca nieco dodatkowego światła na już ugruntowane postacie. Orkowie, Trolle i Taureni będą mogli wybierać pomiędzy Northern Barrens i Azsharą, na podstawie własnego "widzimisię" (Podpowiedź: Wybierzcie Azsharę!).

Q: Bez podawania jakiś spoilerów, jaka jest ogólna historia tej strefy? Jak się zmieniła w porównaniu do oryginalnego projektu?

A: Nowomianowany Wódz, Garrosh Hellscream przygotowuje się do wojny, która ma na celu przejęcie całego Kalimdoru przez Hordę. Gobliny z Bilgewater Cartel, zakwaterowane w Bilgewater Harbor wykonują swoją część planu poprzez budowanie maszyn wojennych, konstuowanie broni i tworzenie potężnego nabrzeża portowego pod okiem Orgrimmaru. W międzyczasie Nocne Elfy nie zamierzają siedzieć cicho; podjęły się stawienia czoła nieproszonym gościom w Azsharze i niekończącemu się konfliktowi, który w przeciwnym wypadku zostałby przeniesiony wgłąb ich lasów.

Wśród tych napięć Bilgewater Cartel chce wyrobić sobie dobre imię w prawdziwie goblińskim stylu. Jaka jest najlepsza droga do udowodnienia solidaryzmu z nowymi sprzymierzeńcami? Przekształcenie Bay of Storms w gigantyczny symbol Hordy! Ponadto tajne laboratorium, porządna droga dla rakiet i "pałac rozkoszy" z własnym polem golfowym to oczywiste następstwa w goblińskim rozumowaniu.

Ogólnie, gracze znajdą niewiele pozostałości po starej Azsharze. Hydraxian Warlords odeszli. Azuregos przepadł. Wieża Xylema pozostała, jednak sam Xylem wygląda, jakby natknął się na coś, co szybko doprowadziło go do szaleństwa. I podczas gdy niezadrni odkrywcy dalej byli pożerani przez okolicznych gigantów, gobliny opracowały metodę na uczynienie tak nieszczęśliwych warunków praktycznymi i, a jakże, zyskownymi.

Q: Jak rozwój Orgrimmaru wpłynął na ziemie Azshary?

A: Orgrimmar ma teraz potężną bramę wiodącą na północ do Azshary, a kanion prowadzący do tej bramy daje graczom możliwość rzucenia okiem na machiny wojenne powstałe z geniuszu i technologii goblinów. Reszta strefy rozwija się dalej w kierunku zniszczenia. Środek Azshary zawiera nowy Bilgewater Harbor, który służy jako port dla całej floty Orgrimmaru, wypuszczając okręty i zeppeliny, które będą wcielać w życie wizję Garrosha dotyczącą przyszłości Kalimdoru i nie tylko.

Q: Co gobliny z Bilgewater Cartel, teraz część Hordy, zrobiły by przekształcić Azsharę na swój (czy Handlowego Księcia Gallywixa) obraz?

A: Krótki rzut oka na aktualne warunki kartograficzne regionu pokazuje, że więź Goblinów z Hordą jest silna. Azshara jest aktualnie największym projektem przekształcenia terenu w całym Azeroth! Niezależnie od tego, czy jest to rzeźbienie terenu w celu niesienia propopagandy Hordy, przesuwanie całych gór, by wykraść minerały będące pod nimi, czy policzek dla handlowego księcia na pobliskiej turnii, pokazuje to jasno kto rządzi w Azsharze.

Q: Co wydaje się wam najciekawszym dodatkiem w strefie?

A: Cóż, są tu superinteligentne raptory, nawiedzony buldożer, ekipa goblińskich komandosów, polowanie na Azuregosa, oszalały mag z niezliczoną ilością uczniów, ujeżdżanie szczurów, spadochroniarstwo z wybuchającej wieży...

Wystarczy, jeśli powiemy, że najciekawszym dodatkiem do Azshary jest cała strefa?

Q: Wcześniej mówiliści, że Azuregos zaginął, a teraz trwa na niego polowanie. O co chodzi?

A: W dziwny sposób Azuregos zniknął i nikt nie wie dokąd odleciał. Po tym, jak ostatnia grupa krwiożerczych podróżników przybyła na coś w rodzaju zadania by zrobić bezużyteczny dziś kołczan, on właśnie... cóż, po prostu odszedł, i mówi się, że w Bilgewater Harbor jest ktoś, kto suto zapłaci za informację o jego losach.

Q: Na czym polega przekształcenie takiej strefy jak ta?

A: chcieliśmy zachować oryginalną paletę kolorów i jesienny motyw, ale poza tym to była całkowita przeróbka od podstaw. Artyści rozpoczęli pracę przez stworzenie kilku niezwykłych, charakterystycznych miejsc, między innymi gigantycznego działa w centrum nowego miasta i całego "pałacu rozkoszy" włącznie z goblińskim odpowiednikiem Mount Rushmore, które ociekały goblińskim smaczkiem. Projektanci poziomów przekształcili wtedy środowisko, dosłownie przesuwali góry, układali wody i wznosili kolosalne, opasające strefę autostrady rakietowe. Wtedy zaczęliśmy pracować nad nową scenerią poprzez wstawienie szeregu dziwnych zadań, pasujących do unikalnej, szaleńczej i kapitalistycznej kultury Bilgewater Cartel.

Q: Co było największym wyzwaniem w zaimplementowaniu tych zmian?

A: Nieużycie naszej nowej technologii fazowania terenu żeby wszystko wysadzić w powietrze. Samoograniczanie się nie przychodzi łatwo.

Q: Co gracze powinni zrobić lub zobaczyć na początku?

A: Gracze powinni zacząć od samego początku, obok tylniej bramy Orgrimmaru, a stamtąd podążać za serią zadań; poprowadzą Cię na miłą, płynną przejażdżkę odlotu. Lub, jeśli jesteś niecierpliwą osobą, skieruj się prosto do Bilgewater Harbor, idź na spacer po mieście i zjedz jakiś lunch w lokalnych barach ze skorupiakami.

Q: Więc ostatnie pytanie. Bilgewater Harbor: wielkie miasto portowe czy największe miasto portowe?

A: Od swych początków jako skromne "miasto-w-pudełku" do tętniącej życiem metropolii którą jest dzisiaj, Bilgewater Harbor stoi na lini pomiędzy mitem a legendą. Znaczy się, tak mówi broszurka.

Orkowi dowódcy mogą to różnie oceniać. Nie jest tak łatwo utrzymać dyscyplinę w tak bezprawnym mieście, gdzie każdy występek, który możesz sobie wyobrazić jest dostępny za garść srebra a rozpusta jest powszechna.

Dziękujemy Wam Craig i Dave za poświęcenie nam czasu i porozmawianie z nami o pracy, którą robicie by ożywić Azsharę jako epickę strefę do levelowania w World of warcraft: Cataclysm!