WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Darkshore

Projektanci Luis Barriga i Craig Amai usiedli z nami by porozmawiać o nadchodzących zmianach w krajobrazie Darkshore, losie Auberdine i wyzwaniach związanych z przeprojektowaniem strefy ze starego świata od samych podstaw w ramach przeglądu zawartości World of Warcraft: Cataclysm.

Q: Jaki był początkowy koncept tej strefy?

A: Darkshore jest jedną z najbardziej poszkodowanych przez kataklizm stref, więc głównym założeniem było przedstawienie tego miejsca jako dosłownie rozdartego przez te wydarzenia. Do tego dążyliśmy w zmianach jeśli chodzi o fabułę i estetykę.

W ramach gry naszym celem było wykorzystanie zmian w środowisku by pomogły połączyć poprzednie wątki z linią zadań. Była to szansa, aby połączyć postęp w działaniach w ramach Darkshore tak, by ogólnie gracze odczuwali większą płynność i nie musieli tyle biegać w tą i z powrotem.

Q: Kto będzie korzystał z tej strefy (jakie poziomy/frakcje)?

A: Darkshore jest zaprojektowany dla graczy Przymierza, głównie Nocnych Elfów i Worgenów na poziomach 11-20.

Q: Co się zmienia w tej strefie?

A: Auberdine zostało zniszczone; całe gatunki istot żywych wyginęły a ziemia została rozdarta na oścież w wielu miejscach.

Kataklizm dał także przyzwolenie na pojawienie się sporej liczby pobliskich wrogów, włączając w to nabrzeżne Nagi, kultystów Twilight Hammer i wrogie trolle z plemienia Shatterspear, które chcą wykorzystać osłabienie osad Nocnych Elfów.

Q: Co się stało z Auberdine?

A: Auberdine zostało praktycznie zrównane z ziemią, a co nie zostało zniszczone przez Kataklizm jest teraz okupowane przez żywiołaki powietrza dowodzone przez kultystów Twilight Hammer. Miasto w większości jest w ruinie, jednak niektórzy z mieszkańców ocaleli i uciekli.

Q: Gdy Auberdine jest w ruinie, gdzie teraz pójdą Nocne Elfy?

A: Lor'danel. To małe miasteczko Nocnych Elfów dokładnie na północ od Auberdine.

Q: Bez spoilerowania, jaka jest ogólna fabuła tej strefy?

A: Darkshore bardzo ucierpiało od potężnych wstrząsów sejsmicznych z Kataklizmu. Nocne Elfy są w trybie przetrwania, pomagając wygnanym i - kiedy tylko mogą - spowalniając postęp kultu Twilight Hammer, Nag i Trolli z Shatterspear. W międzyczasie Malfurion Stormrage, który akurat powrócił ze Szmaragdowego Snu (Emerald Dream), wybrał się do epicentrum zniszczenia i wezwał starożytne moce Cenariusa by je powstrzymać.

Q: Co waszym zdaniem jest najciekawszym dodatkiem w tej strefie?

A: Z pewnością najciekawszym dodatkiem w Darkoshore jest gigantyczny wir w centrum strefy, gdzie niszczycielskie siły Kataklizmu ścierają się z pierwotnymi mocami Malfuriona Stormrage. Nasi niezwykli artyści i projektanci poziomów spowodowali, że epicka energia tornada służy jako centrum zniszczenia i wygląda fenomenalnie.

Q: Na czym polega przerobienie strefy takiej jak ta?

A: Przeprojektowanie Darkshore wymagało znacznie więcej pracy niż się początkowo spodziewaliśmy. To była jedna z pierwszych stref, które miały odczuć efekty Katalizmu, więc zaczęliśmy od skromnego zadania dodania kilku stylizowanych zadań i usprawnienie ogólnego przejścia przez strefę. Gdy przeszliśmy do zmian wizualnych wkrótce okazało się, że trzeba znacznie więcej pracy by stworzyć zawartość, która konkretnie oddaje nowy krajobraz i historię Darkshore.

Q: Co było najtrudniejszym aspektem w implementowaniu takich zmian?

A: Na początku wydawało nam się, że będziemy mogli pracować z większością oryginalnych zadań z Darkshore, jednak większość z nich po prostu nie miała sensu, gdy spojrzeć na nie pod kątem nowej historii i kierunku strefy. Przykładowo, uganianie się za schorowanymi zwierzętami i pilnowanie drzewców wydawało się nie w porządku, gdy wszystko wokół Ciebie jest niszczone przez katastrofy naturalne, żywiołaki, nagi... i gorsze rzeczy. Zdaliśmy sobie sprawę,że musimy praktycznie całkowicie wymazać starą zawartość i zacząć od podstaw - i od tego momentu aż do końca - był najcięższy moment procesu.

Q: Co się stało z Master's Glaive? Gdy ostatnio go widzieliśmy, był prawie pogrzebany pod ziemią.

A: Kultyści z Twilight Hammer rozpoczęli odkopywać pozostałości Soggotha, jednego z najpotężniejszych sług Starych Bogów spod Master's Glaive z zamiarem przywrócenia go do życia. Gracze będą musieli przerwać plany kultystów, zanim nowe wcielenie Soggotha osiągnie pełną moc.

Q: Jest coś nowego w Grove of the Ancients?

A: Grove of the Ancient było obronione przed większością zniszczeń spowodowanych Kataklizmem, dzięki wielkiej mocy starożytnych obrońców, którzy tam przebywają. Ochrona wzgórza wymagała ogromnych ilości energii, więc w jego wyniku większość strażników udało się na coś w rodzaju drzemki. Gracze muszą znaleźć sposób, by ich obudzić i wciągnąć do walki, aby upewnić się, że Darkshore przetrwa.

Dziękujemy Wam Luis i Craig za poświęcenie chwili na porozmawianie o Waszym wkładzie w przeprojektowanie Darkshore w World of Warcraft: Cataclysm!