Projektanci Luis Barriga i Craig Amai usiedli z nami by porozmawiać o nadchodzących zmianach w krajobrazie Darkshore, losie Auberdine i wyzwaniach związanych z przeprojektowaniem strefy ze starego świata od samych podstaw w ramach przeglądu zawartości World of Warcraft: Cataclysm.
Q: Jaki był początkowy koncept tej strefy?
A: Darkshore jest jedną z najbardziej poszkodowanych przez kataklizm stref, więc głównym założeniem było przedstawienie tego miejsca jako dosłownie rozdartego przez te wydarzenia. Do tego dążyliśmy w zmianach jeśli chodzi o fabułę i estetykę.
W ramach gry naszym celem było wykorzystanie zmian w środowisku by pomogły połączyć poprzednie wątki z linią zadań. Była to szansa, aby połączyć postęp w działaniach w ramach Darkshore tak, by ogólnie gracze odczuwali większą płynność i nie musieli tyle biegać w tą i z powrotem.
Q: Kto będzie korzystał z tej strefy (jakie poziomy/frakcje)?
A: Darkshore jest zaprojektowany dla graczy Przymierza, głównie Nocnych Elfów i Worgenów na poziomach 11-20.
Q: Co się zmienia w tej strefie?
A: Auberdine zostało zniszczone; całe gatunki istot żywych wyginęły a ziemia została rozdarta na oścież w wielu miejscach.
Kataklizm dał także przyzwolenie na pojawienie się sporej liczby pobliskich wrogów, włączając w to nabrzeżne Nagi, kultystów Twilight Hammer i wrogie trolle z plemienia Shatterspear, które chcą wykorzystać osłabienie osad Nocnych Elfów.
Q: Co się stało z Auberdine?
A: Auberdine zostało praktycznie zrównane z ziemią, a co nie zostało zniszczone przez Kataklizm jest teraz okupowane przez żywiołaki powietrza dowodzone przez kultystów Twilight Hammer. Miasto w większości jest w ruinie, jednak niektórzy z mieszkańców ocaleli i uciekli.
Q: Gdy Auberdine jest w ruinie, gdzie teraz pójdą Nocne Elfy?
A: Lor'danel. To małe miasteczko Nocnych Elfów dokładnie na północ od Auberdine.
Q: Bez spoilerowania, jaka jest ogólna fabuła tej strefy?
A: Darkshore bardzo ucierpiało od potężnych wstrząsów sejsmicznych z Kataklizmu. Nocne Elfy są w trybie przetrwania, pomagając wygnanym i - kiedy tylko mogą - spowalniając postęp kultu Twilight Hammer, Nag i Trolli z Shatterspear. W międzyczasie Malfurion Stormrage, który akurat powrócił ze Szmaragdowego Snu (Emerald Dream), wybrał się do epicentrum zniszczenia i wezwał starożytne moce Cenariusa by je powstrzymać.
Q: Co waszym zdaniem jest najciekawszym dodatkiem w tej strefie?
A: Z pewnością najciekawszym dodatkiem w Darkoshore jest gigantyczny wir w centrum strefy, gdzie niszczycielskie siły Kataklizmu ścierają się z pierwotnymi mocami Malfuriona Stormrage. Nasi niezwykli artyści i projektanci poziomów spowodowali, że epicka energia tornada służy jako centrum zniszczenia i wygląda fenomenalnie.
Q: Na czym polega przerobienie strefy takiej jak ta?
A: Przeprojektowanie Darkshore wymagało znacznie więcej pracy niż się początkowo spodziewaliśmy. To była jedna z pierwszych stref, które miały odczuć efekty Katalizmu, więc zaczęliśmy od skromnego zadania dodania kilku stylizowanych zadań i usprawnienie ogólnego przejścia przez strefę. Gdy przeszliśmy do zmian wizualnych wkrótce okazało się, że trzeba znacznie więcej pracy by stworzyć zawartość, która konkretnie oddaje nowy krajobraz i historię Darkshore.
Q: Co było najtrudniejszym aspektem w implementowaniu takich zmian?
A: Na początku wydawało nam się, że będziemy mogli pracować z większością oryginalnych zadań z Darkshore, jednak większość z nich po prostu nie miała sensu, gdy spojrzeć na nie pod kątem nowej historii i kierunku strefy. Przykładowo, uganianie się za schorowanymi zwierzętami i pilnowanie drzewców wydawało się nie w porządku, gdy wszystko wokół Ciebie jest niszczone przez katastrofy naturalne, żywiołaki, nagi... i gorsze rzeczy. Zdaliśmy sobie sprawę,że musimy praktycznie całkowicie wymazać starą zawartość i zacząć od podstaw - i od tego momentu aż do końca - był najcięższy moment procesu.
Q: Co się stało z Master's Glaive? Gdy ostatnio go widzieliśmy, był prawie pogrzebany pod ziemią.
A: Kultyści z Twilight Hammer rozpoczęli odkopywać pozostałości Soggotha, jednego z najpotężniejszych sług Starych Bogów spod Master's Glaive z zamiarem przywrócenia go do życia. Gracze będą musieli przerwać plany kultystów, zanim nowe wcielenie Soggotha osiągnie pełną moc.
Q: Jest coś nowego w Grove of the Ancients?
A: Grove of the Ancient było obronione przed większością zniszczeń spowodowanych Kataklizmem, dzięki wielkiej mocy starożytnych obrońców, którzy tam przebywają. Ochrona wzgórza wymagała ogromnych ilości energii, więc w jego wyniku większość strażników udało się na coś w rodzaju drzemki. Gracze muszą znaleźć sposób, by ich obudzić i wciągnąć do walki, aby upewnić się, że Darkshore przetrwa.
Dziękujemy Wam Luis i Craig za poświęcenie chwili na porozmawianie o Waszym wkładzie w przeprojektowanie Darkshore w World of Warcraft: Cataclysm!