WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Ashenvale

Dziś zajmiemy się zmianami, jakie zostaną wprowadzone w Ashenvale w World of Warcraft : Cataclysm, podczas gdy Warsong Outriders i Silverwing Sentiels kontynuują walkę o dominację nad regionem. Projektanci Questów, Eric Maloof oraz Steve Burke usiedli wspólnie z nami aby porozmawiać o tym, jak to było zmieniać wciąż znajomy, a jednak stale ewoluujący teren Kalimdoru.

Q: Jaka była oryginalna koncepcja strefy ?

A: Koncepcją dla Ashenvale było ukazanie efektów kataklizmu, przy równoczesnym wykorzystaniu okazji do usprawnienia projektu strefy. Chodzi o te miejsca Ashenvale, które były niezbyt przyjazne w sensie dostępu i przebiegu questowania. Projektanci poziomów i zadań musieli współpracować by załagodzić problemy związane z tymi miejscami oraz by uwypuklić dokonujące się wielkie zmiany.

Q: Kto będzie używał strefy (jakie poziomy/frakcje)?

A: Zarówno gracze Hordy jak i Przymierza, gdzieś na 20-25 poziomie. Oczekujemy, że będzie to często uczęszczana strefa w kategoriach generalnego przepływu graczy.

Q: Bez zdradzania fabuły, jaka jest generalna historia tej strefy? Jak zmieniła się od oryginalnego projektu ?

A: Oprócz różnych innych katastrof, w samym centrum Ashenvale uformował się ogromny wulkan. Podczas gdy Nocne Elfy starają się zaradzić chaosowi spowodowanemu przez Kataklizm, Horda wykorzystuje to, co uważa za jedyną w swoim rodzaju okazję. Siły Garrosha Hellscreama będąc dodatkowym ciężarem dla Nocnych Elfów, przejęły kilka kluczowych placówek, które niegdyś służyły jako twierdze Przymierza. Daje się odczuć, że balans sił w regionie wisi na goblińskim druciku…
Te zmiany oznaczają, że gracze Hordy będą mieli o wiele więcej rzeczy do roboty w Ashenvale.

Q: Jaka zmiana w strefie jest według was najbardziej ekscytująca?

A: Z wizualnych zmian, to na pewno jest wulkan. Jest powalający i służy za znakomity punkt orientacyjny w miejscu, które dotychczas było znane z gęstego zalesienia. Tematycznie, napięcie panujące w strefie zapewnia zupełnie nowe odczucia. Horda zabarykadowała się wewnątrz murów Splintertree Post, będąc pod masywnym natarciem ze strony nocnych elfów i ich sprzymierzeńców. W tym samym czasie, Astranaar rozpaczliwie odpiera ataki sił Hellscreama. Praktycznie gdzie by się nie udać w Ashenvale, trudno przeoczyć fakt, że strefa przekształciła się w miejsce regularnej wojny.

Q: Co trzeba zrobić aby przeprojektować strefę taką jak ta?

A: Trochę więcej niż by się mogło wydawać. Ashenvale jest całkiem spore i mieliśmy do tej pory wiele problemów z przepływem questów i balansem zawartości dla Hordy/Przymierza. Niedługo po tym jak zakasaliśmy rękawy i przełamaliśmy pierwsze lody, zdaliśmy sobie sprawę, że będzie to wyzwanie dla naszych umiejętności. Była duża ilość questów, które chcieliśmy zachować, jednak pozostawała jeszcze większa liczba tych zadań, które już nie pasowały do strefy lub nie odgrywały się zbyt sprawnie. Musieliśmy również stworzyć szeroki wachlarz nowych questów, szczególnie tych "For the Horde"™

Q: Co było największym wyzwaniem przy implementacji tych zmian?

A: Wygląda na to, że bardziej kłopotliwe okazuje się wejście i przeprowadzenie „operacji” na istniejącej strefie, niż całkowite jej wycięcie i rozpoczęcie tworzenia od nowa. Biorąc pod uwagę ambitne ramy czasowe jakie sobie narzuciliśmy, próba zadecydowania co pozostaje, co znika, a co będzie podlegać zmianom, niewątpliwie jest wyzwaniem.

Q: Co gracze powinni zrobić lub też zobaczyć w pierwszej kolejności ?

A: Gracze Hordy powinni najpierw odwiedzić Mor’shan Rampart. Stacjonuje tam nowy kontyngent Hordy, który twardo walczy aby się upewnić, że żaden nocny elf nie umknie natarciu Hellscreama – nie, żeby mieli jakieś szanse przetrwania w Northern Barrens! Z kolei gracze Przymierza, którzy przybędą z Darkshore, będą zapewne chcieli wziąć udział w obronie Maestra’s Post oraz Astranaaru, jako że obydwie placówki walczą, aby nie wpaść we władanie Hellscreama.

Ashenvale

Q: Kto wydaje się być górą w strefie: Horda, Przymierze, a może żywiołaki?

A: Horda i Przymierze zmagają się ze sobą na wielu frontach; żadna z frakcji nie ma przewagi nad drugą. Obecność żywiołaków w Ashenvale jest drobną niedogodnością w porównaniu z konfliktem między frakcjami.

Q: Czy możemy się spodziewać jakichkolwiek zmian dotyczących Blackfathom Deeps?

A: Nie ma obecnie planów dużych zmian w obrębie Blackfathom Deeps.

Q: Co się stało Silverwind Refuge?

Horda się stała!

Q: Co podległo większym zmianom: fabuła czy teren?

A: Ilość zmian była całkiem wyrównana w obydwu kategoriach. Teren jest o wiele mniej frustrujący niż dotychczas, i wizualne efekty kataklizmu opowiadają historię na równi z questami. Fabularnie, główny temat nie zmienił się za bardzo, jednak intensywność jego przedstawienia wzrosła.

Dziękujemy wam, Eric i Steve, za poświęcenie nam czasu by opowiedzieć o pracy, którą wykonaliście nad ewolucją klasycznej strefy w World of Warcraft : Cataclysm.