WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Barrens

W związku w prowadzoną przez nas prezentacją World of Warcraft: Cataclysm, zasiedliśmy przy jednym stole z projektantami gry, którymi są Dave Kosak i Roman Marotte, by zapytać ich o prace prowadzone nad Southern Barrens, niegdyś przyjaznym miejscem, które dramatycznie zmienilo swe oblicze po powrocie Deathwinga a mimo to kontynuuje walkę pomiędzy Hordą i Przymierzem.

Q: Jaki był początkowy koncept tej strefy

A: The Barrens są jedną z najbardziej poszkodowanych stref dotkniętych Kataklizmem. Zostały dosłownie rozerwane na dwie części! Northern Barrens zachowują wiele ze swojego pierwotnego klimatu i spełnia podobną rolę w rozwoju gry: jest to głównie teren treningowy dla niskopoziomowych postaci Hordy. To dało nam swobodę umożliwiającą stworzenie całkowicie nowego doświadczenia gry w Southern Barrens. Po przebudzeniu Kataklizmu, Przymierze agresywnie rozwija się w stronę serca kontynentu od wschodniego wybrzeża. Gdy gracze wkroczą do tej strefy, odkryją że Horda jest naprawdę przeciwko ich zapędom. Wzrastający konflikt pomiędzy dwoma rywalizującymi frakcjami ściera się dokładnie tu, zapewniając zaplecze dla wielu zadań w tym obszarze.

Q: Kto będzie korzystał z tej strefy (jakie poziomy/frakcje)?

A: Southern Barrens są przygotowane dla postaci Przymierza i Hordy na poziomach 30-35.

Q: Bez podawania jakichś spoilerów, jaka jest ogólna fabuła tego miejsca? Jakie nastąpiły zmiany od oryginalnej formuły?

A: Działa tu zasada "oko za oko", gdzie obie strony pozyskują i tracą ziemię, pogrążając się głębiej i głębiej w brutalnym konflikcie. Z punktu widzenia Hordy gracze poznają ponury los Camp Taurajo i Honor's Stand. Potem to zależy od graczy czy poprowadzą swoją frakcję drogą od zdezorganizowanych sił, poprzez zainicjowanie zmian do lokalnego przywództwa do pomszczenia plądrowanego Taurajo. W tym samym czasie Przymierze walczy o utrzymanie już zdobytych ziem, odpierając ataki ze wszystkich stron. Gracze będą także walczyć o ocalenie Northwatch Hold od przejęcia i utrzymanie dróg z Theramore otwartych. Dodakowo, obie frakcje będą musiały uporać się z szybkorozrastającą się dżunglą w całym Barrens. To jest zupełnie nowa zawartość w tym dodatku.

Q: Co uważacie za najbardziej interesujący element, z tych które zostają dodane tej strefie?

A: Definitywnie konflikt Hordy z Przymierzem, który w Southern Barrens będzie bardzo intensywny. Próbowaliśmy dać graczom poczucie uczestniczenia w wielkim konflikcie PvP, nawet jeśli grają solo. Członkowie Przymierza i Hordy będą walczyć o przejęcie i utrzymanie kluczowych punktów na polu walki przeciwko falom wrogich jednostek. Nowa technologia umożliwi graczom odczucie tej historii w stopniu, który nie miał miejsca przed Kataklizmem. Przykładowo, natarcie Hordy na fortecę Bael Modan i jego skutek powinno wciągnąć graczy w wir akcji przez ukazanie dramatycznych zmian w świecie.
I jedno słowo: Mankrik.

Q: Co idzie za przeprojektowaniem takiej strefy jak ta?

A: Southern Barrens zostały całkowicie przerobione, więc tak naprawdę zaczęliśmy od kawałków, indentyfikując kluczowe miejsca zawartości, dobudowywując krótką historię wokół każdego z nich. By zaakcentować konflikt, bitwy zwykle szaleją w gorących punktach strefy. W końcu, połączyliśmy struktury zadań, które rzucają graczy w środek tych bitew. Zainwestowaliśmy mnóstwo sił w wprowadzenie prawidłowych emocji do tej strefy. Przykładowo, jeśli jesteś graczem Hordy, chcemy byś był baaardzo zły o to co się stało w Taurajo!

Q: A co się stało w Taurajo? Wygląda na to, że jest ruiną.

A: To zależy kogo zapytasz! Gracze Przymierza mogą porozmawiać z Generałem Hawthorne w Forward Command i poznać jego rozumowanie na temat usunięcia Taurajo z arsenału Hordy. Z drugiej strony, możesz zapytać różnych przywódców Hordy w Hunter's Hill, Camp Una'fe czy Vendetta Point by usłyszeć różne wersje zdarzeń. Podejrzewamy, że wkrótce rozwinie się debata na temat etyki tej historii.

Q: Co było najtrudniejszym aspektem w implementowaniu tak wielu zmian do istniejącej strefy?

A: Zawsze było wyzwaniem zmuszenie historii do płynięcia wartkim strumieniem od początku strefy do kulminacji zdarzeń. Kluczowi NPC'e chodzą po okolicy i giną w czasie walki; to zawsze wciąga.

Q: Co gracze powinni najpierw zrobić lub zobaczyć?

A: Gracze Przymierza definitywnie powinni pobiec do Northwatch Hold tak szybko jak to możliwe; istnieje prawdopodobieństwo, że wpadnie w ręce Hordy! Gracze Hordy natomiast powinni obejrzeć stopień zniszczenia Taurajo. Ktoś... musi... zapłacić za to.

Q: Czemu Great Gate blokuje przejście z i do Barrens i Mulgore?

A: Horda zbudowała Great Gate jako reakcję na agresję Przymierza z Dustwallow Marsh, włączając w to budowę drogi biegnącej z Theramore prosto do Barrens. Brama została w samą porę ukończona: siły Przymierza spenetrowały całą drogę aż do przejścia do Mulgore, a brama spowolniła ich na dość długo, by Horda się zebrała i przypuściła kontratak (z pomocą gracza oczywiście!).

Q: Wyjaśnicie nieco przypadek Overgrowth i nowe Camp Una'fe Hordy?

A: Gracze mogą znać historię Naralexa, ambitnego druida, który próbował ożywić źrodła Wailing Caverns by przywrócić Barrens bujny rozrost, który niegdyś tu występował. Jego historia trwa dalej w Southern Barrens, gdzie próbuje zebrać i poradzić się z niezamierzonymi konsekwencjami jego prawie-fatalnego odkrycia w Emerald Nightmare. Niekontrolowane zalesienie w tej części Barrens zagraża zarówno Przymierzu jak i Hordzie. Teegan's Expedition na wschodzie jest zajęty próbowaniem dostarczenia Przymierzu zapasów na front, podczas gdy Camp Una'fe na zachodze, to ocaleni z Taurajo, którzy także tu znaleźli się w potrzasku.

Q: Co siły Przymierza w Forward Command i Fort Triumph oraz siły Hordy w Desolation Hold, chcą uzyskać w Southern Barrens poprzez kontrolę Battlescar?

A: Geografia opisuje tamtejszy konflikt. Battlescar jest w środku wąskiego przejścia, naturalnej szyjki od butelki. Przymierze musi wybić tamtędy przejście by utrzymać śródziemne połączenie pomiędzy Theramore i Northwatch Hold, nie wspominając o drodze do Stonetalon Mountains, gdzie Przymierze może udzielić pomocy sojusznikom. Jeśli Horda zdoła zablokować to przejście, Theramore będze praktycznie odizolowane. Konfilkt rozwiąże się w Battlescar... a przyszłość Kalimdoru może zależeć od jego wyniku.

Dziękujemy Wam panowie za poświęcenie czasu na rozmowę o pracy, którą wykonaliście by tchnąć nowe życie i przygody w Southern Barrens w World of Warcraft: Cataclysm!

Northern Barrens Southern Barrens